Joulukuussa laskettuaika?

Olenkin jo odottanut koska tänne eksyy joku muukin jolla joulukuussa La.
Itsellä tänään hurjat 5+0, onhan sekin jo jotakin =)
3 lasta ennestään, 2kk sitten 8-9pv keskenmeno lääkkeellisine tyhjennyksineen ja toisesta kierrosta heti tärppäsi onneksi uudelleen ja toivon mukaan nyt mukana pysyy.
Kiva olisi kuulla kuulumisia kyllä, aina tämä tuntuu yhtä ensimmäiseltä kerralta, ainoastaan synnytys ei pelota, muuten kaikki on aina yhtä jännää.
 
Täällä myös laskettu aika todennäköisesti joulukuussa, 1.12. Nyt rv 5+1. Ei yhtään lasta, mutta kaksi raskautta ennen tätä ja nyt kolmas raskaus menossa. Jos tällä kerralla saisi lapsen syliinkin asti. Keskenmenot siis olleet joulukuussa ja helmikuussa, varhaisilla viikoilla kummatkin. Nyt tulin uudelleen raskaaksi niin, ettei ollut edes kuukautisia välissä, ainoastaan tyhjennysvuoto. Helposti olen raskautunut, mutta mukana eivät meinaa pysyä. Digitaalisessa raskaustestissä viikot nousseet hyvin ja eilen tuli 3+ :). Nyt raskaustestit saavat jäädä ja odottelen varhaisultraa, jonka olen varannut parin viikon päähän. Neuvolaan en ole uskaltanut vielä soittaa, kun en haluaisi taas perua aikaa.
 
  • Tykkää
Reactions: esteri76
Itsellä on ensimmäinen raskaus ja tosiaan vasta ihan alussa. Mies ja anoppi tietää masuasukista, mutta omalle äidille en ole vielä kertonut. Paljon pyörii päässä ajatuksia kaikista valeraskauksista, tuulimunista sekä kohdunulkoisista raskauksista.. ja tietysti se keskenmeno. Mutta meillä tärppäs ekasta yrityksestä joten ei kerinnyt alkaa pelkäämään sitä ettei saakaan lapsia. Nyt vaan sitten jännittää :D

onkos teillä jo kovatkin oireet?
 
Hei kaikille intoilijoille! Minulla on raskaus alussa. Keskenmeno takana päin joka oli 1,5kk sitten. Olen aika huolissani heti alkuun tästäkin raskaudesta. Mutta toivottu tämä on. Minä tiedän varhaiset viikot sen takia kun raskauteni on siirretty alkio ( viime torstaina ).

Odottelinkin tätä listaa. Mikä nimeksi listalle? JOULUKUUN PEHMEÄT PAKETIT Tai ehkä JOULUKUUN TOIVOTUIMMAT? Onko muita ideoita? Itselläni mobiililaite ja harvoin pääsen tietokoneelle joten en saa punakynää, kuvia tai copy paste juttuja. Joku kiltti voisi alkaa päivittää meidän ryhmää?

OIREISTA: Ei vielä mitään muuta kuin mahan nesteturvotus, pömpötys.

itsellä RV 3+1. 16.12 LA. NELJÄS LAPSI OLISI, IKÄÄ MINULLA 36. SAIRAALA KÄTILÖOPISTO
 
Viimeksi muokattu:
Moi kaikille toisille joulumammoille! Täällä olisi kolmas tuloillaan, laskettuaika taitaa olla 7.12 mutta aiemmista sektioista johtuen taidan synnyttää joitain päiviä aikaisemmin suunnitellusti.

Aiotaan pitää tämä salaisuutena vielä pitkään. Pelkään keskenmenoja, kohdunulkoisia, kaikkea mahdollista, vaikka aiemmissa raskauksissa ei ole ollut ongelmia. Tiedostan vain faktat ja mahdollisuudet kai liian hyvin :) Joten jännittäviä aikoja elellään ja parasta toivotaan todella. Raskaus oli yllätys mutta vauva rakas jo nyt.

Millaisia oireita teillä muilla on? Itselläni on tuntemuksia alavatsalla, rinnat tulleet hieman aroiksi, jo reilu viikko sitten alkoi vihlaisuja/repiviä kipuja nopeissa liikkeissä munasarjojen kohdalla, josta jo silloin arvasin että raskauduin ja testi vain vahvisti tämän yllätyksen. Näitä repäisykipuja on ollut kaikissa raskauksissa hyvin pian hedelmöitymisestä. Näiden lisäksi palelee, väsyttää, nenä tukkoinen, nälkä on tosi usein ja tuntuu että pitääkin syödä tai tulee heikko/huonohko olo. Yksi aika hallitseva oire on ketutus, siis siten että kiihdyn nollasta sataan sekunnista ihan pienistä asioista ja raivohullutar ottaa vallan, kamalaa itsestäkin :S Kyllä ne kierrokset siitä laskeekin pian mutta ihme super-tempperamentista kärsin. Yritän kyllä olla hermostumatta, eihän se hyväksi ole varmaan verenpaineelleekaan :p Ehkä nämä olot tästä tasaantuu kun hormonit tasaatuu. Raskauspahointi alkaa ilmeisesti yleensä vasta kuudennen viikon jälkeen joten sitä odotellessa, sitä on ollut jokaisessa raskaudessa.

Neuvolan meinaan tilata vasta lähemmäs 10 viikkoa tai jopa sen jälkeen, ei se anti enää ole oikein innostavaa. Sydänääniä on aina ihana kuunnella kylläkin <3 Jos kaikki menee hyvin niin meinaan käydä yksityisellä varhaisultrassa katsomassa että onko kaikki ok. Aion myös osallistua seulaan ja rakenneultraan. Miten te muut, oletteko miettineet näitä asioita? :)

Mahtavaa että meitä joulukuisia rupeaa vihdoin ilmestymään <3 Olen lueskellut ajankulukseni marraskuisten ketjua (testi (ja olot) kun osoitti raskauden taisi olla jo ainakin viikko sitten) :D
 
Minä ilmoittaudun myös mukaan, laskurin mukaan laskettu aika olisi 6.12, tosin minulla on monirakkulaiset munasarjat ja epäsäännöllinen kierto, joten tuo ei ole ihan kiveen hakattu :)

Ekan erittäin haalean plussan sain sunnuntaina, ja tänään testasin uudelleen ja ihan selvä jo on! :) <3 Digitestin teen varmuuden vuoksi torstaina, jotenkin se tuntuu sellaiselta viimeiseltä niitiltä, että uskaltaa jo iloita... :) Yrityskuukausia meillä on takana 10, ja tosiaan lapsettomuushoitojen kautta saatu tämä plussa. Olo on ihan sanoinkuvaamattoman onnellinen, toivottavasti pikkuinen jaksaa loppuun saakka! <33
 
  • Tykkää
Reactions: esteri76
Hei vaan ystävät rakkaat täällä olis siis LA 6.12.-14 mut ykköstyypin diabeetikko niin todennäköisesti synnytän joko ihan Joulukuun alussa tai Marraskuun lopussa. Tunnen kuitenkin kuuluvani tähän ryhmään. Mä päivittelen täällä ihan mielelläni ainakin :))

T. Dania21v ja masuasukki 4+5
 
Itellä on oireita ollu jo heti alusta asti; vatsan nippailut, alaselän särky ja ekat viikot asuin vessassa kun suurinpiirtein pissatti aina kun sain kädet pestyä ja oven kiinni. Lisäks viime vloppuna iski semmonen maailmanlopun nälkä, vaikka olin syöny alle tunti sitten. Onneksi ei oo vielä suurempia muutoksia rinnoissa tai kamalaa pahoinvointia.

Oon huomannu kans että vi**tuksen taso nousee nollasta sataan ihan kilpa-auton vauhtia. Tavallisesti oon lepponen ja lauhkea kuin lammas mutta ei enää :S :D nyt ottaa päähän ku soitin neuvolaan ja enaimmäinen neuvolakäynti on vasta KYMPPIVIIKOLLA!! mites teillä on ollu tai tulee olemaan eka neuvola?
 
Minullakin tänään viikko 5+0, laskettu aika 2.12. jos sintti pysyy kyydissä. Hyvältä näyttää nyt, mutta on tässä vielä pitkä matka ja minullakin ikää melkein 40. Lapsi on minulle toinen, esikoinen on pieni koululainen. Hurjan jännää on tämä kaikki pitkästä aikaa :) eikä tosiaan vielä uskalla juuri kenellekään jutella. Koska se ensimmäinen neuvola pitikään varata?
 
Rosma ^ onnea raskaudesta ! Minulla ikää kohta 37 ja minulla on viimeinen elämäni yritys pysyä raskaana :). Toivon todella että jatkamme täällä loppuun asti joulukuuhun. Jo pelkästään se että on mielenkiintoista seurata sinun vointia ja tietty omaa napaa.. On minulla kaverikin joka sai terveen tytön nelikymppisenä. En aikanaan kuvitellutkaan olevani tässä hankkimassa vielä lasta. Silti olo tuntuu nuoremmalta kuin luvut.

Dragonfly ja haave 3+1
 
Viimeksi muokattu:
Pakko oli tulla kommentoimaan tänne :D Onneksi olkoon teille jokaiselle! Nauttikaa raskaudesta ja voi että teillä on ihanat ajat edessä! Kaikki palkitaan Joulukuussa, kun saatte pienet kääröt vihdoin syliin <3

Toivoo Joulukuun 2013 Mamma ja 3,5kk Tytsy <3
 
Mä oon samalla asialla kun Saanu. :D Mä niin muistan tuon ajan, ai että. Oikeen paljon tsemppiä jokaiselle.
Meillä oli laskettuaika viime joulukuun 25. päivä. Pikku-ukko kuitenkin halusi syntyä vasta tammikuussa.

-JoulukuuMuuttuiTammikuuksi ja pikkumies huomenna 3kk.
 
Tosi mukavaa että täälä on muitakin ikäloppuja, itse 37 ja elokuisten palstalla tunsin aikoinaan itseni muumioksi =)
Meillä ensimmäinen poika 3v lapsettomuushoitojen tulos, toinen tuli seuraavasta kierrosta luomuna kun klinikalla sanottiin, että hoitoja ei enää ole kannattavaa jatkaa.
Kolmas tuli 3kk sen jälkeen kun kierukka poistettiin. Viimeinen yritys on jo lähes ihme kun mies välissä steriloitiin ja putket leikattiin auki, nyt jo 2 raskaus sen jälkeen.
Ikä tuo riskejä ja toivoa sopii, että saisi terveen lapsen syliin asti. Olo on kuitenkin parempi kuin viimeksi, jolloin meni kesken.
Itse olin Thaimaan matkalla kun huomasin rintojen nippailusta noin 3pv ennen menkkojen alkuja että kyllä taitaisi olla jotain matkatuliaisia.
Testin tein 3+5 iltavirtsasta ja hyvinpä näytti, aamulla jo tumma viiva =)
Nyt vatsa karmea pömppö, mutta niin oli viimeksikin ja hävisi tyhjennyksestä seuraavana aamuna vaikka mies oli lähinnä sitä mieltä, että lihomista se on...
Kuvottaa, housut vaihtui heti malliin kuminauha, farkkuja en edes harkitse kun teen istumatyötä.
Väsynyt olen, mutta eipä Thaimaan reissu ja kesäaikaan siirtyminen ainakaan ole helpottaneet asiaa.
Toivottavasti kaikki pysyy mukana ja saa oman nyytin jouluna !!
Ruttu 5+1
 
ja eka neuvola vk 9, myöhempikin olisi kelvannut mutta sitten saa pyynnön sinne seulontaverikokeisiin joihin aioin mennä. 2vk kuluttua ajattelin käydä kurkistuttamassa että joku ja toivottavasti vain yksi olisi kyydissä.
Itse soitin neuvolan ajan heti, koska oli vain 2 iltapäivää mitkä kävi, aika varattuja aina kaikki iltapäivä ajat. Saapa sen aina perua.
 
Dragonfly ja Esteri76, kiva tosiaan että täällä on muitakin odottajia jotka eivät enää ole ihan tyttösiä :) Itse koen myös niin, että ikä on vain numero, mutta juuri tällä elämänalueella se on kyllä tosi olennainen numero. Siis että vaikka olen täysin terve, kohtuullisessa fyysisessä kunnossa, normaalipainoinen jne., ovat munasoluni silti ikääntyneet, vaikkei naamassa vielä ryppyjä näy eikä hiuksissa harmaata. :/ Raskaus lähti vuoden yrityksen jälkeen luomuna käyntiin ja veikkaan, että yksi tekijä voisi olla uudeltavuodelta aloittamani detox, olin ensin kuukauden kokonaan ilman alkoholia ja sen jälkeenkin hyvin pienellä kulutuksella, pari annosta viikossa.

Mulla ei koskaan ole ollut keskenmenoja, edellinen raskaus meni täysin komplikaatioitta kerralla valmiiksi. Silti nyt hirvittää, vaikkei mitään sen suuntaista näy, olenpa vain liikaa lukenut tilastollista todennäköisyyttä asiaan liittyen. Pitäisi lopettaa alkuunsa. Mutta täällä ollaan ja tuetaan toisiamme :) Rosma 5+1

Ai niin, oireita: kipeät ja painavat rinnat, lisäksi väsymys ja palelu. Oireita ei tämän enempää ollut viime raskaudessakaan, odottelen, jos tuossa 6-7 viikon paikkeilla tulisi kevyt ruoka-aineällötys. Mutta kun edellisessäkään ei ollut esim. oksentelua, välttämättä ei sitä nytkään tule tai muita dramaattisia oireita.
 
Onpa kiva, että nyt meilläkin on oma keskustelu :). Sitä odotinkin jo hetken. Tein ensimmäisen plussatestin melkein kaksi viikkoa sitten rv 3+3, jolloin viiva oli hyvin haalea, mutta sellainen ettei siitä voinut erehtyä. Tarkoitus oli tehdä testi, että voin lopettaa kuvittelemasta/tarkkailemasta oireita. Olin varma, että tulee negatiivinen. Suunnitelmani ei ihan onnistunut ;). Viiva vahvistui viikossa vahvemmaksi kuin kontrolliviiva. Laskettu aika saattaa siirtyä vielä marraskuunkin puolelle, mutta aikaa on vaikea määrittää, kun en tiedä kuinka pitkä kiertoni on keskenmenon jälkeen. Arvelen, että ovulaationi on ollut 10.3 ja siksi arvion, että laskettu aika olisi 1.12.

Oireet
Itselläni on alavatsassa kaikenlaisia tuntemuksia, kuten repäisykipuja, menkkamaisia jomotuksia ja erilaisia nippailuja. Pahoinvointia on, jos syömisten välit venyy pitkiksi, erityisesti aamulla, mutta oksentanut en vielä ole. Rinnat on myös arat. Väsymystä on myös, mutta viikko sitten verikokeissa todettiin (aivan muista syistä otetut), että raudat on alhaalla ja lääkäri veikkasi, että ne olisivat vielä keskenmenosta johtuen alhaalla. Siihen sitten päälle uusi raskaus, niin eivät varmaan ole ihan heti tulossa takaisin ylös.

Kertominen
Tällä kertaa ei olla kertomassa kenellekään ennen varhaisultraa. Sen jälkeen kerrotaan perheille. Kaksi kertaa ollaan jo perheille kerrottu, että vauva on tulossa, joten nyt ei haluta tehdä sitä taas, jos ei olekaan. Aion kyllä jälkikäteen perheelle kertoa, vaikka tulisi keskenmenokin, mutta halutaan tämä vielä pitää omana tietona. Se tiedetään jo kokemuksesta, että vauva on erittäin tervetullut ja odotettu ja tädit, sedät, eno ja isovanhemmat on innoissaan.

Neuvola
Itse en vielä varaa neuvolaa. Ehkä sitten kun tulee rv 6+ täyteen. Aiemmillakin kerroilla se olisi mennyt johonkin rv 9-10 tietämille, niin on tässä vielä aikaa. Laput, jota sieltä lähetettiin, kuten ruokavalio ja tiedot seulonnoista, on jo aiemmilta kerroilta kotona, joten siksikään ei ole kiire.

Seulonnat
Osallistutaan, jos sinne asti päästään.

rv 5+2
 
Heippa!:)

Täällä yksi Joulukuisen odottaja myöskin,
odotan kolmatta pienokaista rv5+2 eli laskettuaika on 1.12 :) Sairaalaksi tulee Kätilöopisto, niinkuin aiemmillakin kerroilla ja ikää tulee vähän ennen pienokaisen syntymää 28.

Me ollaan kerrottu jo parille minun ystävälle ja omalle äidilleni kerroimme käytännöllisistä syistä heti, muille kerromme vasta pikkuhiljaa ensimmäisen ultran jälkeen.

Tämä raskaus on alkanut yhtä oireettomana kuin aiemmatkin,
vatsa tosin on niin turvonnut etteivät omat housut vääntäydy päälle.

Minkä ikäisiä lapsia muilla on?
Meidän päiviä ilostuttaa 4v tyttö (ihana reipas iso- sisko ) ja 8kk tyttö.. Vähän jännittää miten uudenlainen arki sitten Joulukuussa asettuu uomiinsa, mutta luottavaisin mielin kuitenkin mennään :)

Neuvolan varaan valmiiksi huomenna, kun meillä on pienemmän tytön neuvolan tarkastus :)


Dada 5+2
 
Meillä pojat 2004, 2007 ja 2010 syntyneet. Ja yhtään en tyttöä toivo ;). Mutta toisaalta pojat ovat ihana, äidin sylipoikia 2 pienintä varsinkin, joten ihan yhtä onnellinen ( kukkaro kiittäisi myös) kun poika tulisi.
Minä olen käytännön syistä kertonut aika monelle, mutta sukulaisista vasta oma isä tietää. Muut saa tietää kun huomaavat tai kun ollaan jo hyvillä vesillä.
 
Hei kaikille!

Minäkin voisin liittyä tänne teidän seuraan :) ensimmäistä kertaa foorumilla, niin on mennyt vähän aikaa löytää näitä ketjuja :D

Elikkäs ikää 26v ja kolmas olisi nyt tuloillaan rv5+1 ja laskettu aika 2.12. Mullakin taitaa kuites marraskuun puolelle mennä, jos synnytys alkaa samanlaisena kuin kahdesta aiemmasta..molemmat rv38+

Aiemmat lapset ovat poikia 3v ja kohta 2v. Täälläkin tärppäs jo toisesta yrityskierrosta ja ollut melkoinen shokki, ainakin miehelle ;) ei voi mitenkään uskoa, että tässä sitä taas mennään!

Oireita: ihan tajuton väsymys! Aamusta iltaan ja nukkumaan tekisi mennä jo kahdeksalta :D hieman on tullut sellasta äklö-oloa, mutta ei ole tarvinnut oksentaa. Ruokahalu on myös lisääntynyt. Tekisi mieli syödä koko ajan! Vatsa pömpöttää jo mukavasti, eli turvotusta on!

Mä varailen neuvola-aikaa tänään :)

Tarrasukkia kaikille, jotta pienoiset pysyvät jouluun asti mukana <3
 
  • Tykkää
Reactions: esteri76
Niin ja yks hyvä kaveri tietää (lapseton) ja oma pikkusisko. Kohta tietää toinenkin kaveri, olen menossa viettämään vkloppua hänen luokseen ja alkoholia aiemmin nauttineena on vähän vaikea selitellä miks ei nyt halutakkaan lähteä ryyppään jne.. :D miehen vanhemmille taidetaan kertoa seuraavan kerran, kun käydään. Olen tosi hyvissä väleissä heidän kanssaan ja tiedän, että he ovat innoissaan kun kuulevat. Omille vanhemmille vastako näkyy ultrassa jotain.
 
Hei vaan kaikille uusillekin ilmoittautuneille!! Onpas meitä jo lössi! :D ite käyn täällä puhelimella ja TODELLA harvoin tietokoneen kautta. Toivoisinkin siis että joku olis innokas ylläpitämää oikein virallista joulu"pakettien" ryhmää..?

Huhheijjaa näitä oloja! :D eilen taas kiihdyin nollasta sataan ja vasta sen jälkeen ymmärain että meni överiksi. Voi mun miestä, anoppia ja työparia kun joutuvat kestämään :/ :D mutta kaikilta oon pyytäny jo etukäteen anteeksi ja kaikki on iloisia vauvauutisesta niin joutuvat nyt "kärsiä".. ;)
 
Oho, mielenkiintoisia tarinoita täällä! Kivaa saada muiden lisäksi ikäseuraa. Minuun siirrettiin 17kk pakastettu alkio joten se on kromosomeiltaan hiukka minua nuorempi ;).

Kaikki lapseni ovat koeputkilapsia. Jokainen terve ja ihan taviksia kaikin puolin. Vanhin poika 5v, tyttö4v, tyttö vauva 10kk. Keskenmenoja hoitojen aikana on ollut myös 3.. sydäntäraastavia. Viimeiseen suhtauduin kevyimmin. Aloin hyväksyä ettei kaikki voi jatkaa loppuun syystä tai toisesta.

esteri76lla oli myös aiheesta kokemusta. Oli hauska lukea miten elämä yllätti sinua :D
Toivotaan että jos likka syntyy niin se ei pistäisi ojennukseen teidän miehiä. Tytöt on justiinoita. <3

NEUVOLA; eka neuvolakäynti n. 11.5.2014

OIREET: Ei oireita . Mutta odotan alkavaksi n.5-6 pv kuluttua.

Voi miten tahdon vielä tämän viimoisimman lapseni. Olen 100 varma että tämä on viimeinen raskauteni. En mene enää hoitoihin tämän jälkeen. Luonto päätti niin ja rahatilanne. Tämä on siis minulle jotakin erityißtä. Yhden aikakauden loppu. Tunnen sen joka solullani. Samalla se on vapauttava tunne. " keskity siihen mitä sait". Ja rauha...

unelma 3+2
 
Viimeksi muokattu:
Surkeinta vanhenemisessa ei ole rypyt, hitaasti kasvava vyötärö vaan se tosiasia että tämä on kohta tässä ja ikinä ei enää vauvaa. Kun on kerran kärsinyt lapsettomuudesta se jotenkin kai jäi takaraivoon vaikka ilman sitä minulla olisi luultavasti tasan 2 lasta ja väitöskirja. Nyt ei ole sitä väitöskirjaa ja ei tule. Olen onnellinen että osaan väitellä aiheella mikä on paras ulkoilupuku tai miten pukea vauva kauppareissulle kaukaloon. Rikkaus sekin, melkein meinasin ilman aikanaan jäädä.
Minulla onneksi ikä kivasti rajoittaa lapsiluvun, kuten myös auton ja asunnon koko sekä se mies =)
 

Yhteistyössä