**Joulun odottajat** JOULUKUUSSA

Liivinsuojista näin muutaman päivän kokemuksella voisin sanoa sen että itsellä käytössä kertakäyttöiset (Helmi-merkkiset) ja on mukavan pehmeät eikä päästä kosteutta läpi puserolle. Tosin taitaa olla melkein sama mitä siellä on kun rinnat olleet niin kuumat ja pinkeät että kaalinlehdet käytössä, täytyy sanoa että auttaa vaikka aika skeptinen olinkin niiden suhteen. Jos niitä ei tarvitse niin mulla ainakin ongelmana toisessa rinnassa se että nännin pää hieman rikki ja jos ei nännin ja suojan välissä ole mitään niin se suoja tarttuu ikävästi kiinni nänniin ja käy stanan kipeetä irrotella sitä. Nyt kun alkaa rintojen olo tasoittua otan varmaan päiväksi taas käyttöön ystävältä saadut jäämeren simpukankuoret :) Jakavat niitä Norjassa synnärillä, imetyksen jälkeen tippa maitoa sinne kuoreen ja ne nännin päälle, hoitaa mukavasti eikä tartu suojat kiinni :)

Ruokailusta siellä synnärillä sen verran että kyllä ainakin tuolla Rovaniemellä tarjoiltiin ruuat ihan kuten osastollakin ja kyllä mulle ainakin maistui, varsinkin synnytyksen jälkeen oli melko heikko olo kun pääsi osastolle ja iltapala maistui enemmän kuin hyvin.

Kroonareita minä ainakin pyytäisin sieltä terveyskeskukselta tai polilta jos siellä on vielä käyntiä ennen synnytystä. Varmasti antavat muutaman mukaan kun pyytää, eihän se kenellekään ole kiva jos sänky ui vedestä. Itse en kerennyt moista edes ajattelemaan ja vedethän menivätkin sitten vasta ihan juuri ennen ponnistusta. Se muovitettu frotee suojaa varmasti osittain mutta ehkä kannattaa sen päälle laittaa vielä imevä pyyhe, sehän on kovin ohut se suojus ja jos vettä tulee kunnolla niin voipi lainehtia yli reunojen siitä suojalta. Siinä mielessä ne kroonari-sängynsuojat vois olla paremmat kun imevät ihan kivasti.

Itse laitoin sellaista muovitettua froteeta sängyn yläosaan nyt kun imettää, kiitos vaan vinkistä, en muista kuka täällä suositteli :) Me sotketaan kyllä ihan kiitettävästi maidon kanssa, tämä neiti kun tahtoo aina nukahtaa suu täynnä maitoa ja sitten sitä valuu sinne tänne.

Tässä tämä nytkin nukkuu suu auki rinnan päällä :heart: Mä voisin pitää sylissä koko ajan, ihanaa ihanaa :) Sanoin pienelle että mukava kun on niin ajattelevainen vauva. Sovittiin että lähden aamulla kauppaan heti kun se aukeaa, mies on vauvan kanssa sen aikaa ja lähtee sitten vasta töihin. No neitihän heräsi juuri sopivasti syömään ennen puoli yhdeksää niin pääsin heti lähtemään kun kauppa aukesi. Ja nukkui sopivasti siihen saakka että pääsin kotiin ja sain aamukahvit juotua :) Sen jälkeen voikin taas sylitellä muutaman tunnin :saint:

Sitäpä tuli vielä mieleeni kysyä että oliko täällä jo vauvautuneissa kissaperheitä? Miten on kissat suhtautuneet uuteen tulokkaaseen? Meillä kissaneiti kävi haistelemassa vauvaa ja välillä tulee varovasti katsomaan että mikäs se tuo on mutta pysyttelee pääasiassa kaukana. Ja varsinkin jos parku pääsee niin kissa ottaa hatkat. Toistaiseksi ei ole enää pyrkinyt vauvan sänkyynkään mutta varmuuden vuoksi olen pitänyt makkarin oven päiväsaikaan kiinni ja vauvalla itkuhälyttimen kun ei ehdi koko aikaa katsoa kissan perään. Piakkoin saadaankin sellainen kova verkkokansi pinnikseen niin on yksi huoli vähemmän. Tai oikeastaan ainoa huoli poistuu =)

Eilen miehen kanssa just juteltiin että molemmilla ihmeen seesteinen olo. Hän ihmetteli kun oli töissäkin vastustanut mutta normaalista poiketen ei yhtään harmittanut, hyvä mieli koko ajan :) Ei voi muuta kuin olla kiitollinen kun on kaikki odotusajasta alkaen mennyt näin hyvin ja ilman ongelmia. Toivottavasti myös jatkuu yhtä hyvin.

Onnea vauvautuneille :flower: Voimia kaikille odottajille! :hug:
 
mä täällä kans edelleen :wave:

perjantaina neuvola ja sillon terveydenhoitaja laittaa lähetteen äitiyspolille. täytyy sit ens viikolla sinne soitella, että pääsee ennen joulua käymään. saa nähdä miten ne sit toimii, siinähän tulee joulun pyhät vastaan. että alkaako käynnisteleen vai miten. mä oon jotenkin niin asennoitunu että ei tää itellään pois masusta tuu.

te ootte ihanan ahkeria. mä en saa juuri mitään päivässä aikaan. tänään aattelin, jos jaksas kävellä kauppaan (300m) :) on vaan niin tuskasta kun vauva painaa tonne alas. mutta kai se nyt on vielä lupa ottaa rennosti ennenkun saa vauvan syliin. jakselkaa!

mirsu 40+3
 
Ja suuret kiitokset herkistävistä vauvojen kuvista ja synnytystarinoista. :'(

Muu perhe on ihmeissään, kun täällä surffaillessa kyynel jos toinenkin on vierähtänyt. Olen käynyt lähes päivittäin lukemassa viestejä, ja sitten kun olen yrittänyt kirjoittaa, niin eipä ole viestit ilmaantuneet. Saas nähdä kui nyt käy.

Täällä alkaa myös olla jo aika odottava fiilis. Yritän nyt nauttia tylsistä päivistä "eräpäivään" asti. Aamulla oli neuvola ja kaikki hyvin. Ei ole kunnon supistuksiakaan ollut pariin päivään, vaikka niitäkin on jo saanut parisen kuukautta ottaa vastaan.

Ja mitä alakerrassa on supistuksien voimalla tapahtunut, niin jää arvauksien varaan. Meillä neuvolassa ronkkiminen jää lääkärille. Pari viikkoa sitten oli kohdunsuu pehmeä ja sormelle auki, kun kävin synnärillä kääntymässä. Pää ei ole vielä kiinnittynyt kunnolla ja se on erilaista verrattuna aikaisempiin raskauksiin. Niissä pää kiinnittyi jo pari kuukautta aiemmin.

Joku mainitsi, että raskaus menee siin sivussa, kun niitä lapsukaisia on jo ennestään. Olen samoilla linjoilla, kun tässä sitä neljättä ja todennäköisesti viimeistä lasta odotetaan. Vaan eihän sitä koskaan tiedä...

Minkäslaiset vaunut olette hankkineet?
Meidän piti tuttavalta saada vuoden 2006 Briot, mutta taidamme joutua muuttamaan suunnitelmia. Jos edellisen vauvan kohdalla vaunut (Brio Kombit) seisoivat olkkarissa jo kolme kuukautta ennen laskettua aikaa, niin nyt ei ole ollut niin kiire. Kai sitä jotenkin luottaa, et ne tuttavan nurkissa lojuvat vaunut sitten ilmaantuvat.

Ollaan kyllä käyty muutamissa vaunuliikkeissä ja kyl se vaunukuume vain iski, et uudet tarvii saada :D

Muut varusteet ollaan saatu sieltä täältä, kun lähipiirissä on kovasti vauvautuneita ja kierrätetään hyvin paljon tavaraa. Ja tietty entisiäkin on vielä olemassa. Vauva tulee nukkumaan meidän kanssa samassa huoneessa, vaikka ahdasta onkin.

Nyt on tullu taas riittävä määrä istumista koneella täyteen, joten vähän ruokaa ja sen jälkeen päikkärit...

Tsemppiä loppumetreille!

timantti ja potku-petteriina 38+6
 
Onnea Nobody ja Tiia-Marianne :heart: :heart: :heart:

Ihania kuvia pikku-prinsseistä ja pikku-prinsessoista, haluaa tänne kans..... =)

Rillukka mulla lakanan alla muovitettu froteeliina, mulla tosin tuo hiostaa joten voi olla että laitan vielä pyyhkeen sen päälle. Meillä vuosi sitten ostettu uudet patjat joten ei viitsis niitä vielä pilata...

Mä pakkasin sairaalakassiin muutaman tripin mukaan mutta en varmaan mitään syömistä aijo ottaa.

Timantti meillä Brio Novat, ostettiin uutena alennuksesta. Muuten ollaankin saatu kaikki tavarat käytettynä, joten rahaa ei kyllä ole kamalasti kulunut hankintoihin.

Jospa siirtyisin omaan napaan sitten. Ensinnäkin eilen kirjottelin että vihloo ja polttelee alavatsaan ja alaselkään. No kivut hävis jonnekin kauas. Viime yönä ei ollut mitään eikä tänäänkään jomotuksen jomotusta.
Neuvolassa myös käyty, ette usko miten helpotti kuulla että täällä vatsassa ei kasvakkaan ihan jätti-vauva. Viime viikolla oli lääkärineuvola ja siellä sf-mitta 36cm ja tokas että vauva vaikuttaa aika isolta. Sitä sitten murehdin monta päivää ja tänään neuvolassa terkkari sanoi että ihan normaalikokoiselta(3200g) tämä vaikuttaa ja sf mitta oli 34cm. Ei ole vielä laskeutunut eikä kiinnittynyt. Eli lekuri mitannut väärin ja arvioinut koon väärin...Terkkari meinas että menee tammikuulle. Eli täällä varmaan sitten kärvistelen vielä tammikuussa :whistle:
Verenpaine 135/85. Edelleen mittailen kotona, ja seurailen oireita.
Turvotusta ihan hirveesti.
Syke 149
rt
Pissa puhdas, tai ainakaan soittoa ei ole vielä tullut että siellä jotain häikkää olis...
painoa tullut viime viikosta onneksi vain 100g

Tsemppiä kaikille :heart:

Misse81 37+6
 
Toivottavasti tää palstan hiljaisuus johtuu ihanasta kelistä, eikä siitä että kaikki muut on synnärillä :headwall: . Mulla on ruoka uunissa valmistumassa, joten en pääse nauttimaan ihanasta auringonpaisteesta B) . Pakko varmaan kyllä mennä happihyppelylle, jos se vaikka edesauttais jotain. As if... No Missestä sentään on seuraa tammikuulle :LOL: .

Onnea TIIA-MARIANNE :flower: :heart: !

Timantti: Meillä on Gessleinin vaunut.
Vitsi mikä keli olisi niillä nytkin lykkiä B) . Jos laitan jonkun oikein löysän takin, niin ei kai kukaan huomaa, että oon viimeisilläni raskaana, jos lykinkin tyhjiä vaunuja :whistle: ...

Mitenkäs teidän muiden miehet on ajatellu isyyslomiaan pitää? Heti? Kaikki 3 vk putkeen? Ei ollenkaan?
 
Vetiver, ihana asenne. Mulle joak päivä on liikaa, sulle päivä lähempänä sitä hetkeä...

Mun ukko jää heti isyyslomalle ja pitää kaksi viikkoa, viikko sitten talviloma yhteydessä. Sillä on muutenkin ensiviikosta joulun yli vapaata, et voi tulla vähän pidempikin loma. Eli melkeen kk!

Onnea kaikille vauvautuneille, kyl mäki vielä!
 
Paljon onnea kaikille vauvan jo saaneille!!!

Mä olen tässä loistanu poissaololla jo jonku aikaa. Tuntuu, että kun jäin sillo viime kun alussa saikulle ennen varsinaista äippälomaa, niin siitä lähtien on joka pvä ollu yhtä menemistä. Kumma miten sitä tekemistä onkin löytyny - tärkeimpänä tekemisenä lähinnä ollu pitkään nukkuminen B)

Mutta kai se niin on, että nyt kannattaa levätä kun vielä on mahdollista. Eli täälläkään ei vielä mitään merkkiä synnytyksestä. Tänään kävin neuvolassa ja kaikki ok, neuvolatäti ei saanut kokeiltua vauvan kokoa kun juuri silloin supisti. Ja MÄ en kyllä huomannu yhtään mitään. Muutenkin vesseli oli nyt kai vihdoinki kiinnittyny, koska päätä ei kuulemma enää saanu liikuteltua. No - hyvä näin, sillä ainaki viel siin vikas lääkärintarkastuksessa mikä oli muutama vkko sitten kaikki paikat oli viel kiinni ja kaulaa 3 cm jäljellä. Meinas lekuri, että voi olla, että mulla on se kaula ollu alunpitäenkin vähän pidempi. Mutta mistä noita tietää... Sen verran se sano kans siellä se lekuri, että vaikka perätilassa syntyis, ni pitäis mahtuu alakautta (vaavi nimittäin omas vielä niin paljon tilaa kohdussa, et pääs meneen siel ylös alas vielä). Mutta eipä taida siihen mennä, eki eiköhän se ihan normaalisti sieltä ulos tule - kun nyt sit joskus tulee. LA ois viikon päästä lauantaina, ja kuten monet ovat kirjoittaneetkin ni jotenki tuntuu ihan epätodelliselta, et pitäis toi vaavi tuolt synnyttääki. Eli vahvasti epäilen, että menee kyllä ens vuoden puolelle. =) Vaikka mistä sitä tietää...

On ollu puhetta eväistä, sairaalakassista ja sängyn suojaamisesta
- mä oon pakannu muutaman pienen pillimehun mukaan ja pari omenaa meinasin kans ottaa. Tiedä sitten, et tartteeks niitä, mut onpahan ainaki mukana. Ja sairaalakassi taitaa olla ny melko valmis, just äsken laittelin viimeisiä tavaroita sinne. Me kanssa menossa sinne Haikaranpesään, joten omat oleskeluvaatteet on messissä, muuten ihan perus hygieniatavarat + pari lehtee ja kotiutumisvaatteet itselle ja vaaville. Mä oon kans laittanu sänkyn sen muovifroteen lakanan alle - suojaa se edes vähän mikäli vedet sattuu menemään yöllä.

Muuten kaikki on kait aika samalla tolalla ku ennenki. Ainut vaiva mikä taas iski ni oli ne iskiaskivut joiden takia jäin saikulleki - torstaina alko ja nyt alkaa selkä oleen taas kondiksessa. Se on vaan pirun ilkee tunne, kun ei oikein voi mitään muuta tehdä ku maata sohvalla ja kun lähtee käveleen ni sitä on niin kierossa ettei mitään rajaa... Ja sit kun avokki vielä jakso kettuilla siitä (leikillään tietysti), niin hermo alko mennä... Mut nyt kaikki onneks taas OK, joten tais olla niin, että suurimmat ongelmat tän raskauden aikana ovat olleet noi yhteensä n. viikon kestäneet selkäkivut.

Meillä kanssa kovasti odotellaan jo vauvan syntymistä - kaikilla on eri toiveita, et millo ois hyvä hetki. Mut kuulemma nyt vlopusta lähtien sais sit alkaa syntymään... MUTTA... kun olo on tällainen - eli ei missään tunnu miltään - niin tässä menee varmasti vielä tovi...

Nyt mä taidan painua laittamaan joulukortit kirjekuoriin ja nimet päälle, että saa ne lähetettyä vielä ajoissa. Ja sitten vois kait mennä syömään jotakin ja sit miettiä, että mites muuten olis ahkera vielä tänään.

Kiitokset vielä kaikille ihanista synnytyskertomuksista ja kärsivällisyyttä odottajille ja ihania hetkiä niille, joilla se oma vaavi on jo siinä vieressä tuhisemassa.

bald maam + vaavi 38+4
 
Tuitsu, pakko yrittää jotain positiivista keksiä...:) Sit kun se päivä on jo menny niin se on menny ja seuraava päivä on tavallaan aina vähän todennäkösempi synnytyspäivä... laiha lohtu, myönnettäköön ;)

Mun miäs opiskelee ja sillä alko just ny harjottelujakso. Työnantaja on onneks tuttu, joten se voi nyt pitää "lomaa" niin kauan ku siltä tuntuu (ihan vihoviimesenä takarajana joku huhtikuu...?) ja korvata sit myöhemmin sen puuttuvan ajan harjottelusta. Ja olis sillä joka tapauksessa 1kk ihan joululomaakin.

niin ja Timantti, meillä Brio combit, jotka haettiin loppuvuoden alemyynneistä pari vk sitte. On mun mielestä superhienot (Olisin Schätzchenin kanssa valmis lähtee ulkoiluttaa vaunuja :LOL: )
 
Kaupungilla käyty ja pari supistusta (ei kovin kipeitä) saatu aikaiseksi :). Oli kyllä tosi mukavaa nähdä rakas kamu ja juoruta kaikenlaista :D.

Timantti Meille hommattiin Oran Saaga vaunut :). Tähän asti ne ovat olleet tuolla rappujen alla, mutta kun eilen siivosin-kasasin ne ja nyt ne on vieläkin kasattuna tuossa rappujen vieressä. Eilen tuli hieman harjoiteltu työntelyä ja arvaatkaa tuliko olo, että minä haluan viedä nämä ulos ja pian :whistle:

Isyyslomasta Meillä mies pitää ekat päivät joulun ja uudenvuoden välissä ja loput säästetään kevääseen. Varmaan koettaa pitää osan ristiäisten aikaan ja loput sitten joskus huhti-toukokuussa.

Onnea kaikille vauvan saaneille :flower:

Nyt lenkille ulos, kun vielä aurinko hetken paistaa..

Veeruska ja Heppu Huoleton 41+2
 
Hurjasti onnea taas vauvautuneille... Aikamoinen vauvamäärä tullut jo nyt... :heart: :heart: :heart:

Täällä käyty lääkärissä...

Ronkki paikkoja kunnolla, mutta ei saanut edesyhtä supistusta aikaiseksi :headwall: :headwall: :headwall: kuulemma tosi hyvältä näyttää ja on vain ajan kysymys koska tulee... Joopa joo... :kieh:

Ultrassa sama juttu kuin viimeksi. Pään keskiviivaa ei saa enää, kun on niin alas kiinnittynyt. Yritti kyllä todella monta kertaa, mutta ei!!!! :headwall: Arvioksi tuli tällä hetkellä 4 kiloa!!!!!!!!!!! No, itkuhan multa pääsi ja parkunut olen koko päivän... Jos nyt on 4 kiloa, niin vielä ehtii kivasti kasvaa tässä... maanantaina neuvola normaalisti ja sitten katsotaan jatko, ett otetaanko yhteyttä jo äippäpolille ja katsellaan tilanne... Mutta siis ehjänä edelleen...

Sitten nolona sanoin, ett mulla taitaa olla siellä pukama, niin lääkäri vaan naurahti, ett ei se ole edes iso... :LOL: Onneksi toi lääkäri oli mukava ja ymmärtäväinen muutenkin... Mutta enpä ole pitkään aikaan itkenyt niin paljon kuin viimeisen viikon aikana. itken kun luen teitin juttuja, itken kun luen synnytyskertomuksia, itken kun katson teidän vauvojen kuvia, itken kun ei supistta, itken kun vaan itkettää... :'( on tää loppu rankkaa... Vetiver sul on kyllä asenne kohdallaan... Voi, kunpa itsekin osaisin olla noin positiivinen...

Riikkuli 40+3
 
Tulinpas vihdoin ilmoittamaan, että meille syntyi maailman ihanin pojanpirpana perjantaina 7.12.07 klo 12:16 rv42+0. Strategiset mitat huikeat 4335 gr ja 53 cm (pitkänhuiskea on, ei yhtään pulska). Synnytys oli raju ja repesin tosi pahasti, mutta päivä kerrallaan parempaan päin (näin se on uskottava). Poika on valtavan ihana :heart:

Poika 2 vrk:n ikäisenä: http://www.vauhtitassut.com/muutkuvat/sekalaisia/poika091207.jpg
 
Mä ihan nopeasti selailin ketjua (kun poika nukkuu noin kolmen tunnin :eek: :D tissittelyn jälkeen) ja onnittelen yleisesti vaan kaikkia vauvansa syliin saaneita!! On ne ihmeellisiä :heart:

Meidän poika päätti sitten olla silleen täsmällinen, että syntyi itsekseen ilman käynnistystä tosiaan tuolloin perjantaina. Lapsivettä alkoi tihkua noin kolmen aikaan yöllä (vessakäynnin yhteydessä ) ja aika pian alkoi supistella suht säännöllisesti. En just nyt halua muistella synnytystä muuten, koska oon silmät päästäni itkenyt noita pahoja repeytymiä (leikkurissa korjasivat), mutta täytyy sanoa, että itkin ihan hillittömästi onnesta, kun poika nostettiin rinnalle rankan urakan jälkeen. Itseasiassahan synnytys oli nopea, mutta ponnistuvaihe pitkähkö 46 min, ja poika hieman väärässä tarjonnassa. Kun poika nostettiin mun rinnalle, mun ekat sanat oli "onko hän meidän, onko hän todella meidän" :'( Tuntui niin uskomattomalta, että meille annettiin tuollainen lahja.
 
Taas on uusia vauvautuneita, ONNEA heille :heart: :heart: :heart: .
Kiitos myös ihanista synnytyskertomuksista, niitä on kiva lukea.
Ja noi kuvat... Voiko noin suloisia olla...

Meillä mies pitää varmaan kaikki isyyslomapäivät putkeen. Niin hän on ainakin kaavaillut ja mulle kyllä sopii =) .

Meillä meinas tulla jo viime yönä lähtö, mut ei sit kuitenkaan :ashamed: . Supistelua oli eilen koko illan, säännöllisiä ja tuntuvia. Erityisesti selkää poltti.
Joskus 22-23 aikoihin niitä tuli ihan 5 min välein. Oltiin siinä sitten jo melkein lähdössä, niin supistukset alko harveneen ja tehokkuus väheneen. Kyllä ketutti. Yölläkin supisteli, muttei niin kipeästi.

Tänään oli neuvola. Sielläkin näytettiin oikein kunnon supistukset, terkka ihametteli että on kumma jos näillä ei ala valmista tulla. Kohdunsuun tilanne ei kuitenkaan vielä ihan siltä näyttänyt. Kaulaa jäljellä n. 1 1/2 cm, pehmeä ja ulkosuulta sormelle auki . Oli se terkka/kätilö kuitenkin sitä mieltä, että tää nyt kovasti sitä synnytyksen läheisyyttä enteilis.
Vauva oli hyvin alhaalla.
Muuten kaikki arvot kunnossa, mut paineet oli yllättäen tollasen yön jälkeen koholla 84/135. Paino oli myös yllätys, tosin positiivinen. Tuntuu, että koko ajan on kauhea turvotus, mut paino oli viime viikosta tippunut 200g. (Kannattaa siis syödä paljon suklaata ;) ).

Riikkulille lohdutusta: Usein koneella tehdyt painoarviot on yläkanttiin :hug:

Tsemppiä taas jaksamiseen viimemetreillä
toivottelee Lila ja Onni 39 tasan
 
Asraille :heart: -lliset onnittelut suloisesta pojasta :heart: :flower: !

Riikkulille :hug: .

Voikos nää menkkamaiset alavatsakivut merkitä jotain? Väittäisin, että on menkat alkamassa, jos en tietäisi, ettei se ole oikein mahdollista :whistle: ...
 
Schätzchen, ne menkkakivut saattavat kyllä olla sen merkki et lähtö lähellä =) Mulla tosin oli eilen koko päivän semmonen olo et menkat alkaa ja supistelikin, mutta yö tosi rauhallinen ja tänään ei mitään oireita, ees supisteluita...

Onnea taas kaikille vauvansa saaneille! :flower:

Meidän :xmas: haluaa vielä kasvaa ja se sille suotakoon :heart:

Maikka rv39+3
 
Veeruska: itketään vaan.... :hug: Alkaa usko mennä koko hommaan...

Lila: Kiitos lohduttavista sanoista. :hug: Mä vaan olen koko ajan tiennyt ja sanonut neuvolasakin moneen otteeseen, ett mua pelottaa vauvan koko, jos menee reippaasti yli. Mulla on ollut itsellänikin koko ajan tunne, ett potra vauva on tuloillaan... :eek: Toivottavasti tuo arvio nyt oli yläkanttiin eikä päinvastoin...

Schätzchen: Juuri noita tuntemuksia itsekin olen odottanut... Kuulostaa todella lupaavalta... Mun synnytys esikoisesta alkoi just alkuun noilla menkkajomotuksilla, jotka sitten voimistu voimistumistaan... Tsemppiä, jos tää nyt on sulla sitä... Kateellisena täällä kirjoitan... itse kovasti iditan samoja tuntemuksia...

Riikkuli taas
 
:heart: ONNEA VAUVAN SAANEILLE :heart:
Ja kitos että jaksatte noita valokuvia laittaa pienokaisista, ei sillä että omaa vauvakuumetta helpottaisi mutta saa ainakin herkistellä ;)

Scätzchen: mulla on ollu menkkakipuja varmaan parisen viikkoa nyt..yleensä ne tulee öisinmutta on päiväläkin ollut..juuri sellaisia että jos ei olisi mahdotonta, menisin laittamaan siteen ja odottaisin kuukautisten alkavan tunnin sisään..ja parina yönä on ollu niin "kovia" kipuja että jos ne oisi menkoista johtuvia, oisin ottanut särkylääkkeen...mutta jotain kai tuolla alhaalla sitten tapahtuu joten "nautitaan" nyt niistä ;)

Muutenkin mulla on noita viiltoja tuolla alapäässä pitkin päivää, ei koko aikaa mutta kuitenkin ihan liki joka tunti=)
Kivuliaita supistuksia en juurikaan bongaa mutta kivuttomia joskus..

Meillä isi meinaa pitää lomaa viikon verran siitä kun päästään vauvan kanssa kotiin ja sitten keväällä loput.

Me ostettiin myös Gesslein-merkkiset yhdistelmävaunut ja tuollahan ne on ollu jo tosiaan kuukausia valmiina=)
Molemmat sillon tällön käydään työntelemässä tai muuten vaa koittaa et mite ne ny kasautuikaan yms, niinkuin ei aikanaan saisi ihan tarpeeksi niitä kasailla :LOL:

Mulla oli tänään neuvolan pissatestissä +-proteiinia, mutta ei kuulemma mitään hätää kun vasta yhden tummempi se liuska kuin kaikkein vaalein, ja että kuulemma ihan valkovuoto voi sitä sen verran värjätä..ensi viikolla taas tarkistetaan tilannetta.
Painoa tullut viikossa +800 :eek: (kokonaispainonlisäys 16kg...)
paineet 128/83
sf 30
sykkeet 132

Toi paino on kyl uskomaton ku oikeesti tuntuu et se on vaan masussa ja tisseissä :p
No, kai sitä sitte jossain vaan on muuallakin..ja kuten terkka sanoi, nestettä kertyy loppuaikana helposti, ja vaikkei sitä hirveesti tule ettei silmällä näy, niin sitä voi olla jokpauolella vähän jolloin yhteensä sitä onkin aika paljon..
No, eiköhän tuo painonlisäys kuitenkin jää reilusti alle 20 kilon=)
Ikinä ei o tosta painosta valitettu ku tuntuu että jossain valitetaan jo pienemmistäkin nousuista...hassua..
 

Yhteistyössä