**Joulun odottajat** JOULUKUUSSA

Lumienkeli: yritin jo päivemmällä kirjoittaa, mutta ei näköjään mitään tullu.
Kyllä multa välillä tais päässä vähän kovempikin ääni sitä en enään muista oliko se kiljuntaa vai karjuntaa, mutta jos olet viereisessä huoneessa ollut niin varmaan olet kuullut :D
Missä salissa sinä olit? Me oltiin tosiaan vain 15 min synnytyssalissa ja kahvit juotiin käytävällä.

Tai olla enempi buukattu täyteen se 2 kuin 1 kun meillä oli jopa perhehuone käytössä ja minä olin kahen hengen huoneessa toisen äitin kanssa, kätilö kun sanoi että 2:ssä on perhehuoneessakin kolme äitiä :eek:

Onnea Vetiver :flower:

Kovasti voimia kaikille odottajille vielä ja herkutelkaa nyt vielä oikein kovasti kun voi melkein hyvällä omatunnolla herkutella :flower:
 
Heips,
pääsinhän minäkin vihdoin rauhassa koneelle...

17.12. klo 20.45 syntyi poika (39+4), 3900 g ja 50 cm. Synnytyssalissa vierähti aikaa reilu tunti, ponnistusvaihe 5 min. Luomuna mentiin ilokaasun voimalla. Synnytys oli sen verran nopea, ihmettelin vain, et tässäkö tää nyt sit oli?

Poika oli keltaisuuden takia valohoidossa vuorokauden ja pääsimme kotia perjantaina. Sunnuntaina kävimme kontrollissa ja arvot oli pompsahtaneet reilusti ylös, joten jäimme saman tien triplavalohoitoon lastenosastolle.

Tänään yksi valo vähennettiin, nesteytysruokinta loppui ja poika jaksaa jo imeä rintaakin.

Olen itse käymässä kotona syömässä jouluruokaa muun perheen kanssa. Sitten yöksi takaisin ja aamulla taas tilannearvio. Ehkä päästäisiin jo kotiutumaan.

timantti
 
Hirmuisesti onnea uusille vauvoille ja äideille! :xmas: :heart:

Tällä rintamalla ei mitään uutta. Samoilla linjoilla olen muidenkin (vielä) kärvistelijöiden kanssa, eli jouluaatto meni naatiskellen joulupöydän antimista ja löhöillessä. Ihanaa, kun kerrankin saa olla passattavana ;) Ja on sitä tosiaan tullut syötyä! Eilen anoppilassa ja tänään jatkettiin omien vanhempien luona. Tänä vuonna en laittanut jouluruokaa ollenkaan kotona. Hyvin on siis tullut ravittua siitä huolimatta :D

Nyt olisi taasen sellainen fiilis, että lähdetähän sitä vaavia hakemahan *uhmaa*. Lämmitän tänään saunan (ja miehen ;) :heart: ). Pitkällä lenkillä olen jo käynytkin. Mitkäs fiilikset Noralla, kiiuskalla, missellä, enkulilla, liplapilla, lilleriinalla, tivolilla...? Lähettäisköhän tänään?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Nyt olisi taasen sellainen fiilis, että lähdetähän sitä vaavia hakemahan *uhmaa*. Lämmitän tänään saunan (ja miehen ;) :heart: ). Pitkällä lenkillä olen jo käynytkin. Mitkäs fiilikset Noralla, kiiuskalla, missellä, enkulilla, liplapilla, lilleriinalla, tivolilla...? Lähettäisköhän tänään?
Jep, täällä samat fiilikset eli olisin myös valmis lähtemään nyytin hakuun! Meillä myös sauna lämpeämässä ja ajattelin raahata sinne myös mieheni ;)

Mutta katsellaan miten käy... Heipä hei ja ollaan taas äänessä :)

Niin ja onnea Vetiverille, Minttuliinalle, Lumienkelille ja Timantille maailman parhaista joululahjoista :flower: :xmas:

Nora ja Vilma 41+1
 
Snoopy, tää vois lähtä kyllä kans ihan millon vaan...
Eilen supisteli oikein kunnolla. Tänään oon levänny ja nukkunu päiväunia niin, että varmasti ois energiaa synnyttää vaikka kaikki maailman lapset, mutta toistaiseksi päivän supistussaldo nollassa. Maitoa kyllä erittyy rinnoista siihen malliin, että vois sen pienen jo ruokkia...
Katsotaan kuitenkin rauhassa, jos tuo pieni sittenkin odotuttaa itteään ensvuoteen. Laskettuaika kun vasta 28.12... johon aikaa kolme päivää!! Mihin tää kaikki aika on menny ku vastahan sen positiivisen raskaustestin tein?!! :eek:
 
20.12 synty meijän pien poika.. 3700g ja 51cm :)
Lapsivedet meni keskiviikko iltana yhentoista aikaan ja yheltä lähettiin synnärille.. sielä sitten vierähti torstai iltapäivään kunnes vauva syntyi.. kauan sitä pukattiin, ja oksitosiinin avulla se maailmaan saatiin, hyvät fiilikset jäi kuiteski vaikka rytäkässä häntäluukin murtui, on muuten KIPEÄ, mutta vaivan arvoinen nyytti tuhisee kainalossa :D

Nyt vaan äkkiä muutkin sinne vauvan haku reissuun!

Mammamamma ja poika 5vrk
 
Onnea onnellisille! :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Mitkäs fiilikset Noralla, kiiuskalla, missellä, enkulilla, liplapilla, lilleriinalla, tivolilla...? Lähettäisköhän tänään?
Menkäähän työ, minä jään pitämään listaa yllä!
Omat tuntemukset: Sunnuntai- ja maanantaiaamuna/ yöllä vähän menkkatunnetta, hävisi kun nousi ylös, sunnuntaina pitkällä metsälenkillä ja viimoisia kauppajuttuja, vähän vihlontaa. Eilen sairaalassa isäpuolta katsomassa (tilanne ennallaan) ja pitkää käytävää kävellessä joutus pari kertaa pysähtymään ja pitelemään mahaa kun vihloi, samoiten tänään välillä aika mojovia vihlaisuja muttei mun mielestä supistusten yhteydessä vaan esim tyypin liikkuessa= työntynee alaspäin... Mutta rauhassa siis ootellaan, varsinaisia kivuliaita supistuksia ei vielä tiedossa. Eikä mitään limatulppia tms. Valkkari vähentynyt kyllä? Vaavin liikkeet ei.

Joulu mennyt syödessä, huomenna jatketaan! Äsken vasta koirien kanssa sulattelulenkillä, ällöttävän rapaista ja pimeää tuolla ulkosalla... Mutta ihan kiva kuiteskin taas haukata happea ja liikuttaa itseään, ei edes vihloillut! Jos vähän iltapalaa....

Ja joulurauhaa edelleen!
:xmas: 40+1
 
No voivoi sentään, en tahallani sinua minimi unohtanut... Toki lähdet mukaan! :D

No joo, vaikkakin taidan itse passata tämän(kin) päivän synnärille menon :ashamed: Istuin niin kauan saunassa että tuli paha olo :x Siihen ei tätä nykyä kauaa tarvita. Nyt kun istahdin sohvalle alkoi sellainen jytä mahassa että oksat pois. Ei taida vapeli tänään tahtoa ulos tuolta. Voi hitsinhitsi...
 
Snoopy: Unohdit mutkin... =) Heh.. No en oo pahalla mielellä. Mun tapaus alkaa olla mun mielestä jo todella koominen. Huomenna siis taas käynnistykseen. Oikein naurattaa ajatella, et taas ne lykkää pillereitä ja mitään ei silti tapahdu! Villi veikkaus on, että sectio saattaa olla edessä, ellei ne nyt keksi jotain typerää ennen sitä... Mutta tulen siis torstaina kertoon kuinka kävi, kun ne aamusta taas kotiuttaa mut..! :attn:

Ja todella lämmin onnittelu halaus kaikille vauvan saaneille ja paljon kiitoksia tsempeistä ja myötätunnosta.

Minky 40+6
 
Heips!

Ei sitä voi snoopy kaikkia muistaa(siks mä en yleensä nimeekään helpolla joitain vauvautuneita tmv ku varpisti unohtasin jonku...) mutta muistutan että täällä on myös yksi, edelleen vauva mahasaa, ei sylissä...damn...no, joka päivä varmasti lähempänä ;)

Minimi: me mennään aika liki toisiimme...meillä siis tänään 40+1....no, eikös suurin osa vauvoista tilastoen varjossa synny rv 40+2 joten sulla se ois tänään ;)

Mulla on täysin samoja vihlaisuja...juuri tunne että vauva poraa, piatsi eilen ne oli niin kipeitä että en voinu muutamaan otteeseen liikkua tai istua tai mitään..sattu niin pirskuleesti!
Mies snaoiki että sanot sit heti ku mennään johon totesin että ei tässä vielä mitään supstele että viiltelee vaan....
kypsyttääkös tuo viiltely paikkoja, tai avaako...???
ois kiva tietää miksi kärsii =)
Ihana ku mies oli sillo just lepäämäs sohvalla ja ku jouduin sit kävelee, seisoo paikallaan, pitelee mahasta ni sillä meni vatsa aivan kuralle ja istu veskissä pitkän aikaa ja huuteli sieltä että mikä olo :LOL: :heart:

Mä en o varma, mutta musta tuntu niinkuin noiden vihlaisujen lomassaoisi supistanut taas pari kertaa ja vatsa kovettui..nuo vihlonnat vaan oli niin kovia ettei siinä ois huomannu vaikka ois lasisirun päälle astunut..
No, saapi vähä esimakua tulevasta..ja masokisti luonnetta, mua eilen nauratti ja teki hyvää kun tuli kipuja :ashamed:
Meinaan eiköhän nuo kuitenkin ihan hyvä lupaa tulevaa ajatellen =)

Mulla on turvotusta tullut nyt..en tiä vaikuttaako jouluruoka vai se että ollaa oltu paljon liikkeessä, mutta pari päivää jalat ollu tosi isot(pohkeet lähinnä) ja sitte ranteet ja sormet on sen verra et sellasen hiukan tiukemman rannekorun jouduin ottaa pois ja vihki/kihlasormukset ei ole enää sormessa.....
lähteekö tällainen turvotus synnytyksessä siis pois...??
ei taho olla nakkisormi..

Mitäs sitä tänään keksis..käyn kävelyllä ja mennää anoppilaan.....ja saunassa on käyty liki joka päivä..ei sillä että jos se vaikka auttaisi synn alkamisessa vaan siksikin että siinä menee kivasti aikaa ja rentouttaa, jollei vauvaa aikaseksi saisi :)

Niinkuin snoopykin sanoi, kyllä meillä kanssa vauva välilä liikuskelee nin plajon että mietin että onko se tulossa..mutta kyllä liikkeet vähentynyt on...

Mä oon päättäny että joulusuklaita saa syödä niin kauan hyväl omal tunnol kunnes vauva syntyy..jotain iloa pitkään odotusaikaanki :LOL:

Mukavaa päivän alkua kaikille ja niin tärkein:

VAUVAN SAANEILLE IIIIISO :hug: ONNEA :heart: :heart: :heart: :heart:
 
jokos liplappi lähti kun tulppakin kerran jo poistui?

hohhoijjaa, täällä siis ollaan 40+3, oltiin eilen kylässä ja täksi päiväksi tulee vieraita. nukuin tosi vähän ja sen mukainen olo, menin petiin puoli 2 ja neljän tunnin päästä pissalle jonka jälkeen torkuin klo 7 jolloin mies heräsi ja alkoi harrastamaan erotiikkaa vaikka teeskentelin nukkuvani ;) näin siinä käy jatkuvasti kun nukkuu ilman housuja mutta hiivaoireet katosivat heti! nyt ukko nukkuu tuolla ja mä olen pörrännyt seiskasta asti. meniskö vaikka kutomaan...

niin, tulikohan niitä aattovauvoja?

huomenna taas neuvola, täti taitaa hämmästyä kun saavun paikalle kun on viimeiset kolme viikkoa huutanut että ihan kohta syntyy (luulen, että ne vaan yrittävät luoda jotain uskoa eivätkä puhu totta)

:hug: kaikille uusille vauvoille!
 
kiiuska täällä kans neuvola huomenna eikä kyllä tee mieli yhtään mennä ku oma täti ei ole edes paikalla.

täällä vielä...illalla taas sain pari tuntia kokea noita supisteluita. ja aamulla sama mut nyt nekin on poissa. pitäs äiteen ruokapöytään lähtä tänään. ei kyllä huvittais ku kaikki siel kyselee no eikö vielä? eikö ne nää?

tänään olis sit 40+4
 
lilleriina kyselyt on tuttuja, totta vieköön. ja jos ei livenä niin ainakin puhelin pärisee ja tekstiviestiä pukkaa. Appiukko taitaa nykyään olla pahin pommittaja. Sulla sentään supistelee, otetaan se hyvänä merkkinä :) Kai pitää asennoitua ettei tämä vaavi ole sitten vielä ihan täysin valmis vaan haluaa kehittää jotain ominaisuuttaan. Tai sitten sillä on hyvät oltavat, viihtyy kun ruokahuolto pelaa ja on lämpöistä.

snoopy, tivoli ja varsinkin minky, mulla on suuret odotukset jostain syystä juuri teidän suhteen seuraavaksi! :xmas:
 
Heippa!

Sori en päässyt treffeille mukaan, yhtenä kappaleena edelleen =). Lähtiköhän kukaan meistä viime yönä...

Oli puhetta vihlonnasta. Täällä kans vihlonut koko yön ja välillä heräsin kipeään supistukseenkin mut niitä tulee niin epäsäännöllisesti ettei niistä ole mihinkään. Mulla on tota vihlontaa ja poraamista ollut pitkään mut selkeästi enemmän nyt parin viikon aikana ja mulla paikat auki 2 cm ja kohdunkaula lyhentynyt parissa viikossa. On kyl ollut muutama sellanen kunnollinen supistus missä joutunut ihan pysähtymään kun sattunut niin paljon. Eli en nyt sit tiedä et onko noi vihlomiset avanneet niitä paikkoja vai noi kunnon supistukset. Mut luulen että kyllä ne valmistelee siellä paikkoja.

Turvotusta ollut täällä kans enemmän kun olen myös antanut itselleni luvan jouluna syödä normaalisti. Oon kyl sit juonut litratolkulla myös vettä ja lentosukat on jo ihan puhki kuluneet kun en ole muita käyttänyt varmaan viimeiseen kuukauteen turvotuksen takia. Sormukset on roikkuneet kaulassa jo pari kuukautta. Mä ainakin luotan siihen että tää turvotus lähtee kun vauva syntyy, toivottavasti :kieh:

Onnea kaikille uusille vauvautuneille :heart:

Tänään lähdetään kyläilemään, pitää lähteä valmistautumaan.

Misse81 39+5
 
Snoopy; eeen mä kyllä sitä tarkoittanut että olisin jäänyt listasta pois (eihän täällä voi kaikkia muistaa, mä en yleensä muista edes kelle kommentoin), vaan ihan oikeasti odottelen mieluusti vielä B)

Koko ajan ollaan ajateltu että ensi vuoden puolelle menee (ja olisi suotavaa mennä), eilisestä kyllä itsellä tullut sellainen olo että ehkä ei päästä ihan sinne asti, ei voi tietää.. Mutta kun tosiaan tullut uutta oloa, nytkin yöllä menkkatunnetta ja selkäsärkyä, mutta tasoittuivat taas kun ylös nousin. Eli ihan hyvin voi se pari viikkoa mennäkin.

Itse asiassa eilen nukkumaan mennessä kun tuota aloin ajattelemaan että ehkä tästä piankin joutuu homiin, alkoi ekaa kertaa jännittämään. Oikein joutui käydä läpi että mitä pitikään vielä tehdä (koirien hoitoon saamiseksi jne) ennen lähtöä ja sitten tuli pelko että miten kestän kivun. Sairaalassaolon jätän sen ajan murheeksi, uskon että siellä kaikki menee sitten jo ihan omalla painollaan, tulee mitä tulee, apuja ainakin löytyy. Löytyyhän täältä kotoakin ihana mies, mutta tuntematon hiukan alkoi pelottamaan. Ehkä oli jo aikakin. Olen vissiin hiukan hitaasti kypsyvää tyyppiä, vasta menee jakeluun että synnytys tulee eteen kun alkaa pienenpienenpienet kipuiluoireet.

Jaahas, meni tas läpinäksi. Nyt koirien kanssa lenkille ja isälle syöpöttelemään. Perjantaina sitten neuvolaan. Tosin ei siellä koskaan mitään ihmeellistä selville saa; ehkä nyt on painoakin tullut enemmän kuin monena kertana, ainakin olo sen mukainen. Turvotusta ei täällä vieläkään sen enempää kuin nilkoissa kuukausia; suklaa alkaa kyllä kehittää kaksoisleukaa :D

Pärjäilkäähän!
40+2
 
Täällä ollaan yhtenä kappaleena yhä. Aamuyöllä heräsin supisteluihin, mutta johtuivat vaan siitä että rakko oli täynnä... :/ Ärsyttävä toivonpilkahdus... :headwall:

Minky, nyt jäät pitelemään vaikka sängyntolpasta kiinni, mutta tällä kertaa sitten kotiudut vaavi mukana! :hug: Ei ne herranisä voi sua taas sieltä lasaretista kotiin laittaa... Tsemppiä koitokseen, oon ihan varma että sä oot meistä ekana vaavi kainalossa :heart:

vesseli-80, noi poraamiset tuntuu täälläkin niin, etten pysty edes istumaan. Vessakäynnit on muuttunu tosi akrobatiaksi, kun vauva kääntelee päätään. Jotenkin tuo pytynpäällä istuminen ei luonaa enää millään. Saapi sitten roikkua käsien varassa milloin missäkin asennossa :x Lohduttaudun minäkin sillä, että tuolla kivulla ja vihlomisella tosiaan on funktionsa. Minäkin saan nykyään kicksejä siitä kun sattuu, vihloo, juilii tai särkee... Mitenniin masokisti :kieh:

Aika monella, minä mukaanlukien, on huomenna neuvola. Ei yhtään kiinnostaisi edes mennä... Blääh. Sitä samaahan siellä taas jauhetaan; paino, turvotus, verenpaine, jännittääkö, näkemiin ja nähdään taas viikon päästä... Ja mulle kanssa toitotettu jo varmaan kuukauden verran, että varustaudu lähtöön. Joopajoo...

Päivittelin taas (varmaan kymmenettä kertaa) biisejä tuohon mp3 -soittimeen. Kannattaakohan ladata rauhoittavaa vai aggressiota nostattavaa musaa synnytystä varten..? :p Pukki toi uuden Tori Amoksen, joten sen voisi laittaa kuunteluun. Eipä tee mieli uloskaan kun tuulee ja sataa :x Masentaa...
 
Mullakin on tänään täydet 40vkoa kasassa. =)

Hassua, että 39 viikolla asti supisteli ja oli vaikeeta, nyt pitää aamuisin kokeilla että onko se maha edelleen mukansa, sen verran helppoa tämä elo on nyt.

Täällä on aika monta, jotka näyttää olevan tuossa 40vkon kieppeillä. Jännää... :xmas:
 
Kiiuska: minähän en lähe kulumallakaan |O Huomenaamuna ois kontrollikäynti polilla, saas nähä mitä se tuo tullessaan, varmaan seuraavan kontrollin parin päivän päähän :p Niin ne juoksutti mua esikoisestakin :whistle:

rv:t ois niinkun 41+4
 
Tyttö tuli!

Se tyttö mun unesta sitten synty.. ;) ruskeatukkanen kiltti tytteli,just niinkuin unessakin. Kokokin oli lähellä sitä mun ennustamaa 3,5 kiloa= 3560 g B) ja pituus 49 cm.

Tyttö syntyi lauantaina 22.12 klo 17.59.
Mies pääsi mukaan synnytykseen,tosin kasvosuojuksen ja kumihanskojen kera eikä sillon vauvan syntymäpäivänä ottanu sitä syliin vielä ettei tartuta tautiaan. Onneks oli muutenkin hyvävointinen sinä päivänä kun alkoi lääkkeet puremaan.
Synnytyksestä voisin kertoo myöhemmin,tosin ei ole pitkä eikä hurja niinkuin pelkäsin. Mulle jäi synnytyksestä hyvä kuva,kiva niin koska tää oli kyllä mun viimeinen.
Me kaikki voidaan hyvin ja päästiin jo maanantaina kotiin yhen aikaan joulua viettämään. Tyttö on niin ihana.. :heart: hellyyttävä tuuhean tukkansa kanssa. Nää mun 2 edellistä lapsukaista oli syntyessään liki kaljuja tai vaaleita niin on hassua ja ihanaa kun tällä tulokkaalla on tukkaa niin että kätilö sai rusetinkin laitettua =)
Väsyny oon..tyttö syö tosi tiheästi joten paljon muuta en ehdi tekemään ku imettämään. Onneks maitoa nousee ja sain vähän jo pakkaseenkin pumpattua.
Nyt meen lepäämään kun kaikki muutkin nyt nukkuu..univelkaa on paljon ja pää on aika jumissa. Mutta on se vaan ihana..isovelikin tänään osoitti suurempaa kiinnostusta ja helli vauvaa :heart: Isosisko on kanssa ihan myyty ja haluaa kovasti auttaa hoidossa..

Onnea kaikille vauvautuneille :flower:
Ja jaksamista muille odottajille!!
 

Yhteistyössä