JOULULAHJAT**elokuun pulina**

Moikka kaikille ja hyvää alkanutta työviikkoa,

Tosta matkustamisesta..me ollaan lähdössä Egyptiin tossa lokakuun 28-11.11 eli raskausviikot 31-33 menee siellä.
Tai siis mikäli kaikki menee raskauden kanssa hyvin ja lääkäri antaa luvan =)

Punahattu ja Kauno 22+2 :heart:
 
Vaude!!!

Tehän lomailette ihan oikeesti ulkomailla! Minä en oo koskaan käyny.. Italiaan varasin viime syksyksi matkan ystävien kanssa, mutta se piti perua, kun lähiomaiselle iski syöpä.. En vaan voinut lähtee. Odottelen nyt aikani ja sitten joskus kyllä tahkoon nuita lämpimiä maita, mieluiten ystävien kanssa tai ukkoseni kanssa. Lasten kanssa en halua, en ainakaan heti. Kerkeevät ne matkustaa sitten ominpäinkin myöhemmin. Tietysti mieli voi muuttua ajan myötä lasten kanssa matkustuksestakin, mutta ainakin ekan kerran haluisin käydä ihan vaan aikuisten parissa kattomassa meininkiä.. se on kuitenkin ihan eriasia lähtee lapsilomalle kuin aikuisten lomalle.

Mutta.. pitää nyt alkaa hieman levätä, alkaa kylkiluut kipuilla näistä potkuista ja volteista. Kävin verotoimistossakin tässä aamulla pienten kanssa ja kyllähän se vero% nousi.. tein valmiit laskelmat, ettei sit mätkyjä tipaha vuoden päästä Jouluksi..

Mutta. Sitä se on elämä on.. Jotenkin ihanaa, kun arki alkoi taas ja raskas ja työntäyteinen vkonloppu on nyt ohi.. saan levätä lasten kanssa! :saint:
 
Annukka ja Kamomilla, miehän just olin kuukauden sillä mantereella :) takasin tulin rv 22. Hyvin kaikki sujui, ja seuraavan kerran lennän sinne sitten 35+6 synnyttämään kotikaupunkiini. Tulee ihana joulu, jos vielä pikkuinenkin tajuaisi syntyä ennen sitä :D Olisihan se mahtavaa, ensimmäinen joulu meille aviopuolisoina ja sitten tietysti ensimmäinen lapsi. Pointti oli kuitenkin, Punahatullekin, että matkustaminen raskausaikana onnistuu oikein mainiosti. Me lensimme erittäin paljon ko. matkalla, kun kiertelimme, ja jokaisella lentokentällä sain kaiken tarvitsemani avun - jopa pyörätuolin ja avustajan, jos oli pidempiä kävelymatkoja (ja tietysti pääsimme kaikkien jonojen ohi, eikä tarvinnut seistä :D). Koneessakin lentoemot olivat ymmärtäväisiä, kun oli pakko mennä pissalle vaikka turbulenssiä olikin ja käytävillä ei olisi saanut liikkua :LOL:

Niistä mun verikokeista: Ei ole hepatoosia eikä raskausdiabetestä. Natrium arvo alhainen, joten voi olla että munuaisia tutkitaan vielä, mutta sen päätöksen tekee lääkäri. Tuo arvohan ei välttämättä kerro mitään, mutta katsotaan. Toivotaan että tästä jo valmiiksi vaikeasta raskaudesta ei tulisi yhtään vaikeampaa. :heart:

DD ja potkurineiti 23+5 :heart:
 
DD: Juuri noin neuvolan terkkarikin sanoi, kun osa kauhistellut että miten te nyt voitte lähteä jne. =)

Mä jopa veikkaan että tekee ihan hyvää selälle päästä lämpimään ja loma on kuitenkin lomaa, ainoa joka hieman huolestuttaa on kahden päivän reissu Kairoon katsomaan pyramidit ja museot, kun ohjelma on aika tiukka, mutta muistelen ettei edellisessä raskaudessa ollut olo karmea kuin vasta viimeset kaksi viikkoa ennen laskettua.

Toinen huolenaihe oli vakuutukset, mutta neuvolan terkkari sanoi että ei tarvitse erikseen hommata vakuutusta synnytystä varten jos sellainen nyt päättäisi sillä aikaa jostain kumman syystä tapahtua, kyllä kuulemma valtio sellaiset hoitaa kun on suomen kansalaisista kysymys, sellaiseen voisi kuitenkin upota kymmenen tuhatta euroa helpostikin.Huvittaa vaan ajatus että sittenhän meillä olisi yksi Egyptin kansalainen jos syntymäpaikan mukaan kansalaisuus määritettäisiin. :LOL:

Kunhan nyt ei vaan ala ennen sitä paikat pehmetä tai avautua tai siellä niin kaikki menee varmasti hyvin.
 
Äitiysavustus myönnetty ja tilillä ylihuomenna!!! Nyt siis ostoksille....

http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/S19847862
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/00108661

Noihin luulis mahtuvan lapsukaisen tarvikkeet ihan hyvin... Eka mietin että pelkästään tuo hoitopöytä, mutta menis aika ahtaaks ja saa kaikki hoitotarvikkeet kunnolla käsien ulottuville.
 
Äärimmäisen tyhmä kysymys, mutta saatiin viimeksi ne Kelan paperit ja laitan ne tällä viikolla palkalaskijalle, mutta tarviiko mun hakea uus verokortti, ja jos tarvii niin koska? Meillä työnantaja maksaa normipalkan 56 arkipäivää.

Onko kellään muuten kokemusta Emman vaunuista?

Viivi ja Masi 22+6
 



te muut vaa matkustelette vähäks mä olen kateellinen :ashamed: :whistle:
mä olen nyt hoitovapaalla kolme kuukautta ku en viittiny lähtee töihin kolmeks kuukaudeks ku oisin joutunu olemaan kuitenki suuriman osan ajasta sairas lomalla ku toi selkä temppuilee. tänäänki on ollu tuskaa kiivetä yläkertaa. :kieh:
mulle on tullu aivan järkyttävä suklaa himo mitenköhän toi paino nousee :whistle:


viivi82 en suosittele emman vaunuja kenellekkään kaverilla oli ne ja ei kestäny kauaa ku rupes hajoilemaan ja oli todella rakaat työntää.

kaveri osti jus brion vaunut 349e oli joku viim.vuoden malli (ratas ja vaunukoppa erikseen) ei ollu musta pahan hintaset ja on hyvät vaunut!
ja nyt siivoomaan pissa vahinkoja...on se kumma ku ikinä ei kuulemma kerkee ajoissa pissalle.

:wave: :wave:
 
Närästyksestä: Minua närästi pahasti vain silloin alkuviikoilla (koputan puuta...), nyt ollut vain pari kertaa sellaista ohimenevää. Ite sain kälyltä hyvän neuvon: Jättipakkaus Rennietä ja heti jos meinaa närästää, niin sitä kaks kerralla ja vaikka 6 päivässä että menee varmasti ohi. Näin ainakin mulla toimi, kun kerran erehdyin illasta pizzalle ja menin makuulle liian aikaisin, yöllä nousi sitten hapot kurkkuun. Sitten kannattaa vältellä kurkkua ja rasvaisia ruokia, ja suosia maitotuotteita, esim. piimää ja juotavia jugurtteja.
 
Mie hehkutin vielä reilu viikko sitten ettei närästys vaivaa, nyt se sitten on hyökännyt :x . Etenkin suklaan ja rasvaisten ruokien (voi kurjuus!) jälkeen närästää kovastikin, lauantaina söin pienen lihapiirakan ja koko loppupäivän kärsin uskomattoman kamalista ylävatsapoltteista joihin ei mikään auttanut.

Rennie kulkee matkassa siis juu... on tämä silti vielä suht aisoissa, edellisissä odotuksissa mennyt loppuvaiheessa siihen että aivan sama mitä suuhunsa laittaa niin aina närästää. Jouluruuat kaikkein pahimmat! Jospa tämän siis saisi pukattua ulos ennen jouluaterioita... :whistle:

-Terhikki rv 24+0-
 
Tulin tänne vakoilemaan... Sellaista vain DayLightDancerille, että olethan varmistanut lentoyhtiöltäsi, että huolivat sinut vielä silloin 35+4 mukaan lennolle. Nimittäin suurin osa lentoyhtiöistä ei suostu ottamaan raskaana olevia naisia enää viikon 33 jälkeen. Ja lääkärintodistus tietenkin on oltava mukana ja siinä "todistus" siitä, ettei ole ennenaikaisen synnytyksen vaaraa: koneessa synnyttäminen voi olla vaarallistakin. Mutta riippuu tosiaan lentoyhtiöstä, suosittelen tosiaan varmistamaan, että sinun käyttämäsi ei sitten kentällä aiheuta ongelmia!
 
Kiitos lentoemo huolenpidostasi :) :heart: Olen puhunut lentoyhtiön lääkärin kanssa, ja se on ok, 35+6 on se absoluuttisesti viimeinen päivä, jolloin saan lentää. Toki lääkärintodistuksella. Liput on ostettu joustolla, joten perun lennot, mikäli lääkäri ei annakaan minun lentää enää tuolloin. Lennot on vasta tuolloin siksi, että mieskin pääsee mukaan. En tahtois lentää sinne etukäteen odottamaan synnytystä, jos vaikka sattuisikin tulemaan etuajassa ja mies toisella puolella maapalloa :D
 
[/b]Lentoemo: Finnair lennättää ainakin tietojensa perusteella rv 35 ulkomailla ja kotimaassa 38(?)
asti.Finskillä on ainakin sellainen netistä tulostettava lappu jonka lääkäri täyttää 28 viikon jälkeen ja sitten joudun sen faksaamaan finskille.
Neuvolan terkka sanoi jotain että Euroopan sisäiset lennot ja lyhyet lennot on ihan ok (niinkuin Egypti)raskausaikana, kun ei lennetä korkealla, mutta taisi mainita jotain että Usan lennot lennetään niin korkealla että matkustamon paine muuttuu ja saattaa altistaa veritulpille loppu raskausaikana, saatan nyt kyllä puhua puuta heinääkin kun ei mikään pysy nykysin enää tässä päässä. =)
 
Nostelenpa vähän.. Itselleni ei mitään erikoista, vähän etova olo ollut taas aamuisin. Kunpa pahoinvointi ei palais niin pahana kuin alussa..jos, niin aion hakea heti saikkua, en ole päivääkään täällä kärsimässä!

Minäkin luin huonot uutiset eilen..voih :(

Milja + vaavi 22+6
 
heissan!
Tääl istun labrassa.. Sokerirasitus, litkut juotu ja pari ekaa verikoetta napattu. Oli iloinen yllätys että litkuun oli edes jotain colanmakua yritetty lisätä (oli se silti pahaa), siinä oli hiilihappoa ja se oli kylmää =) Mut ällöä se silti on.. Ja tyhjään mahaan,
3,3dl.. *burb* Onneks kommuunikaattorilla pääsee nettiin - unohdin luettavat kotiin. Pöh ja höh.

Matkustelusta sen verran, että en mä lentämistä arastele, mut miehen työt ym nyt vaan estää enemmät reissailut. Viimeiset 3v on matkusteltu ahkerasti eri kokoonpanoissa; 4 kertaa Pariisissa, 3 kertaa Prahassa, Budapestissa, Wienissä, Marokossa, pari kertaa Saksan eri pikkukaupungeissa, Tallinnassa.. Ja sehän sen sit tekee kun on pääsyt tottumaan menemiseen ja helppoon lähtemiseen (kiitos ihanan tukiverkoston!) niin kun tietää että kohta on vauva ja rintaruokinta (jos se nyt onnistuu, mutta eiköhän kun ennenkin...?) niin sitten ollaankinaika tiiviisti kotona. Mulle riittäis kyllä nyt ihan kotimaanlomailu, kaupunkilomalle vaan, syömään herkkuja, shoppaileen, hotelliin yöksi, elokuviin.. Ei kummempaa =) Mut mies on maajussi, ja kun puinnit juur alkaa niin ei siinä vaimon lomailunhalu paljon paukuta.. Tietenkään. Mut kyl se lupaili että puintien jälkeen sit mennään jonnekin. No, toivoa sopii ja sitä odotellessa!

Mites muiden liikuntaharrastukset muuten? Vieläkö pystyy reippaasti kävelemään? Tai miten liikutte? Mä yrutän henkeen ja vereen taistella painonnousua vastaan, mut kun liitoskivut alkaa kyllä torpedoida liikkumiset tehokkaasti. Höh. Ja tuntuu et jos ei yhtään liiku niin pitäis syödä kuin pikkulintu ettei läskiä kertyis tän kaiken muun kuorrutukseksi jättimääriä.. Ja kun tuntuu et ennemminkin voisin syödä kuin hevonen =) Paitsi kasvispitoisuus kyllä hevosen sapuskassa taitaa olla moninverroin mun mieltymyksiäni parempi..

Mukavaa päivää! Mä tääl odottelen viel sitä kolmatta verikoetta. Kiva kun sain kohtalokseni sen labratädin joka ei osaa tökätä sitä neulaa suoraan suoneen vaan kaivelee sillä käsivartta..

T: Aubrieta + "Siiri" 25+5
 
Huomenta.

Vetipä hiljaiseksi petomamman kohtalo. Jotenkin sitä on vaan niin hankala edes käsittää..

Katherinelle Juu, vain ja ainoastaan synn.tapa-arviossa oli se b-rappu, ei siis joka kerta. Jokakerralla tarkoitin sitä, että tutkimus on tehty mulle jokaisen 4:n odotuksen aikaan.

Tara84 Ne pelot on minusta ihan normaaleja. Mullakin kyllä käy mielessä, että mitenkähän tämän kanssa sitten pärjätään.. ottaen huomioon, että mitä tahansa voi sattua milloin tahansa. Minulla imetys on aina epäonnistunut. Yöt on ollu hirveitä ja minusta on tullut ihan järkyttävä hirmu.. voi perheparkaa.. Sitten kun saan ukon yöllä avuksi niin hävettää sitten sekin.. Yöunien puuttuminen tai katkeeminen on sellanen jännä juttu, että niitä ei osaa arvostaa ennenkuin ne menettää. Koliikkeja meillä ei ole ollut ja kaikin puolin kaikki on mennyt hienosti (paitsi 2 nuorimman sairaalakeikat RS-viruksen takia) ja helposti, mutta silti.. Luopumisen tuska omasta ajasta esikoisen aikaan oli kova pala.. Minä luotin ja luotan edelleenkin siihen, että luontoäiti ajaa tikanpojan puuhun ja jos en jotain osaa tai älyä niin kysyn viisaammilta, soitan vaikka sairaalaan keskellä yötä.

Ääh.. ajatus sekoilee nyt.. en saa jäsenneltyä mitään asioita.. sekavaa sananhelinää vaan.. petomamma on päällimmäisenä tuolla ajatuksissa.. Jatkan joskus..

Härkis & Neiti 24+6
 
DoB
Ihan kamalaa mitä kävi Petomammalle :'( Jos miettii, että sattuisi omalle kohdalle nyt niin kyllä järki menisi. On se vaan niin väärin, että saa pitää pienen noinkin kauan mukana ja sitten käy tuolla tavalla :'(
 
Kyllä muakin jännittää kovasti tämä esikoisen syntyminen kaikella tapaa, ihan siitä synnytyksestä aina kotiinpaluuseen ja arkeen lapsen kanssa kahdestaan kun isi lähtee töihin. Kaikki on niin uutta!! Osaanko mä tulkita lapseni itkua, mikä sillä on hätänä vai onko mikään? Saanko mä sen syömään niin että kehittyisi normaalisti? Ihan konkreettisesti, pärjäänkö mä itse sen lapseni kanssa, kestänkö koossa? En ole psyykeeltäni ehkä niitä kaikkein vahvimpia ihmisiä, ja tässä mä pelkään että mun nuppi punnitaan.
Mutta on mulla kuitenkin vahva tukiverkosto, läheiset kaikki tässä "melkein huutoetäisyydellä". Loppupeleissä mä luotan kyllä, että me pärjätään, ja luonto hoitaa hommansa. Asiat aina järjestyy tavalla tai toisella.

Hassuinta on, että vaikka mä pelkään sitä synnytystä, mä olen jollain tasolla alkanut odottamaan sitä myös kovasti!

Ja tässä viime viikkojen aikana mun poikaolo on väistynyt vahvahkon tyttöolon tieltä. Mulla on ihan tyttömahakin, alhaalla roikkuva päärynä. Anoppi osti ihanan bambi-yöpuvun, se oli hänen mielestään unisex-mallinen mutta kyllä pinkki on tyttöjen väri, eiks vaan :D
 
täällä samat mietteet petomammasta...en voi edes ajatella miltä tuommoinen tuntuu!!! :'( :'( ...Sitä alkaa toivomaan ettei itselle käy samoin :ashamed: ...Sitä luulis jo oleva "selvillä vesillä" noinkin myöhään, mutta kaikki on näköjään mahdollista...
 
Hei vaan kaikille :)

Oletteko jo muuten laittaneet paljon valmiiksi vauvaa varten? Meillä muutto päällä,maalausurakkaa tämän viikon ja lauantaina pitäis päästä muuttaa. Jonkin verran vaatetta ostellu jo, ihana päästä laittaa sit uudessa kodissa :)
 
täällä ei oo mitään isompaa laiteltu...ainoastaa noita vaatteita on tullu jonku verran haalittua :D ..sitten vasta lähempänä voi alkaa laittaa..(realistisena ajattelen että tässä voi tapahtua vielä jotain)niin en halua kovina "aikasin" laittaa kaikkea valmiiksi....

vauvis ja Pikku Myy 22+2
 
Oliski laitettu,,,, :headwall: Mulla tämä kämppä tällähetkellä 38 neliön pikkukaksio johon ei todellakaan mahdu yhtään ainutta vauvan tavaraa. Paperit on koko ajan sisässä, että saisin kunnalta vuokrakämpän, mutta kun ei... Olen kai liian vaativa kun haluan rivitalo kaksion saunalla! Mutta en todellakaan lähde vauvan kanssa hissittömään taloon ja vieläpä yksinäni... Tämä meidän kylä kun on muutenkin niin rauhaton. Ja miten pääsisin ikinä saunaan ku en voi ottaa vauvaa sinne mukaan? :ashamed: mur kun ärsyttää...
 

Yhteistyössä