Joulun odottajat TAMMIKUUSSA

Tännekään ei kuulu mitään kummempaa. Melko kivuttomia supistuksia tullut illalla ja ainoastaan muutama kipeämpi ja sit tuntuu sisäreisissä välillä. Mut niitä tulee yleensä silloin kun kävelee...varsinkin silloin kun synnärillä ravasin rappusia niin alkoi tuntua sisäreisissä ja alaselässä. Mut ne on vain yksittäisiä...

Snoopy mulle lääkäri sanoi muutama päivä sitten kun käytiin kontrollissa että vauva kasvaa korkeintaan tästä sen 100g eli silloin viikkoja oli 40+2 eli vaikka menee yliajalle niin ei kasva enää paljoa viimesinä päivinä. Sulla saattaa olla ihan lähellä jos kerran tuntui tolta että vauvan pää on ihan alhaalla. Oon lukenut että monilla tulee sellanen tunne kuin appelsiini olis jalkojen välissä ja sit on synnytys käynnistynyt. Saa nähdä lähetkö sä ens yönä
=)
 
:headwall: Mä mihinkään lähtenyt... Mut pää tosiaan tuntuu tuolla ihan alhaalla edelleen. Kävely ei tunnu yhtään kivalta :x Ja pitäisi tosiaan tuon koiruuden kanssa lähteä lenkille. Piha on liukas kuin curling-rata, toivottavasti selviän ehjin nahoin.

Ja kiitos Misse81 tuosta paino-infosta :hug: Olen ollut tosi hermostunut juuri sen takia, että pelkäsin vauvan olevan jo jättikokoinen. Nyt on ainakin yksi asia vähemmän stressattavana B)
 
mä täältä yritän teille lähettää suppareita, mitä noi tammikuiset ryövää :LOL:

:hug: jaksamisia, enää ei oo montaa päivää. tiedän ettei tuo kommentti mitään auta :ashamed:

en malta pysyä täältä pois, enkä osaa tuonne toiselle puolen kirjoittaa ku osa teistä viel täällä.
 
Huomenta vain täältäkin. Tuntuu et joka aamu tulee kirjoteltua samat jutut kun ei mitään uutta oo tapahtunut. Heräsin muutaman kerran kun reisiä tai lonkkia särki, en muista ihan tarkalleen mihin kohtaan mut asennon vaihto helpotti, muistan vain että kipu tuntu aika kovalta. Mietin vain aamulla et olisko ollut supistuksia mut en osaa sanoa kun olin puoliksi unessa. Mies myös sano kun valvo pidempään että kuulu sängystä valitusta ja kuorsausta. Oon alkanut loppuaikana kuorsaamaan :LOL:

Lilleriina joo tuolla tammikuisissa käy sellanen tohina että ei meinaa perässä pysyä kun kaikki lähtevät synnyttämään...Kiitos sullekkin tsempeistä, kiva ettei meitä ihan kokonaan ole unohdettu.

Onkohan meitä oikeesti enää muita kun snoopy, enkuli ja mafiamamma? Ei oo ainakaan muista kuulunut mitään...

Tänään ajattelin keksiä niin paljon touhuumista ettei mee kaikki aika miettimiseen että millon tää tulee. Ja pitäisköhän illalla mennä saunomaan äipälle kun ei tota omaa saunaa ole...

Me viimeset voitas muuten lähtee samaan aikaan synnyttämään niin ei kukaa jää tänne yksin kärvistelemään

Misse81 40+6
 
Pikaisesti: Poika syntyi 27.12. Vihdoinkin... 3985g ja 53 cm! Eilen kotiuduttiin ja nyt opetellaan elämään tämän ihanan pakkauksen kanssa. :heart:

4. Käynnistys tuotti siis tulosta ja kovan työn kautta saatiin poika maailmaan. Tarkempaa kertomusta myöhemmin...
 
Äippäpolilla käyty.. Kaikki vallan mainiosti, eikä vaavalla näytä olevan mitään kiirettä ulostautua.. :headwall:
Painoarvioksi tuli 3,5-3,8 kg (rv 40+6)
Eli ei mikään kauhea mammutti ole tulossa, suht normi kokonen.. Onneksi.. Mä jo aattelin et sieltä on tulos joku paljon päälle nelikilonen..
Mutta ei noi lääkärin sanat paljoa lohduttaneet, kun sanoi että annetaan mennä sen kaks vkoa yli eli vielä vko ja sit ruvetaan käynnisteleen jos ei muksua rupee kuuluun.. :p Kohdunsuu oli pehmeä, 1,5 cm pitkä ja sormelle auki että jospa se tässä kohtapuoliin tekis tuloa..
Toivossa on ainakin hyvä elää.. Saatiin mukaan aivan ihana kuva nyytin kasvoista.. oli niin sulonen!! :heart:

Mulla on närästys kyllä kavunnu ihan uusiin mittoihin! Yöstä ei tuu mitn jos ei oo rennietä.. ja yleensä niitäkin menee ainakin kaks per yö..
Onko teillä muilla ollu närästystä?
 
Onnea Minky :heart: ! Tulehan jakamaan synnärikertomus, kun jaksat ja ehdit. Jännittelin täällä kovasti teitin puolesta!

mafiamamma, luulin itsekin, että närästys helpottaa kun vauva kiinnittyy. Helpottikin hetkeksi, mutta nyt on tullut takaisin ja iskee aina makuulla. Rennietä minäkin popsin pari kpl:tta ennen nukkumaanmenoa, ja on kyllä auttanut. Onko sulla joku tietty ruoka mikä tuon närästyksen aiheuttaisi? Mulle riittää lasi vettä, niin jo polttaa rinnassa ja kurkussa saakka :x
Saitteko ultrakuvan mukaan ä-polilta..? Vau. Mä en oo ikinä edes kysäissyt saisiko niitä mukaan. Meillä on neuvolassa (ikivanha) ultralaite, jonka kanssa on melkein joka käynnillä vaavia katseltu. Parina viime kertana ei oo enää päästä eikä kasvoista saanut minkäänlaista kuvaa, kun on ollut tuolla niin alhaalla kiinnittyneenä :/

Misse81, samat jorinat täälläkin päivästä toiseen *huoh* Mutta eipä tässä tilassa paljon muuta ajateltavaa ole. Ja jos jotenkin onnistuu hetkeksi saamaan ajatukset pois synnytyksestä niin eiköhän tuo puhelin ala piippaamaan ja joku ystävällinen taas tiedustelee ollaanko sitä jo laitoksella... Mulla on muuten tää itsensätutkiskelu mennyt jo ihan uusiin sfääreihin; laskeskelen epätoivoisesti supistuksien väliä (voihan sitä lähteä synnyttämään jos niitä tulee 3 tunnin välein, voihan!! :p ), vessassakäynnin jälkeen on kurkattava josko mahdollinen limatulppa olis irronnut, vatsaa peilailen, jos vaikka olisi laskeutunut enemmän (jos se vielä tästä laskee, se on jo polvissa :/ )...
 
Mafiamamma: juu, sitä närästystä on täälläkin reilusti... ja ihan sama, mihin aikaan vuorokaudesta. Toissapäivänä kotoa poissaollessamme koira söi puolpakettia (eli sen kaiken, mitä paketissa oli) Rennietä... passitin sitte miehen apteekista shoppaileen lisää, kun ilman en tosiaankaan voi olla. Tuumasin, että ei sitte mitään perhepakettia, ku eiköhän tää tästä kohta synny ja närästyski helpota. Onneks osti kuitenki ison paketin, ku eilenki meni monta tablettia...

Näillä näkymin sitte huomenna neuvolaan... Tänään semmonen olo, ettei huvita mikään, kun ei toi pentukaan suostu ulos. Ei mitään oireita, jotka mahdolliseen synnytykseen viittais. Jos makais koko päivän sängyssä kirjoja lukien ja leväten...

enkuli + pentu 40 + 6.
 
Onnea taas kaikille jakaantuneille! :flower: Ja te joka viä kärvistelette niin ottakaa nyt aikaa itsellenne ja levätkää oikeen kunnolla,kohta siihen ei enään oo mahdollisuutta. Meillä vaikka on "helppo" lapsi, jos lapset nyt ikinä on helppoja... niin silti oon väsyny. Mweillä on joku ihmeen tyytymättömyys kausi menossa...mikään ei ole kyllin hyvää arvon neidille. No ehkä se tästä! Tsemppiä teille jäljellä oleville! :)
 
Täällä minäkin käyn edelleen kattelee ketä vielä on yhtenäkappaleena :LOL: ja vasta sitte suunnistaa kattelee tuonne vauva-osastolle... en vaan jaksa ja ehdi kommentoida aina...
mutta joka tapauksessa kaikille hirveästi halauksia :hug: näille loppupäiväille jotka tuntuu sairaan pitkille ja varsinkin kun kaikki kyselee että vieläkö ja vieläkö?? :( :( ihan kun itse haluais tahallaan pitkittää lähtöä... mutta vaikkei se yhtään nyt lohduta niin kyllä se sieltä aikanaan tulee :ashamed:

Täällä yritellään pikkusen kans päästä jonkunlaiseen rytmiin kun nyt menee niin että päivisin kun koululaiset ja tuo nelivuotias pitää mekkalaa niin nukutaan hyvinkin 3-5h unia ja illasta kun hiljenee niin heräilee jatkuvasti ja yks yökin keikuttiin hereillä vissiin vajaa kahdesta tuonne melkee seittemään niin että muutaman minuutin nukkui ja aina heräs...
mutta päivä kerrallaan ja jospa se rytmikin löytyis kun loppiaisen jälkeen koulut alkaa ja kokosakin rytmit on pakko saada taas jollekkin tolalle ;) :whistle:

Tonne profiiliin laittelin yks päivä kans uuden kuvan Vertti-tytöstä :LOL:

**muoks.vielä**
Olin ihan unohtaa onnitella taas uusia vauvautuneita :flower: :flower: kukkasia kaikille uusille vauvoille ja vanhemmille...


Äitiliini sekä

 
Minkylle ensinnäkin onnea kovasti, vihdoinkin sait sinäkin vauvan kainaloon :heart: :heart: :heart:

Mafiamamma täällä myös närästys lisääntynyt selkeästi. Viime yönä sain napsia pari rennietä kun niin kovasti närästeli. Mulla muuten kohdunsuulla ihan sama tilanne kuin sulla. Lekuri oli sitä mieltä että kun kunnon synnytyssupistukset alkaa niin lähtee varmasti synnytys hyvin käyntiin kun on valmiiks jo paikat kypsyneet, mut saa nähdä =)

Snoopy saa todellakin tuulettaa =) Katsotaan tuleeko lähtö sulla ens yönä...Pidetään peukkuja :flower: Onko ollut supistuksia?

Ihana kuva Vertti-tytöstä äitiliinillä :heart:

Täällä vauva puskenut ihan hirveästi koko päivän ja vatsa pinkeenä koko ajan. Supistukset ehkä vähän napakampia kuin aikasemmin. Vähän rupes tuntumaan enemmän alaselässä ja alavatsassa kun touhuilin aikasemmin keittiössä. Myös reisiin tuli sellanen hassu tunne, ihan kuin olisivat kauhean painavat. Nyt tosin vähän rauhottui kun istahdin. En jaksa kuitenkaan uskoa että noi nyt tarkottais mitään kun kuitenkin iltaa kohden loppuvat :headwall: Parempi alkaa vain touhuamaan jotakin muuta että saa muuta ajateltavaa

Misse81 40+6
 
täällä kans hengessä mukana.. :heart:
aina pitää käydä katsomassa mitä tällä puolella on tapahtunut... joka aamu ja ilta.. ja päivä... :LOL:


onnea vauvautuneille!! :flower:

snoopy taitaa kohta päästä tositoimiin ja supistuksia lopuillekkin, ei enää montaa oo jäljellä.. :) :)
 
Eli meille syntyi 27.12.07 tyttövauva. Neidillä oli/on pituutta 52cm ja painoa 3900g. Synnytys oli pitkä (16,5h) ja kivulias, siis TODELLA kivulias. Sairaalassa jouduttiin viettään viikko kun meillä molemmilla nousi tulehdusarvot. Mutta nyt on kaikki hyvin ja eilen päästiin viettään normaalia vauva-arkeakin :heart:

Nora ja Vilma 1vk
 
Tsemmpiä kaikille teille loppumetreille!!!! Tiedän todellakin miltä tuntuu tuo ylimeneminen...

Elikkäs voisin kertoa hiukan omaa synnytystäni...

Kävin vkolla 41+2 Tyksissä äippäpolilla pyytämässä käynnistystä, koska en pystynyt enää nukkumaan ja mulla oli todella suuri huoli vauvan koosta. No, ultrassa arvioivat vauvan kooksi 3,7-4 kiloa ja käynnistysaika varattiin seuraavalle päivälle eli 19.12.
No, esikoinen lähti illalla mamman ja pappan mukaan ja me jäätiin miehen kanssa kotiin lepäämään tulevaa koitosta varten...

Nukuin yön paremmin kuin moneen kuukauteen enkä ajatellut koko synnytystä yhtään. aamulla sitten virkeänä ja levänneenä Tyksiin... Lääkäri tuli opiskelijan kanssa aamulla puhkaisemaan kalvot tai ainakin niin he luulivat tehneensä. Mitää ei tapahtunut. Ei tullut lapsivettä ei supistuksia. Olin edelleen sen 4 senttiä auki, minkä olin ollut jo edellispäivän sisätutkimuksessa. Kysyin, ett miksi ei tullut lapsivettä, niin lääkäri vastasi, ett pää on niin alhaalla, ettei sitä pääse sieltä tulemman. No, kätilö laittoi oksitosiintipan ja mitään ei tapahtunut. Istuin 5 tuntia tipalla ja se oli täysillä, mutta ei saanut mitään aikaiseksi.
No, kätilövuoro vaihtui klo 15 jolloin mulle tuli vanhempi ihana naiskätilö. Hän teki sisätutkimuksen ja ilmoitti heti, ettei synnytys ole käynnissä, koska kalvot on EHJÄT!!!!! Hän rikkoin kalvot klo 15 jolloin alkoi lapsivettä lorahdella ja samaan aikaan alkoi ihan järkyttävät supistukset. Sain ilokaasua ja kätilö kysyi haluanko epiduraalin, koska kivut oli niin hirveät, että huusin hoosiaannaa täyttä kurkkua. En halunnut epiä, koska esikoisesta tuli niin huono olo, kun sain sen. pyysin kohdunkaulanpuudutteen ja sain sen klo 16, mutta se ei kyllä auttanut mitään... Silloin olin auki 6 senttiä. Supistukset oli niin kamalia enkä osannut ottaa niitä vastaan, vaan jännitin koko keholla jolloin kätilö ilmoitti, että ponnistusvaiheessa hän ei sitten katso jännittämistä, vaan silloin annetaan mennä ja auki ja TÄYSILLÄ. No, joskus 16.25 sanoin, ett ponnistuttaa ihan hirveesti jolloin kätilö katsoi, ett alan olemaan lähes auki ja klo 16.30 sain alkaa ponnistamaan. Ja ponnistin elämäni kyllyydestä ja huusin kuin hullu. Mä en ole koskaan rääkänyt niin kovaa, mutta se kuulkaa auttoi!!! klo 16.40 oli "pikkuinen" neiti maailmassa. Painoa siis oli 4450 grammaa ja pituutta 54 senttiä! Synnytyksen kestoksi merkattu kokonaiset 1 tunti 40 minuuttia. Suurin ihme oli se, etten revennyt eikä tarvinnut epparia tehdä. Verta menetin paljon, kun alkoi joku suoni vuotaa kohdussa, mutta 2 eri lääkäriä kävi tilanteen tarkastamassa ja totesi, että vuoto oli loppumaan päin. Synnytyskertomukseen kätilö on kirjoittanut, että synnytti isokokoisen tytön alle kahdessa tunnissa. kokemus oli ihan hirvittävän kivulias, mutta uskokaa, kun sanon, että kaikki unohtui samantien. Istukka mulla ei taaskaan irronnut millään itsellään ja sitten kätilö suoraan sanottuna hyppi käsillään mun vatsan päällä, kokemus sekin. Oksitosiintippaa jouduttiin laittamaan kunnolla ja verenvuotoon sain kanssa jotain lääkettä... Kaikki siis meni hienosti ja tässä ollaan 13 päivää vanhan neidin kanssa ja opetellaan taas tätä vauva-arkea... :heart:

Tsemppiä teille kaikille!!!!!!!!!!! :heart:

Riikkuli ja pikkuinen 13 päivää
 
lilleriina: jännää.miten erilailla lasketaan synnytyksen kesto: Mulla laskettiin yli 9h ja siitä hetkestä kun lääkäri ekan kerran kurkkas. :eek: Todellisuudessa siitä meni reilu 3h ennen kuin ees supparit alkoi... :whistle: Ja sama Riikkulille, me oltiin vielä samassa paikassa. :eek:

Tsemppiä jos täällä kokonaisia vielä paikalla on, ja tehkää niille jokojoko kyselijöille kiusaa ja laittakaa puhelin kiinni niin siinäpähän on sitten miettimistä. :kieh: Se vaan on niin ärsyttävää, ihan kuin tosiaan jättäis kertomatta kun vauva syntyy, tai ihan kuin ois itestä kiinni ettei vielä ole mennyt. :kieh:

Ja onnea vauvan saaneille. :flower:
 
Onnea Nora ja Minimi :heart: :heart: :heart:

Kiitos Riikkulille synnytystarinasta :flower:

Mulla olis kohta neuvolaan lähtö. Käyn vaan tsekkaan virtsan ja verenpaineen en tiedä kattooko muuta.

Mulla aamusta saakka tuntunut alaselässä jomottelua, mut tota nyt on lähes päivittäin. Oisin kysellyt teiltä vielä limatulpasta, et voiko se siis olla kirkasta paksua limaa? Mulla valui aamulla ihan hirveesti kirkkaan harmaata paksua limaa ja sitä tuli aika paljon. Sori saattaa kuulostaa ällöltä mut kun ihmettelin vain tota, kun sit taas oon kuullu et limatulpassa tulee jotain veriviiruja mut ei tossa kyl ainakaaan vielä ollut....

Mikäs vointi muuten Snoopylla onko alkanut supistelemaan?

Me yritetää vielä kärvistellä täällä

Misse81 41+0
 
ei mulla mtn tiettyä ruokaa ole mikä aiheuttaisi närästyksen, se vaan alkaa automaattisesti yötä kohden ja nukkumaan mennessä närästään.. ehkä se on se makuuasento, kun ne pääsee kaikki hapot valuun kurkkua kohti.. ota ja tiedä..

mä olin ihan pettyny tuohon äippäpoli käyntiin, kun viimeksi kun kävin se sisätutkimus sai aikaan suppareita ja nyt ei tullut edes yhen yhtä.. tai no harjotussuppareita, mut niitä nyt ei lasketa..

Joo saatiin tosiaan kuva mukaan, olin itekin vähän äimänä kun se iski sen kuvan kouraan, kun eivät oo antaneet yleensä kuvaa, muutaku niskapoimu- ja rakenneultrassa.. mutta oli kyllä iloinen yllätys, ja sen takia saatiin vielä päästä niin hyvä kuva kun oli vähän noussu muksu ylöspäin..

pitää vissiin mennä apteekkiin ostaan niitä microlax-peräruiskeita, tai jotain semmosia, kun neuvolantäti sanoi että sillä vois olla jotain vaikutusta supistusten alkamiseen, kun suoli rupee toimiin niin ärhäkästi niin lähellä muksua.. :kieh: tiedä sit onko siitä muuta apua ku et saa vaan istua koko päivän pöntöllä.. :LOL:
mut yrittänyttä ei lasketa.. :D

(41+0)
 
Mä tulin justiinsa neuvolasta (vaikka siis lupasinjavannoin, että en sinne mene! :kieh: ). Tää oli nyt siis viimeinen kerta. Tänään pitäisi varata aika yliaikaiskontrolliin ensi viikoksi. Miten on, otetaanko sinne mukaan sairaalakamppeet, vai lähetetäänkö sieltä vielä kotiin...?

Mä luulen Misse81, että sun tulpat tais myös irrota. Eipä minullakaan mitään veristä tulppaa tullut, vaan (ÄLLÖVAROITUS!!!!! :x ) sellaista kellertävää ja kirkasta venyvää limaa. Ei voinut sekoittaa valkovuotoon, tää limatulppa oli paljon paksumpaa.

Ultrattiin taas neuvolassa, ja pää on nyt niin alhaalla kuin vaan voi olla. Ja se kyllä tuntuu. Neuvolatätskä veikkaili, että kohdunsuukin taitaa olla hyvällä mallilla avautumassa. Vauva ei enää mahdu olemaan kunnolla oikein mitenkään päin kohdussa, ja oli tällä kertaa venyttänyt itsensä oikein kunnolla pystysuuntaan, sf-mittakin näytti siis sen takia hulppeita lukemia. Kaikin puolin olisin siis valmiina synnyttämään, mutta ei niin ei :headwall: Mikä ihme tässä nyt oikein päistää, ettei vauvaa näy eikä kuulu?!

-muoks- kiitti mafiamamma!!! *juoksee kohti apteekkia hakemaan microlaxeja...* :LOL:
 
hei pitkästä aikaa. Elokuussa tais olla...

ja onnittelut kaikille joilla odotus jo päättynyt, siis suurimmalla osalla, itse asiassa siis melkein kaikilla..

täällä menossa 41+5 ja maanantaina käynnistys.. kolmas lapsi ja kolmannen kerran sain käynnistys päivän.. ja toivottavasti kolmannen kerran synnytys käynnistyy kaks päivää ennen sitä.

snoopy, mulle ainakin sanottiin neuvolassa että varautua siihen että jos käynnistetään, jo yliaikaiskontrollissa.

kyselin eilen tuolla mitäs nyt-palstalla vauvan matalista sykkeistä, meillä kun kävi käyrässä syke siis alle sadan. mutta sain siihen selityksen synnäriltä..

mutta supistuksia kaikille, ja kipeitä sellaisia mielellään..

:wave:
 

Yhteistyössä