JOULUN odottajat MARRASkuussa!*jo korkattu!!*

Onnea Pikkutiikuri!!!! Iso neiti teillä!!! :heart: :heart: :heart:

babyseven Tiedän tunteen..se on se murphyn laki tai jotain.. Toivottavasti saatte äkkiä sen uuden tiskikoneen tai ainakin korjatun! Minä tulisin kyllä justiinsa apuun, jos vaan pääsisin! :hug: On se vaan kumma, miten me naiset ollaan silleen jännästi rakennettuja, että vaikka tämä odotus on yhtä tuskaa niin silti siellä mielensopukoissa elää se "seuraava vauva"... Eikö oo uskomatonta oikeesti, että tuskaillaan ja ootetaan ja sitten kuitenkin tiedetään, että menee enää hetki ja sit kaikki kivut ja säryt on ohi ja palkinto on mitä mahtavin!!!

Kyllä silti ottaa päähän ne lääkäreitten turhat lupailut ja ennustukset.. me ollaan niiiiin herkässä tilassa, että meille ei sellasia mutu-juttuja kannattais enää paljoo pulista, kun me uskotaan ne ihan vaan sen takia, että HALUTAAN uskoa!!!! Nyt tsemppiä ja peukkuja!!! Toivottavasti nuorikin käsikin paranee pian!!! babyseven sympatiat on täysin sinun puolella. :flower:

Minä lähen nyt saunaan. Kylki huutaa hoosiannaa edelleenkin.. yritän rentouttaa sitä.

Kiitos muuten teille tuosta vinkistä.. VANILJAJÄÄTELÖ!!! Sitä pitää kyllä huomenna hakee sellanen jättisatsi..

Huomenna POKS 38
 
Minttu 75!! Olen itse kummastellut jo tosi pitkään samaa eli särkee ja kuumottaa ylävatsa ja nimenomaan oikealta kohdalta.Pallean alapuolelta.Välillä kohta on aivan tunnoton ja turta ja kutisee kuitenkin.Painaminen siihen sattuu.Kysyin lääkäriltä ja sanoi, ettävatsalihas voi olla jotenkin huonosti siellä.Ei vakavaa!Mä luulin jossain vaiheessa jo että mulla on siinä joku kasvi... =)

Tänään oli tokavika neuvola ja hemoglob. noussut sinnikkäälä Kreuteblutsaft-litkimisellä 116 133:een- jee!! ja SF- mitta 34,5!Neuvolatäti vaan kauhisteli miten valtava maha mulla on!!Painokin jo 86kg- hei lähtötilanne oli 60kg!!! Että repikää siitä... :kieh:

Kumpa vielä jaksaisi vajaa viikko..H-hetki eli sekti häämöttää 8.12....Olo on raskas...puuh.Olikin isompi ja rankempi projekti tämä vauvan teko kuin aluksi luulin... :eek: :p :xmas:
heh.
tsemppiä sinne kanssa loppumetreille kaikille!!Laittelen sitten toki sektiofiilikset ja kuulumiset joulukuun tokalla viikolla....jaiks...

t.D ja tyttö 37+1
 
nopee vaan:

Härkis: miten vanha se teidän Britax-istuin on? Voi olla ettei siihen saa telakkaa jos on kovin vanha. Meillä aina ennen ollut Britax, mut nyt ostin Brion kun oli kevyempi kantaa ja hintaa oli melkein puolet vähemmän. Brion sai hippasen alle 200? telakalla ja Britax/Römer olis tullut maksamaan melkein 400? telakoineen... Ja myyjä vannoi ja vakuutti turvallisuusjuttujen olevan samaa tasoa. Telakallisen mäkin halusin, kun ajellaan Volvolla ja siinä on suht lyhyet vyöt; on rajoittanut aika paljon istuimen hankintaa ainakin ennemmin. Ja telakkaan on niin helppo napsauttaa vaan kiinni/ottaa irti...

terkuin

Aubrieta ja "Siiri" 38+6 ja karsea kylkisärky
 
Paljon onnea Pikkutiikurille! :flower:

Mulla kyllä laku ei kovaan mahaan auta mitään, mutta tosi hyvä että joillakin toimii! :wave: (= toi esittää nyt pystyssä olevaa peukkua kun ei täällä ole sellaista hymiötä =))

On nämä viimeiset viikot kyllä tuskallisia kaikilla, itse olen mahanseudun puolesta päässyt nyt helpommalla kuin viimeksi (jolloin esim. ummetus oli aivan karsea), näitä muita vaivoja on sitten riittänyt senkin edestä. Plääh.

Nyt nukkumaan...
 
Oikein paljon onnea kaikille vauvan saaneille!! :heart: :heart: :flower: ...Ihanaa kun alkaa oma synnytys jännittään, kun alkaa täällä olemaan noita jakautumisia :D ..Sairaalakassi on pakkaamatta, mutta tuskin tässä vielä on kiirettä :whistle:

vauvis neiti 35+2 :heart:
 
mahajutuista: kuivatut luumut, mielellään pehmeäksi keitettynä, auttaa mulla nopeimmin...

närästyksestä: vaniljajäätelö on just hyvä "lääke", tiikerikin toimii :D ja tokihan sitä pitää nauttia aamuin, illoin sekä tarvittaessa eli juuri nyt :LOL:

Härkis - meille on hankittu Brion turvakaukalo telakalla, koko paketin ovh muistaakseni 180-190 euroa.

( . ) pullistelee... pikkuhiljaa alkaa sektio jännittää...
 
Täällähän on aivan mieletön meno! :eek: :eek: :eek: :eek: Tällä vauhdilla ootte kaikki käyneet jo ennen joulua synnärillä hakee ne nyydit. :eek: Mä saan sit ittekseni ihmetellä et saanko ees harjoitus suppareita. :LOL:
Onnea Orvokki, Sammal ja Pikkutiikuri!!!!!!!!!!!!!
(.) Mulla on niin kiireinen viikko et ei oo tosi. Duunissa sata asiaa meneillään ja viikonloppuna sit meen opintotunneille...... 20 tuntii vaan opiskeluja eessä. :ashamed:
Hullusta päästä kärsii koko kroppa. Niin se on.
Jaksuja kaikille. Huomenna kun tuun takas tiiraa on varmaankin puolella jo vedet menneet. :$

NP ja :xmas: 34+5
 
Moi!
Onnea kaikille vauvan saaneille tasapuolisesti :hug: Ihanaa kun noita vauvoja alkaa tipahdella!
Mulla oli tänään vihdoin SE synnytystapa-arvio...vauva on jo hyvänkokoinen 3300g noin ja kun tulee viikot 37 täyteen niin käynnistellään, eli ensi tiistaina päästään tositoimiin!!! Huihui, ihanaa nyt alkoi jänskättämään. Kohdun kaulaa 1.5cm jäljellä ja kohdunsuu sormelle auki, eli jotakin on jo tapahtunut, ai kun olisi kiva jos käynnistyisi itsestään mutta ihanaa kuitenkin tietää päivä jolloin alkaa tapahtua vaikka eihän se vielä ole sanottua että käynnistys onnistuu heti, kuulemma voi mennä montakin päivää. Tänään on kyllä lupaavasti supistellut pitkin päivää, todennäköisesti alapään räplääminen edesauttoi asiaa. Arviossa oli lääkärin mukana lääketieteen opiskelija joten olin sitten koekaniinina...Alavatsassa on koko ajan sellainen "kiputila" mutta katsotaan nyt kuinka käy.
Omia vaatteita olen silmäillyt jo haikeasti vaikka toisaalta nää äitiysvaatteetkin on ihania, mukavia päällä ja niin kivan näköisiäkin, no voi olla että niitä joutuu käyttämään vielä jonkin aikaa synnytyksen jälkeenkin, ellei jotakin pikapalautumista tapahdu, tuskin ;)
Voi ei joululahjat pitäisi yrittää saada ostettua tällä viikolla koska vauvan kanssa ei hirveesti heti viitsi ostoksille rynnätä ja yhtäkkiä tulee miljoona muutakin asiaa mieleen mitkä pitäisi tehdä! Höh, nyt se aika loppuu kuitenkin kesken vaikka välillä tuntui että vauvan syntymään on loputtoman pitkä aika!
Malttia kaikille muillekkin!
Vennu ja tonttu 36+2
 
Oli puhetta tuolla aiemmin jälkisupistuksista.
Mulla tuli päivä kolmannen lapsen syntymän jälkeen aivan kauheat jälkisupistukset.Tuntui kun olisin ruvennut uudelleen synnyttämään mutta helpotti pikaisesti kun sain särkylääkettä mutta nyt tämän nelosen jälkeen nuo ihanat jälkisupistukset alkoivat tunti synnytyksen jälkeen ja kesti kolme päivää yhtämittaisina.
Jouduin kokoajan pyytämään lisää lääkettä jotta pystyin liikkumaan tai edes kunnolla istumaan.Lääkkeet eivät tällä kertaa helpottaneet oloa.Onneksi ne kuitenkin on nyt muisto vain =)

Vauvoja ruvennut syntymään kuin sieniä sateella.
SUURET ONNITTELUT KAIKILLE JO PIENEN IHANAN NYYTTINSÄ MAAILMAAN SAATTANEILLE :heart: :flower: :heart:

Nyt meitin prinsessa ilmoitti,että olisi ruoka-aika....joten on mentävä kun käsky kävi ;) :wave:
 
Huomenta kaikille jouluvauvojen odottajille! :)
Mä oon hiljaisena lueskellut teidän keskusteluja, vaikken juuri kirjoitellut ole. Mutta hengessä mukana kuitenkin. Meilä LA on 16.12 ja sairaalaksi voipi päivittää Hyvinkään, sukupuolesta ei oo edelleenkään tietoa. Raskaus on sujunut keskiraskautta lukuunottamatta hyvin, etenkin loppuaika on ollut ainakin tähän mennessä ihanaa ja energistä aikaa!
Masuasukki on ollut jo pari viikkoa kiinnittyneenä(no viimeksi neuvolantäti käytti ilmausta "ihan junttarassa", kait se samaa tarkoittaa..), raivotarjonnassa on tulossa! :)
Tänään joutunee ottamaan yhteyttä sairaalaan, koska mulla on yöllä ja aamulla tiputellut kirkasta nestettä tuolta alakerrasta.. Voipi olla kyllä juoksevaa valkkariakin, mutta kyllä sitä lapsivettäkin voi tihkua! Vauvakin on tavallista hiljaisempi, joten mielenrauhan takia taidan kohta ottaa puhelimen kauniiseen käteen ja soittaa..
Mutta onnittelut kaikille pikkuisen jo saaneille! :flower: :heart:
Ja jaksamisia loppuraskauteen kaikille kanssaodottajille! :hug: =)
 
Alkaa itselläkin tulla jo riippuvuus tähän listaan :ashamed:
On vaan niin pakko avata aamulla ensimmäiseksi kone ja katsoa , että kukas nyt on lähtenyt synnyttämään ja kenellä on kuinkakin paljon aikaa la:han ... Ja toisaalta itse odottaa että pääsisi kertomaan kuulumisia , että lähtö tuli ja vauva syntyi ...

On niin outoa vaikkakin 4:s lapsi , mutta ennen ei ole juurikaan ollut mitään ennakoivia suppareita ja tästä raskaudesta niitä on tullut jo kohta toista viikkoa ja vieläpä iltaisin niin että on saanut laittaa suppareiden välejä ylös paperille .. mutta joka ilta ne on vaan loppuneet .... odotan niin sitä iltaa , kun eivät lopukaan vaan kovenevat :)

Isompien lasten hoidosta on ollut puhetta ...
Meillä on nyt myös naapuri reissussa ulkomailla ja tulee su takaisin , niin käski pitää jalat ristissä sinne asti ,jotta pääsee lapsia vahtimaan kun lähtö tulee... :)
Itse en malttaisi odottaa sinne asti vaan tahtoisin jo lähteä toimiin , mutta seuraavat vahdit ovat n.50- 60km:n päässä ja pitäisi hyvissä ajoin soittaa paikalle jos lähtö tulee , että pääsisi tuo mieskin mukaan ... Saa katsoa nyt miten käy :) On noita vara vara hoitajia koittanut haalia että edes joku pääsisi tarvittaessa ... nooh .. katsotaan kun aika tulee !

neitim + onni-irina rv 38+2
 
Huomenta ja ONNITTELUT kaikille vauvansa saaneille ! Teitähän todellakin kun tulee päivässä jo monta lisää =)
Täällä mennään vähän babysevenin tunnelmissa; odottavan aika on piiiiitttkkkäääääää. La on 8.12., mut on suppaillut jo niin kauan ja kun merkkejä edistymisestä oli jo viime lääkärintarkastuksessa, eikä sit kuiteskaan mitään vielä. Olen alusta alkaen ollut sitä mieltä, ettei tää mee la:aan asti, mut taidetaan mennä yli että paukkuu tai ainakin musta tuntuu siltä. Oon yrittänyt olla ajattelematta koko juttuu, mut eihän se onnistu. Tuntuu, et koko ajan miettii ja "kuulostelee" kroppaansa, et joko nyt joko nyt. Ja ei mitään :( En tiiä, en aiemmilta kerroilta muista tällästä, ehkä siks kun ei silloin suppaillut ja muutenkaan ollut merkkejä näin ajoissa kuin nyt. Kun tuli niin sitten alkoi myös tapahtua ja syntyä ! Tää vaan kiusaa äitiään :p No, kai se sieltä sitten, viimeistään jouluna :xmas:
Jälkisuppareista: ekan kohdalta en muista, ei sitten kai ihan hirveet. Eikä tokallakaan kerralla mitään kauheita olleet, en muista syöneeni kovin runsaasti särkylääkettä, enkä muutakaan. No, nyt tälläkertaa on sitten varmaan niidenkin edestä :p
Jälkivuoto on kestänyt ekalla 6 vk ja toisella kertaa 3 vk. Aluksi runsaanpana, mut kokonaisuudessaan ihan kestettävissä määrin =)
Me lähdetään kohta pikkuisen kanssa shoppaileen. Jos vaikka löytäis jotain joululahjoja. Pojille ei tietty voi ostella, kun tuo pikkuinen "hölösuu" on mukana, mutta vaikka kummitytöille =)
Koitetaanhan vaan jaksaa ootella tai siis pakkohan meitin on :)

Aurinkomamma ja Tipu 38+2
 
B-7
Alkuperäinen kirjoittaja aurinkomamma:
Täällä mennään vähän babysevenin tunnelmissa; odottavan aika on piiiiitttkkkäääääää. La on 8.12., mut on suppaillut jo niin kauan ja kun merkkejä edistymisestä oli jo viime lääkärintarkastuksessa, eikä sit kuiteskaan mitään vielä. Olen alusta alkaen ollut sitä mieltä, ettei tää mee la:aan asti, mut taidetaan mennä yli että paukkuu tai ainakin musta tuntuu siltä. Oon yrittänyt olla ajattelematta koko juttuu, mut eihän se onnistu. Tuntuu, et koko ajan miettii ja "kuulostelee" kroppaansa, et joko nyt joko nyt. Ja ei mitään :( En tiiä, en aiemmilta kerroilta muista tällästä, ehkä siks kun ei silloin suppaillut ja muutenkaan ollut merkkejä näin ajoissa kuin nyt. Kun tuli niin sitten alkoi myös tapahtua ja syntyä ! Tää vaan kiusaa äitiään :p No, kai se sieltä sitten, viimeistään jouluna :xmas:
No tuohan on kuin mun kirjoittamani,allekirjoitan joka sanan :)
Yritän työntää ajatuksen synnytyksestä syrjään,olla asenteella"tulee kun on tullakseen"mutta silti huomaan kuulostelevani kroppaa,edes pienen pientä merkkiä synnytyksestä :(
Supistuksia en enää noteraa,ne on jo niiiin kauan kiusanneet :eek:

Ja käynnistykseen joutuminen "pelottaa" tai oikeastaan ei vaan ole ajatuksena kiva.En pelkää että se sattuisi enempi tms mutta tuntuisi niin paljon tylsemmältä(anteeksi tämä niille jotka menevät käynnistykseen) mennä sovitusti sairaalaan aamulla kuin kuiskata esm yöllä miehelle että vedet meni,mennään synnyttämään =) :heart:
Ja kun mulla noi 3 edellistä on ollut näitä käynnistettyjä(yhtään niitä synnytyksia ja sitä tunnelatausta synnytyksen jälkeen,vaikkakin käynnistetyn,yhtään vähättele)pelkään ettei tämä kaikista kiusaavista suppareista huolimatta tajua syntyä itsekseen :ashamed:
Mulla on joku vaaleanpunainen unelma nyt tästä synnytyksestä,ehkä siksi jos jää kuitenkin viimeiseksi.Ihan uskomattomia ajattelen ja murehdin :ashamed:

 
Meillä miehen sisko jo eilen kysy et jokos vauva on syntyny.Totesin vaan et ei eipä oo vielä.Sanoipa tuossa vielä et koko suku tulee sit kattomaan vauvaa.Tuntuupa todella kummalliselta,kun eivät oo ollu yhtään kiinnostuneita vauvasta.Eivät edes onnitelleet,kun selvis et meille on tulossa vauva. Jotenkin ahdistaa ajatuskin et vauvan syntymän jälkeen kävis hirveesti vieraita.Haluaisin vaan totutella uuteen arkeen ja vauvaan.

Härkis: Ostettiin britaxin baby safe telakalla.Telakka maksoi muistaakseni 179 e ja istuin 159 e.Vielä ei oo mitään kokemusta noista,kun ei olla saatu niitä vielä.

Iltapäivällä neuvola lääkärin juttusille...
Juli+nuppu 35 +4
 
Huomenta!

Tässä aamupalaa mussutan ja sitten olis tarkotus lähtä keskustaan vielä miettimään joululahjoja ja koristeita, että vois niiden osalta sitten jo heittäytä vauvanhoitoon, kunhan tää tyyppi haluaa syntyä.

Mulla on, toisin kun babyseven:llä,tunne että haluaisin synnytyksen olevan suunniteltu ja käynnistetty, juuri sen takia että saatas hoitaja paikalla esikoiselle hyvissä ajoin. Mä en nimittäin tällä hetkellä mieti muuta kun sitä etkuka hoitaa meijän poikaa, kun lähtö tulee.

syysusva&38+5

Onnea kaikille jo synnyttäneille
 
Huomenta kaikille :flower:

Ihmeellistä ettei vielä vauvauutisia eilisen jälkeen kun niitä tuli ihan vauhdilla.

NUllpoints:Repesin ihan täysillä että kaikilla yli 100 äidillä täällä olisi jo vedet menneet huomiseen mennessä, se oliskin erikoinen tilanne :LOL:
Suomessa ei syntynytkään yhtään vauvaa joulukuussa vaan kaikki joulukuun vauvat syntyivätkin jo marraskuussa-iltalehden otsikko :LOL:
Meikä taitaa olla ihan sekaisin...nyt lähden tästä lääkäriin jännittämään,onneksi ajatus tästä sai hieman ajatukset muualle. ;)

Punahattu 35+4 :heart:
 
Voi että osaa ihminen olla hassu... Kävin yöllä vessassa, ja kun tulin pois niin sellainen järkyttävän kipeä supistus iski - ja mitäs mä, mä olin ihan kauhuissani! :eek: Ajattelin että 'eihän tää nyt vielä voi syntyä, en mää vielä halua lähteä kun on kaikenlaista tekemistä'! :whistle:

En mä kovin tosissani voi olla tuskailuideni kanssa siis :ashamed: :ashamed: . Tai sitten se johtuu siitä että otin niin tosissani eilisen lääkärin arvion siitä ettei tässä vielä olla menossa synnyttämään - suunnittelin jo viikonlopuksi joulushoppailua jne. :whistle:

Juli05
kirjoitteli tuosta sukulaisten suhtautumisesta. Hassua, mutta rupesin samalla miettimään että kyllä täälläkin on tosissaan suvun kiinnostus lopahtanut kun 'jo' kolmas pieni tulossa. Toista se oli silloin kun oli ensimmäinen, joka oli samalla molempien sukujen eka lapsenlapsi.

En mä mitään supertouhotusta kaipaakaan, mutta kyllä sitä kieltämättä ihmettelee kun ei kukaan juuri kysy mitään odotuksesta. Toki nyt oma äiti aina kyselee neuvolakuulumisia, ja muu suku lähinnä kyselee joko tiedetään sukupuolta (ihan kun ei oltaisi sataan kertaan sanottu että ei, se selviää synnytyksessä).

Kyllä mä isälleni viimeksi totesin tiukasti että 'sitten EI saa soitella joka päivä joulukuussa ja kysellä Joko, Joko, Joko?'.... Ehkä tuokin tulkitsi niin ettei saa ollenkaan voinnista kysellä :ashamed:

Äidilleni taas viimeksi kun sanoin että olisin jo valmis lähtemään synnyttämään, niin hän totesi vaan että 'no voi kuule sullahan on vielä vaikka kuinka paljon aikaa...' :/ . Ei sit, tahallani oisin halunnut heti seuraavana yönä soittaa että tulepas lapsenvahdiksi.

Eikun mä olen nyt vaan hassu.

- Terhikki ja PieniIII rv 37+2 -
 
Huomenta vaan! Kärvistely jatkuu siellä ja täällä.. kiva...kun vaan joku kertois mistä kohin. Minä istuin saunassa melkein 2 tuntia illalla.. mitään ei tapahdu synnytyssaralla, mutta olo koheni kummasti. Suurin osa lihasjännityksistä jäi sille tielleen ja yön sai nukuttua peräti siedettävästi.

Mutta sitten tää meidän koiranpentu.. voi hitto.. kohta kaivelen haulikon ja lahtaan sen. On siinäkin järkee, että ukko saa piru kaiken muttei tee mitään sen eteen.. Alkais aika tiiviisti nyt kouluttaa sitä.. Se karkas vaihteeksi, mutta voipi olla kaikki ihan hallelujaa että mä en sitä hae enkä eti. Tuli se sit reilun tunnin luuhaamisen jälkeen norkoilemaan ovelle ja ekaks sisällä kaatoi vesikupin, ruokakupit ja haki tyttöjen pehmoelukoita ja repi niitä, ja kun se ei riittänyt ni repi yhen tyynyn ja parin lapasia. Että jee jee.

Positiivisesti ajateltuna: ompahan muuta ajateltavaa!!! :headwall:

Otin tuossa projektiksi tälle päivälle pestä KAIKKI tuulipuvut ja -haalarit, lisäksi tietysti normaali pyykki ja myöskin ystäväni 2 untuvatakkia. Alkaa olla tekemistä ni ei kerkee aatella turhia..

Peukkuja teille!!!! :hug:
 
Tuosta sukulaisten suhtautumisesta.. hmm.. meillä ei suhtaudu kukaan oikeestaan mitenkään. Anoppi kysyi 2 viikkoo sitten, että miten kauan aattelit pitää sitä matkassa ja siinä kaikki. Ite kyllä kerron tärkeimmät etapit ja kuulumiset anopille ja äitilleni. Muu suku EI kysele, tietäävät että lyön luurin korvaan jos tänne alkaavat ränkyttää. Oon tehny selväksi, että keskenään voivat asiaa rätnätä, mutta mulle ei tartte tulla kommenttejaan kiekumaan, kun eivät apunakaan ole. Mulla on sellanen "vähän" tiukka kanta kaikkeen.. ärsyttää nimittäin ihan sairaana ihmisten kyselyt jaksamisesta ja avun tarpeesta, kun eivät osaa tehä mitään itse ja oma-aloitteisesti, joten sitä saa mitä tilaa.
 
Neuvola- ja lääkärireissulta palattu.
Paikat oli sormelle auki ja pehmeät, jeeee!!! Kaulaa jäljellä vielä 3cm mutta lääkäri sanoi että ensisynnyttäjällä ne muutokset tapahtuu usein vasta synnytyksen aikana. Pää on kiinni ja tuntui. Voiskohan sitä oikeesti päästä ennen joulua...Koosta ei lääkäri sanonu mitään :/

Neuvolantäti laittoi varmuuden vuoksi labralähetteen kun mulla on iho kutissut, ja nyt parina päivänä kutittanu myös jalkapohjia. Ite kyllä yhdistän sen tähän turvotukseen, mutta eipä se haittaa siellä käydä (taas).

Kohta lähden katsomaan rakasta kummityttöä, joten nyt täytyy hilpasta!

Viivi ja Masi 36+1
 
Keskiviikkoa,

Kaikille vauvan saaneille hirmuisesti onnea! Kyllä se toivoa antaa itellekin tuosta jakaantumisesta.

Täälläkin ollaan flunssan kourissa. Huoh, ihan kun näitä vaivoja ei olis vielä tarpeeksi. Mistäs täällä onkaan ollut puhetta.

Esikoisen hoito: Meillä mun oma äiti hoitaa tyttöä paljon muutenkin ja asuu lähes naapurissa, joten sille sitten soitto käy. Samalla tuo sitten tullessaan meille auton, kun itse ei sellaista omisteta. Onhan meillä myös miehen vanhemmat ja veli vaimoineen lähellä, eli varahoitajiakin kyllä on.

Ummetus: Täälläkin menee luumuja ja lakuja (sairaalakassiinkin heitin jo pussilliset molempia, vaikka muuten ei ookaan pakattu). Lisäksi yritän syödä kuituja ja nyt oon kokeillu noita Activia jogurtteja... Vettä pitäis vieläkin enemmän juoda. Aika vaikeelta tuntuu ja pitäs kyllä varmaan käydä tuota Levolacia apteekista, kun sitä voi sitten synnytyksen jälkeen tarvita kuitenkin.

Härkänainen: Meilläkin on tuo britaxin kaukalo ja ostettu vuonna 2006, mutta siihen ei saa ostettua enää sitä pelkkää telakkaa, kun ovat jotenkin muuttanut kiinnityssysteemiä. Toi on just tollasta rahastusta, kun muistan vielä, että silloin aikoinaan oli kaupassa puhetta että "saahan sen telakan sitten myöhemmin jos tuntuu että se oiskin kätevä". Esikoisen kanssa siis aina oli tuota vyöpelleilyä ja nyt olin niin toivonut, että pääsis helpomalla, mutta en silti raaski kokonaan uutta kaukaloa ostaa, joten sama ralli jatkukoon.

Omakohtaisesti edelleen supistellaan ja liitoskipuillaan päivittäin ja öittäin. Tosin olo on kuin Babysevenillä, eli aina niitä ei ees noteeraa, kun niitä on ollut niin kauan (Yli kuukauden nyt jo!). Mulla on suunnitelmissa tosiaan pari päivää vielä työstää noita graduhommia, ennen lomailun aloittamista, mutta joka ilta alkaa toivo elämään, että jos ei aamulla tarviskaan herätä omasta sängystä yhtenä kappaleena. Mulla on neuvolalääkäri vasta ens tiistaina (silloin 36+6) ja aion kyllä kehottaa sitä ihan ronskisti tutkimaan paikkoja, koska sen jälkeen olen ihan valmis synnyttämään. Kotona olis vielä kaikennäköistä valmisteltavaa joulua ja vauvaa varten, mutta kun ei näiltä kivuilta kovasti pysty, niin jää sitten tekemättä mitä jää.

O. ja 36 täynnä
 
Kiitokset telakka vastauksista!!! Pitää mun tiedustella ja kaivella lisää netistä.. googlaamalla luulis löytyvän. Meillä on 2007 ostettu britax.. näyttää kyllä olevan minun mielestä sitä samaa mallia mitä 2000:kin oli, kun edellinen ostettiin. Tuo kaukalo on minun siskon, joten en tiiä sit tarkemmin, en oo tutustunut vielä. Pitää rueta tiiraamaan.
 
Neuvola/Lääkärikäynnin tuloksia:
Paino tullut 1023g/vk :ashamed: sain sanomista siitä eli jotain tarttis tehdä.
Hemppa peräti noussut 136 :eek: ilman mitään rautavalmisteita.

Pää kiinnittynyt ja tuntuu alhaalla, eli kypsyttelee paikkoja ja ulkosuu sormelle auki ja 2cm kanavaa jäljellä.Kauhistuin kun antoi painoarvion käsituntumalla ja sanoi että on jo 3kg ja hyvin mahdollista että reilu 4 vk:n päästä yli 4kg, ei siinä muuta mutta kun eka painoi 3230g ja oli jo tosi vaikea saada ulos niin mitenhän ihmeessä mä tän saan ulos ja ilman repeämiä ja välilihan leikkausta. :whistle:
Alkoi kammottaa taas koko synnytys. :(

Onko paljon lääkärin käsikopelolla annetut arviot heittäneet syntymäpainosta siis teillä kenellä useampi lapsi??
 

Yhteistyössä