JOULULAHJAT**elokuun pulina**

Pikku87: Mä en jotenkin en uskalla luottaa tuohon sukupuoli veikkaukseen.Ei oo yhtään poika olo mulla.Sit,kun en nähny sitä sukupuolta siinä ultrassa.Vaatteet meillä on semmosia et käy tarvittaessa kummallekkin.

Mä ajattelin tehä tuon isyyspakkauksen,mutten oo ajatellu sitä sen tarkemmin.

Lapsiluvusta: haluaisin ainakin ne 2 lasta.Nähtäväksi jää sitten!


 
Moi moi..
Mäkin tavallaan toivon että vaavi olisi jo sylissä! Mutta toisaalta tykkään kauheesti tästä raskaanaolosta ja viimeksikin kun vauva oli syntynyt niin mulla oli pari viikkoa ihan hirveä ikävä mun mahaa! =) En edes pelkää niitä viimeisiä viikkoja, kun viimeksikään ei ollut mitään kummia vaivoja, enkä synnytystäkään pelkää.. Tuntuu että joulukuuhun on ihan hirveen pitkä aika, vaikka toisaalta mun laskettuaika on tasan 4kk päästä. Huoh, ompas sekavaa tekstiä, mahtaako kellonajalla olla tekemistä asian kanssa?! =)
Oon kyllä ollut viimepäivät jotenkin tosi pirtee ja touhukas. Mahtasko ne rautatabut olla imeytynyt vai onko tää sitä toisen kolmanneksen toimeliaisuutta. Siivosin ja järkkäsin kaikki eteisen ja makkareiden vaatekaapit ja laitoin kaikki kesäkengät jo pois (en usko tähän kesäntuloon enään) ja paljon muutakin kesävaatetta pois kaapeista tilaa viemästä.
Käpylehmä kyseli vauvan persoonasta, niin tää tapaus on ainakin huomattavasti villimpi kuin meidän esikoinen. Muistan, että se enimmäkseen vaan hikotteli masussa ja nyt tää villikko potkunyrkkeilee pitkin päivää pitkiä jaksoja ja myllertää ihan hulluna. TOSIN nyt on istukka takana ja esikoisella oli edessä ja ilmeisesti vaimensi liikkeitä.
petite-te:lle lapsiluvusta sen verran, että uskon että sen jotenkin vaan tietää kun lapsiluku on täynnä, joten odottelen mitkä on fiilikset vauvan syntymän jälkeen. Mies on puhunut kahdesta, mutta ite oon perheestä, jossa 5 lasta ja kaks tuntuu jotenkin tosi vähältä. Mä olen ainakin tosi onnellinen kaikista sisaruksistani, meillä on aina ollut tosi hyvät välit toistemme kanssa ja se on ehdoton rikkaus elämässä! Tietysti sitten,kun on useampi lapsi, joutuu jo miettimään autonkokoa, asunnonkokoa ym. ja täällä pk-seudulla noi isommat asunnot on jo aika hirvittävän hintaisia-oli sitten vuokra tai oma.. No mutta ehkä jos joskus voittaisi lotossa! :LOL: Vaikka me ei miehen kanssa kumpikaan lotota..

No juuh, pitäisiköhän kömpiä tonne miehen viekkuun, se vaan just tällä hetkellä kuorsaa niin kovaa, etten varmasti saa heti unta! =)

Findy :heart: 22+4
 
Lomakuulumisia!
Ihanaa viikko kesälomaa takana ja kaksi edessä, olo on tosi levännyt vaikka kierreltiin viime viikko suomea. Kelitkään ei hirveesti ole suosineet mutta väliä hällä loma on loma!
Ultrakuulumisia! Viikko sitten oli rakenneultra jossa kaikki hyvin, kylläpä huojensi :) Mittojen mukaan raskaus saattaa olla hieman pidemmälläkin, virallisesti oli 20+2 ja oliko se joku pään mitta mikä vastasi 22+2 ja reisiluukin vastasi 21+4, mutta LA:ta ei kuitenkaan muutettu eli sama la edelleen, mutta tuo selittäsi aikaisin tuntuneet liikkeet, no tiedä häntä, kai niitä yksilöllisiä erojakin alkaa pikkuhiljaa tulla. Sukupuolikin selvisi (todennäköisesti) mutta pidetään vielä omana tietona ;) Meillä oli myös ihana hoitaja joka selosti perinpohjin mitä missäkin näkyy, tuntui tosi kivalle kun ei niistä kuvista itse oikein selkoa saa. Ihana oli kyllä vauvelia moikata ja vilkkaasti hän siellä vilkutteli ja venytteli hassusti :heart: :heart: :heart:
Liikkeet tuntuu yhä voimakkaammin ja useammin mikä on niiin mukavaa :)
Väsymys on alkanut hellittää, mikä tosin voi selittyä myös kesälomalla ;) Saa nähdä kun palaa töihin.
Lapsiluvusta: Meille taitaa kaksi riittää kun mulla on ikääkin jo 36v. vaikka sinänsä vielä voisi onhan lapset ihania mutta kyllä se kaksi on niin peruspasseli luku että! Nostan kyllä hattua kaikille joilla on enemmän lapsia, meilläkin on lähipiirissä useampi nelilapsinen perhe mutta itseäni en näe suurperheen äitinä. Yksikin olisi riittänyt mutta onhan se nyt ihanaa että esikoinen saa sisaruksen. Siksi aijonkin nauttia tästä raskaudesta täysin siemauksin koska tiedän että saattaa jäädä viimeiseksi, vaikka ei kai koskaan voi varmaksi sanoa...
Hirveesti oli tekstiä tullut viikon aikana, pitääkin ihan ajan kanssa lueskella läpi kaikki kuulumiset.
Nyt nukkumaan!
T: Vennu ja tonttu 21+2
 
Hei vaan kaikille pitkästä aikaa ! Olen taas välillä ehtinyt lueskella muiden juttuja, mutten ehtinyt kirjoitella. Kiva lukea hyviä kuulumisia ultrakäynneistä ym. Itsellä vielä tämä viikko lomaa ja ens maanantaina töihin. Ens maanantaina on myös seuraava neuvola. Tiedän jo etukäteen, että siellä on vastassa joku sijainen, mutta kai se osaa asiansa. Välillä kuulee vaan ja lukee täältäkin, et sijaiset ei oikein oo olleet suosiossa.
Tokaluokkalaisemme lähti vähän aikaa sitten kouluun. Reippain mielin, ainakin vielä näin aluksi. Eilenkin pomppasi sängystä innoissaan ekaan koulupäivään. Viimeviikolla oli vielä tylsää kun koulu alkaa, mutta taisi siellä ihan kivaa pitkästä aikaa olla.
Pikku87 et oo ainut joka on "hieman" jo shoppaillut =) Meillehän epäiltiin ultrassa kans tyttöä ja entuudestaan kun on poikia, niin kyllä( vaikken itsekään 100 % usko viel tyttöön) on tullut osteltua pari useampikin tyttömäinen vaatekappale =) Toki vanhojen vaatteiden joukosta löytyy paljon sellasiikin, jotka sopii niin tytölle kuin pojallekin, neutraaleja värejä. Mut täytyyhän nyt muutama vaaleanpunainen/punanenkin olla. Ja sit mä tykkään lilasta, oikeestaan paljon enemmän kuin vaalpunasesta. Punaisia pikkuisia ihan siksikin kun joulutonttu on tulossa =)
No, rv 30 pääsen taas ultraan moikkaamaan pikkuista, samalla kun kätilö katsoo istukan paikkaa. Mullahan todettiin viimeks sen olleen niin alhaalla, et tarttee mennä kontrolliin. Silloin voi tarkastella tuota sukupuolta taas varmemmin.
Mul ei oo oikeestaan tyttö- eikä poikaoloo, mut sit kun vertailen odotuksia, niin ehkä se siihen tyttöön viittaa. Sen verran eroja edellisiin poikaodotuksiin. Vilkas liikkuja se kummiskin on. Liikkeet tuntuu tosi useesti päivän aikana. Istukka on takana, et sekin vaikuttaa tietty liikkeiden tuntemiseen. Aikasemmissa raskauksissa on ollut molemmilla kerroilla edessä ja ei ne liikkeet näin usein tuntuneet, vaikkakin silloinkin tuntui ihan mukavasti.
Lapsiluvusta täällä ollut puhetta. Meille on tulossa siis kolmas ja kyllä olen pohtinut ja miehenkin kans puhuttu et viimeinen olis. Olen tämän raskauden alusta asti ollut sitä mieltä, että tämä on viimeinen ja nautin siitä sen mukaan. Olemme molemmat kolmilapsisista perheistä, joten tyydymme kai siihen itsekin. Arvostan suurperheitä, rakastan lapsia, mutta itsellä riittänee suurperheeksi tuo kolme.
Vaivoina ollut närästystä silloin tällöin, mutta Rennie auttaa kyllä heti. Sitten yhtenä päivänä alkoi jonkinlainen iskiaskipu, arvelisin oireiden perusteella, kun ennen ei ole ollut. Sitä kesti pari päivää, onneksi vain sen, mutta sekin oli ihan hirveetä. Tiedän kyllä et se voi nyt uusia ihan mikä päivä tahansa, mutta toivottavasti ei. Pahin turvotus jaloista meni onneksi ohi, siinä missä hellepäivätkin. Saa nähdä kuinka turvottaa ku palaan töihin istumaan. Muuten ei mitään erikoista, suurta vatsaa lukuunottamatta, joka tekee tästä hieman raskaamman odotuksen kuin aiemmin.
Tuttu tunne, se ettei tiedä mikä rv on menossa. Aikaisemmissa odotuksissani on kans ollut vaikeuksia pysyä mukana, mut nyt on helpompi. Nyt pysyn raskausviikoissa mukana kun tiedän et "vaihtopäivä" on maanantai ja itselläni menee viikot niin et kalenteriviikoista 10 pois. Muuten olisin kans niiden kans ihan pihalla. Nyt tarttee vaan katsoo kalenteriin ja nytkin kun on viikko 33 niin mulla on 23.
Jaahas, me taidetaan lähteä kuopuksen ja masun kanssa ulkoilemaan, kun ei sada vettäkään. Hauskaa viikkoa kaikille !

 
maarith
Morjens kaikille..oon kyllä käyny lukemassa teijän viestejä,mutten ole jaksanu kirjottaa mitään,kun ei mitään kummallista ole tapahtunu.
Tai no olihan sitä vihdoinkin toinen ultra,jossa mun onnex kaikki oli kunnossa vauvalla,kun kuitenkin se seula hälyytti enkä sitä halunnu tutkituttaa tarkemmin..joten tavallaan sitä helpotti kuulla,että kaikki sydämet,yms on kunnossa eikä ainakaan mitään ulkoisia eikä elimellisiä juttuja ainakaan ole.Synnytyksessähän se vasta todellisyydessa näkee onko kaikki kinnossa vai ei.Yritettiin ensimmäisen kerran raskaudessa kysellä sukupuolta,muttei vauveli suostunut siinä vaiheessa sitä näyttämään.Istui vaan risti istunnassa masussa just silloin,kun sitä jalkoväliä yritettiin katella.Kätilö vaan totesi,että ei kannata ainakaan vielä heittää tyttöjen vaatteita pois.
Lapsiluvusta,että meillä se on nyt täysi,kun kuudes lapsi kuitenkin kyseessä.Kaikki mahtuu vielä autoon ja taloon,joten sinänsä ei tuo lisää kustannuksia.Ja mies ei enää halua lisää lapsia vaan haluaa keskittyä tähän määrään lapsosia ja koirien lisääntymiseen.ja onhan mulla ikääkin se kohta 35v,joten riskit lisääntyy kokoajan ja haluaa saada oman kehonsa terveempiin painolukemiin,jne.Ja tehdä muutakin,kun olla aina raskaana..just laskin,että olen tän lapsen jälkeen ollu elämästäni jo 5 vuotta ja se jos mikä on pitkä aika..siihen sitten päälle imetys ajat,jne.Mutta onhan tää haikeeta,kun ajattelee,että tää on nyt sitten viiminen eikä siitä voi edes keskustella miehen kanssa.Toisaalta mukavaa,kun voi alkaa lisäänyttämään koiria ja saada sillä tuota hoivaviettiä tyydytettyä. =)
Tänään oli myös neuvola parin kuukauden tauon jälkeen ja kaikki oli sinänsä hyvin.mitä nyt pissassa jotain ja verikokeissa oli näkyny joku tunnistamaton vasta-aine :| Mitä se nyt sitten tarkoittaakaan oikeasti.Ainakin edessä on uusinta verikoe viikolla 26 ja samalla kertaa aika myös sinne sokerirasitukseen :x eivät sitä suostuneet tehdä aikasemmin,kun muissa raskauksissa ainoastaan yksi arvo heittänyt rasituksessa.No ainakin toivottavasti ottavat toisissaan tän,kun kuitenkin ilman raskauttakin tässä lasten välillä sokerit heitti.Ja ehkäpä niiden olis järkevää antaa mulle kotiin mittari jolla sitä voisin seurata muutenkin vaan.Näkis sitten että kuinka on.Lääkärillekin sain jo ajan,joten edessä paljon käyntejä terveyskeskuksessa.
Joten tälläsiä tänne.

rv21+3
 
Moikka kaikille

Rakenneultra käyty ja kaikki hyvin, vauva paino sen 345g ja muutoinkin kaikki rakenteet ihan kunnossa(mitä nyt ne katsookaan).
Mulla jotenkin ihan hukassa olo koko ultran ajan enkä juurikaan tajunnut kuvista mitään, vaikka täti selittikin mikä on missä, mutta jäi hieman tyhmä olo, ehkä olis tajunnut jotain jos olisi ollut 4D ultra, mutta ei hyvinkäällä sellasta ollut.
No pääasia että kaikki hyvin :heart:
Sukupuolta kyselin ja aluksi sanoi et vois olla poika, mutta sitten sanoi et "kyllä se mitä katsoi olikin napanuora" :LOL:
No sanoi et vois olla kivekset mutta sitten kysyin et eikös tytöilläkin ole huulet turvoksissa johon sanoi et vois ne olla häpyhuuletkin joten 50/50 prosenttinen mahdollisuus, täti kuulosti ihan yhtä vakuuttavalta kuin mun iso typykkä joka sanoi et veikkaa tyttöä ilman ultraääniä
:LOL:
No paljastuu se ennemmin tai myöhemmin, mutta olis nyt kiva ollut saada edes jotain viitettä, kun vauva kuitenkin auliisti tarjoili jalkoväliään auki.

Punahattu ja kauno 20+3 :heart:
 
Pikahei!

Harmi Punanuttu ettei sukupuoli näkynyt! Minäkin olisin halunnut tietää mutta kun ei niin ei. Maarith:lle onnitteluja hyvistä ultrakuulumisista, kun oli se seulatulos ollut mieltä painamassa! Ja toivottavasti Aurinkomamma saa istukkakontrollissa hyviä uutisia. Kamomilla - ei kiirettä päivityksillä minun puolestani!

Shoppailuista on ollut taasen juttua; minä en ole tälle kakkoselle paljon hankkinut kun esikoiselta on niin paljon vaatetta ja roinaa. Yhden bodyn, pari vaippaa (kesto-), huppupyyhkeen. Varmaan sitten lähempänä h-hetkeä pitää vielä päivittää, ainakin hiusharjan meinasin hygieniasyistä (mahdollinen karsta yms.) hommata vauvalle oman. Ja sen Vaavisängyn tilaan taas, siihen olin niin tyytyväinen. On näppärä ottaa vauvaa turvallisesti mukaan huoneesta toiseen jne., varsinaisesti nukkumiseen sitä tuskin taaskaan paljon käytetään, ottanen taas vauvan viereeni yöksi.

Nyt lepäämään kun vielä ehtii, kuulumisiin!

t. Grynna 21+1
 
heippa kaikille!

Tänään oli neuvola, joka meni aika sitä kaavaa kun ajattelinkin. Hemppa oli laskenut viime kerran 128:sta 110:een mikä selittää tän väsymyksen. Täti suositteli jo rautaa ottamaan, mutta siinä rajoilla mennään. Itse en haluaisi sitä ottaa koska mun maha ei siitä tykkää,mutta jos pakko on nit sitten vasta. Mulla koko ajan täällä vahvistuu toi "poikaolo", tänäänkin sydänäänet huiteli siinä 150 pintaan, ja eikös tuo mene siinä poikasykkeen rajoissa :D Muutenkin pikkuinen on niin kova potkimaan, että joku laitahyökkääjä siitä tulee kuitenkin :p

Piti vielä siitä kysellä, että onko jollain kokemusta tuosta lapsiveden tihkumisesta? Kun ite oon ihmetellyt, että voiko tuo valkovuoto muuttua noin vetiseksi, että kerralla kastelee alkkarit ja housutkin? (ihana aihe, mutta onhan tässä kaikkea muutakin jo keritty puimaan..) Kun tohon vielä liittää masukivut, niin tuloksena on yks huolestunut odottaja...Kun esikoinen on kyseessä, ni en osaa erottaa normaaleja kasvu/liitoskipuja mahdollisista pahaa tekevistä kivuista. Neuvolatäti vaan käski tarkkailemaan asiaa ja menemään äippäpolille jos tuntuu siltä.Mutta kun tuo "tuntuu siltä" on aika laaja käsite, ni en sitten tiedä mitä tehdä. :kieh: Kaikkee sitä murehtii tässä tilassa...

sindi ja salamanteri-santeri(?) 22+1
 
B-7
Sindille ekaks.Kyllä se varmasti on vetistynyttä valkovuotoa.Mulla ainakin aina loppua kohden mennyt vuoto ihan litkuksi ja oonkin itsekin muutamia kertoja pelästynyt(edellisissä,en vielä tässä))että mitä housuun lirahti.Eli kyllä ihan kastelee housut...
Jos se olis lapsivettä,sitä tulis kokoajan ja niin että pikkuhiljaa side täyttyis,ihan kunnolla.
Jos sua huolestuttaa kuitenkin kovasti niin soita neuvolaan,niillä sielä tai ainakin polilta saa liuskoja joilla saa tarkistettua onko lv vai vaan valkkaria.
Mutta luulisin kuitenkin että on vaan valkkaria!!!

Omaan napaan ei uutta.Mulla oli hoitomuksu 1v tänään kolmisen tuntia ja voi jee tää meidän 1v4 kk oli mustis...Mitäköhän kun vauva syntyy? :eek:

Mä kuitenkin muutin mieleni ja tilasin 4D ultran 1.9.
Kun se sukupuolikin jäi hiukan epäselväksi...No tuhlaan siihen sitten äitiysavustukseni :LOL:

Vauva potkii niin että masu vaan heiluu ja välillä on ihan toisenpuoleinen kun oikeen möyryää.

Joo siinä ne päälimmäiset.
Rv nyt 23+4
 
Heipsan täältäki!

Tänään oli sit neuvolakeikka ja sain papereita täytettäväksi :headwall: Eipä siellä juurikaa mitää uutta ollu, verenpaineet on edelleen aika matalalla, painoo on nyt tullu yhteensä 3kg lisää ja hemppa oli laskenu viä 110, vaikka joskus viikko sitte alotin rautalisän (edellinen kk sitte oli 116), mutta kattotaan nyt sitte seuraavaan neuvolaan asti, josko lähtis nousuun.

Eilen tehtiin sitte meidän kauan odotettu kesälomareissu, eli Ähtärissä käytiin ja Tuurin kautta ajeltiin kotio, no poikettiin me kaupassaki ja löysin ittelleni kahdet farkut, ku Henkkamaukan farkut piti palauttaa, en mä sellasia viitti kaappiini laittaa, joissa koristenapin tilalla ammottaa reikä ja yksi vyölenkki revenny irti, niin että siinäki ammotti reikä, sen siitä saa, ku koittaa vaatteita hankkia netin kautta, kerkesin mä tässä jo pari viikkoo kärvisteleen, ku ei oikeen mitää housuja saanu jalkaansa mahtuun, piti sit jo turvautua vanhoihin mammahousuihin, jotka on ihan :x

Joo, se reissu oli ihan kiva ja likatki tykkäs, wisenttiaitauksessa vanhempi näki hevosia ja supikoirista oli yhtäkkiä kasvanu karhuja :D Ihmettelin muuten illalla, ku ei tollasen reissun jälkeen yhtää supistellu, mutta tais olla taika siinä, että oltiin ykkösautolla liikenteessä, meillä ku on tollanen 127 viiatti kesäautona, niin nyt on alkanu oleen sitä, et jokaisen ajomatkan jälkeen supistaa, vaikka matkaa ei yleensä tehdä, ku noin 20 km.

Tämmösiä kuulumisia meiltä, rv tasan 22 :heart:
 
Tänään käytiin bestiksen kanssa shoppailemassa, piti hankkia vähän vaatetta viikonlopulle kun on kaveripariskunnan häät - ja muuten aivan loistavaa säätä povattu lauantaille, silkkaa kaatosadetta koko päiväksi!
No mutta siis kaverin matkaan tarttui H&M:ltä soma pieni vihreä sienikuvioinen velourhaalari, ensimmäinen 50-senttinen vaate mitä meille on hankittu. Miehän olin ajatellut itse etten noita pienimpiä ostakaan, kun veikkaan että vauva mahtuu niihin tasan parin päivän ajan ehkä juuri synnyttyään. Mutta olihan tuo söpö! Yhdessä toisessa lastenvaateliikkeessä pyörittelin pitkään käsissäni ruskeaa Name It:n (olen muutes ihan ihastunut tuohon merkkiin) vakosamettista toppahaalaria jossa oli muhkea alennus, olisi maksanut vaan 15?. Sinne se jäi kuitenkin rekkiin, voi olla että huomenna jo kaduttaa.
Tuli sitten puhetta ristiäisistä (niiii, kun mähän olen jo askarrellut niitä ristiäiskutsuja :LOL: ja päivämääräkin on tiedossa) ja pyysin tätä mun pitkäaikaisinta ystävääni kummiksi, mutta hänpä oli tuossa muutama vuosi sitten eronnut kirkosta, joten kummin paikka siinä kohtaa on edelleen auki. "Haltiakummi" lupasi kuitenkin olla, mikä sopii vallan hyvin. Mun siskoa olen jo pyytänyt kummiksi, mutta miehen veli ja tämän avovaimo, sekä miehen ystävä ovat vielä pyytämättä. Voi olla että pyydetään vasta vauvan synnyttyä.

Raskaana olo on ollut niin kivaa ettei viikoilla ole enää mitään merkitystä. Etenkään nyt kun muuta odotettavaa ei ole kuin se joulukuun lähestyminen. Joudun ihan tarkistelemaan nettilaskureista millä viikolla mä milloinkin menen. Eilen mies kysäisi saunassa että montakos viikkoa se raskaus oikein kestääkään. Sitten se teki pienen päässälaskun ja yhdessä järkytyttiin; enää 15 viikkoa ennen laskettua aikaa!!
Vähänkö tää aika menee nopeasti!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kamomilla-81:
Tänään käytiin bestiksen kanssa shoppailemassa, piti hankkia vähän vaatetta viikonlopulle kun on kaveripariskunnan häät - ja muuten aivan loistavaa säätä povattu lauantaille, silkkaa kaatosadetta koko päiväksi!
No mutta siis kaverin matkaan tarttui H&M:ltä soma pieni vihreä sienikuvioinen velourhaalari, ...
Oliskohan ollut samaa kuosia, kun mun oli pakko ostaa kans H&M:ltä vihreänsävyinen sienikuvioinen huppari :heart: , ihan äärisöpö. Pitkän harkinnan jälkeen ostin kuitenkin 60-senttisen, josko menisi sitten hilkun pidempään. Haalaria en samassa kuosissa nähnytkään, pakko kai mennä tiirailemaan uudelleen :whistle:
 
Onko teillä muilla ollut tällaista omituista masuongelmaa???

Yritin maanantaina ja tiistaina laittaa sellaiset mammacaprihousut töihin, joissa siis vyötäröresori menee vatsan päälle. Ja supisteli niin vietävästi, tosin kivuttomasti, koko päivän. Tänään sitten luovutin, ja laitoin omat vatsan alle jäävät housut ja ompa ollut kiva olo! Näillä ainoilla mahtuvilla pöksyillä vaan ei joulukuulle tarkene :kieh: Pitäskö mun käydä ostamassa lantiomalliset farkut joissa resori, löysä sellainen, vatsan päällä vai mitä ihmettä. Masu haluaa vapautta :LOL:
 
Terhikki, on se joo sitä samaa kuosia! Mäkin kattelin sitä hupparia mutta en ymmärrä mikä funktio sillä hupulla on pienen vauvan vaatteessa kun eihän se rukka osaa vielä edes kannatella päätään, turha mytty vaan niskassa ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kamomilla-81:
Terhikki, on se joo sitä samaa kuosia! Mäkin kattelin sitä hupparia mutta en ymmärrä mikä funktio sillä hupulla on pienen vauvan vaatteessa kun eihän se rukka osaa vielä edes kannatella päätään, turha mytty vaan niskassa ;)
Jep, tää vaate menikin sarjaan "ei ehkä tule ikinä käytettyä mutta on se vaan niin söpö" :D

Minä ja muka vain käytännön perusvaatteita ostelisin :whistle:
 
Lueskelen joka päivä mut en ole ehtiny kirjottelemaan...Täällä on koko perhe aikas väsy, meidän Kaapo päätti jättää päikkärit kokonaan pois ja öisinki herää useasti ja ikää oli vasta 1,8v :( ei kivaa,poika koko iltapäivän kiukkunen jo ku väsyttää mut ei vaa nuku...soitin neuvolaa ja mulla oma neuvola perjantaina ni katotaa samalla noita uni juttuja ja tarkastetaan korvat ym...tuo ku ei oo pojan tyylistä ja tätä jatkunu jo ja nyt isi ja äiti alkaa väsymään(eka kerta ku musta tuntuu etten jaksa) :whistle: voipi olla rankempaa viel tän odotuksen kanssa!
Meillä potkut tuntuu ja näkyykin jo,ihanaa ku tietää toisen olevan kunnossa ja tuntuu hyvin vaikka onki istukka edessä. Meillä muutama tytön vaate tullu ku mun sisko niin innoissan tästä, mut mä ostan yhen tytön vaatteen ja katotaan sit et synnytyksen jälkee että oliko kätilö oikeessa. Tuplarattaat ja pinnasängyn reunapehmuste on ostettava mut onhan tässä vielä aikaa...
tulen sit perjantaina kertoo neuvolakuulumiset!
jaksamisia isojen massujen kanssa :D

sini ja "Elsa" 22+3
 
DoB
Aurinkoista torstaita :)

Me ollaan vähän mietitty nimiä mutta mihinkään ei olla päädytty. Ei sitä jotenkin vielä osaa kun ei ole hajuakaan kumpi sieltä on edes tulossa. Mä oon vaan niin kriittinen noiden nimien suhteen kun musta kauniita nimiä on niin vähän! Ja me ei haluta antaa mitään yltiöerikoista eikä ulkomaalaista nimeä.

Täällä ei vieläkään ole tehty mitään vauvahankintoja. Päästään muuttamaan syksyllä ja ajateltiin ostaa kaikki vasta sitten, ettei tarvitse niitä tavaroita kantaa asunnosta toiseen. Mutta kieltämättä nyt jo polttelisi päästä ostelemaan kaikkea ihanaa :D

Masussa kaikki hyvin ja se on ihana suloinen pallo :heart:

Dob ja öttiäinen 24+1
 
Eilen illalla näin ekan kerran muutaman potkun mahan päälle! :heart: :heart: :heart: Vihdoinkin =)

Mraelle lyhyesti listaa joistakin tarvikkeista, joita itse olen pitänyt tarpeellisena hankkia jo ennen syntymää (kun ei tiedä miten poikki sitten synnytyksen jälkeen on, ja millaiset kelit talvella siis pääseekö pienen kanssa liikkeelle), tästä varmasti ollaan monta mieltä mutta nämä minun vinkkauksiani:
- vaatteita
- vaippoja
- pyyhe ja amme kylvetykseen (ihan pieni menee vaikka ämpäriin, siis tuettuna tietenkin - on sama idea mutta tulee paljon halvemmaksi kuin nämä kohtuammeet joita paljon mainostetaan, vink vink!)
- puklurättejä eli harsoja
- vanupuikkoja navan puhdistukseen
- Septidiniä siltä varalta että napatynkä alkaa märkiä (muuten riittää vesi)
- vanulappuja silmärähmän puhdistukseen (vastasyntynteillä aluksi usein silmät rähmivät)
- sinkkivoidetta vaippaihottumaan (toivottavasti ei tarvita tietty, mutta meillä ollut monesti punoittavan pyllyn pelastus)
- se hiusharja tulee ä-pakkauksessa, ja sitä sekä baby oilia saattaa tarvita karstan poistamiseen vauvan päänahasta
- missä vauva nukkuu? (ä-pakkauksen lootahan käy alkuun, ja moni ottaa viereenkin)
- missä vaihdetaan vaipat? (pyyhe sängyllä kelpaa siihen aluksi hyvin, itse tosin halusin hoitopöydän kylppäriin kun pojat usein pissivät iloisessa kaaressa mihin sattuu, mutta kalliita romppeita ei siis tarvitse hankkia)
- miten vauva liikkuu? itse hankkisin vaunut jo ennen syntymää ettei tarvitse sitten pienen kanssa kaupoissa kierrellä, mutta makukysymys jälleen. Jos autoilette, tarvitsette myös turvakaukalon, joka huom. tarvitaan sitten myös sairaalasta kotiutumiseen (tosin niitä saa vuokratakin).
- ja itse hankin etukäteen myös pari tuttipulloa siltä varalta ettei maito olisi vielä kunnolla noussut kun sairaalasta pääsee, mutta nämä imetyskysymykset ovat niin herkkiä että tästä varmaan moni on toista mieltä ;) . Meillä olivat pelastus, kun maito ei sitten koskaan noussut minulla kunnolla :'( vaan osittaisimetyksellä mentiin.

Tuleeko muille mieleen muuta? Itse olin hankkinut mm. kantoliinaa ja vaikka mitä jo ennen syntymää, mutta nehän ovat sitten tosiaan makukysymyksiä, että mitä kukakin aikoo käyttää ja haluaako ne hankkia ennen vai jälkeen synnytyksen.
 
Me ollaan ajateltu melko samanmoista listaa kuin Grynna. Oman mielenrauhan kannaltakin ostan muutaman pullon, sekä korviketta kaappiin, jos ei pystykään imettämään. Ei tuu sitten ylimääräistä stressiä :) Vaunut ja kaukalo hankitaan heti kun löytyy sopivat, joskus syyskuun puolen välin paikkeilla lähdetään kiertelemään kauppoja enempi. Vaatteita on ostettuna ja saadaan. Yhden tutinkin ajattelin ostaa ihan vain varmuuden vuoksi. Sit täytyy varmaan ostaa joku pipo tai hattu ja kypärämyssy, ä-pakkauksessa taitaa nekin olla hurjan isot? Kantoliinasta myös haaveilen, saa nähdä saanko ostettua :) Lakanoita, muovifrotee alusia ainakin toinen. Kaikkea tosiaan ajattelin alkaa hankkia sitten syyskuun loppupuolelta eteenpäin, kun viikkoja alkaa olla jo lähempänä kolmea kymmentä :heart:

Meillä pitäis ens viikolla olla nimet selvillä kun neuvolaan mennään, ne pitää kuulemma täyttää papereihin. Ei nyt ihan ihan pakko oo jos ei nimiä keksi mutta hyvä olis. Meillä onneksi on nimet jo valmiina :)
 
Heippa vaan taas kaikille. Täällä porskutellaan eteenpäin ihan mukavissa merkeissä. Yritän olla ajattelematta ensi viikon sokerirasitusta; jouduin sinne sukurasituksen (isällä I-tyypin diabetes) sekä kaksi kymmenystä (siis 0,2) liian korkean painoindeksin vuoksi. Täällä oltiin rajan kanssa aika ehdottoman tarkkoja. Iyh, ajattelen jo valmiiksi, mutta kai se siitä menee. :x

Hankinnoista puhuivat tuossa edelliset odottajat. Mää oon kovasti koittanut hillitä itseäni ja olla hankimatta mitään..tänään kuitenkin vähän repsahti kun nyt NE vankkurit just SEN värisenä oli tarjouksessa tuossa paikallisessa liikkeessä. Vähän aikaa pohdittiin miehen kanssa puhelimessa, että onko liian aikaista ja että uskaltaako sitä hankkia ne jo, mutta rohkeus voitti ja vaunut matkaavat huomenna kotiin. Mutta siis siihen on hankinnat jääneet toistaiseksi..ja tämäkin siis varsin tuore. Vaunuviidakossa kokemattomampaa vähän hirvitti välillä, mutta eikös sitä tämmösten kanssa sitten oo hyvä painaa eteenpäin. B) Vinkvink, taitaa tämä -08 mallisto olla vähitellen alennusmyynnissä, koska näistäkin putosi hinta ilman suurempaa tinkaamista 140 e. Melkein ko säästöä! Pelkillä vaunuilla ei taida kuitenkaan pitkälle päästä, että kyllä tässä ehkä jotain pientä listaa pitää miettiä. Toistaiseksi mun listojen laatiminen on rajoittunut isyyspakkauksen kokoamiseen ja siihen tarvikelistaan; se on ollut suorastaan hauskaa ja tekis jo mieli paljastaakin osa yllätyksistä! :)

..ja mitäs vielä; nimiasiaa. Meillä on nimet olleet jo vuosia valmiina sekä tytölle että pojalle. Pientä hiomista toisten nimien suhteen ehkä pitää tehdä ja kyllä täytyy tarkistaa, että onko vauva sitten yhtään nimen näköinen! Parin viikon päästä pitää täälläkin synnytyslaitokselle palauttaa joku esitietolomake tms. ja kysyttiinpä nimiehdotuksia tosiaan siinäkin.

Aurinkoja kaikille kanssasisarille ja jaksamista!

Ente 23+5

 
Juli05: täällä paketti sisältää jo jokseenkin seuraavaa: sisuja, sikareita, suklaata, energiajuomaa, tuttipullo ja tutti miehisellä kuosilla, tatueerauslahjakortti (tämä on sovittu juttu jo etukäteen), autoon sellainen häikäisysuoja, korvatulpat, äitin hellimisohjeita, baby blues -kirja ja tulossa on vielä toinen kirja joka liittyy vauvan kanssa matkustamiseen (pidempi ulkomaanreissu tiedossa jo ensi kesälle)..mietinnässä on vielä jotain musiikkia ehkä..taidan koota itse jonkun levyn.

..ja apua, jos se mies nyt tänne eksyy kuikuilemaan vielä. Toivotaan, ettei! :eek:
 

Yhteistyössä