JOULUN odottajat nyt on joulukuu !!!

Että mua kiukuttaa tämä netti :kieh: Oon tänään jo monta kertaa yrittänyt kirjottaa tänne, mut aina teksti katoaa johonkin ratkaisevalla hetkellä!!Alkaa olla pinna niin piukeana, että pian kone lentää takapihalle. Oli pakko vähän siivota ja purkaa agressioita siihen.
Täällä viime yönä supisteli kipeesti ja säännöllisen epäsäännöllisesti 6h putkeen. Sitten rauhoittui ja ei mitään! Lisäksi tuo masuasukki kävi sitten taas vaihteeksi perätilassa ja asettui nyt mukavasti poikittain,AARGGHH! Mun maha ratkee :'( Mä en kestä, jos ensi vkolla taas ollaan äippäpolilla kääntämässä :headwall:
Hiljaista ollut tänään palstalla! Liekö uusia mammoja jo tositoimissa vai missä?
Kiitos Nullpoints noista linkeistä :heart:
Niin ja oikein paljon onnea taas vauvan saaneille :flower: :flower: :flower: ja Kamomillalle synnytyskertomuksesta.
Nyt kaupasta karkkia hakemaan :p
 
:flower: Onnea DaylightDancer! :flower:

Perjantaita..
Meilläkin oli neuvola aamulla, täti ihmetteli kun saavuin paikalle, oli kuulemma ihan varma, että oisin jo synnyttämässä!?! No se LUPASI että viikonlopun aikana syntyy :LOL:
Katotaan nyt.. tänään kyllä supistellut koko päivä, mutta EI tiheesti EIKÄ kipeesti, joten..
Meillä esikoinen lähtee mummin kanssa leirille huomen aamulla ja ollaan miehen kanssa suunniteltu ohjelmaa. Lefaassa käyntiä, ravintolassa syömistä ja semmosta. "Toivottavasti" menis suunnitelmat mönkään ja pääsis sinne synnärille! =)

Muuten siellä neuvolassa ei ollut ihmeempiä, ei edes sf-mittaa otettu, kun kuulemma käyrät loppuu vkolle 40 ja tänäänhän on 40+1!? No, tuskin se mitta enää mitään kertoiskaan. Oli se neuvolatäti varannut mulle jo ensi viikolle kotikäynninkin torstaiksi, joten ihmeen varmalta vaikuttaa että tää pullahtais "jo" ulos! Mullakin kyllä ollut jotenkin levoton olo, nukuin päiväunetkin että jaksan sitten yöllä valvoa jos tarvitsee =) Ja vaavi on ollut eilen ja tänään ihan mielettömän vilkas! Punkee ja tunkee ja puskee ja revittää jotain pitkiäkin aikoja, esim. eilen illalla n. puolentoista tunnin möyriminen! Olin siinä kyllä vähän ihmeissäni! :whistle:

Kamomillan synnytystarina oli kyllä kiva lukea, kiitos siitä! :hug: Muutkin vaan kertoilemaan omiaan! :wave:

Eipä tässä kai muuta, kun hyvää viikonloppua kaikille! Toivottavasti mahd monella on taas maanantaina vauva kainalossa B)

Findy :heart: 40+1
 
Heipsan!
Täällä alkoi tänään irtoamaan limatulppaa!Saa nähdä, lähdetäänkö muutaman päivän sisällä synnyttämään, vai ei! Kiva kuitenkin kun ees joitain merkkejä tulee "edistymisestä"! :LOL:
Muuten olo edelleen tosi hyvä! =)
-Joululahja 39+3-
 
Moi!

Tulin vainäkkiä ilmoittamaan, että meille syntyi tyttö 10.12.! Itselle oli iloinen yllätys että tyttö tuli ja tomera tulikin: 3860g ja 50cm. On se kyllä söpö! No, myöhemmin kirjoitan lisää, nyt se huutaa ja ovikello soi.

Tsempiä kaikille!

Ineli ja Alma
 
Niin meillä siis sen takia tällaset syöttöohjeet, kun tyttö on niin pieni (syntyessään 2500g). Enpä muuten usko, että neuvot kovasti Vantaa, Espoo ja Helsinki -seuduilla eroaa... Tuntuu oikeesti, että koko ajan olis imettämässä, mutta kyllähän tää tästä helpottaa jossain vaiheessa.

Onnea Kamomilla ja DD ja tervetuloa vähäunisten kerhoon! =)

Kokeiltiin tuttia. Sen jälkeen imettäminen onkin ollut taivaallista, suorastaan nautittavaa. En kyllä ymmärrä, miten tutti voi parantaa vauvan imuotetta? Näin vaan tapahtui.

Meidän pikkuisella on kovat vatsavaivat. Tottakai sillä on, kun syö ihan jatkuvasti ja varmaan nielee ilmaakin siinä samalla. Ennen ei niistä valittanut; prutkutteli ja vääntelehti, mutta ei itkenyt. Aloitettiin D-vitamiinitipat porrastetusti pari päivää sitten ja niiden myötä tuli itkut ilmavaivojen yhteydessä. Ovat kyllä sellaista myrkkyä! Maistoin niitä itekki ja kyllä mäkin huutaisin, jos sellasta kakkaa syötettäis. YÖK!

Ihanaa Aubrieta, että oot päässy jo omiin mittoihin! Sitä odotellessa... Mulla on vielä sellaset 10 kiloa matkaa. :whistle: Lähtöpaino 57 kg ja viimesillään raskaana 81 kg. :ashamed: No mut äitillä oli ihan sama juttu ja laihtui raskauksien jälkeen omilleen tekemättä yhtään mitään liikuntaan liittyvää. Mä sentään käyn lenkillä ja jumppaan kotona. Kohta kehtaa mennä uimahalliinkin! Ja alotetaan parin kk:den päästä äiti-vauvajumppa ja vauvauinti. Ihanata ihanata!

Nyt sitten loputkin joulukuiset synnyttämään, jotta päästään vertailemaan kakkojen värejä ja koostumuksia! :LOL:

Aino & "Lumi" 2vko5pvää
 
Hyvaa perjantaita kaikille ja onnea uusille mammoille!!!

Nyt on pakko purkautua tan paivaisen (painajaismaisen) neuvola kaynnin jalkeen. Tanaan siis rv. 38+3:

Kaikki oli ok, eli pissa puhdas, sydan pompotteli niinkuin pitikin ja paa oli alaspain. Mutta sf mitta oli 40 cm!!! Ja tama siis vaikka pitais olla ainakin osittain laskeutunut!! Pyysin katilolta lahetysta ultraan ja se suostuikin mutta varoitti kylla etta ne saattaa kieltaytya. Mulla siis on nama kaikki neuvola kaynnit sairaalassa ja se ultra on siina samalla kaytavalla.

Noh, niinhan se sitten kieltaytyivatkin kun en muka ole tarpeeksi kayrien ulkopuolella! :eek: Yritin kylla selittaa etta suomalaisten kayrien mukaan nyt mennaan kylla ihan jarkyttavan isoilla numeroilla. Lopulta ne sitten suostuivat bookkaamaan seuraavalle vapaalle ajalle (eri sairaalaan) - 29.12!! Mina sitten siihen etta kun toi la on 23.12 niin antaa olla - mina menen yksityiselle. Niin - ja seuraavaa neuvola kertaakaan en saanut ennen kuin 29.12! Kehtasivat viela sanoa etta mita sitten vaikka ois iso vauva, minka ne sille tekee!! Sanoin vaan etta olis kai hyva tietaa etta osataan suunnitella milloin ja miten se pitais saada pihalle....

Soitin sitten yksityiselle ja paasin sinne saman tien. Vauva nayttaa terveelta ja kaikki pelaa ok, mutta.. Koko arvio talla hetkella on jo 3787g!! Meinas itku paasta! Laakari sanoi vaan etta ei kylla juuri kannattais yliaikaiseksi paastaa kun se kumminkin kasvaa nyt kauheaa vauhtia viela.

Soitin sitten sairaalaan ja yritin sita neuvolakayntia aikaistaa mutta ei auttanut mikaan ennen kuin ne sitten loysi jostain toiselta klinikalta ajan 23.12... Ihan suomeksi sanottuna nyt v*****aa! Eiko ne aaliot tajua etten ma mitaan 4 kiloista mohkaletta saa synnytettya millaan!

Mun meni nyt maku koko hommaan. Masentaa ja mieli tekis vain menna peiton alle itkemaan. Tuntuu ettei oikein ole toi hoidon taso kohdallaan... Mitas jos se nyt tulee seuraavan parin viikon aikana - mahtavatko ehtia edes ottaa sisalle. Grrrrr... :kieh:
 
kamomilla kiitos tarinasta ja onnittelut ihanasta tyttärestänne!!! :flower: :hug: kyllä vaan täälläkin tippa linssiin tuli kun luin juttua... voi että!! hienosti kestit kaiken ja hieman ihmettelinkin miten anestesia lääkärin tulo niin kauan kesti (!??) mutta kaikissa sairaaloissa ei teitty ole sitä ilmeisesti koko ajan paikalla...vaikka pitäisi olla (!) olit kuitenkin urhea sissi ja onneksi lopputulos kruunasi kaiken!! saako kysyä että miksi vauvan sydänäänet ei heti kuuluneet? limaa keuhkoissa tms.?

Paljon ihania vauvan kanssa vietettäviä hetkiä teille ja rauhaisaa joulua!!! :heart:

itelle kävi tänään pieni kämmi..joka osottautu onneks vaarattomaksi...tein pienen kävelyn ja menin sitten ja kaaduin...ihan mustaa jäätä ja itkuksihan se meni, pelästyin kauheasti ja mietin jo soittavani miehelle töihin... sain kuitenkin käsillä vastaan otettua, joten maha ei paljonkaan tainnut maata viistää, joten käppäilin takasin kotiin ja sohvalle vauvan liikkeitä laskemaan...onneks tuntui selvästi. en ajatellut edes miehelle sanoa, hermostuu vaan turhasta ja käskee sänkypotilaaks...mutta onni ja suojelusenkelille kiitos, ettei mitään tapahtunut. :whistle: olkaahan muutkin varovaisia tuolla liukkailla keleillä!!!

jaahas..porkkanalaatikot on uunissa, täytyy mennä vilkasee niitä... :wave:

kathe ja kulta ja huomenna 38!!! tai sitte 38+5... :snotty:
 
Heips!
Jennae taitaa olla ton sf mitan kans taas maallisia eroja... Eli siis kintut alhaalla täällä tosiaankin mittaillaan. :|
MARTTAN Kiitos kiitoksista, mut toi listan laittoi kokoon Neitim kuvineen. Minä oon vaan pitänyt sitä ajan tasalla nyt. :ashamed:
Kamomillan synnytystarinaa oli mukava lukea. Niin todellisesti oli se kirjoitettu. Tuosta tuli mieleen et monille on sattunut et ne epiduraalin antajat ovat jossain aina kun niitä tarttee!!!!!! Mun kohdalla sain sen kun halusin. :saint:
Grynna Oon iloinen et suklaa maistuu. ;) Ansaitset sen kyllä!
Härkis on tainnut lähtee synnärille rähisee. :kieh: Aivan huippu tyyppi hän on!. Saa ainakin minut aina nauramaan. :kieh:
Taitaa monilla olla meno käsillä? Findy ja joululahja kirjoituksista päätellen???
Inelille onnea typsystä!!!!!!!!!!!!
Naputtaja
Mä ymmärrän sua täysin! Sä et taida olla kauheen iso raameiltasi... ei varmasti houkuta ajatus ollenkaan. Voisitko ruveta tekee jotain "hullui" hommia??????? Syödä jotain tosi mausteellista (intialaista), harrastaa hulluna seksii jne Jos jollain on parempii keinoja niin ne kehiin nyt!
(.) Omaa edistystä sen verran et kylki on kipee, mut sen kestää.
Yöllä heräsin siihen et kylkeen sattuu ja myös häpyluihin......... Menin vessaan ja selkeesti oli "pallo jalkojen välissä olo". Eli sinne se Tirri on nyt tunkemassa itseään kaiken PT jälkeen. |O
Menin sit jouluostoksille ja koko ajan oli sellainen olo et no joo....... Eli vaapuin kaupoissa ja etsin epätoivoisesti tavaroita. Miehellä on sen verran kallis maku et ei ollut hauska ollenkaan yrittää löytää sopivia lahjoja. Ostin vaan pari juttuu kun muita ei löytynyt ja en kyennyt yksinkertaisesti. :headwall: Pakko on kai mennä ens viikolla uudelleen, mut miten mä jaksan? Taidan joutuu sanoo miehelle et kun vauvan saan pihalle siin on sun lahja. MUUTA EI TIPU! :$
Sain kuitenkin ostettua harsoja ja muuta pientä kamaa Tirrille. Eli jotain sain aikaan.
Sit mun kamu tuli meille joka opiskelee kätilöksi ja se totes et mun masu on vajunut sit viime näkemän. Niin vissiin on kun pää tosiaankin haittaa mun kävelyy......... :headwall:
Tää on vissiin nyt tätä loppuajan ihanuutta. Poltteluja tuli eilen, nyt vaan puuttuu kunnon supparit ja vesien meno, niin sit ollaankin hätä sektiossa... :headwall:

NP ja Tirri :xmas: 37+1
 
NullPoints - kiitos! Juu, en ma mikaan iso ole vielakaan, normaali mitat on 163cm ja n. 52 kg... Ma en kasita miksi tasta vauvasta muka tulis tollanen jotkale?! Kai sita vaan taytyy hampaat irvessa alkaa harrastaan seksia ja neuvolatati sano etta pitaa kavella sellasilla suurilla askelilla ja koittaa salsata etta lantion luut antaa myoten vauvan paalle. Joopa...

Vai on sulla Tirri kaantynyt "oikein" pain??? Tarkoittaako se nyt sitten etta synnytys olis alakautta vai vielako sektio on kuvioissa? Kuulostaa kylla silta etta Tirri on ihan lahtokuopissa... Toi joulukaupoissa kayminen on muuten ihan vihonviimeista hommaa, itse hoidin homman kanssa talla viikolla. Me tehtiin miehen kanssa sopimus etta me ei osteta toisillemme lahjoja ollenkaan - auttaa edes vahan stressiin. ;) Ja sitten meilla tehdaan suvun kanssa "Secret Santa" eli ei tarvi ostaa kuin yksi tai kaksi lahjaa - suosittelen lampimasti!!

Harkis - huhuu!! :wave: Taidan liittya teihin jotka meinaatte etta han on lahtenyt synnyttamaan. Toivottavasti kaikki menee/on mennyt hyvin.
 
Iltaa kaikille!
No nyt on kärvistelyt kärvistelty eilen 11.12.08 syntyi meille pieni suuri poika klo.11.23 mitat on 2530g ja 44cm Pelkän ilokaasun voimalla tuli jätkä maailmaan. Spinaalia kyllä huusin mutta ei keretty laittaan :LOL:
Kotona ollaan.

Vanilija ja jäbä 1pv.
 
Tervehdys!
Täälä kotona ja yhdessä koossa!!!! :headwall:
Eilenhän piti siis olla käynnistys ja kauheessa jännityksessä sairaalaan lähdettiin aamulla, kassit ja kaikki mukana. Noh, käyriä siinä otettiin ja supistuksia piirtyi vähän, mutta ei isoja. Sitten lääkärin vastaanotolle ja se tekee sisätutkimuksen joka oli totaalinen pettymys. MITÄÄN edistystä ei ollut tapahtunut! Kohdunsuu kiinni ja kaulaa jäljellä 2,5-3 cm. Pehmennyt ainoastaan oli! Sitten ultrattiin ja tämä sai epämääräisen painoarvion, yli 4 kiloa. Lääkäri konsultoi ylilääkäriä ja tämä päätti ( näkemättä minua lainkaan ) että ei käynnistetä vielä vaan kypsytellään paikkoja.... ja niinpä tultiin takaisin kotiin.

Pettymys ja turhautuminen oli niin suuri, että itkin silmät päästä koko loppupäivän. Lakkas kiinnostamasta koko touhu! Kaikille oli kerrottu että nyt lähetään synnyttämään ja mies oli ihan varma että viikonloppuna ollaan jo vauvan kanssa kotona.... Tänäänkin vielä masentanut..

Turhauttaa se, että mitään tuola kohdunsuulla ei ole tapahtunut, joten miten hiton kauan tässä vielä menee!!!!

Pelottaa se, että miten iso vauva tuola loppujenlopuksi majailee!! Noi painoarviot on ollut jotain välillä 4 - 4.7 kg... Enkä ole yhtään vakuuttunut lääkärin puheista että mahtuisi tulemaan musta ulos! Pelottaa, että synnytyksestä tulee kamalan rankka kokemus ja saan ikuiset traumat! Nyt ei enää yhtään odota innolla synnytystä, vaan lähinnä kauhulla :(

Mutta nyt mennään päivä kerrallaan ja ensi keskiviikkona käskivät tulla takaisin sairaalaan jos ei mitään ole tapahtunut... ja tuskin on...

*iso huokaus*

Anteeksi omanapainen viesti.... piti purkaa vähän... :ashamed: Suuren suuret onnittelut jo vauvansa saaneille!!

Pelokas Sapis ja jätti 40+2
 
Nyt taitaa olla ryhmähalin paikka.
Sapis, Punahattu ja Naputtaja. Vissiin meil on kaikille isoja vaaveja tulossa....
Meiän neiti oli 4250g ja samat siemenet on taas muhimassa, joten silleen...........
Naputtaja mulla oli neidin synnytys yritys niin syvältä, joten sen takia on sektio luvassa. Eli vaikka kuinka haluis tuolta nyt tulla, niin ei kiitos.... :x
Taisi mun ne pirujen maalailut sit mennä toteen...... Sain just mun ekat supparit. :eek:

Onnee Vanilijalle!!!!!!!Siel on tosiaankin kärvistelyt kärvistelty. Onnee!!!!!!!
 
Oikein paljon onnea inelille ja vanilijalle :flower: :flower: :heart: ...Ja jos satuin jonkun unohtaan nii heille myös :D
Mäki luulen, että härkis on jo vaavinsa saanu, ku ei oo ollu täällä purnaamassa :LOL: ...Tulis nyt kertoileen tietoja... :D
saparolle iso :hug: ...Voin kyllä kuvitella miltä tuntuu...Nyt mega suppareita sinne päin, että pääsisitte tosi toimiin ~~~~~~ :whistle:

( . )...ei kummempia...vaavi yrittää ulos vissii tosta oikeenpuoleisesta kyljestä, ku aika lailla kaikki puskut tuntuu siellä, tai ylämahassa...puskis nyt itteensä vaan alas päin, nii alkais täälläkin jotaki tapahtuun :ashamed:

Jos ennen joulua ulos tulis.... :ashamed: :ashamed:

vauvis neiti 37+5
 
Ensiksi pitää rutistaa :hug: Saparoa. Mää niin jaan sun tunnelmat täällä! Mulla on kolme viikkoa sitten arvioitu 3,4 kg vauvaa mahassa ja nyt sovittu polille aika vkolle 41+3 eli ens tiistaiksi. Lienee jo jätti siihen mennessä? :eek: Ei supisteluja nimeksikään ja muutenkin on kyllä pelko siitä, että epäkypsä tilanne alakerrassa..grr, lähtee tukka irtoomaan, jos siltä reissulta pitää vielä kotiin palata! Eipä silti, ei kovin suotuisat geenit myöskään oo vaavilla; iskä ollut suuren suuri vauva (4800g/55cm) ja molemmat ollaan synnytty 10 pvää-kaksi viikkoa yli la:n. Tässä tapauksessa molemmat toteutunee! Great.

Nyt ne saamarin odotuksen päivät muuttuu toodella pitkiksi..sekunnitkin minuuteiksi...

Onnea uusista vauvoista ja jaksamista muille kans odottamisen kanssa.

Ente 40+6
 
Lämpimät onnittelut Vanilijalle ja Inelillle! :flower:

Ja Naputtajalle iso :hug:, ja muillekin joilla oli isoja vauvoja tulossa, eli Saparo, Ente ja Punahattu (sekä NullPoints, sulla onneksi se sektio sovittu, samoin kuin Maarith:lla käynnistys). Mullahan on Naputtaja tasan samat viikot kuin sulla, ja mulla alkuviikosta annettiin painoarvioksi lähes sama kuin sulle nyt, kuten täällä kerroinkin.

Ja täällä sille ei tehdä mitään, odottavat sinne 43. viikolle asti, sitten vasta ruvetaan käynnistelemään ellei ole sitä ennen tullut. Tällä kasvutahdilla (350 g viikossa jos nuo ultrat nyt pitävät paikkansa), vauvani on 5-kiloinen siellä 43. viikolla. Ja sinne on erittäin suuret mahdollisuudet että mennään, mulla esikoinenkaan ei halunnut ruveta itsekseen syntymään vaan käynnistettiin 42+2 ja syntyi lopulta 42+3 kiireellisellä sektiolla kun synnytys ei edennyt. Ja hän oli 55 cm ja 4,4 kg.

Ainakin 2 viikkoa sitten mulla oli ihan epäkypsä tilanne alakerrassa, enkä hämmästyisi vaikka olisi edelleenkin. Esikoista kun ruvettiin häätämään silloin 42+2, lähdettiin tilanteesta että tuolla alhaalla ei ollut tapahtunut MITÄÄN - kohdunkaula täysin jäljellä ja kiinteä.

Sapikselle vielä lopuksi erityistsempit, ymmärrän kyllä miten turhauttaa kun olit jo valmistautunut saamaan vauvan syliisi! Mutta mun kokemus on, että jos tilanne on tosi epäkypsä, niin se vaan kestää, siinä ei paljon vauhdittelut auta :( . Toivottavasti ei ole niin iso vauva kuin on peloteltu!

NullPointsille vielä kerran kiitos myötätunnosta, ja kieltämättä niitä herkkuja on nyt sitten tässä loppuviikosta uponnutkin... Jotenkin tuon painoarvion jälkeen olen menettänyt uskoni, leikkauspöytä se on kumminkin taas edessä (kun mä taas en sitä haluaisi vaikka esikoinen olikin 4,4 kg eikä tullut alakautta) joten tuntuu niin turhalta enää pingottaa viimeiset viikot. Seli seli...

Grynna, edelleen 38+3
 
anteeksi nyt kun tungen teijän joulukuisten pinoon,mutta on aivan pakko kommentoida tuota vauvojen kokoarviota mistä täällä ootte puhuneet.

Mä synnytin itse 25.03.2008 4:n lapseni ja ultra antoi painoarvioksi samana päivänä 3600g mutta yllätys oli aikamoinen pojan syntyessä kun kuulin hänen mitat jotka olivatkin 4800g ja 52cm.Hänen ulos saaminen oli kyllä työn ja tuskan takana mut alle tunnissa koko urakasta selvittiin.Toivottavasti kaikki te saisitte pienempi kokoisia vauvoja,ne on paljon helpompi työntää pihalle kuin tommonen jättiläinen.Hyvää loppuraskautta teille kaikille!!

Mulla itsellänikin on 2 joulukuun lapsosta vuosimallia 2004 ja 2005 sekä sitten on vielä tammikuun lapsonen 2007 ja sit tuo maaliskuun lapsonen 2008

vielä on pakko myöntää että käyn joka päivä lukemassa teijän ketjua kun on kiva nähdä onko tullut uusia vauvoja,siitä tulee vaan niin ihana tunne kun kuulee taas uusia vauvauutisia:)
 
Kiitos halauksista! On se ihana, kun täältä tätä vertaistukea saa :) Miehelle mun ei tee mieli nyt kauheesti ees jutella, kun ei se tajua mun olotilaa kuitenkaan.... Päivät on erittäin pitkiä! Olo on niin tukala tän mahan kanssa ja mä räjähdän seuraavalle, joka kysyy että : noh, joko?? Synnytys jo jännittää ekakertalaista muutenkin, saati nyt jos pitää pungertaa ulos kunnon jättiä!
NullPoints, Naputtaja ja Ente Minkä mittaisia itse olette? Jos siis saa kysyä... Lantion mallistahan se on kiinni että miten iso mahtuu syntymään... Itse olen 165 pitkä ja n. 65 kg ( siis ennen raskautta ) Ja enempi semmoinen lanteikas, kuin tasapaksu.... :D ( eli siis iso perse ja pienet tissit! )

Lähtis nyt jo tulemaan... Olisin niiiiiiiiin onnellinen muutamasta kunnon supparista, jotka vähän edes edistäisi paikkojen kypsymistä!
 
Grynna Kauanko sulla esikoisen käynnistely kesti, kun oli täysin epäkypsä tilanne? Koska pelkään, että joudutaan käynnistelemään useita päiviä koska paikat eivät ole yhtään kypsyneet.... Jos siis käynnistykseen päädytään...
 
Addikti täällä yhä kurkkii :p eli Saparo, mulla kävi niin että ekan kypsyttelypäivän iltana menivät vedet, eli se vähän "sotki" kuviota (kai?). Eli olin ehtinyt siihen mennessä päivän aikana saada kaksi Cytotec-murua kohdunsuulle ja suppaili vähäsen, muttei kipeästi. Yhdentoista aikaan illalla vedet menivät itsekseen, ei puhkaistu kalvoja siis, mutta en ollut siihen mennessä auennut yhtään. Ja ne supistukset, niin kipeitä kuin olivatkin, eivät myöskään tehneet yhtään mitään. Itse olen epäillyt, että se Cytotec sai vedet menemään, mutta kun tilanne kohdunsuulla oli niin epäkypsä kuin oli, sitä olis pitänyt kypsytellä kaikessa rauhassa ja paljon pidempään. Mene ja tiedä sitten!

Kävelin sitten koko yön osaston käytävää eestaas kun supistukset olivat niin kipeitä. Aamulla mut otettiin synnytyssaliin oksitosiinia saamaan, koska omat supparit eivät olleet avanneet mua koko yön aikana kuin noin sentin. Salissa oksitosiinin voimalla aukenin iltapäivään mennessä jonnekin 2-3 senttiin ja sitten hyytyi koko homma, ja leikkaussaliin lähdettiin.

Onneksi suurin osa käynnistyksistä kuitenkin ihan onnistuu, varmasti teilläkin, jos nyt tarvitaan sitä edes! :hug:
 

Yhteistyössä