JOULULAHJAT**elokuun pulina**

Jospas se minäkin pitkästä aikaa jotain kirjoittelisin tänne...Ollaan oltu reissussa ja välillä on sit netti reistaillut.

Rakenneultrassa (pari viikkoa sitten) kaikki muu näytti olevan kohdillaan, mutta lääkäri hiukka ihmetteli aivoja ja lähetti niistä sit kuvan äitipolille. Äitipolilta sit soittivat ja pyysivät tarkastusultraan, jonne menin sit tosi matalin mielin, kun ajattelin että jotain on varmasti vialla. Äitipolilla oli sit kaksi lääkäri vastassa ja sillo olin ihan varma, että nyt on kyse jostain vakavasta. No, heti alkuun se toinen lääkäri sano, ettei tässä ultrakuvassa ole mitään normaalista poikkeavaa, mutta hän haluaa vielä ihan varmuuden vuoksi ultrata ja se toinen lääkäri olikin sit harjoittelija. Nyt on sit kaikki vauvan rakenteet katsottu kunnolla kahteen kertaan ja kaikki on niin kuin pitääkin eli voin huokaista helpotuksesta. Painoarvioksi sain viime viikolla rv 22+2 kohdalla 440g.
 
Heissanhei

Jive-: Mulla oli Hb tippunut 144:stä 118:aan, ja ei käsketty syömään lisärautaa. Mutta olen kyllä nappaillut niitä jotain raskausmonivitamiineja, joissa on rautaakin. Pari silloin tällöin, en joka päivä. Ja hyvin olen jaksanut. Ihan varmasti voisi rauta piristää. Tosin olen kyllä nukkunut ihania, ylellisiä 10 tunnin yöunia.. Että sekin varmaan auttaa =) Ja syönyt terveellisesti - painokeskusteluun voin siis omana kortenani kertoa keventyneeni parisen kiloa! Se ei minun kohdallani sikäli ole mitenkään huolestuttavaa, BMI on 25 ja 30 välillä ja en todellakaan laihduta. Mutta kun on isokokoinen, runsaasti liikkuva ja jättää herkut pois ja saa vatsan yllättäin toimimaan niin näinkin voi käydä =) KErrankin! Tosiasiassa taistelen ettei painoni hilautuisi kolminumeroisiin lukemiin raskauden loppuvaiheissakaan.. Olen 182 pitkä, joten sikäli se nyt ei mikään katastrofi olisi, mutta kun psyykeltäni olen sellainen 75-kiloinen B) Toki siitä on aikaa aika monta vuotta kun sen painoin, mutta joskus olen painanut 105 ilman raskautta, ja siihen painajaiseen EN palaa!

Kävin tänään vaunukaupassa.. Kamala sentään millaisen rahan saa vaunuihin ja turvakaukaloon uppoamaan!!!!! Kavereilta ei vaunuja lainaksi saa, koska pitäisi olla se teleskooppimallinen työntöaisa, ja eihän sitä yleisesti ole.. Joten ostamaan joutuu. Ja turvalaitteet taas ostan periaatteesta uutena. Emmaljungasta (yhdistelmät, ihanat harmaankirjavat..) ja Gracosta(turvaistuin, ihan kiva) sain tänään yhteistarjouksen; VAATIMATTOMAT 940?!! Käsittämätöntä. Miten ihmisillä on rahaa hankkia lapsia??!! Tai ehkä kannattaisi alkaa vaunutehtailijaksi??

Omaa napaa sen verran, että "Siiri" potkiskeli eilen kuuliaisesti kaikkia sisaruksia kämmeneen, mutta minun kättäni hän ei erityisemmin halua töniskellä. Potkut tuntuvat tosi hiljaisina alavatsaan ja lantionpohjaan; perätilassa taidetaan meillä mennä edelleen. Saa nähdä käykö kuten isosiskon kanssa 6,5v sitten ja päästään perätilasektioon.. Huoh. Juuri tuolla synnytyspuolella kampanjoin alatiesynnytyksen puolesta voimakkaasti, tulee vähän sellainen kohtalon ivaa -fiilis. :whistle: No, pääasia tietenkin että riskit minimoidaan. Meillä lapset ovat olleet päälle nelikiloisia kaikki, pojat joiden on annettu mennä yli lasketun ajan olivat 4,6 ja 4,7kg. Tytär sektoitiin viikolla 39+3 ja hänkin oli jo 4050g. Eli tuskinpa päästään meillä alateitse perätilaa tuuppaamaankaan. Ja se olisi kieltämättä aika JÄNNITTÄVÄÄ.. No, toivottavasti kaikki menee parhain päin.

Äitiysrahasta sen verran, että tietääkös kukaan onko meidän lasketuilla ajoillamme mennessä mahdollista saada hyväksiluettua vuoden 2007 tuloja? Se olisi minulle se kaikkein edullisin vaihtoehto...

Mukavaa elokuista viikkoa!

Terv
Aubrieta +"Siiri" 22+6

p.s.
Huh, huomenna tulee 23 viikkoa täyteen.. Sehän on se merkkipaalu (ja 500g) jonka jälkeen vauvaa hoidettaisiin keskosena eikä keskenmenona jos synnytykseen jouduttaisiin.. Muuten, unohdatteko te milloinkaan olevanne raskaana? Minä kyllä välillä.. Esimerkiksi sunnuntaina poninäyttelyssä kun sain moneen kertaan varsan kavioista jalkoihini ja oikea polvi on mustana ja nilkka muussina. Hämmästyin oikein, kun joku sanoi että "onneksi ei osunut ylemmäs". Totta.. Vaan eipä tullut minun mieleeni.. :ashamed:
 
Minäkin muutamalla samalla omaa napaa.. maha on pullahtanut esiin tässä viikon aikana ja tuli nähtyä ettei mieskään oikein tajua että maha on siinä, kun kaupasta lähtiessämme kolautti kauppakärryillä päin :LOL: . No, pienellä mustelmalla päästiin kuitenkin tilanteesta :LOL:

Ens viikolla on neuvola jossa pitäisi käydä läpi noita Kelan asioita, siis muiden asioiden lisäksi. Tuntuu homma siis pikkuhiljaa todelta! Muutenkin olen nyt selaillut innoissani vaunu/turvakaukalosivuja ja ollaan todennäköisesti tilaamassa sellaiset tuolta saksanmaalta kun ne tulevat himpun verran edullisemmaksi.

Sokereita oon joutunu seurailemaan satunnaisesti koska aamupaaston kanssa on ollut hiukan ongelmia. Muuten arvot täysin normaalit. Saas nähdä miten käy loppuraskauden aikana. Insu ei mitenkään erityisesti innosta...

Stressiä oon hommannu itelleni hiukan siitä että vaihdan työpaikkaa reilun viikon päästä ja siellä uudessa paikassa ei tiedetä raskaudesta mitään. Eli siis nyt luvattu vähän pitempi sijaisuus mutta miten käyp, irtisanovatko koeajalla tän vuoksi, sitä ei kukaan tiedä. Noh, olen päättäny että en mieti asiaa, käy miten käy. Vaavi on tärkein kuiteski :heart:

Eipä muuta kuin odotuksen iloa kaikille!

T: Keukeu + Lilja/Kerkko 21 + 6
 
Mun pää lahoaa!!
Mulla on pakko olla tässä koneella sellainen raskauslaskuri että pysyisin kärryillä millä raskausviikolla täällä mennään. Onneksi vaihtopäivä on helppo, kun se on maanantai, mutta viikoista mä olen ihan pihalla. No, onneksi sillä ei ole vaikutusta tämän lapsen kehittymiseen millään tapaa vaikka äiti vähän dementoituukin :D .

Että mua helpottaa, kun pomo tuli lomalta takaisin töihin ja ensimmäisenä alkoi varmistelemaan että olenhan vielä syyskuunkin käytettävissä! Se tekee mulle työsopparin siihen äitiysloman alkuun asti, eli ei tarvi ruveta työttömäksi. Äitiyslomanhan mie aloitan 2.10. rv:lla 31+1, eli siis sen 50 vuorokautta ennen la:ta. Mutta siis sellainen myllynkivi tippui hartioilta, nyt uskaltaa jäädä sitten sairaslomallekin loppuajasta jos ei vaan enää yksinkertaisesti jaksa.
Tässä viime päivinä on kyllä tehnyt tiukkaa tuon jaksamisen kanssa, kun on alkanut jalkoja turvottamaan niin että jalkapohjiin särkee jo heti aamusta alkaen. Mansikkasoppaa olen sitten lipitellyt, sehän laittaa mulla ainakin nesteet liikkeelle.

Meillä on vessaremontti meneillään, jahka sen saavat valmiiksi niin on aika alkaa tekemään tälle masu-rusinalle omaa huonetta :heart: ! Mahdoton pesänrakennusvietti täällä onkin päällä!
 
DoB
Aubrieta täällä ollaan myös kauhisteltu lastentarvikkeiden hintoja. Ensimmäinen kun on tulossa niin kaiken joutuu ostamaan. Ja kun toiveissa on useampi lapsi niin vaunujen ym olisi hyvä olla kestävät. Me onneksi saadaan lainaksi kavereilta turvaistuin autoon. Meinaa vaan tossa asiassa turhamaisuus viedä voiton järjestä kun se lainaistuin on musta vaan yksinkertaisesti niin ruma ja mietin että ostaisko sittenkin oman :ashamed: Vaunut ainakin ostetaan uudet. Kestovaippoihinkin saa menemään ihan hyvän summan rahaa, tosin ne maksaa vaan sen kerran ja eipä tarvi sitten enää ostella.

Tänään jo tasan 23+0, aika menee ihan hurjaa vauhtia :)
 
DoB
Kamomilla täällä myös ihan mahdoton pesänrakennusvietti, me päästään muuttamaan unelmiemme taloon ens kuussa ja siellä onkin sitten yhtä sun toista puuhasteltavaa :) Olettaisin siis syksyn hujahtavan aika nopeasti.
 
Mekin muutetaan ensi kuussa kerrostalosta rivariin. En millään malttaisi olla ostamatta kaikenlaista tavaraa uuteen kotiin. Tekisi mieli ostaa verhoja, mattoja, vauvalle kaikkea, uusi ruokailuryhmä jne. :D!!
 
Pikaisesti vain hemoglobiiniaan pähkäilleille (kun on itsellä raudanpuutosväsymyksestä todellakin kokemusta :/ ). Normaali naisen hempan alaraja on 117, eli jos olette sitä lähellä tai ylipäätään hemppa on ollut laskusuunnassa, niin ehdottomasti kannattaa kokeilla lisärautaa! Näillä viikoilla siitä ei varmasti ole enää mitään vaaraa (eikä alussakaan yleensä, sitä saisi vetää kyllä aika tavalla) eikä sitä rautaa ole pakko ottaa 100 mg päivässä, löytyy myös 50 mg valmisteita. Ja sitten on vielä luontaistuotteita ja -mehuja, joissa rautaa ei ole noinkaan paljon. Jos väsyttää, kannattaa ehdottomasti kokeilla! Neuvolassa hb mitataan kuitenkin niin harvoin, kerran kuussa jos sitäkään.

Juu ja Käpylehmälle vielä samaa kun sanoin aikaisemminkin, että 5 cl silloin tällöin ei todellakaan ole liikaa. Itsekin juon joskus ykkösolutta saunassa (max pullon), ja sun viinistä ei taida tulla alkoholia senkään vertaa ;).

DoB, Aubrieta ja muut - lastentarvikkeet tosiaan maksavat! Saimme tärvättyä ihan kamalat rahat esikoisen romppeisiin, vaikka jotain saimme käytettynäkin. Ja Aubrieta, unohdan usein olevani raskaana, kun tuo esikoinen pitää niin kiireisenä! Hyvä vaan, koska masuasukkini liikkuu aika harvakseltaan :( ja muuten panikoisin sitä ihan koko ajan, nyt sentään välillä unohdan kuulostella ja pelätä.

Hienoa Kamomilla, että pääset ä-lomalle jo aikaisemmin. Jos on raskas työ, kannattaa kyllä ehdottomasti. Saisihan sitä saikkuakin, mutta sitä pitäisi sitten juosta vähän väliä hakemassa lisää, ja työnantajallekin on parempi, kun hänellä on joku selkeä päivämäärä josta sijaisen ottaa.

Nyt kahvin keittoon, pakko juoda vielä toinen kuppi vaikka yritän rajoittaa (juon siis mahan takia pressoa, jossa enemmän kofeiinia kuin tavallisessa), viime yö meni taas täysin reisille ton unettomuuden kanssa... |O

*muoks* vielä Aubrieta, kannattaa kysyä Kelasta tuota ä-raha-asiaa! Mulla on sellainen käsitys, että meille joko lasketaan automaattisesti 2006 verotiedoista pv-rahat tai sitten jos erikseen hakee, voi hakea viimeisten 6 kk tulojen perusteella, mutta ei 2007 tulojen. Sun ä-loman pitäisi alkaa 2009 jotta saisit 2007 verotiedoilla päätöksen. Mutta kysy ihmeessä, onko mitään senssiä että tekisivät poikkeuksen!
 
Hei vaan,
Rakenneultrassa käyty tänään. Meillä oli aikaisemmin selllainen tilanne että np-uä:ssä oli turvotusta yli 4mm ja menimme istukkatutkimukseen. Terveet kromosomit vauvalla,viikkojen piinaavan odottelun jälkeen. Nyt siis käytiin rakenneultrassa ja vauvalla kaikki ok, ei rakennepoikkeavuuksia. Kuitenkin haluavat vielä viikoilla 25 kontrolliultran, että sydän nähdään vielä tarkemmin. sanoivat ettei kannata olla huolissaan ja toivotti mukavaa odotusta :)

Me myös muutetaan kuun lopussa kerrostalosta ihanaan rivarikolmioon, saa isompi poikakin lopulta oman huoneen. Oma iso piha ja terassi on luksusta, aivan sormet syyhyää että pääsis jo uutta kotia laittamaan :)

Että tämmöistä meille.
 
Tosta raudasta.. Mulla on tossa odottelemassa tollanen valmiste ku Spartocine 250mg, varmaan huomenna sen sitte alotan, en tiä vielä mutta tällä viikolla kuitenki. Yks tabletti päivässä. Mua ainaki väsyttää siis kokoajan niin hirveesti ettei mitään rajaa. Aamulla tuntuu että voisin vaan nukkua ja nukkua vaikka tänääki heräsin lähemmäs puolta kahtatoista. Että jospa toi rauta auttais tosiaan siihen väsymykseen. Mut jotenki mua ihmetyttää et mulle sanottiin et ala syömää sitä rautaa, vaikka monella muullaki on ollu tääl jopa alhasempi hemppa ku mulla eikä oo joutunu alottaa sitä....?! Täytyy nyt toivoo et toi on vatsaystävällinen valmiste niinku apteekissa sanottiin..et jotenki liukenee paremmin ku esim. Obsidan Fe++.
 
DoB
Pikku87 mulle neuvolassa määrättiin viimeksi just tota Obsidania...en tosin ole sitä hakenut. Mulla oli hemppa 117. Oon syönyt noita ladyvita raskaus-vitamiineja, mutta ne ei nyt ilmeisesti sitten riitä. Ei vaan toi rautakuuri innostaisi, vatsa on toiminut hyvin tähän asti enkä haluaisi mitään sitä sekoittamaan. Ja kun mua ei väsytä!

 
Obsidania ne aina suosittelee. Mut täytyypi minunkin kokeilla tota Spartocinea jos imeytyisi paremmin. Minä olen syönyt jo paketillisen Obsidania ennen sitä Hb 116 ja sen jälkeen 118, et ei ole hirveen hyvin imeytynyt minulla ainakaan. Väsyttää niin vietävästi.
 
Heips!
Eilen oli neuvola ja eipä se täti mullekaan lisärautaa määränny, vaikka hb 118 ja kokoajan laskusuunnassa ollut ja väsymystä on! ??? Muuten oli neuvolassa kaikki ok. Paitsi että säikähdin hurjaa rykäsyä painonnousussa!! Mulla ei alussa juurikaan paino noussut ja nyt oli tullut hujauksessa muutama kilo!!! Yhteensä nyt paino noussut jo 6 kg!!! hui...
Pikkuinen liikkuu ihan mahdottomasti! Melkolailla kokoajan!!! :LOL: Ja potkii ihan hurjan kovaa välillä!

Tuosta alkoholista ja tupakoinnista oli puhetta. Itse en ole kokonaan tupakasta päässyt. Muutama menee päivässä. Vähentänyt olen siis rutkasti!
Myös minä olen huoletta ottanut tilkan valkoviiniä välillä ja saunasiiderinkin joskus (siis yhden annoksen vain ja harvoin), enkä ole asiasta ollenkaan huolissani...

Ensi viikolla ajattelin aloittaa käymään uimassa pari kertaa viikossa! :) Nyt on alkanut olemaan vähän iskiasvaivaakin joten hyvä olis jotain liikuntaa keksiä! Saas nähdä vaan, miten sitä töitten jälkeen enää mihinkään uimaan jaksaa!!!!

 
jasuliini mukava kuulla, että saitte hyviä uutisia =)

Painokeskusteluun vielä eli itselleni on tullut painoa 3,5kg lisää. Taitaa olla kaikki tuossa mahan ja tissien kohdalla, hyvä niin :D Mun pitäs varmaan vähän rauhoittua, kun olen koko ajan liikkeessä ja nyt on pari päivää hiukka ollut sellaista masun nipistelyä ja muutenkin olo ei ole ihan normaali. En vaan osaa olla paikoillaan...
 
Jasuliini, onneksi tuli hyviä ultrakuulumisia!

Aubrieta ja DoB, esikoisen tarvikkeisiin saa tosiaan törsättyä melkoisesti. Meillekin ostetaan uutena vaunut ja turvakaukalo, ne taitavat olla kalleimmat hankinnat. Vaunuihin valittiin kalliimpi runko ja turvakaukalo jalustan kera, hinta yhteensä n. 850 euroa, huh!! Mutta mielellään tähän rakkaaseen tuhlaa :heart:

Rautakeskusteluun en voi (vielä) osallistua, toistaiseksi hemppa ollut n. 125. lähtöarvo n. 135. Saa nähdä mitä näyttää ensi viikon neuvolakäynnillä.

pulla ja vonkale 23+0
 
B-7
Rautakeskusteluun.
Mulla ekalla mittauksella oli hb 128,sitten tippunut 110:nneen jolloin sain määräyksen aloittaa raudan syönnin.Nyt kuitenkin kaikesta rautatankkauksesta(tyhjään vatsaan c-vitamiinin kera)hb ei vaan ollut noussut,vaan laskenut ollen nyt 104.
Eli pikkasen pistää väsyttämään :|

Jos omia arvojani miettii niin kovin aikaisin on joillekin rautakuurit märätty,mutta voihan se aiheuttaa väsymystä vaikka arvot putoaisivat 135:stä 125:een.Toiset pärjää pienemmillä arvoilla kuin toiset ja toisille pienikin pudotus tuo armottoman väsymyksen!

Toivotaan että kaikilla väsymys helpottaa nopeaan ja arvot pysyy kurissa! :flower:
 
Kiitos hemppavastauksista :)! Ehkä ostan tuota O:lla alkavaa ainetta, jos väsymys jatkuu. Tajusin just, että monilla täällä on enää 4 kuukautta laskettuun aikaan! sehän on tosi vähän :eek: :heart: !!
 
Heips!!!
(.) Ihan omaa napaa vaan tulin juttelemaan. Minusta on hienoo käydä täällä lueskelemassa, mutta laiskasti olen tänne kirjoittanut.... :| Olettehan kaikki pitemmällä, joten noi kaikki jutut ovat edessä. Perässä täältä tullaan........ :wave:
Mulla oli kans noi hemppa ongelmat jo rv7 lähtien. Rautaa mun täytyy jatkaa kuulemma pitkälle. Olen vissiin tooo-si aneeminen tyyppi :ashamed: .
Muutama neuvola käynti on buukattuna. Masu on kasvanut kivasti ja liikkeitä tuntuu. Ei siis voi todellakaan valittaa!!! =)
NullPoints + Tirri 18+6
 
Moni on täällä muuttamassa.Toivotaan et mekin nyt päästäs muuttamaan.Sais sisustaa pikkuselle oman huoneen. =) Huomenna olis ultra! pikkasen kyllä jännittää miten pikkunen voi,kun ei niitä liikkeitäkään juuri tunnu.
 
Häirikkö täällä taas B)

Rautakeskusteluun vielä palaan sen verran, että ne joilla on ollut ongelmia raudan imeytymisen kanssa, voisivat kokeilla ottaa raudan tyhjään mahaan. Kalsium estää raudan imeytymistä, mutta itse olen huomannut, että kaikki samaan aikaan syöminen hankaloittaa imeytymistä. Itse otan raudan aina keskellä yötä kun käyn vessassa, huuhdon alas C-vitaminoidulla mehulla. Tai sitten otan heti aamulla herättyäni, ennen kuin käyn suihkussa jne. (Muistaakseni taisin tästä jo mainitakin? Siitä on kyllä aikaa.)

Mutta joo, kuten joku totesikin niin nämä on hirveän yksilöllisiä juttuja. Mulla normaali hb ennen raskauksia oli korkea, joten mulla joku 120 jo väsytti ihan kamalasti, jollain toisella se on ihan ok. Mun mielestä neuvolassa pitäisikin enemmän huomioida yksilöllistä lähtötilannetta; nytkin huomaa miten toisille ei ole vielä lähellä 100 arvojakaan kehotettu rautaa syömään ja toisille jo korkeammistakin arvoista, vaikkei itseä väsyttäisikään.

Ja jos ei väsytä, eikä hb ole mitenkään tosi tosi alhainen, niin ei sitä rautaa sitten vielä kannata alkaa syödä, etenkin kun monilla se vetää mahan tukkoon :(. Ennen synnytystä kyllä kannattaa hoitaa hb kuntoon (jos vaan nousee), koska synnytyksessä saattaa menettää verta.

Caffeelle piti jo aikaisemmin antaa :hug: kokemusten johdosta! Ihanaa, että teillä nyt on kaikki hyvin, mutta uskon kyllä että olit välillä tosi huolissasi! Itsekin odottelen sitä istukan kontrolliultraa kynsiä pureskellen, vaikka en uskokaan että mitään tosi vakavaa olisi niin silti sitä miettii enemmän kuin terveellistä olisi :/ .
 
Terve vaan!

Rakenneultra takanapäin ja pitää kyllä kehua sitä hoitajaa, oli kyllä todella mukava. Selitti ummet ja lammet ja kertoi kaiken. Minä huuli pyöreenä kuuntelin, että "ahaa.. hmm..jaa" koska ei mulle koskaan aiemmin ole kukaan mitään selittäny. Sukupuoli näkyi hyvin ja kysyi sitä itse, sanoin vaan, että me tiedetään jo. Aivan upeen sivuprofiilikuvan antoi ja sit sellasen, jossa näkyi jalkapohja! Tosi sympaattista! Kaikki oli tosi hyvin ja asiat ok ja tästä sit normaaliin neuvolaseurantaan ja piste. Että hyvin menee.

Käytiin sit shoppailemassa tyttöjen ja ukon kanssa samalla ja kylläpä vain sai rahaa palamaan niillekin.. noh.. joskus kun jotain hankkii niin mitäpä tuota suotta masentumaan jälkikäteen. Meillä ei todellakaan harrasteta shoppailua juuri koskaan ja varsinkaan siten, että lapset sais ite valita vaatteita sieltä ja täältä.. ja voi olla, että vähiin jää jatkossakin ne kerrat aina siihen asti, kunnes ikää tulee niillekin niin paljon, ettei ns. tavalliset vaatteet kelpaakaan. Sitä päivää ootellessa.. tuskin tulen kyllästymään.. esikko 7v.

Mutta. Väsymys on iskenyt totaalisesti.. en saa nukuttua kunnolla vaikka nukunkin.. Jatkuva väsymys päällä, jaksan ehkä noin 2-3 tuntia aamulla kunnolla ja sit tarviin unta.. Ensi viikolla nla, joten siellä selvinnee lisää.

Painokeskusteluun en voi osallistua, meillä ei ole vaakaa ja neuvolakäyntejä on tosi harvassa.

Nyt menen unille. Huomenna varmaan pirteämpi!
 
ultrakuulumisia B)

Kaikki normaalia! Helpottihan tuo tieto kummasti, vaikka en sitä ollut niin kovasti stressannutkaan. Ultraaja oli aika topakka täti, eikä suostunut pahemmin sukupuoleen ottamaan kantaa joten se jäi vielä salaisuudeksi. Meidän pikkuinen oli mielestäni kovinkin rauhallinen koko session ajan, mutta täti vaan toisteli että kovin nyt liikkuu kun ei kunnolla mittoja saa. Itse vaan ajattelin, että eihän tuo ole vielä mitään...Istukka oli oikealla etuseinämässä kuten olin uumoillutkin, potkut ovat tuntuneet enemmänkin vasemmalta koko ajan, paitsi nyt tuntuu jo jokapuolelta, selässäkin.Pelottaa että mites tässä käy kun kaveri tuosta kasvaa...

Meillä muuten mieskin tunsi eilen potkut ekaa kertaa ja raukkaparka oikeen pelästyi :LOL: Ne ei ole mitään pikku tönäisyjä ja mies oli luullut että hän voi jotain pienen pientä tuntea. Pikkuinen kuitenkin latas oikeen kunnolla ja mies pomppas pystyyn ihmeissään :LOL:

Sellasesta vielä kysyisin, että vaivaako muita nenäverenvuodot? Mulla suihkuu verta joka kerta kun niistän ja ajattelin ens viikolla neuvolassa kysyä, että voisiko se johtua alentuneesta hb:stä. Tämä on meinaan raivostuttavaa... Sen tiedän että se johtuu jostain limakalvojen herkistymisestä, mutta tuntuu että tämä on menossa pahenemaan päin, joten voisko se just olla kiinni tuosta veren huononemisesta?

Painonnoususta osaan kertoa vasta ens viikolla neuvolan jälkeen, mutta kyllä sitä varmaan on pari kiloa tullu :p

sindi ja samurai 21+2
 
B-7
Onnittelut taas kaikille hyviä ultrakuulumisia kertoneille :flower: Niitä on aina niin ihana lukea!

Omaan napaan ei oikeastaan uutta.Mies aloitti ma työt 4kk loman jälkeen ja harjoittelen täällä arkea keskenään lasten kanssa.Siihen ehti ihan tottua että rakas on aamuisin apuna :heart: Mutta hyvin tämä tuntuu taas käynnistyvän.
Huomenna mulla 3:s neuvolakäynti edessä ja ne kelan paperit.
Tiistaina alkaa koulut ja syyskuun alusta ajattelin viedä meidän nuorimmaisia puistoon,oikeastaan on heidät jo ilmoitettukin.

Allergiaa puskee päälle.Jännä juttu.Mulla menee tyylillä joka toinen kesä allergiaoireita.Aivastelen ja pärskin lähes tauotta,inhaa :snotty:

Ja noi mun jalat vaivaa vaan(en muista kirjoitinko siitä tänne?)
viimeviikolla mulla nousi kova turvotus sääriin ja kirkuvan punainen ihottuma nousi pikkuhiljaa polviin rajoittuen.Kirvelivät ja kuumottivat,eivät kutineet.kävin tk:ssa näytillä ja lääkäri oli yhtä ihmeissään kuin minä,että mitä lie..
Nyt punaisuus on laskenut mutta oireet edelleen olemassa.
Valittelin ääneen näitä jalkojani kun tuttava,3:n lapsen äiti ja terveysalan ammattilainen kuuli.Hän heti kertomaan miten hällä viimeisen raskauden aikana ihan samanmoinen oire oli oire alkavasta rajusta raskausmyrkytyksestä,lapsi oli syntynyt kk liian aikaisin.Ja siinä toisteli itseään kun jalkojani katseli.
Mä en yleensä jää miettimään muiden "kauhukertomuksia"mutta tää jotenkin jäi vaivaamaan.
Hassuksi tilanteen tekee se että oon aina olettanut/mulle on sanottu että raskausmyrkytykseen sairastuu ensiodottajat ja sittemmin voi uusia(ja uudelleen synnyttäjälle vain jos lapsen isä eri kuin edellisissä ja mulla kuitenkin sama rakas kaikista),ja kun en ikuna oo sitä sairastanut!!!Mulla ei koskaan oo ollut valkuaista pissassa eikä rr noussut,ennemminkin matala.
Nyt en ennen huomista toki tiedä noita valkuaisia ja rr.ta mutta epäilen.Silti tuo jäi mietityttämään.
Onko täällä ketään rask.myrkytystä sairastanutta jolla juuri jalat olleet merkki siitä?
Tokihan huomenna puhun asiasta neuvolassa...

Tulipa tästä nyt pitkä viesti!
Ai niin eilen sorruin ostamaan pienen bodyn,50cm :heart: Mies sen nähdessä nauroi että tuo on pieni ennekuin se ehtii edes syntyä =) Voipi olla,mun vauvat ei oo olleet pienimmästä päästä,vaikkei selkeän suuriakaan...Mutta enpä voinut vastustaa kiusausta...

Palailen taas petite-te ja rakas nro 7 rv 22+5
 
Minäkin nostelen ketjua omalta osaltani; ensin sindille, että juu, täällä myös nenästä tulee verta päivittäin. Ei siis siten, että siitä ongelmaa olisi, mutta joka päivä täytyy nenäliinoja käyttää ja aina on jotain veristä suttua paperissa. Ei vaivaa, mutta ihmetyttää kyllä kans.

Viime kuun ketjussa taisin hb-arvoista vähän mainita; no mitattu ei ole sen arvon 106 jälkeen, mutta olen siirtynyt siihen, että yritän ottaa raudan öiseen aikaan ja ei siitä nyt ainakaan mainittavaa haittaa ole ollut. Jätin nestemäisen (luontaistuotekaupan tuotteen) raudan kokonaan pois; niissä ei kuitenkaan ole kuin max. 15mg rautaa ja luulen, että tähän tilanteeseen tarvitaan jo enemmän. Olo on ollut ihan kohtalainen, ehkä jopa hieman pirteämpi. :)

Jännitystä myös vähän arkeen - viime viikolla supisteli vatsassa melkein joka ilta; ei kivuliaasti, mutta perin epämiellyttävältä tuntui. Tänään sitten lääkäriin katsastamaan alakerran tilanne..peukut pystyssä vaan. Viime viikkoisten pelästymisten jälkeen ei harmita yhtään, että tuli varattua myös se 4d-ultra jo kun olin sitä tuossa jo perumassakin välillä. Täällä kunta tarjoaa kaksi uä-tutkimusta, mutta ensiodottajan panikoinnissa menin tuon ylimääräisenkin vielä varaamaan.

edit: Jaajuu, ollaan käyty koeajamassa vaunuja! Mikä viidakko!!

Liikkeitä vatsassa tuntuu mukavan lisääntyvissä määrin. :heart:

Jaksamisia kaikille loppuviikkoon!

Ente 22+5
 
Täältäkin ultra kuulumisia, rakenneultrassa käytiin aamulla. Kaikki oli hyvin, kovasti jumppailtiin ja peukkukin meni suuhun välillä :heart: Jalat piti suurimman osan ajasta visusti supussa, joten sukupuolta ei nähty :D Painoarvio 352g. Kuinkas muilla nuo painoarviot näillä viikoilla?
Sindi, verta tulee täälläkin nenästä melkein päivittäin. Limakalvotkin tuntuu olevan turvoksissa. Mulla on nilkat iltaisin vähän turvoksissa, täytyy alkaa seuraamaan varmaan :eek: Mahaa jomottelee aina välillä, onko muilla moista vaivaa? Lienee kasvusta johtuvaa...

Viivi ja Masi 20+2
 

Yhteistyössä