***JOULUN ODOTTAJAT*** Syyskuu

Vauvan vaatteista.. me ei olla hankittu oikeastaan mitään vielä,joitakin potkareita mutta ei sen kummempaa. Pitäs varmaan pikkuhiljaa ruveta osteleen. Kaverilta on kanssa jotain tulossa. En oikeen tiedä että mitä kaikkee sitä nyt sitten hankkis ym... :) Kauheesti en kovin pieniä meinaa ostaa kun ne jää sitten niin nopeesti pieniks, eli muutamalla alle 60cm saa luvan pärjätä.

Meillä mennään kanssa yläkäyrällä sf mitan kanssa. Ihmettelen vaan kun mun masu on tosi pieni verrattuna monen muun masuun ja silti mitta on yläkäyrällä.Mutta ei kai se sitten masun kokoa katso. :) Vauva on muutenkin jo aika iso kun ollaan monesti käyty ultrassa kun sillä on sellanen nesterakkula joka on hyvin todennäiköisesti munasarjakysta ja sen kehitystä tässä ollaan sitten seurattu aika tiiviisti. Nyt näyttäs siltä että se ois pienentyny aika reippaasti eli jos samaa rataa jatkuu niin se saattaa olla hävinnyt kokonaan ennen synnytystä! :D Viimeks alkuviikosta kun kävin ultrassa vauskin painoarvio oli jo 1,3kg rv28.

Schätzchen: Perhevalmennuksesta, mä en oo nyt ihan varma että onko perhevalmennus sama kun synnytysvalmennus???Mulle kun ei oo puhuttu mistään muusta neuvolassakaan. Synnytysvalmennus mulla jokatapauksessa on tayssissa kahtena peräkkäisenä tiistaina, ihan lokakuun lopussa ja marraskuun alussa. Joku parisuhde ja vanhemmuus ilta on ollu seurakuntatalolla joskus aikoja sitten mutta ei menty sinne.
Mä en ollenkaan haluis muuttaa länsi puolelle kun oon kalkussa asunu koko lapsuuteni ja sitten kun sieltä muutin pois tänne aivan kaupungin toiselle puolen,päätin että en ikinä enää palaa tammerkosken sille puolelle. Nyt vaan kun toi vauva ilmotti tulostaan ja meillä on niin pieni kämppä ettei kertakaikkiaan mahduta ja talossa ei oo ees hissiä niin milläs raahaat kaksi koiraa ja vaunut noita rappusia ylös... :( Ainoo asunto mikä saatiin näin ajoissa,koska en myöskään halua muuttaa enään joulukuussa, oli raholassa ja sinne on nyt sitten pakko muuttaa. Ulkoilumaastot huonontuu reippaasti mutta ehkä me kestetään asua siä vuosi-puoltoista ja sit kun meen taas töihin niin voidaan ottaa laina ja ostaa oma täältä toiselta puolen taas. :)
 
Mrs Nobody täällä vielä hakkaan päätä seinään haalariasian kanssa :headwall: :D myös mietin tuota 62 senttistä mutta se on jo niin paljon lähempänä tuota äp:n 68 että en enää tiedä mitä kokoa haalaria kannattaa hankkia jos 56 jää heti pieneksi. sitäpaitsi tosi surku jos pupuhaalari jää käyttämättä, mun mielestäni se loikkaava pupu on suloinen...ja pidän muuten kovasti haalarin väristä, tämä väri sopii mulle ja vaavin isälle tavattoman hyvin. :kieh:
 
Kiiuska mä kans tykkäsin äp-haalarista ja olin ihan varma, etten osta mitään pikkuhaalaria. Kun se tuli olin ihan suu auki, miten iso se kuitenkin oli. Muistan kun tuota esikoista aikoinaan laitoin 2005 äp-pukuun ja koko poika olis mahtunut pelkkään lahkeeseen, joten investoin tohon pukuun. Eihän sillä nyt väliä oo, vaikka puku iso onkin mutta tein nyt kuitenkin näin. Mä toivon, että toi 62 on just hyvä joulukuussa syntyvälle vauvalle. 56 tuntuu niin kovin pieneltä, mutta eihän noi koko merkinnätkään aina oo niin justiinsa. Toivotaan, että menee sitten seuraavana talvena toi äp-puku vielä päälle, toisin kuin esikoisella.
 
Samaa mieltä Kiiuskan ja Mrs Nobodyn kanssa haalarista =) . Nätti ja neutraali väri. Tykkäsin myös siitä raidallisesta haalarista kovasti. Se on varmaan huhtikuussa ihan sopivaa kokoa. Ainakin kesäkuussa syntyneellä kaverin vauvalla on nyt se 2006-pakkauksen sininen haalari par´aikaa käytössä, joten samoja ikiähän meidän joulukuisten vauvelit on huhtikuussa :D .

Suzyco: Me ei olla vielä niitä TAYS:in aikoja varattukaan...Täytyis varmaaan :whistle: ... Mulla on yksi asunto viidestä ollut joen itäpuolella ja vaikea olisi taas sinne kuvitella muuttavansa
:D . Makuasioita. Seuraavaksi muutetaan varmaan ympäristökuntiin sitten joskus kun on talon rakentamisen aika... =)
 
leinikki29
Täällä on taas niin paljon uutta juttua:)
Elviirattarelle jaksia käydä parisuhdettaan läpi! Ikävää, että sen joutuu tekemään raskaana ollessaan.
Veeruska Täällä myös sf-mitan kanssa epäselvyyttä. Viimeksi kasvua oli ollut aika lailla 0, mutta huolestua ei kuulema kannata. Lääkäri on kuitenkin viikon päästä ja selvittää sitten asian. Sain kuitenkin käskyn levätä päivittäin vaakatasossa ja panostaa painonnostoon entistä enemmän... Eli lisää ruokaa ja lepoa oli neuvolan komento, vaikka nytkin syön kuin hevonen!! Mutta mitäpä sitä ei pienokaisensa eteen tekisi. Jos jollakin lisää infoa pienestä sf-mitasta niin laitattehan tänne:)

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!
 
Uusille tervetuloa joukkoomme :wave:

Elviirattarelle Paljon voimia suhteeseen! Tosi hyvä, että otatte ulkopuolista apua vastaan, toivon kaikkee hyvää teille! :hug:

(.) Ei kummempia.. ei siis mitään uutta. Selkäkivut välillä meinaa saada ihan itkun aikaan. Supistuksia tulee edelleen. Usein on nyt ollut ihan vaan kivuttomia, mutta heti kun vähän jotain tekee, niin kyllä sen huomaa että tulee kivun kanssa sitten.

Empä jaksa nyt enempää kirjoitella, kun päätä särkee. Tässä vielä uusin masukuva rv 29+0 otettu http://www.aijaa.com/v.php?i=1028708.jpg

mmiilia&pikku kidius 29+4 :heart:
 
Suzyco: täällä yksi tamperelainen odottaja :) Meillä on sitten laskettuaika samana päivänä, säkällä ponnistellaan Tays:ssa samaan aikaan! Ei vais, melkein toivoisin että meidän neiti näkis päivän valon jo joulukuun alussa, ettei joudu "kärsiin" myöhemmin kun on joulu ja synttärit ihan vierekkäin :xmas: Valitettavasti me asutaan Tampereen itäpuolella eli Turtolan Citymarketin läheisyydessä. Tai ei valitettavaa meidän kannalta; löydettiin tää nykyinen asunto reilu kuukausi sitten, ja tuntuu ettei täältä tarvi muuttaa koskaan pois :) Meillä oli muuton kanssa vähän sama tilanne kuin teillä eli pakko ottaa se mitä ensiks tarjotaan, ettei jää muutto joulukuulle. Meillä isoin kriteeri oli oma takapiha, jonne saan koiran laskettua, jos isäntä on työreissussa ja ulkona -20'C pakkasta, eikä vastasyntynyttä voi sellaiseen keliin viedä! Onneks eka tarjottu asunto oli siis sattumalta ihan huippu. Synnytysvalmennuskin taitaa olla eri päivinä kun teillä, muistelisin että meillä on kahtena peräkkäisenä maanantaina, loka-marraskuun vaihteessa!

Schätzchen: miten en oo ennen tajunnut että olet/olette myös Tampereelta?! Sulla kun ei oo ekalla sivulla synnytyssairaalan kohdalla mitään :)

Mutta, ei kai muita ihmeitä tällä erää. Taidan oikasta sohvalle päiväunille kun viime yönä en saanu millään nukuttua, taisin väkisin nuokkua n. 3h. Ihan kuin liskojen yötä olisin viettänyt; oli niiiin nihkeän hiostava viime yö :/

Heipä hei :wave:

Terveisin; Nora ja Vilma 28+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nora79:
Schätzchen: miten en oo ennen tajunnut että olet/olette myös Tampereelta?! Sulla kun ei oo ekalla sivulla synnytyssairaalan kohdalla mitään :)
Mä en oo kans tiennyt, et sä oot :eek: . No, nyt tiedän =) .

Pi pa re: Lisäätkö mulle sairaalaksi etusivulle TAYS:n B) . Kiitos!


ON:
:xmas: -vauveli potkii taas ihan villinä. Siitä taitaa tulla joku urheilija, kun se on niin aktiivinen :D . Ehkä joku tuleva olympiavoittaja :saint: ...

 
ei meillä ainakaan joka neuvola käynnillä kohdunsuun tilannetta katota. multa on katottu tasan kerran, lääkäri ajalla rv 26.

schätzchen: meilläkin vauva vielä istuskelee, pää mun kylkiluissa kiinni oikealla puolella. välillä saa päästä työntää kun painaa ilkeästi.

ä-pakkauksen vaatteet ei kyl musta kutistunu juuri ollenkaan, kaikki ne on pesty.
ja 56cm haalarin meinasin ostaa jos jostain suht halvalla saan.

mä oon kans nukkunu nyt joka yö ihan kellon ympäri. onneksi ei päivällä väsytä. ens viikolla ois neuvola, sit ois perhevalmennus ja sit meen vielä malliksi karvanpoisto koulutukseen (kainalot, sääret, bikinirajat). ja yhtiökokouskin vielä. onpas taas ohjelmaa.
 
Schätzchen: mistäs sitä tietää vaikka tunnettaiskin entuudestaan; ollaan näemmä saman ikäisiä B) Oon asustellut koko ikäni Tampereella, itäpuolella pääosin, lukuunottamatta parin vuoden ydinkeskusta-asumista! Niin ja vuoden verran asustelin Onkiniemessä porukoilla; voin siis sanoa kokeneeni myös länsi-Tampereen asuinolot :) Heh heh, joopa joo...

Jos nyt pääsisin pitkälleen hetkeks, äsken jo yritin, mutta ilmaantui äkillistä ohjelmaa :D
 
Eilen kävin neuvolassa taas. Kaikki oli hyvin, mitä nyt hb oli laskenut 110:een ja aloitin taas rautavalmisteiden käytön. Vauva oli vilkas ja aina karkasi kun kuunneltiin sydänääniä...
Huomenna olisi sitten lääkärikäynti, tosin voi olla että sen joudun perumaan kun miehen piti olla kotona sen aikaa lasten kanssa mutta onkin koulutuspäivä hänellä enkä viitsisi lasten nähden olla "ronkittavana". No, katsellaan nyt...

Äitiysavustushakemukset sain kiikutettua viimein KELAlle eilen, saa nähdä miten nopsaan päätös tällä kertaa tulee pakkauksesta. Viimeks pakkaus oli käsissä kahden viikon sisällä hakemusten postituksesta.

Tiia ja "Elmeri" 29+1
 
moro likat!!
tässä huvin vuoksi laskeskelin meidän porukasta tietoja..

-meitä on yhteensä 133 odottajaa

- suosituin LA näyttää olevan 13.12 (12 odottajaa) seuraavaksi suosituin
päivä on jouluaatto.(9 mammaa)

-poikia olis tulossa listan mukaan 16 ja tyttöjä 9.. (aika poikavoittoinen
kuukausi.)

Eniten synnyttäjiä on menossa tays:iin. peräti 10. seuraavaksi eniten
tyks:iin, oys:iin, ja kättäriin. tuonne kolmeen menossa menossa 9 kuhunkin.

ja paljonhan on tietoja mitkä ei näy listassa. =)

no juu eipä täsä muuta.. ainiin, toistan vielä: olisiko joku halukas ottamaan päivityksen lokakuulle?
 
Moi taas!
Muutama kommentti heti alkuun, eka Schätzchen:lle et mulla oli tuo kuopus vkolle 35 pylly eellä tulossa ja sit käänty vasta, muut kääntyneet jo ennen rv 30 lopulliseen tilaansa. Ja musta olo oli huomattavasti kevyempi kun oli noinkin kauan perätilassa, tässä raskaudessa puskee jo nyt ikävästi päällänsä tuonne alas :(
Ja Mötkylälle, mulla aina olleet nuo sf-mitat yläkäyrillä tai senkin yläpuolella ja silti pienet lapset syntyneet (3130-3440g). Nytkin oli se mitta rv 27+3 jo 29cm eli jo yläkäyränkin yläpuolella enkä siltikään usko vauvan olevan normaalia isompi. Tuohon mittaan vaikuttaa niin moni asia kuten mittaaja, kohdunmalli, vauvan asento jne.
Joku pohti 56cm toppapuvun ostoa, itse en ostais 62cm pienempää. Sinne pitää kuitenkin mahtua villavaatteekkin alle ja vauva kasvaa jo ekojen viikkojen aikana monta senttiä. Ja en usko et ihan nafti puku on kovin lämmittävä.

Mulle tuli pakkaus tänään =) Nopiaa toimintaa ku päätös tehtiin viime torstaina ja tänään sai jo pakkauksen postista! Mä olin tosi tyytyväinen tohon toppapuvun kokoon ja heti se otetaankin käyttöön, vaikka on meillä myös 68cm puvut sekä tytölle että pojalle edellisiltä lapsilta tallessa. Ennen toi pakkauksen puku oli huomattavasti suurempi. Ainut mihin oon vähän pettynyt on noitten sisävaatteitten materiaali, jotenkin tuntuvat liian ohkaselta ja halvalta kankaalta...Ainakin jos vertaa vuoden 2001 ja 2005 vuosien (jotka meillä on olleet) vaatteisiin. Mut kuosit oli ihan kivoja.
Mietin tässä uskallanko lähtä circuittiin illalla ku selkää jomottaa tuolta allaalta ja eilen illalla vähän supisteli.. Vielä ei ole kertaakaan tarttenut väliin jättää, kerran vkossa siellä oon käynyt. Ihanaa hermolomaa ku pääsee pois kotoa =) Ainoastaan vatsalihasliikkeet jätin pois ennen rv20 mutta muuten kaiken pystyn tekeen. Käykö kukaan muu täällä vielä kuntosalilla?
Ja galluppiin vastaus: 110cm oli navan kohdalta mitattuna muutama päivä sitten.

Maikka+rääpäle 28+4
 
Iltaa mammat!

Vyötärögalluppiin, oma navanympärys on 116, mutta kuten Baldmama totesi, niin mullakin on hiukka ollut ylimääräsiä kiloja ennen raskautta.. ;)

Shamandalie Mä valmistun sosionomiks, entäs sä? Ja kukas muukaan oli valmistumassa tässä tän vuoden puolella, jos haluut kertoo, niin ois kiva kuulla.

Pinkeiju kyseli äippäseurasta. Mulla ei oo valitettavasti sellaista tiedossa. En tunne asuinpaikaltani muita kuin työkaverit. Vähän harmittaa, kun täällä etelä-Suomessa on nnin vaikea tutustua kehenkään. Ehkä myös on itse saamaton, mut ei ootullut vastaan ketään kehen haluis tutustua. Mut täytyy sit joulukuun jälkeen mennä johonkin äippäpiiriin, niin toivottavasti sieltä löytyis samanhenkistä seuraa.

Tivoli: ei meilläkään kyl tavisneuvolassa tutkita kohdunkaulaa. Lääkäri sen tekee...

Tuitsu kyselit perhevalmennuksesta meillä on 5 kertaa, joista yksi on tutustuminen sairaalaan. Muut aiheet ovat loppuraskaus, lastenhoito, kasteen merkitys & käytännön järjestelyt ja hengitys&rentoutuminen synnytyksessä. Toi hengitysjuttu hieman hymyilyttää, kuinka siellä pystyy pokalla oleen. Meitä naurattaa mun miehen kanssa ihan hirveesti aina tollasissa tilaisuuksissa, jos siel varsinkin tehdään jotain ihmejuttuja...mut kai sitä täytyy ottaa aikuismainen asennesiihen.
Onks teillä perhevalmennukset läpi käyneet tietoa, mitä tuolla hengitysrentoutus osiossa tehdään?

Ei kai tässä muuta.
Voikaahan paksusti!





 
Täällä nyt onnellinen äippäpakkauksen saanut odottaja :D Kyllä ne vaatteet oli niin söpöjä ja sopivampia kooltaankin kuin nuo esikon (vuoden 2003 pakkaus) jossa kaikki oli 70-80cm. Ja kyllä mä meinaan tuon toppahaalarin ottaa käyttöön heti. Näytti vähän reilulta mutta eiköhän se mene. Esikoilta haalari oli kokoa 80cm, tuo nyt on onneksi paljon pienempi sitä. Ja ne kestovaipat multa jää käyttämättä (laiska kun olen) niin meinasin laittaa HuutoNettiin myyntiin mutta joku taisi kaivata niitä niin voin myydä suoraankin jos ostaja löytyy :) Järjestin tuossa samalla muutenkin vauvan vaatevaraston ja onpas sitä kertynyt jo niin kivasti että yhtään 56-62cm vaatetta ei kyllä tarvi enään ostaa :)

Siinäpä ne tärkeimmät :) eli hyvä yötä ja jatketaan toisella kertaa nyt semmoinen olo että ei tässä koneella enään pysty istuun. Poitsu painaa tuonne keuhkoihin niin että happi tuntuu loppuvan.

Saparo + Tiku Tiikeri 27+6 (ehkä?)
 
Nora79: Asutte sitten aika lähellä meidän nykyistä kämppää...me asutaan annalassa. Täältä haluaisin sitten ostaa rivarin kunhan vaan pääsen töihin, ei viitti nyt ottaa lainaa jota mies joutus yksin maksaan... Mä oon täällä annalassa rakastanu yli kaiken tota metsää kun täällä on ihan kunnon metsää niin paljon,siä saa mennä pieniä kinttupolkuja tai ihan umpinaista oman mielen mukaan ja koirat tykkää kun saavat siä rauhassa jolkotella mun ympärillä ja kiipeillä kiville ym.. :) harvemmin tulee ketään muuta kun hirviä vastaan! :) Minkäslainen koira teillä on? Meillä toi miehen koira on chihuahua ja mulla on sitten sekarotunen jossa on collieta,saksanpaimenkoiraa ja suomenpystykorvaa. Molemmat on uroksia. Chihu on 3v ja mun koira täyttää lokakuussa 5v.

Schätzchen: Osaatko sanoa että onko raholan lähellä mitään KUNNON metsää??mustavuorihan siinä on mutta sekin on suurimmaks osaks varmaan hakattu ja siä kulkee hirveesti porukkaa kuitenkin. Mä tahtoisin sellasen kunnon metsän missä ei keskellä mee mitään valaistuja lenkkipolkuja ja pari puuta ristissä siinä vieressä...Tässä kun yritän miettiä mahdollisia paikkoja niin ei kyllä tuu mieleen mitään...Joskus ylä-asteella kun aikoinaan olin niin muistan että suunnistettiin horhan metsässä ja se oli tosi iso mutta nyt en muista tarkkaan että missä se on ja en tiedä missä kunossa nykyään. Sinnekkin taitaa raholasta kuitenkin olla aika matka...

Mä ostin tänään H&M:stä ihania vaatteita meidän pikku prinsessalle, sellasen nalle haalarin jossa on hupussa korvat ja häntä takana ja sitten college puvun ja bodyn :)
 
Nora79: piti vielä kommentoida tola LA:ta Mä kanssa toivon että syntyis viimestään 20 päivä, mieluusti vaikka jo viikkoa tai pariakin ennen laskettua aikaa. Pääsisi sitten jouluks kotiin. :) ja oishan se tietty lapsellekkin mukavempi kun ei nyt ihan jouluaattona ois synttärit...

Tiia-marianne: Sullahan on kelassa ollu nopeeta toimintaa! :) toivottavasti nytkin.
 
Huomenta!

Täällä oollaan jo hereillä kun kohta pitää mennä neuvolaan.Nykyään tuntuu että kokoajan on jotain "ohjelmaa" kun on ollut just noi kaikki ultrat ja rasitukset.

Hula: Onko teillä tosiaan yhen valmennuksen aiheena kasteen merkitys? |O Mun mielestä aika outoa kun eihän kaikkia lapsia kuitenkaan kasteta.

Siitä tulikin mieleen että kuinkas moni pitää nimiäiset. Ollaan kummatkin kirkkoon kuulumattomia ja minä ihan ateistikin eli meijjän Tirppaa ei kasteta, mut olishan kiva pitää jotkut kemut ihan sukulaistenkin vuoksi.

Ja äippäpakkauksen vaatteista, en mäkään niitä ehkö kaupasta ostaisi mutta kelpaavat vallan hyvin kun kerran ilmaiseksi sai. Se vihree-raitdallinen oli ehkä eniten mun makuun, tykkään tommosista selvistä väreistä en niinkään pastelli-söpöilyistä.

Sit, tietääkö kukaan onko noista äitiysrahapäätöksissä olevista summista otettu jo verot pois vai kuinka? kun mulle tuli tänään sairauslomarahaa ja se oli ihan eri summa kun paperissakin? Toisaalta meillä menee rahat sairauskassan kautta joten päiviä voi olla erimäärä kun paperissa kun maksupäivätkin on eri. Kassasta saa sairausrahat paripäivää kelan päivien jälkeen ja ä- ja v-rahat pari päivää ennen kelan päivää. Ärtsyä. Kun olis kuitenkin kiva tietää milloin saa rahaa ja just kuinka paljon. Mä oon kontrollifriikki.

Viime yön nukuin hyvin, ei ees pissäkäynnin jälkeen joutunut kukkumaan vai heti simahdin. Olinkin päivällä ollut niin ahkera kotihommissa että uni maistui.

Miksiköhän mua ei supista koskaan? tää ei varmaan osaa sit syntyä kun ei ees tuu harjoitussuppareita... :ashamed:

Joh, palaillan.

Tuitsu ja Tirppa 30+3
 
Heippa pitkästä aikaa! Olen heinäkuussa viimeksi kirjoitellut ja mun tiedot on tainnut jäädä laittamatta listaan eli La 13.12 ja oys on synnäri niin ja ikä 24 mies 26..tämä meidän vauva syntyy kyllä jo marraskuun viimesellä viikolla viimeistään, mutta olen kuitenkin seurannut joulukuisia ku la kerran on:O) ä pakkaus on mulle tullu pari viikkoa sitten ja tykkäsin kyllä vaatteista lisäksi ostin huutonetistä 56cm toppapuvun ja on tosi nätti, käytetään äp pakkauksen pukua sitten ku se paremmin sopii. Sukupuolikin on jo tiedossa mutten viitsi siitä täällä kertoa kun joku voi tunnistaa ja perheeltä on salassa pidetty :heart: Sairaslomalla olen ollut jo elokuusta joten aika käy jo pitkäksi..siivousta kyllä riittää eilen saatiin hirmuinen 3 pvän siivousurakka päätökseen ja 3 säkkiä tuli ylimääräistä tavaraa kirparille ja roskiin kaikki tilpehööri.Masun ympärys galluppiin hirvittää vähän osallistua sillä just mitattu ja 125 :x onko teillä ollu unettomuutta? mulla tahtoo yö unet olla 4-6 tuntia ja auta armias jos yöllä herään niin en saa enään unta :( vauvan painoarvio oli 2 viikkoa sitten 1064 ja sf 26 saa nähdä taas tiistaina paljon vauva painaa =) meillä oli pakkas yö nytkin vielä 4 astetta jee talvi tulee :D
 
Tuitsu kelan äippärahapäätoksessä olevasta summasta menee verot vielä,eli jos et ole muutosverokorttia hakenut niin 20% menee veroa. Minä aion hakea muutosverokortin ja vero% tulee olemaan 5. Onneksi olen ollut töissä alkuvuoden ja nyt liiton rahoista on mennyt 20% veroa niin siksi saan pienemmän veroprosentin. Yleensä kaikista Kelan päätöksissä on se summa mistä verot vielä lähtee. Toivottavasti sait jotain selvää tästä sepustuksesta!

(.) Olen tässä pari tuntia kärvistellyt nälässä kun olen menossa sokerikontrolliin labraan. Paastoarvon mittaavat ja sitten aamupala ja sen jälkeen pitää odottaa puolitoista tuntia ja ottaavat toisen verikokeen. Olis ihan kiva jos minäkin olisin saanut kotiin seurantalaitteen, mut ei,pitää ravata labrassa joka kuukausi! Ja mä narahdin paastoarvosta kesällä.
 
Moikka kaikille!

Olis taas kamalasti kaikkee, mitä pitäis kommentoida, mutta kommentoin sitten paremmalla aikaa.

Mua ahdistaa. Piti jäädä tänään ekee päivää pois töistä, kun selkä on niin kipee. Kipu alkoi eilen. Alaselkää särkee jatkuvasti ja kun liikkuu, niin supistaa, mut se ei onneksi satu vatsaan. Olen yrittäny soittaa neuvolaankin, mut ei sieltä kukaan vastaa, kun puhelinaika on vasta 12-13. Istuminen sattuu, samoin seisominen, eikä selällään olokaan tunnu kovin hyvälle. Kyljellään sain kyllä nukuttua aika hyvin. Te joilla on ollut jotain vastaavaa vaivaa, niin onko vinkkejä mistä tämä vois johtua, tai mikä auttais? Tänään pitäis vielä iltapäivällä lähtee ajelemaan viikonlopuks kuopioon, mut saas nyt nähdä kuinka matkan käy. Kai se pitää yrittää lämmittää jyväpussia, jos se vaikka auttais.
 
Moi!
Paljon ollut puhetta vauvanvaatteista... Mä olen pessyt noita mun tytön vanhoja vaatteita eli varmaan kauppaan tulee miehelle lähtö, jos onkin pikkuinen poika... Itsellä on niin vahva tyttöolo, etten viitsi kauheesti uusia vaatteita ostella. Muutaman bodyn ajattelin ostaa ja parit neutraalin väriset pöksyt... =)
Täällä ei vieläkään kelan päätöksiä eikä äippäpakkausta näy... :kieh: olis kiva laitella niitäkin jo valmiiksi, kun tuo kaatuminen säikäytti mut tosi pahasti. Ei näköjään voi koskaan tietää, vaikka pikkuinen päättäisi syntyä etuajassa ja mulla ei ole täällä oikeestaan mitään valmiina...

Omaa (.) sen verran, että olo on paljon parempi kuin vielä eilen... Selkää juilii kyllä inhottavasti välillä. Mun pitäis tässä ilmoitella, että olenko menossa maanantaina töihin, mutta kun en todellakaan tiedä! Olo on ihan ok ja parin päivän levolla on nuo liitoskivutkin ihan oikeasti helpottaneet hiukan. Viime yö oli paljon parempi... Ei sattunut kääntyessä juuri ollenkaan. Sen kyllä taas tietää, että kun töihin joutuu, niin liitoskivut alkaa satavarmasti pahenemaan taas... :( Toisaalta viikkojakin alkaa olla jo 30 kasassa, että pistää miettimään vakavasti... Lisäksi mua hiukan pelottaa mennä töihin, kun pelkään, että kaadun uudelleen tms... :ashamed: No, täytyy tää päivä miettiä ja soittaa sitten pomolle.
Mä olen ihan hirmuisesti miettinyt tuota meidän pikkuisen kokoa. Kun painoarvio antoi sen 1825 grammaa, että mimmoinen jätti sieltä tulee... Tosin tyksin laskujen mukaan mun laskettuaika oli jo neuvolassa laitettu 2 päivää myöhemmäksi. Olisi kuulemma oikea laskettuaika kuukautisista ollut 7 eikä 9 päivä joulukuuta! Lisäksi tulin heti keskenmenon jälkeen uudelleen raskaaksi, joten mulla ei ole tuosta oviksesta tietoa... Rakenneultrassa laskettuaika siirtyi sinne 4.12, mutta ei sitä lähdetty muuttamaan, kun se oli alle viikon... :eek:
No, pääasia, että pikkuinen sais kelliä turvallisesti mahdollisimman pitkään...
Tämmöistä tänne perjantaipäivään...

Riikkuli 29+5
 
Huomenta :wave: !

Ihanaa, kun mulle oli niin paljon kommentoitu :D .
Pienet asiat tekee onnellisiksi...

Nora79:
Schätzchen: mistäs sitä tietää vaikka tunnettaiskin entuudestaan; ollaan näemmä saman ikäisiä Oon asustellut koko ikäni Tampereella, itäpuolella pääosin, lukuunottamatta parin vuoden ydinkeskusta-asumista! Niin ja vuoden verran asustelin Onkiniemessä porukoilla; voin siis sanoa kokeneeni myös länsi-Tampereen asuinolot Heh heh, joopa joo...
Mä oon sua vuoden vanhempi (joulukuinen :saint: ) enkä ole syntyperäinen Tamperelainen, mutta 10 vuotta täällä asuneena en pitäis ollenkaan mahdottomana, että tuntisimme toisemme jostain =) .

Pi pa re kirjoitti:
- suosituin LA näyttää olevan 13.12 (12 odottajaa) seuraavaksi suosituin
päivä on jouluaatto.(9 mammaa)
HURRAA 13.12. :heart: :heart: :heart:

Kiitos lohdun sanoista Maikka79. Yritin illalla jutella vauvalle, että jos 5 viikon sisällä vaikka kääntyisi, niin olisi hänellekin mukavampi maailmaan tulo... :heart:

Suzyco: Mä oon itse niin vannoutunut lenkkipolkujen kannattaja, etten kyllä äkkiseltään tiedä kunnon metsää. Itse juoksin ennen raskautta Rahola-Kaarila-Tohloppi suunnalla, missä mun mielestä on tosi hyvät lenkkeilymaastot, mutta ihan lenkkipolutonta metsää en osaa kyllä sanoa :/ .

Tuitsu: Meillä on myös yksi valmennus seurakunnan esittäytyminen ja ristiäiset.

Tivoli: Meilläkään ei tutkita kohdunkaulaa kuin lääkärin toimesta, eli seuraavan kerran varmaan sit viikolla 36 vai milloinkohan se sitten olikaan...

ON: Ostin eilen suloisen pienen 56 cm bodyn vauvalle :heart: . Tänään ajattelin taas vähän katsella hänelle jotain kivaa. Mustakin nimittäin tuntuu samalta kuin Porschesta taannoin, että aika on nyt pysähtynyt. Toisaalta 10 viikkoa on tosi lyhyt aika, mutta toisaalta töitäkin on vielä 5 viikkoa ja nythän on vasta syyskuu...Täytyy siis shoppaillen konkretisoida tilannetta :D .
 

Yhteistyössä