Joululahjojen 2011 pettymykset

  • Viestiketjun aloittaja reklamaatiokäsittely
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mun siskot kysyivät, mitä lapsi TARVITSISI. Pyysin heitä yhdessä ostamaan lahjan, jonka hinta on 25e eli reilu kymppi per nenä. Lupasivat ostaa sen (olis ollut oikea tarve tälle lahjalle) mutta ostivat sitten kuitenkin kumpikin viidenkympin edestä leluja. Kivahan se on ylipäätään, että antavat lapselle lahjoja ja lapsi tykkäsi niistä, mutta olisivat sanoneet etteivät osta toivelahjaa vaan leluja niin me oltais miehen kans jätetty jotain leluja hankkimatta ja sen sijaan ostettu se tarvittava juttu.

Muutenkin meni taas homma niin, että pyysin sukulaisilta etteivät ostaisi lapselle leluja kun hukutaan niihin jo valmiiksi ja oltiin miehen kanssa hankittu jo ne pari toivelelua. Toivoin sukulaisilta askarteluvälineitä, tarrakirjoja, kirjoja yms. joista lapsi myös tykkää ja jotka ovat kulutustavaraa. Yksikään ei tuonut noita. Miksi kysyä lahjatoiveita, ja luvata ostaa niitä, jos lupaus ei pidä? Rahasta ei ole kiinni, toivotut lahjat maksoivat murto-osan saaduista leluista. Nyt lapsi sai lahjoja, jotka täytyy käydä vaihtamassa tai laittaa eteenpäin. Meidän pikkukaksioon kun ei mahdu kaksia nukenkärryjä, kahta nukenkehtoa, kolmea lasta isompaa pehmoleluja ja jätesäkillistä pienempiä (lapsi ja isänsä vielä pölyallergikkoja...)
 
"Kumikameli"
Oikein kivat lahjat tuli, niitä oli juuri sopivasti, eli ihan vain muutama. Lapset sai muutaman oikein mieluisan lelun ja loput oli vaatteita, jotka ovat numeroa tai kahta vielä isoja, eli nekin juuri toiveiden mukaisesti, että saadaan ne käyttöön sitten vähän ajan päästä.

Ainoa minkä voisi laskea tavallaan pettymykseksi eli miehen mummolta murokuppi astiastoa jota meillä kyllä on, mutta noita murokuppeja on jo miljoona. Mummo tosin ei tätä voinut tietää koska ei meillä ole koskaan käynyt, oli kuitenkin oikeaa astiasarjaa. Eli kaikki meni hyvin kuitenkin :D
 
Vähänkö olet hirveä, kun yrität väkisellä pistää toisen ostamaan/tekemään lahjoja. Hyi. Teillä sentään on mummo, joka käy lasta tapaamassa - osaisittepa olla kiitollisia siitä...
Tykkään kyllä että mummo käy kylässä :) Mutta miksi ihmeessä se ottaa puheeksi ne mahdolliset lahjat, joita voisi ostaa (ja joihin totean että hyvältä kuulostaa ja esim. yhden jutun jätin vuosi sitten ostamatta kun luulin että mummo sen ostaa) ja sitten tullessaan onkin vain hirveä selittely miksi ei tuonut mitään? Jos ei anna lahjoja niin ihan ok, mutta jotenkin mummo itse antaa sen kuvan että toisi lahjoja jolloin syntyy ne odotukset meidän päässä ja (lievä) pettymys kun sitten ei lahjo tulekaan. Lapsi ei vielä asiaa ymmärrä, mutta toivon että tilanteeseen tulee joku muutos jatkossa (eli joko mummo antaa lahjoja jos haluaa antaa tai sitten ei anna, mutta ei ainakaan luo sitä kuvaa että olisi tuomassa jotakin.. lapselle se ainakin on pettymys jos mummo kysyy mitä toivoo lahjaksi eikä sitten mitään saakaan).
 
"vieras"
Mä en ole pettynyt :D
Miesystävä osti menopaluu lentolipun suomeen (ollaan etäsuhteessa vielä puolivuotta kun olen töissä etelässä) ja minä ostin hänelle yhden kortun josta hän on puhunut jo PIIIITKÄÄÄÄÄÄN..
Viikon päästä on sitten lahjojen jako :D

Mtta siis mun mielestä olis ollut hyvin vaikeaa ostaa toiselle mitään jos en olis tuota korua jo tiennyt.Ollaan oltu yhdessäkin jo muutaman vuoden mutta joka vuosi/syntymäpäivä sama ongelma ;D
 
"sama"
[QUOTE="vieras";25295660]Mä en ole pettynyt :D
Miesystävä osti menopaluu lentolipun suomeen (ollaan etäsuhteessa vielä puolivuotta kun olen töissä etelässä) ja minä ostin hänelle yhden kortun josta hän on puhunut jo PIIIITKÄÄÄÄÄÄN..
Viikon päästä on sitten lahjojen jako :D

Mtta siis mun mielestä olis ollut hyvin vaikeaa ostaa toiselle mitään jos en olis tuota korua jo tiennyt.Ollaan oltu yhdessäkin jo muutaman vuoden mutta joka vuosi/syntymäpäivä sama ongelma ;D[/QUOTE]

Siis korun piri kirjoittaa :D
Tänävuonna tuli hinnakkaat lahjat mutta,joulu on kerran vuoteen :D
 
:) :)
Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen;25294996:
Mistä tiedät, että ne sun lelut on varmasti parhaita ja niistä tykätään? Muitten kuitenkin "jotain pakollista romua"? Meillä sai poika (nyt 2v) viimejouluna lahjaksi +3v leluja, joissa oli pieniä osia, mutta hyvin tuo niillä osas jo sillon leikkiä...
Tukehtumisriskin takia en voi tuota lelua antaa,1-vuotias tunkee vielä tavaroita suuhunsa.
Ja tosiaan voin ylpeydekseni todeta,että tunnen sukulaislapset hyvin,olen jutellut joulusta,selaillut kuvastoja yhdessä jne,ja tiesin varmuudella mitä lapset haluavat :)
Mm. hevoshulluja löytyy, lahjat valittu sen mukaan,ja tosiaan aikaa käytetty miettimiseen ja etsimiseen. Inhoan näitä ´kunhan nyt jotain vaan ostan ja annan lahjaksi´-ihmisiä,jotka aattona ravaavat kauppaan ja ostavat mitä sattuu.
Tällekin hevoshullulle tuli omalla nimellä painettua ratsastusvaatetta,oli kuulemma ikionnellinen <3
 
"..."
Itse ostin meidän koko perheelle lautapelin ja siitä puuttuikin säännöt vaikka laatikon kyljessä luki, että kuuluu mukaan.

Sitten sellainen plasmalapppu minkä piti reagoida musiikkiin ja puheeseen, niin ei toiminutkaan.
 
"iita"
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;25295422:
Mun mies on yleensä joka joulu ostanut mulle alusasusetin. Tänä vuonna ei tullut sellaista ja rehellisesti vähän ihmettelin.
Mäkin olen yleensä saanut mieheltä lahjakortin liiviliikkeeseen ja jonkun korun.
Nyt ei tullut kumpaakaan. Onkohan tämä joku merkki ? Suhde vetelee viimeisiään ja
korut meni jollekkin muulle =;)
 
"minä vaan"
keskimmäinen sai aivan erilaisen halvan nuken toivomansa baby born poikanuken sijaan..Siis isovanhemmat sanoi ostavansa ko nuken niin luotin siihen..pieni pettymys oli.Ja esikoinen sai väärän prinsessa barbin eli ei suosikkiaan vaan toisenlaisen. Leluja ei tullut toisilta isovanhemmilta lainkaan, ainoastaan piirustuspaperia ja kyniä ja tarra sälää...
Itse sain villasukat ja suklaata anopilta..miehen siskolta kynttiläasetelman...mieheltä oisin mieluusti jotain ottanut, mutta toisaalta osasin jo odottaa etten saa.
 
Ainoa mikä jäi harmittamaan oli se ettei meillä vanhemmilla ollut varaa mitenkään muistaa toisiamme.. Toisaalta, eipä me kyllä osata toisillemme lahjoja ostaakaan, että kummin päin vain niin olisi voinut harmittaa :D
 
juujaajoo
toivoin mieheltä yöpaitulia, jasanoin nimenomaan että ei napitettavaa jossa housut ja takki koska on liian kuuma ja napit ei pysy kiinni. No mitäs tulikaan paketista. Se napitettava takki ja housut. Miehen korvat olleet taas jossain muualla. no napit pysyi kiinni ainakin eka yönä ja ilman peittoa pystyi nukkua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25295163:
Jos lahjan antaja tuntee lahjan saajan tarpeeksi hyvin, lahja tuskin menee ihan metsään.
En menis tätäkään vannomaan :D Me oltiin eilen miehen vanhemmilla, jossa myös miehen sisarukset perheineen. Miehen veljen lapsi oli kummisedälleen (miehen toinen veli) antanut tarkan selostuksen kuvan kera, mitä tahtoo joululahjaksi, ja saman selostuksen oli saanut myös vanhemmat, joilta kummisetä vielä varmisti, että onhan nyt oikea varmasti, kun sitä oli ostamassa. Eilen kun pakettia avasi, alkoi ihan hirveä poru "ei, ei, ei, tää on ruma, viekää se pois, en halua sitä, yöks", ja tätä jatku koko illan. Moneen kertaan muistutettiin lasta (7v) että sähän ite toivoit sitä 2 viikkoa sitten. "Joo, mutten halua enää. Se on ruma. Mä en ota sitä.". Joten se siitä sitten... :LOL:
Ei, mua vaan ärsytti tuon kirjoittajan tyyli, haukkua muitten lahjat, ja olla niin hiton varma omistaan...
 
Tukehtumisriskin takia en voi tuota lelua antaa,1-vuotias tunkee vielä tavaroita suuhunsa.
Ja tosiaan voin ylpeydekseni todeta,että tunnen sukulaislapset hyvin,olen jutellut joulusta,selaillut kuvastoja yhdessä jne,ja tiesin varmuudella mitä lapset haluavat :)
Mm. hevoshulluja löytyy, lahjat valittu sen mukaan,ja tosiaan aikaa käytetty miettimiseen ja etsimiseen. Inhoan näitä ´kunhan nyt jotain vaan ostan ja annan lahjaksi´-ihmisiä,jotka aattona ravaavat kauppaan ja ostavat mitä sattuu.
Tällekin hevoshullulle tuli omalla nimellä painettua ratsastusvaatetta,oli kuulemma ikionnellinen <3
Ok. Sitten uskon. Sun tyyli vaan oli tossa ekassa sellanen, että "muut ostaa paskaa, mä täydellisiä lahjoja..." ;)
 
No vähän olin pettynyt että miehen isoäidiltä tuli (jo toisen kerran) paketissa sama lahja minkä annoinne hänelle itse viime vuonna... Olisi mieluumin jättänyt kokonaan antamatta!

Lapsi sai tädiltään hienot itsekudotut villasukat, jotka valitettavasti olivat liian pienet... :(
 
rietas
[QUOTE="vieras";25297382]Tänä vuonna ei tullut mutta ulkomaiset suklaat on pahoja, niinkuin marabout ja belgialaiset yms. Koettakaa raskia ostaa geishaa, fazerminntiä tai pandaa tms hyvää.[/QUOTE]

Vaihdetaanko? :D Minusta nuo belgialaiset on ihan parasta!
 
[QUOTE="vieras";25297382]Tänä vuonna ei tullut mutta ulkomaiset suklaat on pahoja, niinkuin marabout ja belgialaiset yms. Koettakaa raskia ostaa geishaa, fazerminntiä tai pandaa tms hyvää.[/QUOTE]

Geishoja ym. saa kolme pakettia 10 eurolla, itse tässä juuri herkuttelen suussa sulavilla belgialaisilla käsintehdyillä konvehdeilla joiden tiedän maksavan euron/kpl... Mieluumin 10 näitä kun kolme pakettia Fazereita minulle kiitos! :)
 
Helk
[QUOTE="meikku";25293376]Meiän poika sai myös hiekkaleluja.
Ei minusta sovi joululahjaksi.[/QUOTE]

Minusta sopii vallan mainiosti. Itse inhoan niitä suoraan joulusesonkiin tekemällä tehtyjä tuotteita esim.kirjoja/elokuvia, tyyliin Teletappien Joulu, Smurffien Jouluyllätys...
 

Yhteistyössä