***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** syyskuussa

Tintukka76: Ihailtavaa että joku voi ottaa noin lunkisti. Mulla esikoinen päätti syntyä 3 viikkoa ennen laskettua aikaa, joten mulla on takaraivossa alituinen "pelko" ettei tämäkään mötkylä halua olla täyttä aikaa vatsassa :D Viimeksi taisi olla vaatteet kyllä jotenkuten kaapissa mutta sänkyä ei esim. vauvalle oltu pedattu ollenkaan eikä sairaalakassia oltu pakattu eikä mitään. Joten tällä kertaa ajattelin olla hyvissä ajoin valmiina :D :xmas: Eli käytännössä se tarkoittaa tietysti sitä, että tämä Mötkö ei synny kuin vasta rv 50 ja silloinkin se vielä pitelee käsillä ja jaloilla kiinni sisäpuolelta :LOL:
 
Tytön nimi on jo tiedossa, ja periaatteessa pojallekin, mut toivotaan, että tuo tyttöveikkaus olisi oikea.

Kummeja meillä ei tule, koska ei lasta kasteta.

Joku flunssan poikanen ilmeisesti iskemässä, kurkku tosi kipeä ollut eilisillasta asti, kuumetta ei oo, töissä kävin pakolliset hommat tekee aamusella, ja sitten tulin kotia, tosin enpä mä osannut oikein levätä, piti pestä pyykkiä ja imuroida ja mopata lattiat, no nyt onkin sitten selkä kipeä. Illalla olisi vielä tytön päiväkodin vanhempainilta, sinne meinasin mennä, kun siirryttiin tonne kesken kaiken viime keväänä niin ois sitten ihka ensimmäinen vanhempainilta.

Kelan päätöksiä edelleen odottelen... 3,5 vkoa sitten täytin netissä hakemukset ja toimitin raskaustodistuksen, työnantaja toimittanut tiedot jo aikoja sitten. Ilmeisesti kai sitten vaan niin ruuhkaa nyt.

ansku ja 25+5
 
taas päivä saikulla vietetty. viikossa kanava lyhentyny n.sentin. :| eli lepoalepoalepoa, juotavaajuotavaajuotavaalepoa, kävele päivässä edes talon ympäri.

Meillä edellinen synty vk37+3 vai 4 tosin meinas syntyä jo 34+2 sillon pumppasivat mut täyteen lääkkeitä että saatiin synnytys pysähtyyn.

Vernalikselle tervetuloa!
 
Heissan!
Nimistä heti... kolmas nimi on pojalle päätetty, toka nimi mietinnässä mutta sitä etunimeä ei löydy :/ Jos tästä sitten tuleekin se Öö :LOL: Ja jos sattuisi olemaan tyttö niin voi voi, varmaan jäisi raukka ilman nimeä, ei ole mietitty nyt edes sopivaa. :D

Supisteluja ei ole ollut, tai ainaskaan en ole niitä tuntenut. Liitoskivut vaivaa niin penteleesti että hyvä jos kävelemään välillä pääsee.

Sheivailut on vähän jäänyt, silloin kun jaksaa niin ottaa... :ashamed:

Kummeista: Miehen veli vaimoineen on tulossa ja sitten minun veljeni vaimoineen. Minun veljestäni ja vaimostaan ei tule virallisia kummeja koska ovat helluntalaisia, vaihtoivat uskontoaan vuoden alussa.

Vanhempainrahapäätöksen takia jouduin tekemään hoitoraha hakemuksen uudestaan ja päätös oli että kun vauva on syntynyt niin hoitorahaa ei jää maksettavaksi ollenkaan :eek: Ainoastaan hoitolisää jos perheen tulot sen sallii. Ihmetyttää pikkaisen tämä päätös, minimiä saan kuitenkin ä.rahan ja sitten jos en saa ollenkaan vanhemmista lapsista mitään?? Outoa! Sainhan esikoisestakin silloin rahaa kun toinen syntyi. No, ei auta itku. Kelaan jo soitin niin asia on näin.

Huomenna tytöllä silmälääkäri, katsotaan mitä sanoo silmästä. Sairaanhoitaja siellä oli sitä mieltä että silmän pitäisi olla melkein muurautunut kiinni että sitä lähdetään operoimaan :eek: "vaikka vaivaisikin niin jos on vaan herneen kokoinen niin se on pieni" Ei tuo patti kovin pieneltä tytön silmässä näytä... Ostakaa rasvaa ja tippoja ym. Kaikista noista tyttö saanut allergisen reaktion, jota se sairaanhoitaja ei voi uskoa! Miksi aina meille sattuu ilkeimmät hoitajat???

En tiedä onko vain oman pään kuvitelmaa mutta tuntuu että mahan kasvu on pysähtynyt?!? 10.9.lääkärinla ja silloin vasta saa suurinpiirtein tietää onko tuntemukset oikeassa. Ultra vasta loppukuusta.

nedee ja poitsuli 26+6
 
Ootte kirjoitelleet niin paljon, etten meinaa pysyä mukana. Alkaa olla töissä sen verran kiirettä, ettei koneella juuri jouda istumaan, ja sitten ilta menee tytön kanssa tiiviisti, kun mies on sen verran vähän kotona. Nyt juuri tuli ja onneksi leikkii tytön kanssa kun mulla on maha sen verran kipeä, etten juuri pysty muuta kuin makaamaan.

Ei täälläkään ole vielä mitään valmisteluja tehty vauvaa varten. Viimeksi luulin että olin valmistellut kaiken, mutta niinpä sitä sitten huomasi, ettei mikään ollutkaan oikein valmista, ja kaikki oikeasti tehtiin vasta kun tultiin laitokselta. Vauvallekin olin silloin muka pakannut vaatteita mukaan, mutta se toppis oli niin iso, että se oli pelkkä vitsi, eikä housujakaan ollut ollenkaan mukana. Niinpä se vain sieltä jotenkin tuli kotiin asti kuitenkin :) Nyt itse asiassa pitäis varmaan alkaa opettaa tyttöä nukkumaan muualla kuin pinniksessä, niin pääsisi sitten tulokas siihen pinnikseen nukkumaan.

Kelan papereitakaan en ole edes ehtinyt vielä laittaa Kelalle menemään. Eiköhän ne ehdi. Eilen käytin tunnin verran siihen, että sain töistä haettua äitiyslomat yms. ja varmaan seuraavaksi pitäisi sitten laittaa nuo Kelan paperit palkanlaskijalle ja sitten Kelaan, mutta kun ei vain jaksa tai ehdi. No, niissä luki että pitää hakea viimeistään 2 kk ennen laskettua aikaa, joten ehtiihän tässä vielä.

Meillä on kanssa ollut tytölle nimi jo pitkään, pojalle taas ei mitään. No, onneksi on tyttö tulossa :)

Bellona olisko 24+2
 
Vernalis (ja jos oli joku muukin uusi) tervetuloa ja onnea vaaviutumisesta!

Ihania masukuvia oli laitettu näkösälle :heart:


Nimistä: Ei ole nimiä valmiina kummallekaan sukupuolelle, ei olla edes vielä mietitty. Mie olen laittanu ylös joitain kivoja nimiä mitkä oon kuullu/tullu mieleen, mutta ei minkäänmoista mietintää nimien suhteen olla tehty vielä rakkaan kanssa yhdessä.

Kummeista: Ei tiedetä kastetaanko pieni, joten kummejakaan ei luonnollisesti ole mietitty vielä ollenkaan.

Tavaroista: Vaunut hankittuna ollu jo pitkään, vaatteita on muutamia tullut hankittua ja joitain vaatteita+lakanoita (minun ja sisarusteni vanhoja) saatu tulevan mummolan vaatehuoneesta :) Kaikki on pestyinä lipastossa valmiina.
Kaikki muut hankinnat vielä hankkimatta täysin.

Pitäisköhän asioita ja tavaroita alkaa pikkuhiljaa hankkimaan ja miettimään, tässä kirjottaessa hoksasi, että eihän meillä oo asiat vielä millään mallilla :D

Tetasha :heart: Milli 26+1
 
Kiitos tervetulotoivotuksista :D Pitkän aikaa olen käynyt juttujanne lueskelemassa kun täällä on pari jolla sama la, ainakin Sanle :) Mutta kun on niin epäileväinen olo ollut tämän raskauden kanssa niin en ole aikaisemmin rohjennut tänne kirjoitella...'

Mutta pakko kai se on viimein alkaa uskomaan että meille vauva syntyy kun kaikki on aina vain hyvin ja vauva on erittäin vilkas potkuttelija ympäri vuorokauden.

Kummeista. On jo päätetty ja pyydettykin :D Nimet on myöskin valmiina sekä tytölle että pojalle. Tällä kerralla nimien keksiminen oli helppoa. Esikoiden raskauden aikana meiltä puuttui tytölle kokonaan nimi, mutta tiedettiin kuitenkin rakenneultran jälkeen niin varmaksi että poika on tulossa joten ei sitten edes viitsitty sitä enää keksiä.

Huomenna pitäisi mennää Kelaan palauttamaan ne hakemukset. Äitiyspakkausta ei oteta tällä kertaa kun edellisetkin ovat hyvässä kunnossa. Makuupussin aion ostaa kuitenkin tälle uutena Finlayssonin tehtaanmyymälästä kun aika lähellä sitä asutaan.

Muutenkin aika paljon on valmiina tavarat esikon jäljiltä. Joitain 50cm vaatteita ostan vielä lisää kaappiin. Ja sähkökäyttöisen rintapumpun aion ostaa, mulla on toinen tissi tosi huono jotenkin ja sitä sai aina olla pumppuamassa kun poikaa imetin. Lopputuloksena sain jännetupentulehduksen ranteeseen :headwall:

Nyt painun saunaan :saint:

Vernis ja Baby-J rv 23+6 :heart:
 
Piti tulla poksumaan ihan näin alkajaisiksi! Jotenkin ei tajua, että aika kuluu. POKS

Aloitin eilen nutun neulomisen. En ole vuosiin neulonut, joten etsin tosi helpon ohjeen. Takakappale ja toinen etukappale olisi valmiina ja vielä olisi siis hihat sekä toinen etukappale. Ja seuraavana aion neuloa vauvalle peiton. Ei mitään liian haastavaa, ettei hermot mene.

Kattiina ja Möykky 28+0
 
Tänään 27+0 =)

Tarvikkeista: rattaat meillä on jo. Pinnasänky on, turvakaukalo on, vaatteita on =) Ainoastaan mitä ehkä hankin on harsoja lisää, sain kestovaippoja ystävältäni ja pakkauksessa tuli myöskin niin ajattelin jospa niitä nyt sitten kokeilisi. Pitäisi lukea kestovaipoista netistä, olen aika ulalla tuosta :ashamed: Kiinnostus on kuitenkin suuri =)
 
Hei joo täälläkin POKS

Mulla on tullu raskausaikana oikein super paljon valkovuotoa päivittäin, et pakko laittaa heti aamusta pikkuhousunsuoja tai saa kohta jo vaihtaa pöksyt. No viime yönä heräilin pitkin yötä ku tuntu et sieltä lorahtelee vähän väliä.. Onko mahdollista et olis ollu pelkkää valkovuotoa? Kun ei mulla nimittäin koskaan oo sitä makuulla tullu ennen, ja nyt oikein että tuntuu.. :/ Neukka tänään 14.30 niin pitää kysyä mitä mieltä on..

Flunssan oireet palaa. Tiistiana siis flunssa väisty, eilen ei ollu mitään oireita, ihan terveenä porskutin ;) Nyt sitten taas kurkku kipeä ja päätä särkee..

Pojan vein hoitoon. Pakko mennä nukkumaan kun eilinen meni ajellessa edestakaisin niiden lappujen kanssa.. Hyvillä mielin saan nukkua ku lääkäri sanoi eilen että minun pitää nukkua (levätä) aina kun mahdollista.. :)

Myräkkä ja keiju 26+0 poksuti poo
 
nedee, noista harsoista, kannattaa kattoa että ne on niitä kunnon harsoja, osa harsoista on semmosia mitkä kelpaa pukluräteiksi, ei vaippoihin, ts. kelpaa mutta sama kun talouspaperia pistäs.
Ja aina saa multakin kysyä, neuvon jos osaan, tosin en oo mikään guru kun oon vasta yhden vaipattanu..tänään ajattelin kokeilla uuden mallista vaippaa ommella, jos kiroilu kuuluu niin ei meinaa onnistua.. :LOL:

Supistelu on onneksi laantunut ja Tinkakin liikkuu kiitettävästi
 
nedee, minulta myös voi kysellä vaippajuttuja jos jokin mietityttää :) me pärjättiin ihan hyvin pelkillä halpisharsoilla (äp ja jonkun itse tekemiä ), oikeastaan koin noi paremmiksi kuin popolinin harsot joita meillä oli/on kolme. pesty niitä on varmaan jo sata kertaa, joten imukyky pitäis jo olla kohdillaan. eli mun kokemuksen perusteella ei välttämättä aina ne kalliit harsot ime sen enempää kuin halpiksetkaan, vaikka muut varmaan on eri mieltä :D

esikon unirytmi on muuttumassa, toiset päikkärit alkaa jäämään pois... tälle aamua oon yrittäny yhteensä pari tuntia jo nukuttaa, mutta kun ei niin ei, vaikka on ihan väsyny. :kieh: olkoon sitten, kokeillaan uudelleen parin tunnin päästä. ois ollu perhekerhokin klo 10-13, olisin lähtenykki jos oisin kerenny vähän valmistautua mut nyt on fiilikset melkolailla niillä main ettei jaksais lähteä ihmispaljouteen hymyilemään ja jutustelemaan niitä näitä..

 
upp, juu tarkotinki että paraita on ne kaksinkertaset harsot , sitä kangasta saa vaikka kangastukusta.
mut sain kaverilta jotai mitälie-harsoja, noita ei kyllä voi oiken vaippoina käyttää, ovat kummallisen mallisia ja imukyky tuntuu olevan 0. ompahan puklurättejä ja kun ovat pinnalta erilaisia kun vaippaharsot niin tunnistaa jopa toisistaan ilman merkintää.

Myräkkä, sulle piti tuosta vuodosta sanoo että mulla on nyt ihan järkky valkovuoto ollu koko raskauden ajan, joka kerta lääkärit kattoo että onko se vettä, siis ihan testillä kun sitä tulee paljon ja on aika nestemäistä :$ ka, ompahan märkää..
 
Kuurakeiju ja :xmas: 27+0

Eipä ihmeitä, olo tosi hyvä. Maanataina alkaa työt ja jos sinne äitiyslomaan asti sais olla. Vauvalla oli tarkistus ultrassa kaikki sydämmen läpät kohillaan ja muutenkin vastasi viikkojaan. Sokerirasitus on käyty ja arvot ihan ok. Verenpaineista piti kysyä sairaalassa ja lääkäri sano että kotimittari on paras mittari ja hyvälle näyttää. Neuvola kahen vkon päästä. Kelan laput vein maanantaina ja niitten kans meinas verenpaine pompsahtaa. Meinasivat että päiväraha menee työttömyyspvärahan mukaan mutta onneksi tulee viimesen puolen vuoden työssä olon mukaan. Karvojenajelusta, hyvin vielä yltää alakertaankin ja mies on suostunut ajelemaan kun en itse kykene...näin oli myös esikon aikaan =) Hänellä on harjaantunut käsi kun partansa joutuu ajamaan joka toinen päivä.
Iloista syyskuun päivää kaikille!
 
Päiviä! Tulin vaan hehkuttamaan että sokerirasitus meni läpi ihan loistavilla arvoilla B) Paastoarvo oli 4,4 , tunnin päästä 7,5 ja kahden tunnin 6,9. Notta nou hätä! Kyllä mie sen arvasinkin mutta kävin nyt kuitenkin kun kerran kauniisti pyydettiin :LOL: Neuvola mulla on vasta 14.9. eli HÄIDENALUSVIIKOLLA!!! Niin se aika vaan menee.

Se olis ruoka-aika ja sit me lähdetään ton apiaanin kanssa uimahalliin. En ole tuolla meidän uimahallissa remontin jälkeen käynytkään.

Raparperi ja M-T rv 25+1
 
Koivunkäpy, mullakin on jotain anttilan ohuita liruharsoja puklu-/uniharsoina, ne ei ime juuri mitään nii ei vaipoiksi käy.. ja ovat ihan suorakaiteen muotoisiaki. erottaa vaippaharsot ja nuo toiset harsot hyvin ;)

käytiinpäs sittenki tuolla perhekerhossa, kun ekaks sain raivohöyryt pudisteltua ympäriltäni :LOL: poitsu simahtikin heti päikkäreille kun kotiin päästiin, hienosti jaksoi leikkiä ja olla vaikkei aamupäikkäreitä nukkunutkaan :) tästä se rytminmuutos taas alkaa...
 
Oli näköjään kelan nettisivuilla jo päätös pakkauksesta ja mammarahasta, jes!! :D pakkausta siis odottelemaan saapuvaksi 2viikon sisään, ja mammaloma alkaa lokakuun-moneshan-päivä-se-olikaan, joskus loppukuusta kuitenni, 50arkipvää ennen la:a. ;) mammaraha on taas se minimi. :/ mut onhan se parempi kuitenki entä tää nykyinen tuloni, eli kotihoidontuki!!
 
Huoh.. painoa tullut hirveästi lisää!! Yhteensä 7kg. On kuitenkin ennestään ylipainoa vajaa 10kg niin ei sais ihan liikaa nousta. Täytyy nyt tsempata ja lopettaa herkuttelut. Sf-mittakin pompsahti, viimeksi keskikäyrällä, nyt yläkäyrän yläpuolella! Lääkäri tosin oli sitä mieltä että kaikki ok, sikiön asento voi vielä vaikuttaa mittaustulokseen.

Onneksi muuten on ollut ihana raskaus! Ei supistuksia, väsymystä tai muuta.. tuntuu että virtaa riittää! Liikkeitä on alkanut tuntua jo navan yläpuolellakin. :heart:

Kuulin sellaista että urheillessa syke ei saisi nousta liian korkeaksi kun sitten vauvankin syke nousee. Ootteko kuullu tollasesta? Pitääkö mun nyt ottaa lenkille sykemittari vai onko ihan huuhaa-puhetta? Unohdin neuvolassa kysyä.. Olen ihan tähän asti luottanut siihen mikä itsestä tuntuu hyvältä ja edelleen pitäisin sitä parhaana mittarina. Tietenkin jos alkaa supistella niin helpotan tahtia.

emmi- 24+1
 
Neuvolassa käyty. Lapsivesitesti tehtiin, pelkkää valkovuotoa siellä oli.. Helpottava tietää :)

Painonmuutos +800g. Alkupainoon tullu jo 9kg 400g Apua kohta mennään uusilla kymmenillä
Turvotusta sormissa
RR 98/58 ei mikään kauhean hyvä, mutta kun se ei siitä nouse niin minkäs teet..
pissa puhdas
Hb 109
Sf oli 20,5 Alarajoilla mennään, mut näin se oli esikonki kaikki. Käyrä menee just samallailla :D
Vauvan syke oli 145-150 ja liikkeet ++ (tuntu neukan kädelle :) )

Kohta pitäs hakee poikaa tarhasta. Mieskin tulee tänään kotiin, tiiiä sit monelta.. Jotain einesvartaita ajattelin tehä. Mut mun tuurilla se lorvii ties missä ja tulee vasta ku poika jo nukkuu :D No syödään vartaat sit huomenna..
 
Upp3, silloin kun esikoisen aikaan jäin äippälomalle ja sain minimirahan, niin se oli huippu 10,60 per päivä :eek: ja toisen kohdalla oli jopa noussut hiukkasen yli 11 euroon, hitsi mikä korotus edellisestä :LOL: . Ei paljoo naurattanut silloin moiset summat. Nythän tuo minimikin on jotain 22 euroo, eikö?

Tälläkertaa onneksi olin tosiaan yrittäjänä ja saan edes kunnon äitiyspäivärahan tai siis jonkun mielestä sekin voi olla suht pieni, mut miulle se on iso, kun aina on minimillä tultu toimeen ja yrittäjänä tosiaan välillä oltiin miinuskuukausilla, eli ei tuloja ollenkaan kuukaudessa. Siksi miulle riittää yrittäjänä olo ja muutenkin olen tehnyt päätöksen lopettaa kokonaan kampaajan työt. Hartiat ja niskat sekä selkä ovat jo tosi huonossa kunnossa ja kädet tärisee ihan sikana, ilmeisesti jokin hermo puristuksissa.

Kävin muuten maanantaina yksityislääkärillä näitten miun oireitten takia. Oli suht suolanen hinta, 99 euroo käynti, mutta kyllä se ei hukkaan mennyt. Yksikään terveyskeskuslääkäri ei ole edes viittinyt tarkistaa kohdunsuun tilannetta, vaikka olen valittanut kamalasta paineen tunteesta ja alapään kivuista. Tämä lääkäri teki sisätutkimuksen ja kohdunkaula ei ole vielä lyhentynyt, mutta on pehmeä jo kuitenkin. Ennen ollut ihan viimeiseen tarkastukseen asti ollut kiinteä. Toivottavasti ei ala tuosta nyt vielä lyhenemäänkin. Tuo edellinen synnytys kun oli niin pikainen, että hiukka hirvittää, jos paikat rupee aukeemaan liika aikaseen.
Supisteluja tulee päivittäin, eivät onneksi ole kipeitä. Ja huimaus jatkuu edelleen, joten lääkäri antoi miulle kaksikuukautta sairaslomaa, eli töihin ei tartte onneks lähtee seisoskelemaan ennen äitiyslomaa, huh =) .

Nyt pitää lähtee hakemaan tuo neljävuotias tyttönen kerhosta pois, pääsee sentään pari kertaa viikossa leikkimään omaikäisten kanssa, kun ei hoidossa enää ole... täyttää kuukauden päästä viisi ja ensisyksynä lähtee jo esikouluun :eek: , esikoinen aloittikin jo ekaluokalla pariviikkoa sitten. Kyllä nuo lapset kasvaa niin nopeesti. Onneksi kohta on taas pikkuinen meidän talossa ja hiukka haikee olo, sillä tämä on TODELLAKIN sitten viimeinen :D

Jessie + :xmas: 23+2
 
Jessie, mieletön kun on joskus ollut olematon äitiyspäiväraha :eek: nyt se tosiaan on reilut 22e.

onko muilla mieletöntä väsymystä? itellä se tuli takasi, alkuraskaudessakin siis väsytti mut sit meni ohi, nyt taas aivan järkky zombiolo jo aamupäivästä lähtien!! |O hb oli viime neuvolassa 113, vaikka rautaa oon kiskonu jo pari kk, vauva vaan vissiin vie ihan kaiken kasvuun... tuntuu ettei jaksa päivälläkää pojan kans touhuta mitään, ja kotityöt on aivan rempallaan.. :ashamed:

kaiken lisäksi supistelee.. onko tuo väsymys sitte vaan kehon varoitushuutoa että rauhoita, rauhoita,vaikken todellisuudessa mitään oikeasti rankkaa teekkään... ihan pienistäkin, esim. tiskien laitosta tulee suppareita, yleensä kivuttomia mut äsken tuntu vähän ilkeeltäkin.. onneks on parin viikon päästä lääkärineuvola nii kattoo kohdunsuun ja -kaulan tilanteen. viimeksi oli jo hieman pehmenneet paikat, oisko ollu joskus heinäkuun alussa. :( inhan tuntonen alaosasto kyllä, hirveesti jotenki painaa tai jotenki... sori tää valitus :ashamed:

Upp3 ja masukki 24+2
 
upp, voi olla että johtuu hempasta, syö punajuuria, niillä näköjään mulla rauta nous edes yli 110. ja on se toki myös kropan huutelua että iisisti ny akka!
Mulla menee reilu puoltuntii kun tyhjennän ja täytän tiskikoneen.. :whistle:

Just kävin hiplaa niitä vähiä vaatteita mitä meillä on huu 7 pöksyt ja neljä bodia :LOL: ja toppapuku. niillähän sitä pärjääkin. ja kattelin samalla vaipat, jos viel tekis sisävaippoja, kokeilis vuotosuojallisia tehdä kun kuoria on. sit jahka ikää on joku n.1vee niin siirtyy taas varmaan taskuihin..
Harsoja näkyy olevan puklurättejä ainakin tarpeeks.. ja on noita vaippakäyttöönki parikymmentä, ja 13 sisävaippaa, kokoa s siis.
 
Nimistä: meil ei ole mitään hajua.. :ashamed: mietittiin jo et laitetaanko sairaala papereihin samat mitä oli esikolla, ja mietitään sit tosissaan, kun vauva syntyny! Meil tahtoo nämä nimimielipiteet mennä aika hyvin ristiin! tai siis tykätään saman "tyylisistä" perus nimistä, mut sit mieltymykset menee muuten ristiin! Esikoinen on Anna, et mietitään jotain saman tyylistä vanhaa perus nimeä..
tukisukista mul on käytössä apteekin tukisukat (saa myös instrusta), ne kaupan tukisukatki on ihan ok, mut ovat mulle liian löysiä.. nuo on silleen tiukat, et pitää melkein hampaat irvessä vetää jalkaa. Lisäksi sivelen jalat aamua iltaa hiduroidilla (saa käyttää raskausaikana), ni lievittää pakotusta ja turvotusta
nukkumisesta tääl on siirrytty nukkumaan tyynyvuoren kanssa.. oon tottunu nukkuun mahallaan, ni nyt pitää saaha toinen tyyny käden alle ja toinen mahan/jalan alle, ni voi nukkua puoleks mahallaan/kylellään.
sukkis ja kakkonen 26+3
 

Yhteistyössä