**Joulun odottajat** JOULUKUUSSA

Tsemppiä Vanessalle! Hyvin se menee! :) Ja kaikille muillekkin joita jännittää tai pelottaakin, itse olin ihan paniikissa välillä et en ikinä selviä hengissä synnytyksestä ja kirjotin pitkän lapun siitä mitä haluan ja en halua...no mikään ei menny niinkun olin alunperin halunnu ja silti en usko että parempaa kokemusta vois ollakkaan. Opin ainakin itse sen että synnytystä ei kannata suunnitella etukäteen ollenkaan,antaa kaiken mennä painollaan ja tekee niin kun sillähetkellä hyvältä tuntuu. Mä ajattelin että oisin kävelly paljon ja halunnu ehkä jopa ponnistaa jakkaralla...no loppujenlopuks olin aluks kyljeltään ja ponnistin puoli istuvassa ja en ees kaivannu mitään muuta. Kokeilin jopa imetystä paripäivää mutta se ei tosiaankaan ole mun juttuni, joten lopetin sen sitten, sain taistelun ja itkun jälkeen lääkäriltä maidonerityksen lopettavaa lääkettä.

Bilirubiineista, soitin just tayssiin ja kysyin kontrollikäynnin arvoja...ne oli noussu. :( Huomenna taas kontrolliin ja aika todennäkösesti joudutaan takas osastolle hoitoon. Jos ne nyt ei jotenkin kummasti ala laskeen. Se on tyypillistä ajoissa syntyneille että ne kellastuu helposti ja varsinkin sillon jos äidin veriryhmä on O, näin mulle sanottiin.
 
Nora79, onko sulla ne vihlaisut sellaisia mitenkäihmeessäniitänytkuvailisi ns. hermokipuja? Itselläni on "uutena" vaivana tullut sellaiset TOSI kovat kivut nivusiin, tulevat kun vauva liikuskelee. Oon miettinyt oisko nää just noita vauvan pään porailuja. Tekevät juuri niin kipeää kuin kuvailit, eli kipu vetää ihan kaksinkerroin mutta helpottaa aika äkkiä.

Supistuksia tulee yhtä tasaseen kuin ennenkin. Eikä mitään hirmuisen kipeitä ole ollut vielä tähän mennessä. Eilen olo oli muuten ihan kauhea; turvotti, oksetti, etoi ja kaikki paikat kipeinä. Onneksi tänään fiilis jo parempi. Ja tietysti oli pakko hosua ympäriinsä koko päivä ihan siitä ilosta, että pääsi jotenkuten liikkeelle ja nyt alkaa taas nuo jalat särkemään...
 
Snoopy: Kai sen kivun vois hermokipunakin ilmaista! Sellainen nopeasti ohimenevä vihlaisu, mutta ei niinkään nivusissa vaan häpyluussa ja alavatsassa. Eilen tää "vaiva" ilmaantui, joten melko uusi tuntemus ja siksi sen kuvailu ja paikannus on hieman ontuvaa :D

Piti jo aiemmin kertoa/ihmetellä että mulla supistus ja yllä kuvaillut vihlaisut saa aikaan paineen tunteen takapuolessa ja kun supistus tms. on ohi, tulee kakkahätä! Ei sillä, ihan kiva kun saa tätä painoa kevenemään :x Muistelin että jollain muulla oli sama "ongelma"?

Ja jos jatkais sitten moppailua... Kunhan kävin vaan välillä vilkuilemassa teidän höpinöitä :wave:

-Nora-
 
Onnea kovasti kaikille vauvan saaneille, ihanaa kun on alkanut tapahtumaan :heart: :heart: :heart:

Tsemppiä Vanessalle synnytykseen =)

Suzyco kurjaa jos joudutte takas osastolle...no onneks ei kuitenkaan mitään vakavaa...

Kiitos kaikille turvotus kysymykseen vastanneille. Mä kävin tänään taas verenpainekontrollissa. Verenpaine 133/83 ja pissa puhdas. Eli kaikki ihan ok. Painokin pysynyt suunnilleen samassa kuin pari päivää sitten eli varmaan toi veden juonti jotain auttaa vaikka turvotusta edelleen ihan hirveesti onkin. Ens viikolla sitten taas neuvolaan. Äitiliinillä vähän sama homma paitsi sulla verenpaineet korkeemmat. No hyvä et pääset äitipolille tarkempiin tutkimuksiin...Mä seurailen edelleen kotona noita arvoja jos kohoaa liikaa niin yhteys sitten synnärille...

Monilla alkaa olla supistuksia paljon, täällä ei ole muutamaan päivään ollut yhtään kivuliaita vaikka niitä vähän aikaa sitten oli lähes päivittäin...täällä kans vauva liikkuu ihan hirveesti ja on jo aikamoista muljumista....

Misse81 37+0
 
Peppi, täällä on kyllä toi etuilu tosi härskiä! :LOL:
Tuntuu jo melkeen salaliitolta, törkeetä.

Siis onko niitä supistus-hakukaavakkeita kaupoissakin? ei meijjän vaan... Selittää kovasti tän supistuksettomuuden, prkl.
Oliko muuten niitä suppareita alessa, Shamandalie, kun olit käyny yksi reissu kattelemassa?

Joo, ei paljon kyl naurata. :| :| :| :|

:D
 
Jihaa :D

Ja jestas kuinka moni on/taitaa olla tositoimissa! Itsellä ei juuri mitään merkkejä, supistelee silloin tällöin, vaan ei edes nipistä :/

Nyt untenmaille :wave:

liplap 39+1 (kun tuo vuorokausi kerkes jo sunnuntaiksi vaihtua..)
 
Ihanaa kun taas toimii... Siis tosi outo juttu, et vaikka tietää, et tänne ei kukaan pääse kirjottaan, niin tulee sellanen hätä, et mitä jos jollain muulla toimiiki ja mulla vaan ei! Pelkäätavallaan, et jää paitsi jostain! =) Noh hyvä juttu että toimii taas. Ja taas tuli huomattua kuinka riippuvainen sitä on tästä palstasta.

Mä eilen uhosin, että lähtisin tänään synnyttämään ku alkaa kypsyttää jo liikaa, mut eipä lupaavalta näytä. Olo mitä normaalein ja edelleen ne surullisen kuuluisat supistukset loistavat totaallisella poissaolollaan... :headwall: Sitte vielä flunssaa meinaa pukata päälle, et mun säkällä mä joudun sit synnyttään kauhees räkätaudis ja kuumeessa....

Meen jatkamaan vanhojen sinkkuelämien kattomista, jos vaik nukahtais niiden ääreen!

Minky 38+4
 
Samaa mäkin mietin Minky et mitä jos täällä keskustelu käyki kuumana, kaikki saa vaan hirveesti vauvoja ja mä oon ainoo joka ei pääse tänne lukee uutisia!

Mulla laskettu aika oli ja meni. Ei tuntunu läheskään niin pahalta kun pelkäsin...;) Vähän heräs jopa semmonen ajatus et nyt ei oikeesti voi kestää enää kauaa! Puhelin on kyllä piipannu aika ahkerasti, se saattaa jossain vaiheessa alkaa syömään miestä :/

Onnea onnea kaikille jakautuneille! Ja en oo just yhtään Suzyco:lle kateellinen...

Vetiver 40+2

 
meitsi täällä kärvistelee supistelujen kanssa. koko illan supistellu enemmän ja vähemmän säännöllisesti. nyt tullu pari tuntia alle 10min välein. välillä tosi kipeitä (niinkun nyt auts..) ja välillä vähän vähemmän kipeitä. uni ei neinaa tulla.. katotaan nyt miten käy. luultavasti oon vielä huomennakin täällä :D

mulla meinas kans paniikki iskee kun palsta ei toiminu, sen verran oon addiktoitunu :)
 
kyllä täälläkin tuli vieroitusoireita kun ei palsta toiminu :ashamed: aattelin samaa mitä moni muuki että muut täällä keskustelvat kuumeisesti ja minä en pääse lukkeen kuulumisia :headwall: :D
nyt oli pakko tulla koittaan aukeeko kun ei varmaan tähän aikaan ni ruuhkaa täällä pitä olla :whistle:
eilis päivän oli kyllä NIIN ähky-puhku olo että olisin ollut valmis synnyttään,mutta laitettiin lastenhuoneet kuntoon.vaihettiin ähän järjestyksiä että on käytännöllisemmät ja mies kuuras viemärit talosta :x :D "joulusiivousta",niin kun se pukki viemärin kautta tulis :whistle: :LOL:
jospa moni olisi päässyt tosi toimiin ja saanut/saa käärön kohta syliin :heart:
mirsulla kuulostaa jo lupaavalta että lähtö lähellä :heart:
mut nyt meen jatkaan unia.olo aika väsyny päivän siivouksista...ja ähky-puhkuolosta....
rv 38+4
 
Heippa, kyllä oli täälläkin kamalat vieroitusoireet. Vielä kun täällä mukamas alkoi tapahtua, mutta ei sitten kuitenkaan. Eli perjantaina touhusin tosi paljon, siivoamista. Illalla sitten miehen kanssa sitä yhtä ässää harrasteltiin, joka aloittikin mulla supistukset. Nyt on sitten niitä täälläkin koettu. Kaksi tuntia niitä suppareita seurasin, tulivat 5-10 minuutin välein, sitten tunnin vielä torkuin sohvalla, jatkuivat supparit. Siirryin sänkyyn, nukahdin ja aamulla ei mitään :headwall: :headwall: :headwall: Muuta kuin kipeä selkä :headwall:

Eilinen meni sitten sen kipeän selän kanssa, illalla saunaa ja taas sitä toista ässää. Ei suppareita, mutta kipeä selkä ja vatsa, sellainen jatkuva kivistys monta tuntia. Tosi ärsyttävää. Olin kyllä tuona yhtenä yönä jo aivan varma, että nyt pääsee lähtemään, mutta sitten huomasin, että supparit alkoivat laantumaan sen sijaan että olisivat voimistuneet. Voi sitä pettymystä.

No, kohta en kyllä enää usko että tämä on edes tulossa. Ehkä mäkin olen vaan lihonut, joku kamala kasvain tuolla mahassa :kieh:

Landir 41+0
 
Kauheet vieroitus oireet täälläkin ärsytti eilen kun ei päässyt tänne tuntojaan kirjoittamaan ja mies ei tietenkään ymmärtänyt kun selitin kuin kiva palsta tää on kun muillakin on samoja tuntemuksia ja ärsytyksen kohteita.......... Ei mitään toiveita synnyttämisestä. Kiukuttaa/itkettää oon niin herkkäkin nykyään.

Peppi 40+6

p.s eikö mun vuoro jo tule synnyttää, oonko unohtanut hakea vuorolapun jostain :p Vai mistä johtuu et yliajalle menee reippaasti
 
Mukavaa kun tänne pääsee taas. Eilen varmaan tunnin välein kävin kokeileen toimiiko....

Supistuksia saa lähetellä tännekin, ei mitään havaittavissa. Perjantaina kävin neuvolassa ja terkkarin mielestä vauvan pää liikkui vielä vähän. Vaikka sanoikin, että aika hyvin on laskeutunut.

Jos vauva on hyvin laskeutunut, niin tuntuuko se paineena vai voiko olla, että ei tunnu mitään erityistä? Koska musta kyllä tuntuu, että toi maha ei oo laskeutunu yhtään....

Tänään pitäis lähtee Helssinkiin shoppaileen, jos se vaikka auttais...

Ja tsemppiä kaikille synnyttään jo lähteneille, teitä taitaa olla monta.

Nim. omaa vuoroaan kiltisti odottava 40+3, jos vaan sukulaiset eivät häiritsis soitoillaan
 
Voi ja taas on ihania vauvauutisia luettavissa, onnittelut kaikille tasapuolisesti :heart: :flower:
Yliaikaisia on jonkinverran..se on varmasti tosi kärvistelevää aikaa..vaikka kuinka joka paikassa sanotaan että se on normaalia että +/- kaksi viikkoa niin sitä toivoo että se nyt viimeistään laskettuna aikana tapahtuisi ja vauva syntyisi....no, eiköhän se sieltä tule kuitenkin... ;)

Noora ja Snoopy täällä mietti noita porautumiskipuja(hehe, hassu sanonta..)...
Eilen illalla mentiin sänkyy ja katteltii telkkuu siin vielä ja mä sitte aloin vähä voihkimaan ja muuta ja mies sitte kysyki et nytkö lähetään..No, sanoin ettei sellaselta tunnu mutta tuntuu tosi oudotla mahassa jne.
No, siinä meni varaan jotain 5-10minuuttia sitä pistelyä, viiltelyä ja möyrimistä, kunnes tajusin että jaahas, mistä tämä kipu johtui, vauva kääntyi tuolta oikealta puolelta vasemmalle puolelle...on ensinnäkin odella oudon tuntuista kun hän onkin kaikkien näiden kuukausien jälkeen toisella puolella ja jalat potkivat oikeaan eikä vasempaan kylkeen :)
Ja tuon kivun ajattelin johtuneen siitä että koska vauvan pää on ollut jo tosi syvällä pitkään, että kun sekinon kääntynyt niin se on vähän niinkuin "porannut" tuonne alapäähän...en tiedä mutta oma versio tapahtuneelle=)

Monilla on noita supistelujakin.....varmaan jo tosi hommissakin, oih..

Itellä on huono olo vaivannut jo hetken kuten joku toinenkin kertoi(oon huono muistaa nimimierkkei)......myös välillä sattuu sillain pistävästi tuohon ylävatsaan, ei niin ettei voisi olla mutta kuitenkin...onko se mun vatsalaukkuni siis nyt siinä, että jos ylävatsasta sattuu niin vosi syynä olla syöty ruoka...?

Eilen kävin tasan roskiksella ja takaisin ulkona..tänään ajattelin mennä ihan kävelylle ja ulkoilemaan=)

Onko ketään muuta täällä joka tuota miehen kanssa harrastettavaa ässää ei enää harrasta....tuntuu että oomme ainoat.. :ashamed:
Meillä mies ei halua, jehuu kyllä kauniiksi ja koskettelee mutta itse sitä yhdyntää ei...no aina on ollut niin että olen aktiivisempi ollut mutta kyllä hän on sanonut että ei hän vaan voi kun tuntuu nin läsnäolevalta tuo lapsi masussa. Ja onhan se niin, muistan kun harrastettiin(eli ei niin kauan ole :LOL: ) ja yhtäkkii vauva alkoi möyriä vatsassa ja molemmat tunsi sen niin olihan se kieltämättä aika omituinen tunne..
Onneksi kuitenkin lämpöä ja läheisyyttä on paljon, haleja, pusuja, kainalossa oloa, varmaan enemmän kuin koskaan joten en sinällään valita, ehtiihän sitä sitten=)
Mutta kun kaikki muut vielä!!!

Hehe, joops, menen tästä nyt hetkeksi pötköttämään ennen lenkkeilyämme
:wave:
 
Huomenta!

Nora79:
Onkohan Sätsen jo Tays'ssa tositoimissa kun ei ole ollut muutamaan päivään kirjoittelemassa?!
:LOL: Ei tod. Mä olen täällä varmasti edelleen, kun te kaikki muut jo hoidatte nyyttejänne. Voisin kyllä ottaa Suzycon ajan ja tulla sun kans samaan aikaan TAYSiin kun hän tollai meni kiilamaan jonon ohi ;) .

Vauvautuneille aivan valtavasti onnea! :heart:
Porschen prinsessa oli niiiiiin syötävän suloinen, että piti mieskin hihkaista katsomaan =) .

Suzycolle kiitos synnytystarinasta. Se antoi toivoa siihen, että tämäkin pikku :xmas: syntyy ehkä sittenkin joskus, vaikka yhtään ei supistele eikä mitään muitakaan tuntemuksia ole.

Kaikille paraikaa tositoimissa oleville valtavasti tsemppiä :hug: !
 
Multa loppuu ihan just usko koko hommaan...
Tää ei eikinä synny ja tuntuu että mitään vauvaa ei tulekkaan, mua on vaan karskisti huijjattu.
En jaksa tätä odottamista...
Ei huvita ku valittaa. sori siis.
Ilmoitinpahan vaan että olen edelleen yhtenä.

Tuitsu ja Tulppa. :headwall: :heart:
 
tekstiä on niin paljon että luen ajan kanssa joskus....

Onnea kaikille vauvan saaneille!!

Meille syntyi poika 3.12.2007. Synnytys ei ollut varmasti helpoimmasta päästä. Ponnistin reilun tunnin ja imukupin avulla lopulta saatiin ulos. Ja poika pariksi tunniksi happikaappiin hakemaan vauhtia. Pisteet 3-5-7, että rankka oli synnytys pienellekkin. Tarjonta virhe niin jämähti johonki välille. Painoa pikkumiehellä 3800g ja pituutta 51,5 cm. Että ei ihan pienikään.

Snoukku

Tsemppiä vielä kokonaisena oleville.
 
heips

Täälläkin ollut kovat vieroitusoireet, kun ei päässyt lukee kuulumisia :ashamed: .

Onnea kaikille, jotka ovat päässeet jo tositoimiin!

Täällä aamu alkanut itkulla :'( . En enää jaksa odotella, että meidän pienokainen syntyisi... :ashamed: Eilen tuli jo aika maukkaita supistuksia, mutta heti kun menin sänkyyn ja laitoin silmut kiinni, hävisi supistukset jonnekin ulkoavaruuteen :headwall: eikä niitä sen jälkeen ole tullut, joten ei kai tässä auta muu kuin odotella. Huomenna pitäisi taas kömpiä neuvolaan...

Peppi haetaanko yhdessä jostain vuoronumerot :D ?

tsemppiä kaikille!

Veeruska & Heppu Huoleton 40+6
 
Onnea Snoukulle pikkuprinssistä ! :flower:

Vesselille Ei meilläkään oon oltu yhdynnässä pitkään aikaan, kun miehestä tuntuu liian kummalliselta toi vauva mahassa. No onneksi täällä kanssa ei oo hellyydestä puutetta. Mut onhan se vähän kummallista kun ite haluis ja sit mies ei haluukkaan...Täytyy vaan nauttia kaikista pusuista, haleista ja hieronnoista...
 
On se hyvä että mä en ollut ainut joka kärsi kauheista vieroitusoireista, monta kertaa piti käydä kokeilemassa että joko, isännällekkin valitin kun sivut ei toimi :D

Onnea kaikille vauvautuneille :heart:

Mä luulin aamulla että tänään tulis lähtö kun tuli kivuliaita suppareita ihan säännöllisesti tuossa puoli seitsemän ja kahdeksan välillä, mutta sitten ne loppui ja jatkoin unia ja heräsin vasta vähän aikaa sitten (ja heti täällä ollaan). Mitenkähän ne sais takaisin, tahtoo synnyttään :kieh:

Piparkakkutaikina tehtiin esikon kans eilen ja se odottais jääkaapissa leipomista mutta veisin paljon mielummin tuon esikon sekä taikinan äitille. Jos ne vaikka leipois.

Nyt tässä lukiessa ja kirjoitettaessa on taas muutama supistus tullut, toivottavasti ne jatkuis..... Pitäiskö pakata kassi valmiiksi :D Tiedän että etuilisin monia mutta nyt oltais suunnilleen samoilla päivillä kuin esikollakin =)

Jaksuja kaikille :hug:

Saparo + TikuTiikeri 38+2
 
snoukka onnea

täällä kans kauheat viekkarit ollut. tuntui että eilinen päivä meni poskelleen ku ei päässyt palstalle.

yhtenä kappeeleena vielä. ja neuvola täti meinasi etten enää tuu. no huomennapa näkee :kieh: ahistaa ku toi joulukin tulee eikä oikein jaksa siihen keskittyä

 
Snoukulle paljon onnea pikku prinssistä :heart: !

Saparo: Mulla on ollut laukku pakattuna jo viikkoja (ja se näyttää siltä, että olisin muuttamassa sinne sairaalaan... :ashamed: ). Supistukset - ne vähäisetkin - loppui varmaan just niihin aikoihin, kun pakkasin sen laukun, joten ei kantsi pakata :headwall: . Et ainakaan pääse tositoimiin :headwall: ...

Olikos se Shamandalie kun sanoi, ettei kotityöt auta. Oikeassa oli. Hinkkasin eilen keittiön lattiaa kontallaan, siivosin vaatekaapin, pesin pyykkiä ja silitin. Tuloksena tasan nolla supistusta.
Saunaa täytyy siis kokeilla. Seksi tuntuu jotenkin vähän oudolta ajatukselta, kun jos se vauva kerran on laskeutunut ja kiinnittynyt, niin sehän on silloin aika matalalla, eikä sitä nyt olis niin kiva pökkiä :whistle: ...
 

Yhteistyössä