Joululahja..tunnenpa itseni typeräksi..

On ollut vähän rankkaa tässä..ressiä..

Tunnen itseni aika väsyneeksi arkisten askareiden parissa, mies ei auta muuta kun makaa sohvalla. Läheisyyden kaipuuni on minimissä..en vain jaksa..
Ajattelin sitten ylittää itseni ja ostin kallista hieromaöljyä, joululahjaksi miehelle..kun olen laiska ollut hieromaan niin olisin hemmotellut..

Eilen sitten, illalla kun olin taas koko illan puuhannut, näin joulun alla kun on "kiirettä"..vknlopuksi saanut valmiiksi itse tekemäni ja kirjoittamani 45 joulukorttia, siivonnut kämpän, keräillyt kaljapulloja huushollin nurkista, sukat likapyykkiin, lautaset keittiöön, siis miehen jäljiltä..

Mies kiljui että mene suihkuun, menee taas myöhäiseksi, siltikään ei jaksa auttaa että ehtisin aikaisemmin (pyykit koneessa)
Suihkuun mennessäni, pieni suihku/wc.mme lainehti...suihkuverhoa kun mies ei jaksa käyttää ja koiriemme raksut märkinä jne..(kupit toistaiseksi Wc.ssä)
Ajattelin että minähän se tässä olisin hieronnan tarpeessa!!

Tulin suihkusta, hain paketoimani lahjan, revin sen itku silmässä..
Mieheni näki ja tuli kysymään mikä minua vaivaa ja mikä se oli, "sun joululahja"...
En saanut edes noin häntä tajuamaan, ei kiinnostanut edes mikä lahja oli..tai muuta..

illan päätteeksi mieheni sanoo minulle että ei käsitä kun koko ajan teen ja touhuan jotain mutta en saa mitään valmista!!!!!
Kiitos.
 
on se, että istuisit alas ja kirjoittaisit näitä ajatuksiasi paperille. Keitä vaikka kuppi teetä ja ota pala suklaata siihen sivuun. Siinä samalla myös pakotat itsesi vaan istumaan hetken rauhassa ja rentoutumaan. Kuuntele omia ajatuksiasi ja anna niille aikaa. Musta nimittäin tuntuu, ettet itsekään arvosta itseäsi tarpeeksi, vaikka odotat (ihan syystä) arvostusta mieheltäsi.

Kun olet kirjoittanut ajatuksesi, anna miehesi lukea se viesti ihan ajan kanssa. Miehet ei nimittäin tunnu ihan oikeasti usein tajuavan, ellei asioita sano ihan suoraan. Vaikka kuinka sinusta asia olisi päivänselvä, mies ei vaan välttämättä näe sitä samoin.

Voi olla, että miehesi vaan ottaa kodin siisteysasiat rennommin, eikä häntä haittaa, jos pyykit kertyvät tai astiat eivät kaikki kiillä puhtauttaan juuri sillä hetkellä. Tai voihan olla, että miehesi kyllä haluaa kaiken olevan tiptop, mutta on tottunut siihen, että sinä teet kaiken. Oli miten oli, sinun itsesi olisi hyvä saada miehellesi kerrottua, miksi sinulle kodin siisteys on tärkeää ja mitä toivoisit hänen tekevän sen eteen. Ehkä kirjoittamalla sinun olisi helpompi ilmaista ajatuksiasi, kun sulla on jo tässä aika paljon tunteita pinnassa. Keskustelu saattaa helposti lipsahtaa sitten riidan puolelle, eikä se ainakaan auta.

Neuvoisin kyllä myös sinua antamaan nyt asioiden olla muutaman päivän ajan. Siisti kotia vaan sen verran, että voit rentoutua siinä ympäristössä ja anna lopun olla. Istu itsekin sohvalle, lue kirjaa, juo teetä, kuuntele musiikkia, mene rauhalliselle kävelylle... tee ihan mitä tahansa, joka saa sinut pysymään irti mopin varresta tai pölyhuiskasta. Katsele sitä kotia ihan rauhassa. Haittaako oikeasti, jos kaikki ei ole ihan viimeisen päälle?

Minusta on kyllä ihan oikeutettua olettaa, että aikuinen ihminen (miehesi) tekee osansa. Toisaalta minusta on liioiteltua olettaa, että miehesi näkisi välttämättä tarvetta siihen, että koti on täysin kunnossa ja kiiltävä. Älä odota mieheltäsi liikaa. Hänhän saattaa yllättää iloisesti, kun vaan pääsette asioissa eteenpäin pienemmin askelin.
 
Kokeile (varmaan ootkin kokeillut...) että sovitte selvästi tietyt asiat, mitkä mies tekee ja mitä sinä teet. Ei munkaan mies oiken osaa nähdä, mitä kaikkea tarvitaan, että koti olis ihmismänen. Mutta kun on sovittu mitä kumpikin tekee, niin ei tarvii kinata (paljoa :) ) Ja toiseksi ; älä hyvä ihminen askartele itse 45 joulukorttia!!! Ota itsekin rennosti, jos haluat että koti on ihan tiptop, voi tosiaan olla että joudut tekemään sen yksin. Perusasiat (pyykit, omat jäljet, imurointi kerran viikossa, tiskit yms) toki pitää jakaa jotenkin.
 

Yhteistyössä