JOULUN odottajat nyt on joulukuu !!!

Heissan!

Naputtajalle :hug: kamala juttu! :( Mä en uskaltais öitä nukkua tuommoisen jälkeen.... Onneksi kuitenkaan kenellekään ei sattunut mitään! Mutta varmasti V....ttaa ylimääräinen rahan meno, kun ei sitä vakuutusta ollut! Voimia!

Merkkari Mitä oot käyttänyt tuohon hiivaan? Ootko ihan lääkäristä reseptiä saanut, vai apteekista jotain? Voikohan sitä canestenin voidetta ihan huoletta laittaa? Ite en oo varma onko vähän hiivaa vai muutenko vain välillä kutisee...

Painon noususta : Oiskohan mulle tullut nyt joku 13-15 kg.. aika huolettomasti on tullut herkkuja vedettyä, että siitä varmaan suurin osa. Lähtöpaino oli 65kg. Hirvittää aina se vaa´alle astuminen! En oo koskaan näin paljoa painanut! :D Toivotaan että paino lähtee putoamaan sitten vaavin tulon jälkeen...

Tänään käytiin hakemaan kinkku pakkaseen! Ikinä en oo ennen kinkkua paistanu, vaan aina oon porukoitten valmiiseen pöytään istunut! Tänä jouluna jos sitten ite saisi joulupöydän laitettua! Hui! Varmaan onnistun kinkun jotenkin mokaamaan! Puhumattakaan muista pöperöistä!

Närästää närästää närästää.... ja selkä jumii... Jospa menis saunaan sitä vähän rentouttamaan!

Sapis ja pikkuinen 39 ( P O K S ! )
 
ilmoitus poika syntyi eilen käynnistyksellä. puhkastiin kalvot ja se oli menoa sen jälkeen koko eilisen päivä supisteli ja ku mulla oli se lääkäri käynti sairaalassa ni päätti et puhkastaa vaa kalvot ni saadaan vauhtia suppareihin ja kalvot puhkastiin ja sain melkein heti spinaalin ja mä olin seitsemännessä taivaassa! tunnin päästä spinaalin laitost alko tuntua painon tunnetta ja kohta saikin ponnistella!
poika synty klo:17.45 ja painoa pjalla oli 3.740kg pituutta 49cm
oli vähän isompi mitä oli ulstran mukaan arvioitu (3,4kg)
nyt ollaan kotona ja voidaan molemmat hyvin!

kaikille voimia loppu raskauteen ja onnea koitokseen raskasta se on mutta kyllä se palkinto on sen arvonen!
:hug: :xmas:
 
iltoja!
Nyt kun sain tuon vesselin unille, voin pikasesti naputella tänne,ennenkuy jatkan kotitöitä, mulla on vielä lattioiden moppaus kesken aamulta jo, ei taho tän vatsan kans jaksaa yhteen putkeen kaikkee tehä. En tosin mitään suursiivousta ole suorittamassa, kuhan imuroin ja pyyhin lattiat sieltä missä ei oo mattoja ja onneksi mies oli aamusta kotona, autteli siinäkin.

Vauveli muljuaa masussa, mahtaa viihtyä kun ei vielä merkkejä lähdöstä, perjantaina sentään la, toivoisin että menis yhen pvän yli ja saatas ittepäisyysvauva:)

Mulla meinaa toi vasen kylki aina kipeentyä kun istun näin suorassa, kuten nyt tietokoneen äärellä taikka ruokapöydässä, tais muillakin olla samaa kylkisärkyä. Kumpa nämä kaikki vaivat jäävät tosiaan sinne synnärille.

Painosta oli puhetta, mie oon saanut lisäkiloja runsaasti, jopa 17kg, lähtöpaino oli jtn 73kg(170cm olen pitkä), eli 90kg on mennyt rikki. Esikoiselta tuli saman verran. Herkut maistuu, kuten ihan normioloissakin, turvotusta on, jaloissa ja kämmenissä.

Mutta loppuiltaa kaikille, jospa jotakuta onnistais ja pääsis vauvanhakureissulle, itse en tosin toivo nopeaa lähtöä, enkä varsinkaan yöaikaan, kun toi esikoisen hoito on muutenki meillä vaikeaa järjestää, niinku olen siitä murehtinut jo täälläkin..

Nyt moppaamaan, et voi vielä hetken nauttia rauhasta enneku nukkumatti vie..
 
Lämpöiset onnittelut Nytylle! :flower:

Tara84, mulla on kyllä ihan samanlaisia fiiliksiä - ei totisesti mitään kiirettä jakautua vielä! Ja esikoista odottaessa oli noita täysin samoja "miten minä osaan hoitaa vauvaa" -mietteitä, ja olihan sitä kyllä vauvan kanssa sitten ihan pihalla, kun mulla ei ollut ennestään mitään kokemusta mistään lapsista ikinä. Ja hyvin ollaan kuitenkin selvitty, kyllä ne pulmatilanteet vaan aina jotenkin selvittää, usko pois! Tällä hetkellä hermoilen sitä, miten selviän kahden pienen kanssa kun ei tule edes puoltatoista vuotta ikäeroa. Aina välillä ajattelen, että selvittiinhän me esikoisenkin kanssa eli eiköhän sitä nytkin keinot keksi. Ja aina välillä tunnen suorastaan musertuvani kauhusta, miten mulla riittää kädet ja hermot, ja mitä jos ei ikinä saa yhtään nukkua eikä levätä... Eli ei tosiaankaan ole vielä kiirettä synnyttämään, nautin niin kauan kun voin siitä, että tarvitsee vain yhden pikku täystuholaisen kanssa täällä kotona jaksaa.

NullPointsille ja Naputtajalle ä-lomaonnittelut, pääsittehän tekin vihdoin! Mutta tuo Naputtajan murto oli tosi ikävä uutinen, siitä jää kyllä kammo ihan taatusti. Voimia teille!

Painosta en viittis oikein ees mainita, kun oli tuo lähtöpaino todellakin roima :whistle:. Lisää tuli alussa muutama kilo, kun pahoinvoinnin takia oli pakko syödä koko ajan jotain (kuulostaa ristiriitaiselta, mutta oli ainoa mikä pelasti pöntöltä ) ja nyt olen takaisin lähtöpainolukemissa. MUTTA, mun tilanteessani siis ihan ok, koska lähtöpaino ei todellakaan normaali.

(.) ei mitään uutta sitten eilisen, joten poistun nukuttamaan esikoista.
Grynna 37+1
 
Kiitos kaikille ä-loma onnitteluista. Kyllä alkaa olla puhti poissa tosiaankin.
Kuten Härkis sanoikin, niin sit mulla on aikaa surffailla täälläki enemmän. :D
Minne ovat muuten kadonneet muutamat synnyttämään menneet?????????? Vai oonko mä tippunut kärryiltä? Annukka esim.???
Nytylle ja koko perheelle paljon onnea!
(.) Mulla on masu aivan kamalan pinkee. Siis tuntuu et siel on ahdasta... Tuntuu et mahanahkat on nyt venytyksessä. :eek:
Niin ja rasvasta ruokaa tekis mieli.......
Onko muilla samaa???????
Ja kun mun täytyy olla varovainen sen RD:n takia et en ihan hulluna mässäis... Muutenkin tätä painoo on tarpeeks, sen 15kg on tullut siis ja vaaka rutisee nyt 90kg (pituus 173cm). No viimeks oli lopussa enemmän, joten kyllä läskit lähtee sit, mut ei vaan naurata nyt........ |O
Duunissa mun pomo on ollut sairaana, joten yksin oon asioita ajanut... Hoksasin onneks pari tosi kiireellistä juttua, joten toivottavasti pomo arvostaa et mua huvitti ne tehdä. Huomenna sen sit näkee. Motivaatio on aika nolla muuten ja yritän vaan saada kaikki kansiot ja asiakkaat hoidettuu ennen perjantaita. Soittelin ulkomaita myöten tänään et asiat hoituu ja hitsi et alkoi hihat palaa....... Ihmiset ku on niin hitaita toimimaan ja sit jossain linjoilla vaan odotan et joku joka tietää asioista saatais metsästettyy käsiin......... |O
Vali, vali... pian toi on ohi onneks........ :whistle:

NP ja Tirri 35+6 :xmas:
 
Moikka!
Onnittelut vauvansa saaneille! :hug: :flower: :heart:
Mä kävin neuvolassa tänään ja kaikki oli hyvin. Tosin painoa oli viikossa tullut 1,5kg... :eek: :ashamed: Turvotusta varmasti aikalailla. Vauvan päätä on vaikea tunnistaa ulkoapäin, niin on syvällä lantiossa. Kiinnittyneenäkin on ollut jo viikkoja.. =)
Mulla alkoi tänään nivusissa ja pepussa tuntua ihme puutumista, mitä ei oo aiemmin ollut. Samoin alakertaa vihloo ihan uudella tavalla, ihan niinkuin siellä porattais tietä ulos! =)
Mulla on meneillään täällä suolen tyhjennys, oon käynyt kakkoshädällä jo kolme kertaa illan aikana.. En jotenkaan jaksa vieläkään uskoa, että tää mihinkään johtais, aiemminkin on oireet pikkuhiljaa hiipuneet pois! Vatsatautiakin on liikkeellä, joten voi yhtä hyvin olla sitäkin!
Mutta nyt koitan mennä nukkumaan, jotta aamulla taas jaksaa pirteänä herätä!
Ainiin, tänään jatkettiin ässä-harjoituksia siivouksen ja saunan merkeissä! =) Ihanaa kun on siistiä ja saunominen teki tosi hyvää! =)
 
Tulin vain ilmoittamaan, että ihana poika syntyi sektiolla 27.11. aamulla, paino 3710g, pituus 48,5 cm. Kotiin päästiin tiistaina, mutta enpä ole aiemmin "ehtinyt" koneelle, kun on ollut muuta puuhasteltavaa...

Poika on meidän mielestä aivan ylisöpö ja täydellinen :heart: Osasi imeäkin alusta lähtien hyvin, vaikka otteen saaminen onkin vaikeaa. Mutta jaksoimme yrittää, vaikka äiskää sattuikin kovasti. Maito alkoi nousta hyvin pian sektiosta huolimatta, eikä lisäravintoa ole tarvittu.

Leikkauksessa sattui pientä vahinkoa, minkä takia toipumisessa ja kotona olemisessa on vähän ylimääräistä säätöä. Mutta muuten kroppa on palautunut tosi nopeasti.

Pääsimme muutamaksi yöksi perhehuoneeseen harjoittelemaan vauvan kanssa olemista. Oli tarpeellinen kokemus näin ensikertalaisille. Nyt harjoitellaan sitten kotona. Vauva jatkaa vielä samaa rytmiä kuin mahassa eli on virkeimmillään yöllä... Onneksi päivällä voi sitten nukkua. Äiskällä on hormonit ihan sekaisin, itkeskelen ilosta, surusta ja ilman syytäkin :)

Lueskelen pikkuhiljaa kuulumisianne. En ole vielä ajan tasalla, missä mennään, joten toivotan onnea kaikille jo synnyttäneille sekä jaksamista ja tsemppiä loppusuoralla oleville :hug:

terveisin
pulla ja Aivan Ihana Poika

PS. Jatketaanko juttelua vauva-arjesta jossain eri palstalla, kunhan kaikki joulukuiset ovat vaavinsa kotiin saaneet?
 
Nimra
Pulla Onnea poika prinssistä :heart: Varmasti on ylisöpö ja ihana ja kaikkea muuta :flower: Ihan juttu ja sydämenpohjasta ONNEA koko poppoolle :wave: Ihanaa arkea ja mukava kuulla, että kaikki menee hyvin :heart:
 
Onnea Nytylle ja Pullalle Prinsseistä :flower: :heart: .

Naputtajalle iso :hug: ja jaksamista.

Mä kävin kanssa eilen neuvolassa siellä ei kummempia
painoa 82,3 (+467vko) lähtöpaino mulla 65kg
RR 129/82
Pissa puhdas
Turvotuksia hiukan
Sf-mitta 33
syke vaavilla 132
liikkeet +

On jo vaavi tosi alalla ja kiinnittynyt, et voipi tulla kuulemma milloin vain, tiedä häntä. Esikoinen on syntynyt 39+4 ja kakkonen 39, joten toiveita ehken olisi.

On tää elämää kun täytyy täällä koneella roikkua kun ei uni tule. Pakottaa jalkoja taas niin pirusti, illalla otin taasen lääkkeen mutta ei näköjään auta enää edes koko yötä. :kieh: . Mies lähti tossa puolisen tuntia sitten töihin, iski meikäläiseenkin hirveä nälkä joten kävin hänen kanssaan aamupalalla ja sit koneelle. Ihmetteli kyllä kovasti sanoi että ala nukkua, niin ei päivällä sitten kiukuta :eek: . Minäkö muka kiukuttelisin :snotty: . Pinna ollut kireällä pari viimeistä päivää niin että oksat pois.

Jaa kai se pitäisi yrittää saada vielä hetki unta niin jaksaisi paremmin kun lapset heräilee.

iittala 39+1 :heart:
 
Huomenta!
Onnittelut Pullalle pikku prinssistä! :heart: :flower:
Täällä sitten herättiin parin tunnin unien jälkeen, kun oli IIIIIIIIIISOOOOOO hätä! No eipä sieltä kuitenkaan enään mitään tullut, kuten ei myöskään uni! :kieh: :kieh: :kieh:
No minä sitten reippaana aloin tuossa aamuyöstä leipomaan ja pyykkiä pesemään! Kardemummapullan tuoksu tulee just uunista! =)
Eli yhdessä koossa täällä ja oireet taas katos jonnekkin! :LOL:
Ei tässä tietenkään kiire vielä oo, mutta ärsyttää kun tulee koko ajan muka oireita synnytyksen käynnistymisestä (mun pahoinvoinnit, eilinen suolentyhjennys, supparit etc..).. :kieh:
No ehkä ne on kuitenkin jotain saaneet aikaiseksi tuolla alakerrassa..
Mukavaa päivää kaikille odottajille ja tuoreille äideille! =) :flower:
-joululahja-08 rv.39
 
Huomenta ja onnea pullalle poikavauvasta

Mies nukkui pommiin ja itekin heräsin siihen "pelästykseen", nyt ei tietenkään enää väsytä yhtään, mutta typykkä menee 10 kouluun niin vielä tässä kerkeisi tirsailla pätkän ennen sitä kun se uni vaan tulisi. :headwall:
Tänään neuvolaan painonmittaukseen...blääh. :ashamed:

Tonttulakki 36+5 :xmas:
 
Huomenet tänki koneen ääreltä!

Nytylle ja pullalle isot vauvaonnittelut!

Heräsin ukon puhelimeen, enkä sit tietty enää saanu unta |O Ja kas kummaa jumituin tähän koneelle, mikä tosin on tapana joka aamu, ne tietyt ja valitut sivut täytyy käydä lukasemassa joka aamu aamupalan kera, jotta saa päivän käyntiin.

Eipä täällä paljo muuta sit eilisen, mitä nyt sit vissiin limatulppaa puskee, mutta sinne Tampereelle olis kuitenki tarkotus lähtee ja sinnehän sitä muutenki ollaan synnyttään menossa, joten ei siitä mitää haittaa sit oo, jos satutaan oleen siä valmiiks, toki nyt on sit likatki mukana, mutta eiköhän sitä jotain saada järjestettyä, jos sinne täytyy jäädä, ei kai kuitenkaa, ku illalla piti mennä ukon kans lahjaostoksille :xmas:
 
Oikein paljon onnea nytylle ja pullalle :flower: :flower: :heart:

nullpoints se tais kysyä tuosta roskaruoan halusta...ilmottaudun joukkoon :ashamed: :wave: ...Kyllä uppois tähän suuhun vaikka joka päivä jotaki erilaista, ei niin terveellistä :p , mutta pitää nyt yrittää pitää jotaki kontrollia :D

Tänne ei erikoisempaa....Huomista neuvolaa odotellessa...
Jos sitä makselis laskuja kun on tullut nuo palautukset :kieh: *tili tuli, tili meni*

vauvis neiti 36+4
 
PALJON ONNEA nytylle ja pullalle PRINSSEISTÄ!!!!! Alkaahan niitä poikia tulemaan tyttölauman keskelle!!!

nyty Ihanan nopeeta toimintaa ja vielä kotiinkin pääsitte nopeesti!!! Vaude!!!

Minä vaan oottelen babyseveniä ja Annukkaa.. alkaa huolestuttamaan.. ei pitäis kyllä ääneen sitä miettiä.. :| :ashamed:

Mulla tasasesti koko eilisen suppareita, mutta sit ne vaan katosi kympiltä illalla, joten se siitä. Mutta eipä tässä hätiä ole, kaukalo toivottavasti tulee tänään postin mukana ja jos ei tule ni ehkäpä jo huomenna.. tai sitten maanantaina.. tai.. :headwall: Vauvaneiti päätti sit taas valahtaa alas.. no, nousi tässä aamun aikana jo takasi ylös ja TAAS polttaa kylkeen ja pistää. Ja eilisestä rehkimisestä on selkäkin hieman arka, mutta itteäni saan siitä syyttää, joten en valita teille enkä muille.

Nyt pitää jo mennä laittamaan vauhtia nuihin neiteihin.. ne vaan kattoo lastenohjelmia puolialasti ja kouluun pitäis lähtee... mistä lie hitaan mallin saaneet, kun äitikin istuu vaan koneella kahvikupin kanssa.. :ashamed:
 
DoB
Huomenta! Mä pääsen ehkä tänään TOIVOTTAVASTI tositoimiin :) 02.30 asti supistellut 8-10 min välein koko ajan kovempaa ja tekee kyllä jo aika kipeää. :) Kotona tässä vielä kärvistellään, soittelin synnärille aamusta ja sieltä neuvottiin pysymään kotona niin kauan kun vaan kykenee. Pitäkää peukkuja, että tää tästä lähtee :)

Dob ja pieni 40+1
 
Peukutukset DoB:lle, toivottavasti se ois lähtö ny ja paljon jaksamisia koetukseen!

Mulla on huomena aika täysi, eli rv 40, mut ei kummemmin merkkejä vieläkään. Eilen tosin oli muutama peräkkäinen kipeähkö suppari, mies kyseli vointia, en viitsi sitä vielä säikäyttää, se olis murehtinu turhaa vaan, no turhaahan se olis ollutkin.

Mulla vauva ei ole neuvolan mukaan kiinnittynyt vielä kunnolla, ja minustakin tuntui eilen että kyllä se tais poikittain vielä käydä illalla, muutenki jytäsi masussa oikein urakalla, ku taas päivällä piti tarkkailla liikkeitä, niitä oli ni vähän.

Joku mainitsi suolen tyhjentymisestä, mulla samaa vikaa, vessassa juoksen useaan kertaan kakkoshädän takia, normisti ni hidasta :LOL:

Hei, semmosta piti kysymäni..Mulla on esikoisen odotuksesta unohtu totaalisesti, et mihin numeroon soitan kun lähtö tulee?osaston kansliaan, synnytyssaliinko? Tietty eri paikkakunnilla voi olla eri käytäntö.. Ei kertaakaan tullut terkkarin kans puheeksi, pitääkö mun sille soitella ja kysyä:ashamed:

Mä lähen nyt tarjoaam esikoiselle aamupalaa,ku muumit loppuu, saapa nähä miten tonne ulos uskaltaa, kun näyttää ni jäätävältä tuo oma pihakin.
 

Yhteistyössä