***Joulun Odottajat*** KESÄKUU

Mötkylälle voimia askarteluun. :D Mä taas tykkäsin väsäillä kaikkea... :whistle: Tuleeko teille paljon vieraita? :)

Asrai on muuten tosi ihana tuo teidän vaavi. :heart: Ihana. Onko kotiutunut jo hyvin? :) Ja onnea hyvistä ultrakuulumisista.

Onnea Ummali ultrakuulumisista. :flower: Mä en nyt muista mitkä kirjaimet on siinä pää-perämitan kohdalla, mutta mein kuvissa ainakin menee katkoviiva siinä kuvassa päästä peppuun. ;)

Katherine :hug: :hug: :'( Otan osaa... En osaa muuta sanoa... :'( Tiedän kyllä miltä tuntuu, mutta ei se lohduta... :'( Paljon voimia eteenpäin, ja jos tuntuu et haluat kirjoitella, niin laita yytä. :hug:

Minimi pohdikeli mitä pieni kasvaessaan miettii joulun ja synttäreiden samanaikaisuudesta. :D Mä en oo asiaa noin miettinytkään, vaikka meillä kuitenkin la alkukuussa. Mun tuttavapiirissä paljon joulukuussa syntyneitä, ja ihan yhtä tyytymättömiä ollut kuukauteen kuin minäkin (olen syntynyt tammikuussa ;) ). Sitten vaan pitää sopia tuttujen/sukulaisten kanssa, että jos ihan aattona sattuu syntymään niin sitten on eriaikaan synttärijuhlat, ja lahjat myös erikseen. Eihän lapsi sitä tiedä, onko lahja ajateltu ensin joululahjaksi vaikka saisinkin sen sitten synttärinä. ;) Nooh, eiköhän siihenkin sopeudu. :)

Tracy tietääkö ystäväsi raskaudesta? Jos tietää, niin sinuna sanoisin että nyt ei jaksa. :D Ja vaikka ei tietäisi, niin onhan tuo silti kurjaa... :| Mulla ystävä kysyy aina voisiko hän tulla hakemaan tavaransa (tilataan joskus samassa Oriflamea), eikä kertaakaan pyytänyt mua viemään, vaikka mulla on auto käytössä ja hänellä ei... Entä se grillaamis-juttu.. Ihan ok (kai...) jos toimii niinkin päin että sä voit kutsua itsesi hänen luo grillaamaan tms ja odottaa valmista ruoka pöytää. Tai no, ehkä sittenkin oli voinut kysyä, mitä jos tulisin... :whistle: No, en siis osaa sanoa asiaan oikein mitään muuta kuin tsempiä... :hug: Onnea ultrasta!

kiiuska koita (niin vaikeaa kuin onkin) antaa mennä tuollaiset typeryydet toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Ja sitten kun ultrassa kaikki on hienosti, niin näytät pitkää nenää... :kieh: Ehkä niitä asioita voi pohtia sitten jos ne on ajankohtaisia... :| Turhaa se etukäteen on alkaa miettimään kun ei se mitään muuta saa aikaan kun odottajalle pahan mielen ja stressiä... :hug:

Tivoli: Sielläkin havaittavissa juoruavia työkavereita? :kieh: Tuttu fiilis, tosin mun harjoittelupaikasta yks juorusi tuttavalleen joka taas juorusi anopille... :kieh: Kyllä raskaana olevat saa kaiken kestää, ja ne ketä ei raskaana ole, ei tiedä/muista kuinka isoilta pienetkin asiat saattaa tuntua jos oikeaan kohtaan osuu... :( Enkä tarkoita, et juoruaminen ois pikku juttu, mut joku muu joka on pieni oikeasti (esim se kun isäntä nauroi mun ampiaspelkoa... :whistle: ) Ja onnea ultrakuulumisista. :flower:

Mrs Nobody hyvä että mieli alkaa olla jo parempi. :hug: Kieltämättä tämä palsta ja te muut ootte hyvää terapiaa asioissa, joista ei niin kotona tai muille viiti jauhaa kun ei ne kuitenkaan ymmärrä. :D

TuhmaHauva onnea ultrasta. :flower: Ja tontista ja pikkuisen uudesta taidosta. Kohta alkaa pitää kiirettä kun pysyykin pitempään jaloillaan. :D Onneks on kesä ja lämmin niin kivampi juosta toisen perässä. :D Vaikka, ei meilläkään esikko minnekään koskaan karannut, juoksenteli näkyvissä paikasta toiseen. :saint:

Äitiliini oli kauniit runot laittanut, nyt ei tuu kyyneleistä loppua... :'(

Lumienkeli kärsit samoista vaivoista kuin mäkin, eli alhaisesta verenpaineesta. Tosin ei mulla ihan yhtä alhaalla ole kuin sulla. Mulle esikkoa odottaessa sanottiin että kyllä ne loppua kohden nousee, mut eipä oo noussut. Odotinkin sitä et ois huippaaminen loppunut, mut ei... :whistle: Sen kanssa kuulemma vaan pitää osata elää...

Tervetuloa Jempu, tietysti olet tervetullut. :) :)


Anteeksi nyt että nää jutut ei mee aikajärjestyksessä, kun vastailen nyt sitä mukaa kun luen. Kerran pääsee sivua selaamaan ylös ja alas niin ettei oma kirjoitus katoa. (ja kun siirtyy seuraavalle sivulle niin kopioi ensin oman kirjoituksen niin säilyy mukana ;) )

Mun jotain piti vielä kommentoida... Jotku (anteeks en muista nimiä :ashamed: ) oli saaneet ikäviä kommentteja kun on "taas" lapsi tulossa... Mä teidän housuissanne oisin varmaan tirvassut. :D Ei, kun just meillä oli koulussa äitiyshuollon tunnilla puhetta, että koskaan ei sais mennä asioista tietämättä kommentoimaan ihmisille lapsiin liittyvistä asioista. Kun esim. häiden jälkeen aletaan kyselemään et koska tulee lapsia, ja eihän sitä voi tietää jos pari voisi ollenkaan saada lapsia, ovat vaan omana tietonaan pitäneet... Ja silloin kun meillä viimeksi oli km, niin ne jotka ei raskaudesta tienneet kyseli et oisko jo aika seuraavalle lapselle... Meni moni hiljaiseksi kun mä aloin itkeä ja mies sitten selitteli... :snotty: Mutta eihän sen yksityisempää asiaa ole kuin lapsen saantiin liittyvät jutut, koska niistä ei tiedä kuinka kipeitä asioita toiselle on...

Menipäs taas selittämiseksi. :D

ON: Meininki ennallaan, ensi viikon tiistaina ois neuvola. Saas nähä mitä täti sanoo kun onkin paino pudonnut melkeen 4kg eka käynnistä. :D

moksa eipä sun pidä hävetä omia murheita, ne on sulle suuria ja tärkeitä, vaikka toki muilla on erilaisia murheita. Mutta sulle sun omat on suurimpia, vaikka sympatiaa tunnetkin muita kohtaan. :hug:

Onko muilla miehet jo alkaneet kutsua tulokasta tytöksi tai pojaksi? Meillä isäntä välillä taputtelee mahaa (jossa ei näy kuin vanhastaan tutut läskit :D ) että "mitäs pojalle kuuluu". :saint: Tuntuu tuo pojasta varma olevan, saas nähä kuin käy. Pitäiskö vaihtaa työnimeksi poika? :D Ja mun äiti puhuu "Anterosta", koska oli nähnyt unta et oli hoitanut mein Antero- vauvaa. :LOL:

Jospa nyt menis uppoutumaan taas noihin päättötyökirjoihin, et sais joskus valmiiksi työn. :D

Shamandalie ja Histamiini 13+ 3 :heart:
 
Jajepoo kyseli neljännen odottajia, täällä kans yks neljättä joulutonttua odottava.:xmas: Vielä ei olla juurikaan kerrottu edes suvulle tai ystäville, mutta onneksi täällä kans pienestä paikkakunnasta huolimatta paljon isoja perheitä ja töissä muutama on jo pitkään kysellyt millon teette sen neljännen joten onneks varmaan vältytään ikäviltä kommenteilta. Pahoittelut sellaisia saaneille ja koittakaan ottaa ne vaikka niin että ovat kateellisia ja eivät itse uskalla ja jaksa. :saint:

Onnea kaikille ultrassa käyneille ja toivotaan hyviä uutisia sinne meneville.:flower:
ON: Ite kävin toissa iltana ja kaikki ok.
Meillä kunta/terveyspalvelualue ostaa np- ja rakenneultran Oys:n sikiölääketieteen tutkimusyksiköstä ja olin kyllä tyytyväinen sielä saatuun palveluun, paikalla oli kätilö joka kirjas ja lääkäri joka tutki. Mukaan sai pinon kuvia sekä reilun A4 paperin "mittaustuloksia". Tässä muutamia poimintoja siittä, löydökset: normaali kohdun sisäinen raskaus, sydänäänet: todettiin, CRL: 54,0mm, NT 1,5mm jne jne. "SITU UÄ: tänään tehdyssä ultraäänitutkimuksessa todettiin kohtuontelossa yksi elävä sikiö, jonka pääperämitta vastasi 12vk 4pv varmentaen näin lasketuksi ajaksi 14.12.2007. Alkuraskauden NT+ diokemiallinen seulonta (LifeCycle), riskisuhde => 1:6200. Tutkimus ei antanut aihetta jatkoselvittelyihin Downin oireyhtymän suhteen (riski todetaan kohonneeksi jos riskisuhde on suurempi kuin 1:250)."

Töissä olen kertonut vasta lähimmälle työkaverille jo melko alussa kun ravasin oksentamassa. Pomolle ja hänen esimiehelleen pitää vissiin lähi aikoina kertoa niin saavat heti lomien jälkeen rueta suunnitteleen miten sumplivat kun jään äitiyslomalle.:eek: Ja toivottavasti ehdin opettaa tulevan työtekijän teen nimittäin suht yksin työni ja on tosipaljon juttuja jotka on ns.näkymätöntä työtä ja huomataan vasta kun kukaan niitä ei ole hoitanut.:D
Joskin kyllä ei mene montaa viikkoa kun tätä mahaa (joka alkaa heti tissien alapuolelta):LOL: ei enää peitellä edes näillä tän kevään onneksi muodissa olevilla tunika mallisilla paidoilla:whistle:, ja suurin osa housuista ja hameistakaan ei ole enää mahtuneet päälle. ostin sitten ekat äippämallin kaprit ultrareissulla zeppeliinistä ja vissiin pitää yläkaapista ettiä loputkin edellisiin odotuksiin hommatut äitiysvaatteet.=)

Joulukuussa syntyneistä useampikin on kommentoinut joten laitanpa lusikkani soppaan minäkin.:LOL: Meillä on esikoinen syntynyt myös joulukuussa ja ihan ajallaan on kouluun mennyt ym ja ei ole iänkaa ongelmia ollut vaikka luokkansa nuorin onkin aina ollut. Synttärit on vietetty ajallaan ja jouluna lahjottu samoin kuin muutkin ja varmaan on niinku joku muukin meinas että on enemmän ulkopuolisten ongelma kun ittensä.;)

"Maukkis" saa vaihtaa mullekkin tonne eka sivulle iän kun täytän kokonaiset 32v viikonloppuna, taitaa kylläkin jäädä juhlimatta.;)

Ompas kyllä tullut oikeen urakalla pitkästä aikaa omaa napaa kaiveltua:LOL::LOL:, on kyllä ollutkin semmosta kiirettä sekä töissä että kotona että olen kyllä käyny lukeen kuulumiset mutta kommentoimaan en ole ehtinyt. ;)
Viikon päästä olisi jo vai vasta? miten sen nyt ottaa:whistle: toinen neuvolakäynti terveydenhoitajan luona ja lisäksi lääkärintarkistus. ja elokuun alkuun sain jo ajan rakenneultraankin.

Aurinkoisia kesäpäiviä kaikille
Äitiliini75 ja vertti 12+6
 
katherine :hug: tosi surullista. reilu pari vuotta sitten itse olin samassa tilanteessa. sain esilääkkeen ja sairaalassa parin päivän päästä sain kohdunsuulle lääkkeet ja synnytin alakautta. menin tosi huonoon kuntoon. voimia kauheasti

no nyt unohdin mitä muut kysyi.

tänään mulla oli lääkärineuvola. painoa oli tullut 1.5 kiloa lisää. verenpaine 132/70 ja mun pulssi 114. pissasta löytyi verta ja leukkareita ja tulehdus. huomenna labraan näyte.vauvan syke kuului. lääkärin mukaan vilkas kaveri ku alkoi potkimaan heti kun yritti kuunnella. hb oli 95. mut lääkäri tuumasi et parempaan suuntaan mennään. seuraavana olis viikon päästä np ultra ja sit rakenneultra 17.7. seuraava neuvola käynti vasta elokuussa. kuinka usein teillä muilla on neuvola mä oon vasta käynyt kaks kertaa ja seuraava vasta kahden kuukauden päästä.

kyllä minäkin on kuullut ihania kommentteja jopa ventovierailta. kuten eikö olis halvempaa ostaa lehmä ku kantaa kaupasta maitoa. tai oot käsittänyt väärin ei sun yksin tarvi tätä koko maata kansoittaa. eli tälläisia juttuja kuullut täällä meillä päin jos on enempi kuin kaks lasta.

mut nyt täytyy varmaan jatkaa töitä

lilleriina ja tonttu-ukko 11+5
 
Hei.
LILLERIINA: Meillä oli tänään jo kolmas neuvola ja täällä ne on aluksi 4vkon välein.
Kaikki ok, painoa oli tullu taas kilo :eek: Oli vähän yllätys tuo asia. Syke kuului kunhan neuvolantäti tajus vaan tarpeex ylhäältä sitä etsiä ja hemppa oli noussut takas 120 paikkeille.

SHAMANDALIE: Meillä mies toivoo poikaa vaikka tyttökin kuulemma kelpaa :D Jos pitäis tämän hetken fiilikset sanoa kumpi ois tulossa niin poikaan kallistun kyllä.

Tervetuloa Jempu. Päivittelen listaa myöhemmin... :wave:
 
Voi katherine, tosi surullista, paljon jaksamista sulle :hug: Onnea niille jotka ovat ultrassa pikkuisensa nähneet sekä valmistuneille! Nimiä oli niin paljon etten muista niitä kun kahlasin juuri läpi seitsemän sivullista viestejä...

Ensiksi muutama vanhempi kommentti, kun työkiireet ovat pitäneet kuun vaihteen jälkeen poissa sivuilta.Pi pa re, hauskaa että täällä on muitakin identtisiä kaksosia! Eipä sitä kyllä kieltämättä kovin usein törmää muihin identtisiin...kun mä olin aikanaan jenkeissä vaihtarina ja mun sisko tuli vierailulle niin mehän oltiin suorastaan paikallinen nähtävyys :LOL: kukaan mun koulussa ei ollut ikinä edes nähnyt identtisiä kaksosia...kyllä täällä koti-Suomessakin saamme välillä ventovierailta kyselyjä ja kommentteja kun kahdestaan jossain liikumme, vaikka näin "vanhemmiten" ulkonäössä on jo paljon eroavuuksiakin.

Mitähän muuta oli tässä keskusteltu.Tuitsu tais kysellä miehen ammatista. Me ollaan molemmat konsultteja (koulutukseltamme ekonomeja), mutta onneksi eri firmoissa eikä olla kovasti töitä kanneltu kotia :D Töissä en ole vielä kertonut raskaudesta, ja ajattelin että kerron vasta lomien jälkeen elokuussa. En usko että se mikään ongelma siellä on, kun meillä kuitenkin työt on aina projektiluontoisia, sitten olen vain projekteista pois jonkun aikaa. Voih, nyt tuli taas loma mieleen, oispa jo heinäkuu ja loma.*haaveilee*.Snoopy, mullakaan ei ois ollu täysiä lomia kun vaihdoin syksyllä uuteen paikkaan, mut meillä sai vaihdettua lomarahat vapaaksi, kannattaa sunkin kysyä onko se teillä mahdollista. Ainakin vähän se tuo lomaan lisäpituutta jos ei palkatonta halua.

Voi että kun teillä on ihana koiranpentu, Asrai! Mä olen suuuuren suuri koirien ystävä ja mulla on krooninen koirakuume. Me käytiin katsomassa keväällä jo pentua itsellemme, mutta jouduimme jättämään sen kun miehellä todettiin allergia.

Ois vaikka mitä kommentoitavaa mutta nyt pitää lopetella, aurinkoisen lämmintä päivää kaikille! Nelma rv 11+2
 
Heipä hei kaikille jouluodottajille!

Löysin tän sivuston ihan sattumalta seikkaillessani verkossa, ja tämähän vaikutti hyvin leppoisalta keskustelu-palstalta. Muutaman kerran oon suomi24:n keskusteluja lukenut, ja välillä on tuntunut että siellä maalaillaan piruja seinille turhankin usein! Ainakin se on tuntunut siltä näin ensiodottajasta, jolle muutenkin kaikki tuntemukset on uusia, ja tulee hermoiltua välillä liiankin kanssa.

No, nyt on pahimmat hermoilut ohi ja pystyn nauttiin odotusajasta, sillä viikkoja on jo huimat 12+3. Kaikki on mennyt paremmin kuin hyvin, raskausoireetkin huomasin siinä vaiheessa kun ne oli jo mesossa ohi: ainoat oireeni ovat olleet väsymys, päänsärky (alhainen hg) ja jatkuva pissahätä.

Niin ja toukan olisi tarkoitus nähdä päinänvalo 17.12. =) Synnytyssairaala on TAYS, ja lapsi on ensimmäinen yhteinen aviomieheni kanssa (miehellä 12v. tyttö ed. suhteesta)

Aiemmissa viesteiisä oli puhetta hemoglobiinista ja rautatableteista, ja vaikka hemoglobiinini oli varsin alhainen (105) kuten myös verenpaineeni 62/100 ei lääkäri antanut "lupaa" syödä rautatabletteja kun vasta tämän viikon tiistaina eli kun rv12 oli ohitettu. Ainoa vaiva alhaisesta hg:sta oi päänsärky, josta oon kylläkin kärsinyt viimeiset 2 vuotta migreenin muodossa. Luojalle kiitos ettei migreeniä ole ilmennyt raskauden aikana!

Loistavaa loppuviikkoa ja aurinkoista kesää kaikille!

Nora79 ja toukka 12+3

P.s. laitoin tän saman viestin ekaks toukokuun listalle, kun en malttanut lukea aiheita eteenpäin: olisin houmannut että toukokuulle ja kesäkuulle on omat viestiketjut :)
 
katherine VOIMIA TEILLE PALJON :hug: Kyllä tuli kyyneleet silmiin, kun luin mitä olette joutuneet kärsimään :'(

Nora79 & Jempu Tervetuloa joukkoomme!

lilleriina Täällä päin on neuvola aluksi noin kuukauden välein, mutta loppua kohden 2 viikon välein. Sen lisäksi lääkäri tutkii, että kaikki on ok, 3 kertaa vähintään raskauden aikana. Itse olen jo käynyt kerran terveydenhoitajalla ja lääkärillä ja ensi viikolla olen menossa toiselle neuvolakäynnille.

ONNEA kaikille ultrassa käynneille ja ihania uutisia & kuvia saaneille =)

Tänään kävin hammaslääkärillä tarkistuttamassa suuni ja ei sieltä onneksi pahempaa löytynyt. Ennen juhannusta joudun menee hammaskiven poistoon ja samalla kuuntelee suuhyginistia, kuinka tulee hoitaa hampaita nyt kun odotan lasta :whistle: Sitten polkaistiin ystäväni kanssa kaupungille ja käytiin satamassa nauttimassa vedyt :hug: . Mies lähti aamulla työmatkalle ja palailee vasta huomen illalla. On hiukan outo olla kotona, kun olen tottunut siihen, että neljään jälkeen mies hipsii kotia :snotty: . Olen siis vielä tämän päivänä vapaalla, mutta viikonloppu sitten meneekin töiden parissa. Nyt ajattelin lähteä pesee meidän parvekkeen ja sitten saan herkutella hiukan :LOL:

Veeruska & Heppu Huoleton 14+3
 
pahoittelut :'(

Pitkästä aikaa minäkin täällä. Olen välillä käynyt lukemassa sieltä täältä, mutta en ole kirjoitellut.

ON: Huomenna on eka ultra ja neuvola vasta ensi viikolla. En ole kyllä yhtään ollut harmissani, vaikka näinkin pitkällä ollaan (12+0) ilman, et jotain tutkimuksia olisi tehty.

Moni tuttavaperhe on myös imoittanut perheenlisäyksestä. Eräs ystäväni - hoikka sellainen - naureskeli parisen viikkoa sitten, et on vain kolme kiloa tullut painoa lisää ja viikkoja on jo 30. Miehelleen sen sijaan on kiloja siunaantunut jo 15kg!

Miten teillä muilla, onko mies kanssalihonut odotuksen tiimoilta? Oma siippani on pysynyt entisellään. Itselläni on paino tippunut, vaikka olen nyt pystynyt syömään herkkuja, joita en ennen raskautta sietänyt. Kiitos raskaudesta, kun voi suklaatakin syödä!
 
Tässä on mennyt varmaan ainaki kuukausi etten o käyny palstalla..ja netissä muuteki tooooosi vähän, ei o jaksanu...
Mulla on tosi rankka tää alkuraskauden vösymys ollut ja nyt ku töissä nukahdin lähes pystyyn ni oon lepolomalla tämän viikon neuvolatädin käskystä..eikä o kyllä hukkaan mennyt, nukuttuu on tullu..
Hemoglobiini oli laskenut aikapaljon viime kerrasta ja mun sydämen rytmihäiriöt on palannut raskauden myötä...ne aiheuttaa lisäväsymystä muutenkin rankkaan aikaan.
Tyksiin mennään äitiyspolille lisätutkimuksiin ja muuta...vauvalla on kaikki hyvin, eilen kuultiin ekaa kertaa sydän äänet ja oli kyllä huojentavaa kuulla ne<3 163 kertaa min löi ja vauva kuulemma liikkui paljon=)
Nyt vaa pitää saada äitiki jaksamaan ni ollaan tasapainossa=)
Mutta kyllä tää on ihmeellistä ku uskaltaa jo kertoa muillekin odottavansa...viikkoja nyt 11+2 ja tiistaina on tuo viralllinen 3kk täyttä=)

Oootteko te muut käyneet tuon verikokeen otattamassa, kromosomi-jutun? meille annettii lähete ja sanottii et keskustelka jos haluatte mennä yms.
Väärän positiivisen tuloksen voi antaa kuulemma säännöllinen lääkitys sekä epäsäännöllinen kk kierto ennen raskautta..löytyy kaikki ja pelottaa jotenki tuo nyt...ja jos se on pos, ni sit se istukkanäyte missä on keskenmenoriski..sitä ei haluaisi..
Miten te muut, ootteko ottanut kaikki vastaan vai....?

Karmee nälkä koko aikaa jote ei auta ku mennä syömään..tuun ajan kanssa lueskeleen teidän kulumisia ku ny ei ehtiny..

Mut paljon meitä on ja ajatelkaahan tosiaan, jouluun ei ole pitkä aika enää;)
 
Katherinelle :hug: En löydä tarpeeksi lohduttavia sanoja. Olis ihan kamalaa ainakin kun omalle kohdalle aattelisin, kaikille ois jo kerrottu ja masu näkyykin jo :'( Koita jaksaa. Voimia miehellesikin. Toivotaan uutta tärppiä pian!

Minä sain tänään ihanalta ystävältäni sellaisen korun, joka pitää ihan pientä kilkatusta tuossa mahan päällä, sikiö kuulee sen ja se rahoittaa sitä. Pidän sitä jo nyt vaikka kai se alkaa kuulla vasta joskus 16. viikolla. (Vai kuinka?) Ihana lahja :heart:

Shamandalie: Pienet häät, 60 henkeä.
 
Iltaa kaikille tasapuolisesti!

Vieläkin on tosi surkea olo Katherinen puolesta :'(

Joku kyseli verenpaineista. Mulla on aina olleet matalahkoa sorttia, viimeisimmät jotain 90/54 luokkaa. Lääkärikin kyseli, että huimaako. Ei huimaa eikä muutakaan vaivaa ole (tai vaivoja on, mutta tuskin tästä johtuvaisia :LOL: ). Hemppa 122 (lähtöarvo 131), joten ihan ok sekin.

Omaa napaa: maha on kasvanut kyllä reilusti. Olo on parempi ja yökötykset harvinaisia :) Edelleen kuitenkin kiukuttaa kovasti! Esikoisen temppuillessa ruuan kanssa meinaa pinna palaa :eek: Ja muutenkin, jos ei kaikki mene niin kuin itse haluan... :snotty: Maha on ollut tänään kipeä, varmaan kohdunkasvukipuja on meneillään täällä. Sen tyyliseltä tuntuu. Tarkistin töissä ja ainakin sydänäänet kuului normaalisti, eli eiköhän kaikki ole hyvin.

Te joilla on useampi lapsi ja supistukset alkaneet varhaisessa vaiheessa, onko ollut samanlaista muissakin raskauksissa? Mulla alkoi esikosta supistukset ja saikku n. rv 27, nyt jo pelottaa olisiko sama edessä...

nyt laitan esikon unille, jotta saan hetken omaa aikaa... tulee kyllä nukahdettua itsekin tosi aikaisin...

-Terppari 14+0
 
huh.. olipas luettavaa.. en ole viikkoon täällä käynyt, ja paljon on ehtinyt tapahtua..
Voimia Katherinelle surun keskelle. :hug:
Tervetuloa uudet palstalaiset
onnea kaikille ihanista kuulumisista..
Tulen myöhemmin lukemaan tarkemmin teidän jutut.

omaa napaa sen verran että olo ihan ok. välilä mahaa vihloo oudosti, aivan kuin se vihlonta tuntuis virtsarakossa.. en ole varma..voiskohan olla taas virtsatulehdus. kun pissallakanin ramppaan yhtenään.

mutta palailen paremmalla ajalla

see you
:wave:

pipare ja kidneypapu 14+6
 
Pikaseen tulin lukemaan.

Katherine: Olen niin pahoillani että näin kävi. Jaksamista teille :hug:

Äitiliinin runot sai minutkin itkemään :'( :'(

Noralle tervetuloa joukkoon mukavaan :flower:

Olikos se sue joka oli lukenut lehdestä kohtuun kuolleesta raskausviikolla 36? Esikoista odottaessa mä luin niitä juttuja ja tuli niin ahdistunut olo aina että nyt ole päättänyt jättää sellaset tarinat lukematta.

Shamandalie: Meillä mitat otettiin sillä "anturalla" sisäkautta mutta noi kuvat on otettu vatsan päältä. Siksi siinä ei ole niitä katkoviivoja.

lilleriina: Mä olen käynyt kerran neuvolassa viikolla 10. oon nyt viikolla 13+? ja seuraava käynti on neuvola lääkäri ja viikkoja silloin about 16.
Milläs viikoilla Mauahtavaa on kun jo 3 kerran kävi? Oisko jossain 16 viikolla? Millon sulla oli eka nauvola, siis millä viikolla?

Shamandalie kyseli et onko mies alkanu kutsua masuasukkia tytöksi tai pojaksi. Mies ei ole mutta 3 v. tyttö puhuu koko ajan että äitillä on pikkuveli masussa ja sitten kun se pikkuveli syntyy niin mitä kaikkee hän tekee veljen kanssa ym. En tiedä onko toi pikkuveli tullu katto kassisesta vai mistä.

Tyttö on vielä vesirokossa niin jäin vuorostani täksi päiväksi ja huomiseksi kotiin. Käytiin terkkarilta hakeen mun töihin todistus poissa olosta niin terkka sano et voidaan ulkona olla. Joten heti kun kotiin tultiin niin omalle etupihalle jäätiin heitteleen palloa ym. Oli kivaa ja nyt on eka rusketuskin saatu.
Niin ja vauvalla kaikki ok. Ei ole ainakaan ilmottanut muuta.
 
Katherinen eilinen uutinen veti hiljaiseksi, eikä ole olut oikein mitään kerrottavaa. Omasta keskenmenostani tulee ensi viikolla tasan vuosi aikaa :'( .

Eilen tyhmyyttäni söin jääkaapissa kauan ollutta tillisilliä ja join pari päivää viimeisen käyttöpäivänsä jälkeistä maitoa ja tänään olen sitten panikoinut (no, hiukan liian vahva ilmaisu) syömisiäni ja menkkatuntemusta vatsassa ja selässä. Vatsakin turposi töiden jälkeen :eek: . Hitto mikä puupää pitää olla, että ei osaa elää varman päälle ottamatta mitään riskejä. Eikös listeriassa tai ruokamyrkytyksessä tms. nouse heti kuume ja tule huono olo tai vatsa kipeäksi? Mulla ei onneksi ole mitään sellaista. Mä en ennenkään ole ollut turhan tarkka syömisistäni, jos safkat ovat olleet jääkaapissa eivätkä haise tai maistu oudolle. Jostain mä kuitenkin luin, että raskaana oleva ei saa syödä mitään, missä parasta ennen on mennyt.

Onks kellään muulla päivittäistä herkku- tai roskaruokahimoa? Siis sellaista himoa, mitä normaalisti ei ole ja nimenomaan muuhun, kuin kunnon ruokaan? Mä vetelen joka ilta salmiakkia, jota on ihan pakko saada. Sen lisäksi olen pariin kertaan leiponut ja mussuttanut, mitä tavallisesti ei tapahdu kuin pari kolme kertaa vuodessa. Tällä viikolla on ollut pakko mussuttaa myös jäätelöä iltaisin ja eilen iski pakonomainen tunne, että viikonloppuna on saatava bic mac-ateria ja sipsejä :kieh: . Siis ihan järkyttävää, jos mä annan vielä mielihaluilleni periksi. Jumpassa käynninkin kun näköjään lopetin, niin ei hyvää päivää, mitä tästä vielä seuraa :whistle: .

Uskallatteko käydä uimassa järvessä?En tarkoita nyt kylmyyttä, vaan tulehdusriskiä tms. Mä olen hinkunut rannalle koko viikon ja huomenna pääsen mökille heittämään talviturkin. Tosi paljon muutenkin on tehnyt mieli uimaan uimahalliin.

Niskaturvotusultrassa käyneet, otettiinko teillä kaikille pää-perämitta? Mua hämää, etten saanut vauvan koko pituutta, vain sen pää-perämitan. Ihmetyttää, miten kohdussa voi heilua joku yli 5 cm pitkä heppu, eikä mulla ole mitään tuntemuksia asiasta :heart: .

vesseli-80, multa otettiin verikokeet, mutta jatkotutkimuksiin tuskin suostun. Eikös Katherinen sikiö kuollut istukkanäytteen oton seurauksena :( ?

Kukas teistä veikään töihin bebe-leivoksia - ihana idea! :heart:
 
Uusille tervetuloa :wave: . Tänne mahtuu kyllä ja pulinaa piisaa :D .

Tulin vielä ihmettelemään, että unohdin eilen katsoa ultrassa, näkyykö vauvan jalkojen välissä mitään. Olin niin haltioituneena, etten muistanut koko asiaa. Ultrakuvat, mitkä saatiin, on napattu vauvan etupuolelta ja yhdessä kuvassa saatan erottaa haaroissa jonkun pienen kohouman. Kuva on vain niin epätarkka, että mielikuvitus saattaa kehitellä siihen pojan vehkeet. Poikaolo mulla kyllä on ollut alusta saakka. Kuvia en profiiliini saa, koska kännykkäni kamera ei ota tarkkaa kuvaa ja digikameraa ei tällä hetkellä ole käytössä. Skannerikin on työpaikalla, jossa en tosiaan ultrakuviani levittele.
 
Niin joku tosiaan kyseli että jokos sitä masun hemmoa kutsutaan tytöks tai pojaks.. Meillä isäntä on sitä mieltä että poika sieltä tuleee.. Mut tänään kun käytiin siellä ultrassa ja oli noi tenavat mukana niin tytteli sit risti masuasukin arieliksi.

Kauheen kova liikkumaan vauveli oli ja kaikki näytti kuulemma olevan hyvin..

Eli siis toi mun laksettu aika on ilmeisesti viikon myöhemmin kuin kuukautisten mukaan mutta sitä ei sit muutettu.. Ultran mukaan olisi viikot 11+5 ja menkkojen mukaan sit se on 12+6. Pääperämitta oli 51,8mm. Ainaki yhdessä kuvassa. Nyt sit odotellaan rakenneultraa joka on heinäkuun alussa.

Terppariko se kyseli noista supistuksista..Mulla ei ollut ensimmäisen aikaan mitään sellaista ongelmaa mut toiselta lapselta alkoi sit supistukset viikolla 24 ja jouduin osastolle vuodelepoon. En saanut muuten liikkua kuin vessassa käydä ja seki oli siinä samassa huoneessa. Tietenki nyt vähän hirvittää jos on samanlaista edessä tämään vauvelin kans... Tai nyt minä hirveen herkästi säikähdän noita kipuja mahassa. En haluais samaa kohtaloa taas. Mut silloin pääsinki erityisäitiyspäivärahalle jo niin aikaisin että oli helpompi levähdellä.. Varmaan olisin muuten joutunut olee sairaslomalla äippälomalle asti. Saa nähä kuinka pitkään nyt pystyy olee töissä.. Mun ammatti kun on vähän sellainen että en tiedä uskallanko olla kovin pitkälle.. Ammatissani nääs on vauhtia ja vaarallisia tilanteita! B)

Lumienkeli ja Ariel :heart: ;)
 
Hui mitä tahtia tänne tulee taas juttua.. :)

Tivolille piti kommailla tuosta "jalkojen väli-näkymästä" ettei siellä vielä näy kumpiko on tulossa, muistaakseni tyttö tai poika vehkeet kehittyy vasta muutaman viikon päästä niin että rakenneultrassa voi hyvällä tsägällä nähdä kumpi siel kellii. Ite ainaki utelen varsinaisen tutkimuksen jälkeen josko ultraaja näkis mitkä vehkeet pikku kaverilla on :)
Niin joo ja tuosta uimisesta, kyllä uskaltaa käydä. Me varattiin mökki tuonne loppu kuulle ja järven rannassa ollaan muutama päivä ja ite ainaki ajattelin silloin uskaltautua pulahtamaan.
Tervetuloa Nora79 :wave:

UMMALI: lauantaina alkaa 16.viikko. Mulla oli eka neuvolakäynti tosi aikasessa vaiheessa, viikkoja oli kasassa silloin noin 6 ja siitä sitten seuraava tasan 4vkoa myöhemmin ja kolmas käynti nyt tänään. Täällä on tosi paljon noita neuvolakäyntejä, oli ihan yllätys kyllä kun edellisessä neuvolapaikassa saattoi välillä olla pari kuukauttakin ja jos oli esin ultrauskäynti polille niin siitä sitten katottiin kuukaus eteen päin vasta seuraava neuvola. Pieni sivukylän neuvola ja homma toimii näköjään paremmin kuin entisessä kaupungin keskustan neuvolassa.
=)
Timantille vielä et meillä se oon minä joka kerää kilot, neuvolan puntari kertoi taas kilon paukahtaneen lisää. (siinä puntaris täytyy olla vikaa..) :D

Saako udella Lumienkeli mitä teet työksesi? Uteliaisuus heräs.. :whistle:

Nyt täytyy kyllä listapäivityksen kautta mennä löhöämään sohvalle ja nauttia hiljaisuudesta..
:wave:
Maukkis ja minimii 14+5
 
Maukkis, mun kaveri oli omassa np-ultrassaan nähnyt selvästi, että pojan vehkeet siellä oli. Poitsu siis syntyikin, joten oikeaa näkymää ultra näytti. Kyseessä tosin oli yksityisen lääkäriaseman tarkat laitteet.
 
Katharine :'( :hug: .

Nyt on sitten np-ultra takana. Meinas ottaa vähän lujille, että sai kaverista otettua ton turvotuksen. Välillä jouduin nousta ylös kävelemään ja pomppimaan, kun vauva ei suostunut kääntyä oli vaan kädet korvilla. Ihan ku olis tarkottanut, että jättäkää mut rauhaan, haluan levätä. Siis pitäis olla kylkikuva, että saa mitattua, mutta meidän jääräpää vaan selkää tarjos. Siinä yli puoli tuntia pompin, hypin, kävelin ja vuorotellen kätilön kanssa pökittiin mahaan. Lopulta sitten saatiin se mitta.

Meillä mies sanoi heti testin näyttäessä plussaa, että tyttö siellä taitaa olla. Nyt sitten myöhemmin on alkanut puhua pojasta. Että ei vielä oo saanut päätettyä mitä mieltä on.

Joku kyseli kans, että miten usein neuvola on. Mä oon ollut kerran ja juhannuksen tienoilla meen toisen kerran. Esikoista odotellessa olis halunnut käydä useammin ja odotti neuvolakäyntiä kun kuuta nousevaa. Nyt aika menee niin äkkiä, ettei ehdi oottaa koko neuvolaa. Pianhan toi jo on.

Lähden tästä kattomaan Sinkkuelämää. Jos tulis sellainen jakso, että sais vähän itkeä tirauttaa.

Tervetuloa uudet mukaan!

Nobody 12+2
 
Onnea uusista hienoista ultrakuulumisista! Meille kätilö sanoi, että sitten rakenneultrassa saapi halutessaan sukupuolen selville, ei tuossa np -ultrassa. On muuten jännä kuinka kuntakohtaista tuo sukupuolen kertominen on; kaveri asuu eri kaupungissa ja siellä on linjana se ettei kerrota. Tietenkään haudanvakavasti ei kannata ottaa sitä kumpi on tulossa, aina on kuitenkin se virhemahdollisuus. Esikosta sanottiin, että poika on ja niinpä tuo onkin. Kätilö vaan sanoi että vaikka kuinka pojalta näyttää, niin ei sovi häntä oikeuteen haastaa, jos menisi pieleen. Eikä me sitä niin ajateltukaan.

Neuvolakäynneistä oli puhe. Näin alkuun ne on n. 4viikon välein ja loppua kohden tiivistyvät ensin 2 viikon välein ja lopulta 1 viikon välein. Itse kävin ekassa neuvolassa jotain 8 viikon tietämillä (esikosta rv 10) ja sen jälkeen neuvolalääkärissä rv 12. Seuraava on 16+.

Oikein hyviä vointeja kaikille ja mukavaa ja aurinkoista viikonloppua!

Terppari
 

Yhteistyössä