***JOULUN ODOTTAJAT*** Lokakuu

Heihei pikana ennen ulos menemistä, syyssää on tosiaan mitä parhain, ainaki tänään. Eilinen oli ihan hirvee.

Snoopy: Mä mietin tuota vauvan jäsenten naksumishommaa kans, ja hyvinhän se voi sekin olla. On muuten iso naks mitä sielt kuuluu :D Aika omituista, miksen oo aiemmis raskauksis moista huomannu.

Porsche: Onko se sellanen säkkituolin näköinen se doomoo seatti vai sellanen niinku potta? Aika huonot vertauskuvat mut noi tuli mieleen..

Joo omaan napaan uutta, tinttailua on tää päivä täynnä ja oikein seki alkaa ketuttaan kuinka joskus on niin vihainen koko maailmalle eikä tahdo jaksaa ees normaaleita asioita hoitaa. Tänään sais hakee elloksen paketin postista jeejee.
Noh, ananaspurkille ja jukurttitölkille tieni vieeee... :wave:

maukkis ja jorma 33+2
 
Eikö kellään muulla supistele????????????? Alkaa pikku hiljaa masentaa tää kotona olo kun ei voi mitään tehdä kun heti pienestäkin rehkimisestä maha menee pinkeeksi. Oon aina ollut kova liikkumaan ja ulkoilemaan mut nyt sekään ei onnistu :( Anteeksi valitukseni!!!!!!!!!! :p
7 viikkoa vielä laskettuunaikaan =)
 
Täällä kanssa ilmoittautuu yksi kestovaippailusta innostunut. Erilaisia ihania kuoria ostettu 7 kpl ja sisävaippoja varmaan pari kymmentä... Helppo perustella miehelle, että täytyy aluksi kokeilla erilaisia malleja niin nähdään mikä meille sopii parhaiten. Ne kuosit on vaan niin ihania..... sitten kun niihin tulee pisut ja kaakat niin voi mieli muuttua :p
Onko monella vauva vielä perätilassa? Nyt viikkoja 33+2 eikä kaveri tee elettäkään kääntyäkseen -vähän alkaa jo mietityttämään. Ei tosin yhtä paljon kuin tuo pelottelu hoitajien lakosta. Vähennykset aiotaan keskittää sinne missä tuntuu pahiten. Turun sanomissa oli erikseen mainittu synnytysosastot ja keskolat. Pitääkö lentää Tukholmaan synnyttämään? Ei taida hoitajien ahneudella olla mitään rajaa näinä hyvinä aikoina...
 
en kerinny kaikkia lukemaan.mutta joku mainitti tarviiko uusia vaatteita pestä niin suosittelen vauvan vaatteitten pesua kun siinä niitä käsittelyaineita jotka ei välttämättä vauvan iholle oo hyväksi.
kävin googlesta kattoo sitä doomoo seat sitteriä :D oli kyllä muhkian näkönen mutta hintanenki :snotty: mutta menneehän se sitte pitkän aikaa lapsella.IHANA!
me tosiaan käytiin miehen kans vkoloppu lomalla.ei menny ihan niin nappiin mökkejen osalta kun oltii aateltu.oltii ilta 8 aikaan perillä ja vastassa KYLMÄ MÖKKI :kieh: |O ei ollu tullu tietua huoltomiehelle että ollaan tulossa ni ei ollu sähköt ollenkaa päällä :headwall: :headwall: :headwall: sanottiin ettei me oteta sitä mökkiä että pittää saaha lämmin mökki.monien ja monien puhelujen jälkeen saatiin lämmin mökki =) mutta toisena yönä mies heräs että joku ötökkä juoksi sen kaulan yli.siinä pari tuntia metästettiin ja HIIRI kurkki oven raosta :x :x :x |O :headwall: loppu yö meni sitte sitä rapinaa kuunnellessa... :x oli kiivenny sitte mun olkalaukkua pitkin kylmälaukkuun,josta mies kippas sen siivousämpäriin ja löysi mökistä loukun ni laitto sen sitte ämpäriin ja sinne hiirulainen kuikahti :x oli kyllä ohjelmallinen vkoloppu.ei sitte kauheena saanu nuukuttua mutta la käytiin savusaunassa ja poreammeessa :heart: :heart: :heart: oli kyllä HUIPPUJA!sano se isäntä ettei raskaana ollessa saa kauaa aikaa käyä,mutta istuskelin siellä jonku aikaa mikä tuntu hyvälle.heti kun alko mahassa tuntua lähin saunaan...ihanan rentouttava oli :heart:
mulla nyt ollu hyvä olo mahan kans.ei ennää tiete taivu niin kuin ilman mahhaa mutta nyt taas tottunu "isoon mahaan".aina kun kasvaa nopiaa ni mennee jonku aikaa ennen ku keho tottuu siihen...kävellä pystyn jonkulaisia lenkkejä mut en tiete ennää ni rivakoita mitä aijemmin...jospa teillä helpottas ne liitoskivut joilla niitä on!!!!!!saisitta nauttia hetkittäin kivuttomasta mahasta!!!!
itellä pittää kerran-pari käyä pikälteen päivisin tai muute on alapää tohjona illalla ja tuntee että on päivän ollu jalkojen päällä.mut muistaa vaan käyä pitkälteen ni taas pystyn nauttiin...
meillä 4v pojalle tuli silmälasien laitto ja lappuhoito :/ vasemmassa silmässä niin huono näkö ja esikoiselta (7v tyttö) pittää nielurisat leikata kun niin usein tulehuksia kurkussa ja kuorsaa öisin :/ mutta ne saahaa tiete sitte ajan kans hoitumaan molemmat...mutta oma hommasa niissä. :/ mut nyt mää lähen laittaan ruokaa niin pääsen illalla käsityöiltaan :D jaksuja kaikille!ja mukavaa uutta vkoa!
mulla ke sokerirasitus ja nla niin sitte tuoreimmat nla kuulumiset :heart:
hulivili ja masukki 30+5 (vissiinki =) )
 
Juu supistelee. Kokonaiset 3sekuntia ehtii aina haravoida ja maha menee pinkeeksi. En toki anna sen häiritä niin kauan ku ei kipeetä tuu. Pelkkä tuolilta ylös nouseminen saa mulla joskus supistuksen aikaan. Kipeitä sellasia ei onneksi oo tullu viel montaakaa :)
 
Voihan kilin kellit |O hirveen listan taas kirjoitin niin hävis ku tuhka tuuleen.

Moikka vaan pitkästä aikaan :wave:

Papana03:lta piti kysä että joko olet käynyt tarkastuskäynnillä?
Oliko tapahtunut muutoksia?
Ei mene enään montaa viikkoa kun alkaa tapahtuun täällä joulukuisisakin :heart:
Kuhan vain pienet muistavat kasvaa hyvin masussa niin että on hyvä tulla tänne ulkomaailmaan.

Monelle oli sattunut ikäviä juttuja kaatumisa ja kolareita hui kauhea, muistakaahan olla varovaisia nyt kun alkaa tuleen liukasta.Itse myös monet kerrat meinannut vetää lipat, mutta onneksi on rattaat ollu antamassa tukea =)

Minäkään en silitysrautaa omista joten en aio myöskään silitellä vaatteita. mutta vauvan vaatteet meinasin pestä ennen käyttöön ottoa, juurikin sen takia kun niissä kaiken maailman aineita käytetään ja vauvan iho on niin herkkä.

Ja pää lyö täälläkin tyhjää, ihan kuin enään muistasin mitä äsken kirjoitin, silloinkin oli hankala muistaa mitä te muut olitte kirjoittaneet jotta tietäisin kommentoida jotain. Oma osoite ja ikä unohtuu todella monesti, hyvä että osaan kuitenkin aina oikeaan asuntoon tulla :LOL:

Lakosta ollu puhetta nyt kovasti ja kyllähän se jonkunverran pelottaakin, joskin epäilen että asioita päästetään menemään irtisanomisiin asti.

Joko lilleriina on saanut viljelyn tulokset?

Mulla itellä on näköhäiriöitä, mutta minulla ne varmaankin kuuluvat ihan normi raskauteen neuvolasaa kuitenkin kaikki ollu kunnossa, ja kun muistelen että esikon odotus aikanakin niitä oli ( semmosia tummia palloja ja matoja leijuu ) tai tiiä vaikka niitä ihan muulloinkin näkisin nyt raskaus aikana sitä vaan herkemmin tutkii itseään ja tuomosia asioita.

Kuinka monella on näkö hunontunut raskauden aikana?
Mulla on huonotunu taas ihan hirveesti parinmetrin päähän ei näe ihmisen kasvoja kunnolla ja normaalisti mulla on suht hyvä näkö ( lasit on, mutta saan ajaa ilmankin ).

No ehkä siinä kaikki tälläkertaa.

Minttuliina 30+0

ps. Ainiin sitä Oulussa tapahtuvaa tapaamista vielä kuulutan, onko se ihan kuoppaan haudattu koko ajatus?
 
Mauahtavaa, juu just sellainen säkkituolin näkönen.
Tk82, saa nähä onko käytössä sitten hyvä, aika vähän on käyttökokemuksia mitä vois netistä lukea, harmi, mutta ihanan
näkönenhän se on, kivempi vielä livenä kun kuvissa.
Mä tilasin sen suklaa pinkin vielä.. :heart: :LOL:
 
Pitkästä aikaa täältäkin tervehdys

Koittanut saada pakkailtua nyt täällä tavaroita ja kuun vaihteessa saadaan pojan kanssa uusi asunto 200km päästä. Aika haikeeta ja rankkaa ollut ja tää mamma melkosen väsynyt.
Tulevaisuus alkanut pelottaa totisesti. Miten pärjään kahden vauvan kanssa ja miten ennen synnytystä jaksan kun tästä pojusta tullut melkoinen äitin sylivauva eikä oikeen masu kestäis hirmuisesti enää.

Lähinnä piti nopeasti tulla kysäseen kun jotkut mietti synnytystä tays tai vammala, että saako nykyään ite valita synnytyssairaalan? Mulla kun vaihtuu nyt muuton myötä sairaala ja pori olis lähin mut kiinnostais se vammala eikä sinne paljoa enempää matkaa oo, mutta onnistuuko vai laittavatko automaattisesti poriin?

Nyt peppupesulle ja pojalle ruokaa kun mummi lupasi tulla hakemaan vielä vaunulenkille.

elviiratar ja oiskohan 32+1
 
Heippa!

Neuvolassa käyty ja meno perinteinen.
painoa vaan +400 vko.
pissa puhas
Paineet matalat
Turvotusta 0
Liikkeet ja syrän ++
Vauvva RT
Sf 33.5 cm

Sain sitten keskusteltua noista peloista ja nyt sitten mulle tulee joku tänne kotiin asti juttelemaan. Eli kyseessä on joku perhepsykologi joka sitten käy myöskin synnytyksen jälkeen auttelemassa ja juttelemassa. Juspa tässä puhumalla pääsisi rauhalliseen mieleen.

Soitin muuten verotoimistoon ja mulla on loppuvuoden veroprosentti sitten 13,5! Hurjaa, ei tippunut kun yli kymmenen prossaa ja tarkottaa sitten yli 170 e enemmän käteen joka kk! Ja alussa kun on toi korotettukki päiväraha, niin eka 56 päivääyli 200 e enemmän.
Saishan ne tietty sitte vuonna tulevaisuudessa takaisin palautuksina mut mielummin nyt, niin saa mällätä! :D

Tälläkin vauva joskus naksuu, ei kovaa, mutta silleen kun varpaat naksahtelee.

Kattelin tossa sairaala listaa että missä on se irtisanomisuhka päällä, niin Helsingin synnärit ei ollut ollenkaan siellä. tai sitten en vaan osannu lukea.
Mutta kyllä huolestuttaa itteäkin, varsinkin jos synnytyksessä menee joku pieleen ja kukaan ei huomaa tai ymmärrä hoitaa.
Kyllä mä siihen luotan että joku sen kopin ottaa, mut jännää joutuuko ukon kanssa keskenään viettää siellä aikaansa kun kukaan ei kerkee...

jep.

Tuitsu ja Tirbu 32+6
 
kävin pikaisesti lukaisemassa.
vielä on vauva perätilassa, vähän hirvittää kun en haluaisi sektiota sen takia. jospa se kääntyisi itsekseen tai sitten kun yritetään kääntää.
malttamattomana odotan että ens kuussa saa ekan ä-rahan ni pääsen ostamaan tarvikkeita vauvalle. melkeen kaikki kun vielä puuttuu.
ei oo supistellu onneksi yhtään *koputtaa puuta*
keskiviikkona on taas neuvola niin nähdään josko paino olis taas noussu.
 
Supistellut on kait täälläkin jonkin verran mutta en ole huolestunut kun ei tee kipeetä. Joskin alkaa tuntua epämiellyttävältä. Keskiviikkona neuvola niin saa masuasukin kuulumisia :)

Sätseen Ootko huomannu saaneesi yv:n?

Muuten ei kait mittään erikoista, keittiöremppa viime metreillä, sen valmistumista odotellessa...
 
Elviiratar: Kiva kuulla kuulumisiasi... Päädyit varmati parhaaseen ratkaisuun kohdallasi. Toivottavasti olosi on :eek: parempi. varmasti tulee olemaan rankkaa kahden ihan pienen kanssa, mutta lopussa varmasti kiitos seisoo ja onneksi sinulla on tukijoukkoja taustalla avustamassa. :hug:

Snoopy: Sinäpä hurja tapaus olet... :LOL: Voi, kunpa itsekin pääsisi. Mä olen tulla hulluksi, kun ei voi liikkua, kun normaalisti olen himoliikkuja.. Tän takia painokäyrätkin on ihan uusilla lukemilla, että ihan hirvittää. Muista kuitenkin ottaa rauhallisesti, eikös niin... =)

(.): Pikkuinen on ollut tänään ihan mahdoton... :D Möyryää ja muljahtelee masussa yhtenään... Tila alkaa ilmeisesti käymään pikkuisen ahtaaksi. nyt täälläkin on alkanut tulla tuota hikka useammmin. Lähes päivittäin. =) Huomenna olisi neuvola... Mä olen ihan puhki. Tyttö tuli viime yönä väliin pitkästä aikaa (siis viikkoon ei ollut tullut =) ) ja tilaa ei ollut sitten yhtään ja mul oli paikat ihan puutuneet, kun ei voinut asentoa vaihtaa... Eli nyt huomaan, että tarvitsen tilaa ja palllljoooon!!! Eipä tullut pahemmin nukuttua... aamulla töissä olo sen mukainen... |O Muuten ei kummoisempaa. samat vaivat kuin ennenkin, joten turha niistä joka kerta mainita... Ulkona mitä ihanin ilma... Voi, kunpa pääsisi kunnon juoksulenkille. Ei siihenkään toivottavasti kauaa mene... Harmi vaan, kun syksy on kauneimmillaan... Ketuttaa :kieh:

Riikkuli 32+1
 
minttuliina sain tuloksen. ei ole tulehdusta, mut huomenna lääkäri aika et selvitetään miksi verta ja valkuaista. ja katotaan onko supistelu aukonut paikkoja.

taas närästää ja särkee päätä. tänään ei oo supistelllut mut vielähän tuo ehtii. kivan rytmihäiriön nakkas tuossa iltapäivällä. syke oli mulla 250 ja kesti puoli tuntia.

mut nyt jotain tekeen
 
|O |O |O |O |O
Siinäpä ne tärkeimmät..

Katsotaan nýt taas taa mun kohtalo.. huoh!! :/

Pitäskö mun eka yrittää kommentoida jotain mitä olen aikonut kovasti mutta kun vaan en jostain syystä ole voinut.. Nehän melkein muistaakin nyt kun tilaisuus olisi. Viimeksi tosiaan kun pääsin kirjottaa niin peräti sen yhden viestin sain tänne ja sen jälkeen taas pihalle.

Snoopy: hullu!! siis sanoitko tosiaan 10km??? Mulla on hyvä jos pääsen kävelee kotiovelta autolle ilman supisteluja ja liitoskipuja!! :eek:

Porsche:Toi sitteri oli kivan näkönen. Ikinä en kyllä ole kuullut moisesta mutta onneksi on tää googlen ihmeellinen maailma! Mutta kyllä oli aika hintava. :(

Peppi: Kyllä supistelee!! voisin jollekin tarvitsevallle näitä suppareita lahjoittaa!

Joku muuten kysyi tuosta vaatteiden pesusta. Juu kyllä pesen aina vauvan uudet vaatteet. Ja nyt en silitä enää ku on toi rumpu mut silittämällä ne sai ihanan pehmeiksi.

Mulla on asukki sit päättänyt alkaa istuskelee tuolla. Se on ollut jo niin hyvin oikeinpäin tuolla lähtökuopissa mutta jostaki syystä halusi nyt istumaan. Noh se hyvä puoli kuulemma on lääkärin mukaan että ei ainakaan koko aikaa paina se pää tuota kohdunsuuta auki. Kun tosiaan on jo niin matalalla. Ei pitäs kuulemma avautua paikkojen yhtä helposti. Tiedä häntä sit..

Mut nyt sit sauna kutsuu..

Toivottavasti nyt palstaliua vähän pitempään kuin yhden viestin ajan..
 
Heipsis

:hug: teille, jotka olette joutuneet kolareihin tai kaatuilleet. Ja muistakaa kaikki nyt varoa tulevia liukkaita. Ystävälleni sattui viikonlopun aikana liukkauden takia aika hurja lento ja tämän vuoksi joutui leikkaukseenkin, että varovaisuutta!

Porsche
: Mukavan näköisen sitterin olet ostanut :D Kerrtohan sitten miten hyvin se käytännössä toimi? Uskon kyllä, että varmasti vauvasi viihtyy :heart:

hulivili-80
: teillähän on ollut vauhdikas viikonloppu.

Vaatteiden pesusta.. Ostin viime viikolla herkälle iholle tarkoitettua pyykinpesujauhetta ja tarkoitus olisi pestä kaikki vauvan vaatteet nyt kun pääsen lomalle =) . Samalla olisi tarkoitus laittaa tuleva huone vauvalle kuntoon ja siirtää pintasänky meidän makkariin :heart: .

Hyviä vointeja kaikille :hug:

Veeruska ja Heppu huoleton 33+0
 
Iltaa!
On vierähtänyt tovi siitä kun viimeks oon tänne kirjotellu, vaikkakin useammin oon käyny lukees teidän juttuja. Musta tuntuu ettei mulla ole ollut mitään kerrottavaa teille, kaikki menee omalla painollaan...

Viime viikolla neuvolassa poitsu oli kääntynyt raivotarjontaan, katottiin ultralla. Tsoin eilen tunsin taas kovan pään kylkiluissani, mietin kylläkin et mahtoiko sit olla peppu tai jotain...

Viikonloppuna saatiin myös vaunut kotiin. Ne teutonia prestiget. Ne on niiiiin ihanat, aamullakin ensiks menin niitä heti ihailemaan... Ovat niin sirot ja nätit ja tyylikkäät. Ei kaduta kallis kauppa kyllä yhtään!

Siinäpä mun napa lyhyesti. Taidan painua miehen vierelle nukkumaan.
 
Sitteristä, ei olla vielä hankittu mutta on ostoslistalla. Ajattelin sellaista "perusmallia" ilman mitään herkkuja ja lisävarusteita, mutta tarjonta on kyllä jotain ihan muuta! :eek: Löytyy jos jonkinmoista extraa.. Hmph. Täytyy jatkaa etsintöjä. Tuo Doomoo, minkä Porsche hankki on kyllä tosi ihanan näköinen! Turhan hintava mun hintahaarukkaan tosin... :ashamed: Mut sehän näköjään menee lapsella monta vuotta, siitä pisteet! Ihanan värinkin valitsit! :heart:

Lumienkeli
Mulla on asukki sit päättänyt alkaa istuskelee tuolla. Se on ollut jo niin hyvin oikeinpäin tuolla lähtökuopissa mutta jostaki syystä halusi nyt istumaan. Noh se hyvä puoli kuulemma on lääkärin mukaan että ei ainakaan koko aikaa paina se pää tuota kohdunsuuta auki. Kun tosiaan on jo niin matalalla. Ei pitäs kuulemma avautua paikkojen yhtä helposti. Tiedä häntä sit..
Täälläkin istuskellaan yhä... :| Kiva kuulla, että lääkäri löysi jotain hyviäkin puolia siitä. Mulle alettiin jo pari viikkoa sitten puhumaan neuvolassa vaihtoehdoista jos vauva ei jostain syystä käännykään... Voi sentään. Ei kyllä järin paljoa huoleta vielä, kun aikaa kääntyilyyn on vielä rutkasti.

:wave: Snuupi ja pieni 29+6
 
Heippa kaikille pitkästä aikaan.

Palstailulaiskuutta ollut ilmassa, mutta nyt sit pikakahlasin tämän lokakuun läpi. Paljon on kaikille sattunut ja tapahtunut. Täällä kaikki on hyvin. Selkä reistaa, mutta muuten kaikki ok. Saikulle jäin jo reilu viikko sitten ja enää en töihin mene, kun se äitiyslomakin alkaa jo 22. päivä.

Joku puhui, että kiukuttaa ja hermostuttaa jatkuvasti. Täällä aivan sama juttu. Mä räjähdän ihan älyttömän typeristä jutuista ja itken milloin mistäkin syystä, mutta eiköhän tää mee ohi.

Mistä muuten löyty lista niistä hoitajien irtisanoutumiskohteista?

Noh tässä pikaseen...


Minky 30+6
 
Olenko mä ainut jota pelottaa noi mahdolliset irtisanoutumiset ??? :eek: :ashamed: Toki olen kyllä sitä mieltä että hoitajat ovat alipalkattuja ja politiikot lupasivat palkkaa ja pettivät lupaukset. |O Mutta toisaalta pelottaa oman vauvan puolesta. :eek: Tuntuu ettei kukaan tiedä tarkkaan tilannetta. On se musta ainakin sairasta että Pirkanmaan synnyttäjät lähetetään Vaasaan / Lahteen kuten luin iltalehden sivuilta. Ja Helsingin tilanteesta ei oo tietoa. :eek: Turkuun ei kanssa pääse sitten ja siellä päin ei ole ainuttakaan sairaalaa siinä tapauksessa. Kait vaivaan päätäni turhaan mutta huoli syntymättömän oikeuksista hyvään hoitoon on jo suuri!

elmeri ja tyttö 31+5
 
Et ole elmeri ainoa :hug: . Olen seuraillut tuota keskustelua http://keskustelu.kaksplus.fi/t880018 ja kyllä kieltämättä vähän hirvittää :x Toivottavasti sopu saadaan! Itsellä la vasta joulukuun lopulla, mutta silti on aika turvaton olo. Oma synnäri on Tyks, jossa tiedossa aika lohduton tilanne jos irtisanomiset toteutuu...

TS Verkkolehti tänään:
Näin joka kolmas Tyksin hoitaja on valmis jättämään eropaperit, ja työtaistelun kohteina ovat odotetusti arat paikat eli synnytykset, leikkaukset ja tehohoito.

Kätilönä Turussa työskentelevän Maarit Liippalan mukaan kaikki osaston kätilöt ovat valmiita eroamaan, mikäli sopua ei synny.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Et ole elmeri ainoa :hug: . Olen seuraillut tuota keskustelua http://keskustelu.kaksplus.fi/t880018 ja kyllä kieltämättä vähän hirvittää :x Toivottavasti sopu saadaan! Itsellä la vasta joulukuun lopulla, mutta silti on aika turvaton olo. Oma synnäri on Tyks, jossa tiedossa aika lohduton tilanne jos irtisanomiset toteutuu...

TS Verkkolehti tänään:
Näin joka kolmas Tyksin hoitaja on valmis jättämään eropaperit, ja työtaistelun kohteina ovat odotetusti arat paikat eli synnytykset, leikkaukset ja tehohoito.

Kätilönä Turussa työskentelevän Maarit Liippalan mukaan kaikki osaston kätilöt ovat valmiita eroamaan, mikäli sopua ei synny.
Joo, toi Turun tilanne on kanssa mulla mielessä vahvasti kun sieltä kuitenkin oon kotoisin alunperin. Kauhulla ajattelin just tilannetta että TYKS, kaupunginsairaala ja Salon sairaala laitetaan kiinni !! Siellä ei oo kuin vakka suomen aluesairaala (Uudessakaupungissa jos sitäkään enää on olemassa) ja siellä ei oo synnäriä... :eek: Raumalaiset snnyttää Porissa ja Pori on kiinni. Hurjalta tuntuu tää tilanne. |O Mulla on laskettu Lucian päivänä, mutta jo nyt saikulla ja luulen että tulee ennemmin.
Mä luulen ettei kukaan odottaja vaan tämmöstä lisäpainetta tahdo mitä tää asia tuo tullessaan.. :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja hulivili-80:
pikaseltaan vaan...
ossaako kukkaa sanua oys:in ennustetta?mulla synnytykset suht noppeita joten en kyllä kerkee kovin kauas matkustelleen :whistle:
Heippa !! Iltalehden ja Iltasanomien verkkosivuilla on enemmin tietoa tilanteesta, käy kattomassa sieltä jos jotain apua olisi. Toivotaan että OYS hoitaa asiat paremmin.
 

Yhteistyössä