*Joulun odottajat LOKAKUUN sateissa!*

Miulla on alkanu nytten nuo "menkkamaiset kivut" ja kummalliset lihaskivut tuolla alhaalla. Lisäksi issiasta särkee välillä ja aiheuttanut jonkun hermopinteen tuonne oikealle, minkä takia ei onnistu nukkuminen kuin vasemmalla kyljellä.
 
B-7
Olipa Kamommillalla rentouttava hotelliyö ;) Itselle käynyt vähän samoin kun kuudetta ooteltiin ja päästiin kaksin miehen kanssa viikonlopuksi helsinkiin ajatuksena nukkua hyvin hotellissa niin klo 4 yöllä myös herätys palohälyttimiin kun joku älypää oli tupakoinut savutunnistimen alla :headwall:

Täällä napa suppailee öisin ja ihan reippaasti :eek: Päivisin en niin huomaa mutta yöllä herättelee kiristykset ja kyllä ihan sattuukin.Mulla onneksi nla lääkäri keskiviikko aamulla taas,niin kuulee mitä on tehneet vai ovatko mitään...

Koko porukka on räkätaudissa,allekirjoittanut mukaan lukien :| Että syksyn flunssa putki on sitten auki,ei kiva!

:wave: Viikonalkua kaikille,petite ja rv 33+2
 
Terve!

Nostelen vaan.. ja muutama ajatus samalla.

Viikonloppuna vietettiin pienten kaksoissynttäreitä, oli raskaat, mutta mukavat. Ukkokin sai lahjan.. haki sen kyllä ihan itse, pienen painostuksen jälkeen. Meillä alkoi sitten mukavat yöheräilyt vähän etuajassa, taloon tuli nyt sit koiranpentu, sekarotuinen ajokoira. Harvoin näkee meidän ukkoo niin onnellisen näköisenä, mutta nyt se oli sitä. Voisin siitä ilmeestä ja olotilasta maksaa kaiken mitä kukaan älyäis pyytää. Aika lutuinen, mutta äänekäs tapaus, mutta jospa jäniskoira tulis, toivoa sopii.

Neiti on melskannut mahassa ihan kympillä ja olotila on aika paksu. Syysloma on kuitenkin nyt ohi ja tavalliseen kouluarkeen on palattu ja asetutaan nyt kaikessa rauhassa takaisin normiarkeen. Ihanaa!

Makarikeskusteluun sen verran, että meillä on kuollutta kaikin puolin. Ikinä ei oo ollu tämmöistä meillä, mutta en tiiä mistä nyt johtuu. Minua ei kiinnosta eikä ukkoakaan. Mulla ei tuo maha silleen vaikuta mihinkään, ei halukkuuteen eikä seksikkyyteen, mutta jotain muuta on.. en vaan tiiä mitä. Nykyään meillä nukutaan aina kun mahdollista ja siihen se sit menee. Jonkin verran on keskusteltu kaikesta mitä mielessä pyörii ja muutoin tällä hetkellä menee ihmeen hyvin, molemmat on silleen seesteisesti kotona viihtyviä.. Sohvalla istutaan illalla ja katotaan hetki telkkaria sivusilmällä tai sit syödään myöhäinen iltapala ja jutellaan. Makarihommat on todellakin täysin kadonneet.

Minä alotin nyt raudan syömisen, pari tablettia viikossa, riittänee mulle eikä sit jumita suolistoo. Olo on mukava, mutta todella tuhti. Syömisessä pitäis muistaa pienentää annoksia, kun muuten tulee ähky.. ja usein tuleekin.

Siinäpä nämä kuulumiset.. ei siis mitään kummosta.

Vointeja teille kaikille, toivottavasti hyviä!!!

Härkis & Neiti 32+5

ps. Niin.. Maha on suoraan edessä, ei näy takaa ollenkaan ja sykkeet olleet 140-150 ja kromosomeista selvisi, että tyttöhän sieltä tulee. Kaikkien muittenkin aikaa täsmälleen sama muoto mahassa ja samat sykkeet.
 
Pitää tulla tänne paasaamaan.. Aloitin siis Obsidanin viime ma (kaks per päivä). No to ja la oli ihan mielettömät vatsakivut!! Nyt su ja tänään otin vain yhden kapselin. Tänään ollut koko kamalan huono olo, töissä yritän vielä puoli tuntia kärvistellä. Mitään en oikein ole saanut syötyä, kun tuntuu, että ulos tulee heti... voih... :(
 
Milja, juuri tuon takia minä en syökään obsidania vaan otan suoraan Retaferia. Väittäävät, että retafer on kovempi/pahempi mahalle kuin obsidan, mutta mulla menee just toisin päin. Retafer oli kaikista kokeilemistani valmisteista tehokkain. Käytin jonkin aikaa myös sitä luontaistuotekaupasta saatavaa nestemäistä valmistetta, mutta se tuli aika kalliiksi, joten jätin pois. Olen syönyt rautaa kaikissa aiemmissa (4:ssä) odotuksissa ja myös tässä aloittelin sen viimein.. ja edelleen koen retaferin mulle sopivimmaksi.
 
Soitin tänään neuvolaan, niin suosittelin nestemäistä Maltoferiä (?).. Täytyy varmaan kokeilla seuraavaksi sitä. Vielä olis neljä viikkoo töitä, niin ei oo kiva jos on paha olo taas koko ajan. Jään kyllä sairaslomalle heti, jos tää jatkuu..enää yhtään en tässä vaiheessa kärvistele! Sijainenkin on jo.. :)
 
Ei meillekään neuvolassa ole mitään painoarvioita annettu, kaksi kertaa olen ultrassa sellaisen saanut, ja molemmat olivat ihan ylimääräisiä ultria (toinen äitipolilla istukkaongelmien takia ja toinen oma utelukäynti =) yksityisellä ).

Esikoisen arvasin sykkeistä pojaksi, oli sellaista 130-140 koko ajan. Se veikkaus meni oikein, mutta kuten täällä monikin on todennut, tytöllä voi aivan hyvin olla syke samaa luokkaa myös! Ja nyt tämän toisen sukupuoli tiedetään etukäteen, eikä olis kyllä sykkeistä mennyt arvailu tällä kertaa oikein :D.

Makuuhuonekeskusteluun taidan vetää pohjat, eli ei kertaakaan plussatestin jälkeen... :ashamed: Ei kyllä siinä välissäkään usein, tasan 2 kertaa :whistle: esikoisen ja tämän odotuksen välissä. Eka kerta niistä kondomilla ja toinen ilman, ja tässä ollaan...

t. Grynna, huomenna tasan 31 viikkoa!
 
B-7
Alkuperäinen kirjoittaja Grynna:
Makuuhuonekeskusteluun taidan vetää pohjat, eli ei kertaakaan plussatestin jälkeen... :ashamed:
Et vedä,samaan kastiin tämä :ashamed: Vaan niinpä on menty ennenkin,lopussa tietty yritelty käynnistellä :whistle: Otetaan menetetyt sitten takas synnytyksen jälkeen ;)

Mulle iskemässä kaikkien aikojen räkis.olo ihan hirmu kurja :snotty:

 
Tätä listaa päivittää Kamomilla-81 . Jos jotain on pielessä, ilmoittele vaikka yksityisviestitse niin korjataan kuntoon!
Koska listalle on kertynyt mittaa melkoisesti, on synnytyssairaaloista käytettyjen lyhenteiden selitykset valitettavasti jätetty pois.
*********************************************
Joulukuun 1.päivä:
pikkutiikeri-----------esikoinen----------------TYKS
Kamomilla-81--------esikoinen---------------KOKS
Caffee81--------------toinen-------------------K-SKS
ensimami----------------------------------------KOS
vanilja-77-------------kolmas------------------TAYS

Joulukuun 2.päivä:
Aluna------------------viides--------------------LUAS
Viivi76-----------------toinen
Sikuriina1987
Sammal---------------toinen-------------------K-SKS
Maamuskainen------kolmas
pulla75----------------esikoinen---------------OAS
Orvokki80-------------toinen poika-----------TYKS
Mussupussu----------esikoinen, tyttö--------KOS

Joulukuun 3.päivä:
DoB--------------------esikoinen
Kathrinelle------------toinen
Aubrieta---------------neljäs, tyttö------------PHKS

Joulukuun 4.päivä:
Rintin-------------------viides

Joulukuun 5.päivä:
Nooraska
Käpylehmä------------neljäs, tyttö
syysusva05-----------toinen------------------LPKS
Pinkkinen--------------toinen
Sikuriina1987---------esikoinen--------------SeKS
Valas77----------------neljäs------------------K-HKS

Jolukuun 6.päivä:
Nasu74----------------toinen------------------PHKS
Petite-te---------------seitsemäs, tyttö-----TYKS
Kuulapyssy------------esikoinen, poika
Tsigu-------------------toinen------------------TYKS
Melissa-83------------kolmas-----------------K-SKS
Lisbethh---------------esikoinen--------------NKL
käppyrämallut--------toinen, poika---------OYS
Ente--------------------esikoinen
Mama-Mii--------------kolmas-----------------OYS
Auris80----------------kolmas-----------------OYS

Joulukuun 7.pv:
Ineli--------------------esikoinen
Sydänkäpyset--------toinen tyttö
ninuli83----------------toinen------------------SAS
oona1986-------------esikoinen, poika------TAYS

Joulukuun 8.päivä:
briendli-----------------esikoinen
Pikatsu-----------------esikoinen
Laurelias---------------toinen------------------HYS
Nyty--------------------neljäs, poika-----------HYS
vumpe------------------kolmas
Aurinkomamma-------kolmas, tyttö----------K-HKS
neitim------------------neljäs, tyttö
snö---------------------esikoinen---------------HYS

Joulukuun 9.päivä:
Cheeky
SONA-------------------kolmas

Joulukuun 10.päivä:
hutzel------------------esikoinen
Saparo-81-------------esikoinen, tyttö------K-SKS
iittala-------------------kolmas-----------------K-SKS
Härkänainen----------viides, tyttö-----------KYS

Joulukuun 11.päivä:
Nasu30------------------------------------------NKL
itunen------------------toinen------------------TYKS
merkkari---------------esikoinen--------------K-SKS
Findgirl-----------------toinen------------------KOS
KeuKeu----------------esikoinen--------------TAYS

Joulukuun 12.päivä:
Nonna-79--------------kolmas-----------------OAS
zaika--------------------toinen------------------SKS
Maikki85---------------toinen, poika----------HYS

Joulukuun 13.päivä:
Boe------------------------------------------------NKL
Millimenninkäinen----toinen ja kolmas------K-HKS
OmituinenOtus-------kolmas------------------OYS
PipetiPoo--------------esikoinen---------------SeKS

Joulukuun 14.päivä:
ViikinkiHelga----------kolmas------------------K-PKS
Valaskala--------------toinen-------------------VKS
Sintzi-------------------toinen, tyttö-----------KOS

Joulukuun 15.päivä:
Annuli-81--------------esikoinen---------------NKL
Terhikki----------------kolmas-------------------PHKS
Annukka84------------esikoinen---------------KYS
Divina------------------esikoinen, tyttö--------NKL
Möhömaha------------esikoinen---------------NKL
lispe--------------------esikoinen---------------KAKS

Joulukuun 16.päivä:
Tuisku-84--------------toinen poika-----------TAYS
AnnClaire--------------toinen-------------------JS
joululahja-08---------esikoinen
Gisele------------------esikoinen
sindi--------------------esikoinen
Äitikkäliini-------------toinen

Joulukuun 17.päivä:
Nappi82---------------kolmas-------------------TAYS

Joulukuun 18.päivä:
Kukka88--------------esikoinen, tyttö---------VAS
tyylilyyli-80---------------------------------------PS
Taikametsä----------kolmas--------------------VAS
Tara84---------------esikoinen-----------------EKKS
maria-08-------------esikoinen-----------------SKS
RBB------------------------------------------------PKKS

Joulukuun 19.päivä:
pikku87--------------tyttö------------------------PS

Joulukuun 20.päivä:
Pinlady---------------neljäs----------------------JS
Jasuliini--------------toinen----------------------LKS
Aniida----------------toinen
Skye85---------------toinen---------------------RAS
maarith--------------kuudes---------------------PS

Joulukuun 21.päivä:
April------------------esikoinen------------------KOS
DaylightDancer----esikoinen, tyttö----------Yhdysvallat
vennu---------------toinen----------------------KYS

Joulukuun 22.päivä:
Essu74--------------esikoinen------------------KOS
taapero-------------kolmas---------------------OAS
katherine-----------esikoinen
kaisukka81---------esikoinen------------------KOKS
MARTTAN------------toinen----------------------KYS

Joulukuun 23.päivä:
Klara-----------------toinen (1.enkelivauva)--PS
Äippä-75------------toinen-----------------------KOKS
Grynna--------------toinen-----------------------NKL
nevi------------------viides
Viivi82---------------esikoinen
Naputtaja-----------toinen, poika--------------Lontoo
kevät ja ruu

Joulukuun 24.päivä:
Milja-85--------------esikoinen------------------K-SKS
Torey-----------------toinen----------------------TAYS
Minttumaininki
OLIVIA06------------toinen----------------------KOS
Mrae------------------esikoinen------------------KOS

Joulukuun 25.päivä:
Sisar puoliQ---------------------------------------KOS
miu07----------------toinen-----------------------K-SKS

Joulukuun 26.päivä:
maria-83-------------esikoinen------------------EKKS
Basilicum-------------esikoinen------------------NKL
leijona-86------------esikoinen------------------KOS

Joulukuun 27.päivä:
hömppö
katherine------------esikoinen
Juli05-----------------esikoinen------------------KOS
jennae---------------toinen----------------------NKL
Vaapukka------------viides
akkamänty----------esikoinen------------------TAYS
Punahattu-----------toinen----------------------HYS

Joulukuun 28.päivä:
Emppu87-----------esikoinen
aiaifi-----------------toinen ja kolmas----------TYKS
vauvahaaveita----esikoinen, tyttö-----------OYS

Joulukuun 29.päivä:
Liina-71------------kolmas poika---------------PS

Joulukuun 30.päivä:
Jive- ---------------esikoinen, poika-----------K-SKS
nasu1208

Joulukuun 31.päivä:
sisar puoliQ
Florence-----------toinen
Minttu75-----------toinen------------------------K-HKS

Tammikuun 1.päivä 2009:
NullPoints---------toinen------------------------ulkomailla


*********************************************
SYNTYNEET:

18.9.2008 Nepsus, tyttö (rv 28+4)
*************************************************
 
Täytyi tulla kertoo teillekin että tämän lapsen isukille on tapahtunut jotain kummallista, otti yhteyttä ja oli jättänyt sen naisensa ja haluaa kuulema olla mun kaa väleissä ( meistä ei nimittäin paria enää tule ) kun ei edellinen nainen ymmärtänyt tätä lapsi asiaa. Elin olin vähän kuin apina heidän suhteensa selässä koko ajan. Täytyy sanoa että olen aika tyytyväinen tilanteeseen. Toivon todella että pysyykin sellaisena.

Sitten sain myös asunnon =) =) . Kolmion 79 neliöö ja muutto ens kuun alussa siis marraskuun, mut joudun pitää tän vanhan vielä marraskuun ajan ettei silleen ole kiire, mikä on hyvä koska uuteen joutuu laittaa uudet tapetit vähintään. Plus saa sit ihan rauhassa siirrellä tavaroita pikkuhiljaa. Ja viimeisenä sit ne isoimmat, kun pienemmät on paikallaan. ;)

Et kyllä se välillä paistaa aurinko risukasaankin... :whistle: Tietty tiukka kuukausi tulee mut toivottavasti siitäkin selvitään.

Mä yhdyn täysin Mraen puheisiin että mitä missä milloin? Yhden painoarvion olen saanu ja se siitä, eikä kukaan kommentoinut asiaa mitenkään. Itse jäin vain pähkäilemään.. Ens viikolla neuvola, jospa sais pikkuhiljaa selvyyttä tarviiko tehdä mitään pienokaisen perätilalle ( melkein varma olen et on väärinpäin vielä, kun potkut tulee pissarakkoon päin ).

Muutenkin taitaa tila käydä pieneksi kun tuntuu et maha lähtee irti jo näistä potkuista, et mitenkähän tuota jaksaa loppuun asti. :whistle:

raudasta Mä kans ihmettelin pahaa oloa koko viime viikon mut näköjään johtu ihanista obsidaneista, jotka taas lopetin. Syön aina muutaman päivän kerrallaan, oma ohje. Mulla ainakin tämä merkki värjäs ulosteen mustaksi, tekeekö kellään samaa?

Supisteluja on ain välillä, varsinkin kun hermostun ja yritän kävellä reippaasti, mikä ei tietty enään onnistu tältä lylleröltä. Maha on mun mielestä iso, mut muut sanoo et pieni. Olokin on kuin norsulla, mut ei muiden mielestä näytä sille. Musta on niin mukavaa ku muut taas tietää asiat paremmin. :LOL:

Mut nyt koiran kaa lenkkeilee ( Siis pieni lenkki ) jaksuja teille...

marttan + nakki

p.s En tiedä tuosta makuuhuoneen elämästä, jos olis mies ei varmaan elossa olis, haluja olis, mut minkäs teet..
 
Heips, pitkästä aikaa!

Tänään käväsin neuvolassa, eikä siellä mitää ihmeellistä ollu. Paino oli kahdessa viikossa tippunu 300g ja samat nurinat, et ethän vaan oo nälässä ollu. Nestettä on pikkasen aina välillä kertyny ja sormukset siirsin sormesta ketjuun kaulaan, jottei ainakaa tartte katkoon alkaa.

Sain tänään kudottua valmiiksi vauvalle peiton ja pesukoneessaki se jo kerkes pyöriin, sit alotin siskon vauvalle töppösiä ja sen jälkeen pyhitän kutomiset omalle vauvalle, pipo ainaki tarttis kutoo ja jotain töppöstä ja lapasta ainaki.

Täs kolmannes raskaudes ukko ei oo ihan hirveesti ollu mukana muuta, ku alullepano vaiheessa, no on se ultrissa ollu mukana, mutta sano, ku aloin siltä kyseleen, et ei siinä oo sille mitää uutta |O Ihan mielettömän hyvä isä se on, mut raskaus on nyt sit niinku mun oma juttu.

Makuukammarissa on ollu ihan kiitettävästi vipinää, sen jälkeen, ku alun hankaluuksista päästiin eroon (oli vuotoja ), mitää kummallisia supisteluja tai muuta vastaavaa harrastelut ei oo aiheuttanu. Ylimääräsiä supisteluja aiheutti kesän aikana meidän kesäautolla ajelu, joten sillä ajelusta piti luopua, mitä nyt ukko kulkee sillä töihin, jos me akat tarvitaan autoo :D

Tämmöstä meillä tänään ja vähä muulloinki :D Jaksuja kaikille ja voikaahan paksusti :p

Nappi82 31+5
 
Heippis =) eipä mulla juuri asiaa, tulin vaan lukaisemaan.

MARTTAN onnea kovasti!! Ihanaa että asiat näyttävät aurinkoisilta :flower: :heart:

Petite-te mä kans "nousevan räkiksen" vallassa.. Koko raskausajan oon ollut ihan terve, ei kerrassaan mitään infektioita. Mikä on sikäli hassua, kun raskausaikanahan pitäisi vastustuskyvyn olla alempi kuin normaalisti. Tänään oon sit syönyt jopa kaks panadolia - mitään lääkkeitä ei raudan lisäksoo koko aikana tarvinnut nappailla. Harmi ettei duactia kai saa ottaa.. Se olis niin sopiva troppi tähän fiilikseen. Nenä on ihan tukossa ja vuotaa, silmät tuntuu inhottavilta, poskia ja otsaa särkee, lihakset on kuin mailalla hakatut.. Uh.. No, menee tääkin kai ohi joskus.

Ja turvotus on kans lisääntynyt infernaalisesti! En tiedä miks, painaisiko maha sitten jalkojen laskimoita vai mikä on. Eilisiltana oli melkein polviin asti kunnon turvotus, kuoppa jäi kun sääriluuta vasten peukalolla painoin. Mut eilisen ja toissapäivän olinkin melkein kokonaan jalkojen päällä, johtuisko sit siitä. Ja viime yönä oli sitten sellainen levottomat jalat -fiilis, oli vaikea nukkua. Jalkoja olisi pitänyt koko ajan liikutella, paras olisi ollut kun olis saanut ne ylös johonkin.

Mä oon aloittanut vauvanvaatteiden pesemisen =) Hassua, jotenkin konkretisoituu.. "Sisustin" ä-pakkauksen laatikonkin; sain ystävältä ihanan reunahelman siihen. Laitoin kyllä vielä sen kannen päälle ettei kerry pölyä. Mut ihmeesti sitä saa itsensä väsyksiin puuhaamalla ja flunssailemalla.

Ja huomenna tarttis käydä vielä koulullakin.. Uh. Tietää 300km ajelua...

Mukavaa viikonjatkoa =)

terv Aubrieta + "Siiri" rv 33+5

 
B-7
Joo-o taudin kourissa täällä :snotty: Duact olis kyllä pelastus tähän tukkoisuuteen,vaan ei mahda mitään :whistle: Panadolhotilla oon nyt yrittänyt hoidella,ja se se on pahaa :p

Tänään viikot 33+3 ja edelleen vauva vipeltää masussa milloin mitenkin päin.On kyllä jo rt mutta kääntyy ja vääntyy niin että pahaa tekee.Masu on piukka ja pinkee kuin viulun kieli.Liikkeet vihloo vatsanahkaan :|

Huomenna mulla nlan lääkäri again .

Viikon 36 jälkeen mä kyllä pakotan mieheni ja itseni käynnistysyrityksiin.Kyllä nää raskaudet vaan pahenee pahenemistaa mitä enempi niitä on.Varsinkin loppua kohden on ihan vaivainen ja raihnainen.

Vali vali :ashamed:
 
Huomenia kaikille!

En nyt tiiä miten pitäs toimia... Vauva on potkiskellut aina iltaisin nukkumaan mennessä tosi selkeästi. Eilen ei sitten potkinut kuin ihan muutaman kerran, yöllä kans. Aamulla tuntui semmoisia laiskoja liikkeitä muutamia, muttei semmoisia teräviä tai napakoita potkuja. Pitäskö käydä kuuntelemassa sydänääniä?

 
B-7
Annukka asetu nyt tunniksi sohvalle tai sänkyyn kyljelleen ja odota että saat ne vaadittavat 10 liikettä(hikka ja värinät ym ei lasketa liikeiksi)Syö jotain sokerista tai juo mehua.Odota toinen tunti ellet saa ekan aikana kymmentä liikettä.Jos ei sittenkään,niin kannattaa soittaa vähintään neuvolaan tai suoraan polille.
Vauvat kyllä tuppaa rauhoittumaan loppua kohden joten toivotaan että siitä kyse ja huolesi turha :hug:
 
piti tulla kurkkimaan taas mitä täällä juorutaan. lisäisin viel mun tietoihin et kuudes tulossa ja ei varmuutta sukupuolesta, tyttöepäily. tänään olis rv 31 kasassa. kolme viikkoa vielä pitää rasitusta varoa ja sit nou hätä :) meillä oli synttäritouhuja viime viikol ja voi hyvä tavaton sitä jalkasärkyä minkä seisomisesta leipoessa sain! ihan kamala. joku tuol toteski et mitä useampi raskaus ni sitä pahemmat vaivat, yhdyn kyllä tähän!! ja ne supistukset, huh, onneks ei viikonloppuna tullut et sai rauhas vastaanottaa vieraita :)
 
Heippa kaikille :flower:

Neuvolakäynti takana ja siitä pitikin hieman marista, kun oli terkkari sairaslomalla ja uusi sijainen paikalla.No tää uusi otti sf mitan ja siis viimeksi se oli 1.10 24.5cm ja nyt siis sai 25cm. :eek:
Jäin sitten käytävään hetkeksi ennen lähtöä ja ja katselin ettei se ollut käyrälle sitä piirtänyt ja huomasin että sehän on jo tippunut kaikilta käyriltä.Oli pakko mennä takaisin ja kysyä että olenko mä nyt ainoa huolissaan oleva.Se itsekin sitten alkoi näpyttää sitä käyrille koneelle ja huomasi vasta sitten myöskin että tipahtanut on tosi alas.Sitten päätti ottaa uuden mitan ja päästiin 27.5cm joka olikin taas käyrillä, kerkesin kyllä huolestuu kunnolla.Ajattelin jo paukaista suoraan hyvinkäälle polille tarkistamaan onko vedet loppu vai eikö vauva kasva.
Eli näköjään saa olla itsekin tarkkana noiden mittojen kanssa koska jos oikeasti mitta olisi
ollut toi niin kyllä nyt luulisi että jotain tarkastusta olisi tehty, tai en tiedä mutta luulisin näin.

Punahattu ja Pesonen 30+3 :heart:
 
Heips!

Tasasta odotusta täällä..päätin pitää talvilomani jo nyt pois alta, joten kotona lepäilen nyt..ihan hyvää tekee!
Mulla on alkanut ihan mieletön kutina jokapuolella kehoa, se alkoi ensin rinnoista jo joskus ennen rv 20, ja sitten levisi mahaan..nyt viimisien kolmen päivän aikana se on levinnyt jo käsiin ja nilkkoihin!! ihan hulluksi tekee, kun on koko ajan raapimassa itteään ihan verille asti!! Mulla on huomenna neuvola ja aattelin kysästä sieltä josko jotain rasvaa olisi mikä ehkä helpottaisi.. kun ei ainakaan kotona olevat rasvat/öljyt muuta tee kun pahenna koko kutinaa :eek: Onkos jollain muulla ollut vastaavaa vaivaa..? :/
 
jennae: muistaakseni joskus aiemminki sun kaa puhuttiin tosta kutinasta..? Mullahan oli alkuviikoilla sinne jonnekki viikolle 16 ehkä sellasta hirveetä säärien ja yläselän kutinaa!! yöt meni raapiessa! ja illat ja välil päivät! :LOL: Ni sit siin oli taukoa, mut nyt on ilmenny taas sitä rasittavaa kutinaa muitten vaivojen lisäks.. ihan ku niitä ei jo olis tarpeeks muutenki.. :/ Maha kutisee ja jalat, Reidet ja sääret ja millon mikäki..
Suihkun jälkee yleensä joka kerta rasvailen kropan Dove-rasvalla, sillä mikä on kuivalle iholle, ja neukkatäti sanoki viimeks et sulla on toi vatsan iho pysyny hyvin kimmosana. Joo se on kyl varmaa auttanu, ei oo tullu ainakaan arpia vielä. :) Mut kutinaa se ei silti poista....
 
Uuh, taatusi epämukavaa tommonen koko kropan kutina! Oon kyllä kuullutkin että joillakin tulee ns. raskausihottumaa, ilman että sillä on mitään tekemistä esim. hepatoosin kanssa. Lääkärimammat oikoo jos oon väärässä :D .

Arpia täällä ei vielä näy. Mä olen yrittänyt taistella niitä vastaan monin keinoin, etenkin Ceridal-öljyä on mennyt jo se yksi pullollinen. Päivittäin siis rasvaillaan nahkaa että kestäisi venytyksen. Mulla on kyllä ennestään lihomisesta pari pientä jo vaalentunutta arpea alavatsalla, ja olen melkoisen varma että jos tämä pallo tästä vielä kasvaa niin kyllä se repeää. Sillehän ei sitten mahda mitään. Toiset kantaa arpensa ylpeänä, mulla on koko keholla jo niin paljon lihomisen myötä tulleita arpia että muistutan valkoista tiikeriä. Enpä silti niistä pidä.

Neuvolassa tosiaan käväisin tänään.
Tarjonta oli epäselvä, terkkari veikkasi enemmän raivotarjontaa (eli tämä veikkonen olisi siis kääntynyt :eek: ) mutta ei lähtisi vannomaan. Jotain terävää on liikkunut oikeassa kyljessä tässä viikon aikana, oliskos se sitten kantapää! No, niinkin pian kuin viikon kuluttua menen uudestaan neuvolaan, silloin ei ole vielä liian myöhäistä tehdä sitä lähetettä äitiyspolille jos tarjonta on edelleen epäselvä.

Justiin kattelin eilisen sairaala-sarjan, jossa siis alussa syntyi perheeseen viides lapsi pelkän ilokaasun voimin. Mä itkin kauhusta. Mulla on niin ristiriitaiset fiilikset tuosta synnytyksestä että alkaa varmaan kohta jo pelkästä ajatuksesta verenpaineet nousemaan...
 
Kamomilla-81: Muaki mietityttää toi synnytys.. siis silleen, että aikasemmin aattelin että kyllä mä siitä selviin, kyl kaikki muutki selvii ja kyllä ne kivutki kestää varmaa ilman epiduraalia ym ym.. Nyt on alkanu tulee kaikkii ajatuksii et miten ihmees mä selviin niist kamalista tuskista ja todellaki aion ottaa epiduraalin!! Mut se epiduraaliki pelottaa et jos tulee sit kaamee päänsärky tai halvaannun, vaan sen takia etten oo voinu kestää kipui ilman puudutuksia..
Tavallaan tulee sellanen ahdistus epätoivon tunne et apua oon loukussa ku en pääse tästä tilanteesta enää mihinkään! Pakko kestää synnytys ja kivut tai sitte ottaa epi ja se riski et tulee hedari tai halvaantuu.... AHISTAA!! :eek:
 
Jep, just noin. Mä haluan kyllä synnyttää, mä uskottelen (ja mun mies ja muutkin läheiset uskottelee) itselleni että kyllä siitä selviää, valtaosa äideistä on selvinnyt hyvin. Mulla ei ole niin minkäänlaisia aikeita lähteä sisseilemään kivunlievityksettömään synnytykseen, vaan päinvastoin kuulun niihin jotka toivoo jo parkkipaikalle anestesiologia vastaan droppeineen :D . Mun pikkusiskon kanssa juttelin juuri jokin aika sitten, ja hän paljasti että äärimmäisen piikkikammoisena ihmisenä synnytti pelkän ilokaasun voimin, muttei aio tehdä sitä enää toiste, seuraavalla kerralla saa luvan tulla muutakin tavaraa apuun. Meidän äiti taasen on juuri tämmöinen "vesiliukumäki" joka on käynyt vaan vähän niinkuin isommalla asialla, todella helppoja olleet kaikki neljä synnytystä. Eikä minä tai sisko kumpikaan olla ruumiinrakenteelta samaa kaliiperia.

No, en pidä itseäni kuitenkaan niin synnytyskammoisena että katsoisin tärkeäksi jutella asiasta sen enempää neuvolassa tai kaipaisin pelkopolille. Mä olen sen verran optimisti että luotan siihen että musta pidetään kyllä huolta ja että asiat aina selviää tavalla tai toisella. Ja sitten sekin vielä, että mun mies kyllä on sanonut, että jos alkaa näyttään siltä että mä olen kipeä mutten saa suutain auki helpotusta pyytäkseni, hän kyllä puuttuu sitten tilanteeseen.
 

Yhteistyössä