*JOULULAHJAT heinäkuussa*

kuumaaa.....välillä miettii et miten tän mahan sais johonkin kaappiin piiloo nällä helteillä! |O eikä auta yhtään ku on kolme tyttöä tossa hoidettavana....
supistuksia on mullaki ollu aina välillä,mulla on kyllä aikasemmissai alkanu aikasessa vaiheessa ja odotinkin niiteen jo alkavan mellä ku tulee kolmannen ja neljännen väliille nyt vain 1.2kk ikä eroa eli raskautten välissä on vain puoli vuotta aikaa....

ultrassa käytiin tiistaina ja selvisi sukupuolikin....... poika olisi tulossa kolmen tytön jälkee....ärsyttää ihmiset jotka kuulee et poika olisi tulossa ni kommentti on sit et nyt teillekki tulee se suvunjatkaja tai jotain muuta yhtä mukavaa....ihan ku tytöt ei olisi meille yhtä tärkeitä kuin poikakin.....mikä siinä on et aina pitäisi olla molempia sukupuolia! :kieh:

no nyt äitiä kaipaillaan.... :wave:
 
nyty Tuohan se just se ongelma on.. meillekin on aloitettu jo, että "voi kun ois nyt jo isille se poika" tai "kyllähän on kumma ellei poikaa tule" tms. Voi järkky, että se oikeesti raivostuttaa. Meille tulee viides tyttö ja täts it. Ihmiset ei aattele muuta kuin omahyväistä itserakasta jauhamistaan niistä sukupuolista.. ajattelisivat OIKEESTI, että miltä lapsista mahtaa tuntua, kun sellaisia möläyttäävät. Inhottavia. Minä kyllä annan takasi ihan samalla mitalla, että "Oiskohan sullakin aivot jos oisit setä/täti etkä "setä/täti?" :kieh: :kieh: :kieh: Tai jotain muuta yhtä inhottavaa... :whistle:

Jasuliini Ihan on normaalia se tihkuminen jo nyt, toisilla vaan alkaa nopeemmin kuin toisilla. Mulla alkoi just noilla viikoilla 1,2 ja kolmosen kohdalla maito tihkumaan, mut sit nelonen ja tämä ei ollu kuin lopusta sen "ongelma". Jännä miten se muuttaa muotoaan.

Oi voi.. meillä aloitti tytöt päikkäreitten jälkeen näköjään taas rallin ja kun ei ulkoisesti riitä, niin sisälläkin vedetään formulaa.. Oujee! Meen mukaa tohon ralliin niin edes yksi asettuu. :LOL:
 
Divina: täällä myös noita kipuja ja neuvolassakin sanottiin että ihan normaaleja ovat juuri noi kovatkin viillot ku se kohtu raivaa tilaa ja jotkut siteet löystyy. Vaikka aina sitä miettii kun kipuja on että onkohan nää nyt kuitenkaa normaaleja...

Tänään tuli kunnon harkkasupistus! Melkee pelästyin! Siis yhtäkkiä kohtu ihan kivikovaks ja paineen tunne mahan kohdalla ja vähän selässä/lantiossa. Ei siis ollu mitään kipua, mut sellanen ennenkokematon tunne ja maha ihan kovana, kesti varmaan minuutin. Minkä takia näitä harkkareita tulee???

pikku ja pieni 18+6 ( apua huomenna jo 19+0!! ) :heart:
 
Hei pitkästä aikaa!

Kauhia kun on ollut kiirettä enkä ole ehtinyt tänne juurikaan edes lukemaan :ashamed:. Sen muistan, että Äittä sai surullisia uutisia - kovasti voimia sinne, jos nyt täällä enää lueskelet! Todella surullista, ja kamalaa myös, eihän nyt näillä viikoilla enää pitänyt näin käydä :'(.

Toisaalta ihanaa aikaa myös ollut tämä raskauden n. puoliväli, kun kaikilla alkaa olla jo ultrat käyty tai juuri tulossa. Itsekin menen ensi viikolla. Onnitteluja kaikille hyviä kuulumisia saaneille ja jaksuja kaikille, joilla on erilaisia vaivoja.

Petitete: mulla viime odotuksessa (poika) kohtu tärisi usein. Se tosin saattoi väristä tunninkin yhtä soittoa, joten en usko, että pissaamisesta oli kyse. Ulospäin ei tuntunut eikä näkynyt, mutta itse tunsin sen kyllä, se oli melkein häiritsevääkin joskus :/. Ei kyllä osannut minulle kukaan selittää, mitä se olisi voinut olla.

Punahattu kyseli synnytystapa-arviosta. Ainakin itselleni se tullaan tekemään, koska edellinen syntyi kiireellisellä sektiolla. Varmaan jos on jotain syytä olettaa mahdollisia hankaluuksia, esim. isokokoinen vauva tai pienikokoinen äiti, tai äidillä jotain sairauksia, niin se tehdään. Tosin itselleni ei kyllä sitä viime raskaudessa tehty, vaikka isokokoista vauvaa epäiltiinkin. Ota nyt noista selvää...

(.) vielä pikaisesti, ei kyllä oikein mitään uutta kerrottavaa kuuluu. Pahoinvointi viimein on loppunut kokonaan, väsymystä tosin on kovasti koska unettomuuskin vaivaa :(. Liikkeitä tuntuu nyt päivittäin, onneksi! Muuten ehdin ihan hävettävän vähän edes ajatella raskautta, tuo vuoden ikäinen esikko pitää kyllä niin liikkeessä.

Palailen viimeistään ultrakuulumisia kertomaan!
t. Grynna 18+2
 
Omaa napaa vain pikaisesti täältä helteen keskeltä.

Juuri kun ajattelin, että nyt on tullut se ihana keskiaika odotuksessa jolloin ei vaivan vaivaa ole, niin eiköhän tämä kauhea väsymys alkanut. :( Lieköhän hemppa laskenut nyt sitten. Muutaman päivän on ollut töissä yhtä tuskaa yrittää pysyä hereillä. Tuntuu, että vois nukkua vaikka koko päivän. Ja neuvolakin on seuraavan kerran vasta 11.8. Missäs kaikissa ruoka-aineissa olikaan rautaa? Veriletuissa puolukkahillon kans ainakin, mutta missä muussa? Ei haluttais vielä aloittaa rautatabletteja ennen kuin on varmuus asiasta.

Muuten olo on tosiaan mitä parhain. Tai no toki nyt masussa vihlaisee välillä, varsinkin jos erehtyy rasittamaan itseään liikaa. Oon yrittänyt levätä kotona mahdollisimman paljon, ja töissäkin tauoilla kun on niin liikkuva työ(siivoojana toimin). Mutta eihän sitä aina muista. Nytkin, kun mansikkakausi on parhaimillaan niin kotonakin odottaa yksi "työ". Onneksi mulla on kaksi reipasta apulaista mansikanpoimintaan. :)

Lieköhän tuo lämmin ilma, joka on saanut pikkuisen tuolla masussa liikkeelle oikein kunnolla. Mullakin on istukka etuseinässä, joten liikkeet tuntuu lähinnä alavatsalla ja melko niukasti tuntuukin. Tänään on kuitenkin käynyt masussa sellainen myllerrys, että..

Tärinästä kohdussa ja poikaveikkauksista. Mulla on kummastakin aiemmasta ollut väristyksiä kohdussa ja saldona kaksi tyttöä. :) Eli ei ainakaan mulla ole tuo uskomus pitänyt paikkaansa.

Mama-Mii ja rv 20+6
 
Heip! Rakenneultrakuulumisia:

Kaikki loistavasti, ultraaja innostui ottamaan 12 kuvaa meidän pikkuisesta. Se möyri siellä tavalliseen tapaansa, esitteli sääriään ja käsiään, potki ja hakkas :) Oli niin söpösti ihan pienenä pallona kippurassa, tätikin naurahteli, että miten se voi noin rullana tykätä olla. Mut semmonen masukki se on. :heart: Mitoiltaan vastasi jopa mittoja 19+1, LA:ta ei muutettu 4 pvän takia, mutta taidampa laskea uusilla vkoilla, pitäen kuitenkin mielessä edellisen LA:n. Uudet viikot kuitenkin perustu niin moniin eri mittoihin, että pitäisi pitää paikkansa.

Niin, ja ilmeisesti melkein täydellä varmuudelle meille on tulossa tyttö :) Ei oo mun äidinvaistossa sit kehumista :LOL: Ei vaan, rakas pieni prinsessahan se on :heart:

DD ja potkuri-neiti 19+1 :heart:
 
Hei kaikille pitkästä aikaa!

Lueskelin koko ketjun ja se oli oikein terapeuttinen hetki. Lukuunottamatta surullisia uutisia
tietenkin! Otan osaa menetyksistä. Väsymys on hellittänyt hieman, mutta muuta vaivaa
riittää, vaikka ei mitään kovin pahaa... Vähän supistaa, pissalla saa ravata, edelleen etoo
helposti ja syödä pitää usein...
Vauva liikkuu jo ja se on hyvä. Muistuttaa olemassaolostaan ja turha huoli putoaa
harteilta. Isot sisaret ovat tienneet vauvasta viikon ja vastaanotto oli pääosin positiivinen.
"isompien" (11v. ja 13v.) piti tietoa sulatella pienempiä (5v. ja 7v.) pidempään. Mutta kaikki
ajatukset ja tunteet ovat sallittuja. Itsellenikin oli alkuun sulattelua, kun tämä vauva oli niin
täydellinen yllätys meille.
Vatsanimeksi päätyi Pikku Bertta. Tunne on, että tulokas on tyttö, vaikka mitään tietoa asiasta ei ole.

Hyvää vointia kaikille tasapuolisesti :flower:

Vaapukka ja Pikku Bertta 17+5
 
Heippa kaikille ja rakenneultrakuulumisia täältäkin. Tänään käytiin ja vauvalla kaikki ok. Mitat oli viikkoihin nähden kohdallaan, eli la pysyi samana. Istukka on takana, mutta sen verran lähellä kohdunsuuta, jotta tarvitsee mennä kontrolliultraan rv 30. Täti sanoi, ettei se merkkaa tässä vaiheessa viel mitään, kun ei oo vuotojakaan, ja että useimmiten kohtu kasvaa niin, että viel istukkaa mukanaan ylöspäin.
DD meillekin arveltiin tytön tuloa. Olishan se ihan kiva kahden pojan jälkeen =)
Toissailtana tunsin kuinka pikkuinen hikotteli, ja muutenkin on suht vilkas menijä. Tai ei välttämättä niin vilkas, mutta aikast säännöllinen liikkeissään. Joka päivä ja ilta niistä saa nauttia. Tälläiset pikaiset täältä. Kaikkea hyvää tasapuolisesti !
 
Moi pitkästä aikaa! Ja lämmin osanottoni suru-uutisia saaneille! :hug: Itselläni on vaivannut ihan ennenkuulumaton hajamielisyys. Unohdin tännekkin tunnukset, enkä edes muistanut, missä ne oli"hyvässä tallessa" ylös kirjattuna! Tänä aamuna yhtäkkiä muistin reilu kuukauden jälkeen! :LOL: Muuten kaikki on hyvin! Minullakin tosin ollut kipuja, kun häpyluu ja nivuset löystyy. Välillä on käveleminen tuntunut pahalta, mut pahimmillaan en oo pystynyt ees jalkoja liikuttamaan!! Lääkäri oli sitä mieltä, että tavallista voimakkaammat kivut johtunee urheilijataustastani(paikat olisi tavallista tiukemmassa kunnossa, joten "löystymistä" riittää)! Toivottavasti kivut olis sen verran armollisia, jottei tarvitsisi vielä tässä vaiheessa kokonaan liikkumista jättää! Olin muutamat viikot liikkumatta, ja heti paino pompsahti monta kiloa ylöspäin!Toiset on taipuvaisia lihoomaan herkästi...Etenkin kun on tottunut syömään sen mukaan, jotta harrastaa raskasta liikuntaa 7-10h/vko. Tottakai raskas liikunta on jo jäänyt, mutta kunhan ees jotain pystyisi tulevien kuukausien aikana tekemään.

Anyway, maanantaina olis luvassa toinen ultra, joten jännityksellä ootan, mitä sieltä löytyy! Katsotaan, pysyykö laskettu aika samana(lapsi olis meinaa sen mukaan saanut alkunsa megatyöputkeni aikana:n.16 tuntista työpäivää koko viikon. Jaksan epäillä.. :LOL: ).
Mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille!
T: Joululahja-08 19+3
 
B-7
Ihania ultrakuulumisia monilla!!!Onnea!!!
Mulla tänään,tasan kahden tunnin päästä viimeinkin se ultra.Koko yön oon nähnyt painajaisia,joka kerta pelkään enemmän ja enemmän mikä kaikki voi olla pielessä :(
Vaikka tod.näk.on että kaikki on hyvin,jännästi vaan alitajuisesti pelkään mitä sieltä löytyy...
Mulla istukka todettiin rv 12 täysin kohdunsuun edessä olevaksi ja jännitän sitäkin onko siirtynyt.Vuotoja ei onneksi ole tullut.
No mutta palaan kuulumisin,toivottavasti hyvin :heart:
Petite-te ja bebe nro 7 tuomassaan jänityksessä rv 20+6
 
Onnea kaikille ihanista ja iloisista ultrakuulumisista :heart: Itsellä rakenneultra vasta elokuun 18.päivä...vielä on aikaa ootella. Onneksi parin viikon päästä alkaa kesäloma, niin ei se odottaminenkaan tunnu niin tuskaiselta :D

vauvis 17+5 :heart:
 
Nyt on selvitty kesälomareissuista ja niistä toipumiseen tarvitsisin vielä toiset pari viikkoa kesälomaa. *sigh* Niitä rakenneultrakuulumisia..täällä oli eilen edessä tämä kokemus. Jos ensimmäinen np-ultra meni vuodattaessa karhun kyyneleitä, tällä kertaa en meinannut kikatukseltani pysyä kuosissa ollenkaan. :D Hyvin siellä masussa voitiin, kasvu oli vähän edellä aikaansa ja reisiluu reilusti yli viikon edellä. Ei tässä äiski ja iskäkään mitään lyhyitä ole, joten sopinee kuvaan. Istukan paikka oli juuri sopiva sille, että mojovat potkut eivät vielä tunnu minulle asti. Sukupuolikysymykseen ei löytynyt vastausta; kyllä siellä jalat levällään makoiltiin useampaan otteeseen ja jos siitä kuvasta jotain tajuaisi, niin eiköhän tämäkin asia olisi selvinnyt. Päätimme, että ei kysytä asiaa, jos ultraaja ei mitään kantaa asiaan ota. Edelleen siis ihmetellään vaatetankojen edessä, tarttuako siniseen vai punaiseen. Poikaolo on vahvasti.

Tänään sitten neuvolaan. Vaaka näyttää nyt kotona ainakin siltä, että aloituspaino olis vihdoin ohitettu ja kyllä se tällä vatsalla jo pitäs niin ollakin. Oon parina aamuna taas laulanut norjaa, toivottavasti tämä olo ei ole pitkäaikainen vieras enää tässä vaiheessa. Väsymys on huipussaan, kolmen tunnin päiväunet menee kepeästi vaikka öisinkin tulee se yhdeksän tuntia nukuttua. Laitan vielä lomarasituksen piikkiin.

Toivottavasti teillä paistaa aurinko yhtä kivasti kuin täällä! Hyvä vatsankasvatusilma! B)

Ente 20+6
 
Moi kaikille! Ihania ultrakuulumisia teillä!
On tää ihmeellistä, mistä tuota unta riittää... heräsin vasta äsken! Tässä "aamupalan" ohessa kirjoittelen. Kaikenlaista kolotusta on ilmaantunut viime viikkoina. Yksi ilkeimmistä on se, että aina herätessä on vasen käsi ihan tunnoton. Ei väliä, nukunko kummalla kyljellä vai selällään, herään aina säännöllisesti siihen, ettei kädessä ole tuntoa. Kyllä se siitä palaa, kun vähän aikaa pumppaa ja heiluttelee, mutta kyllä eka kerralla säikähdin.

Suppareita en ole tunnistanut. Joko nitä harkkareita pitäis olla, nyt on sentään jo rv 22 menossa? Vai tuleeko ne myöhemmin?

Taitaa olla näitä ensisynnyttäjän pelkoja, mutta koko ajan miettii, että onkohan tuolla pikkuisella kaikki kunnossa.... Mä en nimittäin tunne liikkeitä edelleenkään kovin hyvin. Vieläkin vain satunnaisia muljahduksia, potkuista ei voi puhua. Haluaisin niin kovasti päästä kontaktiin pikkuisen kanssa! Istukasta sanottiin vain, että on funduksessa, onko sillä sitten vaikutusta? Vai johtuuko vain tästä mun suunnattomasta rasvakerroksesta, se lienee hyvä vaimennin... ;)

Pitäis kerätä voimat ja lähteä ruokakauppaan, jääkaappi ammottaa tyhjyyttään. Ihana auringonpaiste, jospa siitä sais vähän lisävirtaa B)

pulla 21+2
 
B-7
Yhtenä hymynä=)

Ultra onnellisesti takana ja kaikki oli HYVIN!!!
Istukka oli noussut kohdunsuulta ja vauva voi hyvin!!!!
Painoa tyypperöinen kerännyt 350g(+-50g)Ja oikeen vilkas tapaus,sormet ja varpaat vaan vilkkuivat kuvaruudussa*love*
Sukupuolikin selvisi,itse sen jo huomasin ennenkuin kätilö ehti mitään sanoa(kehoittikin mua opiskelemaan ultrahoitajaksi kun on jo noin hyvä kyky nähdä ultrakuvaa.No kokemusta kyllä on kertynyt,joo=))
Aika tiukkaan piti jalkojaan yhdessä joten annan olla muutaman %erehtymismahdollisuuden...
Mitoiltaan vastasi 5 päivää pienempää eli sen mukaan la olis vasta 11.12 mutta eivät muuttaneet.Itsekin elän alkuperäisen mukaan,mutta yritän muistaa la:n lähellä että oli tosiaan pienempi...Kovasti yritän!!

Onnellinen petite-te ja 7 massussa kunnossa,huh huh

Nyt upea auringonpaiste kutsuu onnellista odottajaa,vilkutus!!!=)
 
Pikainen hei, vaikka pitäisi olla jo maalle menoa varten pakkaamassa...

Onnitteluja hyviä ultrakuulumisia saaneille, ainakin DD, Aurinkomamma, Petite-te ja Ente! Siitä tuli mieleeni, kun muutamat olivat pohtineet sitä, siirtyykö LA rakenneultrassa, että ainakaan NKL:lla eivät enää rakenneultrassa lähde muuttamaan aikaa vaikka se poikkeaisi paljonkin np-ultrassa määritellystä ajasta. Syynä se, että tässä vaiheessa sikiön kasvussa jo alkavat näkyä yksilölliset erot, eli näillä viikoilla vauvan koosta ei voi enää oikein syntymäaikaa ennustella

Kiva kuulla, että Vaapukan väsymys on hellittänyt. Itsellänikin kun oli todella kamala se raudanpuutosväsymys, ihan kuin jossain narkoosissa olisin koko ajan ollut, niin osaan kyllä myös arvostaa tätä nykyistä tilaani, vaikka kiitos pätkänukkuvan esikoisen olen edelleen kyllä aika poikki.

Tsemppiä ultran odotteluun kaikille, joilla minun laillani se on vasta tulossa. Ja jaksuja kaikille, joilla liitoskivut tai muut ihanuudet ovat alkaneet vaivata.

Minulla myöskään ei ole supistuksia vielä ollut, eikä esikoisen odotuksessakaan niitä harkkareita tullut vasta kuin ihan viimeisinä viikkoina. Kaikillehan niitä ei koskaan tule ennen kuin synnytys käynnistyy, ja esim. minulla vaikka niitä oli, ne eivät kyllä yhtään pehmitelleet paikkoja. Ne kyllä tunnistaa sitten kun niitä tulee, vaikka ainakin minulla olivat niin "heppoisia" että meni varmaan monta päivää ennen kuin hiivasin, mitä tämä vatsan kiristyminen ja kovettuminen on.

Aurinkoista viikonloppua kaikille!
 
Ja sitten sitä neuvolaa; aattelin, että ei tästä mitään raportoitavaa ole, mutta kumminkin päädyin tänne näpyttelemään. :whistle: Hmm..luulin, että matalasta hb:sta olisi täällä jo päästy vähän yli, mutta mitä vielä. Ensimmäinen mittaus oli 116, siitä mentiin vielä ylöspäin 121 ja sitten omin nokkineni aloitin (ehkä vkolla 14) lisäraudan, kun kaikki puhti hävisi ja siitä viikon päästä oli nla, jossa arvoksi saatiin 110. Tuplasin käskystä rauta-annoksen ja nyt kuukauden jälkeen arvo oli huimat 106 kahden saman tuloksen antaneen mittauksen jälkeen! Olo on numerosta poiketen kyllä virkeämpi ja päänsäryt ovat pysyneet pois, mutta ei tuokaan arvo nlatätille tällä 'lääkityksellä' riittänyt. (Käytössä Ferroforte nestemäinen rautavalmiste ja Spartocine, kokeiltu on myös Obsidan ja Retafer ja vatsalle ne on nounou.) No, tämä on vaan ehkä kestettävä..mulla ei nuo arvot muutenkaan oo huimat eikä näköjään lisäraudastakaan oo merkittävää apua. Kunhan nyt itsekseni pohdin tätäkin... =)

Neuvolatäti oli vaihtunut ja hitsi mää oon onnellinen tästä uudesta tätistä siellä! Synkkaa! Sydänääniä se ei heti saanut kuulumaan, mutta tovin etsittyään nekin sitten löytyi. En ehtinyt edes huokaista, koska eilinen r-ultra oli vielä niin tuoreessa muistissa ja siellä kuitenkin oli kaikki ok.

Täältä on kyllä kiva lukea kohtalotovereiden tunnelmia! Mukavaa iltaa!

Ente, edelleen 20+6
 
Iltoja.. :)

Täällä on perjantai-illan kunniaks pileet meneillään tolla masukilla.. :heart:

Oltiin tänään anopin kanssa vähän kaupoissa ja kirpparilta ostin vauvalle monta bodya ja paitaa ym.. Ja makso vaan 7e!!! Ja niin hyväkuntosen näkösiä että! Ens viikolla uusinta kierros jonnekki muualle ni voi että mitenköhän paljon sieltä tarttuu vaatetta matkaan! :D Ne on vaan niin ihania! Sitte ku tulee kotiin ni niitä on pakko hypistellä jonku aikaa.. :D

Onnea taas kaikille ihanista ultrakuulumisista! :heart: Meillä on nyt tiistaina se klo10 ja kyllä jännittää... Toivon niin että sillä on kaikki kunnossa! Ja että nähtäis onko sillä pallukat vai ei... :LOL:

pikku ja pienoinen 19+0
 
Moikka kaikille!

Kurkistan tännekin teidän seuraan.. en tiedä oonko edes listoilla, ja ei se mitään, oonkin kirjotellu tonne toiseen pinoon, mutta kun täällä niin samoissa meneviä niin kiva lukea välillä teidän vointia ja kuulumisianne..

onnittelut kaikille hyviä uutisia saaneille!!! :flower: :flower: se on upeeta!!

Minulla tuo rakenne -u viikon päästä edessä ja kovin jännittää... ei pitäisi lukea kaikkia juttuja mikä voi olla vinossa, todella tieto lisää tuskaa, oiskin vaan onnellisen tietämätön niin tää oottelu vois olla helpompaa... :snotty:

kiva ( tai siis... ) oli lukea että muillakin vihloo mahaa, ajattelin kuuluuko se vielä näille viikoille, mutta näköjän kuuluu =)

Mukavia vointeja teille, ja eikös se puoliväli ala puolin ja toisin oleen nyt ohitettu!!! ajatella!!!

katherine ja kultanen 18+5
 
Täällä on siirrytty uusille viikoille.Eilen oli aikamoinen särky noissa nivusissa.Yön jälkeen tietysti selkä ja kyljet jumissa.Mulle on nyt oikeastaan vasta alkanut tuota painoa tulemaan,kun alku aika oli enimmäkseen sitä oksentelua.
Vauvan liikkeitä en oo juurikaan kuullut yhtä iltaa lukuunottamatta.

Aurinkoista viikonloppua!
Juli+nuppu rv 18
 
Kuulumisia oman navan täydeltä täältä :whistle:

Ei mitään ihmeitä ilmassa, kaikilla mukavia ultrakuulumisia ja harmittaa kun ei täällä rakenneultraa ole :( . On kuitenkin päätetty että jos kaikki hyvin sujuu ei makseta yksityisellekään ultraamisesta, pysyypähän kaikki jännitys huipussaan loppuun asti ;) .

Liikkeitä tuntuu jo vähän paremmin, mutta kyllä tämä on ihan erilainen kuin edelliset. Vain ehkä noin kerran päivään on Pienellä liikuntatuokio jolloin pidemmän aikaa muljahtelee, muutoin ihan yksittäisiä erittäin satunnaisia liikkeitä tuntuu. En nyt enää jaksa olla huolissani, eiköhän sitä ehdi loppuajasta tuskailemaan sitten kun toisella ei ole enää tilaa möyriä.

Vatsan päältä ei vielä liikkeet tunnu kuin ehkä erittäin hentoina, ei vielä kertaakaan silloin kun mies yrittää testata. Noh, eiköhän senkin aika tule.

Tarvikkeita ei ole hankittu, lähinnä siis kaukalo ja vaunut uupuvat. Muutama hyvä ehdokas ollut. Ei ihan älyttömiä summia noihin aiota uhrata, pääasia että ovat toimivat ja turvalliset.

Masu jatkaa kasvuaan, on toki painoakin tullut ja koitan nyt vähän paremmin vahdata syömisiäni. Muutoinkin vaivana kilojen karttuminen helposti, ja tuntuu että nyt odotusaikana jokaikinen suupala jää tuohon vatsaan ja takapuoleen :whistle: :ashamed: :ashamed: .

No toisaalta en aio ihan mielettömän huonoa omaatuntoa pitää asian tiimoilta, pääasia että on joku vaate mikä päälle menee ja myöhemmin ehtii taas saada itsensä bikinikuntoon B) .

Kävin hakemassa uudet äitiyspökät ja pari (tavallista) paitaa, jos nyt pärjäisi tämän odotusajan suunnilleen siisteissä kuteissa näin työelämääkin ajatellen. Loppukuun äitiyslomalla voi sitten kulkea säkeissä jos tarvis vaatii.

Mutta mutta, täällä siis ei tämän ihmeempiä - teitä seurailen ahkerasti, ja on mukava kun on näin monta samoissa viikoissa olevaa odottajaa :)

- Terhikki ja 19+5 -
 
Lämmintä päivää taas!

Kiitos huojentavista vastauksista, tää on tätä mulle ominaista hermoilua vaan. Enpä niitä supistuksia todellakaan vielä kaipaa, tulkoot vasta sitten, kun aika on :)
Eilen illalla pikkuinen liikuskeli jo pitempään, kun saunan jälkeen köllöteltiin auringossa. Ja aamulla muljahdukset tuntuivatkin toisella puolella mahaa, joten kai siellä on vähän pyöritty aamujumpalla :D

Illalla ollaan menossa kavereille juhlimaan, mutta en voinut vastustaa kiusausta, vaan päiväkahvin kans piti nauttia vähän makeaa... joka tosiaan jää kiinni masulle ja takapuoleen. Mutta enpä ota minäkään turhia paineita kiloista, en ole ottanut ennenkään.

Olipas Entellä hempat alhaalla. Onneks sulla on kuitenkin hyvä olo, eiköhän se ole tärkein mittari.

Täällä on kyllä kiva seurata muiden samoissa menevien oireita ja tuntemuksia. Nyt mennään aurinkoon hyvän kirjan kanssa =)

pulla ja sintti 21+3
 
Tulin pistäytymään tänne ja samalla hieman hengähtämään ja istumaan. Olen 2 päivää ajanut nurmikkoo.. on se rankkaa niitten ötököitten ja koneen tukehtumisen kanssa. Tietysti asiaa ei helpota se, että sateiden takia nurmikko muistutti lähinnä viidakkoo.. :LOL: Mutta. Nyt on niin lämmin, että pitää käydä sisällä vilvottelemassa, mukelot tuossa uima-altaassa lekottelee jatkuvasti. Ukkokulta häippäs kotipaikalleen papan kaveriksi, joten senkään seura ja sähläykset ei sekoita meidän arkea, jipii!!!

Ihania ultrakuulumisia olette saaneet! Se on ihanaa! Minulla se oottaa tuossa ensiviikolla, keskiviikkona. Ei oikeastaan jännitä, kiva vaan nähä sinne ja katella asukkia. Tiedä vaikka sais katella 3 tai 4D kuvaa.. Toivoa sopii.

Olo on jotenkin niin leppoisa, kun viimeinkin on lämmintä siis OIKEESTI LÄMMINTÄ!!! Ihanaa!!! Valitettavasti tänään sattui pieni episodi ja kolmonen ei nyt pääse uimaan.. leikki kivikasalla ja tietysti kaatui... tuli ihan törkeen iso haava. Noh, ei täältä asti lähetä lääkäriin ihan pienistä (vaikka mielestäni se ois pitänyt liimata tai jopa tikata.. ) laitoin vain pakastimesta siihen vattupussin ja kun vuoto oli tyrehtynyt niin desinfiointi ja laastari, särkylääkettä ja unille. Nyt on kuin ei ois mitään tapahtunut, joten ilmeisesti kaikki sit kuitenkin ok. Harmittaa vaan, kun en voi laskee sitä nyt uimaan, ehkä sitten huomenna, mut en halua että se kastuu ja aukee uudestaan ja menee täyteen likasta vettä. Aika parantaa haavat, toivotaan.

Kyllä nämä mukelot pitää mut taas niin hektisesti virkeenä, että eipä kerkee omia asioita ajatella, ihan mukava niin!

Nyt nauttimaan taas ulkoilmasta! :wave:
 
KIITOS TUHANNESTI kaikille kipukokemuksiaan jaanneille! :hug:
Välillä kipuilee ja välillä menee päiviä ilman eli helpotti tietää että tää ihan normaalia.ja tosiaan outo olo ja mahan "potkupalloksi" meneminen eli kova ja tuntuu jotenkin turtalta yhtäkkiä voikin tarkoittaa supistusta.

Tää on niin ihmeellistä tää raskaus ensikertalaiselle..tänään oelästyin toden teolla kun otin oikein kunnolla yhteen äitini miehen kanssa täällä mökillä.

Siis karjuin takaisin aivan täysillä niin että ääni käheä ja sitten ihan hillitöntä itkua ( en pysty hillitsemään tunteita nykyisin yhtään) kaiken päälle.Siis tämä tuli valittamaan jostain liiasta vessapaperin tunkemisesta ( siis miten niin aina tyhmät aiheet aiheuttaa riitaa) ja karjaisi jotakin ja minähän sain aivan hepulin ja menin ihan tutkalle.

Siinä sitten omasta kiljunnastani ilmeisesti alkoi alavatsaa särkemään ja olin ihan varma että nyt tulee keskenmeno silkasta mielipahasta!!!itkin jo valmiiksi sitä menetettyä vauvaa..No olen tässä miettinyt että ei kai se vauva niin helposti tule sieltä ulos jos nyt hermostuu tai itkeä vollottaa tms!!??

Että oon kyllä aika naarastiikeri mentaliteetilla nykyisin..ei turhaan puhuta hormooneista.Huomasi tosin että riehumiseni jälkeen vatsa oli ihan krampissa ja jotenkin tunnoton...kai se reagoi se masu eli pitäisi pysyä auvoisana ja rauhallisena eikä riehua jostakin wc-paperista... :)

Aurinkoa on ainakin masu saanut kunnolla viime päivät...jee!
 

Yhteistyössä