JOULUN odottajat nyt on joulukuu !!!

MARTTANille hyvää reissua ja samoin Joululahjalle!!!!!!!
Punahattu nimittele vauvaasi Joulupukin-apulainen-2008 joten ei sit oo epäselvyyttä milloin sen pitäis olla pihalla. :kieh:
OmituinenOtus Ihanaa et vauva on nyt kotona. Toivotaan et Patesta kasvaa oikein potra poika! :heart:
Jive jaksuja sinne nyt! :hug: Ei kuulosta hauskalta ollenkaan. :|
(.) Sain sit ostettuu muutamat lahjat ja mulle riitti. Alkoi tulee harkkari suppareita sillä reissulla ja sit kotiin päästyäni vihloi ihan tosissaan. Just sellasii piikkejä kohdunsuulle... |O Muutenkin luin tossa huonoja uutisia, joten taidan hiljetä täksi päiväksi.
Pitäkää huolta itsestänne! :wave:
 
Terhikki kyllä tulee myös paikalla ollessa, istuessa ja makuuasennossakin. Miten ihmeessä olet jaksanut monta viikkoa tuollaisia kipuja :eek: ? Oletko ottanut jotain särkylääkettä? Kun mulle on tässä parin tunnin aikana tullut ehkä parikymmentä tuollaista "kipupiikkiä" ja tuntuu ihan järkyttäviltä! Jos tämmöistä tulee olemaan vielä monta viikkoa niin ei hitto, en ala :D ! *tietää että lapsellinen valitus ei vaan auta nyt*
 
Jive. Mulla tullut vastaavan kuuloisia kipuja lähinnä vauvan liikkuessa paljon. Sellaisia todella teräviä sekunnin pari kestäviä vihlaisuja alakertaan ja selkään. Sen verran kipeitä että ihan on ääneen täynyt karjaista. Voisiko johtua vauvan liikkeistä? Tosin parhaan vastauksen saa varmaan sairaalasta kun osaavat kysyä oikeita asioita.
 
NullPoints jään odottamaan niitä kipeitä suppareita, kiitti vastauksesta! Tosin ne kivuttomatkin supparit on hävinny totaalisesti nyt. Kokeilin sitä nännien hiplailua eilen joten olisko ne muka oikeesti johtunu ne supparit siitä? Vähän urpoltahan tuo tuntu itestä mutta taidan kokeilla tänään uudestaan jos vaikka siitä sitten oli tehoa :LOL:

nasu30, juu täällä ollaan! Voin kertoa että mä en kestä jos sä ilmottelet kohta lähteväs synnärille. On niin paljon mukavampi tietää että joku kärvistelee ihan saman asian kanssa :D

Oon muuten huomannu että tukivyö on alkanu tökkiä. En kylläkään vois elää ilman sitä mutta toisaalta sitten taas se puristaa nyt kun mennään yliajalla. Ja jos olen ilman sitä niin sitte mahaa "repii" ku se ei saa tukea mistään... Ai niin, sitte semmonen että selkä on niin kireenä että huomaa aamusin että taas kiristää leukoja. Mulla on joskus aikasemmin ollu selkä niin jumissa että se heijastaa niskan kautta leukoihin. Kait sitä pitäis vähän tehdä jotain keppiliikkeitä jos vaikka helppais... tosin mä luulen että synnytys on se ainoo keino saada ittensä kondikseen :kieh:

Ukko juttelee kovasti iltaisin mahalle ja kertoilee kuinka kovasti täällä ulkopuolella odotellaan mutta tää ei oo tuottanu tulosta. Ukko sanoi että ilmeisesti tulossa samanlainen kun hän, mitä enemmän painostaa tekemään, sitä todennäköisemmin se ei tee sitä :LOL:
 
Hei pikainen ilmottautuminen!

Meille syntyi siis poika 13.12.2008 klo 16.17! Mittoja löytyi 3190g ja 48cm :heart:
Synnytys sujui vauhdilla parissa tunnissa. Tänään kotiuduttiin =) Kerron paremmalla ajalla lisää, nyt tää on aika vahtimista ton esikoisen kanssa, kun se on niiiin innokas vauvanhoitaja =)

Findy ja poju 2vrk
 
:flower: :flower: Suuret onnittelut taas :flower: vauvansa saaneille :flower: Näitä ihania uutisia tuntuu nyt putoilevan ihan päivittäin :heart:
Täällä käyty tänään neuvolassa eikä siellä mitään ihmeempiä, kaikki ok. Alkaa vähän tökkiä siellä kulkeminen, kun on tullut niin paljon rampattua tuolla äippäpolillakin.
Sitten kävin ystävän kanssa jouluostoksilla ja nyt ihan poikki, huoh! Viime yönä nukuin vaan parisen tuntia, en tiedä miksi vaikkei edes supistellut tms. Ehkä juuri siksi, kun oli liian rauhallista tuolla masussa :LOL: Ei koskaan hyvä!
Ajatus pätkii, mut kovia suppareita niitä toivoville! Mä voisin siirtää tätä synnytystä ainakin jonkun päivän eteenpäin on niin puhki olo..
 
Kovasti onnea vauvoista Findgirl, Vennu ja Maria-83! :flower:

Ja aivan ihana juttu, että Otus sai vauvan kotiin!

Marttan ja Joululahja ovat jo nyytinhakuun lähteneet, mutta tsemppaavia aatoksia peräänne täältä!

Punahattu: Mulla on katsottu alakerta 36+1 eli melkein 3 viikkoa sitten, silloin oli pehminnyt mutta ei auki eikä lyhentynyt. Esikoisen kanssa mulla ei koskaan tainnut edes pahemmin pehmentyä kohdunkaula sinne 43. viikolle tultaessakaan, todella epäkypsästä tilanteesta lähti käynnistely. Toivotaan, että tällä kertaa ei niin menisi!

Tosin kovin lupaavalta ei tällä hetkellä näytä, mulla siis sama juttu kuin sulla Nasu30, että eipä ole viime päivinä suppaillut. Ja mulla on siis suppaillut oikeastaan koko raskauden, jostain noin viikon 30 tietämiltä ihan tömäköitäkin supistuksia, ja nyt viimeisen viikon sisään kaikki kadonnut. Mitä enemmän ässäilee, sitä vähemmäksi on supistelutoiminta käynyt. Musta tulee ihan oikeasti ensimmäinen ihminen, jolla se vauva jää tonne sisälle...

Pitääkin vissiin testata tuo tissien hipellys :D. Ja ne akupisteet (löytyvät Babyidean nettisivuilta) ottaa kehiin myös. Onko joku muu hieroskellut niitä?

Sarabilla tulee jo tulppaa ja ainakin Viivillä sekä Merkkarilla suppailee lupaavasti, jei! Ja KeuKeu, kuten NullPoints totesi, niin kyllä ne avaavat supparit sitten tunnistaa. Hyvä kuitenkin tuo harkkasuppailu, koska se kypsyttelee paikkoja! Ja aina jos olet epävarma, soita synnärille, ne kyllä neuvovat!

Jaksuja kaikille muillekin, joilla on erilaisia kipuja ja vaivoja, Jive ainakin kuulosti kovin tuskaiselta.

(.) ei taaskaan ihmeempiä, viimeiset joululahjat kävin aamulla esikoisen kanssa shoppaamassa, sitten kotiin lounaalle ja päikkäreille ja taas illalla ruokakauppaan. Eipä ole heilumisesta ja kassien kanniskelusta ainakaan ollut hyötyä. Mahakin painaa niin tuossa tissien alla että tuntuu ettei pysty kohta enää ollenkaan hengittämään. Eipä ole siis laskeutumaan päinkään tämä vauva, tunnenkin hänen päänsä tiukasti tuolla oikeassa nivusessani jossa hän on sitä jo viikkoja pitänyt. Plääh.

Kaikki uudet vauvanhäätökonstit otetaan ilolla vastaan! Vauvisko se kertoi jalkojen nostamisesta selinmakuulla? Eikun testiin sekin :D

Grynna 38+6
 
heip.kirjoitan lyhyesti kun olen vielä niin todella uupunut sairaalajaksosta ( 5pvää) ja kovasta univelasta.

Sektiolla tuli maailman ihanin tyttö 8.12.klo 11.40. Mitat 3730gja 50 cm.
Oon kovassa baby bluesissa kun ja kaikki itkettä mm. se kun katson nukkuvaa täydellistä vauvaani ja mietin että miten ihmeessä olen saanut aikaan jotain niin ihanaa, puhdasta ja kaunista..ja että miten saan vaalittua häntä kaikelta pahalta..

Noh,jatkan täällä pesäpuuhiani.Kunnon vaaniva tiikeriemo minusta kuoriutui heti jo laitoksella kun yöt läpeensä "vahdin" poikastani. :saint:

haleja ja onnea muillekin!
t.Divina ja tyttö 1 viikkoa vanha :saint:
 
KeuKeu Hurjalta se kuulostaa, mut tosiaankin nännien niplaus & puristeleminen voi aiheuttaa suppareita. Luin sen jostain ja sit muistui mieleen et mun kohtu supisteli neidin kanssa takaisin paikoilleen kun imetin. Eli on ihan oikeesti jonkinlainen yhteys asioiden kanssa. ;) Minäkin ajattelin tota hiplausta et jos sil sais maidon nousee????? Oliskohan sillä siihen apua??????? Nimittäin pelottaa ettei maito nousekaan taas helposti, kun tosiaankin sektio on.... Mut en taida uskaltaa jos se pahentaa noita suppareita... Eli odottelen nyt sunnuntaille ja sit katson tilannetta uudelleen. :ashamed:
Findylle suuren suuret onnittelut!
 
en ollut minä grynna joka kerto ton jalta pystyyn-konstin :wave: ...tais olla joku muu... :D
Ja divinalle paljon onnea pienestä tytöstä :heart: :flower:

Mä jään tänne kohta ihan yksin, ku kaikki tuntuu jo saavansa pienet kotiin :D
Huomena sinne rasitukseen, ja keskiviikkona neuvola...*plaah*...ei jaksais kiinnostaa yhtään! |O
Saa tässä viel pari tuntia syödä ja juoda mitä haluaa, sitten alkaaki vesikuuri...toivottavasti ei ala illalla närästää :headwall: ...ku ei saa rennietä ottaa... |O

vauvis neiti 38+1
 
Onnea Divina ja Findgirl!

Laitan vaan merkin tähän ja totean, että on varmaan toooodella levollinen yö edessä. Aamulla on se retki polille..ehkä palaamme vielä kotiin kaksin, ehkä kolmin. Eipä nosteta tunnelmaa enempää, ettei sitten tartte tippua korkeelta.

Jaksuja, sisaret! :flower:
 
Jep Grynna! Meikäläisen veljen vaimolla oli kätilö antanu nää ohjeet, että kintut pystyyn. Luulen että se oli se mikä aiheutti mulle tässä taannoin supistuksia mutta jotka sillon sain onneksi paramaxilla loppumaan.
Taas tullu ihania pikku kullanmuruja tähän maailmaan. Pian mekin saadaan meidän oma vauveli. Meillä ei ole jännitystä siitä miltä vauva mahtaa näyttää, meidän molemmat(poika ja tyttö) on näyttäneet ihan identtisiltä syntyessään, ja ensimmäinen vauvavuosi he olivat ihan samannäköiset, sitten alko tytölle tulemaan feministisiä piirteitä.
Tänään on ollu se jännä tyyni olo mikä on tullu molemmista lapsista juuri ennen synnytystä. Sellanen hyvä ja rauhallinen olo, ettei mitään tapahdu pitkään aikaan, ja raskaus tuntuu ihan hyvältä. Sikäli jännitttää vähän ens yö, joko päästäis synnyttään... Mies on odottanu kun kuuta nousevaa millon pääsee hipeltämään nännejä :LOL: , no tänä yönä odotus palkitaan ja mies pääsee toteuttamaan unelmaansa. En oo antanu sen juuri koskea kun 1. niihin sattuu ihan sikana ja 2. en halunnut supistusten alkavan liian aikasin.
Kävin työpaikalla tänään ostamassa shampoota ja työkaveri oli ikävöiny mua :'( , tuli vähän haikea fiilis. Hän aneli mua takasin mahdollisimman pian. Empä silti taida mennä ennen kun tämä vauva tulee 3 vuotta mutta eipä sitä ikinä tiedä miten elämä muuttuu ja on ehkä pakko mennä.
Onnittelut vielä uusille äideille!! :flower: :flower:
 
Onnea ihan hirmuisesti uusille äideille! :)

Auu, suppailee! Koko päivän epäsäännöllisen säännöllisesti, klo 1 asti 10 min välein... Ei kumminkaan sen tiheempään. Kipeetä tekee! Voi kun nää ei enää hiipuis, vaan päästäs tänä yönä vielä lähtemään eikä tultas kotiin enää ilman vauvaa :heart: Pitäkää peukkuja! Sain nukuttuakin pari tuntia suppareiden välit, mut äsken oli pakko nousta kun "unesta" ei päässyt riittävän nopeeta ylös ja makuuasennossa supistukset tuntui aivan kamalilta.
 
Toivottavasti merkkari on jo vauvanhaku reissulla! :hug: :heart:

Ite oottelen täällä sinne rasitukseen menoa :kieh: ...Jouduinpa sitte yöllä ottaan rennien, kaippa se ei sit mitää haittaa...pitää mainita viel siitä, enneku se alkaa tökkii mua niillä neuloilla.

Mullaki tapahtu jotaki konkreettista yöllä....(tiiä sitä sitte...) vauva alko ihan hermottomasti liikkuumaan ja vissiin yritti puskee itteensä alaspäin ku kauhee paineen tunne tuli alapäähän välillä.... :D ..Lisää vaan tämmöstä, nii ei oo nii ykstoikkoisia ja mitäänsaamattomia nää yöt =)

vauvis neiti 38+2
 
Toivottavasti olet Merkkari jo lähtenyt.

Täällä supistellut epäsäännöllisesti puoli kolmesta lähtien, yöunet jääneet vähäisiksi mutta ei ne supistukset vielä kovin voimakkaita ole, joten saa nähdä tapahtuuko tänään mitään. Aamulla huomasin pikkuriikkisen veristä vuotoa. Liittyikö vuoto jotenkin synnytykseen? En millään muista.

Mites Keu Keu siellä? Vieläkö olet paikalla?
 

Yhteistyössä