JOULUN odottajat MARRASkuussa!*jo korkattu!!*

Härkis mä ostin rintakumit apteekista.. Sielläkään ei ollu näkyvillä, mut kysyttäessä löytyi laatikosta!?

Mulla ei onneks oo ollut kummosiakaan alapäävaivoja =) Sänkyhommatkin luonnistuu vielä ihan sujuvasti ;)

Kohta lähdetään miehen ja tytön kanssa Suomen matsia katsomaan =) Meidän likka on aina ihan innoissaan taputtamassa ja tanssimassa ja kyselee "äiti tuliko nyt maali??" =)

Ens tiistaina olis viimenen neuvolalääkäri.. Mielenkiinnolla odotan onko mitään edistystä tapahtunut! Harkkasuppareita tulee aina välillä.. OISPA siellä jotain edistystä, pliiiis! Haluun tän vaavin jo syliin! =)

Findy :heart: 35+2
 
DoB
Onpa tullut paljon tekstiä kun itse on pari päivää pois koneelta :) Nää päivät menee vaan koko ajan niin nopeesti....uskomatonta! Täällä on kovasti harrastettu lenkkeilyä ja shoppailua ja ne kyllä saa mulla saman tien supparit aikaan eli jotain edistystä tapahtuu :) Mä olen ihmeissäni siitä, että mulla on vieläkin näin loistava olo, vaikka vauva onkin jo ihan alhaalla lähtökuopissa. Ei koske minnekään ja värkkikin tuntuu ihan normaalilta. Meille on pakko tulla joku koliikkivauva kun tää raskausaika on ollut niin helppoa. Iskiaskin on kadonnut, eikä enää ole niin tukala olo kuin aikaisemmin. Negatiivista sanottavaa keksin yövalvomisesta ja siitä hikoilusta yöllä....mä hikoilen kun pieni possu :D

Liikkeet tuntuu tosi voimakkaina ja koko maha pomppii kun vauva liikkuu. Ja niin vähän aikaa siihen kun sen saa syliin :heart: Ens viikolla ois tutustuminen synnärille, siihen loppuukin meidän valmennukset täällä. Mä en oo vielä pakannut kassia, on mulla kaikki tossa valmiudessa ja ajattelin että pakkailen ne siinä sitten suppareiden lomassa ennen sairaalaan lähtöä :D Ei vieläkään meinaa oikein tajuta, että meille on tosiaan tulossa oma pieni vauva...

Dob ja pieni 36+3
 
Jahas.. nyt on taas luettu kuulumiset! Kiitos Aubrieta ja Findgirl muistutuksesta ja siitä, mistä niitä kumeja löytyy. En nimittäin taaskaan muistanut niitä katella, kun kävin shoppaamassa.

Ostelin pari joululahjaa tuonne talteen, loput sitten kun tulee rahaa lisää. Kävin tänään autokaupassakin.. kattelin pikkubussia.. hmm.. harmi ettei se myyjä innostunut esittelemään, olis ollut paljon kysymyksiä. Mutta. Jännä juttu se, että b-kortti riittää pikkubussin ajoon, mutta kyydissä saa olla vain 1+8 henkilöä, muut paikat on siis ylimääräisiä, kun autossa on paikkoja 1+13.. Miten olette Petite-te ratkaisemassa mahdollisen ajokorttiongelman, jos teille tulee vielä lisää lapsia? Ajatteko molemmat sit jatkossa linja-autokortin?

Kokeilin Toyotan Hiacen liikkeellä ja pystyn ajamaan, sit kokeilin tuttavan volkkaria ja siinä ei ihan riittänyt penkin säädöt.. Mutta se mikä yllätti oli se, että pikkubussista on helppo tehä matkailuauto, jolloin dieselvero tippuu ainakin näkemässäni volkkarissa 800e/v -> 72e/v!!!! Siis miettikää sitä säästöö!!! Ja siinä volkkarissa oli vielä isot rattaat kokonaisena kyydissä!!! Joten kamoillekin ois siinä tilaa! Hmm.. tätä täytyy nyt oikeesti tuumia.. Jospa minäkin, vannoutunut ranskalaisfani, hankkisin volkkarin.. hmm... :p

Jees.. mut minua vaivaa nyt närästys ja pitää lähtee liikelaskentaan.. ei mulla oikeesti ees asiaa ollut, merkkaan vaan, että tähän asti oon lukenut. ;)

Härkis & Neiti 35+3
 
vitsi, ku osa teistä on jo niin pitkällä että ei mee välttämättä montaa viikkoa, kun vaavin saatatte syliin jo saada :heart:

Eiköhän tuo aika mee sitte itselläki nopsaa, ku alkaa äippäloma :D (enään 3 työpäivää jäljellä) :p :p

vauvis neiti 32+6 (huomena poks!poks!) :heart:
 
Boe
POKS 35 :heart:

Tänään päästiin käymään uudessa kodissa! Voi apua miten paljon on hommia tiedossa. Mua ihmetytti kun siellä oli niin likaista. Kaikki pinnat ym. on siivottu varmaan joskus viime vuosi tuhannella. No, pääseepähän jynssäämään ja sen jälkeen varmaan suoraa tietä synnärille :LOL:

Täällä on podettu lentsua ja pikkuneiti on vesirokossa. On aika piinaavia päiviä ollut viime aikoina. Eipä oo pahemmin tullut levättyä kun tuo ikiliikkuja ei anna hetken rauhaa. En ymmärrä, miten joku voi häärätä täysillä melkein 40 asteen kuumeessa. Itse olis varmaan sairaalatavaraa...

Viikot vähenee... Vielä ei hirveästi jännitä kun on tuota puuhaa ihan tarpeeksi tiedossa. Eniten jännittää tää muuttohässäkkä ja siitä hengissä selviäminen.

Jaksamisia kaikille!
 
En sitten jaksanu kaikkea lukea kun niin paljon tekstiä tullut.. Kivut, säryt ja kolotukset vaivaa, supistukset lisääntyy ja pahenee..

Ja mun pienimmäinen taas kerran kuurilla korvatulehdukseen, alkaa hermo mennä moiseen. Siksi otinki sille influenssapiikin. Se annettii vaikka oli nuhassa, ja sittenpä paheni, alkoi yskiäki ja haromaan korvia :( Mutta sentäs kaks hampia takuulla puhki, et jospa alkais siltäki osin helpottaa, ainakin kaks yötä jo nukkunut kivasti :) Itseki ku sais yörauhan, alkaa kipeimmät supistukset maaten käydessä.. Onkos tuossa minun lasketun ajan (23.12) tienoilla muita jotka saapi jyväskylässä pyöräyttää naperon pihalle??

rv 33+4
 
Hyvää isänpäivää vaan! Mies on täällä vahtinut kelloa että koska vuorokausi vaihtuu, sillä on tuossa ulottuvilaan pahviloota jossan on isyyspakkaus, ensimmäinen isänpäivälahjansa ikinä. Nyt se ilmeisesti taistelee ittensä kanssa (tai kiusaa mua) että kuinka kauan maltta olla raottamatta kantta :D !

Justiin naureskelin, että kun kävin tänään shoppailemassa, ja vaikkei ollut mihinkään kiire, niin vanhaan tapaani kävellä leuhotin joka paikkaan puolijuoksua. Sitten siinä mennessäni irvistelin kun tuli napakoita, alapäähän vihlovia supistuksia, mutta ei, vauhtia ei hiljennetä! :LOL:
 
Terve!
Ja isänpäivää vaan! Minä annoin miehelle kortin ja semmoisen setin, johon kuuluu savea, johon vauvan käden/jalanjäljen voi painaa ja tehdä siitä taulun/minkälie. Omalle isällekin on lahja, jahka tulee käymään ja appea ollaan menossa tapaamaan tänään.

Eilen oltiin Helsingissä käymässä kavereilla ja toisessa kaveripaikassa oli emäntä aivan vuoteenomana. Kertoi iloisen uutisen, että heillekin vauvaa odotetaan, mutta pahoinvointi oli jotain ihan megalomaanista. Ite en silloin alussa voinut pahoin oikeastaan yhtään. Kurjinta on, ettei siihen oo oikein mitään kunnon hoitoa. Toisessa paikassa taas oli vajaan vuoden ikäiset kaksoset ja sain heidän äidiltä lainaksi Anitan tukivyön. Kyllä se tuntuu selkäkipuun kivasti auttavan.

Mulla ei oo vielä maha laskeutunut, ei ainakaan tunnu siltä. Se on niin kumma tunne, kun tissit osuu mahaan!

Sunnuntaipäivää kaikille!

Ineli 36+0 (oho!)
 
Naputtaja
Nyt tulee muille aika tylsää tekstiä mitä ulkomailla mukaan, joten pahoittelut.........
Löysin meidän listan nyt, joten jatkan juttua muutama päivä sitten. Itseasiassa noissa parissa listassa oli aikalailla samat jutut kun me puhuttiin, mut kolmas lista on vielä kattavampi, joten siitä muutama lisäys:
3 x yöpukua (enemmän kuin ajattelin)
kylpytakki
kasvopyyhkeitä
nessuja
muoviset sandaalit suihkuun (eli flipflopit)
muutama muovikassi
(kamera, puhelimen lataaja, samoin lataaja kameraan)
iso yöpusero synnytykseen
vettä
huulirasva tai vaseliinia
villasukat
8-12 vauvan pukua
4-5 bodeja
villatakki pienelle
jne eli noi olivat lisänä keskusteluun. Sit mitä meil pitää olla muovikassissa erikseen valmiina synnytykseen on:
se iso yöpusero,
alushousut ja 2 x siteitä,
vauvalle: vaippa, body ja puku
ja sit huulirasva/vaseliini.

Tuossa taitaa olla aika kattavasti kaikki noi jutut nyt. Mää alan ostelee tavarani ens viikolla ja samalla laittamaan kassiin, vaikka ei oo kiire tosiaankaan. Pakko on vaan jostain suunnasta aloittaa..........

Rintakumeista olette puhuneet. Mä en viimeks niitä hommannut. Kannattaisko siis nyt??????
Muuten ihanaa Isänpäivää kaikille tasapuolisesti. :heart:

NullPoints ja Tirri 32+3
 
Meille sanottiin terveyskeskuksessa ja Kätilöopistolla, että rintakumeja tarttee vaan jos on sisäänpäin kääntyneet nännit... En taida tarvita... Niitä maidonkerääjiä oon harkinnut.

Joku kirjoitteli seksistä ja orgasmeista. Ei oo pariin kuukauteen tapahtunu mitään sillä rintamalla ja ajatuskin seksistä ällöttää. Yäk. Ei olla ehkäisystäkään vielä juteltu. Onhan noita vaihtoehtoja...

Turvottaa ihan hirveesti ja vatsakin kasvaa koko ajan. Kuinka iso siitä oikein tulee?

Tarjoilin krapulaiselle miehelleni aamupalan sänkyyn pienen isänpäivälahjan kera. Oli oikein tyytyväinen. =) Siivottiin yhdessä aamulla ja nyt voinkin ottaa ihan rennosti koko loppupäivän!

Vointeja ja jaksamista kaikille ja hyvää isänpäivää kaikille isille!

Aino&kiukkunen rv 36+5
 
Rintakumeja voi tarvita vaikka olisi ihan normaalit nännit. Jos imetyksen alussa menee iho rikki niin kumit auttaa imetyksessä sen kivun yli ja verta ei tule juuri yhtään niitten kanssa. Mutta en suosittele niitä kumeja silleen yleisesti, ne voi aiheuttaa väärän imuotteen ja tottumisen siten, ettei vauva enää huoli rintaa muutoin kuin kumin kanssa.

Mulla ne on ollu jokaiselle käytössä ja imetys ei käy niitten kanssa tosiaankaan kipeesti, mutta imuote on todellakin erilainen. Minä en siitä imetyksestä niin hirveesti tykkää.. :ashamed: ja kun se sattuu niin tykkään vielä vähemmän.. yritän vaan päästä pitemmälle imetyksessä niitten kumien avulla.. :/

Suosittelen, että hankitte kumit VASTA jos tarvitsette niitä, ei kannata turhaan tuhlata niihin!!! Suurin osa teistä tuskin ees tarviikaan.
 
Harmittaa ku toi isyyspakkaus jäi nyt vähän vaiheeseen ja haluun kuitenki tänää sen antaa ku mies tulee töistä.. Mulla ei oo ees siihen mitää laatikkoa, että annan ne kamat tossa muovipussissa... :/ Eikä sinne ees tullu kaikkia tavaroita mitä olin suunnitellu.. :( oon ihan masis yhen isipaketin takia! :D muttaku..oisin halunnu siitä paremman.. :/

Meillä oli taas 2kuukautta vanha vauveli hoidossa viime yön! :heart: se on kyllä niin söpö, et sit ku on sen kotiinlähdön aika ni luopuminen on niin haikeeta ku on jo tottunu niihin vauvaääniin.. nooh..onneks ei oo kauaa ku saa tän oman sylkkyy.. :xmas:
 
Isänpäivä.. hmm.. Eilen käytiin kattomassa omaa isää sairaalassa, tämä päivä ollut lähinnä isätön.. Ajattelin kyllä pitäskö tuota tulevaa isää jotenkin muistaa, mutta enpä taida viitsiä kun ei ole tähänkään asti tuota oikeuttaan kovin hyvin käyttänyt.
 
Hyvää isänpäiväsunnuntaita täältäkin =)
Annoin miehelle aamulla pienen paketin, ei sitä ihan isyyspakkaukseksi voi sanoa mutta paketti kuitenkin :D Tykkäsi kovasti :heart:
Yöllä valvoin kolmesta puoli viiteen, mutta äsken sain jollain ihmeen kaupalla päikkärit nukuttua!
Huomenna pitäs tehdä yks työjuttu ja se stressaa ihan hirveesti vaikkei oo ees mikään kummonen ja voin sen kotona tehdä. Vissiin käyny hieman kierroksilla noiden töiden takia!Lapaa särkee taas koko ajan, sain sentään hierojan varattua mutta se on vasta seuraavan viikon maanantaina. Sormet on ihan järkyttävät makkarat :/ Ja valivali :LOL:
Haaveilen pienestä ulkoilulenkistä, josko ton miehen sais illalla houkuteltua. Nyt tuli miehen pikkuveli pelaan pleikkaa,mä koitan keksiä jotain tekemistä (muuta kun ruoanlaittoa tai tiskien laittoa...)

Viivi ja Masi 33+5
 
Mussupussu ja Härkänainen Mä en tosiaankaan viimeks niitä ostanut. En muista ees et katselinko minkä takia ne sit ees tarttes. Niinpä olin kokonaisuudessaan unohtanut niiden olemassa olon. Olihan ne rinnat vähä kipeet, mut ei koskaan verillä jne, joten taidan noi systeemit jättää nytkin ostamatta. Tosiaan tutkailin tossa muualtakin ja joku valitti et vaavi ei enää haluu imee ilman niitä kumeja ollenkaan. Eli tosiaankin jos ei ole pakko, niin ei sit vissiin kannata...
Kiitti valaistuksesta. ;) Pää tosiaankin pyörii noissa jutuissa nyt kovasti.
Annukka Minä jättäisin tulevalle isälle sen vastuun et ottaa yhteyttä jos kiinnostaa. Sun oma isä on varmasti tärkeempi teiän elämässä nyt ja ansaitsee kaiken rakkauden. :heart: Miten hän siis nyt voi?
(.)Väsyttää ja pesukone on pyöriny taas koko viikonlopun. Viime viikolla siis kun tuotiin neidin vaatteet vintiltä alas ja oon pessy niitä sit. Tiistaina on mun ultra ja voi selvitä se sukupuolikin. Hmmm. Kovasti olis vaaleanpunaisia tuossa odottamassa. :LOL: Kääk jos se onkin poika... :eek: Sit ne on vissiin työnneltävä vintille takaisin......... :$
 
Pikku87 joo, ei oo kyllä kiva ku se synnärillä käynti sai aikaan vaan ahdistusta! :( Mulla mieskin totesi että olipas aika karu paikka! Mutta toivottavasti siinä salissa ei tartte kauaa aikaa viettää ja tosiaan on siinä varmaan niin keskittynyt vaan siihen omaan oloonsa että ehkä se ei sitten niin ahdistakaan... saa nähdä! Mutta on kyllä kieltämättä nyt sen käynnin jälkeen alkanut enempi jännittää ja välillä jopa ahdistaa....

Isänpäivää vietelty tänään niin että miehen vanhemmat oli kahveella. Stressasin itseni lähes hengiltä tehdessäni täytekakkua (en kovin usein kakkuja leivo), mutta siitä tuli oikein onnistunut!! :) Lahjana oli miehelle masuvalokuva. Kävin siis ihan kuvaamossa otattamassa raskauskuvia ja teetätin sitten yhden ison mustavalkoisen kuvan..

Ens torstain neuvolalääkäriä odottelen kovasti! On ollut ihan kamalia vihlontoja alapäässä viime aikoina! Siis niitä sellaisia puukoniskuja!! Sattuu!!! Kävellessä vetää välillä ihan kaksinkerroin kun sellainen vihlasu tulee! Mistähän ne johtuu... kiinnittyykö vauva tuonne vai mitähän ne on... Jotain siellä kuitenkin kovasti tapahtuu!

Vauvalla on ollut tänään kunnon aktiivipäivä vaihteeksi! Eipä tarvitse paljoa liikkeitä ruveta laskemaan kun koko päivän on taas myllännyt niin että hermot menee! Maha hytkyy vaan kun pikkuinen vetelee! huh huh!!

Mutta nyt saunaan rentoutumaan ja aikaisin nukkumaan... Viime yö oli taas yhtä heräilyä ja vessassa ramppaamista... Yöllinen närästys on yhtä helvettiä!!! Ei meinaa Renniekään enää kunnolla auttaa.. :(

Viikot vähenee!!! Voimia mammat! :)

Sapis ja pikkuinen 35+4
 
Heippa =)
Isänpäivä alkaa olla isäiltynä... Meillä meni hyvin arkisissa merkeissä. Mut ihan mukavaa oli =) Äsken vasta syötiin lättyjä kakun asemasta.

Täytyy heti valittaa.. Oon ihan väsyksissä,lihakset on jumissa, pää ei oo "oman tuntuinen" ja ylävatsaa särkee. Tuntuu et vauva punkee päällään ja käsillään oikein tosi kovaa tuohon ylävatsaan. Inhottava olo. Ja koko fiilis on sellainen hutera. Täytyis jaksaa kaivaa verenpainemittari.. En usko että mulla nytmitään raskausmyrkytystäkään kehittelee,kun ei oo ikinä ennenkään ollut ja mies on sama kuin aiemminkin.. Mut jotenkin tosi inhottava olo on. Ja maha on tosi pitkiä aikoja sellainen kovan tuntuinen, sellainen "ikävä". Ei mitenkään kipeästi supista, mut semmoinen inhottava olo. Aamulla olis kasilta se äitipolin aika, kai mä sinne asti nyt sitkistelen tän fiilikseni kanssa. Ja voihan se olla että menee ohi kun pääsen nukkumaan. Paitsi jos paineet on jotain epänormaalia niin sit täytyy ainakin soittaa sinne ja kysyä. Kun nyt jaksais kaivaa sen mittarin...

Jänskättää vähän, saa nähdä joudunko huomenna riiteleen sen lääkärin kanssa siitä kääntämisestä. Tätähän ei käännetä, sanoi mitä sanoi. Ja jos huomenna sen sektioajankin sit jo sais..

Seksijutuista on ollut täällä puhetta.. Nyt on sellainen fiilis ettei vois vähempää kiinnostaa. Mutta kaiken kaikkiaan on ollut tosi antoisaa sen homman suhteen olla raskaana. Kaikki on vähän hienompaa ja parempaa siinä puuhassa ;) Tai siis sellainen "kokonaisvaltaisuus" on tullut ihan erilaiseksi. Ja tyytyväisyys jälkeen päin suuremmaksi.. Ja sanotaan vaikka niin että miehellä ei ole enää niin paljon hommia (jotka se kyllä ihan innokkaasti ja vaatimuksitta on aina tehnyt!) mun O :n suhteen - nykyään se tulee mukavasti muutenkin. Mikä ei todellakaan ole ollut mikään itsestäänselvyys ikinä ennen. Nyt vähän mietityttää että liittyykö se tähän raskausaikaan vaan, toivottavasti ei!!!!!!! Hassua, miten "isoja asioita" sitä voi vanhoilla päivilläänkin oppia.

Mukavaa vointia kaikille,mä lähden nyt mittailemaan paineita ja kaatamaan lapsia petiin.

Terkuin

Aubrieta + "Siiri" 36+4
 
kevät ja ruu Mä oon synnyttämässä samaan aikaan kun sinä Jyväskylässä, eli mulla la 24.12 =) Tule ihmeessä tuonne Jyväskylän odottajat-palstalle! Aikas jännät paikat meillä sitten joulun aikaan... Me ollaan muuten ylihuomenna menossa synnärille valmennukseen (asutaan siis Vaajakoskella)!

Milja +vaavi 33+4
 
..tulijoita?? :attn:

Mulla la 12.12 mutta näistä kun ei koskaan tiedä.. :D

Painoarviota taas torstaina otettas. Nyt 2 kertaa käynyt ja molemmilla kerroilla siinä 4,5kg käyrällä mennyt.. Jännä nähdä onko jatkanut kasvua samaan tahtiin vai tippunut "normaali" käyrälle... =) Viimeeksi oli rv 32 ja himpun alle 2400g...

Maikki ja vauva rv 35+3
 
Hyvää alkanutta viikkoa taas kaikille !
Viikot poksuu ja masussa naksuu :) Tänään täällä 36+0.
Isänpäivä takana, ihan hyvä sillä makeaa tuli syötyä taas ihan liikaa. Ensin anoppilassa, sitten omien vanhempien luona ja välillä vähän kotonakin. Illalla oli kyllä tosi yäk olo. Meitin isukki sai lahjaksi kaikkee kivaa. Mitään isyyspakettia meillä ei ollut, vaan ihan vaan isänpäivälahjoja.
Koululainen lähtee kohta kouluun ja me nuorimmaisen kanssa taidetaan mennä käymään kaupassa.
Keskiviikkona olis lääkärineuvola ja sitten neuvoloita viikon välein, niin kauan kuin ehtii oleen. Aikaisemmilla kerroilla, mul on ollut aina neuvola seuraavana päivänä, kun edellisenä yönä oon synnyttänyt. Mies on sitten soitellut neuvolaan, ettei me nyt enää tulla :) Saa nähdä, käykö nytkin niin. Tai jos meen tollei laskeskeleen, en taatusti nuku edellisinä öinä kun seuraavana päivänä olis neuvola :) Tässä muutenkin tuo synnytys on alkanut pyöriin enemmän ja enemmän mielessä. Ei varsinaisesti pelota, mutta jännitys kasvaa kyllä päivä päivältä ja kaikenlaiset jutut mietityttää. No, eiköhän se siitä sitten. Mulla on kyl sellanen tunne, et syntyis ennen la:aa tai sitten se on vaan toiveajattelua.
Nyt aletaan valmistautuun kauppareissuu varten.
Jaksamisia kaikille, viimeisille odotusviikoillemme :)
 
Tänne ei kummempia.Keskiviikkona olis seuraava neuvola.Saas nähdä "joutuuko" sitä vielä töihin 4 päiväksi.Aamulla olin tosi väsynyt,vaikka vauva yritti saada mut potkuilla hereille.
Miehen isä ja sisko oli viikonlopun kylässä ja siinä riitti puuhaa.
Miehen kanssa suunnitelllaan rauhallista joulua ihan kahdenkesken.Siinä vaiheesa en kaipaa yhtään hössötystä kun la on sen verran lähellä.
Jaksamista kaikille ja mukavaa alkanutta viikkoa!
 
Heipat!

Meillä on hyvin levätty viikonloppu takana ja nyt ku alko normaali arki, niin äiti ja muksut kaikki orastavan flunssan kourissa :snotty: Saatiin perjantaina viettää ukon kans laatuaikaa, jääkiekko-ottelussa :kieh: Mutta vanhoiksi ollaan ihan selkeesti tulossa, ku "ravintolasta" lähdettiin puoli yhden aikaan kotio nukkuun :whistle: No, likat sit päätti, että ovat vielä toisenki yön muorilassa, joten kaks rauhallista yötä saatiin viettää.

Huomenna olis sit ensimmäinen äippälomapäivä, vaikka ei se meillä muuta olemista mitenkää. Nyt tuli ihan täys oikosulku, et olikohan mulla viä jotain, no tuun sit uudestaan, jos mieleen juolahtaa jotain :wave:
 
dodii..neukku kuulumisia: :wave:

rv 33+1

paino: Pysyny samassa ku viimekerralla :eek:
RR: 133/80
pissa: puhdas
Hb: 130
tarjonta: RT
Syke: +134
Liikkeet: ++
SF: 30.5

Seuraavalla kerralla olis sitte viimenen lääkäri käynti, ja sen jälkee aletaa neuvolassa käymää viikon välein :D
 
Moikka kaikille!
Tulin vain näin kuukausien jälkeen moikkaileen.. eli kasassa ollaan vielä.
laskettu aika lähenee ja olo on kyllä sen mukainen
tää näppäimistä sekos eli älkää ihmetelkö kun ei ole ollenka pisteitä eikä isoja kirjaimia::::
Turvotusta on todella ja kaiken maailman kipuja mutta vauvoilla onneks kaikki hyvin!
Viime keskiviikkona viimeks ultrassa painoa vauvoilla arviotiin olevan reilu kaksi kiloa molemmilla! mulla painoa on tullut parikytkiloa ja sf mitta nelkytkaks! vatsanympärysmitta oli eilen satakaksviis! en saa kirjoitettua numeroita :LOL:
iho on myös ihan revenny tosta ihan edestä; harva tuplaodottaja varmaankaan säästyy niiltä! :/
vauvoilla olis nyt kolme viikkoa aikaa syntyä tai sit joulukuun ekalla viikolla varmaan jo käynnistetään ihan jo mun kropan takia! nyt täytyy lähteä tepasteleen kun istuminen kipeyttää niin paikat!

voikaahan paksusti mammat!!!!

millis ja murut kolmeviis plus kaks :LOL: :heart:
 

Yhteistyössä