*Joulun odottajat LOKAKUUN sateissa!*

Nostelen pinoa...

Jotenkin surkea olo, kun lukenut ton huolesta harmaan uutiset eilisestä lähtien, ja tullut semmonen hieman hysteerinen olo omasta raskaudesta.
No mulla on taipumusta muutenkin syksysin olla hieman melankolinen ja sitten vielä kun lukee huonoja uutisia...

Punahattu ja Pesonen 28+5 :heart:
 
B-7
Daizz
Tervetuloa vaan tänne kurkkimaan!
Saanko kysyä miksi käynnistetään/leikataan(?)jo niin aikaisilla viikoilla?
Ja kyllähän niitä tarvikkeita tosiaan ehtii myöhemminkin hankkia,ei kaiken tarvii valmiina olla.
Myös tuhon asumispuoleen.Vaikka meillä sen 250 neliöö,on paljon turhaa tilaa vaikka kohta 9 hlöä.Tai ainakin sais olla selkeämpää tilaa vaikka vähän vähemmän :LOL: Mutta vanha talo 2-kerroksessa...Ei niin tykkää!
Makuhuonitakaan ei tosiaan tarvis olla kaikille lapsille(ei tosin olekaan)kun eihän ne sielä muuta tee kun nuku =)

Jep,tälläistä.
Petite ja seiska rv 31+5
 
Tänne ei mitään erikoista.... :wave:

Huomena aamulla sinne sokerirasitukseen :snotty: ..Pitää muistaa, ettei saa syödä,eikä juoda(paitsi vettä) mitään klo 19.30 jälkee...Kyllä oon aamulla pahalla päällä kun ei saa juoda aamukahvia, mitä oon yli 10 vuoden ajan juonut |O |O

Voikaahan paksusti


vauvis neiti 28+4...
 
Heips!

Kauheesti taas tullu juttua lisää, vaikka pari päivää sit ittekki kirjottelin, jaa ja mistäs sit alottelisin :eek:

Asuntona meillä on oma (pankin) okt, jossa asuinpinta-ala on jotain 90 neliöö, sit on viä pannuhuone ja autotalli, yläkertaan pystyy laajentaan 3 tai 4 huonetta lisää, mutta ollaan siirretty sitä hamaan tulevaisuuteen :D

Hankintoja ei tarvi kauheesti enää tehdä, mitä nyt pinnikseen uus patja ja sitä tissirasvaa, mitä joku muuki tossa mainitsi, kaikkee muuta taitaaki olla sillai kotona, ettei niillä oo kauhee kiire. Toki, jos tää kolmas tulokas nyt sit sattuis oleen poika, niin sit ollaan vaatetuksen kanssa keltaisessa nesteessä, ku ei pojalle millää viittis mitää vaaleenpunasia prinsessaunelmia päälle pukee, on tossa nyt sen verran jotain neutraalia, että alkuun päästään, mutta jos poika tulee, niin se on sit vissiin synnäriltä suoraan Reimalle ostoksille, tuolla tehtaanmyymälässä, ku on poulipotkareita ja bodyja ihan parilla eurolla, joten ei kannata kirpparillekkaa mennä, eikä täällä ookkaa mitää kunnollista, ku se mikä oli muutaman kuukauden lopetti, muut haisee niin pahalle, ettei se haju lähde vaatteista pesemälläkää :x

Ja sit viä omaa napaa, eli ihan julmetunmoinen lonkka/selkäsärky pääsi yllättään ja nyt ollaan sit flunssan lisäksi puolirampa :D
 
Heippa! Kiva kuulla susta, Kathrinelle, tulee kiinnitettyä aina huomiota kun meillä on la samana päivänä =)

Mulla olikin sit tänään neuvola.. Eipä siellä kummempaa. sf-mitta huikeet 32,5cm :whistle: Eli yläkäyrän yläpuolella mennään. Sydän pompotteli reippaasti, hassusti vaan se istukan humina haittaa kuuntelua kun on tuossa ihan edessä. Vauva on käännähtänyt sen verran, että selkä osoittaa nyt vasemmalle. Ja pää on tiukasti yläs päin edelleen.. Th oli sitämieltä, että ne vauvat jotka enää näillä viikoilla kääntyy kokonaan ympäri tekee muutenkin isoja kiepahduksia. Ja uskoi että mitä todennäköisimmin perätilassa pysyy neitonen loppuun asti. Ens käynnillä parin viikon päästä tulee sit se lähete synnytystapa-arvioon (mulla sekä edeltävän sektion että perätilan vuoksi), ja eiköhän se sektio sitten suunnitella tuonne marraskuun vikalle viikolle. Hassua, tuntuu et siihen on NIIN VÄHÄN AIKAA!! Hei se on ens kuussa... Apua :D Pissat ym oli ok, painoa oli livahtanut 950g/viikko... Huh! Tosin syötiin eilen iltapäivällä juustoja, ja aamullakin olin turvoksissa, joten uskon et nestelastia oli aika lailla. Mut jotkut kun on tänne painonsa laittaneet, niin mä en kyllä laita!!! Teistä on nimittäin moni näilläkin raskausviikoilla kevyempi kuin mä BMI:llä 25 =D Saati sit NYT...

Ostin sit turvakaukalon. Puna-mustan Brion penkin telakalla. 189e maksoi, musta suht kohtuullinen hinta. Niitä Römereitä katselin, meil on Britax (nyk Römer?) ollut aina ennen,mut sen hinnaks telakan kanssa olis muodostunut melkein 400 egee, joten jäi kyllä kauppaan. Harmittaa kun kesällä näin Volvon&Renaultin liikkeessä sellaisen oranssin Römerin poistomyynnissä, hinta 50e enkä sitä ottanut! No, tuo Brio tuntui kivalta kantaa, oli kivan näköinen ja ainakin myyjän mukaan ihan yhtä turvallinen. Sit "jouduin" ostamaan myös bodyn, potkarit, pienen mekon, Kivatin puuvillavuorilliset villalapaset ja aivan ihanan name itin luonnonvalkoisen "hiippalakin". Siis niin kuin puuvillainen vauvanmyssy, narut leuan alla, mut sellainen "tonttuhiippa" siinä hatussa. Ihan ylisöpö :xmas:

No, jokos sairaalakasseja pakkaillaan? Mun tekis kohta mieli jo pakata!! Mä jotenkin tänään"heräsin" siihen että ei hitsi, kohta se jo syntyy..

Niin hei, mitäs tissirasvaa te monet olette ostamassa? Mulla on aina ollut käytössä vaan Ceridal-öljy, sitä rinnanpäähän imetyksen jälkeen ja on ollut ihan hyvää. Muita ehdotuksia tähän?

Petite-te vastasin sulle sinne lapsivesitopicciin,mutta seseuraavan vastaus oli kyllä ihan loistava! Ei ollut tarkoitus kamaluuksilla pelotella, juuri niin se menee kuten fleur vai kuka se nyt olikaan sanoi =)

Daizz tervetuloa kurkkimaan =) Miks sulla leikataan niin aikaisin? Mun taas täytyis kurkata olosuhteiden vuoksi marraskuisten pinoon, mutta tää kyllä pysyy mun "kotipinona"!
 
Moikka moi!

Onpas taas tullu juttua, toivottavasti muistan vastata kaikkeen mikä kävi mielessä tuossa lukiessa. Vaikka sekin on nykyään toivotonta ku tää muisti on mitä on... :ashamed:

Omaa napaa ihan ekaks ( sen kyllä muistan ) Aamulla oli neuvolalääkäri, :ashamed: Päästi mut sit saikulle äippälomaan asti. Eli ollaan 4vkoa saikulla ja sit alkaa oikea odotusloma. toisaalta ihanaa ku saa olla ihan keskenään eikä tarvii miettiä mitään työjuttuja, mut taas sit toisalta vähän haikeat fiilikset. :(

Kysyin siitä vauvan koosta onko syytä huolestua kun oli se painoarvio vain 890g viikoilla 28. Oli taas niin typerä ämmä (anteeksi vaan) et kommentoi sitä me tässä seurataankin, ku sf-mitta oli laski lekurin mittaamana 2 senttiä alespäin, vaikka mennään keskikäyrällä. Verrattuna edelliseen raskauteen mentiin koko raskausaika ihan alimmalla käyrällä, pompattiin vasta rv 35 keskikäyrälle. Eli taidan luottaa vain kysin henkilökuntaan ja ultraan. :kieh:

Perätilalaiseksi ilmottaudun edelleen. Kamomilla mullekin antoivat pari viikkoa aikaa, sitten lähetys äippäpolille.

Asumismuoto on tällä hetkellä kaksio 50 neliöö, olen kyllä hakenu kolmioo mut ei täällä kuopiossa taida olla asuntoja. :/

Nyt täytyy mennä, palaan taas asialle. Paksuja vointeja

marttan + nakki 29+4
 
Kurkkimassa taas....

Petite-te...Mulla on tuo rdb...Ja vaarana on et vauva kasvaa humahtaa sitten liian isoksi.Ja stten vkoilla 35-36 otetaan se lapsivesipunktio josta kahtotaan onko pikkusen keuhkot tarpeeksi kehittyneet siihen että synnytys käynnistettäisi sillon samoina päivinä kun polilla käyn.ei todennäköisesti TAi ainakaan toivottavasti leikata.Ei ei ei leikkaukseen vasta kun on ihan todellinen pakko.En esellisestsä ja siitä ainoasta sektiosta lämmennyt millään tavalla muuten kun sain pojan syllini.Muuten toimenpide oli hmmh...jotenki nii vastenmielinen kokemus.En tiiä.Molemmat kokekeena totesin leikkauksen jälkeen että seuraavan jos saisin synnyttää ni se olis kyllä hieno asia.Ja sen takia sitten todennäkösimmin meillä pikkunen syntyy jonni verra aikasemmin että saisin synnyttää normaalisti ja vauvasta ei kasvaisi nii jättiä.

Siin tais tulla Aubrietallekkin vastaus tuossa edellisessä.

Kiva kun teitä ei häiritse että kurkin. =)

Nyt mä taas poistun kurkkimasta....heippa.. :wave:

Daizz...
 
Marttan ja Kamomilla siis lähetetäänkö teidät jo hetikohta 30. viikon jälkeen perätilan takia äitipolille!? Täällä tehdään lähete vasta 35.-36. -viikoilla... Ja synnytystapa-arvio/kääntöyritys (johon en aio suostua) on 36.-37. -viikolla.
 
Neuvola kuulumisia...
Paino: yhteensä 8,5kiloa alusta
rr:122/85
u-prot:+
turvotus:+
hb:128
kohdunpohjan korkeus:27,5
rt
syke:150
liikkeet:++

Mulla oli sillon se paasto arvo raja-arvo ja se katottii uusiksi ja nyt oli kaikki ok..ei huolta,seuranta kuitenki 3viikon välein ettei mitää kovia sokerin nousuja tulisi.
Eilen aloin vauvan vaatteita pestä ja viikonloppuna olisi tarkotus siirtää hoitopöytä makkariin ja laittaa vähän vauvan kamoja paikalle =) ajattelin tutit,vaipat ym ostaa sit ekasta äippärahasta!
Sairaalakassinkin voisi pakata joskus parin viikon päästä ku supistuksia kuitenki on usein...
Asunnosta: me asutaa 78 neliön kolmiossa,kerrontalossa ja kahden lapsen kanssa tää on just hyvänkokonen,ostetaa oma sit joskus kun mäkin palaan työelämään...

Valuuko muilla jo maito?mä joudun ihan suojiakin käyttämään...
Mukavaa viikonloppua kaikille

sini ja elsa 30+4 =)
 
Tosi pikainen päivitys...

Ison isoja jaksamishaleja kaikille, ihan jokaiselle meistä :hug: :hug: :flower:

Etenkin te jotka joutuneet kärvistelemään tavallista isomman kipu- ja vaivamäärän kanssa.

Itsekin nyt taas havahtunut tähän tosiasiaan ettei odotustila ole ihan ruusuilla tanssimista :/ . Juurikin tuo että yöllä saa jokaiseen kyljenkäännökseen herätä, ja päivällä ei tahdo energia riittää hektiseen työhön ja perhe-eloon.

Isoja kipuja ei sinänsä ole ollut, mutta alapäätä vihloo ja painaa säännöllisesti - jos vielä jatkuu on pakko käydä tarkistuttamassa tilannetta. Vatsa tuntuu ylisuurelta kantaa, oma vika osaltaan kun on näitä kiloja kertynyt ihan varkain. Taitaa myös olla tullut se 14kg aloituksesta! :ashamed:

Vatsassa riehutaan ja mellestetään säännöllisesti, siltä osin taitaa siis olla suht kunnossa kaikki. Pientä turhaakin huolehtimista harrastan kokoajan - olen vuoroin huolissani siitä että toinen syntyy liiankin etuajassa, vuoroin taas siitä että vauva on niin suuri että jää synnytyksessä hartioista jumiin (juu'u, liikaa synnytysohjelmia katseltuna...).

Kaksi kuukautta vielä! Toisaalta aika mennyt älyttömän nopsaan, toisaalta taas fyysisesti olisin hyvinkin valmis synnyttämään.

Huoh, vatsakin mennyt taas toimimattomaksi - pitkän hyvän kauden jälkeen. Aiheuttaa omalta osaltaan lisää vielä raskaampaa oloa.

Huh, nyt lopetan valituksen ja siirryn keksimän iltapalaa... Koitetaan kaikki voida edes hitusen paremmin :flower: :flower:

- Terhikki ja PieniKolmonen rv 30+3 -
 
Hei vaan taas!

Täällä on juteltu ainakin varustelutasosta ja asumisesta. Ja monilla tuntuu olevan jo kaikenlaista vaivaakin harmina.

Meillä on kaikki tärkeimmät kamppeet jo kasassa, mutta ostettuna on vasta pari vaatetta ja kestovaippaa, muut on tullu lainaan. Tai no, turvakaukalo taitaa olla aika tärkeä ja sitä ei vielä oo. Eipä oo kyllä autoakaan, mutta eiköhän se oo silti syytä hankkia. Se lieneekin sitten ainoa isompi juttu, mikä ostetaan uutena. Tänään (!) ostin vasta ekat vauvanvaatteet. Hulluilta päiviltä sellaisen asun (en ees tiedä miks näitä erilaisia vauvanvaatteita kutsutaan) ja ruskeet pikku sammarit, söpöt!

Me asutaan Treen keskustassa vuokralla opiskelija-asuntokaksiossa. Eiköhän mahduta tähän ainakin alkuunsa. Toiveissa olis sitten muuttaa vaikka samoihin taloihin kolmioon. Mutta kun meillä on se piano...

Mitenkäs te, onko kaikilla jo selvänä, mitä äitiysrahaa saa? Multa ne pyysi lisätietoja, joten lopullista päätöstä vielä odotellaan. Mutta pidän sitä ihan hyvänä merkkinä, ainakaan eivät suoraan laittaneet minimille. Ä-pakkaus, tai ensiapupakkaus, kuten yks ystävä sitä kutsuu, tuli jo.

Tämän viikon oon ollu opintojen vuoksi synnyttämättömien osastolla. Välillä siellä on kyllä aika rankkoja juttuja, vähän liikaa ehkä mun psyykelle tässä vaiheessa. Mutta onneks paljon onnellisiakin tarinoita!

Aubrietan Siiri se vaan viihtyy peppu alhaalla. Hassua, että toiset vauvat asettuu jo niin varhain (eikös sulla ole ollut jo monta viikkoa tai peräti kuukautta), tämä menee vielä ainakin poikkitilan ja raivotarjonnan väliä, ties vaikka välillä istuiskin. aiotkos Aubrieta vielä käydä koululla ennen h-hetkeä? Meillä on ne kahvit vieläkin juomatta =)

Ineli 31+4
 
Asumisesta Me asustellaan 130m2 omakotitalossa, tilaa on ihan mukavasti, mahtuisi enemmänkin lapsia :D .
Hankinnoista Meillä aikas lailla kaikkea löytyy kaikki ja kun on jo ennestään tyttö ja poika niin vaateitakin löytyy molemmille, tietenkin sairaalasta haku vaatteet olisi hankittava, mut ei ole vielä löytynyt mieleisiä.,turvakaukalo olisi hankittava jossain vaiheessa kanssa, mutta minä yleensä jätän kaikki viime tippaan. Olen jo kyllä käynyt kattelemassa ja aiotaan ostaa gracon telakalla oleva istuin.
Omaa napaa vielä sen verran ettei kummemmin muutoksia ole ollut, kääntyminen yöllä yhtä tuskaa ja se vessassa ravaaminen rasittaa. :kieh: No pitää ajatella positiivisesti, ettei tätä nyt kovin kauan enää kestä. Maha-asukista en tiedä miten päin lie potkuja tuntuu joka puolella, ehkä on vielä tilaa sen verran kieppua. seuraav neuvola kahden viikon päästä, sitä odotellessa. :) Voikaahan naiset paksusti :heart:
iittala 31+2
 
Heipat taas kaikille :wave: "Istukkaultrassa" eilen käytiin, ja oli se siirtynyt eikä siis ole enää siinä kohdunsuun päällä, alatiesynnytykseen saan siis tähdätä. Muutoin oli vauvalla kaikki ok, nin se kätilö ainakin sanoi kun kysyin. Sukupuolikin varmistui... Vauva pötköttelee siellä jo pää alaspäin tosiaan kuten se neuvolalääkärikin sanoi. Ultran jälkeen oli tutustumiskäynti synnytysosastolle, siinä ei mitään erikoista, tosin mun mielikuva synnytyssalista on ollut vähän erilainen... Varmaan sen sali-sanan takia, tuo oli vain aikas pieni huone. Ihan kiva näin, ja eipä sitä varmaan sit synnyttäessään paljon ole väliä minkälainen se huone/sali on.
No näiden jälkeen käytiin miehen kanssa syömässä ja shoppailemassa, ja sain taas rintakehän/kylkiluut ja selän niin kipeäksi jotta.
Hankinnat vauvalle meillä on kans jo tehty :heart: Paljon ollaan saatu/ostettu tutuilta käytettynäkin. Se vauvan kylpyamme vielä puuttuu.
Ja asumisesta, 60 neliön rivarikaksiossa asutaan vuokralla, säilytystilaa täällä ei oikeasti ole juuri lainkaan. Tämä mua aika paljon ahdistaa.
No, ei muuta kun hyvät voinnit vaan kaikille! =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aubrieta:
Marttan ja Kamomilla siis lähetetäänkö teidät jo hetikohta 30. viikon jälkeen perätilan takia äitipolille!? Täällä tehdään lähete vasta 35.-36. -viikoilla... Ja synnytystapa-arvio/kääntöyritys (johon en aio suostua) on 36.-37. -viikolla.
Mun kohdalla viikkoja on koossa 34 silloin kun seuraavan kerran tarjontaa tarkastetaan ja tää lähete tehdään jos on perätilassa. Sitähän en tiiä sitten että millä viikolla ne tahtoo sinne äitiyspolille, ymmärsin kuitenkin että ei mitenkään kiireellä heti samantien.
 
Heip..

Asunnosta..
Me asutaan vuokralla kerrostalokolmiossa, neliömäärää en kyllä nyt muista.. Vaavi pääsee sitten esikoisen kanssa samaan huoneeseen.

Hankinnoista..
Täällä ois kaikki valmiina vauvalle syntyä! Vaunujen runko on kyllä vielä mummolassa varastossa, mut ei sitä ekaan viikkoon varmaan tarttekaan. Voin vaikka kantaa liinassa pientä takin alla jos ulos pitää päästä. Oon vähän mietiskellyt,miten toi esikoinen suhtautuu, kun joutuu alkaan kävelemään ihan urakalla. Tähänkin asti tosi reipas kävelijä, mut sitten kun rattaisiin ei enää pääsekään vaikka haluis..

Eilen oli neuvola, hemppa HURJAT 122 eli vihdoinkin noussut! Tuplarauta jatkuu silti edelleen.. Sf-mitta oli muistaakseni 27cm ja vaavi edelleenkin pää alaspäin odottelemassa millon pääsis ulos =) Painoo +200g/vko ja paineet yms ok.

Mulla on tänään ihmeellisesti kiristäny nahka täst mahasta! Koko raskauden ajan ollu sillai pinkee iho, mut tänään on ollut tosi epämiellyttävän tuntusta koko päivän.. Pitäisköhän rasvata, ettei tuu niitä arpia?!

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille =)

Findy :heart: 31+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja sintzi:
Neuvola kuulumisia...
Paino: yhteensä 8,5kiloa alusta
rr:122/85
u-prot:+
turvotus:+
hb:128
kohdunpohjan korkeus:27,5
rt
syke:150
liikkeet:++

Mulla oli sillon se paasto arvo raja-arvo ja se katottii uusiksi ja nyt oli kaikki ok..ei huolta,seuranta kuitenki 3viikon välein ettei mitää kovia sokerin nousuja tulisi.
Eilen aloin vauvan vaatteita pestä ja viikonloppuna olisi tarkotus siirtää hoitopöytä makkariin ja laittaa vähän vauvan kamoja paikalle =) ajattelin tutit,vaipat ym ostaa sit ekasta äippärahasta!
Sairaalakassinkin voisi pakata joskus parin viikon päästä ku supistuksia kuitenki on usein...
Asunnosta: me asutaa 78 neliön kolmiossa,kerrontalossa ja kahden lapsen kanssa tää on just hyvänkokonen,ostetaa oma sit joskus kun mäkin palaan työelämään...

Valuuko muilla jo maito?mä joudun ihan suojiakin käyttämään...
Mukavaa viikonloppua kaikille

sini ja elsa 30+4 =)

Pientä päivitystä täältäkin.
Me mennään melkeinpä samoilla linjoilla kaikkien suhteen =) Paitsi painoa mulle tullu enemmän.

Mä se taas kävin Jorvissa, kun "Tirppana" oli liikkumatta pari pvää. Siellä kuitenkin oli ok kaikki ja hyvin mallikelpoisesti esitteli itseään lääkärille. Sain Panadol-reseptin kipuihin, kun niitä taas alkaa olemaan enemmän, kiitos endometrioosin ja 12 leikkauksen.

AC + Tirppis 30+3
 
DoB
Pikaista päivitystä täältä.

Tällä viikolla oli neuvola ja meidän tyyppi on myös sitkeästi perätilassa, toivon todella etä kääntyisi, koska haluaisin synnyttää alakautta. Painoa oli tullut 200g/vko ja masu menee alakäyrillä, sf-mitta oli 25. Painoa tullut n 8kg yhteensä. Iskias vaivaa aika paljon, mutta muuten ei ole valittamista.

Suunnilleen kaikki tarvittava vauvalle on hankittuna, mun pitäisi ostaa imetysliivejä mutta mistä hitosta voin tietää minkäkokoiset ostan?

Mä ehdin nykyään kirjoitella tosi vähän, remppa vie kaiken ajan....käyn silti välillä ilmoittautumassa että oon hengissä :) Voikaahan kaikki hyvin!

Dob ja pieni 32+2
 
Aika jännä tää mun mieli, mäkin olen tällä viikolla alkanut toivomaan enemmän että "pääsisin" ihan oikeasti synnyttämään tämän lapsen normaalisti alakautta. Tai ehkä tää mun ajatusmaailma on enemmänkin kääntynyt sillai "ei niin väliä"-asteelle. Mutta mä kyllä varmaan sittenkin annan yrittää sitä kääntämistä jos sille ei ultrassa löydy mitään estettä. Sittenhän sille ei mahda mitään jos se käännös ei onnistu tai jos vauva ottaa ja kääntyy takaisin perätilaan. Edelleen mä vähemmän pelkään sitä sektiota kuin alatiesynnytystä, mutta sen verran uteliaana luonteena olen tainnut jollain tasolla voittaa pelkoni synnyttämistä kohtaan ja nyt tuntuu että olisi kiva edes vähän kokeilla. Tosin sittenhän sitä ei käy peruminen kun tositoimissa ollaan jos ei siitä kivusta tykkääkään ;) .
 
Oli pakko tulla vastaamaan kun luin kamomillan ajatuksen synnytystavasta, että mä kanssa aluksi aattelin ettei missään nimessä alateitse tarviis tulla tällä kertaa, vaikka sillon 9 vuotta sitten olin jo seuraavana päivänä valmis uusimaan koko homman, mutta nyt on mieli taas muuttunut ja toivon että pääsisin sittenkin synnyttämään kun siinä on kuitenkin se yllätyksellisyys että viimeset viikot odotat jännityksellä milloin synnytys käynnistyy ja se että vaikka viimeksi tehtiin välilihan leikkaus ja tuli repeämiäkin, pahimmat virtsarakon ulkosuun lähistölle, mutta jos olen oikein ymmärtänyt puheista niin se sektio haava on kuitenkin hirmusen paljon kipeempi pidempään kuin noi mun tapahtumat ja toivottavasti sellasia ei enää tule edes toista kertaa. =)
Eli tällä hetkellä haluan testata taas synnytystä alateitse mutta saatan olla erimieltä kun itse supistukset alkaa :D

Tosin tällä kertaa tiedän jo ettei kannata alkaa ponnistamaan liian aikaisin, kun siksi kai noi ylimääräset repeämät sitten tuli,helpommin sanottu kuin tehty :LOL:
 
Kamomilla-81 tota synnytystapaa kun mietiskelet, niin mä ainakin esikoista odottaessa ajattelin, että koska mun äidillä on viisi lasta niin ei se synnyttäminen mitenkään voi olla niin kamalaa! siis, että tuskin meitä olisi niin montaa, jos synnyttäminen olisi pelkkää tuskaa =) Varmasti se auttaa, millä asenteella koko hommaan lähtee, että miten sen synnytyksen sitten kokee. Itse otin viimeksi epiduraalin ja nytkin aion ottaa kaiken kivunlievityksen mitä saa. Mutta siis normisti mentiin viimeksi ja toivon että nytkin niin ei tarvitse varoa leikkaushaavaa ja tikkejä yms. Odottelen synnytystä varovaisen innokkaasti =)
Ja vielä.. en suosittele hirveesti katselemaan mitään synnytysvideoita etukäteen =) Pääasia että pääkohdat tietää, mutta muuten ihan turha niitä muiden karjumisia katsella. Ei oma synnytys välttämättä mene läheskään niin, kuin jossain "opetusfilmissä" on näytetty.. Toisten synnytykset ei ole yhtään kaunista katseltavaa, ja oma synnytys on muutenkin ihan eri juttu! =)
Jokainen toki tekee kuten parhaakseen katsoo ja miten turvallisinta omalla kohdalla on!

Findy :heart: 31+1 (edelleen)
 
Heippa joulumammat! :wave:

Empä tiiä muistaako mua kukaan, ei oo tullu kirjoteltua np-ultran (12+5) jälkeen enää mitään.. Ikinä mukamas ei oo aikaa kirjottaa vaikka tässä koneella tulee pyörittyä melkein päivittäin, taikka sitten vaan ei jaksa..

Neuvolassa tuli viimeksi käytyä 29+1, ja sf-mitta oli 29, hemppa 105, verenpaineet hyvät, pissa puhdas ja vauva perätilassa.. :/ Saapi nähdä kääntyykö itse, vaikka onhan vauvalla vielä paljon aikaa käännyskellä.. :)

Meillä puuttuu vielä paljon tavaroita, tai no vaunut, babysitteri, syöttötuoli ja matkarattaat tuli yhtenä pakettina ja isompia ostoksia on enää hoitopöytä, turvakaukalo ja itkuhälyttimet ja sitten kaikkea pikkutilpehööriä.. Vauvan vaatteet ja peitot yms. on pesty jo, kyllähän niitä 7 koneellista tulikin. :) vaatteita tulee kyllä koko ajan lisää, että kohta niihin hukutaan..

Niin ja se kuka tuota etusivua päivittelee, niin voi laittaa sinne, että meille on kuulemma tyttö tulossa, ei tietty varmaa, mutta kyllä ainakin selvä tyttömasu mulla on kun levinny oon joka suuntaan.. Sokerirasituksessakin kävin muutama viikko sitten ja kaikki onneks oli ok. Painoakin on kertynyt tähän mennessä n. 12 kiloa :/, mutta ilokilojahan nämä :D

Mitäs muuta vielä.. Vointi on muuten kyllä ollu hyvä, mitä nyt joskus supistelee ja noita perhanan nivus ja alapääkipuja ei kestä kyllä erkkikään.. Sängyssäkin kun yrittää kääntää kylkee niin s**tana kun sattuu ja joskus myös pitää ihme mekkalaa tuo alakerta.. No mutta normaaliahan tämmöset vaivat :) Yritetääs taas palailla astialle ja kirjotella vaikka enemmänkin.. :wave:

kukka rv 30+1
 
^Mä päivittelen. Laitetaan uutta listaa taas maanantaina näkyville :) Kiva kun kävit pitkästä aikaa kertomassa kuulumisia, kukka88 :hug:

Tuosta synnytystavasta, joo, tuota toipumista mäkin olen ajatellut, että kyllähän sen kuvittelee olevan vähän hankalampaa sektion jälkeen kuin alatiesynnytyksen. Ja kuitenkin mä tahtoisin pian sairaalasta kotiin vauvan kanssa, ja tahtoisin olla kykenevä siihen vauvan hoitoonkin alusta alkaen. Mutta perätilavauvan alatiesynnytykseen musta ei tällä hetkellä vielä ole.

Mä oon vähän semmonen lista-ihminen, pitää olla semmoisia things to do-listoja joka asiasta. Vaikka meillä hankinnat onkin aika hyvin mallillaan niin sitä listaa ennen vauvan syntymää tehtävistä asioista kun alkaa kattelemaan, niin meinaa tosissaan ruveta ahistaan! Sairaalakassia en ole vielä pakannut mutta on mulla kyllä hyvin listattu tavarat, että osaa sitten vaikka mieskin pakata jos tulee hoppu. Ja jonkinmoisia kotiutumisvaatepinoja - 50cm ja 56cm - olen myös hahmotellut mielessäni, että teen hyvissä ajoin valmiiksi jotta mies voi sitten tuoda mukanaan kun tulee meitä hakemaan.

Onhan tää vähän spookya miettiä jo tommoisia. Eihän tässä nyt niin pitkällä vielä olla... (ja ollaan kuitenkin :eek: )
 
Synnytystavasta täytyy äkkiä kommentoida.. Mullahan iso vauva on nyt rv 32+2 perätilassa. Oon synnyttänyt kaks isoa alateitse (4570g ja 4690g) ja molemmat tuli varsin helposti. Isompi niin helposti pelkällä kohdunkaulapuudutteella että jäi vähän sellainen "höh, tässäkö tää nyt oli" -fiilis. Tikkejä tuli ekasta neljä ja toisesta kaksi. Ekasta sairaalassa neljä päivää, toisesta viisi. Toisen jälkeen istuin jo samana päivänä, ekasta meni pari viikkoa.

Kolmonen oli kans perätilavauva, nelikiloinen joten sektiolla otettiin. Sairaalasta kotiuduin neljäntenä päivänä sektion jälkeen mikä on käsittääkseni varsin nopeasti. Haava parani todella nopeasti, tosin ekat kolme päivää olin aika kipeä. Koin sektion tosi helpoksi tavaksi synnyttää nimen omaan toipumisen takia; alapäätä ei tarvinnut "jumppailla" kuntoon. Peräpukamavaivoja ei tullut, ei myöskään niitä polttavankipeitä pintarepeämiä (joita ei siis ommella) alapäähän. Jotenkin mun mielestä sektiohaava oli "siisti" ja kiva paranneltava, siinä ihan näkyvillä jne - toisin kuin venähtänyt ja epämääräisesti rivahtanut, hakatun tuntuinen alapää jossa tikkejä ja kaikenlaista kirvelevää synnytyksen jäljiltä sokkona suihkuteltavana =)

Siis tiedänhän mä että tästä sektiosta (oletus on jo että päädyn taas sektioon) saattaa toipuminen olla ties miten kamalaa. Tulehdusriskit ja muut. Ja sektion riskit äidille ja vauvalle on isommat kuin alatiesynnytyksen. Jne. Mutta en ole lainkaan pahoillani jos leikataan.. En ikinä kehtaisi "viitsimisen" vuoksi vaatia sektiota. Mutta mitään motivaatiota alatiesynnytykseen ei tällä hetkellä kyllä ole.. Vaikka synnytykseni ovatkin olleet helppoja ja nopeita. Silti... Laiskuri??!! :ashamed:
 
Heissan kaikille,

Onkin ollut pitka aika siita kun olen viimeksi kirjoitellut kun on ollut noita hautajaisia ja haita. Melkoista tunteiden myllerrysta siis meillapain.

Lueskelin etta aika monella istuu jossikat peratilassa; olettekos kuulleet etta ilmeisesti se etta on paivittain vahan aikaa nelinkontin vois auttaa. Ja etta ylipaansa nojaa eteenpain kun istuu, esim. nojaa sakkituoliin kun katselee telkkaria ja jos on toimistotyossa niin koittaa saataa tuolin niin etta polvet on alempana kuin lantio ja tosiaan se etunoja... Googlettakaa, mun kollegalla toimi tallaiset temput.

Asunnoista on ollut puhetta; me asustellaan tallasessa pikkuruisessa n. 74 nelion, kahden makkarin kampassa. Pienen pienen pieni takapiha on mutta en usko etta uskallan siella edes vauvaa nukuttaa kun voi ylakerran naapureilta vahingossa pudota vaunujen paalle jotain ja sitten naapurilla on ihan helkutin iso koira joka voi koska tahansa hypata aidan yli ja ties mita sitten... Siis tallainen tyypillinen, paikallinen Victorian terraced house. Aika ahdasta meilla on kun on jo yksi lapsi ennestaan mutta sisseja ollaan niin kylla me parjataan... Sormet ja varpaat ristiin!!

Ma jo luulin etta mulla olis suurin osa tavaroista valmiina mutta tilasin vaunut netista ja nayttais silta etta se kauppa on pelkkaa huijausta. Nyt sitten tapellaan etta saan rahat takasin ja viikonloppuna kunnon isoon kauppaan ihan henk.koht. ostokset tekemaan. Stressia, stressia.

Meidan poika taitaa voida ihan hyvin, kovin se temppuilee ja poukkoilee. Luulen etta on jo paa alaspain tosin tanaan epailin etta poikittain olis istuskellut. Valilla oikein sattuu kun se innostuu. Taalla ei juuri mitaan mitata rutiininomaisesti; ei pissoja, ei fundusmittaa, ei rautaa, ei sokeria, ei painoa.... Valilla tuntuu etta ihan omillani olen...

Tallaista tanne, yritan olla reippaampi jatkossa ja kirjoitella useammin. Iso hali kaikille joilla on jonkinlaista murhetta tai vain mieli maassa. :hug:

Naputtaja ja Sean (juu, meilla on jo nimi!!) 29+3
 

Yhteistyössä