***Joulun Odottajat*** KESÄKUU

voi nyt sanonko MIKÄ! :( tulin just neuvolasta, sikiöllä oli kaikki hyvin mikä on tietty pääasia :heart: , pulssi saatiin heti kuulumaan, noin 159, kohdusta tiputteluvuoto ei ainakaan lekurin mukaan tullut, sitä vuotoa tuli myös tänään vähän, sisätutkimus sattui kamalasti, ei varmaan laittanut tarpeeksi liukkaria niihin metalliosiin. Ilmeisesti limakalvot vaan niin kuivassa kunnossa että sieltä se veri tulee. Huomasin, että lekurilla oli kirja auki pöydällään ja kävin kurkkimassa mikä kirja oli kun hän poistui hetkeksi huoneesta: auki oli teksti: miten tutkit raskaana olevaa emätinvuotopotilasta... taisi kyseessä olla joku harjoittelija, niin nuoren oloinen ja kokematon, mukava sentään.

Terveydenhoitajan käynti olikin ihan eri tyylinen kuin eka käynti. Terveydenhoitaja oli se sama viimeksi puhelimeen vastannut keskenmenonpovaaja-sijainen (onneksi sijainen!!!), sain lievät haukut painonnousustani (BMI ennen raskautta ollut 21) ja nyt painoa on tullut huikeat 800gr sitten viime käynnin, verenpaineesta sentään alapaine kelpasi mutta yläpaine oli jo koholla, lukemat täsmälleen samat kuin viimeksikin 135/74 tyyliin josta edellinen terkka sanoi, että ihan hyvät arvot. Ja tietysti paineet mitataan juuri sen jälkeen kun huudetaan, että jos keskenmeno tulee niin sille sitten ei tässä vaiheessa voi yhtään mitään :'( Käski kiinnittämään huomiota ruokavalioon (tämä k***ii) erityisesti koska syön erittäin terveellisesti, sanoin vain, että ehkä painonnousu johtuu siitä, etten uskalla liikuntaa harrastaa niin aktiivisesti tuon vuodon takia. Sain ohjeeksi välttää kaikenmaailman rasvaisia juustoja vaikka en niitä syö. Voi elämän kevät. Rakenneultra tehdään viikon 20 paikkeilla. Jotain hyvää käynnistä sentään: pissa oli puhdas ja rakkautta saan miehenkin kanssa harrastaa jos voitelen paikat ensin hyvin. Jaa-a. Sori nyt vaan tämä omanapainen hapatus :ashamed:

Iloinen olen siitä, että tuo kuivahko täti oli sijainen :snotty: ja rääpäleellä oli kaikki hyvin.

Jusseja!

PS. Maukkis, multa kiellettiin ratsastus jo heti alkuunsa (vaikka pelkäänkin hevosia ja en ole koskaan ratsastanut) :kieh:
 
sain lievät haukut painonnousustani (BMI ennen raskautta ollut 21) ja nyt painoa on tullut huikeat 800gr sitten viime käynnin, verenpaineesta sentään alapaine kelpasi mutta yläpaine oli jo koholla, lukemat täsmälleen samat kuin viimeksikin 135/74 tyyliin josta edellinen terkka sanoi, että ihan hyvät arvot. Ja tietysti paineet mitataan juuri sen jälkeen kun huudetaan, että jos keskenmeno tulee niin sille sitten ei tässä vaiheessa voi yhtään mitään :'( Käski kiinnittämään huomiota ruokavalioon (tämä k***ii) erityisesti koska syön erittäin terveellisesti, sanoin vain, että ehkä painonnousu johtuu siitä, etten uskalla liikuntaa harrastaa niin aktiivisesti tuon vuodon takia. Sain ohjeeksi välttää kaikenmaailman rasvaisia juustoja vaikka en niitä syö.
No olipa veemäinen terkka sulla. Jos sun BMI on 21, niin sähän oot tosi hoikka. Ei kai nyt hoikan ihmisen tarvitse 800 g:n painonnoususta mitään kriisiä saada :eek: ? Ihme meininki.
Tarkoitit muuten varmaan, että rakenneultra on rv 20 paikkeilla, eikä np ;) .

Mua tökkii tää siivoaminen |O . Toivottavasti musta lapsen syntymän myötä tulee supermama joka rakastaa siivoamista ja hinkkaa hammasharjalla wc-pöntön (mieluummin ehkä ei..) :headwall: .
 
Kiiuska, voihan vihtori mikä ämmä sulle on sattunut :kieh: ! Sun taustoja muistellessani tuollainen km:jen povaaminen ja muu epäasiallinen kohtelu ei varmasti tunnu yhtään reilulta eikä ihme, että verenpaineet nousee. Ilmeisesti kuitenkin pieni voi hyvin ja vuoto on vaaratonta? :hug: Sun pitäisi tulla mun neuvolan tädille. Hänen mielestään mahdollinen painonnousu on ok ja munkaan verenpaineesta hän ei hermostunut, vaikka kuulema matalampikin olisi voinut olla. Kyllä tuollaisessa ammatissa olevien pitäisi melkoiset psykologiset testit läpäistä, ennenkuin herkällä mielellä olevaa odottajaa saisi käsitellä, argh.

ON:n eilisellä neuvolakäynnilläni terkkari taisi sanoa, että pikkuisen syke on edelleen 170. Milloinkahan se laskee?

Hyvää juhannusta kaikille, ellen ehdi tänne enää :wave: . Varapomo oli reilu ja laskee meidät tänään lähtemään töistä jo klo 13. Huomenna lähdemme juhannuksen viettoon vanhempieni mökille satojen kilometrien päähän ja pääsen valkkaamaan mun ja veljeni vanhoja vauvanvaatteita =) .

tivoli 14+2
 
KIIUSKA:
Ootko varma et ne tarkoitti sun tapaukses nimen omaan hevosella ratsastamista ;) Sori.. tiedän, todella huono vitsi, oli vaan ihan pakko. Mulle taas yleislääkäri (tekee paljon odottavien kanssa töitä ) ja ihan synnytyksiin erikoistunut lääkäri (vanhempi henkilö ) sanoivat että noin puoleen väliin saakka jos vaan tuntuu ok:lta niin voi ja saa (ja pitääkin) harrastaa. Niin ja vielä noista harjoittelija lääkäreistä, itelle kans osunu kerran sellanen jonka piti kattoo ohjeet gynetutkimukseen.. Ja se viel sanoi sen et täytyy kattoo ohjeet koneelta.. Mut onneksi kiiuska kaikki on hyvin :)

SCHÄZCHEN: Tuu sä meille siivoon niin mä tuun teille, sopiiko? Nimim:inhoan siivoamista.. (tai oikeestaan sen aloittamista) :D

Heippa. nyt meen syömään niiiiiin ison annoksen nakkikeittoa että terkkatädin vaaka hajoaa seuraavas neuvolas, :kieh:

:wave:
 
Kiitti Maukkis tarjouksesta =) . Luulen, et mun kantsis ottaa se iloiten vastaan, koska täällä tätä sarkaa tuntuu olevan loputtomiin |O . Tarttis joskus ottaa itseä niskasta kiinni ja heivata puolet tavarasta kaatikselle, mut kun mulla on sellaista keräilijä-taipumusta :whistle: ... En raaskis heittää mitään pois :ashamed: .
 
Mä elin ihan siinä luulossa, että raskausaikana tuo (hevosella! :D ) ratsastus on ihan kiellettyä. Toki ihmiset nyt on (toivottavasti) varustettu omalla maalaisjärjellä, ja tekevät niinkuin itse parhaaksi näkevät. Onhan se ratsastus varmasti todella kiva harrastus, ja 9kk tauko tuntuu kyllä todella pitkältä jos sattuu oikein hevosihminen olemaan. Mäkin kommentoin tuossa yhdellä palstalla, että sisämaalaus r-aikana liuotteettomilla vesiliukoisilla maaleilla on ihan ok, ja jonkun lääkäri taas oli kieltänyt sen kokonaan! :eek: Mutta nykyäänhän on työmaat täynnä naismaalareita, jotka tuon logiikan mukaan joutuisivat jättäytymään heti pois töistä... Ei se nyt ihan niin voi mennä... Neuvoja, suosituksia, vinkkejä ja kieltoja on näemmä niin paljon ja niin ristikkäin, että parasta hankalissa tilanteissa turvautua omaan harkintaan. Lääketiede kun ei näytä useinkaan edustavan yhtenevää kantaa.

Hyvää Jussia teille kaikille tasapuolisesti! :wave: En varmaan ehdi tänne enää kirjustelemaan, eli ens viikolla kuullaan taas! Oikein aurinkoisia lomapäiviä lomalaisille, ja jaksamista kaikille ketkä juhannuksena työskentelevät. Hejdå!
 
Muahtavaa, mulla on kans kohtu korkealla. Lääkäri ihmetteli jo 11 viikolla, kun kohtu oli jo navan korkeudella. Missä lie nyt jo menossa :D Voikun tuntis iteskkin jo liikkeitä :heart: Hyvää juhannusta kaikille :flower:
 
Heippa kaikille :wave:

Ihanaa kun monet ovat jo tunteneet potkuja :heart: Mä en ole vielä tuntenut mitään liikkeitä, täällä siis edelleen odottelen että masu kasvaisi enemmän ja niitä liikkeitä tuntisi.

Sukupuolesta: Mä haluaisin tietää sukupuolen etukäteen, mutta mies ei, joten se taitaa sitten jäädä kysymättä...

Seksistä: Meillä on aika lailla touhuiltu samaan tahtiin kuin ennen raskauttakin. Mä en aikaisemminkaan ole ikinä kuivuudesta kärsinyt, ja nyt raskauden myötä tuntuu että mä olen "aina valmis" :LOL: Ja täytyy sanoa että mun kohdalla se pitää paikkansa että on alapää aika herkässä kun verta on enemmän pakkautunut :whistle: joten ei valittamista täällä sen suhteen :D

Schätzchen, mä en ole enää pystynyt juoksemaan normaaliin tahtiin, sillä sykkeet nousee ja hengästyy niin helposti. Mun lenkit on menneet lähinnä kevyeksi hölkäksi ja välillä pitää pistää kävellenkin, varsinkin ylämäissä. Mä olen juossut kolme maratonia ja tavoitteena oli juosta yksi per vuosi, mutta tämän vuoden maraton taitaa olla sitten joulukuussa Jorvissa :LOL: Ehtiihän sitä sitten taas myöhemminkin juoksentelemaan. Nyt olen nauttinut suunnattomasti siitä kun on välillä voinut pyöräillä töihin, ja ajattelin jotain mammajumppia kokeilla sitten kun masu on isompi.

Voi voi, nyt ei ehdi enempää kommentoimaan muiden kirjoituksia, tosi ihanaa ja aurinkoista juhannusta kaikille! B)

Nelma rv 13+3
(ai niin, itse olen nyt 29v joten iän voin muuttaa listaankin)
 
Tänään oli myös mulla neuvola ja kaikki onneksi ok. Pikkuisen syke oli 140-145, edelleen poika? :D
Kohdunpohjan korkeus "huimat" 15cm.
Seuraavana onkin rakenneultra heinäkuun puolenvälin jälkeen ja tavan neuvola taas vasta melki 5 viikon päästä. :eek: Ei ole kuulemma mitään tarvetta käydä useammin! |O

Toivottavasti Jajepoon pahoinvointi alkaa hellittämään, ei varmasti ole kiva olo! :hug:

Oikein hyvää Juhannusta kaikille!


 
Hellou. Että mua ärsyttää (vaikka itekin oon hoitoalalla) toi raskaana olevien tökerö kohtelu.. Ja harmi että vielä liian moni saa sitä osakseen. Hittojako ketään tarvii millään km:lla pelotella, pelkoja perseessä muutenkin ihan tarpeeks. Mua jotenkin niin kypsyttää kaikki, että ihan jo kauhulla odotan rakenneultraa ja seuraavaa neuvolaa. Mulla on kans terkka mitannu aina tooosi korkeet paineet, mutta ymmärtäny sen että vähemmästäkin ne nousee. Jollekin oli valitettu liiasta painonnoususta, jotenkin vähän hassua. Mulla taas lääkäri ihmetteli, kun paino oli noussut ihan alussa niin vähän. Kohden ei koskaan.

Mä en oo ihan varma oonko tuntenu liikkeitä. Sellasia jänniä nykäyksiä on mahassa ollu, en oo sellasia aiemmin huomannu. Ajattelin että ne on liikkeitä, toisaalta mietin voiko niitä vielä tuntee.

Ja vielä yks kysymys. Kumpien raskausviikkojen mukaan eletään? Menkkojen vai ultran? Mulle tuli äitiyspolin käynnistä jo epikriisi ja siinä oli molempien mukaan tai siis toisessa kohdassa menkkojen mukaan ja toisessa ultran. Mä oon ihan sekasin. Menkkojen mukaan oon nyt sit viikolla 15+4 ja ultran mukaan 14+4 tai jotain..

Hyvää juhannusta kaikille. Mä oon töistä vapaalla koko juhannuksen ja on tarkotus lähtee kanssa mökkeileen. Mökki on onneks 10km kotoo, joten jos ikävä omaan sänkyyn iskee, voi tulla kotiin. :)
 
Minäkin vetäydyn tästä yöpuulle ja huomenna aamulla startataan sitten juhannuksen viettoon. Nyt tuleekin useamman päivän vieroitus tältä palstalta, mutta onpahan luettavaa kun palaan :D .

Oikein hauskaa juhannusta siis kaikille B) !
 
Moni on nyt sitten jo juhannusta viettämäs mökeillä ja muualla :) Me lähdetään illalla mun vanhempien (ja sisarusten) luo ja grillaillaan ja oleillaan vaan.

Jajepoolle jaksamisia ton oksentelun kanssa :hug: Toivotaan et pian helpottais!

Kävin eilen neuvolassa Hb-kontrollikäynnillä, mulla on ollu tosi laskusuuntainen toi hemppa: 122->119->109->102. Että ei ihmekkään ku huippaa eikä meinaa pystyssä pysyä, mitää ei jaksais tehdä ja sydän tykyttää inhottavan kovaa melkein koko ajan :/ Kysyin terkalta et josko kuunneltais sydänäänetkin ja onneks oli aikaa kuunnella ne, helpotti oloa tosi paljon kun kuuli ne taas :heart: 155 oli syke nyt.

Liikkeistä Jännä kun ei varmuudella tiedä et onko nää vauvan liikkeitä vai jotain ihan muuta, mutta kyllä mä melko varma oon että pikkunen siellä on. Eilenkin kun ajoin autolla, ja turvavyö painoi mahaa, sit löysäsin sitä vähän niin alkoi tuntumaan jännää tykytystä masusta :D Tuli ihan hymy. Ja parina iltana nukkumaan mennes on jotain pientä silittelyä tuntunut. Odotan niitä kunnon potkuja innolla!

Meillä on muutto sitten viikon päästä, ihanaa (paitsi vihaan kyllä sitä muuttohässäkkää, pakkailua ja kamojen kantelua). Mutta saatiin niin ihana asunto, että onnes silti odotan muuttoa. Se on 2-kerroksinen rivitaloasunto, yläkerrassa 2 makkaria, wc ja vaatehuone, alakerrassa olkkari, keittiö, kylppäri ja sauna.

Mun maha on viimeistään nyt pullahtanut esille, ei oo kyllä hetkeen ollut pelkkää turvotusta tää masu, mutta nyt vaan jotenkin huomaa ja tuntee miten se on yhtäkkiä viikossa kasvanut lisää.

Mutta mukavaa juhannusta vaan kaikille, syödään hyvin ja rentoudutaan =)

mmiilia ja papunen 15+5 :heart:
 
Niin tuosta verenpaineesta en kyllä tiiä miksi se siittä sitten oli niin ihmeissään,olisko sen takia kun mulla muuten ollu se alhasempi tai siittä kun meillä suvussa on verenpaine tautia.No en tiiä,mutta en itekään usko että mitenkään siittä pitäisi huolestua.

Sitteristä,meilläki se oli isossa osassa vauva aikana ja kun ostettiin semmonen minkä saa taitettua ihan penkiksi niin nykyään se toimii penkinä taaperolla.Suosittelen kyllä kovasti.

:hug: Kaikille jotaka ovat joutuneet kärsimään pahoinvoinnista ja joutuvat edelleen,itse en pahemmin siittä joutunut kärsimään,mutta ennen raskautta pelkäsin eniten sitä että jos joudun koska en tiedä mitään niin inhottavaa kuin joutua oksentelemaan.

Ihanaa kun niin moni on päässyt katsomaan jo pienokaista,ei taida olla enään montaa meitä jotka vielä odottavat sitä hetkeä.

Jotaki mulla piti olla ihan asiaaki,mutta en nyt millään muista mitä :/
Se on tämmöstä.

Mulla on maha pullahtanut esille ihan parin päivän sisään,ja maha pullottaa nyt vaikka ei olisikaan virtsarakko täynä.Nyt vain alkaa ahistus kun mikään ei mene päälle ja paidat on liian lyhyitä.
Mulla lääkäri sano kans että kohtu on navan kohdalla nyt.

Minttuliina ja joulutähti 13+4
 
Hei! Vieläkö mahtuu Joulun Odottajien porukkaan? Laskettuaika on jouluaattona. Toista lastani odottelen, edellinen jo 8v.
Viikkoja nyt 13+5, jos olen oikein pysynyt perässä. Pahoinvointi päivittäistä ja jatkuvaa. Paino pudonnut 3 kiloa. Jajepoo oli myös tämän kokenut... ei kivaa! Muuten olen oikein onnellinen odottaja! =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja pinkeiju:
Hei! Vieläkö mahtuu Joulun Odottajien porukkaan? Laskettuaika on jouluaattona. Toista lastani odottelen, edellinen jo 8v.
Viikkoja nyt 13+5, jos olen oikein pysynyt perässä. Pahoinvointi päivittäistä ja jatkuvaa. Paino pudonnut 3 kiloa. Jajepoo oli myös tämän kokenut... ei kivaa! Muuten olen oikein onnellinen odottaja! =)

Toki mahtuu mukaan, tervetuloa! :hug:
Joku ihanainen ihminen lupasi ottaa listan päivityksen huolekseen ( en muista kuka :ashamed: ), ja hän varmaan lisäilee sinut listaan. Saanko udella minne menet synnyttämään?
Itselläni onneksi alkaa pahoinvointi pikkuhiljaa hellittämään, vaikka yhä joudun silloin tällöin käymään oksentamassa ja viikkoja on jo 17. Ei todellakaan kivaa, toivottavasti sinulla pian hellittää! :)

Kuukiitäjä
 
Kaikki on varmaan ollu Jussin vietossa kun niin vähän viestejä tullut. Me oltiin ihan kotona, tai siis kaverilla juhannus aatto mutta muuten ihan vaan kotosalla. On tullu herkuteltua vähän liikaa...

Mä aloin nyt syömään rautalääkettä ja vatsahan siitä tulee kipeeksi. Ei kivä. En oikein tiedä mikä aika ois paras sen ottoon. Aamulla niin et olen vatsakivussa töissä vai illalla että olen vatsakivussa nukkumaan mennessä. Esikoisen aikaan jouduin niitä veteleen parikin kertaa päivässä eikä vatsassa tuntunu ollenkaan, tosin ei mulla hemppakaan noussu. Syökö muut jotain rautalääkettä? Mitä merkkiä? Mä ostin neuvolan suosittelemaa, joku Ob...... en muista nimeä enkä jaksa nousta kattomaan :ashamed: laiska...
Musta tuntuu että olen tuntenu liikkeitä. Ne on sellasia ihania kuplia ja välillä muljahduksia. Ne tuntuu aina iltasin kun katon telkkaria tai meen nukkumaan.
Toisilla pahoinvointi vaan jatkuu. :hug: tiedän miten kurjaa se on. Itellä se loppu jo 12 viikon paikkeilla ja en voi kuvitella missä tilassa olisin jos vielä edelleen oksentelisin.
Huomenna sit taas töihin :/ Kadehdin teitä joilla alko loma, tai yleensä edes on lomaa. Mulle ei ole kertynyt kun olen määräaikasena ja aina kun työsuhdetta on jatkettu niin työnantaja ei oo suostunu että lomat säästetään vaan on maksanu kertyneet ulos. No olin kyllä 4 viikon omalla lomalla maalis-huhtikuussa joten enköhän jaksa sinne lokakuuhun saakka painaa.
 
heippa!

juhannukset meni tylsästi kotona, nyt kun oon sairaslomalla ollut kokoviikon ja oon jo ihan tylsistynyt kun ei oo ukostakaan seuraa...
ei tosiaankaan huvita siivota tai tehdä mitään järkevää.lakanat pitäisi vaihtaa ja pestä ja keittiön voisi siivoata ja ikkunat pesta ja muuta jännää. mut ei jaksa, kun laiskottaa :D
Mutta kun palaan perjantaina töihin niin lomaan on vaan viikko ja sitten alkaa kuukauden autuus ja pääsee etelän aurinkoonkin ja mökeille ja kaikkee kivaa!
Ooteko menossa 4d-ultraan? me aateltiin mennä. milloin semmoinen pitäisi sitten olla tai siis millä viikoilla se suositellaan tehtäväksi. Meen varmaan Felicitakseen kun oon muutenkin ollut niiden asiakas. Ja saan vielä vakuutuksesta melkeen kaikki fyrkatkin takaisin.
Minähän se olin joka päivittelee ensi kuun. Pino aloitetaan jo ens viikolla kun Maukkis taisi lähteä lomailemaan.
Ens keskiviikkona on taas neuvola ja pikkuisen taas jännittää sydänäänet. Mutta hyvä että pääsee kuuntelemaan. Ja sit on enään pari viikkoa rakenneultraankin. hui!
ootteko jo hommaillut vauvakamaa? Mä en mutta meijjän tietokone huone on lähes tyhjennetty kun siitä tullee sitten lastenhuone. Tai siis Lapsenhuone, mä kun en halua enempää kuin tän yhden. Tai tiedä sitä, mielihän voi muuttua. Mutta en nää itseäni enempää kuin yhden lapsen äitinä. Muutenkin mä en oo yhtään perinteistä äiti tyyppiä... Mä en esimerkiksi mitenkään erityiseti tykkää lapsista. Tai ne ei vaan saa mussa mitää tuitutitui-efektiä aikaiseksi.

Jahas, jos keksisi tekemistä (hyödyllistä) ja nousisi tästä koneen kyljestä.

Tui ja Napa 16+6
 
Hellou!!

Juhannus meni rauhallisis merkeis, sukuloitiin perjantai ja eilinen tuttavien luona. Ja huomenna olis sit lähtö mökille ja odotan sitä jo tosi lujaa.. :)

Tervetuloa pinkeiju :wave: Lisään sut listalle. Tuitsu napoineen alkaa sitten pinonvahdiksi ensi viikolla, kiitos vaan tuitsu jo etukäteen. Ja jos saat tuota pinoa muokattua vähän nätimmäksi niin anna mennä vaan :D

Omaan napaan ei juuri mitään, kipeetä meinaa tulla välillä oikein kunnollakin ja neuroottinen minä tietenkin oon heti ihan paisees. Noh, kasvukipujahan ne vaan on mutta saa kai sitä vähän välillä olla peloissaankin.. Poikamasu mulla kuulemma on, parikin ihmistä tuumas samalla lailla ja samaa mieltä oon itekki. Jos ajattelee silleen et esikoispojasta oli kapee pysty maha, jota ei takaa päin huomannu. Tytöstä taas levee tynnyrimäinen muoto ja nyt taas masu kasvaa eteen päin.. Hmm.. Saas nähdä nyt ;) Ei vaan todellisuudessa en noihin juttuihin usko mutta ajatuksella voi leikkiä :)

Tarttee alkaa pakkaileen, siivoukset tehty että on kiva palata sit kotiin. Olis sit huomen aamulla helppo vaan lähtee.. Heippa mammat :wave:

Maukkis ja minimii 17+1
 
Huomaa et on kesä kun en mäkään jaksa koneella just olla. :D Isäntä just kettuili, et tietokone ihan sekaisin kun ei oo auki ollut moneen päivään. :LOL:

Sue hienoa et alkaa liikkeet tuntumaan. :)

Tervetuloa Riikkuli mukaan. :wave:

Mirkkui kysyi liikunnan harrastamisesta... Mulla se on nyt lisääntynyt alun väsymyksen ja pahoinvoinnin jälkeen, paljon tuli pyöräiltyä (nyt vähän vähenemässä kun isännällä kesäloma ja hoideltu muita juttuja). Mut kävelylläkin on tullut useammin nyt käytyä kuin aikaisemmin... :whistle:

Mötkylä Mulle sanottiin np-ultrassa, että jos haluaa rakenneultrassa tietää sukupuolen, pitää se sanoa jo heti ennen kuin aloitetaan ultraus niin kätilö tietää sitten sitäkin samalla katella jos osuu sopivaan kulmaan. Meille siis sanottiin että jos haluaa tietää niin koitetaan katsoa. Tosin se ei ole varma. Sitteristä myös kysyit... Me ei ostettu sitä heti, koska ajattelin sen olevan turha... Kuitenkin sitten kun neiti oli parin kuukauden ostettiin sellainen, koska: neiti ei viihtynyt makuuasennossa, ja oli kuuma kesä niin sitterissä sai pystympään ja ei ollut niin hiki kuin sylissä. Ja siinä neiti olikin sitten siihen saakka et oppi istumaan; siinä syötiin ekat kiinteät ateriat ja silleen. Ja onhan se kaukalo, meillä tosin kaukalo oli pääsääntöisesti autossa, niin siksikin sitteri oli kätevä kotona. Meillä ollut siis paljon käytössä. :)

Kiiuska: :eek: :eek: Kamala terkkari sulla oli. :eek: Mulla oli viimeksi paino ollut samoissa, ja terkkari oli iloinen, sillä se saattais tähän mennessä nousta jo monta kiloa. Luulis et se painon lisäys ois normaalia, ja sulla kun ei ees lähtöpainoa liikaa ollut... :whistle: Koita olla välittämättä, vaikka inhottavaa siellä silti sitten on käydä.. :|

Tervetuloa pinkeiju mukaan. :)

Juhannus tosiaan oli ja meni... Oltiin aattona ihan kotona ja mun vanhemmat kävi kylässä. Saunottiin illalla ja neiti oli ihan ekstaasissa kun mentiin saunasta parvekkeelle välillä. Elämän pieniä iloja. :) :heart: Lauantaina mentiinkin sitten aamusta miehen veljen vaimon mökille, siellä oli myös miehen vanhemmat. Illalla tosin piti päästä kotiin, kun mä halusin omaan sänkyyn nukkumaan... :whistle: Tänään ollaan vaan oltu, ja kaupassa piti käydä kun mulle iski aamulla paniikki kun maito loppui. :LOL: :LOL: Maitoa täällä siis tekee edelleen mieli.. :whistle:

Käytiin sitten vielä neidin kanssa kaupassa muiden ostosten jälkeen, käytiin ostamassa miehelle nimpparilahja (vaikka ei niitä sen enempää juhlitakaan... ;) ): magneetti jossa lukee "isät laittavat sinne valokuvia missä ennen oli rahaa" ja siinä sitten lompakon kuva. :LOL: Nyt on ruoka tulossa (liha on uunissa kypsänä, perunat vasta alkoi kiehumaan kun laitoin väärän levyn päälle. |O :ashamed: ) Sen jälkeen mennään jonnekin kai ajelemaan kun sataakin vähän väliä...

Huomenna mennään neuvolaan, jos vaikka saisi sydänäänet kuuluviin. Jotenkin on sellainen olo, ettei saada että kaikki ei ois hyvin... :/ Toivotaan nyt kuitenkin et kuuluis, ois huomattavasti kivampi lähteä keskiviikko aamuna lomareissulle... :whistle: Silloin keskiviikko aamuna ajetaan ensin Ähtäriin ja mennään sinne eläinpuistoon. Illaksi ajetaan Seinäjoelle; siellä on hotellihuone varattu. Torstaina lähdetään sitten ajamaan Iihin, mennään isännän sukulaisten luo. Reissussa ollaan kai suunilleen viikko... Että sillä aikaa tuskin pääsen ollenkaan koneelle... B)

Mä sorruin tänään kaupassa... :ashamed: Kolmesti... :ashamed: :ashamed: :ashamed: :ashamed: Ensin keksihyllyllä: siellä oli minttu Dominoja. :p Voi olla ettei ne sitten enää maistu kun on ruoka syöty ym. :D Sitten oli ihan pakko saada Oivariinia... :snotty: No, siitä riittää piiitkäksi aikaa... Sitten vielä leluhyllyllä... :D :saint: :whistle: Siis kun oltiin tytön kanssa kaksin, ja mentiin kassoille päin leluhyllyn ohi... Neiti näki hyllyssä TiTi nallen, joka on nyt tosi suuressa suosiossa... Hän sitten halasi sitä ja sanoi "voi kun tämä on ihana"... Sanoin sitten ensin että laitas takaisin et nyt mennään kassalle. Tyttö ei sanaakaan sanonut, kiltisti laittoi hyllyyn ja vilkutteli nallelle pitkään kun mentiin... Mä sitten sanoin et mennään sittenkin hakemaan se nalle, viedään se kotiin.. :snotty: No, nyt se onkin tytöllä koko ajan mukana ja iloisena kantoi sen pussissa kotiin autosta. Ja heti meni nallelle esittelemään omaa huonettaan ja laittamaan leikkiastioillaan ruokaa... Ei kai se kiellettyä ole joskus "turhaakin" ostaa lelua, harvemmin kuitenkin mitään ostellaan ja koskaan ei mitään pyydä.. Ja nytkään ei edes suunnitellut et ois kiukutellut kun käskin ensin laittaa takaisin hyllyyn.. *seliseli* :D

Jeps, nyt vielä ennen ruokaa ehtii käydä katsomassa asuntoja (kiitos sille joka pisti väärän levyn päälle :headwall: )

Shamandalie ja Histamiini... Mikäs onkaan menossa? :eek:

muoks. lunttaamisen jälkeen 15+6 :D
 
Juhannuksen vietosta kotiuduttu... Mitenkäs teidän juhannuksen vietto sujui? Meillä rauhallisesti miehen vanhempien mökillä... Onneksi ilmat suosi ja aurinkoa ja lämpöä riitti kaksi päivää :) Syötyä tuli enemmän kuin tarpeeksi ja se tuntuu pikkuisena turvotuksena. Minulle maistuu tuo suolainen ruoka aika hyvin... =) kauhea flunssa päällä ja se aiheuttaa ikäviä lisälyöntejä sydämessä. Nyt muutamana päivänä tullut useaan eri otteseen selviä lisälyöntejä. Ne tuntuu tosi kurjilta. Tuntuu kuin ilma loppuisi kesken. Onneksi ne kestävät vain noin sekunnin, mutta huomaan ne kyllä selvästi. Onko muilla ollut vastaavaa flunssassa tai muuten?
Vielä olisi viikko töitä ja sitten pääsee kauan odotetulle lomalle... Rakenneultrankin sain tilattua heinäkuun loppupuolelle.
Omasta navasta vielä sen verran, että eilen illalla tuntui mukavasti grillauksen jälkeen liikkeitä... taitaa pikkuinen tykätä myös suolaisesta. Flunssa ja väsymys painaa, mutta muuten olo on ollut ookoo... B)

Riikkuli ja rv 15+6
 
Jajepoo: Oikeassa olet... Olen päivistä ihan sekaisin... Tää flunssa varmaan sekoittaa pään. Tosiaan viikkoja tänään tasan 16. Kylläpä sitä on hajamielinen. Itse vielä olen ollut niin tarkka noitten päivien kanssa ja päivittäin laskeskellut kuinka monta raskausviikkoa ja päivää meneillään... :) kiitos korjauksesta...
 

Yhteistyössä