JOULUN odottajat nyt on joulukuu !!!

vauvahaaveita - yhdyn edellisiin mielipiteisiin, mitä ne nyt enää luulee vaikuttavan mihinkään?? Jos on kolme viikkoa laskettuun aikaan niin siinä ei kummia enää tehdä vaikka sokeriarvot huutais punaisella :headwall:

Jos niillä on jotain epäilyksiä koon suhteen, eikö helpoin ois vaan käydä vielä painoarviossa ja sitten sen mukaan vaikka käynnistys aiemmin? Mutta historiaa ajatellen ei siihenkään edes ole syytä.

Ihme pätemistä terkalta...
 
No onpa vauviksella "järkevä" th... :x Näytät sille sit pitkää nenää vaan :D

Ziisös tätä mun elämääni nykyään, pääsenköhän normaaliin rytmiin enää ikinä... Ajattelin et tänään en aamupäivällä sitten nuku vaikka heräsinkin kuudelta. Kappas, kymmenen aikaan simahdin ja heräsin äsken :eek: Nyt oon taas tosi freesi olo. Onneks huomenna on neuvola klo 11 niin sinne on pakko mennä. Josko sitä menis päiväruoan syömään.
 
mä meen kuitenki sinne rasitukseen, ei jaksa alkaa säätään sen akan kanssa |O

Siinä sanoin puoli vitsillä th:lle,että "no, mä meen sinne jos en oo synnyttymässä" :D , nii akka katto mua ihan kummissaan ja ihmeissään että no eihän sulla oo vielä sillon LA :headwall: :headwall: ...no ne vauvathan kaikki syntyy JUST LA!! (oliko että 5% vauvoista syntyy LA)...ja se, että jos on jotenki periytyvää nii mun mummo,äiti ja sisko on kaikki synnyttäny ennen LA...

Tuli taas semmonen olo että "daaah TH" :headwall: |O
 
B-7
Onnea kaikille jakautuneille! :hug: :flower:
Ja paljon voimia vielä yhdessä koossa oleville :hug: Kyllä se palkinto sieltä tulee vaikka antaakin odotuttaa!

Itkuherkkyys jatkuu täällä vaikkei raskaus jatkukaan :snotty: Itken ja liikutun kaikesta.
Neiti on jo viikon ja mulla ihan pölhö olo...
Ihana neiti on ja rauhallinen,syö ja nukkuu ja katselee maailmaa silmät suurina.Keltaisuuden takia herättelin ekat kaksi yötä mutta viime yön annoin nukkua sen minkä nukkui ja tulos oli--Yö yhdellä syötöllä :heart:

Isommat ottaneet vauvan kivasti vastaan,kaikki pitävät hyvänä,1v8kk vaan on kovin kova otteissaan,mitä muutakaan =) Saa olla silmät selässä ettei rakkauden osoitukset käy liian rajuiksi :whistle:

Se on muuten jännä,mussunpussu,kun mainitsit odotuksestani sen kalvorakkulan :LOL: On jännä miten synnytys ei käynnistynyt itsellään vaikka lääkärit niin vannoivat...Vaan eipä nekää kaikkea tiedä,ei!
 
Hellou kanssaodottajat, ja terveisiä KOKS:sta!

6.12. klo 3:30 syntyi tyttövauvamme. Mittaa oli 50cm ja painoa 3244g. Kotiuduttiin eilen.

Jahka hieman pidemmän tovin saan varastettua itselleni koneen äärellä, kirjoittelen vähän pidemmin tuntemuksista ja synnytyksestä - joka ei muuten ollut ollenkaan paha rasti!

 
Heips!
Täälä ollaan vielä yhes koos.... Ei merkkiäkään että pihalle tultas! Nukkunu en ole juurikaan ja ens yönä varmaan vielä vähemmän! Aamulla olisi siis lähtö käynnistykseen! Nyt jo jännittää ja illalla on varmaan jo täys paniikki päällä! :eek:

Minä otan myös tutin mukaan jo sairaalaan, enkä mieti sen käyttöä sen enempää! Jos sille on tarvetta, niin sitten on ja jos ei niin hyvä niin :)
Myös tuttipulloja ja korviketta on hommattu. En halua ottaa mitään stressiä imetyksestä, enkä itseäni siitä syyllistää jos se ei onnistu! Ja vaikka onnistuukin, niin haluaisin myös että vauva söisi pullosta, että mamma pääsee edes joskus irtautumaan humpalle tms! :) Eikä ole koskaan kyllä käynyt mielessäkään, että pulloruokinta tekisi naisesta jotenkin huonomman äidin!! Sen näkee sitten miten sujuu! Pääasia että vauva syö ja kasvaa :)

Väsyttää niin ettei aivot toimi, mutta heti ku tonne sänkyyn yrittää köllähtää, niin rupee ajatukset pyörimään huomisessa, eikä toivoakaan nukkumisesta!

Ruokakaan ei maistu... Huonovointisuutta.. Voi johtua kyllä ihan vaan jännittämisestä :)

Mulla tulee kans limatulppa nenästä! Ei muita flunssan oireita... Nenä on tukossa melkeis kokoajan! Ärh!

Noh, täytyy yrittää mennä lepäilemään! :hug: kaikille!

Sapis ja " mulla mikään kiire maailmaan oo" - vauva 40 POKS
 
maarith
Jee äitiyspoli käynti takana ja sain sen käynnistyksen..se on 19,12 perjantaina aamulla klo 9.Anoppi tulee meille vahtimaan lapsia.Toivotaan vaan,että tuo synnytys menis nopeesti,jotta mies pääsis lasten joulujuhliin.No jos ei pääse niin anoppi saa mennä sitten sinne.
Täytyy siis laittaa kaikki kamat valmiix vauvaa ja itteä varten ja tehdä noille ruoka torstaina,jotta ei anopin sitä tartte tehdä.Toivotaan vaan,että päästäis vauvan kanssa kotiin joulux,mutta ei sitä koskaan tiedä.Riippuu eniten vauvan sokereista eikä mistään muusta.

Tein muuten hyvän löydön ainakin kuvan perusteella Ellokselta..siellä oli noissa 60% alennuksella vauvalle matkapussi eli sellanen missä on vähän,kun talvihaalarit ilman haaruja-lahkeita.Siinä haaruissa on luukku turvakaukalon haaruvyölle.Tilasin sellasen,kun haaveilin siitä Eisbärchen kaukalopussista,mutta kun se maksaa maltaita..varsinkin,kun ostan kaverilta kaukalon meijän entisen tilalle ja vielä isomman brion istuimen samalla,kun ne on kun uudet ja hintaa tuo pitää 100e yhteensä.
no juups..alapää oli myös auki yhdelle sormelle,joten eihän sitä tiedä vaikka tää lähtis ite käyntiin jo aikasemmin,mutta ainakin nyt on tuo sovittu ja stressi helpotti kummasti :D

38+4
 
Terhikki, toi tukkoisuus johtuu ainakin osin turvonneista limakalvoista. Koko kesän luulin, että mulle oli ekaa kertaa iskenyt heinäallergia, mutta neuvolalääkäri kertoi sitten syksyllä tuon limakalvojutun. Odottelen tässä innolla että pääsis taas hengitteleen normaalisti nenän kautta :) Täällä myös toi 12.12. odotuksessa - ei heittäis kuin päivällä lasketusta :) Niin, ja myös työpaikan pikkujoulut mahdollisesti suunnitelmissa tällä viikolla, jossei vauva tuuppaa ulos. Mietin kyllä, että montako kertaa joutuisin kuulemaan kuinka iso maha mulla on..

Vauvahaaveita taitaa tosiaan poiketa neuvolakäytännöt. Mulla kaksi kertaa viime aikoina noussut paino yli 2kg viikossa ja ei mitään edes mainittu sokerirasituksesta. Onko sulla jotain muita juttuja minkä takia epäilevät?

Onko nyt jo ainakin kolme itsenäisyyspäivän vauvaa? Onnea vain kaikille! :heart:
 
nasu no ei oo mitään juttuja...pissa ok, lähisuvussa ei oo diabetestä, edellinen rasitus 2kk sitten oli puhdas...ei sitten mitään...ainut oli tuo paino mikä on noussu nyt n. 1.5kg/vko...(eli nyt 2 viikossa tullu n. 3kg)...ja vauva.lääkärin mukaan kasvaa ihan normaalisti, ja normaalipainosena...
 
Kamomilla onnea vauvasta :flower: =)

Vauvikselle tsemppiä ja :hug: ton terkan kanssa.
Kyllä meidän terkka jo sanoi viime viikolla että jos lähden synnyttää ennen tän viikon torstaita niin ilmottelen sitten, eli tuntui tajuavan että ei ne vauvat kalenterin mukaan synny. =)
Mun kanssa pitäisi saada ne hepatoosin tulokset loppuviikosta vaikka siis turhalta hieman tuntui mennä kanssa näin lopussa enää tarkastuttaa tilannetta, mutta toisaalta mulla tää kutina on aika ärsyttävää ja turvottaa aika paljon kanssa.Eli seuraavssa neuvolassa huomenna on varmaan tullut se 2kg/viikossa. :ashamed:

Ai niin ja Tsemppiä tulevaan koitokseen Saparolle huomiselle :hug:
 
toivotaan että saat punahattu hyvät tulokset (ja varmaan saatkin) :hug:

Eikai se auta ku lähtee kuluttaa aikaa sit ARVAUSKESKUKSEEN sitte ens viikolla...eihän mulla nyt oo muutaku sitä aikaa :D Vaikka se on niin turhaa!!...

Tsempit kaikille muilleki joilla on jotaki vaivaa,vitutusta, jännitystä sun muuta ylimääräistä ennen ku vauvat saadaan ulos :flower: :hug:
 
Oi onnea myös Kamomilla :flower: =)

...ja hienoa maarith että järjestyi käynnistysaika, oikein hienoa =) .

Neuvolareissu takana... terkan sanojen mukaan 'vauva vielä yllättävänkin ylhäällä' - ei siis eiliset suppailut ainakaan toista pudottaneet vielä. Mutta haluan uskoa ettei se tarkoita mitään kolmen viikon odotteluja enää :ashamed: :ashamed: .

Muutoin olo ihan suht jees, lonkka niksahti tosi ilkeästi kun kampesin itseä ylös sieltä neuvolapöydältä (heh, siis -sängyltä) - ja nyt ei tunnu kovin hyvältä.

Alkoi jo hirmusti kaduttamaan se lupaus niistä pikkujouluista, taidan perua sen :ashamed: .

Tukkoisuus tosiaan varmaan johtuu limakalvojen turpoamisesta, mulla se vaan on tullut nyt viimeisten parin viikon aikaan :snotty: .

- Terhikki rv 39+2 -
 
DoB
Pikaisesti tulin ilmoittamaan, että meille syntyi maailman ihanin pikkuprinsessa 5.12 klo 00.36. Pituutta 51 cm ja painoa 3260. Eilen kotiuduttiin ja elämä kotona vauvan kanssa on aivan mahtavaa :heart: :heart:

Onnea kaikille jo vauvan saaneille!
 

Yhteistyössä