**Joulun odottajat** JOULUKUUSSA

Onnea ja hatunnosto jälleen kaikille koitoksen kestäneille! Kiitos tarinoista ja voimia hurjia kokeneille :eek:

Kyllä meitä ei-vielä-synnyttäneitä joulukuisia on, onhan joulukuutakin jäljellä. Laskettuun pari päivää, olo mainio eikä mitään synnytykseen viittaavaa. Neuvolassa painoarvio päälle 3kg mutta alle 3,5 (jee!), päätä saatiin edelleen liikuteltua eli ei ainakaan kiinnittynyt. Lapsivettä ilmeisesti vähemmän kuin ennen (mutta norm.) ja sf pienentynyt, vähän enemmän maha tuntuu olevan tiellä kuin aiemmin ja liikkeet tosi voimakkaita; toissailtana tuntui tekevän monen tunnin suursiivousta tms, mutta taisikin järjestellä itselleen paremmat tuet ettei vain valahda enää alemmas =)

Olo siksikin parempi, kun isäpuolen tilanne tällä hetkellä lupaava; pääsi pois koneista, mutta on edelleen teholla ja päivä kerrallaan mentävä. Niin ja oma flunssa alkaa hellittämään, tuntuu että olisi jo voimia synnytykseenkin vaikka vähän yskittää...
Muillakin tuntuisi olevan tuota räkätautia, se tuppaa olemaan aika sitkeä (mulla nyt reilu 2 vkoa), mutta toivotaan että pääsette kaikki vähintäänkin pahimman yli ennenkuin koitos osuu kohdille. En muista enää toiselta sivulta kellä oli mieskin tosi kipeenä, kuulosti jo muulta kuin tavan flunssalta, yrittäkää nyt levätä urakalla ja pikaista paranemista!

Rauhallista joulun aikaa kaikille!
39+5

muoks, kiitos vinkistä ä-pakkauksen peiton tuloksista, pistetäänpä pyykkiin
 
Nyt on niin paljon uusia vauvan saaneita, että :heart: -LLISET ONNITTELUT KAIKILLE VAUVAN SAANEILLE :flower: !

Misse:
Mulla tuli ihan yllättäen äsken oksennus. Ei oo yhtään sellanen olo että olis mikään vatsatauti. Nyt vaan rupes pelottaa kun tota toksemiaa on epäilty. Oon menossa huomenna aamulla synnärille toksemiakokeisiin mut rupes nyt vain pelottamaan et pitäiskö ottaa sinne tänään jo yhteys. Sit oon myös kuullut että joskus oksentelu voi ennakoida synnytystä mut sitä nyt en viitsi ajatella, tosin tota menkkajomotusta on ollut jo monta päivää. Onko muilla kokemusta?
Mä oksensin viime lauantaina koko aamun ja p***a lensi myös. Luultiin, että on vaan se Nokian pöpö siirtynyt Tampereellekin, mutta sunnuntaiyönähän synnytys käynnistyi. Kuulostaa siis hyvältä =) !

ON:Täällä pakahdutaan rakkaudesta vauvaan :heart: :heart: :heart: .
 
liplap ja minimi kiva etten oo ihan yksin jäänyt. onhan tuota kuuta vielä jäljellä, mut tuntuu että kaikki muut jo menneet. sain siivottua ja paketoitua viimeiset lahjat. nyt ei olis muuta kuin nuo jouluruokien sulatus, paisto ja teko. väsymys sit häipyi.
 
:flower: :flower: ONNITTELUT KAIKILLE UUSILLE VANHEMMILLE JA VAUVOILLE :hug: :hug: :hug: SEKÄ SUURET HALAUKSET VIELÄ ODOTTAVILLE ja varsinkin jo yliajalla olleille, tiedän mitä tuskaa se on odottaa että jokohan tämä supistus olis sellanen että jotain tapahtuu ja tuliskohan niitä lisää kiitos :LOL: :LOL:

Elikkäs meidän "hätähousu-neidin" synnytyskertomusta ;)
Torstai oli ihan normaali päivä joskin sitten laiskuuttani siirsin imuroinnin perjantai aamulle(joka sitten jäi tekemättä) ja kävin saunassa ja suihkussa jo päivällä kun oli lasten kuusijuhla illalla ja oli sielä lasten kans ja selittelin kaikille että ei meidän pikkusta kiinnosta joulupukki ja saas nähdä haluaako edes raketteja kattomaan :LOL: ja illan aikana ei mitään "normaalista poikkeavaa" muutamia epäsäännöllisiä supistuksia sillon tällöin :whistle: ja joskus puoli kahentoista aikaa lopettelin telkan kattomisen ja lähin nukkumaan. Ja heräsin suunnilleen puoli kaks kun tuli kipeämpi supistus joka tuntui kyllä sekä mahassa että kohdunsuulla ja kun se meni ohi niin maha ihan löysälle ja äkkiä vessaan ja sitte takas sänkyy makoilee ja odottelee tuleeko vielä :kieh: no kolme supistusta tuli 15-20 min välein ja aina veti mahan löysälle sen jälkee rupesivaat tiheneen ja olivat jotan 7-10 min välein ja ravailin vessan ja sängyn väliä ja sanoin jo miehellekki että varmaan kohta päästää lähtee, joskin oli niin unenpöpperössä ettei tainnu tajuta edes, sitte paria minuutti availle kolme menin taas vessaan ja kun istuin pöntölle niin tuntui eka kerran että jo että ponnistuttaa ja tuli sellanen olo että ei hyvänen aika nyt ei kyllä ehdi millään oulaisiin asti (vähä vajaa 100km) ja yritin huhuilla miehelle(lapsia herättämättä) että nouse äkkiä ylös ja lopulta kun huutelin että soita äkkiä ambulanssi niin heräs ja tuli kattoon mikä on ja soitti sen ja anto ajo-ohjeet ym ja lopetti puhelun niin sanoin että tule äkkiä tänne tämä ei odota enää yhtää vaan tulee nyt. Mies kisko samalla vaatteita päälle ja tuli vessaan kattoon ja oli jo lähdössä hakeen puhtaita pyyhkeitä ym kun sanoin että et mene enää minnekkään että pää on jo puoliksi ulkona jossain vaiheessa olin noussu seisoo pöntöltä ja ponnistin seisoltaan ja samantien mies otti vauvan kiinni ettei tippunu lattialle, ja putsaili nielua ja vähä ravisteli että pikkunen rupes itkee... ja antoi mulle syliin ja siinä sitten istuskeltiin pöntön reunalla kun isäntä haki harsoa ja pyyhettä pienen lämmikkeeksi ja kuivaili lattiaa ja odotettiin ambulanssin tuloa. Kun ambulanssi miehet tuli he sitoivat napanuoran ja sovittiin että lähdetään ajelee kohti sairaalaa ja istukka saa tulla matkalla ;) tässä vaiheessa tytöt 10 ja 8v tulivat yläkerrasta kattoon mitä ääniä kuuluu ja näkivät pikkusiskon enne ku lähettiin... istukka syntyi sitten vasta sairaalassa kun kätilö sitä vähä "nyppäs" mutta oli ihan kokonainen ja ok. samoin kun itellä ja vauvalla ei ollu mitään kummallakaan ja kävin salissa suikussa ja vauva punnittiin ja pestiin ja siirryttiin osastolle. Lastenlääkäri oli aamulla jo kierrolla ja sain juteltua itteni ja vauvan kotiin jo illaksi, kun mies pääsee töistä ja tulee hakee... Elikkä nyt ollaan jo eilinen ilta ja tämäpäivä täällä kotona opeteltu taas vauvan hoitoa koko perheellä...

Tulipas pitkä ja sekava tuosta selostuksesta mutta jokseenkin sekava se oli kieltämättä ja pätkiä ettei oikeen muista miten kaikki meni... mutta ihan ok eikä kummallekkaan itelle tai miehelle siittä mitään kammoa jääny :whistle:

Äitiliini ja Vertti-tyttö kohta 2vrk
 
äitiliini75 Oikein paljon onnea! Uskomatonta, että synnytys voi todella olla noin nopea! Mulla oli laskettu aika jo perjantaina, mutta eipä ole vauveli vielä halunnut maailmaan, jännittävää tämä odotus! Olen itsekin pohtinut mielessäni kaikki vaihtoehdot mm. syöksysynnytyksen, sillä sairaalaan on matkaa 50 kilsaa ja tää on jo kolmas raskaus! Saapi nähdä missä sitä joulua vietetään, moni on kyllä sanonut, että sairaalassa olisi tunnelmallista olla jouluna, mutta itsellä on vaan hinku olla toisaalta kotona isompien lasten seurassa edes aattona....
 
Onnea jälleen pikkuisensa saaneille :flower: :heart: !

Äitiliinillähän on ollut hurja vauhti :eek: . Tuollaisista tarinoistahan luetaan vain lehdistä, aika mahtavaa =) . Hyvä että kaikki sujui kuitenkin hyvin.

Meillä laiteltiin eilen kuusi ja tehtiin joulusiivoukset. Tälle päivälle jää vielä jotain pikkuhommaa, mutta huomiseksi on varmasti kaikki valmiina. Kaikki ässät otettu käyttöön, mutta ei taida meille tulla jouluvauvaa :( . Tai sitten lähtö tulee joulupöydästä ilman ennakkovaroituksia.

Hyvää joulua kaikille ja vauvallisille erityisesti :xmas: !

tivoli 40+2
 
Onnea vauvan sylkkyyn saaneille :heart: :heart: :heart:

Vielä meitä odottelijoita riittää täällä....jouluaatoksi ei kyllä kukaan enää ehdi kotiin saamaan vauvaa, mutta syliin se on vielä mahdollista saada ;)

Nyt mua on alkanu välillä ottaan päähä nää kyselijät..ei ne, jotka vaan esim tekstarilla kysyy, mutta lähisuku esim kysyy jo että no onko mitään tuntemuksiakaan ja muuta..no sit snaon tietty etten mä voi tietää ku en o koskaan synnyttäny et millaselta se tuntuu näin "etukäteen" et lähtö tulee, tuskin miltään...että just noi "oireiden_" kyselyt ärsyttää...mut koitan jaksaa vastata suht asiallisetsi kosoka innoissaanhan nuo vaan ovat mutta.....

Niin, no noista oloista..
mulla on ollu ny parin päivän ajan sellainen oksettava olo, mutta vatsa kovana, välillä ihan siis konkreettisestiki et kai se sit jotai kivutonta supistelua on..mutta tuo muu"vatsaongelma" voi toki johtua ihan syömistä joten..

Vauva möykkää kyllä iltaisin varsinkin mutta on kyllä hiljaisempi muuten, toki esim juuri nyt liikuskelee tuolla muttei puske..

myös tullu taas nää "porailut" takasin, eilenkin sattu niin pirskuleesti mutta mistään kivuliaista supistleusiat ei tietoakaan..
eilenki kävin sauvakävelyl maastossa,sain kunnon hien pintaan muttei kyl supistanu.olo kyl oli hyvä sen jälkeen =)

Juu uskomaton tuo äitiliinin synnytys...alko ihan pelottaa!!
Meiltä myös matkaa synnärille, 75km että tunti siihen menee....osaako lähteä ajoissa, muttei liian ajoissa..hmm...
meiläkyl mies totes jo lakkouhan alla että kyllähän mä ny yhden vauvan maailmaan otan jos ne lakoilee....mites mahtais olla tositilanteessa ;)

Leivoin tossa torttuja ja lähen pian käymään mummon haudalla tossa naapurikaupungissa ku ei sitte huomen ehi kuitekaan..muute oon kyl tehny jo suunnitelmat huomsieksi että ei kai sitä ny sit voi mihkää synnyttää lähteekää;)
Joulurauhan julistuksen kuuntleu kirkolla, mun vanhempien luona syönti ja sit illalla vielä anopilassa kyläily ja sit kotiin rentoutuun...

Mukavaa tätä päivää :wave:
 
soitin lastenpäivystykseen ja kysyin miten herkästi tarttuu vauvaan, niin sanoi iel et tosi herkkä tarttuun kakkiin jotka ei oo sairastanu, ei auta siihen edes ädinsuoja mikä vauvalla on.. joten emme siis jouluna veljen luo.. onneksi sisko pelasti joulun ja he ovatkin kotona joten voimme mennä sinne, ei oikein kiva olla kolmestaan kotona...

äitiliinillä hurjan kuuloinen synnytys, vaikka ´sai vaikutelman et oo ollu rauhallinen, itte varmaa oisin ihan paniikissa!! :) onnea ja onnea myös muille!! nyt on muuten tainnu syntyä prinsessoja useampi... :flower: :flower:
 
Huh, hurja synntys äitiliinillä :hug:

Täytyy sanoa että oon mielessäni vaan kiitelly että lähdin kohti sairaalaa sillon kun lähdin, vaikka täytyy tunnustaa että vielä mietin sillon päivällä että noinkohan sitä nyt kannattaa sinne hoppuilla. Ja kun matkaan tosiaan vierähtää se kuusi tuntia kun matkaa on 460km... Ja kun sitten lähdin niin enhän mä kerennyt olemaan kuin kuusi tuntia Rovaniemellä kun lähdin jo synnärille :) Onneksi järki voitti kerrankin...
 
vesirokosta vielä.. meijä neuvolantäti sanoi siittä et pitäis äidin suojan suojata ettei vauvaan tartu, mut et jollain 2viikkosella on ollut se ja hurjaa on ja jos se tulee noin pienelle se vaatii aina sairaalahoitoa..

halu ois kova ollu veljen luo mennä siks piti ehkä monen ihmisen sanoo ettei kannata nii uskon.. :LOL:

kyl noi vauvat on ihania, meilläkin oli tarkoitus yrittää ainakin toista heti perään... mut elämä on.. kai tällä kaikella on jokin tarkoitus, eikö sitä niin sanota?

huomenna olis ollut meidän 1-vuotis kihlajaispäivä!! :'(
 
Onnea uusille vauvautuneille, äitiliinin synnytys kuulosti todella hurjalta...

Sätseen, täällä samat fiilarit. Tuntuu että sydän hajoaa siitä kuinka paljon voi jotain rakastaa! :heart: :heart: :heart:

Liinulille paljon haleja. Elämässä on niin paljon suuria menetyksiä, mutta onneksi myös iloja. Voimia sinulle. :hug:

Tuitsu ja Ruttu, joka saa huomenna nimen! ;)
 
Onnea Henna-neidille ja Lumienkelille :heart: :heart:

Äitiliinin synnytystarina oli niin hurja että piti ihan miehen kanssa yhdessä se lukea, onnea vielä kovasti koko perheelle :heart:

Liinulille :hug: varmasti rankkaa tämä joulunaika muutenkin ja sitten olis vielä kihlajaispäiväkin ollut :'( Ei löydy sanoja mitkä lohduttais...

Schätzhen toivottavasti mullakin enteilis toi eilinen oksentelu synnytystä =)

Kävin aamulla synnärillä taas toksemiakontrollissa. Kaikki oli onneks ihan ok, verenpaineet vähän koholla, mut ei liikaa. Pissa puhdas, verikokeissa oli joku arvo lievästi koholla, mut se riittää et ensi viikolla kontrolloidaan. Pari supparia piirty käyrälle, ja vauva liikuskeli kovasti. Kohdunsuullakin oli viikossa tapahtunut, nyt oli auki 2cm ja kohdunkaula myös lyhentynyt...saapa nähdä koska meinaa tulla. Vähän supistellut tänään, tuntuu et sisätutkimus aiheutti tuntemuksia tonne alas enemmän...

Tota tunnetta ei voi varmaan sanoin kuvailla mikä tulee kun se vauva on oikeesti siinä, mulla tuli jo itku kun luin hesarista syntyneitä vaaveja. Tuli niin onnelllinen olo, että kohta meilläkin.

Misse81 39+2
 
pikaisesti ilmoittelen et meille syntyi 9.12. suloinen poika vauva.
on ollu vähän hankala alku, kun saatiin molemmat sairaalasta joku vatsa pöpö.. mut palailen myyöhemmin kirjoittaan lisää. :hug: :heart: :xmas:
vauvan mitat 3670g 53cm.HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE!!! :)
 
Onnea pmmj :hug:

Asrai ja liinuli: Jos en nyt ihan väärin muista koulun oppeja, niin sen lisäks et pienelle vesirokko on vaarallisempi kuin vähän isommalle lapselle, niin oisko ollut niin et jos sen sairastaa alle 6kk iässä niin sitten se ei kehitä immuniteettiä? Jos en nyt ihan höpöjä juttele... :whistle:

Tää lähtee nyt sallatin tekoon (kun on pmmj:n jutun etusivulle lisännyt... :))
 
Ei vieläkään mitään, vaikka supistelee päivittäin ja vaikka mitkä rasitteet päällä. Äsken "kotiuduttiin" Porista takaisin PK-seudulle äitini kotiin ja Forssan kohilla alkoi supistella taas todella kivuliaasti. Ei nuo ole vielä kokonaan kadonnu nuo supparit, mutta lähetin kuitenkin miehen iltavuoroon töihin. Voihan sen sieltä aina pois hälyttää, jos vedet menee tai olo pahenee...
Eilen saatiin tosiaan miehen isä laskettua hautaan. Eilisiltana sain myös viestin, että eilen kello 22.15 oma mummoni nukkui pois. Mietin jo, että lieneekö tähän loppuvuoteen nyt niin paljon kuolemaa, ettei tuo pentu uskalla syntyä ennenku ensvuonna... no, katsellaan rauhassa, päivä kerrallaan. Nyt lepäilemään, josko nuo supparit menis ohi tai kovenis tai tapahtuis jotain...

enkuli ja pentu 39 + 2.
 
moi, olen joulun odottaja myös, taustaillut ainoastaan.

osaisiko joku ottaa kantaa seuraavaan:
Mietityttää, kun joulunviettopaikkaan on tulossa lapsi, jolla on todettu laaja-alainen märkärupi. Tähän aloitettu jo pari, kolme päivää sitten antibioottikuuri, mutta silti itseä mietityttää, että voiko se kuitenkin tarttua omaan esikoiseen? (siis jos rupi erittää vielä) Oma laskettuaika on viikon päästä ja pelottaa mahdollinen tartunta esikkoon ja sitä kautta tulevaan vauvaan?

miten te toimisitte, siis uskaltaisitteko viettää joulun saman katon alla?

kiitos, jos joku osaa kommentoida ja hyvää joulunaikaa kaikille! :xmas:
 
Asrai, saat multa tän raskauden. Mä haluun nyt vauvan.

iida83
, en viettäisi joulua saman katon alla tuossa tilanteessa.

Eka joululounas syöty anoppilassa. Luntakin alkoi hiukan sadella, tai jotain rännän tapaista. Koiran kanssa lenkille ja sitten taas illan puuhiin. Pari pöytäliinaa on silittämättä ja jotain jälkkärijuttuja pitäisi tehdä. Mun ei tee enää mieli mitään jouluruokia eikä herkkuja. Kauampa jaksoin niistä nauttia, eikä joulukaan ole oikeastaan alkanut.

40+2
 
On täälä sentäs vielä joitakin jotka eivät oo poksahtaneet.. Mä jo luulin olevani ainoa yhtenä kappaleena oleva, kun oli niin hirveästi porukkaa tuossa oman nyytin saaneiden listalla..

Täälä ei oo tapahtunu vielä yhtään mtn, mikä viittais siihen et sais tositoimiin lähteä.. :headwall: Neuvolassa veikattiin et tulis lähemmäs nelikilonen tyttö, mutta on jotenkin niin vaikea uskoa, kun itsellä niin vankka aavistus pojasta.. Mutta saapi nähdä.. Voi olla täällä ollaan vielä tammikuussakin kasassa.. Ärsyttää kun ei tiedä milloin nyytti syntyy, ei voi oikein suunnitella mtn kun ei tiedä millon tuloo lähtö..

Mut lähen tästä valittamasta..

(rv 39+2)
 
:wave: Mä oon vielä yhtenä kpl:na! Ajattelin olla vielä ainakin huomisen yli. Mä haluan jouluruokia syömään!!!! :p Kävin vanhuksien luona, jossa oli kinkku justiinsa paistumassa. Ai että tuoksui taivaalliselle...

Laitan nyt jo ehtooksi, että jaksaa huomenna taas paahtaa pitkin kyliä.

Oikein ihanaa ja rauhallista joulua kaikille äideille, vauvoille, isille, sisaruksille ja nyyttiään vielä odottaville :heart: :xmas: :heart:
 
Onnea vauvan saaneille!!!
Vitsiläinen että niitä putoilee aina ku avaa sivun, ihanaa, kun saisi jo itekin :heart:

Enkuli: jaksamista! Elämän kiertokulku hyvin nähtävissä, jonkun on kuoltava jotta toinen voi syntyä.....toivottavasti jaksatte edes jotenkin joulusta, jos ei muuten niin tunnelman kanssa nauttia ja rauhoittua :hug:

Vai tivoli kyllästy noi nopsaa ruokiin :D

Mä lähdin tänään taas sittekävelylle....meinasin mennä tuollaisen pidemmän lenkin ku eilenkin meni niin hyvin pururadalla..no en päässy ku about 200m ni selässä tuntu sellainen kipu mitä en ole ennen tuntenut...se tuli jotnekin "syvemmältä"...sitten nipisti vatsaa että luulen että mua oikeetsi supisti ns kipeesti lenkin aikana muutamaan otteeseenkin..ja tuota jännää selkäkipua oli kanssa pitkin lenkkiä....mies meinas heti että jaaha, eikös tuollainen selkäkipu enteile synnärillelähtöä mutta ei nyt enää sellaselta tunnu...
ja vauvakin kyllä taas liikuskelee..vai pitääkö sen vauvan olla aivan hiljainen ennen synnytystä, niin että ihan panikoi, vai onko hän vaan rauhallisempi kuin yleensä...??

No, selkä on nyt jo vähän ylhäältäkin kipeä mutta leivoinki aamulla kasan torttuja ja kävin autoilees että saattaapi johtua siitäkin..
vaavi porailee taas, siihenhän alkaa jo ihan turtua, ei tunnu enää yhtää niin pahalta ku ekoilla kerroilla ;)

Liinulille myös jaksamisia!

Hyvä että Misselläkin kaikki arvot hyvät, ei ainakaan niiden osalta sitten tule mitään epämukavia yllätyksiä.

Kaveri just laitto viestin että eikö vieläkään...on ne hassuja :D
 
Liinulille jaksamisia :hug:
Onnea taas uusille äiteille :flower: :flower: :flower:

Ja hyvää joulua kaikille!Profiilissa tuore kuva meidän tontusta :xmas:

Toivottavasti loputkin joulun odottajat pääsee pian jakautuun ;)

Maikka+poika 8pvää
 
huh, hyvä, että täällä on vielä muitakin. ja sellaisia, joita synnytys vähän pelottaa/jännittää... :x
ihana pikku-ukko maikalla :heart:

iida83 jättäisin suosiolla tuon joulunvieton väliin jos sinne tulee joku märkärupipotilas. mä olin eilen jo aivan kypsä pelkästään siitä, että oltiin ulkoilemassa mieheni ja yhden pariskunnan kanssa ja tää pariskunnan mies halaa ja pussaa kovasti mua poskelle kun ei olla pitkään aikaan nähty (tarjosi mulle ranskiksiaankin omalta tarjottimeltaan, no ei silloin onneksi tehnyt mieli) ja sitten kuulen että sillä on flunssa. Kovasti olisivat vaimonsa kanssa tulossa synnärille katsomaan vauvaa siis HALOO, voisivat ottaa järjen käteen, en halua ketään räkätautista vauvan lähelle. :eek: mut tosiaan ei täällä mitään synnytykseen viittaavaa ole. muutenkin olen aika stressaantunut siitä, että porukka ei tajua edes kysyä voisivatko he tulla vauvaa katsomaan sitten aikanaan sairaalaan kun ei ne huoneet mitään ruhtinaallisen kokoisia ole ja vierailuaikoina kuitenkin isovanhemmilla on etusija tulla eikä kavereilla tai tutuilla.

taas tuli urputettua, sori vaan ja hyvää joulua kaikille vauvoille jotka mahassa tai mahan ulkopuolella möykkäävät ja heidän vanhemmilleen :D
 

Yhteistyössä