**Joulun odottajat** JOULUKUUSSA

huomenta

piti heti aamusta tulla kattomaan oonko jäänyt yksin tänne? missäs lumienkeli?

viime yö tosiaankin valvottu. neuvola olis 3 tunnin päästä, pakko kerjätä jos se vaikka kattois onko noi supistukset saaneet mitään aikaiseksi viikon aikana.

onnea rillukka koitokseen ja pidetään äitiliinille peukkuja

väsynyt lilleriina 39+2
 
12.12.07 klo 16.13 saapui maailmaan pieni keijukainen. painoa 2670g ja pituutta 46,5cm pään ympärys 33cm. pisteitä sai kymmenen.

palaan lukemaan 10 sivua!!!!! :eek: juttujanne myöhemmin. ja kertomaan synnytyksestä...

Pinkeiju ja keijukainen 4½päivää :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Voi, että kun noi vauvojen kuvat herkistää... Onnea kaikille synnyttäneille taas jälleen kerran.

Täällä on taas valvottu yöllä, ei mitään selkeitä supistuksia vaan jatkuvaa aaltomaista jomotusta...

Kukakohan se mahtoi ihmetellä limatulpan tulemista? Mulla on ollut sellasta rusehtavan kellertävää vuotoa reilut pari vkoa ja pari kertaa tullu rusehtavaa hyytelöä... Ja sen jälkeen onkin vessareissut olleet yhtä jännitystä.

Vaunuasiatkin saimme hoidettua. Uskaltauduin eilen vielä auton rattiin lähipiirin kauhuksi... Mut eihän raskaus mikään sairaus ole, vaik vähän on supistellutkin. Ja jos sattuu sit vedet menemään tai alkaa ne oikeat supistelut, niin sittenhän alkaa.

Isäntä jäi viettämään "yksinäistä hetkeä" ja mä otin pesueen mukaan. Halusin kevyesti rullaavat vaunut ja viime vuoden Brio Duot täytti mun tämän hetkiset vaatimukset myös väritykseltään. Iso tavaratila ja vaunukoppa. Heittoaisasta luovuin, kun taittoaisa toimii bussilla matkustaessa paremmin. Ja vielä isännän mieliksi matalaprofiilirenkaat, joita ei tarvitse pumpata... Siellä ne liikkeessä vielä odottaa, kun saa isäntä sitten ne käydä hakemassa.

Mut nyt taas mukavasti kiristää mahaa... Nyt toivon, et tulis lähtö synnärille vasta loppuviikosta, niin voisi vielä nauttia yksinäisistä päivähetkistä. Ehtis vielä äippärahoilla käydä jouluostoksia tekemässä.

timantti 39+4
 
En oo koko viikonloppuna kertinnyt kattoon palstaa... :ashamed:
Paljon oli vauvautuneita, joten ONNEA KAIKILLE! :flower: Ihania kuvia pikkuisista ja kiitos kaikille synnytyskertomuksista. Joka kerta niitä lueskellessa tulee tippa linssiin..

Nyt lähetään pikkuhiljaa loputkin notkujat synnyttään, ku tuntuu, et väki vähenee.. Mulla ei kyllä ole merkin merkkiä synnytyksestä, joten menee tuohon keskiviikkoon ku käynnistetään. Hui kun alkaa jännittää...
Onko kellään muulla käynnistys edessä?

Minky 39+5
 
Onnea (jälleen) pienen ihmeen saaneille :flower: Tahtoo myös...! Välillä iskee oikein epätoivo kun tuntuu ettei meidän prinsessa synny ikinä! No, kukin vuorollaan vaikka toiset on kyllä etuillu törkeesti :D

No, tänne ei kans mitään uutta, maha on ollut sekaisin jo pari päivää, mutta supistuksetkin jäi jonnekin pe-la yön jälkeen :/

Ehkä tämä tästä... Alan vaan oleen hiukka kypsä tähän olotilaan! Poistun synkistelemästä takavasemmalle, heipä hei :wave:

Nora ja Vilma, tasan 40
 
Täällä ollaan vielä yhtenä kappaleena. Yö nukuttu suht hyvin. Nyt kun nousin istumaan niin alkoi taas sama menkkajomotus alavatsalle kuin eilenkin illalla. Täällä kans vatsa ollut löysällä monta päivää. Edelleen jomottelee päätä mut ei kai tarvii olla huolissaan kun kaikki toksemiakokeet oli normaalit...

Onnea Keijukaistyttö :heart:

Ihana poika Saparolla

Rillukka tais päästä tositoimiin, tsemppiä matkaan =)

Mites Liplap, lopahtiko supistukset vai pääsitkö jo tositoimiin?

Tänään monella ollut aika äippäpolille, saa nähdä kuinka moni jääny sille tielle =)

Mukavaa maanantaita kaikille!

Misse81 38+3
 
Laskettuna päivänä 8.12.klo 18.36 syntyi Maailman suloisin pikkumies, paino 3900g, pituus 51 cm, py 37,5. Synnytys kesti kaikkiaan 5h 40min, ja kivut oli koko ajan siedettäviä, joten mitään kivunlievityksiä ei tarvittu. Napanuora oli olkapäitten ympärillä ja sieltä välistä vielä kurkisti käsi, joka teki pienen repeämän. Kolmella tikillä siitä selvittiin.

Tässä vähän tarkemmin synnytyskertomusta:
Pe-la välisen yön supisteli koko ajan kahdeksan minuutin välein ja teki jo kunnolla kipeää. Siinä odottelin, koska herätän isännän ja ajattelin syödä aamupalan puoli kuuden maissa. No siihen ne supistukset sitten loppuivat kuin seinään. Kyllä otti päähän.

Aamupäivällä lähdettiin sitten vähän shoppaileen, eikä supistuksen supistusta... No siitä sitten ajeltiin kotia kohti, niin tuli muutama kipeä. Kotona oltiin klo 13 ja piti alkaa tehdä ruokaa, mutta sitten alkoikin supisteleen n. neljän minuutin välein.

13.30 lähdettiin ajeleen kohti taysia, siellä oltiin kahden maissa. Paikat olikin jo auki 4cm, joten päästiin suoraan synnytyssaliin.
Reilun tunnin päästä paikat 5cm auki. Sitten klo 18 menin käymään vessassa ja sinne humpsahti limatulppa (joka tosiaan oli vähän nyrkkiä pienempi veriklöntti). Siitä kun nousin, niin alko vedet menemään ja soitin kätilön paikalle. 9cm auki ja viiden minuutin päästä täysin auki, joten sain alkaa ponnistaan n. klo 18.25. Kymmenen minuuttia siitä syntyi maailman ihanin poika, joka kätilöiden mukaan näytti jo ihan valmiilta.

Pari tuntia siellä köllöteltiin sylikkäin ja vähän tissiteltiin. Pesujen ja punnitusten jälkeen päästiin huoneeseen, mutta seuraava yö olikin aika ruuhkaa ja aamulla oli käytävät täynnä äitejä odottamassa huoneitten vapautumista.

Kotiin päästiin maanantaina, kun ikää 2pv. Alussa oli kovasti vatsavaivoja, mutta nyt ollaan päästy hyvään rytmiin, yöllä syödään neljän tunnin välein, päivisin vähän tiuhempaan. Ja väliajat nukkua posotetaan tyytyväisenä =)

Äiskä73 ja pikkutonttu ikä 9 päivää

Profiilissa kuva viikon ikäisestä pikkumiehestä
 
Onnea Äiskä, ihana pikkutonttu :heart: :heart: :heart:
Kiva että synnytys oli "helppo" =)

Missäs kaikki ovat, kun on niin kovin hiljasta täällä....huomaa että itsellä on kovin vähän elämää kun koko ajan notkuu täällä. Jomotuksetkin katos jonnekin :headwall: Taidanpa alkaa tuijottaa leffaa...
 
Meille syntyi pieni ihana tyttö pe 14.12 klo 4.05. Mitat 49cm & 3410g, pisteitä sai täydet 10. Syntyi rv 40+1 :D Synnytys oli nopeutensa vuoksi erittäin helppo, jopa pelottavan nopea. Kesti kokonaisuudessa 2h ja ponnistusvaihe vajaan minuutin. Tulimme Kättärille yöllä 03.22 ja neiti oli maailmassa 04.05. Kotona ei odotettu kuin 30min että lähdettiin Kättärille, niin kovin supisti heti alusta. Sairaalassa olinkin jo kokonaan auki.
Synnytyksen jälkeen jouduin leikkuriin koska kohtu piti kaapia (osa istukkaa jäi sisälle. Vuosin verta jo synnytyksen jälkeen 2500ml ja leikkauksessa 2000ml, koska kohdussa oli verisuoni mennyt poikki. Tämän takia palautuminen vei hieman kauemmin. Nyt ei kipua ollenkaan ja kotona ollaan! Hurja loppu, mutta kaikki voidaan nyt hyvin. :) :heart:

Onnea myös muille vauvan saaneille :flower: :heart:
Luen tarinat myöhemmin. :)

Ja SUPER :hug: odottaville.
 
neuvolassa käyty. ei mitään uutta paitsi vauva valunut vieläkin alemmas ja oli aivan keskellä mahaa. mitta ei ollut kasvanut. supisti sielläkin. seuraavan ajan sain vasta 27 päivä.

onnea taas kaikille nyytin saaneille :heart:

ei täällä tosiaankaan enää ketään oo. mut minä ainakin roikun. :LOL:
 
Täällä kotona ollaan niin kuin "pelkäsinkin", eli kun paineet nyt ok lääkityksellä ja muita oireita ei ole niin kotiin kasvamaan ja odottelemaan että lähtee itsestään syntyyn, ja sitte välipäiville seuraava kontrolli, eivät ala käynnisteleen enne viikkoa 42 ellei mitään vakavia "oireita".

Kohdunkaula oli viimekosta lyhentynyt ja auennu. nyt vajaa sentti jäljellä ja kolmelle sormelle auki. vissiin pitäää vaan nyt yrittää asennoitua niin että joulu menee tän mahan kans ja sitte joulun jälkeen vasta pikkunen tulee :headwall: :headwall: ois vaan niin kiva kun olis nyt jo syntyny ja olis ollu jo jouluksi vauvan kans kotona kaikessa rauhassa koko sakin kans.

Mutta jospa lähtis ottaa päiväunet kun viime yö meni pyöriessä ja jännittäessä että käynnistävätkö...
 
Ihania vauvoja!! Onnea nyytin saaneille! :heart:

Jotenki kuvittelin eilisen perusteella, että ehkäpä yöllä tai viimeistään aamulla alkaa tapahtua. Mutta ei taaskaan mitään...oon kyllä tosi pettyny. Imuroimalla sain aikaan yhen surkeen supistuksen, siinä kaikki. Eikä mulla oo edes ollu sitä kuuluisaa suolentyhjennystä...

Onks täällä vielä joku pidemmällä ku mä? Siis jos Tuitsu meni jo? Ja entäs Hula, ootko viel täällä? Meillähän on samat viikot...

Vetiver 41+3

 
Olen vieläkin yli 10 sivua jäljessä viesteissänne, joten en nyt kommentoi mitään, mutta tässä oma synnytyskertomus:

Eli tosiaan maanantaina oli ihan hyvä päivä, oli neuvola ja vanhempani sekä siskoni sen jälkeen käymässä. Klo 14.30 suunnilleen lähti ilmeisesti limatulppa irtoamaan, tuli veristä limaa tai limaista verta. No, ei mitään muita oireita. Kunnes klo 16.10 tuli yhtäkkiä kamala pissahätä ja menin vessaan niin oli niin kova supistus, etten pystynytkään pissaamaan. Hetken kuluttua takaisin vessaan, ja lorahti lapsivesiä, sellaista verensekaista vettä. No, laitoin siteen, ja jatkoin ruoanlaittoa. Miehelle en sanonut vielä mitään, hän oli juuri tullut ihan rättiväsyneenä töistä, halusin että saisi syödä rauhassa ja vähän levätä.

No, ruoanlaitto oli vähän tuskaista, varmaan parin minuutin välein tuntui vessahätää, ja joka supistuksella lorahti lisää lapsivettä. Istumaan en pystynyt ollenkaan. Yritin seisaalteen vähän syödä, mutta ei ruoka maistunut lainkaan. No, jossain vaiheessa tuli vessassa käydessä melkein puhdasta verta, ja päätin että nyt on aika kertoa miehelle ja soittaa sairaalaan. Sanoivat jorvista vaan, että seuraile supistuksia, ja tule 12 tunnin sisään näytille, mutta mieluummin ennen ilta-kymmentä, ettei yöllä tarvitse tulla.

Menin suihkuun, ajattelin että jos kivut siitä helpottaisivat. No, kuuma suihku tuntuikin auttavan, mutta supistuksia tuli tosi tiheään, ja aloin miettimään ehkä vartin suihkun jälkeen, että kohta en enää varmaan pysty istumaan autossa. Mies laittoi itsensä valmiiksi, ja kysyi soittaako jollekin, että tulee sairaalaaan, koska mieshän ei halua tulla synnytyssaliin mukaan. Sanoin, että mennään ensin sairaalaan, ja katsotaan mikä tuomio on ennen kuin aletaan soittelemaan. No, lähdettiin sairaalaan noin klo 17.15. Otin kuuman kauratyynyn vatsalle mukaan, auttoi yllättävän paljon. Yritin vähän kellottaa supistuksia, kovia suppareita tuli ehkä 4-5 minuutin välein ja sellaisia kevyempiä vajaan kahden minuutin välein. Onneksi ajomatka vain noin 15 minuuttia. Istuminen oli nimittäin ihan kamalaa, paine alapäässä jotain järkyttävää. Kun lähdin kävelemään autosta laitokselle, lorahti ihan hirveä määrä lapsivettä housuihin, housut aivan läpimärkinä.

Sairaalassa oli ruuhkaa, jouduttiin odottelemaan, ja yksi synnyttäjä oli siellä vielä ennen meitä. Kävelin ympäriinsä ja seisoin supistusten ajan. Lopulta jouduin supistuksissa nojailemaan tuolin selkänojaan, kun tuntui että jalat lähtevät alta. Noin 17.45 minut ohjattiin tarkastukseen, kätilö tuli sanomaan, että näytin niin kipeältä, kun ihmettelin että sain kiilata toisen parin.

No, salissa ultrasi että vauva oli oikein päin, ja sitten kun teki sisätutkimuksen kysyi onko minulla ison hädän tunnetta. Sanoin, että on, ja kätilö sanoi että ei ihme, koska olet 9 cm auki! No, eipähän ollut ainakaan avautumisvaihe pituudella pilattu. Lähti heti etsimään vapaata salia. Saliin pääsin tasan kuuden maissa. Kätilö laittoi vauvan päähän sydänanturin ja ohjasi ilokaasun käytössä. Sanoi, että jos ponnistuttaa niin saa ponnistaa. Lähti käymään toisessa huoneessa, minulle tuli supistus ja yritin vähän ponnistaa samalla kun hengitin ilokaasua. Ilokaasun vaikutus tuntui toisella supistuksella kun sitä hengitin, mutta siinä vaiheessa kätilö ottikin sen minulta pois, ja käski selälleen, ja sitten alettiin ponnistamaan. Alkuun meni tosi hyvin ja ponnistus eteni ainakin kätilön mukaan hyvin. Mutta sitten tuntui, että tilanne jämähti paikalleen, aloin väsyä. Huoneeseen kutsuttiin toinen kätilö ja pääsin ponnistamaan niin, että nojasin jalkojani kätilöiden kylkiin ja pidin itseäni polvitaipeista kiinni. Supistuksia tuli ihan jatkuvasti, hyvä että ehdin hengähtää edellisestä kun seuraava jo tuli.

No, kätilö meinasi tehdä epparin, mutta pyysin ettei tekisi. No, ei tehnyt ja jatkettiin vielä ponnistamista. Sitten alkoi tuntua, että nyt tosiaan lapsi tulee, varmaan neljä tai viisi supistusta oli sellaisia että tunsin selvästi itse avautumista ja lapsen työntymistä ulos. Kätilö venytti ilmeisesti kohdunsuuta ja ohjasi minua ponnistamaan kivun läpi. Viimeisillä kahdella supistuksella tunsin kuinka repesin, ja lopulta kätilö joutui leikkaamaan pienen epparin, jotten repeäisi niin pahasti. Yhdellä supistuksella pää ulos ja seuraavalla (joka oli muuten vaikea saada aikaiseksi, ei meinannut enää usko riittää) loppu vauva. Koko ajan kätilö ihmetteli että olipa hyvät sydänäänet vauvalla, ei uskoisi että on ponnistusvaihe meneillään ja lisäksi kehui minua ja supistusteni voimaa. Todella ihana kätilö, erittäin rohkaiseva.

No, sitten sain vauvan rinnalle, mutta minulla ei kyllä kivut kadonneet mihinkään, repeämä kirveli ihan kamalasti. Lisäksi iski ihan kamala tärinä päälle, jalat tärisivät aivan kontrolloimattomasti. Syntymäaika oli 19.25, ja ponnistusvaihe minun mielestäni reilu tunti (aloin ponnistaa lähes heti saliin tultuani), papereissa taitaa lukea hieman alle tunti.

No, kalvot paineltiin ulos, mikä oli todella inhottavaa, kipu alapäässä oli jatkuva ja kova edelleen. Vauva otettiin minulta pois, pestiin ja vietiin isälle siksi aikaa kun minua paikkailtiin. Hengittelin ilokaasua ihan täysillä tikkausten ajan, oli todella kamala kokemus. Kuulin kun kätilöt juttelivat, että pitäisi kutsua lääkäri paikalle, mutta oli juuri vuoron vaihto. Miettivät että pitäsikö tikata nukutuksessa, mutta päättivät kokeilla. Tikattavana taisin olla noin 40 minuuttia, ja tosiaan oli omalla tavallaan ihan yhtä kamalaa kuin synnytyskin, mutta nyt sain sentään ilokaasua, joka auttoi kyllä todella paljon. Tikkejä tuli nähtävästi kahteen kerrokseen, häpyhuuliin, välilihaan ja vielä toiselle puolelle häpyhuuliin, ehkä jonnekin muuallekin, en ole varma.

No, horkka alkoi pikkuhiljaa laantua, ja minut ohjattiin vielä suihkuun ennen kuin mies ja vauva tuotiin saliin. Saimme iltapalaa. Mies oli ollut ihmeissään, kun yhtäkkiä vauva tuotiin hänelle, ja heidät jätettii kahden. Vauva oli kuulemma vain tapittanut isoilla silmillään, oli todella virkeä heti synnyttyään. Itse pitää sanoa, etten tuntenut mitään suurta rakkautta heti kun vauva syliini nostettiin, olin aivan liian horkassa, jotta olisin kunnolla edes tajunnut mitään.

No, syötiin iltapalaa ja ihmeteltiin vauvaa, sitten reilun tunnin päästä meidät ohjattiin lapsivuodeosastolle, ja mies lähetettiin kotiin. Osastolla olin 4 yötä, perjantaina kotiuduttiin. Täällä tuskin vielä odottavia kiinnostaa enempää tuo jatkotarina, joten lopetellaan tähän. Lisäksi pitää lähteä ruokkimaan tyttöä.

Landir ja tyttö kohta 7 päivää
 
lilleriina: :wave: Täällähän minä!! Voi vitsi tää onki muuten aika kiva tunne ku joku muistaa.. :p

Onnittelut taas vauvaantuneille!! Aivan ihania nuppuja teillä!!! Niin suloisia!! Nyt kun näkee noita teidän vauvoja niin tulee vielä kovempi hinku saada se oma "paketti" äkkiä kainaloon!!

Mullahan tosiaan sen yhden yön kunnon supparit sai sen aikaan että meno rauhoittui ja olen ollut tähän päivään asti ihan hyvä vointinen. Tänään neuvolassa terkkari ei saanut enää päätä tuntumaan käsilleen ja kun teki tutimuksen sisäkautta niin sanoi että kuulemma niin hollilla on että ei voi mennä kauaa!!
Ja minä kun kerkesin päättää että tää ei todellakaan nyt synny ennen joulua!! Enkä kyllä edes ajattele nytkään vielä että lähtö olisi ennen eräpäivää.
Koko päivän on menkkakipuja ollut ja välillä kovempi supistus. Ja mulla kun tuntuu jo menkkojen aikana hirveetä painontunnetta tuolla alapäässä niin se on nyt tullut todella kovana tunteena tänään. En voi oikeastaan seisoa juuri lainkaan kun tuntuu että koko pimppi tipahtaa! :whistle: :x

Terkka antoi vielä perjantaille ajan että katsotaan onko tilanne edennyt.
Musta vaan tuntuu että joulu ainakin ollaan kokonaisena. Toinen lapsi syntyi juuri 39+2 mikä mulla kai on tänään menossa..

Jos tässä kävis vähän haukkaa jotain ja tulis sitte jatkaa.. En oo muuten vielä saanut kunnon safkaa tälle päivää alas.. jotenki kuvottaa.. varmaan johtuu tuosta ku on tuota jomotusta niin ei ruokakaan maistu..

Sii juu kohta..
 
Huh, tuo Landirin synnytyskertomus tuntui aika hurjalta, taisit revetä aika lailla pahasti? Minähän sain ne surullisenkuuluisat 4. asteen repeämät (sfincter ruptuuraa myöden), ja mut kursittiin kasaan leikkurissa. Päivä päivältä olo tuntuu paremmalta ja jaksan ainakin vielä uskoa, että tuo alapää tulee kuntoon ja että seksistäkin joskus nauttii (olen itsekäs ja ajattelin sitäkin jo nyt :ashamed: vaikka tietenkin olen maailman onnellisin tuosta Pienestä Pojastani!). Tulkaahan kaikki vauvautuneet kuulumisia kertomaan tuonne vauva-palstalle! :wave: Ja tsemppiä kaikille, jotka vielä kärvistelette tässä ketjussa!
 
Onnea kaikille vauvautuneille! :flower:

Vetiver Täällä ollaan, mutta ei kauan. Liplapillekin tiedoksi, että kipitäppä perässä Hysiin, mä nimittäin lähden tunnin sisään.

Supistuksia ei ole, mutta päivällä tuli sellainen tunne, että ihan niin kuin tulis muutakin eritettä kuin limaa. Kävin äippäpolilla antamassa lapsivesinäytteen ja se oli positiivinen, joten sain luvan käydä kotona ja sitten sinne takaisin. Hiukka jännittää, että kuinka kauan siellä pitää olla, sillä oikeesti mulla ei oo supistuksia. Voisko joku lähettää niitä mulla, Kiitos!


Mukavaa päivän jatkoa ja tsemppiä kaikille synnytystä odottaville!
 
Onnea taas vauvan syliin saaneille. :heart: :flower: Ja aivan suloisia vauvoja, ketkä nyt kuvia olittekaan laittaneet... :ashamed:

Tsemppiä teille jotka vielä odottelette, toivottavasti mahdollisimman moni pian tosi toimiin pääsisi... :)

Ja te, jotka aiotte sitten yliajalle mennä ja ihan vielä ensi vuoden puolelle, niin voisin sitten kuitenkin päivitysvastuun siirtää jollekin... :D Mutta siis kuun vaiheessa vasta... :)

Kiitos myös ihanista synnytyskertomuksista, niitä on kiva lukea, kun kaikki on niin erilaisia... :)
 
lumienkeli aattelin et olet mennyt jo synnyttään. mua väsyttää aivan hirveesti. neuvolassakin sanoi taas ettei kauaa mene. kolme viikkoa ainakin samaa hokeneet. kauppa reissulla tuli 3 tosi kipeää supistusta mut siihen ne jäi.

hulalle tsemppiä matkaan

vetiver et sä yksin jää. täällä mä ainakin roikun.
 
Ei ollut sitten meidän kirpun mielestä 16 päivä hyvä päivä syntyä =(

Mutta paljon onnea kaikille vauvansa saanneille ja niitä hakeville :flower:

vetiver minä kans olen täällä sinun seurana, vaikka kirjottaminen jääkin vähälle niin joka päivä kyllä käyn useaan otteseen katsomassa täällä.

Täällä ei mitään uutta, ei niin yhtikäs mitään, voi kun syntyis edes nyt ennen vkl, koska muuten joudun synnyttämään yksin kun kaikki lupautuneet tytön hoitajat lähtevät muualle joulun viettoon =(
Mutta niin mun tuuria että tämä syntyy 23 tai just 24 päivä ja joudun synnyttään yksin ja vielä olemaan pyhät laitoksella.

Ihania kuvia taas tullut ja kiitos synnytyskertomuksista.

No ei auta kuin toivoa että me muutkin halukkaat tässä kohtapuolin päästäis tosi toimiin. Mulla rv vasta 39, mutta silti alkaa ahistaan pikku hiljaa, joten kovasti teille supistuksia puhallan joilla laskettu jo menny, vaikka ei mulla paljoa ole mitä puhallella.
 
Täällä lorisee lapsivedet...

Lähdetään iltasella Jorviin. Saas nähdä tuleeko ihan itsestään, kun ei ole vielä kunnon supistuksia. Ei olisi yllätys, jos jäisin sisään ja aamulla käynnistys...

timantti 39+4
 

Yhteistyössä