***JOULUN ODOTTAJAT*** Syyskuu

kaipaan ajalta ennen raskautta
* sitä et saa nukkua just siinä asennossa kun sattuu huvittamaan
* sitä ettei maha ole tiellä jokapaikassa
* selkäkivuttomuutta
* närästämättömyyttä

sairaalaan vieraaksi en halua ketään muuta kuin miehen ja esikoisen sekä yhden ystäväni joka asuu Turussa.

äippäpakkauksen haalari on tänävuonna muuten 68 senttinen kun ennen ollu sen 80. Tosin on semmoinen et menee sit isommallekin mut pienimmälle säädettynä 68. Näin olen kuullut. Omaani en vielä ole saanut. Esikoiselle äp-haalari vm. 04 oli just hyvä ekana talvena ja syntyi siis juhannuksena.

kohdunsuusta mä vähän kummastelin kun mulla oli pehmenny, lyhentyny ja auennu hieman kohdunsuu eikä edes supistele. Lääkäri ei asiaa kuitenkaan mitenkään kommentoinu :/

vaatteitten koosta Esikoinen oli 53 cm ja 5350 grammaa ja hälle oli 60 senttiset ekana sopivia. Kyllä mä hommaisin normaalikokoselle vauvalle edes sit 56 senttisiä muutaman. Joihinkin 68 senttisiin hukkuu se pieni kääryle :D

T:Siilip ja hikkaava Pulla rv 26+0
 
Hei,
Huippu blondi-juttui teillä. Piristää mukavasti muuten niin flunssaista päivää.
Kysymys:
Onko ketään, jolla verenpaine raskauden alussa ollut korkea, niin saanut vakuutusta vauvalle ennen syntymää? Meille tuli kielteinen päätös ton verenpaineen vuoksi eli kannattaako vielä lähtee kyseleen muista firmoista?

 
Yks uus taas olis ilmottautumassa. Oon kyllä ihan alusta asti taustaillu ja lukenu joka ainoon viestin, mitä ootte kirjotellu. On kyllä ihan eka kerta, ku mihinkä tämmösiin kirjottelen, joten saapa nähdä, tuleeko oikeeseen paikkaan...
Eli neljäs lapsi olis tulossa, synnärinä tays, ikää 34v. ja laskettu aika 8.joulukuuta.
Saman tien voisin menninkäiselle kommentoida tosta kääntämisestä... Mulla toinen lapsi oli poikkitilassa vielä 38+3, seuraavana päivänä piti kääntää, mut oli kääntyny itekseen. Ja 38+6 oli taas poikittain. Mut sit seuraavana päivänä oikein päin ja synty laskettuna päivänä ihan oikein päin.
Sit taas kolmas lapsi ollu 31+6 rt, mut 34+1 perätilassa. Kääntäminen tehtiin 37+6 ja poika synty 38+3. Ja käytännössä ihan vatsan päältä käännettiin, eli päästä kiinni ja pepusta kiinni ja sit vaan muljautettiin. Ennen ja jälkeen tietysti ultrattiin...
 
Menninkäinen, mulla oli kuopus vkolle 34 asti perätarjonnassa ja neuvolasta sanottiin että jos ei rv 35 mennessä ole kääntynyt itsestään niin varataan Oysiin kääntöaika vkolle 37. Mut ei tosiaan tarvittu kun kääntyi itse. Tytöt mulla olivat rv29:lta loppuun asti raivotarjonnassa. Nyt kun vkoja 25+4 vauva kääntyilee vielä paljonkin tuolla masussa, vuoroin potkii alas ja taas kohta kiepsahtaa ympäri ja potkii ylös.

Nyt on sitten päätös tehty ja laput toimitettu kelalle, pakkaus tulee sittenkin meille =) Se 140e ois mennyt yhelle ruokakauppareissulle niin kyllä ois masentanut...Nyt sentään näkyy jossain ;)


Niin ja kyllä minä ainakin komennan veljeni lapsia jos eivät usko tai tekevät jotain tyhmää ja veljenvaimo tottakai komentaa meijän mukuloita tarvittaessa. Sama pätee kavereitten lapsiin ja naapureitten kanssa on tehty myös sopimus puolin jos toisin et jos nähdään toisten lasten esim. kiusaavan toisia tai tekevän jotain luvatonta niin puututaan vaikkei olisikaan oma tenava! Musta se on reilu peli ja aina ei voi itse nähdä kaikkea.
 
Voi kiitos teille kaikille haleista ja tsempeistä :heart: Ootte kaikki NIIN ihania :hug:

minimi ja sulle kiitos kun kyselit kuulumisia :) Tässä nyt tulee.

Supistukset ei ole lakanneet, vaikka lääkelaastarin vaihdan aina samaan aikaan päivästä, en rehki ollenkaan vaan lepään.. Nyt ihan oikeasti pelottaa, että mitä tässä oikein tapahtuu :'( Varsinkin eilen illalla tuli niin kipeitä suppareita, että puhisin vain, ja tänään myös tullut jo monta.. Saas nähdä miten käy.

Tänään olis tosi kovaa tehnyt mieli siivota kunnolla koko asunto, mutta en kyllä uskalla kuitenkaan. Saa toi mies hoitaa viikonloppuna sit sen homman.. Oon kyllä niin kiitollinen, et on tommoinen kulta joka osaa ja viitsii siivota, tiskata, pestä pyykkiä jne.. Eihän tästä tulisi mitään tästä levosta, jos ne hommat olis mun harteilla.

ja tosta tulikin mieleen: Jajepoo niin meille tosiaan on esikoinen tulossa. Sitä oonkin miettinyt, et mitäs sitten, jos olisi jo yksi tai useampi lapsi, niin eihän siitä levosta kyllä silloin mitään tulisi. Joten teille kaikille erityiset halit tsemppaukset, joilla on jo ennestään lapsia :hug: Toivottavasti saisitte kuitenkin niin paljon lepoa, kuin tilanne vain suinkin sallii.

Shamandalie ja pari muutakin taisi kysellä näistä lääkelaastareista, että onko ne sivuoireet kuitenkin vain ohimeneviä. Niin kyllä, niiden ainakin pitäis parin viikon päästä lääkkeen alottamisesta häipyä. Toivotaan.. Nytkin ne on kyllä jo vähentyneet, muttei pois menneet kuiteskaan. Se eka yö ja päivä oli kuitenkin kaikkein kauheimpia niiden oireiden takia, nyt jo sillai oon tottunut särkyyn.

Mauahtavaa iihana massu sulla! :)

Täältä kans kiitokset teille blondi"vitsien" kertojille :LOL: voi että sai kyllä oikeesti nauraa!!

Tervetuloa munkin puolesta kaikille uusille tulijoille =) Meitä on kyllä jo ihan hirmusen iso porukka joulukuulle! Jännittää kyllä että mites synnärillä on sit ruuhkaa (jos tässä nyt ees joulukuulle asti pääsen..)!

Anteeks, kun en nyt kauheesti kommentoinut teidän juttuja, mut kaikki oon lukenut. En jaksa tässä koneella kauheen kauaa istua, kun sekä istumisesta, seisomisesta ja kävelemisestä alkaa supistaan.. :snotty: Niin ja kyllä siis ihan makuuasennossakin. Plääh..

Mutta hyviä vointeja kaikille mammoille ja vauveliineille massuihin :heart:

mmiilia & rakas kidius 26+4
 
Iltaa!

Rouva nobody : :LOL: Hengenveto :LOL:

Kiitos mmiilia =)


Sellasta kyselisin että oisko joku halukas ostamaan erittäin halvalla tyttövauvan vaatetta? Ei muuta ku yv:tä tänne niin katotaan sopiva paketti. Kirpparille en jaksais noita kaikkia rehata enkä poiskaan heittää kun ovat ihan hyviä ja käyttökelpoisia ainakin vielä :)
 
Menninkäinen: Kiva jos oon ees jollekin jäänyt jollain tapaa mieleen :whistle:

Hula
: Mulla oli esikoista odottaessa verenpaineet alusta asti 140/90-luokkaa ja sokeritkin vielä koholla ja painoa ihan liikaa! Silti saatiin vakuutus Pohjantähdestä ihan ilman vaikeuksia. Nyt ollaan ottamassa tälle kakkoselle sama vakuutus ja luulis saavan ilman ongelmia, kun verenpainekin on nyt ihan normaali.

Takaisin pakkauspuuhiin!
 
Tosta alakerran pesusta naurettiin täälläkin niin että kissa sylissä hytkyy vieläkin ja vedet vuosi silmistä! Ai että on hyvää juttua... :LOL: :LOL:

Mulla äippäloma alkaa 30.10. Jihuu, enää vajaat 2kk töitä!!

Eipä tänne sit muuta...tänään olin fysioterapeutin pitämäsä synnytysvalmennuksessa, koin sen turhaksi ja masentavaksi...näin täällä.
 
Ajattelinpa nyt pitkästä aikaa kurkkia, mitä tänne kuuluu... Hirveästi tullu muutamassa vikossa tekstiä, enkä millään pysty kaikkea lukemaan ajatuksen kanssa. En ole töiden jälkeen jaksanu istua koneella enää yhtään, ku työ oli pelkkää koneella istumista.

Pikaluvun perustella vaikutti siltä, että kaikilla on vielä hyvin asiat. Mmiilialla vain oli kovasti supistuksia, kovasti voimia ja kärsivällisyyttä lepäillä! Toivotaan, että vauva jaksaa viihtyä massussa vielä ainakin vähn aikaa.

(.) Supistukset on loppuneet minulla kokonaan, kun istumatyö loppui! Ehkä kerran viikossa tulee yksi kivuton supistus. Toivottavasti eivät ala uudestaa, kun nyt minulla alkoi taas opiskelu ja sekihän on melkoista istumista. Painon muutoksesta on puhuttu paljon, mulla kokonaismuutos on tähän mennessä ollut viiden kilon pudotus. Viimeksi oli viikoittainen pudotus muistaakseni n.100g. Verenpaineet on olleet jotain 60/110 ja sf-mittaa ei meillä mitata ennen kuin on muistaakseni 28 vko:a täynnä. Vauva kasvaa oikein hyvin ja mieki voin tällä hetkellä oikein hyvin. Lukuunottamatta kauheita liitoskipuja. (Miksi kukaan ei kerro, että ne pahenevat jokaisessa raskaudessa???)

Meillä olisi häät lauantaina, mutta mie olen kovassa kuumeessa, joten mies saa mennä sinne yksin lasten kanssa. Hiemn kyllä harmittaa, mutta olen niin kipeä, että ei voi kyllä uvitellakaan, että lähtisin yrittämään, josko sittenkin jaksaisi...

Tulipas tylsää tekstiä... no, kaikille jaksamisia ja yritänpä tästä lähtien jaksaa käydä useammin kurkistelemassa palstaa...

Apa ja Martti n. 23+ jotain(?)
 
tervehdys kaikille

oon käynyt lukemassa, mutta laiskana en ole jaksanut vastata. anteeksi

eilen tuli sit äippäpakkaus ja mulla ainakin se toppapuku oli 68cm. ja tänään tuli päiväraha päätöskin postissa.

mies lähti 5 päivän reissuun ja nyt mä yritän täällä pitää taloa pystyssä. olo on ollut ihan hyvä, jos ei lasketa pieniä kipuja selässä ja vihlaisuja mahassa. ainakin yksi kehui kuinka säteilen(omasta mielestäni en)

tervetuloa uudet

mmiilia :hug: voinia lepäilyyn. ja toivotaan että supparit loppuu.

lilleriina ja rytmi pupu :LOL: semmoinen meininki nyt tällä viikolla ollut.
 
Kuulumisisa oli pakko laitta minunkin. Eli täällä voidaan hyvin, ilmeisesti liiankin hyvin... :ashamed: Mulla ei oo ollu mitään muuta vaivaa kun kauhiat suonenvedot öisin, nyt nekin pysyneet hetken poissa! Muuten ei mitään. Selkä ok, ei väsytä, olo on pirtee eikä supistele. Taidan olla hieman omituinen tapaus... :saint:
HULA kysyi verenpaineista; mä oon verenpainetautia sairastanu jo 8v (silloin se siis todettiin) ja saatiin vauvalle vakuutus Lähivakuutuksen puolelta. Ei ollu ongelmia.
Nyt kysymys teille ihanat ihmiset :) :
Kuuluuko kukaan Predo tutkimuksen lääkeryhmään ??? Itse kuulun..
Eli virtauksissa näkyi häikkää silloin.. :( Milloin teillä on se kolmas ultra ja lääkäri ??????


elmeri ja hattis 26+0


 
kiitos perätilakysymykseen vastanneille!
helpottaa kuulla että se NIIN myöhään voidaan vielä kääntääkkin....tämä vauva tosin on jo ainakin viikon putkeen taas ollut aivan paikallaan,turhaudun jo että kääntyykö se ikinä enää,kun potkut alas tuntuu niin ikäviltä....

mmilia harmi että on nyt noin supisteluherkkää....toivottavasti tasaantuu pian.kerää kaikkea tekemistä mitä voi maatessa tehä,lukemista,neulomista.....ehkei kuitenkaan jännityskirjoja kannata alkaa lukea.... ;) kauhea myöntää mutta näin uhmaikäsen kanssa raskaanaollessa sitä kaipaa tota ekaa odotusta,sai vaan levätä niin paljon kun halus,ja silloin melkein toivoi että olis tullu niitä harjotussuppareita välillä et ois saanu miehen vielä palvelemaan.nyt oon taas paahtanu asioilla minkä kerenny kun viime neuvolassa oli kaikki ok,saa nähä mitä viikon päästä sanoo kun on viime päivät ollu taas rankempaa....

juu tuosta toisten lasten komentamisesta,tietenkin komennan jos tappelevat tai ottavat kädestä tai vastaavaa,mutta aiemmin mainitsemani tilanne oli sellainen että poika uhmasi äidilleen syömisessä,ei syö,äiti uhkaa että sitten hän syö,mitä poika ei halua,mutta ei silti syö itse,mutta äitikään ei syö vaan jatkaa uhkailua,ja kun lopulta syö itse pojan koskemattoman aterian niin aivan järjetön huuto! siis minä komensin tilanteessa jossa lapsen äidin olisi pitänyt komentaa mutta lapsi ei uskonut..... :ashamed:
käy kyllä sääliksi lasta kun joutuu koko ajan kokeilemaan mitä saa tehdä ja milloin komennetaan ja pidetäänkö kiinni varoituksista.... :( kun poika tosiaan testaa sääntöjä jatkuvasti,ja nauraa vain ja jatkaa jos kielletään jotain tekemästä,esim sylkeminen,nenänkaivuu,kiljuminen,kun tietää ettei äiti vahdi että touhua ei myöskään jatketa kun on käsketty.
se on varmaa että kun muutetaan saman katon alle ja sisko jättää lapsen mun vahdittavaks niin silloin kuri pysyy! :kieh:

hups,anteeksi,kauhean pitkä sepustus taas asiasta mikä ei varmasti kiinnosta ketään ensimmäistään odottavaa.....
:ashamed: :whistle:
 
Maukkis: ihana masu rohviilissa. :heart:

Jajepoo: :LOL: :LOL: Ihanaa et on muitakin lahopäitä kuin mä. :D :D Nauran täällä vieläkin vedet silmissä, huh huh. :LOL:

Voi Snoopy... Silloin bussissa ei varmaan naurattanut... :whistle: Mut tosiaan ihana huomata etten oo ainut... :D

Joku muukin vielä kertoili sekoiluistaan, tosiaan taitaa ainakin osittain raskaus pehmittää pään... Tai ainakin sen piikkiin on hyvä laittaa... ;)

Toivottavasti mmiilia sun olo alkais helpottaa, hyvä jos laastareiden oireet on edes vähän helpottanut... Vielä kun sais supparit loppumaan... :hug:

Huomasin et unohdin neuvolakuulumisista, eli mulla kohdunpohjan korkeus oli 27cm. Yläkäyrällä, mut käyrällä kuitenkin. :D Ens maanantaina on toinen sokerirasitus, ja jännittää aamu jo valmiiksi kun ei saa aamupalaa... :/ Jospa isäntä sais järjestettyä niin että pääsis viemään mut labraan kun bussissa menee kuitenkin enemmän aikaa ja paha olo tulee siellä vielä helpommin...

Onko teillä jo viikonloppu suunnitelmia? Me ollaan lauantaina menossa anopin synttäreille ja sunnuntaina mun isän, joten viikonloppu on melkeen jo mennyt. :kieh: Onneksi huomenna on lyhyt päivä, ja tänään käytiin jo kaupassa niin huomenna saa olla koulun jälkeen kotona... Ajattelin siivota ja laittaa saunan päälle, rentoudutaan huomenna sitten koko viikonlopun edestä. :D

Oma (.): Torsti ollut erityisen vilkas parina viime päivänä. :heart: Ihan kiva, vaikka heräilen öisin jos innostuu jumppaamaan. Liikkeet näkyykin ihan selkeesti ulos, ja on kiva katsella kun maha menee puolelta toiselle. Jännä tunne, ja sitä jaksais kyllä katella/tunnustella... :heart:

Mutta nyt pakko sanoo moikka tälle illalle, menen vielä vähän lukemaan kokeeseen... Meillä on huomenna paritentti, mut saadaan kuitenkin vielä ennen sitä lukea pari tuntia. :) Ihanaa, kun joku opettaja jaksaa ajatella meitäkin, kun tuntuu et melkeen kaikki muut antaa tehtävää tehtävän perään ja ryjmätyötä peräjälkeen, ja sen lisäksi on tunnit joka päivä 8-16. :headwall: No, jos nyt kerran saa luettua (joka on melkeen jo tehty, et ehtii vielä toiseenkin kertaan lukea. :)) ja alleviivattua niin saa sitten huomenna vielä koulussa lueskeltua... :) Onneks on vielä mielenkiintoinen aihe, niin jaksaa lukea ja ekallakin kerralla saattaa jotain jäädä päähän... ;)

Shamandalie
 
Liplap: Aikas hassua, koska just Pohjantähdestä tuli toi kieltävä vastaus mulle...
No mut täytyy käydä kyseleen viel muualta....

mmiilialle jaksamista ja onnellisia ajatuksia!

Shamandalie: Viikonloppu menee opiskeluunl liittyvien tehtävien parissa, ei kyl jaksais yhtään. Mut valmistuakin pitäis joskus. Mies lähtee huomenna koulutusristeilylle, joten sen puolesta saa rauhassa tehdä juttuja, jos vaan löytyis motivaatio... Täytyy pyytää miehen tuomaan paljon suklaata...

Hyvää Yötä kaikille!
 
Hihi! Pikku muksuttelee masussa niin että ei meinaa työnteosta tulla mitään! Mut voisi valita kuukauden hajamielisimmäksi työntekijäksi :whistle: Nää mustat äitiyshousut joita olen käyttänyt n. kuukauden on jo ihan kulahtaneet ja löpsähtäneet, ällöä :/ Ei yhtään huvittaisi ostaa uusia, ehkä ostan vaan entistä pidempiä paitoja :)

Eipä muuta - hauskaa viikonloppua kaikille, pitäkäähän itsestänne hyvää huolta :heart:
 
Meillä onkin mukava palkanlaskija. Lähetin hälle paperit noin 2 vkoa sitten ja kyselin nyt perään "kuulumisia". Hän sanoi, että lokakuun loppuun mennessä papereiden pitää olla kelassa, ettei vielä kiirettä pidä. Mut tarttishan mun ja pomon saada virallinen äitiysloman alkamispäivämääräkin ja ois kiva tosiaan saada se äippäpakkauskin ajoissa! En tykkää :(

Täällä ei ole neuvolassa kertaakaan laskettu tota vauvan sykettä. Se on vaan kuunneltu että kuuluu, ei muuta? Täällä moni puhuu sykkeen nopeudesta...

Mä kävin Turun BabyBoom messuilla, ja omalta kohdaltani voin todeta, ettei toiste tarvii mennä.. Se oli aika pieni, vain yhdessä hallissa, jonot hirveän pitkät, joten varmaan lapsetkin jonoissa hermostui.. Vain yhdellä oli muutama vaunumalli näytillä, mutta petyin tosiaan tarjontaan.. Kestovaipan puolestapuhujia oli paljon, ja ostinkin jonkun starttipaketin, kun ajattelin, että ne tuntuu varmaan vauvan iholla ihanalta...?

Mullakin on ollut ihan kamala flunssa, vissiin liikkeellä on. Meinasin eikö tää liman tulo lopu ikinä :ashamed:

Kivaa viikonloppua kaikille ja hyvää vointia!

Margaret 26+1
 
Aurinkoista viikonloppua kaikille =)

Margaret Meilläkään ei neuvolassa yleensä koskaan sanota mitä se syke vauvalla on. Kerran sanottiin, kun se vaihteli 120-140, mut muulloin on vaan kuunneltu, että hyvin kuuluu. Yritähän parantua flunssasta, ehkä hunajatee ja lämpimät tohvelit auttais :hug:

Tänään on ollu tosi hyvä päivä :) Kaveri potkii ahkerasti. Pääsin myös kampaajalle, kun en ole siellä melkein vuoteen käynyt. Nyt on uusi kiva syystukka. Ja sitten oli tullut kotiin pakettikortti, että äitiyspakkaus on saapanut. Tosi nopeesti se tuli, kun viikko sitten tuli kelalta päätös, että pakkaus on tilattu. Ja hakemuksenkin vein kelalle vasta viime viikolla. Nyt pitää kärvistellä vielä hetki töissä, niin sitten pääsee kotiin hypistelemään tuota pakettia :)

Huomenna lähdetään tuonne kehälle tutustumaan vaunutarjontaan. Kerron sitten kuinka kävi, että joko osattiin tehdä päätös.

Hyvää vointia kaikille! Ja erityis jaksut mmiilialle :hug:

Riinuska & Taateli 26+4
 
Margaret Kyselit vauvan sykkeestä. Ei meilläkään neuvolassa oo kertaakaan sanottu sitä. Pääasia, että sykkii tarpeeksi....Mun on kyllä aina pitänyt kysyä, mut oon unohtanut, kun on höpisty jotain muuta siinä samalla.
Mun flunssa on kestänyt nyt viikon...eli on tosi sitkeetä tää alkusyksyn tauti. Meil on töissä ollu tää varmaan kolmella ja ovat joutuneet oleen koko viikon pois töistä. Toivottavasti sulla ja mulla tää ois pian ohi...
 
Heippa taas uudet ja vanhat kamut :wave: !

Hassuja kommelluksia on sattunut rouville :D .

Mäkin viimein vein Kelan paprut töihin, kun pomo alkoi kysellä mun äitiyslomalle jäännin aikataulua sijaisen palkkausta varten. Selvisi siinä sitten samalla, että mulla on vanhoja lomia jäljellä vielä yli 2 viikkoa, joten tasan 6 viikkoa on töitä ja sitten jään pariksi kuukaudeksi venailemaan vauvan syntymää! Mäkin jään siis lomalle jo lokakuussa, joten töissä saan paahtaa entistä kiireemmällä nämä viikot. Väliin kun sattuu kaikenmaailman koulutusta, lääkärikäyntejä ja muutama vapaapäivä, niin eihän tuota todellista työaikaa ole kovinkaan paljoa enää.

Selkä ja vatsa ovat olleet viime päivät niin kipeät, että olen kyllä iloinen, ettei tarvitse yrittää istua töissä loppumetreille saakka :kieh: . Edelleen siis sama vaiva, että selkälihakseen sattuu ja samaan kohtaan pallean puolelle. Ihan sairaan kipeetä tekee. Eilen koski koko illan klo 14 eteenpäin ja vauva potkikin vielä niin älyttömästi, että vatsalihaksiin lopulta sattui ja yöllä jo ristiselkään. Tässä koneella istuminenkin tekee tosi tiukkaa :/ .

Mä tunnistan supistukset siitä, että koko maha vetää kovaksi ja tulee kiristävä/ahdistava tunne. Inhottavaa. Näihin suppareihin ja selkäkipuun liittyy toisinaan tunne, etten saa happea vedettyä kunnolla keuhkoihin ja alkaa heikottaa. Edelleen alkaa vahvistua tunne siitä, että vauva majailee jossain kylkiluiden alla ja siitä nuo kivut ja vaivat voisivat johtua. En tiedä, täytyy kai toiselta lääkäriltä kysyä, kun tyhmä neuvolalääkäri käski syödä vain Panadolia.

Tänään haettiin pinnasänky ja eilen ostin työkaverilta matkasängyn. Hoitolaukku tuli postissa alkuviikosta, joten tässähän alkaa kohta olla hankinnat loppusuoralla. Äippäpakkauksen saannin jälkeen pitää tsekata, mitä akuuttia vielä tarvii, mut ei sitä tavaraa nyt niin hirveästi enää tarvinne haalia :) .

Millaiset flunssan oireet teillä flunssaisilla muuten on ollut heti alkuun? Tänään on tuntunut vähän siltä, että kurkku olisi tulossa kipeäksi ja muutenkin ollut outo olo. Viimeksi olen ollut kipeänä viime talvena, joten en ole uskonut, että mulle tulisi syysflunssaakaan.

Hippula, laitan yv:tä viikonlopun aikana.

tivoli 25+0
 
ohhoijjaa. ja energinen keskiraskaus muka :LOL: olen niin väsynyt.
Lähinnä taustailen kun töitä on niin paljon ja vielä on paljon koulutettavaa työpaikalla.
tivoli sama homma mulla, jään varhennetulle äitiyslomalle. Sain muuten oman kurkkukipuoloni pois juomalla tosi ytyä ja kuumaa mustaherukkamehua hunajalla terästettynä. Monta mukillista meni ja 1.5 päivässä oli sairaus selätetty.

Tervetuloa uusille :flower: meitä on paljon, mut lisää mahtuu joukkoon!

mmiilia Luulisin magnesiumin rentouttavan myös kohtua kun sitä nyt käytetään myös raskausmyrkytysten ehkäisyyn, voisitkohan ottaa sitä niitten laastareitten lisäksi? jaksuja sinne :hug:

hohhoijaa. pitäisi mennä jumppaan mutta taidan mennä nukkumaan :ashamed:

t.K & kaunis pieni poika
 
Moikka!
Ensinnäkin mmilia: Kovasti jaksamista ja voimia sinulle ja pysyispä noi kauheat supistukset poissa... Puuuuhhhh....minä ainakin puhallan täältä sinulle supistuksenestoa kahden edestä! =)
Joku kyseli vakuutuksesta. Me otettiin se heti rakenneultran jälkeen ja Tapiolasta, samalla tavalla kuin esikoisestakin. Mun ei tarvinnut antaa kopiota neuvolakortista eikä sitä pyydettykään. Varausmaksunkin maksoin jo. S-bonuksen siitä saa niin kauan kuin tapiolan vakuutuksesta yleensäkin. Olen kuullut juttua että s-bonusten saaminen loppuu tapiolan vakuutuksista jossain vaiheessa. En sitten tiedä varmaksi.

Omaa napaa sen veran, että Hel..tilliset liitoskivut alkoi sitten suununtai-iltana lenkin jälkeen. Luulin, että ne menee ohi, mutta mitä vielä. Koko viikon vaivannut tosi pahasti. Mulla on alapää ihan kosketusarka ja turvoksissa ja kauhea painontunne ja kipu siellä. Töissä ollut hiukan hankalaa. Nyt kyllä muutama työkaveri on alkanut huomioimaan kivasti ja ei tartte pieniä nostella ja pukea ihan niin paljon kuin vielä alkuviikosta. Kaipa tämä tästä ja jos kovin kipeenä jatkuu, niin pakko vaan hakea saikkua. Pikkuinen on kyllä ollut vilkas ja potkuja tulee joka puolelle eli vielä mahtuu kääntymään hyvin. Keskiviikkona sitten siihen sokerirasituskokeeseen, mikä onkin tuttu juttu jo esikoisen odotuksesta... =) Tämmöstä tänne... Aurinkokin on paistellut, niin mielikin on ollut hieman pirteämpi kuin alkuviikosta ja miehen kanssakin mennyt suht kivasti pienestä nahistelusta huolimatta... =)
Riikkuli 26+5
 

Yhteistyössä