***JOULUN ODOTTAJAT*** Lokakuu

|O |O |O ÄÄÄÄH! Tätä mä pelkäsin!!! Lääkärineukalta tulen, ja mukana saikkulappu. Ja suoraan kaks viikkoa :ashamed: Voi itku... Kohdunkaulaa hyvin jäljellä, mut kohdunsuu auennut sormelle. Mitäs tää nyt sitten mahtaa tarkottaa..? Lääkäri sanoi, ettei kovin toivottava juttu ainakaan ensisynnyttäjällä. Tyksiin sain labralähetteen, siinä tutkitaan joku bakteerijuttu(?). Mä olin niin järkyttynyt tosta saikusta ja kaikesta, etten enää edes muista... :ashamed:

Supistusten takiahan lääkäriaikaa aikaistettiin ja osaltani tietysti olin varautunutkin sairaslomaan mutta... Koitin lääkärille selittää, että stressiä ei ole ja työ on pelkkää päätteen ääressä työskentelyä. Siitä huolimatta tämä "varotoimenpide". Eli kotiin makaamaan :eek: Toki ajattelen vain ja ainoastaan vauvan parasta, mutta silti tämä kotiin jääminen tuntuu niin pahalta, että itkettää... (ai mitenniin työnarkki...). *huoh* Nyt alkaa itsestäkin tämä purkautuminen tuntumaan niin pöljältä, että painun pois palstalta... :(

Menninkäiselle tsemppihali "tuhmaikäisen" kanssa, ja Tracylle jaksamisia töissä! Toivottavasti sulla on viikon viimeinen työpäivä tänään. Pääsisit kotiin huilaamaan.

*muoks*Eipä käy kyllä hulivilinkaan perheen tilannetta kateeksi. Voi kurjuus, kun teillä lapset pipinä... Toivottavasti saat sekä tytsyn että poitsun vaivoihin pian apua.
 
Hei!!!

Hirmuisesti tekstiä... =)

Mitäköhän sille mmilialle kuuluu?

Itsellä "liskojen yö" takana... Nyt voin sanoa, että ekat supparitkin tuli sitten viime yönä... Aika kivuliaat, mutta poltteli enemmän tuonne vasemmalle alavatsaan ja selkään... Sitten tyttö pörräs keskellä yötä väliin ja taas näitä skitsoja unia nähty... hohhoijjaaa Hormonit jyllää tosissaan ilmeisesti... |O
Olin eilen tytön kanssa semmoisilla liikuntasynttäreillä ja siellä oli hirveesti kaikkea kiipeilyjuttuja yms, joten jäin häntä auttamaan, kun hän on vasta täyttämässä 4, niin ei ole kovin taitava vielä korkealla kiipeilemään. Tyttö oli kyllä ihan innoissaan, mutta mun alapää oli kuin liekeissä illalla kaiken nostelun ja kantamisen jälkeen... Eli varmaan nyt täytyy rauhallisesti ottaa... Missäköhän asennossa tää mun pikkuinen mahtaa olla, kun mul tulee noi "potkut" Enemmän tohon sivuvatsaan...

Porsche: ihana työnantaja sulla.... Voi kunpa itsekin sais jotain helpotusta tähän paniikkiin, sillä semmoinen täällä välillä on. Taas aamulla tuli luettua tuo Turun Sanomat, niin joka päivä siellä jauhetaan tätä samaa... Tehy sitä ja Tehy tätä... :kieh: Alkaa vähän jo oikeasti ahdistamaan...

Riikkuli 32+5
 
Snoopy: Mulla ollut kohdunsuu pehmentyneenä ja ulkosuu sormelle auki jo rv 28 alkaen. Jännästi lääkäri sua pelotellu, ei mun käsketty kun ottaa vähän rauhallisemmin ja tietysti sillon jäin sairaslomalle. Ei se kuitenkaan mitään ennenaikasta synnytystä enteile. Ja mulla se tilanne pysyny siitä asti samana, vaikka supistelee noin kerran tunnissa, joten ei hätää. Ilmeisesti toisilla paikat pehmenee vähän nopeemmin.

Hoitajien lakkoon sen verran, että hoitajathan ei oo siitä vastuussa jos potilaat jää hoitamatta. Kaikilla on oikeus irtisanoutua työstään ja se on työnantajan vastuulla järjestää potilaiden hoito. Se on vaan kurjaa, että työnantaja ei nyt tunnu tajuavan tilanteen vakavuutta.. Sairaanhoitopiirit sanoo että potilaiden turvallisuudesta ei pystytä vastaan ja kuntatyönantaja käyttää kaiken aikansa boikotointiin. Toivotaan, että tilanteen vakavuus ymmärretään ennenkun joku kuolee tai muuta yhtä kauheeta tapahtuu. Sitten vaan tekeen valituksia, jos ei saa tarpeeks hyvää hoitoo!
 
Porsche: voi että miten ihana työnantaja sulla tosiaan, mä kans kävin just kysymässä mutta meillä vähän eri meininki kun on iso konserni takana niin mennään tietty koko talossa samoilla säännöillä joihin ei tosiaan kuulu moiset etuudet. :|
Huh, huh... alkaa stressikäyrä olemaan aika korkealla tämän jutun kanssa ja muutenkin vähän huono päivä tänään! Miehen poika tuli eilen meille taas viikonlopuksi ja olisko noin minuutin ollut talossa kun alkoi hirveä huuto ja valitus syömisestä... Hermothan siinä meni taas, enkä tainnut hoitaa asiaa kovin hienosti.. Poikahan todennäköisesti vaan kärsii kovasti pitkästä välimatkasta (mies käy hakemassa 500km päässä joka 3. viikko) ja ei kai ole ihme että pieni (3v.) poika reagoi ylimääräisellä uhmalla ja kauhealla kiukuttelulla?! Jotenkin vaan tää äitipuolen rooli alkaa raivostuttaa kun joka 3. viikonloppu tulee p....aa niskaan!! Ei jaksaisi tässä tilassa varsinkaan!
Sorry kamala valitus ja avautuminen, häivyn tästä kiukuttelemasta. :ashamed: :ashamed:
 
Voi ei, taidan tosiaan olla onnen tyttö! Tracy, snoopy ja anni, kiitos kommenteista, työnantajan kohtelu työntekijöitään kohtaan on kyllä vertaansa vailla!
Tracy, se kuuluu raskauteen että mielessä pyörii kaikkia asioita, muiden on tosi vaikea välillä ymmärtää. Mäkin valvoin viimeyönä ja kelasin mun elämää jotain kakstoista vuotta taaksepäin, kunnes kello oli jotain kaks yöllä. Se kuuluu tähän prosessiin.

Voi Snoopy, nyt otat iisisti ja otat saikun loman kannalta!

Annille, mä ymmärrän hyvin sua, teillä kun sun miehen lapsi on vielä niin pienikin. Tuntuu varmaan ristiriitaselta kun noin pieni poika saa sut ärsyyntymään. Mä neuvon sua että annat vaan aikaa tilanteelle, mitä enemmän vietät sen lapsen kanssa sitä enemmän se antaa myös takasin.
 
soitin sitte joka paikan läpi että saan selkua onko tytön leikkaun laitettu kiireellisenä vai ei...sain kurkkupolilta hoitajan kiinni oys:sta ja se tuumas että on lääkäri laittanu poliajan tytölle 6.11 |O |O |O :headwall: :headwall: :headwall: ja leikkausaika tulee sitte joskus kun polilääkäri on eka kattonu tilanteen.täällä on päivä menny sitte pillittäissä kun en TOSIAANKAAN JAKSA valvoo noita öitä tuonne asti ja tyttö parasta näkkee että ne vaivaa ja resuset yöt ni eihän se jaksa täysillä koulussa olla mutta kun tykkää siellä silti olla ni sinnillä mennee :/ soitin sitte tk:hon etä josko ois saanu tännään lääkäri ajan ja se ois laittanu päivystyslähetteenä sen kurkkupolille mutta ei kuulemma oo akuutti tapaus :headwall: :headwall: :headwall: :kieh: |O meinasin ihan tosissaan hermostua ja sanua että tuutko ite meille valvoon :headwall: tai jos hoitajalla itellä ois vkonki turvonneena ni luulisin että kyllä laukkais tk:t ja yksityiset läpi että sais ne pois |O :kieh:
 
onnittelut jajepoolle uudesta kodista!!!! :flower: meillä tulee 3 vuotta tammikuussa kun muutettu miehen rakentamaan taloon ja kyllä vieläki on ihana kattua "uutta" kotia.vaikka osin näkkyy jo kulutuksen jälet mutta silti on vielä kuin uus =)
 
ONNEA JAJEPOO UUTEEN KOTIIN.... :heart:

Tiedän tasan tuon ihanan tunteen. Meidän talo valmistui huhtikuussa ja on ollut ihana asua tätä uutta kotia... Varsinkin, kun sen on saanut omannäköiseksi suunnitella! Nauti... :D

Riikkuli 32+5
 
Sun miehelle suuri hatunnosto... Meillä oli tommonen talopaketti mihin me sit suunniteltiin noi matskut ja keittiöjutut ym... Sivusta seurasin, kun mun ystävän mies rakensi itse talon ja se oli tosi rankkaa puuhaa... Mutta kyllä varmasti saa hiukan rintaansa röyhennellä tommoisen suorituksen jälkeen... nauttikkaa nyt oikein kunnolla molemmat. Nyt on varmasti ihana valmistautua vauvan tuloon...
 
Taas vaan pikaisesti ilmoitan, että kaikki ok! :wave:

Synnärillä meni n. kolme tuntia, aluksi olin käyrällä tunnin verran, supistuksia tuli jonku verran, mut ei mitenkää hälyttävästi, vauvan syke oli vahva ja tasainen. Lääkäriä sai odotella tosi kauan, sitten kun se tuli, niin aluks ultrasi mut jonku harjoittelijan kanssa, ja siinä meni noin puol tuntia, kaikki oli pikkusella tosi hyvin. Ja tänhetkinen painoarvio oli jo 2,5kg!
Sitten tarkastettiin että onko se lapsivettä mitä mulla valahtelee, mutta ei onneksi ole! Se vaan on ilmeisesti sit vaan TOSi vetistä valkovuotoa.. Eli kaikki olikin hyvin :) Vauvan pää on kyllä tosi alhaalla jo ja painaa tonne aikas kovaa, mutta kohdunsuu oli onneksi kiinni vielä!

Nyt täytyy taas mennä, moi ja voikaa hyvin :hug:
 
Hoitajien lakosta, yhdyn Annin ajatuksiin, olen nimittäin kuvitellut olevani menossa Jorviin synnyttämään, ja kun kuulin että Jorvi suljetaan jos tulee irtisanomiset, niin tuli ihan kamala ahdistus. Nyt motivaatio mennä sinne sairaalaan tutustumiseenkin on jotenkin maassa, kun en tiedä edes mihin päädyn synnyttämään. Oikeasti v...tuttaa tuo koko työtaistelu niin pahasti, ettei rajaakaan. Mutta tästä olen paasannut täällä jo aikaisemmin, joten se siitä.

Mahanahkaa kiristi tuossa ehkä viikon verran ihan hirveesti, ja rasvailin innolla, samalla iski taas ihan kamalan pahasti levottomat jalat. Mutta nyt on ilmeisesti taas pahin kasvupyrähdys laantumassa, ja olo vähän helpompi. Uutena oireena sellainen, että ruokaa en meinaa saada syötyä kuin ehkä puolikkaita normaaleista annoksista. Tuitsu muistaakseni joskus aikoja sitten kysyi, että kurniiko muiden mahat oudossa paikassa, no, mulla on nyt tämä outo piirre tullut kuvioihin. Ensinnäkin musta tuntuu, että vatsalaukku on tossa heti rintalastan alapuolella, ihan pinnassa, koska siihen tulee ahdistava olo kun syö. Sitten vatsa kurnii tuolla vasemmassa kyljessä, että onko siellä sitten jotain suolistoa, joka normaalisti on ihan muualla. Outo tunne.

Pelottaako ketään muuta, että mitä jos vauva ei mahdukaan syntymään. Olen kapealanteinen ihminen, ja mua huolestuttaa että miten on, mahtuuko vauva ulos. Kun noita mittauksia ei tehdä kuin kuulemma tosi lyhyille ihmisille (miten pituus taas korreloi leveyden kanssa?), joille on tulossa suhteettoman suuri lapsi. Muissa tapauksissa oletetaan että kyllä se mahtuu.

Näitä aatoksia tänään, ahdistusta päällä, mutta kyllä se toivottavasti menee taas ohi.

Landir 33+5
 
eipäs ole täällä tullut viime aikoina paljoa kirjoiteltua.. tuli suruaika meidän perheeseen.. vaavin isä, eli mieheni kuoli viikko sitten yllättäen, ittellä pää ihan sekaisin mutta tytär pitää onneksi arjessa kiinni.. ei tätä voi uskoa kuinka helvettiä elämä voi olla. just ku sain miehen kotiin puolen vuoden työkeikalta ja kaiken piti olla hyvin.. toivottavasti tämä vaavi pysyy nyt edes viel kuukauden masus et saa hautajaiset pitää ja edes hethen surra kaiken tämän härdellin jälkeen... tää tekstiki vo0i olla aika sekavaa ku oloki on sellainen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuitsu:
|O |O |O |O |O |O |O |O

Vitsi mä oon niin kiukkunen tosta hoitureiden irtisanomisuhasta!
Ollaan niin saatanan tärkeenä.
Paska duuni se on monella muulla ja pienipalkka mut toimeen pitää tulla.

Okei, jos palkka on pieni niin sitten pitää liiton neuvotella lisää liksaa j a jos ei tehoa niin sitten mennään LAKKOON.
Tommonen irtisanominen on pelkkä kiristyskeino, ollaan että missäs hoidatta syntymätömät, lapset ja vanhukset kun suojatyövelvollisuutta ei ole irtisanoutuneilla.
Ja voi sitten tehä uudestaan ens kaudella jos mennään läpi tolla paskalla.

Ja vaikka kutsumuksella ei elä. Niin hoitajan työ on kutsumusammatti, jonkin näköistä empatiakykyä pitäisi olla että ei pelaisi syyttömien hengellä Ja tällä en tarkota että pitäisi olla hiljaa ja tyytyä osaansa vaan Lakko, jolloin suojatyö turvaisi kiireelliset tapaukset, olisi se työtaistelu ase.
Ensi alkuun täytyy heti sanoa, että olen 100%:sesti samaa mieltä Tuitsun kanssa. Mutta palaan asiaan tuolla lopussa, kunhan kommentoin muut jutut vielä kun muistan.

Hiljaiselooni tämän kirjoittelun osalta syy on se, että äippäloman sijainen aloitti maanantaina ja istuu selkäni takana, joten töissä kirjoittaminen on käynyt mahdottomaksi :( . Kotona taas ollaan illat siivottu ja raivattu vauvalle tilaa heittämällä kauhea määrä kamaa roskikseen.

Mutta kiitos Porsche ja Mauahtavaa kun "kaipailitte" =) .

Kiitos myös kaikille sympatioista kaatumiseni jälkeen =) . Siitä jäi onneksi todisteeksi vain muhkea rupi ja mustelma polveen :ashamed: .

Nyt pizzan paiston lomassa koitan kommentoida kaikkea, mitä tässä on ehtinyt tapahtua.

Hienoa, että Mmiilialla kuitenkin kaikki hyvin :hug: .

Jajepoolle paljon onnea uuteen kotiin :flower: !

Olikos jokin muukin alkanut pohdiskelemaan ihan outoja asioita? Mulla on nyt viikon ollut armoton morkkis jostain vuosien takaisista kännäysreissuista :ashamed: . Oon ollut ihan ahdistunut, vaikka mitään ei ole tapahtunut. Oon miettinyt kuinka muutaman kerran on mennyt niin överiksi, että mä voisin maata tuolla jossain koskessa hukkuneena tai olisin voinut tulla ryöstetyks tms. Ihan naurettavaa kelailla nyt vuosien jälkeen kun mitään ei kerran tapahtunut :ashamed: . Mutta kai se sitten vaan on valmistautumista tähän vastuulliseen uuteen rooliin äitinä.

Annille jaksamista "ilkeän" äitipuolen roolissa ;) :hug: . Eiköhän nuo tilanteet ole kaikissa uusperheissä ihan normaaleja, joten älä ainakaan ala stressaamaan nyt asiasta, kun masussasi on se kaikkein tärkein :heart: .

Porschella on kyllä poikkeuksellisen reilu työnantaja =) !!! Tuollaista ei varmaan kovin monessa työpaikassa tule vastaan.

Kaikille sairauslomalaisille jaksamista ja lepoa :hug: !

Riikkuli ja Kiiuska: Meillä taas ei miehen ole tarvinnut kommentoida painoani, kun itse kaivan kaapin perältä kuvia itsestäni 20 kg hoikempana ajoilta, jolloin aloimme seurustelemaan :D . Esittelen sitten miehelle, että muistatko kun näytin vielä tältä ;) . No onneksi olo on edelleen olosuhteet huomioon ottaen hehkeä ja ihmiset kehuu kuinka mukamas säteilen, joten viis kiloista :saint: . Vauvan hyvinvointi menee mun läskejen edelle.

Snoopylle lohdutuksen sananen, että kyllä mäkin ylireagoin. Eilen pikkuinen oli poikkeuksellisen rauhallinen ja olin juuri lukenut myös sen kauhean lokakuisen synnyttäjän kohtalon :snotty: enkä oikein saanut koko päivänä mielestä sitä, että oma pieni masukki ei puske itseään vatsakalvoistani ulos, kuten kaikkina muina päivinä :eek: . Onneksi hän on tänään aktivoitunut ja todellakin välillä tuntuu siltä, että tässä ei kohta synnytystä tarvita lainkaan, kun tuo vatsapeite tuosta vaan repeää ja vauva pullahtaa hieman erikoista kautta maailmaan.... :whistle:

Ja sitten siihen tehy-teemaan, kun omassa navassa kaikki muuten loistavasti. Tampereen synnyttäjiä uhkaa synnytys Hämeenlinnassa (josta on ilmoitettu, ettei tilaa ole) ja Vaasassa. Vaasaan en 3 tuntia lähde ajamaan. Mieluummin mene yksityiselle ja toivon, etten kunnallisen puolen kanssa koskaan jatkossa joutuisi asioimaan. Eilisessä lehdessä sanottiin, että ne 24% palkankorotukset tekis keskivertopalkansaajan lompakkoon vuodessa 150 euron loven. Minä en ainakaan omastani ala heidän palkkojaan maksamaan. Jokainen valitsee ammattinsa itse ja jokainen pystyy hieman palkkatasoaan ennakoimaan. Kenellekään hoitajalle ei voi olla yllätys töihin mennessään, ettei palkka ole kummoinen. Palkkaisivat lisää työvoimaa, jottei olisi niin raskasta, eivätkä vaatisi tuollaisia naurettavia summia. Tehy saisi itse maksaa palkankorotuksensa - siinä tapauksessa voivat munkin puolesta saada vaikka 50% lisää.
Milläköhän rahalla tehy ajatteli maksaa työttömyyskorvaukset kaikille irtisanoutuville :kieh: ?
Ja jos he irtisanoutuvat, niin entä jos silti ei päästä sopuun palkoissa? Palaavatko he p****lla palkalla vanhaan työhönsä (ne jotka pääsevät...) ? Ja jos taas korotukset tulee voimaan, niin eikös heti perään voida alkaa odottaa palomiesten, poliisien ja opettajien joukkoirtisanoutumisuhkailuja. Ja taas me muut korkeakoulutetut matalapalkkaiset maksetaan heidän kaikkien palkankorotuksensa kunnallisveron yms. muodossa.
Mun sympatiat on tällä hetkellä nollassa. Mielelläni olisin heille lisää palkkaa suonut, mutta nyt tää meni vaan liian pitkälle.
Olipas mukava saada sanotuksi mitä ajatteli :saint: .

ON lyhyesti vielä. Ä-loman sijainen on siis tullut ja on oikein mukava tyttö. 2.5 työviikkoa enää jäljellä ja sitten alkaa loma :D . Ihanaa!
Olo on päivisin erinomainen, mutta öisin en pysty omin voimin kääntämään kylkeä enkä nousemaan vessaan. Mieskultakin saa siis jo valmiiksi harjoitusta yöheräilyistä :p .

Luen vielä vähän teidän juttuja ja palaan kommentoimaan lisää. Mutta eiköhän tässä ollut ensialkuun romaania kerrakseen. Nyt siis pizzan paistoon :wave: .
 
Luin innoissani kaikkien viestejä ja sit lopuks tietenkin myös Liinulin, :'( tuli multakin.. En osaa muuta sanoa kun voimia sun päiviin ja :hug:. Eihän noin saa tapahtua! Toivottavasti sulla on paljon ystäviä nyt tukenasi...

Jajepoo oli päässyt uuteen kotiin, oon ihan vihreenä.. kun mulle on tullu nyt joku pesänrakennus vietti ja oisin halukas rakentamaan oman kodin... tai niin siis joku sais rakentaa sen meille.. :)

Mirsu Snoopylle jo vastailikin, mutta täällä on sama homma ja tilanne ei oo muuttunu vaikka viikkoja kertynyt lisää..

Onko joku muu huomannu pidätyskyky ongelmia!?!? Oon vielä ahkera lantionpohjalihasten reenaaja.. Meilkein pelkään kuin kävis jos tulis aivastus siten että on vessahätä..

Mä luin illalla viimeks Menninkäisen limatulpasta.. ja yllättävää että unissani sitten näin että omani oli myös irronnut, se oli sellainen valtava superpallon näkönen limaklöntti..

Mutta taidan lähteä kävelylle vähä saamaan raitista ilmaa.

heips kaikille!

ulpu
 
:hug: :hug: :hug: Sanat ei riitä sanomaan, kuinka surullinen olen puolestasi. Ihan kamalaa :snotty: .
Ei tuollaista voi tapahtua :'( . Voimia :hug: !

Ihan kauhea olo, kun minäkin vaan tehy-juttuja paasasin, enkä ollenkaan ollut Liinulin kirjoitusta huomannut, kun luin lopusta taaksepäin näitä teidän kirjoituksia :ashamed: .
 
Ulpu23: Mä en eilen valmennuksessa kehannut mitenkään ruvennut kyseleen, että kuka on kirjotellu mun kanssa netissä, mut ajattelin että istuitte miehes kanssa varmaan meijän vieressä. Onko sun miehes tumma?
 

Yhteistyössä