***Joulun Odottajat*** KESÄKUU

Kirjottelempa minäkin kuulumisia...olen kyllä ahkerasti lueskellut taustalla.Eli mun laskettu aika muuttui eli se ois nyt 11.12.07 ja rv nyt jotain 14+.Sydän ääniä ei 12vk kuulunut paitsi laite rekisteröi ne näytölle ja eilen sydänäänet kuuluivat neuvolassa tosi hyvin ja pienen syke oli 155. :heart:

Juup minun masu se vasta kasvaakin...erehdyin yksi päivä litkimään vichyä(huom! vähä suolaista)ja maha oli illalla kuin potku pallo ja oli tosi vaikee olo.Eilen illalla kun kävin suihkussa niin olin aivan järkyttynyt kun mun napa on jo pullahtanut ulos.Mun kohtu kasvaakin normaalia suurempana myooman vuoksi.Kohtuni on myös eteenpäin kallitunut sekä myooma nostaa sitä vielä enempi eteenpäin ja näin ollen olen pienen liikkeitäkin jo bongannut.Mamma alushousut ovat minun ehdoton suosikki, tukevat vatsaa ja eivätkä purista mistään.Väsynyt olen ollut välillä mutta lieneekö syy näissä pienissä pirpanoissa täällä kotona (poika 10kk ja tyttö 1v11kk).

Joku kyseli alkoholista niin en minäkään aio ottaa alkoholia raskaus aikana...viiniä kyllä tekisi mieli, mutta sitten jouluna =)

Haluaisin ostaa kun lähden töihin niin sen babybeltin tai mikä se nyt onkaan...masun tueksi tietääkö kukaan mistä niitä saisi edullisesti ostettua?

Mamma ja masu 14+
 
Neuvolassa tuli käytyä. Lääkäri teki tutkimuksen ja kaikki oli niin kuin pitikin. Jännitin kyllä etukäteen todella paljon. Pelkäsin, että joku on vialla, vaikka ei mitään erikoisia oireita ollut. Kaippa sitä seuraa itseään enemmän, kun toista odottaa.
Sydänäänet sai lääkäri kuulumaan. Sydän pumputti 160 :heart:

Seuraava neuvola vasta viikolla 19-20. Aika harvakseltaan noita tuntuu olevan toisessa raskaudessa.

Väsyttää, pahoinvointia ja mielialat vaihtelee laidasta laitaan. Ukko välillä kärsimässä, kun minä äksyilen. :D Viikkoja siis nyt kasassa 12+1, eli pikkuhiljaa voiton puolella ollaan.
 
Hirveä väsymys päällä ja kotona pian 2-vuotias lapsi, joka haluaa aina koneelle jos miekin olen tässä, joten siinäpä muutama syy, miksi olen viettänyt hiljaiseloa.... Lukemassa olen toki yrittänyt käydä teidän kuulumisianne :)
Hieno tää uusi palsta!! Tänne voi siis kirjoitella enää ainoastaan rekisteröityyneet?? Jos näin on, niin tosi hyvä juttu!!

Ultrassa olen kerran käynyt,ja vauvalla oli kaikki hyvin :heart: Laskettuaika siirtyi päivällä aikaisemmaksi,eli nyt se on 30.12. Jännitin kovasti, että näinkö joudun vaihtamaan palstaa tammikuisiin, jos laskettuaika olisikin siirtynyt eteenpäin.
Seuraava ultra on ensi viikolla. Jännityksellä taas odotan sinne menoa.
Eilen alko koskemaan vasemmalle puolelle alamahaan, ja vieläkin koskee :( Välillä aika kovastikin.... Plääh, toivottavasti kivut ovat vain paljon puhuttuja kohdun kasvukipuja... Mutta kyllä pelottaa, jos vauvalla ei olekaan kaikki hyvin :( Katsellaan ja seurataan tilannetta!!
Ihanaa masukesää teille kaikille!!!
t.Mainiomamma, tyttö 1v10kk ja masu 11+2
 
No johan on kummallista, heti kun tein ajan ja vaivan kanssa tänne pitkän sepustuksen niin eihän sitä täällä näy. Minne lie katosi? :eek: En kyllä jaksa uusista kirjoittaa samaa hommaa joten tiivistettynä: Katherinelle :hug:
Ultrassa ja neuvolassa käyneille onnea, teitä on niin paljon etten ala erottelemaan. =)
Uusikin odottaja on tullut mukaamme, tervetuloa!
Shamandalie: Ihmettelin tuota raja-arvoa kun täällä se on aamupaastossa 4,5??
Pikkarijuttuun sellainen kommaus että itse käytän mieluiten puuvillaisia hipstereitä. Eivät hinkaa tai purista, ja tuntuvat ihan mukavilta persnahalle. Eikä näytäkkään ihan hirveen mummomaisilta ;)
Vaunuasiaan, meillä on vanhat emmaljungan vaunut, menee sen verran mitä tarve vaatii. Sisarusrattaat olis ostoslistalla ja auto. Meidän japski jää auttamatta pieneksi. Ilmastoitu tila-auto olis haaveena. Tuo oli oma toivomus ja mies hoitaa loput kun en autoista ymmärrä juuri mitään. :D
Ja nyt päivityspuuhiin.. Harmittaa vieläkin kun eka teksti katos, muillekkin käynyt samoin??

Maukkis ja minimii 14+3
 
Ma78 http://babyidea.fi/aidille/carriwell/tukivaate.html Mulla on tuollainen.

Mulla on ollu tänään ihan kauhee olo. Oksettaa, ahdistaa (siis tuntuu ettei saa henkeä kun puristaa tuosta rinnasta) ja heikottaa. Tai no se helpotti vähän kun nukuin koko aamupäivän, mut hiukan kalvaa edelleen. Onneks mies oli aamun kotona ni sain nukkua. Mitähän ihmettä tuokin :O
Maha on hiukan pienentyny kun ummetus hellitti. Onneks. En näytä enää siltä kun laskettu aika olis kohta :D
 
Onnea kaikille hyvistä ultra- ja neuvolauutisista :D Shamadalie nuo vauvakemut on IHANA idea! Heti mietin kenelle sellaiset järkkäisin...Voiko itselleen järjestää Baby Showerin sitten syksyllä, vai onko se ihan mautonta...?

Täällä np-ultran jälkeinen seesteisyys sen kun jatkuu...Tuntuu että ei oikein ole mitään ajatuksia päässä, hyvmyilyttää vaan ja elämä on ihanaa :heart: Olen huomannut omaksuneeni uuden tavan silitellä masua aina ajatuksissani *hih*

Kauniita masukuvia kaikilla - itse en omista digikameraa mutta voin kuvailla (kun tiedän että haluatte kuollaksenne tietää ;) ) - ekaa pikkuista kun odotellaan niin aika pienenä tuo kumpu on vielä säilynyt. Neuvolantäti sanoi että olen jotenkin sen mallinen että masu pullahtaa esiin vasta 20. viikolla - höh. Itse masun huomaa selvästi, mutta kaikki vaatteet menee vielä hyvin päälle. Äitiysvaatteita ostelin viime viikolla Lontoosta - muoti suosii nyt todellakin meitä odottajia! Ihan tavalliset kaupat oli pullollaan liehuvia tunikoita ja minimekkoja (legginssit sopii hyvin lyhyimpien alle). Varsinaisia äitiysmekkoja ostin yhden (käy myös ilman masua), ja äippähousuja en vielä omista yksiäkään. Luulen et ne tulee ajankohtaiseksi vasta syksyllä.

Ai alkaako tavalliset pikkuhousut tuntua jotenkin ahdistavilta jossain vaiheessa :eek: Enpä tullut ajatelleeksi! Hyvä tietää että H&M:stä löytyy siihenkin apu :)
 
pikkareista Mä käytin esikoisesta loppuuna sti iahn tavallisia. Ei olis tullu mieleenkään käyttää mitään mahan päälle tulevia :O
Maha oli esikoisesta aika valtava :D

http://kuvablogi.com/nayta/prev/img400498.jpg
 
Mäkin yritin tänne ma78:n jälkeen, mutten päässyt :kieh: .

Niin siis babybelttiä on joku myynyt ainakin huuto.netissä ja samaisessa ilmoituksessa oli linkki, mistä firmasta niitä saa uutena. Mä en tiedä, oisko babybelt, masutuubi vai siilipin vinkkaama tuki paras ratkaisu. Se vähä, mitä olen äitiysvaatteita sovittanut, niin ne on ahdistavia :eek: . Kääk jos kaikki tuntuvat yhtä tiukoilta vatsasta, niin en osta yksiäkään |O . Tosin kävin juuri h&m-kierroksella ja mukaan tarttui ekat äitiyshousut, mustat suorat. Ne oli suorastaan pakko ottaa, koska kangas oli ihanan tuntuista ja joustavaa, istuvuus hyvä ja viimeinen kappale. Surkeat valikoimat oli muuten, joten täytynee vaatehankinnoissa lähteä Helsinkiin shoppaamaan. Vero Modasta ostin myös valkeat shorsit, jotka mahtuvat tämän kesän päälle ja syksyllähän niitä ei enää tarvitse.

Mallailin noissa sovituskopeissa vatsaani. Jos päästän vatsan ihan rennoksi, niin onhan siinä isokin pötsi, mutta normaalitilassa ei vauvamaha erotu. Äitiyshousut ovat siis turvotuspäivää varten ja tuleehan niille pikkuhiljaa käyttöä :) .
 
moi mammat,

olen myös Mötkylän lailla miettinyt tuota vaatteitten kiristämisjuttua, onko siitä mitään haittaa maha-asukkaalle mutta tuleehan tuo Anita-tukivyökin kireälle. Eilenkin illalla turvotti niin hirveästi että mammahousutkin tuntuivat ahtaalta |O . Menen tänään katsomaan josko löytyisi Lindexiltä jotain kivaa mammavaatetta. En halua pukeutua mihinkään rumiin säkkeihin, mielestäni ansaitsen kauniita vaatteita erityisesti raskaana ollessani. Huokaus, olisipa valikoima vähän isompi... :p

t. Kiiuska joka edelleen panikoi tulevaa np-ultraa ihan hirveesti:heart:
 
jajepoo tuollaiset vaunut minäkin haluaisin, mut uutena maksaa tosi paljon. 10 kk sitten ostin emmaljungan kaksostenrattaat uutena ja on ollut ihana pukata.

mä kävin katsomas viime viikolla ton äitiysvaate valikoiman ja aivan hirvee se oli. yhdet housut kelpuutin hm:ltä. muuten tuntui että sama ku vetäsis teltan päälle vyön kera :LOL:
 
heippa mammat!
Oon ihan onnessani vapaistani kun takana on 7 pvää rysäpäiviä töissä. Vaikka onkin kiire, yritän olla ressaamatta ja ottaa töissäkin rauhassa, mutta koko ajan pitää juosta.

Tänään säikähdin kun oli tullu vuotoa.... :( Toivotaan että tää on sitä normaalia vaan, en tiedä pitäiskö kuitenkin soitella neuvolaan. Oli muutenkin päivällä töissä jotenkin heikko olo. Mihinkään ei kuitenkaan sattunut.
Onko kellään muulla ollut tiputtelua?

Hitsit meitä joulukuun odottajia on ihan hirmusesti!!

Onneks kaikilla on ollut ainoastaan hyviä ultra-uutisia.
:flower: =) =)

Lähdetään reissamaan pohjanmaalle isäänän sukulaisille huomenna, hassua kun en ole heistä vielä edes ketään nähny vaikka yhdessä ollaan kuljettu jo pitkään.

Meillä muuten pituutta 71mm np ultrassa vkoja oli 13+6.

Mutta lähden nyt nauttiin ansatuista vapaa päivistä!
ulpu
 
kummeista oli puhetta, meillä kans vähän onkelma, tai löytyy vain yksi.. eikö esikoisen kummit oo yleensä äidin puolelta, vai onko tää ajatusmaailma ihan fossiilienkaudelta?

ja vaunuista, me ollaan suunniteltu tilavaamme saksasta, tai sitten kuultiin tutulta että ylistarossa olisi joku liike josta pystyy ostamaan todella edullisesti, onko joku tietoinen kysestä liikkeestä?
 
Tänään alkoi sittene kuudestoista viikko!
sä oot muuten Maukkis viikon jäljessä! :D Sullahan on jo 15+3.

Jännä muuten miten noi np-ultran viikko määritylset vaihtelee noin kauheesti esim. ulpulla oli vauva samankokoinen kun mulla ja mulla arvioitiin iäksi 13+ eli kuusi päivää vähemmän. Onkohan siinä sitten joku haarukka mihin ne niitä sioittelee tai jotain? Mut periaatteessa samahan toi on, syntyvät sitten kun ovat valmiita.
Mä meen mammavaate ostoksille lauantaina, onkos keskustassa (hki) jotain hyviä kauppoja? ostan varmaan muutaman tunikan ja pitkiä kesäpaitoja, onneksi niissä löytyy sentään valikoimaa kun ovat in. Ja pakko varmaan jotkut mammafarkut ja haluisin kanssa kesäcaprit mahatilalla varustettuna.
Täällä on kanssa maha paljon pienempi kun on tyhjänä, eli aamusella on vaan toi alamaha kumpu, illalla jo huomattavasti ismpi röllö.
Oon yritelly kuunnella jos kaveri mylläisi iltaisin, mutta mitään kovin varmaa en oo tuntenu.pari kertaa on tuntunut että menis jotain kuplia. Mut sehän voi olla vaan pieru...
Olis kyllä ihanaa jo tunteä liikkeet. Mulla on neuvola vasta 27 pvä ja sinne on pieni ikuisuus. Oonkohan mä ihan friikkki jos soitan neuvolaan että saanko tulla kuunteleen ääniä, kun on niin epävarma olo?
Kolme päivää duunia sitten olisi pikkuisen vapaata ja aattelin käydä lekurissa tästä mun selästä.Pomoa jo varoitin että aijjon olla sitten saikullla.

Lähen kaiveleen jotain kaapista kun hiukoo.

Tavallisissa pikkareissa kulkeva Tui ja Napa (tästä tulee Nicky, oli sitten tyttö tai poika) rv 15
 
Ja kathrinelle jaksamisisa. Elämä on joskus niin epäreilua. Itellä viime raskaus meni kanssa kesken, onneksi jo melko alussa muuten menetyksen tuska olisi ollut ehkä ihan hirveä. ja kyllä se on heijastunut tähän raskauteen ihan hirveinä pelkoina. Pelkään edelleen keskenmenoa, vaikka viikkoja on jo näinkin paljon..
Jaksaile, ja puhu tunteistasi. Kyllä se vielä helpottaa. :hug:
 
Olen vietellyt kiireen keskellä hiljaiseloa, mutta yrittänyt välillä käydä taustailemassa teitä!

Ihanaa että suuri joukko meitä on pysynyt mukana ja uusiakin tullut!

Katherinelle lämmin halaus!! :hug:

ON: np:ssä kaikki oli hyvin ja nyt saa rauhaisin mielin jatkaa odotusta. Pahanolon aallot helpottuneet eikä väsymyskään ole enää ihan kamalaa!

Kummeista ollut jonkin verran puhetta, sopuun ollaan päästy suurimmaksi osin :kieh: Vaikka mitään ihan varmoja päätöksiä ei olla tehty. Toisaalta haluttas pyytää kummit jo raskausaikana, toisaalta vasta vauvan synnyttyä... Olettekos tehneet tämän asian suhteen päätöksiä?

Aurinkoisia kesäpäiviä kaikille joulun odottajille!!

 
Shamandalie: aika rasittava se rouva kun tuolleen tyrkytti sulle ja sille sun veljen vaimolles alkoholia.. ihmetyypi |O :eek:
Minäkin oon ollu aina palelija tyyppiä,, ja nyt kun sanoit niin huomasin että eihän mullakaan ole palellu vähään aikaan. :D Ihanan yllärin se sun kaveri saa.. ihanaa olis saada hemmotteleva kasvohoito. tietääkö se kaveri että sullekkin tulee vauva?

Tiitu83, Mirsu ja Saparo79: Upeaa että kaikki oli ultrassa hyvin!!Onnea :flower: Ja tervetuloa saparo79 porukkaan..

Jajepoo täällä on yksi kohtalotoveri :wave: nimittäin mullakin on jo nyt semmonen paineen tunne tuolla alapäässä, etenkin jos kyykistyn. Mulla oli kans edellisissä raskauksissa. Ja muistelen että loppua kohden pahenee vaan. Mulla tuli kans tokassa raskaudessa kohjuja.. yök. mutta en valita. :saint: tää on vaan pieni vaiva..ja ohimenevää.

Maikka79 onnea huomiseen ultraan!

Mötkylä: mä en ole ostanu missään raskaudessa mammapikkuhousuja. ostan vaan kokoa isompia, ja yleensä sellaisia matalia, jotka ei mahaa paina, vaikka olis tiukemmatkin.

Kinka Mullekkin teki ultrauksen kätilö. Ilmeisesti ne on niin asiantuntijoita noissa hommissa. Hassua miten tuosta virtsarakon tilasta ultraan mentäessä sanotaan niin erillailla. Mulle sanottiin että pitää olla virtsarakko täynnä., kun multa ultrattiin ainakin vatsan päältä. Mutta helpompihan sun on mennä sinne rakko täytenä ja sit tarvittaessa tyhjentää, kun toisin päin.. eikä sen rakon tarvi ihan täynnä olla, niin että on vaikea olla.

Tervetuloa myös karamel ja Riikkuli mukaan!

hippula, mulla on kans kohtu taaksepäin kallistunut, mutta kyllä mulla ihan selvä maha jo pullottaa.

ma78 onko sulla myooma kohdun ulkopuolella vai sisäpuolella? mulla on ulkopuolella, mutta en oo ajatellu että sekin vois vaikuttaa mahan kokoon.

siilip ihanan söpön iso masu sulla siinä kuvassa.

Ulpu23 ei varmaan se vuoto ole mitään hälyttävää, jos sitä ei paljon tuu, ja jos ei maha oo yhtään kipeä. toivotaan näin :heart:

Nelma.. uteliaisuuttani kysyn kun olet kaksonen, niin onko sun kaksonenki raskaana, tai onko sillä aikomus yrittää vauvaa?

Omaanapaa.. olo on ihan mainio. välillä heikottaa, mutta se ei menoa haittaa. Makeanhimo on taas palannu, mutta yritän sen pitää aisoissa. ja olen alkanut likkumaankin enemmän. tänään kävin puntarilla ja paino oli tippunu kilon.. jes. oli sitä painoa tullu ihan liikaa että sais tippua minun puolesta vaikka 3 kiloa. seksielämä kukoistaa,, outoa, miten sitä voi vaan kokoajan haluttaa..olen kuin äijä... se mielessä kokoajan.:ashamed:
Vauvan potkuja en ole vieläkään tuntenu.. pitäskö alkaa jo huolestuun. tokassa raskaudessa tunsin jo tällä viikolla. No ehkäpä siellä mahassa köllöttelee vähän rauhallisempi yksilö kuin veljensä.







 
Ei ole tuplia tulossa ;)
Np:ssa oli kaikki hyvin, mahassa jumppasi vilkkaasti yksi elävä sikiö :heart:
Ultran teki lääkäri mahan päältä ja kätilö kirjasi ylös. Pää-perämitta oli 74.0mm joka vastas hyvin aikaansa 13+2. Niskaturvotusta oli 2,3mm mistä kone laski 21trisomiariskiksi(Down) 1:1543 eli ei aihetta lisätutkimuksille. Verikokeita me ei haluttukaan. Mahalaukku ja virtsarakko olivat molemmat näkyvissä ja kaikki näytti muutenkin hyvältä =)

Helpottunut ja onnellinen Maikka+nelonen 13+2


Ps.meidän jumppaaja on tuolla profiilissa näkyvissä.
 
Heippa vielä.
Tervetuloa Riikkuli :wave:
SHAMANDALIE: Aivan juu.. niin muuten oonki jo 16. viikolla. Kauhistus.
Minnehän se yks viikko katos ku tänään viimeksi yhelle kaverille sanoin et 15.rv menossa..Dementiaa vaihteeksi :D
Hei noit mammavaatteita kannattaa kyttäillä ihan huutonetistä ja muilta nettikirppareilta tai ihan kirppareita kiertämällä.
Maukkis on vähän väsynyt ja tarttee unta.. Poistun paikalta ja palaan huomenna pirteämpänä.. :wave:
 
Kiitos pikkuhousuvastaajille. Taisin olla eilen vähän väsyksissä kun farkkujen mammaresoria jonkun kuvassa pikkareiksi luulin. :LOL: Uskon kans et tavalliset matalat on ihan hyvät.

Täällä missä minä asun, ei myydä mammavaatteita kuin yhdessä kalliissa erikoisliikkeessä, tosin jyväskyläreissullani ostin H&M:ltä ihanan pellavahameen, ja sit Keskiseltä yhet mammacaprit. Paitojahan nyt löytyy normivalikoimistakin pitkiä.

Onko kenellään kokemusta naimisiinmenosta rv 25? Oon miettinyt uskallanko jos näin vko 15 ostaa hääkengät? Paljonko jalat turpoaa kun raskaus etenee?

Vaunuista. Oon ollu ihan pihalla koko vaunujen maailmasta, kunnes eräs lapsiperheen mamma opasti minua tässä taannoin. Yhdistelmävaunut pehmeällä kantokopalla on minun valintani, koska säilytyksessä se vie vähän tilaa, eikä tämä ko. mamma ainakaan ollut kokenut sitä huonoksi. Teutoniat ovat kuulemma hyvät, abc:stä hän ei pitänyt. Ebaystä ajattelin lähempänä la:aa käydä myös vilkuilemassa, siellä paljon halvempia kuin liikkeessä!

Tuntuuko muista siltä, ettei raskaus tunnu enää paljo missään? (paitsi selkä kipee, aamuisin ällöttää jne.) Mulla on jatkuva epävarmuus siitä, onko masussa enää elämää! Jännittää ku viikon päästä neuvola! En tiedä millä saisin itselleni jatkuvan varmuuden elämästä masussa. Onko ideoita? Haittaa jopa normaalia elämää kun välillä oon ihan maassa kun pelkään pahinta.

Muilla pahoinvointia vieläkin? Mä joudun edelleen käyttää inkivääriä. Välillä koitin olla ilman, mut olo ei ollu aamuisin kovinkaan ihana. Aattelin neuvolassa kysyä, onko tää normaalia. Kuulunko minä juuri niihin jotka voivat pahoin koko raskauden. Entä onko muilla rinnat edelleen kipeet? Mulla se on loppunu! Sitäkin ihmettelen!

Ja nyt iltapalalle...
 

Yhteistyössä