Joululahjojen paketointipaperi kotoa?

Viime vuonna ostin kaupasta ruskeaa paperia ja sillä paketoin, nyt haluaisin löytää kotoa jotakin. Sanomalehteä mietin, toinen juttu olis kirjojen sivut, mut sivuilla ei voi kyllä isoja lahjoja paketoida.

En halua käyttää noita joulupapereita mitä kaupasta löytyy, ne on jotenkin niin... "kaupallisia" ja persoonattomia. Ja kierrätyshän on in :)

Lahjanaruksi on valkoista, punaista ja vihreää paperinarua.

Erilaisia tyylejä tms tapoja vois myös kans kertoa :)

(Ja joku varmaan ehdottaa noita joulusta jouluun kestäviä kangaspusseja tai kenkälaatikoita, mut ei kiitos niille.)
 
Piti muuten sanoa, et sanomalehti ei ole välttämättä paras. Se sotkee niin älyttömästi pieninäkin määrinä. Just viikonloppuna tehtiin ipanoiden kanssa "kierrätys"linnaa pahvilaatikoista ja sen seinät päällystettiin sanomalehtisilpulla. Mutta ei oltu montaakaan palaa revitty, kun oli kaikilla sormet ihan mustina.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;27637989:
Mä tunnustan käyttäväni joskus paketoimiseen niitä pakkauspapereita, joita tulee kenkälaatikoissa yms. Semmosia "silkkipapereita". Kopioin idean aikoinaan mun parhaalta kaverilta, joka tekee niistä myös tosi nättejä paketteja.
Joo ite taisin kans käyttää noita samoja joskus, mut nyt ei oo tullu semmosia juttuja hankittua, että mukana olis paperia tarpeeks..
 
No vaikka mihin voi paketoida, riippuu mistä tykkää. Vanhat tapetinjämät, kangaspalat (joista osa voi olla ihan käyttökelpoisia), tosiaan kirjan sivuihin, netistä tulostamiin kuviin (tosin paperin koko rajoittaa paketin kokoa), parittomaan villasukkaan, tyynyliinaan.. Mitä vain sattuu käteen ja mihin kokee kehtaavansa :D
 
"minni"
Mä en ikinä osta lahjapaperia. Just sen takia, ettei sitä voi kierrättää. Käytän sanomalehtiä, aikakausilehtiä, mainoksia, puhelinluettelon sivuja, hajonneita lastenkirjoja, ihan mitä vaan paperia kotoani löydänkään. Säästän kaikenlaista paperia, mitä mistäkin löydän. Taittelen talteen myös muiden antamien lahjojen kääreitä (jos ne on kivoja) ja käytän niitä sitten uudestaan. Joskus oon ostanut silkkipaperia tai muuta kaunista paperia ja käyttänyt sitä.
 
"minni"
Tosian kankaaseenkin voi kääriä! Ja etenkin perheen kesken voi paketoida lahjansaajan omaan huviin tms. Silloin voi panostaa vaikka kauniisiin naruihin tai hienoon korttiin.

Sanomalehtipaperista on myös hyvä muistaa, että se sotkee, niin kuin kärppänä sanoo. Eli hienointa valkoista silkkiä en sanomalehteen kääris, mutta jonkun pahvilaatikon tai muun asian suojissa olevan asian joo.

Sanomalehdistä en muuten käytä mitä vain sivuja, vaan tarkoituksella etsin kauniita kuvia yms. Tälleen joulun alla laitan niitä talteen kun pistää silmään... :)
 

Yhteistyössä