JOULUN odottajat nyt on joulukuu !!!

Ineli Miten kävi?! En aamulla huomannut sun kuulumisia. Olis aika "hassua" jos nyt tosiaan tulis laskettuna päivänä ja jäis se tentti tosiaan väliin... Mut onhan se uusinta tammikuussa ja samoilla lukemisilla sen kyl läpäiset! Tsemppiä koitokseen, oli se sit tentti tai jotain ainutlaatuisempaa!

sit vähän omaa napaa kävin tänään tytön kanssa ekalla vaunulenkillä, oli hiukan ihanaa! Ja totesin et mahdun viime syksyn farkkuihin! Ihan uskomatonta... Mut on painoakin 12kg vähemmän kuin kaks viikkoa sitten. Mut mihin housuihin en mahtunut ees keväällä ennen odotuksen alkua.. Jee jee!

Terkuin
Aubrieta + "Siiri" 11 päivää
 
Saparolle tsemppiä torstaille, jos ei jo ennen sitä jotain tapahdu, ja Divinalle sektioon näin jälkikäteen - sulla nyt jo onkin nyytti kainalossa :flower:.

Kiva kuulla Aubrietan ja muiden vauviintuneiden kuulumisia myös! Mua ainakin kiinnostaa odotusmietteiden lisäksi, mitä näille pikku joulunyyteille kuuluu :xmas: :heart:

Monilla ollut tuskaisia öitä ja erilaisia vaivoja. On tää loppu kyllä ikävää aikaa minustakin, vaikkei tällä kertaa edes ole yhtä tukalat oltavat kuin viimeksi (kun maha vielä isompi ja lämmin kesä ). Nyt on kuitenkin alkanut olla esim. näitä mahavaivoja, vauva vissiin painaa suolistoa sen verran että massan liikkuminen siellä + ison asian ulos saaminen ovat aika tuskaa. Ja käveleminen on myös otettava rauhallisesti, vähänkin reippaammin jos vaunuja lykin, heti iskee kaikenmaailman pistosta ja kipua. Vielä tässä onneksi kuitenkin jaksaa esikoisen kanssa puistoilla.

Joulua en oo yhtään viittinyt laittaa, inspiraatio kadonnut totaalisesti. Jonkin verran lahjoja olen ostellut jo aikaisemmin, ja nyt olen suunnitellut xx monta viikkoa paketoivani ne - enpä ole tehnyt mitään. Joulukorttishowkin pitäisi tällä viikolla hoitaa vaikka ei kyllä yhtään nappaa nyt sekään. Jouluruuat päätin jättää suosiolla aatonaattoon - teen ne jos olen yhtenä kappaleena ja jos en, en tee mitään =). On mulla pakkasessa lanttu- ja porkkanasosetta jotka väsäsin sinne aikaisemmin, enkä kyllä ajatellutkaan tehdä kuin laatikot ja rosollin, muut tehkööt sitten muuta (ollaan joulua isommalla porukalla).

Tympiintymistä ja huonoa nukkumista siis ilmassa täälläkin. Vaikka vielä en haluaisikaan synnyttämään, niin tästä mälsästä olosta haluaisin eroon. Ja mahasta sikäli, että sitten vois herkutella jouluna, mutta tosissani toivon kyllä vasta tammivauvaa. On nämä viimeiset viikot tuskaa silti, vaikkei sitä syntyis jo -kärsimättömyyttä olekaan.

Grynna 37+6
 
Moikka! Täällä on osalla ihan samoja tuntemuksia kun mulla. Alaselässä on jomotusta ja säännöllisiä/ei kipeitä suppareita on saanu kellottaa. Äsken aloin näyttämään miehelle että katsoppas kun tisseistä tulee jo maitotippoja niin ruutas oikeen kunnolla, ihan kun olis maito jo noussut :eek: =) Vauva on ollut todella rauhallinen tänään ja sanoin miehelle että me taidetaan tänä yönä lähteä..
Vauva on ilmeisesti laskeutunut kun vihloo välillä niin kovaa ja pissalla saa juosta alvariinsa. Jos nyt vielä yhden viikon pysyis sisällä niin päästäis haikaranpesään, vaikka tosipaikan tullen ei synnytysosastolla ole paljoakaan väliä kunhan saan kunnialla synnytyksen suoritettua! Mun synnytystoivomukset ja paperit seuraa mua kuitenkin oli se osasto sitten mikä tahansa. Nyt alkaa olla jännät paikat itse kullakin!
Onnittelut kaikille nyyttinsä hakeneille! :flower: :heart:
sarabi rv 36
 
Herttinen, taallahan tuntuu etta on kohta jo suurin osa synnyttaneet! Onnea vain kaikille joilla pikkupotkijat on jo mahasta pihalla!!! :heart:

Taalla ei merkkiakaan siita etta olis synnytys lahellakaan. Jotenkin tuntuu silta etta siihen menee viela toooosi kauan aikaa - paa ei ole oikein sisaistanyt sita etta kylla se nyt muutaman viikon paasta viimeistaan syntyy. Apua! Mutta samaa mullakin sen valkovuodon kanssa - tosi vetista valilla. Viikonloppuna lurahti sen verran etta luulin jo etta oli lapsivetta mutta tuskin oli. :/

Mulla olis perjantaina taas neuvola (2 viikon valein vaan...) ja itse asiassa odotan sita kun on alkanut vahan huolestuttaan toi meikalaisen sf mitta:

rv. 34 - mitta 35cm
rv. 36 - mitta 38 cm !!!

Jos suomalaisia kayroja kattoo niin toi on jo ihan ylakayran ulkopuolella mutta naita e ei tunnu huolestuttavan. Ma en millaan haluais etta vauva olis mikaan jatti..

Asiasta kolmanteen - onko kellaan iho rintojen alla todella herkka? Tuntuu etta rintsikat hieroo valilla ihon verille (silti ei jalkeakaan eli on vain iho niin arka).

Mutta muuten tuntuu vain etta alkaa noi hormonit tekeen meikalaisesta ihan sekopaan. Miehelle olen kiukutellut enemman tai vahemman aiheesta jo pari paivaa - lauantaina kaytiin tyton koulun joulumarkkinoilla ja mulla kun on ollut lentsu niin ma olin ihan kaput sen jalkeen. Ja sitten illalla meilla oli dinneri miehen siskon luona. Sanoin etten oikein olis ollut kunnossa lahteen kun raka lensi, vasytti ja oli vaan sellainen yleispaska olo. No mieshan sitten murjotti siita kunnes sai syyllistettya mut lahteen. Tasta siis olen kiukutellut siihen pisteeseen etta viime yon vietin sohvalla ihan mielenosoitukseksi. :ashamed: Tiedan kylla olevani yliherkka mutta eiko miehen kuuluisi pitaa tarkeimpana meikalaisen hyvinvointia eika sita ettei se halua menna dinnerille yksin.

No joo. Se tuosta kiukuttelusta.

Talla viikolla pitais kayda hakemaan uutta passia (vanha on viela edellisella sukunimella) ja jaksaa ostella parit lahjat. Jos vaikka sitten huomenna...

Sorppa vaan tata omaa napaa - kylla taalta viela noustaan.

Naputtaja ja Sean - rv. 37+6 (ja huomenna poksuu)
 
Moi!

Käyn vaan äkkiä ilmoittautumassa, että ne viime yön supistukset loppui ja pääsin kuin pääsinkin tenttiin, oon tosi iloinen! Mutta liman tulo jatkuu ja samoin ne supistukset epäsäännöllisinä.
Heip!
Ineli 40+1
 
Moikkelis!
Limatulppa tuli tänään jeee... Housuihin lorahti ruskean punertava kookas limaklöntti ällööö mutta silti ihanaa josko se lähtis tästä käyntiin *toivoo hartaana*.
:wave: Nyt pitää lähtee laittaan lapsoset nukkuun. Huomiseen.

Vanilija ja jäbä 41+0
 
Onnea vauvansa maailmaan saaneille! Ihanaa :heart:

Ja Saparolle suuret tsemppaukset joko torstaille tai jo aiemmin :) Ja tietysti muillekin, joilla käy matka kohti synnäriä!

Täällä ollaan yhdessä koossa, eikä mitään merkkejä oikeen ole. Eli oireettomien kerhoon kuulun yhä (yks yö supisteli, mut ne loppu, seuraavana pvänä tuli muutama mut sen jälkeen ei mitään). Odotellaan siispä :)

Merkkis 39+4
 
Huomenta!

Netti tökki koko eilisen ja nyt vasta pääsin lukemaan.. hieman kiirusta nyt...

Divina Tsempit ja varmaan oot jo onnellinen äiti!!!

Vanilja-77 Jaksamista, ei oo kivaa.. :hug:

Aubrieta :LOL: sitä ootellessa.. Uskomatonta palautumista sulla!!! Mäkin haluun omat farkut jalkaan!!!

Saparo Voimia!!!!!!

Katherinelle Onnea prinssistä!!! :heart: :heart: :heart: Todistettavasti siis ainakin yksi itsenäinen vauva!!!
 
Sitten taas omaa napaa..

Kävin eilen isojen kanssa shoppailemassa illalla ja järkkäsin niille sen herkkukorin viikonlopun myyjäisiin. Tein ihan taktisesti sen, kun tunne oli että NYT. No.. sit pyysin ukkoo, että lämmitä sauna ja se teki työtä käskettyä. Se oli virhe. Supparit iski ihan kympillä ja jäin suosiolla sohvalle yöksi.. no muuta hyötyä ei ollu kuin se, että ravasin tunnin välein pissillä koko yön. Empä ole aikoihin nukkunut niiiin huonosti. Ja täällä ollaan vielä yhessä paketissa, minä ja neiti. :headwall:

Ukko kysyi yhentoista aikaan, että uskallanko mä mennä unille? Sanoin vaan, että siitä vaan, en mä kertomatta ovesta ulos lähe ja luultavasti heräät kyllä muutenkin jos ambulanssi tulee pihaan. Tuossa se nyt tökkyröi hereille ja ihmetteli.. et sit lähteny.. No, en kuten kuvasta näkyi.. :headwall:

Limaa tulee koko ajan.. neuvola olis ysiltä.. piti viedä pissanäyte sinne, mutta enhän mä sitä 4 tunnin näytettä tuolla yöllä saanut. Nooh, tuskin se nyt maailman loppu on.

Eilen oli harmia.. ystävän kaveri oli kuollut (nuori) ja tämä ystäväni on aika herkkä.. meni aika sekaisin uutisesta. On muutenkin aika sekaisin.. Järkkäsin sen asioita sit siinä ja suosittelin osastohoitoo, katotaan miten käy. En pysty nyt hirveenä auttamaan, kun on oma tila niin hektinen, mutta pitää jotain keksiä, vien vaikka ruokaa pakkaseen, kun ei se jaksa ite tehä.. Masennus on raskasta ja sit tämmöisiä ylimääräisiä siihen vielä päälle ni ei sillä helppoo ole. :'( Noh, elämä vie meitä kaikkia, miten ja mihin sitten viekään. Ollaan valmistauduttu ottamaan sen ystävän lapset meille rajattomaksi ajaksi asumaan (pieniä) jos tarve niin vaatii ja haluuvat.

Kiitos teille kaikille tsempityksistä ja halauksista!!! Ootte te vaan mahtavia piristämään!!!

Nyt pitää kiitää taas vessaan.. huoh.. tätähän tämä loppusuora on..

Härkis & Neiti 39+6
 
Inelille tsemppiä :heart:

Ja Härkikselle halaus :hug: Oot uskomaton kun jaksat ystävääsi noin tukea vaikkei itselläkään ole helppoa :heart: (huonosti muotoiltu kun ei pää ihan toimi...)

Täällä ihan pökissä :p Illalla alko supisteleen ja alaselkää särkeä niin ettei voinut mennä nukkumaan. Siinä sitten yhteen saakka kärvistelin, pakkasin sairaalakassin valmiiks ja katoin lähtövaatteetkin tonne kasaan molemmille. Sit oli pakko päästä nukkuun, pääsin sänkyyn niin tuli äärimmäisen kipeitä suppareita. Nenä ihan tukossa tietty myös. Siinä sit pyörin.. Kolmen aikaan nukahdin ihan ihme asentoon, ja nukuin äärettömän sikeesti kuuteen. Miehen kello vasta herätti :eek: Paikat lievästi sanottuna jumissa ton ihme asennon takia, oli nenäliinakin kädessä herätessä :LOL: Aamu alko samalla selkäsäryllä :p Pikkusen väsyttää noiden kolmen tunnin unien jäljiltä, mut josko sitä jotkut päikkärit sais nukuttua. Enkä kyllä valita, josko se alkais sieltä pikkuhiljaa tulla.

Nyt mukillinen kahvia naamaan ja peiton alle toljottaan telkkaria.

Viivi ja Masi 38 POKS
 
Onnea Katharinelle pienestä pojasta! ja Inelille tsempitykset!
Täällä kärsitty kivuliaista suppareista.1,5 tunnin ajan tuli suppareita eilen illalla,kunnes loppuivat yllättäen.Vauva aloitti jumppa hetken suppareiden loputtua.
Yön nukuin ihan ok,vaikka mies herättelikin ja kysyi et mikäs on olo.
Parin tunnin päästä neuvolaan...
 
Onnea Katherinelle :) .

Viime yö oli järkyttävä. Hirveää terävää ja vihlovaa kipua aivan alhaalla ja välillä tuntui selässäkin. Meni ohi. Vaan nytkin välillä tuntuu että maha repeää sivusta. Lisäksi olen kärttyinen kuin mikä. Kuka kumma voi olla sitä mieltä että raskaus on ihanaa aikaa?
 
HYVÄÄ joulukuun 9:ttä päivää =)

Ja nimipäivää kaikille Annoille, Anneille, Annikoille, Annukoille... ja kelle vielä :saint:
Itse vietän nimpparia siis myös today =)
mutta suuret onnittelut pojasta katherinelle sinulle!!! Loistavaa, että kaikki meni kuitenkin hyvin, ja odotan mielenkiinnolla kertomustasi ilman kivunlievityksiä.... :snotty:
Toivottavasti ei tartu tuo kuume... peukut ristissä. Jaksamista ja iloa!!! :hug:

ineliltä varmasti kuuluu kanssa jotain piakkoin...hui kun täällä alkaa tapahtua nyt tosissaan!! ;)

Jive yhdyn täysin tuohon mielentilaasi...joka paikkaa jomottaa ja mieli herkässä plus kiukkuinen olo ihan 24/7........

viiville myös myötätuntohalauksia...on sulla ihku mies, jos yöllä herää kyseleen vointia...oma kuorsaa sikeesti vieressä :ashamed: tsemppiä viimosiin hetkiin tai päiviin!! ite toivon ettei ainakaan viikoista ole kyse... :snotty:
( mulla 38 tuli eilen täyteen ja terkka puheli että ei varmaan tuu ennen la:ta...)

harmittaa ihan vähän..ei paljoa, mutta tää lääkäripula josta ainakin täällä pääkaupnkiseudun lähikunnissa kärsitään...sijaislääkäri, virolainen, joka ei osannu suomea, teku mulle tän vikan tarkastuksen, ja ei osannu sanoa vauvan koosta tai oikeastaan mistään muustakaan yhtään mitään... :x ei mulla virolaisia ole vastaan mitään, mutta kun ei kieltäkään osaa niin jäi tunne, että häh... :eek:
En tiedä siis arviota edes siitä mahtuuko vAAVI normisti tuleen, paitsi terkan mukaan kyllä.. onneks se nyt sentään tuntuu olevan ammattilainen..
kyllä suomalaiset lääkärit on vähissä, ja terveydenhuolto ei tosiaan ole itsestäänselvyys...aina sitä arvostaa, jos hyvän terken/ lekurin sattuu saamaan!!

kyssä tuteista ootteko hankkineet valmiiksi?? luin ettei 4-6 viikon ikäselle saisi edes antaa tuttia imemisrefleksin takia...mutta kai sellaisen voi ostaa varmuuden vuoksi..ja antaa sit jos tosiaan näyttää siltä...

jaa..kai mä jatkan silitystä..saa vauva vaatteet sitten sileenä päällensä ja jos se auttas jotain tonne alaskin tuo silitys... toiveajattelua..

kathe ja kulta 38+1
 
Huomenta joulunsydämmet!

Härkikselle voimia sinne ja muille joilla olo tökkii! Jive sä taidat olla erityisen kypsää kamaa. :hug: Niin en tiedä kenen mielestä raskaus on ihanaa.
Mullekkin alkaa riittämään vaikka olo on hyvä. Oonhan tässä ollutkin on/off raskaana pian 14 kk (kuin elefantit ovat), joten ihan tarpeeksi tällä erää. Sit kun päälle laittaa imetys aikaa jonkin verran, niin aika neljän seinän sisällä tässä tulee tarpeeksi oltua.
En tiedä muista, mut mulla ainakin tekis mieli jo päästä juomaan muutamat sidukat ihmisten ilmoille. :ashamed: No ne sit juon joskus kun kerkeen..... Asiat on siis kuitenkin tärkeysjärjestyksessä.
Niin, ja en aio ihan heti ruveta yrittämään kolmosta. Sen verran on kivikkoista tää onnellisesti raskautuminen ollut, et ei kiitos.......... Liian on mielessä pettymykset. :/
Omaa juttua sen verran vielä, että tänään on ä-poli. Toivottavasti siel ei ilmene sen kummempia. Inhoon paikkaa niin kybällä, koska sieltä ei aina olla hyvii uutisii saatu. :'( Tulipas melankolista tekstiä. Vissiin toi ä-poli pelottaa sen verran, et tunteet tulee ulos... :|
Tulen sit myöhemmin kertoilee uutisii.

NP ja Tirri :xmas: 36+5
 
Ineli onnea matkaan!!!!! Jännityksellä odotellaan kuulumisia :heart: Kylläpä sulla on kiltti vauva, päästi äidin tenttiin noin hienosti :)

katherine: mä ainakin ostin tutteja (mamin) ja annoin jo sairaalassa. Hyvin syö tuttia JA rintaa. Niin ja kiitti nimpparionnitteluista ;)

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Onnea Kathrinelle! :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Ja Härkis ja Jive ja kaikki muutkin olotilaan tympääntyneet: iso :hug: ja jaksuja...

Terkuin

Aubrieta + "Siiri" 12 päivää
 
eilen sit supisteli kovaa ja ajoittain 10min välein ja sit taas epäsäännöllisesti kun taas hetkenpäästä säännöllisesti!ne oli niitä supistuksia jotka saa miettimään hengitystä ja puuskuttaa hulluna,mut mihin ne loppu? :kieh: mä oon niin valmis lähtöön, että valmiimpi ei voi olla. Limatulppaa ei oo näkyny mut vetistä valkovuotoo senkin edestä...
kuis te uudellee synnyttäjät?kauan ja kui tiheesti supistellu ennen ku ootte soittanu?haluisi kuiteski sairaalaa ehtii kivunlievitystä saamaan!
mut täytyy yrittää taas saada supistuksia aikaa =) miehen työmaa tänää sellanen jossa kuuluvuuksia ei juurikaan ole,joten voisi tulla lähtö yksin...

sini ja elsa 39+2
 
Onnea katherinelle :flower: :flower:

Tänne ei mitään uutta, äkämystyttää koko ajan, en sitten tiedä että johtuuko siitä, että todella hermostuttaa koko synnytys.Voi kun voisi vaan hypätä siitä yli.Ja tietenkin vauvan terveys ja kaikki asiat mitkä voi mennä pieleen synnytyksessä hermostuttaa. :(

Nyt pitäisi nauttia, kun meillä tämä on viimeinen vauva, mutta ei vaan tällä hetkellä jotenkin pysty. :(

Ei mitään merkkejä siis synnytyksestä nyt tullut, mutta tässä tilassa ehkä ihan hyväkin, ei tunnu valmiilta olo koitokseen.

Härkikselle jaksamisia ja inelille onnea koitokseen,vaikkakin hieman myöhässä. :hug:

Punahattu 37+3 :heart:
 
Katherinelle, Onnea =) :flower: Onneksi noilla vastasyntyneillä on vielä niin hyvät 'suojat' ettei kuume varmasti helposti tartu, mutta toivotaan vielä lisäksi että pysyy terveenä - ja te muut myös.

Täällä taas illalla oli useampikin kipeä supistus... toisaalta ärsyttää, koska kummankaan edellisen odotuksessa ei ennen h-hetkeä ollut ainuttakaan supistusta - tiesi sitten tarkalleen koska oikeasti on tosi kyseessä. Nyt se on vaan sellaista 'joko? joko?' -ihmettelyä itselläkin :ashamed: .

No pohjimmiltaan mun olo on edelleen oikein hyvä, toisaalta vähän liiankin hyvä :eek: . Närästys on ainoa joka on pahentunut, ja pieni ei taida edelleenkään olla kiinnittynyt kun ei ole sellaista tunnetta että ois pallo jalkojen välissä. Mä niin toivon ettei tää vointi meinaa sitä että mennään sinne 42+2 asti kuitenkaan :whistle: . Ja ihan totta, ellei ennen Jouluviikkoa synny niin saa sitten mahassa pysyäkin tuonne 2009 asti :D

Limatulppaa eikä limaista vuotoa ole näkynyt, se olis itsellekin sellainen varma merkki että oikeasti jotain tapahtuisi piankin... jonkin verran vetisemmäksi on valkkari muuttunut täälläkin kuten aiemmissakin odotuksissa, mutta kokoajan kyttään josko tulpan näkisin :whistle: :whistle: .

- Terhikki ja PieniIII rv 39+1 -

ps. viime yönä tuli nähtyä uni jossa pienelle vastasyntyneelle Pojallemme vaihtelin vaippaa :whistle: . Jos vanhat merkit pitää paikkaansa niin tämä on siis tyttö ;) :D
 
Heissan!
Onnea Katherine!!! :flower:
ja Inelille tsemppiä kovasti!!! :)
Härkikselle voimia ystävän olkapäänä! Ei varmasti olisi kauheasti voimia tukea toista, kun itsellä niin paljon muuta ajateltavaa! Hienoa että jaksat!

Täälä ei ole tapahtunut mitään uutta! Eilisen päivän ja illan supisteli aika tiheään ja eipä meinannut unikaan tulla millään silmään kun mielessä pyöri vain se käynti äitipolilla ja tuleva torstai! Uskon että tämä siihen käynnistykseen menee, kun ei tässä nyt mitään isompia merkkejä ole että itsestään lähtisi käynnistymään :( Ja sitten olen ihan varma, ettei synnytys lähde heti edes sillä käynnistämisellä käyntiin, vaan joudun kärvistelemään useamman päivän.... Mies on ihan varma että lauantaina oltaisiin jo kotona... ja kaikki muutkin varmaan uskoo että sehän lähtee syntymään ihan heti, mutta mä en ole niin varma.. huolettaa ja jännittää... Mulla ei kuitenkaan ollu vielä paikat auennu yhtään ( pehmenneet ovat ) joten ei varmasti kauhean nopeasti mitään tapahdu....

Täälä tulee lunta taivaan täydeltä! Ihanaa :) Voisin tänään vaikka pipareita vähän leipoa ja siivoilla ja yrittää miettiä jotain ihan muuta kun ylihuomista!

Monella jo kovasti supistelee ja enteilee lähdön hetkiä!! Tsemppiä kovasti kaikille! :)

Sapis ja jätti 39+6
 

Yhteistyössä