JOULUN odottajat nyt on joulukuu !!!

KeuKeulle paljon onnea!! :flower: ...Hurjalta menolta kyllä kuulosti...

no nii neuvola kuulumisia jälleen.... :wave:

rv 39+1

RR: huiteli taas aika korkeella neuvolassa mitattuna. Kotona mittasin ennen neuvolaan lähtöä 133/74 (jännä, että neuvola vaikuttaa noihin mun paineisiin noin paljon)

paino: -840g/vko :eek: :eek: ...Kyllä mulle passaa.... :D
pissa: puhdas
SF: 34.5cm (kasvanu 1,5cm viikossa)
lapsivesi: N
tarjonta: RT
syke: +
liikkeet ++

nyt oli kyllä kiva neuvolakäynti...jäi hyvä mieli. Anto vielä seuraavan ajan 2.1.09...kattoo sitte tarviiko tuonne enään mennä.
:D
Paineita vielä mittailen kotona, ja anto mukaan niitä pissatikkuja, että tää viikko mittailla.
Ei mulla mitää raskausmyrkytys oireita oo, mutta TH haluaa ottaa varman päälle.

Nyt sitte maanantaita odotellessa...Oyssiin synnäritapa-arvioon...ja ultraan :heart:
 
NullPoints, jos kättärille olet tulossa niin sielläpä ehkä nähdään :LOL: Nyt just tällä hetkellä supistaa taas säännöllisesti mutta ei kipeesti. Aina se silti pienen toivon kipinän saa aikaseksi. Joku ouhu pms oireista. Joo täällä on oikea raivopää :kieh: Lapset ja mies saa kuulla kunniansa vaikkei mitään ihmeellistä edes ole tapahtunu.
Eilen katsottiin perheenä se Mamma mia -elokuva ja abban biisit sai mut herkistymään niin ettei meinannu itkusta tulla loppua ollenkaan... Kuuntelin sitä teininä aika paljon ja aina toivoin että osaisin laulaa edes melkeen yhtä hyvin :ashamed: Nyt sitten ajattelin kaikkia lapsiani ja omaa suhdetta tyttäreeni, miten voisin onnistua niin että meistä vois tulla läheiset. Siinä sitten itkeä pillitin :'(
Tänään rapusssa alakerran mummo kysyi millon mun la on ja sanoin että kahden viikon päästä. Itekki ihan säihkähdin että niinpä tosiaan, eipäs oo enää pitkä matka. Mulla muuten la väärin tuossa listassa. Se vaihdettiin ja on nyt 6.1.
Et silleen..
 
Sarabi on Kättäri liian kaukana mulle. Mä varmasti leviisin matkalle jos sinne asti joutuisin tulee!!!!! :LOL:
Hmmm... Ootkin muuten tammikuun listassa... Eli sun tietoi ei oo tos joulukuun listassa ollenkaan. Mut täällähän sä oot majaillu, et jos haluut, niin tohon listaan ainakin mun puolesta mä voin sut laittaa. :heart:
 
Onnea vauvaantuneille,Nappi,Jasuliini ja Keukeu :flower: :flower:

Ja Nullpointsille onnea matkaan huomenna :hug: :flower:

Täällä ei mitään uutta, vauva unia näen ja luulin jo aamulla kun tuntui niin todelta uni että vauva oli jo syntynyt mutta pyh ja pah sille. =)
Aamulla suppaili ihan kivasti, mutta laantui sitten,onneksi, kun en tosiaan haluisi että tähän joulupyhille syntyisi. :saint:
Uusivuosi olisi enemmän mun mieleen, mutta katotaan nyt kuunteleeko vauva mitään toiveita vai paukattaako juuri aatoksi. :xmas:
Ei meitä montaa kyllä taida enää olla, tai ainakaan kirjottelijoita. =)
Huomenna neuvolaan ja sitten vielä hieman ostoksille. :wave:

Punahattu 39+2 :heart:
 
Onnea nappi, Jasuliini ja KeuKeu :heart:

NullPointsille onnea matkaan!!!

Mäkin mietin et montako meitä enää koossa mahtaa olla :eek: Ei montaa...

Täällä on maha taas ihan kipee ollu kaiken päivää :/ Massussa kyllä möyrytään onneks mukavasti :heart: Havaitsin vessassa käydessäni jotain oudomman oloista limaa :D Oliskohan... :D

Kinkku on uunissa, saadaan se joskun yhden aikaan yöllä pois :LOL: Oli vaan ihan pakko laittaa kun haluun syödä sitä :D

Miehen veli on taas pelailemassa ja mä koitan kuluttaa aikaa. Siivoomista olis mutta ei nappaa. Siispä nökötän koneella... Ilmotin kyllä että kasilta saa kämppä sit tyhjentyä, ei tota möykkää kauempaa jaksa :LOL:
 
NullPoints: Joo en oo varsinaisesti ilmottautunu tänne... Mutta olen edelleen sata varma että vauva näkee päivänvalon joulukuun puolella. Voit laittaa mut siihen listaan.
Mä olen kokoajan kun persiille ammuttu karhu!! Voi että sieppoo :kieh: :kieh: :kieh:
Vauva on niin hiljainen että en tiiä onko kaveri edes hengissä.
Mies ehdotti nyt itse että oltais käyty iltakävelyllä niin tää meidän lastenlikka rälli pyörii kylillä eikä tuu kotiin! Onhan hyötyä pojasta juu, kun on paikalla muutaman tunnin vuorokaudessa(edes on paikalla yöllä). Kun se synnytys tosiaan voi käynnistyä muuhunkin aikaan kun yöllä! Haloo!!
Ja sitte jurppii tuo etten keksi mitään syömistä koskaan. Ja kun itsellä on ruokahalu tipo tiessään niin ei tajua ajankulua kun koko muu perhe kärsii nälässä. Nyt sitten makkara/makarooni härdelli on tälle iltaa luvassa :ashamed: Onko muita joilla pää lyö tyhjää kun pitäs ruokaa laittaa...?
Saapa nähdä mitä ne imetys hormoonit tekee jos oon nyt jo tällanen...APUA! :eek:
 
Lämpimät vauvaonnittelut Nappi, KeuKeu ja Jasuliini! :flower: Ikävän kuuloinen synnytys KeuKeulla tosiaan, kiva että olet itse jo paremmalla mielellä!

Sarabilla ja Naputtajalla jo kovasti enteitä, hienoa! Jaksuja Terhikille, Viiville ja muille kipeästi suppaileville!

Sartsa kyseli lonkkasäryistä ja hikasta. Mulla lonkat kyllä huutavat öisin hoosiannaa kun niiden päällä makoilen, mutta muuten eivät vaivaa, eikä tunnu hermoissa olevan. Jaksuja vaan sinne! Täälläkin vauvalla on hikka päivittäin, jossain vaiheessa montakin kertaa päivässä. Esikoinen vasta kova olikin hikkailemaan, myös syntymän jälkeen :).

NullPointsille vielä uudet tsemppaukset matkaan - koeta nukkua ensi yönä ;)

( . ) ei mitään kerrottavaa, kurja olo jatkuu ja supistukset loistavat poissaolollaan. En siis odotakaan että syntyisi ennen tammikuuta mutta paikkojen kypsymistä toivon sormet ja varpaat ristissä, jotta menisi synnytys vähän toisin tällä kertaa kuin viimeksi.

Alkaa tää väsymys tehdä jo todella tepposia, tänään kävin postissa kun tuli lappu isokokoisesta kirjeestä (meillä todella pienet postiluukut) ja katsoin että mitäs pirua, Mauri Kunnas kirjakerho (johon olen esikoisen ilmoittanut) lähettää mulle uudestaan samaa kirjaa, ja pistin samoin tein palautumaan takas firmalle. Pääsin kotiin ja katsoin hyllystä, että kyllä se oli eri kirja joka edellisessä paketissa tuli :headwall: Ihan periaatteesta en viittis turhia palautuksia harrastaa, ja vielä kun olisimme (tietysti) halunneet sen kirjan, ihan siksi liityin tohon kerhoon kun rakastan Kunnaksen kirjoja ja halusin ne omillekin mukeloille.

Ihan tyhmä juttu mutta johonkin oli pakko purkaa... Multa ihan itku pääsi täällä kotona kun huomasin mokani, noloa :ashamed:

Grynna 39+6
 
Täällä yksi "kokonainen" ilmoittautuu. Tehtiin taas
yksi turha polikäynti. Mulla oli neuvola aamulla jossa
th tarkisti ultralla vauvan tarjonnan ja koska oli taas
perätilassa soitti polille jonne sit piti heti lähteä...
Itkin harmista ja vaikka mistä matkan.... No siellä vauva
ohjattiin kääntymään kohdun päältä ja tarkoitus oli
kuulemma käynnistää puhkaisemalla kalvot, mutta
sit peruivat sen, kun mulla on paikat vielä kiinni.
Mistään muusta vaihtoehdosta ei edes puhuttu.
Eli kotiin taas. Niin helposti saivat vauvan kääntymään,
että jos hän siellä vielä kieppua haluaa niin minä
en sille mitään mahda. (sanoi kätilökin) Seuraava
aika on 30.12. ja ihmettelen jos sinne mennään.
Mulla olisi ollut tänään laskettu kk:n mukaan...
Loppuevästykseksi annettiin vaan, että tulkaa
sit ajoissa jos käynnistyy tässä välissä, että
ehditään toimia jos taas tarjoaakin varpaita.
Kysyin sit et mitäköhän toi ajoissa tarkoittaa, kun
neljästä edellisestä on tullut se 3vrk kipeitä
supistuksia 10 min välein ja sit on vasta päästy
asiaan... Että tosi luottavainen mieli on tällä
hetkellä systeemiin!!! Onneksi on Isä Taivainen
keneen laitan sen suurimman luottamuksen.
Ilman sitä menisin niin pitkin seiniä.
Päätä särkee ja v-käyrä on korkealla. Yritän
koota itseni huomiseksi.
Harmittaa niin muiden lasten vuoksikin tää
epävarma tilanne ja olisin niin voinut jättää
ton tämän päiväisen keikan väliin.

:heart: Onnittelut vielä vauvansa saaneille :heart:
 
Tulen tänne vielä nurisemaan illan iloksi. :kieh:
Kiitos kaikille tsempeistä. Grynna kyl mä varmaankin saan ihan nukuttua, kun huomenna ei oo se h-hetki, mut siel sairaalassa en sit varmaankaan. Luulen et laittavat mun sellaiseen huoneeseen jos muil on jo vaavelit. Kiva on sit niiden itkuu kuunnella kun itse on vielä kasassa. :/ Viimeks jouduin kuuntelee sellaista 2 yötä, kun mua käynnisteltiin... Masishan siinä iski ja turhautuminen. Kaikilla muilla vauvat paitsi mulla. :(
Mul on ollut koko illan tosi kipee selkä. Ei oo syytä siihen. Samoin mun kylkiä kivistää ja masua. Olo on sellainen et karmeet menkat on alkamassa. Alhaalla kirveli kans jossain vaiheessa. Tuli mieleen et onko mun synnytys pian alkamassa? Viimeks kun ei tällaista ollut, niin on aika vihree olo. :/ Mulla on ihan sellanen olo et jotain tapahtuu.... Tosi levoton. :x
Tirri oli koko päivän hiljaa ja paniikki alkoi iskee. Menin sit ruuan jälkeen makuulleni ja kädet & jalat alkoivat liikkuu. Onneksi.
Naapurikin kävi yhes vaiheessa ja itkun kans mua halaili. Sanoi et hänelle täytyy heti ilmoittaa oli päivä tai yö. Aivan ihana nainen hän on. Mun mutsin ikäinen. Sil on ollut tosi hurjia synnytyksiä ja kantanut jopa tosi isot kaksoset (PT synnytys molemmille). Oon aina sanonut hänelle et hattuu nostan todellakin.
Vaapukalle Tsemppii kans. Sua on kyl riepoteltu kauheesti. Tuo on varmasti turhauttavaa...

Tuun huomenna sanoo viel näkemiin. Nyt nukkumaan tieni viepi.... :wave:

NP ja Tirri :xmas: 38+4
 
Ai niin NullPoints, mä olin jo ihan unohtanut että niinhän se oli 24.12. sulle sovittu se leikkaus! No, hyvää yötä sinne sairaalaan sitten :p. Ikävä systeemi että synnyttäneet ja synnyttämättömät ovat samassa huoneessa (mun mielestä ).

Vaapukalle :hug:, ymmärrän tunteet. Toivottavasti kaikki järjestyy parhain päin!

Nukkumaan pitäisi suunnata, mutta kun tietää mitä siitä varmaan taas tulee, niin "jostain syystä" tänne koneelle aina jymähtää miehen ja esikoisen nukkuessa :whistle: No, kai se on mentävä yrittämään.
 
Vaapukalle :hug: , kuulostaa kyllä aika ikävälle että joutuu eestaas menee ja missä tilassa vauva on kun synnytys käynnistyy.

Ja Grynnalle kanssa :hug:

Täällä kanssa ei mitään oireita eli vaan aamunimenhuutoon ilmottaudun. :wave:

Neuvolassa vartin aika eri terveydenhoitajalle ja kaikki ok, se kyllä sanoi että hän ei olisi arvannut antaa painoarviota vauvasta ja että sokrut olisi mullakin pitänyt mitata kun reilu 20kg tullut painoa odotusaikana mutta ei enää kannata. :ashamed:
Veikkasi kovasti poikaa. =)

Tsemppiä kaikille,tää lähtee vikat jouluostokset tekee :wave:

Punahattu 39+3 :heart:
 
huomenia vaan kaikille :wave:

minäkin taidan tässä ilmottautua vielä yhessä kasassa olevaksi :D nyt on parina yönä maha tyhjentyny ihan täysin, en ymmärrä mikä ihme on ku en mielestäni ole syönyt mitään sopimatonta mutta silti masu on ihan sekasin, onneks ei oo päivällä tämä "ongelma" vaivannu, ainoastaan yöllä :LOL: ja toivottavasti ei ala päivisin vaivaamaankaan tai en voi kotonta liikkua mihinkään :LOL:

tänään olisi mun oman kierron mukaan laskettuaika, mutta neuvolassa ja äippäpolilla ne ei sitä käyneet muuttamaan vaan on menty sen 28päivän kierron mukaan, ku ei vauvan kokoon nähden ollu yli viikon heittoa ..

maria & pikkunen 40+5
 
Täällä ollaan :flower: =)

Tiedättekös, mua ei ahdista mikään :whistle: :saint: :D

Eilen olikin sen suuntainen kiukkupäivä että oksat pois, onnen onneksi lopulta taas lepyin ja sain pyydettyä mieheltäkin anteeksi :ashamed: . Eli todellista super-pms:ää eletään täälläkin!

Ei sillä että enää jaksaisin olla tähän odotukseen turhautunut, jotenkin vaan tunteet ihan oudot kokoajan. Mitään ei oikein jaksaisi, muttei jaksa vaan maatakaan kokoajan :/ .

No, tänään (vaikka aamulla heräsinkin lasten kamalaan kinaan) aion olla valoisampi vaikka väkisin. On sentään aatto huomenna :xmas: . Ja saattaa olla että äitini tulee tänään miehensä kanssa kahveelle, kun ei kerran ole vielä lastenvahdiksi tarvinnut pyytää niin on jääneet paketit vaihtamatta :whistle: .

Yritän ihan hirveän kovasti olla ajattelematta nyt koko synnytyksen käynnistymistä, mutta on tää niin hassua kun nyt ajatukset on vaihtuneet ihan kokonaan siihen että 'ei, nyt ei saisi alkaa tapahtumaan mitään!' :eek: . Siivota pitäisi jne, mutta en tiedä uskallanko - ihan kuin sillä olisi tähänkään asti ollut mitään vaikutusta :ashamed: .

Ja ollaan jo miehen kanssa puhuttu useaan otteeseen että eihän sille oikeasti mahda kukaan mitään jos tämä haluaa syntyä tänään tai huomenna - ei yhtään mitään, pääasia että kaikki menee hyvin. Silti ajatuksiaan on vaikea määräillä, niinkuin tiedetään.

Varuiksi jo nyt myös toivotan kaikille Oikein Ihanaa Joulua - siltä varalta etten koneile nyt ihan hetkeen.

Ja NullPointsille isot tsempit, sulla alkaa olla jännät paikat pian! Toivottavasti ilta ja yö menee osastolla hyvin että saat levättyä kunnolla.

- Terhikki ja 41+1 -
 
Täällä kans ollaan paikalla :wave: Neuvolassa kävin justiinsa.Ei ollut vauveli vielä kiinnittynyt et eiköhän tuo mene reilusti tammikuulle.Vähän pelottaa tuo vauvan koko kun arvio oli tänään sen 3,5 kiloa et jos kauheasti menee yli niin kuinka paljon vielä kasvaa.

Vaapukalle :hug: Tosi kurja tilanne.
 
Oikein hyvää, rauhallista ja iloista joulua kaikille äiskille!!! :hug: :heart:

Taitaa olla viimenen kerta ennen aattoa kun tulen tänne kirjotteleen, vielä tekemistä köökin puolella ja muutamat ostokset vielä tekemäti. Kirkkoonkin illalla ehkämennään hakemaan joulutunnelmaa lisää.

Täällä myös kokonaisena terhikin kysymykseen...pari päivää sitten pinna kiristi ja tää kokonaisuus "ahdisti" mutta nyt olen hyväksynyt, että joulun vaavi vielä aikoo masussa viettää ja katsotaan sitten sen jälkeen... toivottavasti ei kuitenkaan uutta vuotta siellä vastaanota...vaikka sekin paljon mahdollista.... :snotty:

vaapukalle empatia :hug: kyllä on raskas tilanne jaymmärrän pinnan kireyden, eipä oo kiva arvailla miten päin pieni siellä on ja millon on nyt oikea hetki lähteä... :( kovasti uskoa siihen, että kaikki menee hyvin!!!!! :heart:
niin minäkin ylöspäin lähetän vaan toiveita tästä tulevasta...neuvolatäti vaihtunut siihen entiseen loman takia, jonka vaihoin pois kun oli niin u.r.p.o kertakaikkiaan ja tänään joudun sille meneen... :(
ei sieltä tukea tai vastauksia tuu vaikka just nyt ennen synnytystä niitä tarttisin, ei auta ku yläkertaan vaan kuiskailla että kaikki sujuis hyvin.... :snotty:

Nukkumisesta ei taas viime yönä tullu mitään... ilman frendit.dvd-itä oisin tympääntynyt todella..onneks on vakiokamaa mitä laittaa pyörimään niin saa öihin vähän iloa kun muu maailma nukkuu :saint:

jaa..kaverilla tai oikeastaan todella hyvällä ystävällä, just eilen kuulin, toinen keskenmeno päällä ja harmittaa ihan hirveästi sen puolesta. ei oo ollut helppoa niillä...toivon voimia heille ja uskoa tulevaan, ja nyt tuntuu etten osaa auttaa paljonkaan... :ashamed:
on se vaan niin ihmeellinen siunaus, jos me elävä lapsonen tuolta masusta saadaan ja tervettä tietysti kovin toivotaan myös..ei oo mikään kyllä itsestäänselvää... :whistle:

no, meen jatkaan vielä viimesiä joulujutskia ja lähetän täältä voimia matkaan kaikille aatonaikana synnärille aikoville!!! :wave:
niin ja onnittelut uusille vauvansa lunastaneille!!! :flower: :heart:

joulumieltä toivottaen, katherine ja kultanen 39+3
 
:xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: Hyvää Joulua koko pinolle :xmas: :xmas: :xmas: :xmas:

:heart: :heart: :heart: :heart: Ja Null Pointsille onnea matkaan huomiselle :heart: :heart: :heart: :heart:

Sekä Onnea kaikille vauvan saaneille!

Härkis: Erittäin hieno nimi!!! (T: Anna Maaria)

Terkuin

Aubrieta ja "Siiri" ylihuomenna neljä viikkoa
 
Hurjan Paljon Onnea kaikille vauvautuneille!!!! :flower:

Täällä arki pyörii, imetys sujuu ja vauva rauhallinen kaveri (ainakin vielä)

Oikein Mukavaa Joulunaikaa kaikille :xmas: :xmas: :xmas: :xmas:

iittala ja "Alvari" 2vko 3päivää :heart:
 
Heips viimeistä kertaa yhes koossa!
Kiitos kaikille tsemppauksista!
Tuli nukuttua huonosti, kun selkään, kylkiin ja kohtuun sattui.... :/
On vieläkin aika nuijottu olotila..........
Tästä tosiaankin pian häippäsen ja ei oo sen kummempaa sanottavaa kuin vaan:
Ihanaa Joulua Kaikille ja palataan asiaan!

NP ja Tirri :xmas: 38+5 :heart:
 
Onnea matkaan Nullpoints!! :hug:
Kävin neuvolassa tänään ja verenpaine oli koholla, ja th sanoi että enteilee synnytystä. Muuten kaikki arvot oli normaalit. Katsotaan nyt millon syntyy... En nyt oikeen oo tuulella täällä, joten näin pikainen ilmoitus että kaik yhdes koos.
sarabi rv 38 Poks*
 
Hei !
Tulin vain toivottamaan kaikille OIKEIN HYVÄÄ JOULUA :xmas: :xmas: :xmas:
ei nyt ehdi joulujärjestelyiltä enempiä kirjoittelemaan ja tietysti onnea kaikille uusille vauvaantuneille :flower: :heart: :flower: Jatkopinohan oli tuolla vauvat 0-12 kk jo aloitettu =)
 

Yhteistyössä