*Joulun odottajat LOKAKUUN sateissa!*

Tätä listaa päivittää Kamomilla-81 . Jos jotain on pielessä, ilmoittele vaikka yksityisviestitse niin korjataan kuntoon!
Koska listalle on kertynyt mittaa melkoisesti, on synnytyssairaaloista käytettyjen lyhenteiden selitykset valitettavasti jätetty pois.
*********************************************
Joulukuun 1.päivä:
pikkutiikeri-----------esikoinen----------------TYKS
Kamomilla-81--------esikoinen---------------KOKS
Caffee81--------------toinen-------------------K-SKS
ensimami----------------------------------------KOS
vanilja-77-------------kolmas------------------TAYS

Joulukuun 2.päivä:
Aluna------------------viides--------------------LUAS
Viivi76-----------------toinen
Sikuriina1987
Sammal---------------toinen-------------------K-SKS
Maamuskainen------kolmas
pulla75----------------esikoinen---------------OAS
Orvokki80-------------toinen poika------------TYKS

Joulukuun 3.päivä:
DoB--------------------esikoinen
Kathrinelle------------toinen
Aubrieta---------------neljäs, tyttö-------------PHKS

Joulukuun 4.päivä:
Rintin-------------------viides

Joulukuun 5.päivä:
Nooraska
Käpylehmä------------neljäs, tyttö
syysusva05-----------toinen------------------LPKS
Pinkkinen--------------toinen
Sikuriina1987---------esikoinen--------------SeKS
Valas77----------------neljäs------------------K-HKS

Jolukuun 6.päivä:
Nasu74----------------toinen------------------PHKS
Petite-te---------------seitsemäs-------------TYKS
Kuulapyssy------------esikoinen, poika
Tsigu-------------------toinen------------------TYKS
Melissa-83------------kolmas-----------------K-SKS
Lisbethh---------------esikoinen--------------NKL
käppyrämallut--------toinen,poika------------------OYS
Ente--------------------esikoinen
Mama-Mii--------------kolmas-----------------OYS
Auris80----------------kolmas-----------------OYS

Joulukuun 7.pv:
Ineli--------------------esikoinen
Sydänkäpyset--------toinen tyttö
ninuli83----------------toinen------------------SAS

Joulukuun 8.päivä:
briendli-----------------esikoinen
Pikatsu-----------------esikoinen
Laurelias---------------toinen------------------HYS
Nyty--------------------neljäs, poika----------HYS
vumpe------------------kolmas
Aurinkomamma-------kolmas, tyttö----------K-HKS
neitim------------------neljäs, tyttö
snö---------------------esikoinen---------------HYS

Joulukuun 9.päivä:
Cheeky
SONA-------------------kolmas

Joulukuun 10.päivä:
hutzel------------------esikoinen
Saparo-81-------------esikoinen, tyttö-------K-SKS
iittala-------------------kolmas-----------------K-SKS
Härkänainen----------viides, tyttö-----------KYS

Joulukuun 11.päivä:
Nasu30------------------------------------------NKL
itunen------------------toinen------------------TYKS
merkkari---------------esikoinen--------------K-SKS
Findgirl-----------------toinen------------------KOS
KeuKeu----------------esikoinen---------------TAYS

Joulukuun 12.päivä:
Nonna-79--------------kolmas-----------------OAS
zaika--------------------toinen------------------SKS

Joulukuun 13.päivä:
Boe------------------------------------------------NKL
Millimenninkäinen----toinen ja kolmas------K-HKS
OmituinenOtus-------kolmas------------------OYS
PipetiPoo--------------esikoinen---------------SeKS

Joulukuun 14.päivä:
ViikinkiHelga----------kolmas-------------------K-PKS
Valaskala--------------toinen-------------------VKS
Sintzi-------------------toinen, tyttö-----------TAYS

Joulukuun 15.päivä:
Annuli-81--------------esikoinen---------------NKL
Terhikki----------------kolmas-------------------PHKS
Annukka84------------esikoinen----------------KYS
Divina------------------esikoinen, tyttö--------NKL
Möhömaha------------esikoinen----------------NKL
lispe--------------------esikoinen----------------KAKS

Joulukuun 16.päivä:
Tuisku-84--------------toinen poika-------------TAYS
AnnClaire--------------toinen--------------------JS
joululahja-08---------esikoinen
Gisele------------------esikoinen
sindi--------------------esikoinen
Äitikkäliini--------------toinen

Joulukuun 17.päivä:
Nappi82----------------kolmas-------------------TAYS

Joulukuun 18.päivä:
Kukka88---------------esikoinen----------------VAS
tyylilyyli-80----------------------------------------PS
Taikametsä-----------kolmas--------------------VAS
Tara84----------------esikoinen-----------------EKKS
maria-08-------------esikoinen------------------SKS
RBB-------------------------------------------------PKKS

Joulukuun 19.päivä:
pikku87--------------tyttö------------------------PS

Joulukuun 20.päivä:
Pinlady---------------neljäs----------------------JS
Jasuliini--------------toinen----------------------LKS
Aniida----------------toinen
Skye85---------------toinen---------------------RAS
maarith--------------kuudes--------------------PS

Joulukuun 21.päivä:
April------------------esikoinen------------------KOS
DaylightDancer----esikoinen, tyttö-----------Yhdysvallat
vennu---------------toinen----------------------KYS

Joulukuun 22.päivä:
Essu74--------------esikoinen------------------KOS
taapero-------------kolmas---------------------OAS
katherine-----------esikoinen
kaisukka81---------esikoinen------------------KOKS
MARTTAN------------toinen----------------------KYS

Joulukuun 23.päivä:
Klara-----------------toinen (1.enkelivauva)--PS
Äippä-75------------toinen-----------------------KOKS
Grynna--------------toinen-----------------------NKL
nevi------------------viides
Viivi82---------------esikoinen
Naputtaja-----------toinen, poika-----------------Lontoo

Joulukuun 24.päivä:
Milja-85--------------esikoinen------------------K-SKS
Torey-----------------toinen----------------------TAYS
Minttumaininki
OLIVIA06------------toinen----------------------KOS
Mrae------------------esikoinen------------------KOS

Joulukuun 25.päivä:
Sisar puoliQ---------------------------------------KOS
miu07----------------toinen-----------------------K-SKS

Joulukuun 26.päivä:
maria-83-------------esikoinen------------------EKKS
Basilicum-------------esikoinen------------------NKL
leijona-86------------esikoinen------------------KOS

Joulukuun 27.päivä:
hömppö
katherine------------esikoinen
Juli05-----------------esikoinen------------------KOS
jennae---------------toinen----------------------NKL
Vaapukka------------viides
akkamänty----------esikoinen------------------TAYS
Punahattu-----------toinen----------------------HYS

Joulukuun 28.päivä:
Emppu87------------esikoinen
aiaifi------------------toinen ja kolmas---------TYKS
vauvahaaveita-----esikoinen, tyttö--------------------OYS

Joulukuun 29.päivä:
Liina-71-------------kolmas poika--------------------PS

Joulukuun 30.päivä:
Jive- ----------------esikoinen, poika------------K-SKS

Joulukuun 31.päivä:
sisar puoliQ
Florence------------toinen
Minttu75-----------toinen------------------------K-HKS

Tammikuun 1.päivä 2009:
NullPoints---------toinen------------------------ulkomailla


*********************************************
SYNTYNEET:

18.9.2008 Nepsus, tyttö (rv 28+4)
*************************************************
 
Tää joulukuinen on (yrittää olla) ainakin töissä! |O

Onpas meitä tohon listaan kertynyt jo paljon!!! vau! :)

Tänään on ollu kurja olo... huimaa, väsyttää, päätä särkee ja aamulla ku mittasin verenpaineet tääl töissä niin oli 160/89 !! ja sydän tykyttää kovasti... huoh.. pääsis jo lomalle lepäilemään! Mutta neiti potkii masussa koko ajan ja kovaa, joten sillä ei pitäisi mitään hätää olla! :) Mamma vaan meinaa väsyä....

Mä eilen taas shoppailin netistä kaikenlaista! :D mm. tutteja ja tuttipulloja... se on niin kätsää netistä ostella kun ei sitä rahanmenoa niin siinä huomaa! :LOL: ... Ja jee, pinnasänky on saapunut! Nyt kun sen vielä jaksaisi postista mennä hakemaan!

Kylläpä aika matelee.... tekee mieli vaan valittaa ja nukkua!! huoh... mutta pakko kai edes yrittää näyttää siltä että tekis töitä välillä!

Sapis ja hippiäinen rv 30 tasan
 
Ihanaa uus pino ja lokakuu...taas ollaan lähempänä joulukuuta :heart: Tännekkään ei mitään erikoista, ens viikon sokerirasitustestiä odotellessa :/ ...Ja muuttokin olisi sitten tämän kuun viimenen päivä.
Ja nyt voi sanoa että ens kuussa alkaa äippäloma :heart: :heart: ...vitsi, että aika rientää!

Työkaverilla LA kun minä jään lomaileen...saas nähä ehtiikö pikkuinen syntyä ennen sitä...

voikaahan paksusti mammat! :D :D

vauvis 27+3
Niin ja kiitosKamomilla-81 uudesta pinosta :flower:
 
Siis pakko valittaa alkajaisiksi...Olo on ihan kaamea.Närästää ja mua ei kerta kaikkiaan huvittaisi enää liikkua ihmisten ilmoillan kaupungilla!Kaikki ihmiset ja äänet ja namat ahistaa.Tekisi mieli lyödä vastaantulijoita :kieh: .Ja kiljuvia teinejä metroportaissa pissiksiä ja kaikkia joilla on niin hemmetin helppoa ja kaunniit vatteet päällä timmisä kropassa ja musta tuntuu ett :D ä olen van kadonnut Liisana raskauden ihmemaassa Barbababamaiseen vartalooni.Alaosa on nyt leveämpi kuin yläosa (lantio ) ja aikaisemmin oli hartiat isommat kuin lantio.Ei oo yhtään mitään ihanaa raskausaikaa..Ja nyt tosiaan itkettää vielä useammin kuin aikaisemmin ja pää ihan jumissa.

Asiaa ei yhtään helpota se, ettei ole tämänm tuskan aiheuttajaa-miestäni-lähimaillakaan van Pietarin reissussa ja tulloopi vasta jouluna kun vauva on jo syntynyt!ollaan toki yhteydessä minkä sähköisin viestimin pystytään mutta silti,..ei oo ihan sama.

Tiedän että varman teitä muitakin ahistaa ja kolottaa...Eka raskaus on varmaan aina aika lailla yllätys että mitä kaikkea siihen kuuluukaan.

Tuntuuko teistä siltä että haluaisitte hautautua loppuajaksi kotiin erakoksi ja olla näkemättä ketään tai liikkumatta missään?Siis ihan henkisen pahanolon ja raskaan fyysisen olon takia???tää ei ole mulle- entiselle esiintyjäpersoonalle normaalia!!!!
 
Heipä Hei!

Jäi se painokeskustelu tuonne syyskuun pinoon, mut kommentoin vielä että täytyy kysyä seuraavan kerran neuvolassa voisko sitä seurata tarkemmin. Jos oikein muistelen niin rakenneultrassa oli viikkoa pienempi myös. Jospa nyt kasvais jonkun kasvupyrähdyksen niin ei tarviis olla huolesta soikeana :x

Tuli sairaalsta lappu jos ei ole vauva kääntyny viikolle 35 mennessä täytyy mennä kysille ja yrittävät siellä käännöstä, voi jee mille kuulostaa :( . Mut eivät olleet laittaneet siihenkään mitään painoarviosta. Kiitos Petite-te vinkistä et täytyy itse taas vaatia tiukkaa seurantaa. =)

Annukkalle onnea uuden asunnon johdosta, täälläkin toivotaan samanlaista ilo uutista, ennen joulua mutta katsotaaan miten asiat menee. Mun tuurilla saan sitten sen asunnon kun vauva on sylissä ja olis muutakin mietittävää ja kaipais vähiten stressiä.. ;) Tulipas taas maalattua piruja seinälle :whistle:

Vointeja teille kaikille joulukuisille joita näkyy olevan aivan mahdottomasti :wave:

MARTTAN +nakki 28+2
 
Piti muuten lisätä tuohon erakoitumiseen, täällä ollaan kans hyvin kotivoittoinen :saint: . Onneksi on tuo koira joka pakottaa käymään ulkona max 3 kertaa päivään. Ja nyt kun olen sairaslomalla tuntuu et on kiireempää ku työelämässä ollessa. =) Toisaalta ihanata kun on jotain tekemistä ei tule märehdittyä täällä kotona yksinään omissa ajatuksissa.

Oli myös puhetta nukkumisesta.. täällä rupeaa taas unettomuus vaivaamaan, lapsukainen painaa palleaa päällään tod ihanasti :$ . Eikä oikealla kyljellä nukkuminen tule kysymykseenkään. En tiedä miten sitä sit nukkuu ku mun tietojen mukaan tää maha vaan kasvaa lisää :whistle: Ja sit ku saat unenpäästä kiinni vauva aloittaa myllerryksen, ei sekään haitannu vähän aikaa sitte, tai täytyy nousta vessaan. :kieh:

Mut mulla on kaverin kone lainassa kotona ja oman saan 7 päivä, niin se piristää kun pääsee lukemaan edes teidän juttuja tänne nettiin. :D

Nyt tuli nälkä kun katson olet mitä syöt-ohjelmaa.. täytyy kait tässä syödä vähän.

Marttan +nakki
 
Mä taasen kattelen täällä Faktalta oikein vauvamaratonia; kaksi jaksoa vauvataloa ja synnytyssairaala siihen päälle. Oikein sopivaa näin hormonimyrskyiselle odottaja; hetkittäin itkee ihastuksesta ja sitten taas kohta järkytyksestä, "mä en ala tohon"! Etenkin ne ammesynnytykset on musta jotenkin kamalan ahdistavia!
Ja sitten illemmalla tulee se nelosen Sairaala, jossa näkee mukavia pätkiä vauvojen teholta. Vauvoja siellä, vauvoja täällä, telkkarista ei mitään muuta tulekaan :D !

Mulla oli eilen illalla niin paha olla, siis ahdisti ihan satasella! Vatsa on toiminut taas tosi laiskasti, joten siitä tulee tietty se oma turvottava olonsa, ja kun lisätään vielä tää jättiharppauksen kasvussa ottanut, ja iltaisin kamalan pinkeä maha, niin olisin mieluusti vaihtanut kehoa mieheni kanssa hetkeksi.
Kaikenlisäksi mulla on ollut hirveä makeanhimo muutaman viikon, karkkia on tullut mässättyä enemmän kuin laki sallii :( . Itsekuria tuntuu olevan, no, ei yhtään!

Ja tää perätilakin ahdistaa mua hivenen ajatuksen tasolla, siis vaikka mä olenkin hyvin tyytyväinen jos tämä ei käänny ja päädytään suunniteltuun sektioon, mutta mulla on kuitenkin olo, että kaipaisin vähän tarkempaa seurantaa tuosta tarjonnasta. Ei nimittäin mulle vaan ole mitään lappusia sairaalasta tullut kuten MARTTANille. No, ensiviikollahan on taas neuvola, silloin viikkojakin jo 32, joten eiköhän siellä asialle tehdä jotain. Olettaisin ainakin, ja aion kyllä kysyä.

Voi hitsi. Aika on kulunu sittenkin ihan kamalan nopeesti! Mun mies eilen nukkumaankäydessämme silitteli mua sormenpäällä, ja kun mä huomautin että se kyllä -vaikka kivaa olikin- kutitti vietävästi, hän totesi että hän vaan harjoittelee että osaa sitten silittää meiän pikku vauvaa. Ihana!

 
Heippa kaikille ja hyvää lokakuuta !
Tänään tulin töistä kotiin ja postin mukana oli tullut lappu, et äippäpakkaus olis postissa. Laitoin miehen heti hakeen sen, että pääsi heti tutkimaan sen sisältöä. Meidän kaksvuotias oli innoissaan isosta paketista ja auttoi mua purkaan sen. Sit kun kaikki vaatteet oli nosteltu mun syliin, se innostui leikkimään piilosta siinä isossa pakkauslaatikossa. Siis ei äippäpakkauksessa vaan siinä mikä oli sen päällä lähetyksen ajan. No, olihan iloa sillekin tästä lähetyksestä :) Oli tosi ihanii ja sulosii vaatteita, oikeestaan ne oli luonnossa paljon paremman näkösii kuin Kelan kuvissa.
Mä pääsääntöisesti vielä nautin tästä odotusajasta, vaikka kyllä on hetkiä jolloin ahistaa ja puhistaa niin, että toivois ajan kuluvan vähän nopeemmin. Varsinkin iltaisin on välillä niin turvonnut olo, mahaa pingottaa ja tuntuu et vatsanahka repee. Sanoinkin eilen miehelle, et miksei ihmisetkin vois munii, niin sitten haudottas vuorotellen, eikä vaan äitin tarttis tässä ähistä. No, mies vaan nauroi. No, loppupelissähän tää odotus on varsin lyhyt ja moni sitä sitten kaipaa kun se on ohi, vaikkei nyt välttämättä tunnukkaan siltä. Itse, kun olemme suunnitelleet tämän olevan viimeinen, olen hiukan haikein mielin ja yritän nauttia tästä vielä kun voi.
Huomenna pääsen sitten sinne ultraan En malttaisi odottaa. Se on vasta iltapäivällä, joten täytyy töissä malttaa olla ensin. Palailen sitten huomenna kertomaan kuulumisia sieltä.

Aurinkomamma ja Tipu 30 + 2
 
DoB
Se on tosiaan jo lokakuu, aika hurjaa. EN ole ehtinyt piiiitkään aikaan kirjoittelemaan kun tehdään ihan hulluna remppaa. Koko talo siis täydessä remontissa ja ei tosiaankaan valmistu ennen vauvaa mutta että edes jotain saataisiin valmiiksi....Mäkin oon tehnyt täällä ihan kunnon "työpäiviä" kun oon sairaslomalla oikeista töistä :D Mä jaksan ihmetellä sitä, miten hyvässä kunnossa olen vieläkin ja miten kaikki on mennyt niin helposti. Jotenkin odotin että tämä raskausaika ois paljon hankalampaa mutta mä oon edelleen ihan elämäni kunnossa :) Mulle ei ole tullut ihmisahdistusta niinkuin moni on täällä maininnut vaan ihan mielelläni käyn remontin välissä vähän kaupungilla pyörimässä. Viikon päästä ois seuraava neuvola ja lokakuun lopulla alkaa synnytysvalmennus. Painoa on tullut tähän mennessä kohtuullisesti, 7.5kg ja se on kaikki tossa mahassa :p

Tarvikkeisra meillä on melkein kaikki hankittuna, vaunuja ja turvakaukaloa säilytellään liikkeessä marraskuun loppuun kun ei viitsi tuoda niitä turhaan tänne remontin keskellä likaantumaan. Pinnasängyn taidan ostaa uuden, vaikka meillä ois varastossa yksi vanha mikä tarvitsisi vaan uutta maalia pintaan.

Ihan käsittämätöntä miten vähän aikaa tässä on enää jäljellä.....mä kun pelkäsin, että tää vika kolmannes tuntuu ikuisuudelta ;)

Hyviä vointeja kaikille!

Dob ja öttiäinen 31+0
 
Heippa kaikille :flower:

Käväsin tänään lääkärissä vihdoinkin ja kaikki ok elikkäs pääsen lähtee 4 viikon päästä Egyptiin mikäli ei mitään yllättävää pukkaa päälle. :)

Jännä huomata että lääkäri otti sf mitan ja yllättäen, kun toinen mittaa alkuperäisen terveydenhoitajan asemasta niin tipahdin keskikäyrälle...en kyllä tajua mitä järkeä on lääkärin mitata, kun se varmasti aina muuttuu kun toinen mittaa.
No ensi kerralla taas varmaan pomppaa paljon kun terkka mittaa.

Painoa pompannut taas 700g/viikko
:ashamed:

Kamomilla mä kanssa alkanut seuraa faktan keskiviikon synnytyssarjoja nyt raskauden aikana, keskiviikot menee rattosasti =)

Ei ole enää kuin 7 viikkoa mammaloman alkuun ja pääsee vihdoin sitten keskittyy vauvan tavaroiden hankintaan, hieman alkaa jo olemaan malttamaton olo et pääsisi vauvatavaroita ostaa ja laittaa.

Ai niin edelleen vasta-aineita veressä ja ne katotaan 35 viikolla, hitsi kun ei tajua mitä ne on kun ei neuvolan terkkakaan oikein osaa niistä kertoa mitään vaan verta vaan otetaan 25viikolla ja nyt 35 viikolla vaikka viimeksi piti olla vika kerta.Ikävää kun on tietämätön olo.

Punahattu ja Pesonen 27+4

Toi Pesonen tulee kun mun 9- vuotias on yrittänyt keksiä nimeä vauvalle ja nyt sitten väläytti et miten ois Pesonen(Viiru ja Pesonen piirretystä), mies kysyi että jaahas kukas se Pesonen on, pisti naurattamaan koko juttu :LOL:
 
maarith
punahattu Myös mulla on jotain vasta-ainetta veressä eikä kukaan sitä ole osannu selittää,että mikä se on tai mistä se johtuu ja onko vaarallista,jne.Viimex otettiin uusi verikoe viikolla 26 ja neuvolassa taas pitäis saada tietää missä mennään.Toiovotaan,että nyt osaisi selittää jotain tai tiedettäis enemmän.Koskaan aikasemmin ei mitään tollasta ole ollu.Joten ihan pihalla tuosta.
Tänään onkin sitten todella sateinen ja pimeä ilma.No ehkä se vielä tästä selkeentyy.Toivotaan ainakin näin.

28+5
 
Pesonen on kyllä ehkä hupaisin "työnimi" mitä oon kuullu, aivan ihana :D !

Blaah miten kurja yö taas oli! Ensin koiran kanssa meni puoli yötä "taistellessa" kun hänkin halusi lämpöiseen ja pehmoiseen petiin nukkumaan, mutta meinasi vaan viedä multa jalkatilan kokonaan. Lopulta hän sitten luovutti kun ovelana likkana peittelin hänet ensin tiukasti täkkiin -> tuli kuuma. Mutta siis koira oli kyllä pienempi paha noista viime yön riesoista, sillä vieläkin enemmän mua piti hereillä supistukset joita tuli heti kun käänsin asentoa. Harkkasuppareiksi mä niitä edelleenkin kuvailisin, mutta muutama tiukka ja kipakkakin tuli seassa. Se oli taas Panadolin paikka, onneksi siitä on toistaiseksi ollut apua. Vauvakin pysyi hereillä pitkälle yli puolen yön, aina supparin jälkeen vaikutti kuin nauttivan tilasta ja vapaudesta kun kiristys päättyi.

Ja aamulla sitten taas ylhäällä yhtä aikaa miehen kanssa, eli seitsemän jälkeen. Ihan ilman mitään varsinaista käskyä tai tarvetta. Kuvittelenpa saavani paremmin nukuttua sitten ensi yönä.

Tänään ajattelin käydä sen verran shoppailemassa että kangaskaupan alelaareja voisi käydä penkomassa, josko löytyisi materiaaleja lakanoihin tai johonkin muuhun kivaan pikku projektiin. Jotain tekemistä tahtoo näihin pitkiin päiviin!
 
Maarith:Ainoa minkä löysin sillon kun Spr:ltä oli neuvolaan tullut paperit oli tämä:

http://www.veripalvelu.fi/asp/system/empty.asp?P=2294&VID=default&SID=663958585475279&S=1&A=closeall&C=23423.

Jos ei avaa linkkiä niin ota Spr veripalvelu ja sitten terveydenhuollon ammattilaisille ja sitten laboratoriotutkimukset ja sieltä raskaudenaikaiset veriryhmävastaainetutkimukset.

Mutta ei toikaan kerro juuri mitään, kun on tunnistamaton vasta-aine vaan lähinnä rh negatiivisista odottajista.

Neuvolan täti sanoi aluksi että otetaan sillon 25 viikolla seuraava ja sitten ei enää oteta ja nyt taas kuitenkin ilmoitti että otetaan verta taas 35 jolloin kysyin vaan, että siis vasta-aineet eivät ole hävinneet, ja se ilmoitti että ei.
Jos oikein ymmärsin niin neuvolan terveydenhoitajalla joka jää tammikuussa eläkkeelle ja on toiminut koko työikänsä kätilönä ja terveydenhoitaja, minä olen toinen jolla moista mystistä on ilmennyt eli siksi luultavasti ei juurikaan tiedä muuta, kun sanoo aina että älä nyt huolestu turhaan.

Ihmettelen vaan, että sama isä molemmilla ja ei 9-vuotta sitten ainakaan mitään tälläistä ilmennyt, pistää mietittyttää että miksi ei kuitenkaan vauvaa tutkita enää ollenkaan ultrilla vaan ainoastaan otetaan verta 10 viikon välein, vai onko minulla itsellä joku sairaus taustalla mitä en vaan tiedä ja ilmenee joskus vanhemmiten.Herättää paljon kysymyksiä koko tilanne, mutta mistä sitä tietoa saisi...

Punahattu

 
Että toi sade piristää mukavasti... :headwall: Työmotivaatio on kadoksissa ja muutenkin ajatukset ihan muualla. Onneks mulla on semmonen työ että voi ottaa "aikaa itselleen" ja painaa sitten vaikka huomenna ihan täysillä taas. Tosin huomaan että se täysillä meneminen ei oo enää sitä mitä aikasemmin .

Yökin tuli nukuttua vähän niin ja näin. Miehelle jouduin kolme kertaa sanomaan kuorsauksesta ( siis jotain ihan järkyttävää massiivikuorsausta) ja sitte kaks kertaa sain kyynärpäästä ottalohkoon ku äijä ei tajua ilmeisesti meijän sängyn leveyttä enää. Nää kyynärpää-iskut on ihan uus juttu, tullu tässä viimisen parin kuukauden sisään. Mutta siis voitte kuvitella että kun tohon syssyyn lisää sen pari pissareissua niin en ehkä oo kaikkein parhaimmassa vireessä tänään... :/

Onneks sentään töiden jälkeen lähen kiertään kauppoja kaverin kanssa. Hyvä syy siis ostaa kaikkea ihanaa että piristyis :)

Keukeu ja 30+0
 
Kirjoittelen todella pitkästä aikaa, viimeki varmaan kesän alkupäivinä ja en ole edes enään listoilla. Olen kyllä käynyt lukemassa juttujanne. Oen tällä hetkellä sairaalassa, huomenna tulee 2 viikkoa täyteen ihan vuodelepoa. Tosin viime lauantaina sain vessa luvat eli pöntöllä saa käydä. Eli sii kävi niinkin hassusti että jo vähän aikaa olin kärsinyt selkäkivuista johon neuvolassa kommentoitiin että liikkua pitäisi niin selkä vetreytyisi. Noh, minä liikuin ja sitten oltiinkin jo sairaalassa koska kivut olivat aivan kaameet. Kohdun kaula oli lyhentynyt n. 1cm ja paikat pehmeet, funneling 2x1,5cm?? Mutta siis suuri riski ennenaikaiseen synnytykseen. Ei muuta kuin tippaan ja kortisoni piikit sain saman tien. Nyt tämän viikon tiistaina lääkäri katsoi uudestaan ja kohdunkaulaa jäljellä enään n.7mm joten ei liikkumalupia, sänkyhoito!!

Ja voin sanoa, EI OLE MUKAVAA!!! Eli siis, kaikki jotka vain voitte nauttia edes jotenkin huolimatta närästyksestä, suonikohjuista yms.. Nauttikaa.. Itseäni tällä hetkellä sapettaa ainakin niin suunnattomasti ettei mitään rajaa. Niin ja hakekaa hyvät kanssa sisaret rohkeasti sitä saikkua jos yhtään siltä tuntuu ettei selkä tai jokin muu paikka kestä, mukavampi kotona rauhoittua kuin joutua sitten muualle rauhoittumaan.

Niin ja mulla siis LA 5.12 ja nyt rv30+6 eikä tietoa kotiin pääsystä saati sitten mistään muustakaan..

Suuret kiitokset kuitenkin kuuluu miehelle joka käy katsomassa ja kavereille jotka soittelevat päivittäin. Myös tietysti ammattitaitoiselle hoitohenkilökunnalle jotka jaksaa katsella mun murinaa. :kieh:

sekavaa tekstiä mutta kiukku on kova, Terveiset sängyn pohjalta. :wave:
 
B-7
Hiipille :hug: ja voimia makoiluun! :hug:

Mulla kohta varmaan myös pakkomakoilut edessä.Tänään mennyt pakollisia menoja ja niin paljon sup sup supistaa ja vihloo :x
Mä en vaan ymmärrä yhtälöä 6 lasta ja lepo?
Mutta kai tämä tästä iloksi muuttuu :kieh:
 
Moikka moi! Minäkään en ole käynyt pitkään aikaan kirjoitamassa kun päivät on vaan niin saamerin täynnä ja illalla ihan puhki. Hiipille voima haleja :hug:
Itsellä myös supistellut paljon olen Jorvissa jo käynytkin mutta lepoa vaan tässä vaiheessa ja supistuksenesto lääkettä, eipä ole helppoa lepää jos on jo kolme lasta. Tähän asti ollaan reippaasti kävelty joka aamu koululle 2km eikä mitään ongelmaa ole ollut ja selkä ei ole ollut lähes ollenkaan kipeä sen kävelyn vuoksi mutta eipä kävellä enää kun ei edes tarvi tehdä mitään ni supistelee päivittäin. Mulla on kaikki käynnistetty joten tämä ennenaikaisuus on ihan uutta :headwall: ja tekee elämästä vähän turhan hankalan ja omaa seksikkyyttä korostamassa ja mielialaa on yhdyntä kielto koska sekin aiheuttaa supistelua vaikka ois kuinka varovainen, edellisessä oltiin ihan loppuun asti eikä se edistänyt synnytystä mitenkään kun sitä silloin haluttiin |O .
Iltapäiväkerhoa ja hoitoa olen yrittänyt järjestää isommille että olisi vain yksi tässä kotona rauhallisemmissa merkeissä että nyt hittovie pysyisi edes pari viikkoa vielä.
Se mun LA siirtyi aika paljon eli se 11.12, en osaa vielä laittaa yv:tä että se ois varmasti perillä :LOL:
"Artun painiarvio oli 1,3kg + risat rv 29+4. Vitsi tää syksy on musta ihana väreineenja se joulun lähestyminen saa mut aina hyvälle tuulelle ilman La tai sen kanssa!

Voikaa hyvin ja voimahaleja kaikille joilla ottaa pannuun! :heart:

Pinkki ja Arttu Rv 30 :xmas:
 
Syksyistä päivää kaikille joulumassuille!

Kai vielä saan tänne kirjoittaa vaikka tyttö syntyikin kaksi viikkoa sitten :heart: En vielä jaksa koko tarinaa kirjoittaa mutta kuulumisia voin kertoa. Tyttö voi hyvin. Painoa tänä aamuna 1579g eli syntymäpaino 1340g ylitetty jo huimasti =) Tuntuu että tyttö muuttuu ihan silmisssä. Aluksi pieni oli punainen ja ryppyinen ja luiden ympärillä ei ollut muuta kuin ryppyinen nahka. Nyt on jo kädet ja jalat saaneet hiemaan rasvaa ihon alle. Maanantaina tuli hieman takapakkia kun tulehdusarvot hieman nousivat mutta nyt kaikki taas hyvin ja tyttö pirteä.

Tuntuu aika jännältä kun kaikki vaipanvaihdot sun muuta on joutunut opettelemaan tekemään keskoskaapin sisällä. Vaipanvaihdosta kun kokemusta ennestään ei ollut =) Yritän kirjottaa jonkinmoisen kertomuksen miten kaikki meillä meni jos jotakuta kiinnostaa. Katsotaan jos illalla jaksan sellaisen tänne tulla kirjoittamaan. Nyt lähden ostamaan tytölle mini housut ja paidan jotta saa omat vaatteet sairaalassa päälle :flower:

tv. Nepsus ja tyttö 2vko
 

Yhteistyössä