Joulun odottajat TAMMIKUUSSA

Olipas kiva synnytystarina minimillä :) Mä vielä sulattelen omaa synnytystäni eli laitan tarinaa sitten kun olen synnytyksen kanssa sinut eikä se enää kummittele mun mielessä :/

Oon hengessä mukana kaikkien la:n ylittäneiden kanssa! Meillä neiti syntyi 41+3 . Ensimmäiset tehokkaat supistukset kun tuli, tiesin että ei montaa tuntia mene että saadaan lähteä synnärille. Limatulppa alkoi irtoamaan 3pv aiemmin. Että lohdutuksena teille kärvistelijöille, lähtö saattaa tulla ihan koska vaan :)

Meille on neuvolan täti ulossa kotikäynnille tänään! Ihan odotan sen tuloa, saadaan tietää paljonko tyttö painaa! Olis niin kiva kun typykkä painais ainakin syntymäpainonsa verran niin saatais lähteä lyhyelle ulkoilureissulle :)

Terveisin: Nora ja Jenny 12pv (Ajateltiin että tytöstä vois tulla tuo Jenny, mutta saa nyt nähdä )
 
hei älkää ny kaikki lähtekö synnyttään!!! en mä halua tänne yksin jäädä!! :eek:
täälä kun ei edelleenkään mitn merkkejä tositoimiin pääsemisestä.. :headwall: Vaikka nyt en kyllä ihan varma haluanko edes ennen huomista synnyttää, kun huomenna olis vielä neuvola.. Ja kun mulla on pieni pelko et tuo pyörähti eilen illalla ympäri tuola yksiössään.,. Maha oli niin periskummallisessa asennossa ja sattui ihan pirusti mahaan kun toinen punkes ihteänsä ihan tosissaan.. Ja nyt on lantio, lonkat ja alaselkä suoraan sanottuna ihan helvetin kipeenä.. :'(

Ja kaiken kukkuraksi heräsin aamulla tuhisevan nokan kanssa, että flunssaakin näköjään vielä pukkaa päälle.. on niin väsyny olo.. joka lihasta kolottaa, jalat on yhtä lyhtypylvästä ja sormien niveliä särkee.. (kummankin nimettömän nivelet myös naksuu..)

Anteeks kaikille, tää nyt on vaan yhtä valitusta koko juttu.. mutta kun olo vaan on niin kertakaikkisen surkea ettei oikein pirteänä ja positiivisena jaksa olla..

Mutta toivottavasti teillä muilla on asiat hitusen paremmin ja onnea Misse81 jos pääsit jo synnyttään!! :heart:

41+3
 
En mä ainakaan jätä sua tänne mafiamamma. Tänään on tullut törkeen kipeitä supistuksia, passitin miehenkin ottamaan nokkaunet jotta jaksaa tulla tukihenkilöimään kun lähtö tulee. Yllispyllis ne supparit hävis pari tuntia sitten johonkin ja nyt ei taas mitään fiilareita |O |O |O *repii pelihousunsa*
 
Eikä oo muuten täälläkään aikomustakaan lähteä yhtään mihinkään... hyvät päiväunet tuli kuitenki just otettua, että jaksaa taas ensyön valvoa, kun pentu möyrii masussa...
Ei kai tässä auta, kun huomenna taas neuvolaan ihmettelemään näitä turvonneita sormia... :ashamed:

enkuli ja pentu 41 + 3
 
hihii.. jotain edistystä, just kun lähin täältä valittamasta ja menin vessaan käymään niin bongasin limatulpan! :D
Jospa sitä sais jo ens yönä olla lähössä.. :p
Toivossa on hyvä elää, mutta mun harmiksi joudun kuitenkin meneen tietty sit huomenna neuvolaan.. ois just niin mun tuuria..
 
Hienoa, mafiamamma!!!! Mulla irtos viimeiset rippeet limatulpasta eilen, ja nyt alkaa niitä oikeita suppareita taas tulemaan. Josko varovasti uskaltaisin minäkin toivoa, että tänä iltana/yönä lähtö tulisi. Tulikos sulla paljonkin sitä limaa..? (joo-o, kivat on puheenaiheet :p )

Saunan laitoin lämpenemään, josko vähän auttaisi näihin kipuihin. Sattuu ihan per**sti, mutta täytyy yrittää vaan ottaa positiiviselta kantilta. Josko ne supparit jo kohta tihentyisi tarpeeksi... :whistle:
 
No niin hyvää alkanutta vuotta 2008 :flower:

Synnytyskertomusta tulin teille väsämään:

20.12.07:
Yöllä kolmen aikaan siis lorahti housuun jotain vessa reissun jälkeen ja nousin ylös tarkastamaan että mitä oli ja jotain vaalenpunesrtavaa se oli, joten luulin sitä lapsivedeksi, mutta ilmeisesti ei kuitenkaan sitä ollut.
No eihän siinä enään maltanut nukkumaan pistää kun vihdoin jotain tapahtui, no sitten odottelin josko jotain lisää alkais tapahtuun ja välillä aina lorahtelikin housuun ja minä ihan innoissani :D No joskus puol viiden aikaan sitten alko supistukset 8-12 min välein, jossain vaiheessa jo meinas masennus iskeä kun tuntui että ei etene yhtään.
Joskus yheksän aikoihin herättelin miestä, että tänään ainakin käydään mutka tekeen synnärillä jos ei muuta ja puol kympin aikoihin soittelin synnärille ja sieltä sanottiin ettei vuoto ole lapsivettä ja tulla kun supistukset 5 min välein.

Kymmenen aikaan sitten supistukset alkokin säännöllisiksi ja tuli 7 min välein ja sitten käskin miestä soittamaan veljelleen että valmistuu siihen että katsoo tänään esikoista. Tuntui ikuisuudelta kun supistukset tulivat 7min välein ( eikö se väli ikinä lyhene ) vihdoin alkoi 6 min välein ja sitten alkoi jo tuntumaankin.
Käpristelin ja yritin hengitellä aina kun supistus tuli ( esikoinen oli aivan ihana kun aina kun mulla tuli supistus niin hän tuli minua silitteleen ja haki mihenkin minua hoivaamaan :heart: )
Kahentoista jälkeen alkoi olla jo niin tuska että sanoin miehelle, että ihan sama onko 5 min välein vai ei mutta nyt voi soittaa hoitajan paikalle ja lähetään.

Sairaalassa oltiin varmaan vähän ennen yhtä ja auto matka oli yhtä helv... Meidät kirjattiin sisään 13.15 ja silloin olin muistaakseni 6cm auki. Meidät otti vastaan sama kätilö mikä oli esikoisellakin, ei oikein tykätty siitä, mutta onneksi vaihtu sitten toinen joka oli aivan ihana ja kannustava.
Sain kohdunkaula puudutteen, mutta siitä ei ollut mitään iloa, ilokaasua yritin vedellä ja siitä sai jonkun verran apua ainakin siihen että hengitti oikein.
Sitten kun alkoi ponnistuttaan niin se oli ihan kauheeta ja silloin pääs ääntäkin mun suusta kun teki niin kipeetä :D
Ja vihdoin ja viimein kätilö anto luvan ponnistaa ja minähän ponnistin. En kerennyt edes hengittää siinä välissä kun vauva tuli kun supistus oli niin voimakas ja ponnistamisen tarve suuri.
Ponnistus vaihe kesti 3 min. Napanuora oli löysästi vauvan kaulan ympärillä. Vauva sai 9 pisteitä ja olin niin onnellinen kuin sain vauvan rinnalleni.

Olo oli aivan erilainen kuin esikoiselta, silloin olin niin kipeä ja väsynyt, että en jaksanut mitään, mutta nyt oli niin ihana olo tila että jo sen takia tämän vois kokea vielä :heart:
Kahvit pästiin sitten juomaan käytävälle kun oli niin tungosta.

Kovasti voimia teille jotka vielä odottelette vuoroanne ja pidetään peukkuja pystyssä että tänään on teidän vuoronne
:hug:
 
juu on kyllä puheenaiheet.. :D Kyllä sitä aika reippaasti tuli, veriskraidut seuranaan.. Että saa nyt nähä kuinka kauan joutuu viä kärvisteleen.. Sairaalakassinkin sain vihdoin ja viimein pakattua.. nyt kun oikeesti jotain tapahtui, niin viitsi sen pakatakin.. kun ei ole ollut innostusta pakata tavaroita valmiiks laukkuun homehtuun..

Oli kyllä päivän paras tänään, kun oma äitini soitti äidilleen jotta saa nähä tuleeko tänä yönä kun limatulppakin tuli.. Niin mummu siihen jotta niin alapäästäkö se limatulppa tuli? :LOL: Ei kun korvasta vedin ulos.. :D

Tekee ihan tolkuttomasti mieli karkkia.. :p
Juuri kävin suihkussa, että on ainakin sit puhdas olo jos jotain sattuis tapahtuun.. :)
 
Mä alan pikkuhiljaa tekemään lähtöä synnärille. En usko, että ilman vauvaa takaisin enää tullaan :heart: Isäntä meni hetkeksi lepäämään, mutta mä en näiltä supistuksilta saa enää unta. Huh, kun jännittää! :D
 
Missellä ja Snoopyllä taitaa molemmilla olla jo hommat hoidettu... Vau!
Vielä kun tämäkin tästä joskus, jos sais tuon pienen ees jotenki kiinnostumaan syntymisestä... Auttaiskohan jos menis kolaamaan lumet pihalta?
 
Piha putsattu perusteellisesti... ja kyllä tommonen rehkiminen vielä joulukuussa suppareita toi... nyt ei sitte niiQ mitään. Tässä alkaa kohta oikeesti väsymään. Kohta lähettävä taas neuvolaan ihmettelemään turvotuksia ja toteamaan, että noh, paineet ainaski on koko raskauden ajan ollu kuin huippu-urheilijalla...

Mutta, jos tää ei kohta ala syntyyn, enkä saa kunnon unia ennen synnytystä nukuttua, voisin tilata heti synnytyksen jälkeen itselleni lepoloman joltain psykiatriselta osastolta...
 
Juu taitaa tosiaan olla missellä ja snoopylla jo kohta nyytit sylissä..
itse kävin tänään neuvolassa ja kaikki oli pikkuisella hyvin, vähän oli proteiinia pissassa mutta tuumas jotta johtuu tuosta irronneesta limatulpasta.. painoakin oli tullut kilo viikossa, turvotusta ja nesteitä enimmäkseen..
Perjantaina olis kello 8 aamulla osastolle aika, jollei oo syntyny ennen sitä. Ja sielä sit rupeavat käynnistelemään.. Että tässä ois muksulla kaks ja puoli päivää aikaa tulla itestään ulos..
Tänään taas ottaan saunaan kunnon löylyt.. Lenkkeillä kun ei voi, kun on alaselkä ja lantio niiin kipeenä.. ja kävelykin on tätä nykyä sellasta vaappumista että..
 
enkuli ja mafiamamma onko enää muita??
:hug: teille!!

Vähiin on käynyt meidänki porukka tällä puolen. Hus nyt loputkin matkaan!!!!!

Hengessä edelleen mukana: Lumienkeli ja tytär

MUOKS!! onhan se oikku vielä!! :) :hug:
 
Missellä ja Snoopylla homma lienee jo voitonpuolella, mutta ei ole pitkä matka enää meillä muillakaan.
Sain vihdosta huomiselle aamulle ajan äitiyspolille mahdollisen perätilan varmistamiseksi ja synnytystavanarvioimiseksi. Ja jos onkin raivotarjonnassa niin kait tekevät sitten yliaikaissuunnitelman. Täytyy sanoa, että aika on ollut piiiitkääää sen jälkeen kun terkka perätilan eilen neuvolassa veikkasi. Olin niin asennoitunut synnyttämään alakautta, mutta yliaikainen perätila taitaakin olla toinen juttu. Vielä viikonloppuna sitä yritti saada synnytyksen käynnistymään kaikilla ässillä ja nyt oon lähinnä makoillut telkan edessä. Onneksi digiboksilta on löytynyt kamaa katsottavaksi.
Sanomattakin selvää, että nyt ne puhelimet vasta on soineetkin!! Eipä tässä kai kuitenkaan hätää. Joskushan perätila huomataan vasta synnyttämään mennessä. Näin olen kyselijöille sanonut ja kun tarpeeksi monta kertaa toistaa rupean uskomaan itsekin..

oikku 41+2
 
Jospa ens yönä sais tehdä treffit pienen kanssa.. Tännään tuli loputkin limatulpasta ulos.. :attn:
Saunassa käytiin just ottamassa kunnon tervantuoksuiset löylyt ja kävelty parin kilometrin lenkki koiruuden kanssa..
Että miten ois tahvo, nähtäiskö ensi yönä? :heart:

41+4
 
Täällä kans just tultiin saunasta. Sitte sänkyyn lepäileen...
Limatulppia tai mitään ei mailla eikä halmeilla, mutta sinne sairaalaan aamusta.. ja mahdollisesti saattaisivat käynnistää. Nyt alko hirvittää. Tuo pieni ehkä sittenkin tulee tuolta pois. Se ei jääkään sinne asumaan. Aika epätodellinen olo... no, katsellaan rauhassa. Saattavathan ne sieltä vielä kotiinki lähettää huilaamaan.
 
Tämän odotuksen viimeinen viikko oli kyllä sananmukaisesti käänteentekevä! Terkan näppituntuma piti nimittäin paikkansa ja siellä sitä nökötetään takapuolella. Painoarvio oli yli 4 kg, ei merkkiäkään että paikat ois kypsyneet, sektiota suositeltiin ja siihen mielelläni suostuin. Jos ei kummia tapahdu, syntymäpäiväksi tulee 10012008.
 
Hip hei!
Yliaikaiskontrolli oli aamusella. Paikat 2,5cm auki ja kanavaa jäljellä 1,5cm. Kivasti oli pehmentynykki.
Passittivat osastolle. Pari tuntia sitte alotettiin käynnistely hissukseen ja nyt sitte oltava liikenteessä, jotta noi supistelut tuossa lisääntyis ja voimistuis.
Lääkäri lupasi aamulla, että pentu ois maailmassa viimistään kolmen vuorokauden sisään, ehkä jo huomisaamuna, jos oikein hyvin kävis!
Mieheni kun lähti osastolta muutama tunti sitte kotio, ni hetimmiten sen jälkeen irtos limatulppa. Tässä siis tapahtuukin jotain ja tuo pieni syntyykin joskus! Vau. :)

enkuli ja pentu 41 + 5
 
Poika syntyi 7.1.08 klo 12.08. Painoa oli huikeat 4200g ja pituus 53 cm. Synnytys oli melko nopea alkoi heti säännöllisillä supistuksilla yht 8 h, imukupilla jouduttiin hieman avittamaan synnytystä, kun sydänäänet katos, muuten kaikki meni hyvin. Synnytystarinaa kerron sitten myöhemmin. Tänään kotiuduttiin. Poika on aivan ihana, isi ja äiti ovat aivan myytyjä =)

Luin nopeasti muiden jutut, hyvä että myös muut ovat päässeet vauhtiin =) Palaan paremmalla ajalla kirjottelemaan

T:Onnellinen äiti :heart:
 
onnea vauvautuneille!! :flower: :flower:

ei ole enää montaa jäljellä ja pääsevät loputkin rustailemaan vauva kuulumisia :)
mielenkiinnolla täytyy aina käydä täällä lukemas et ketkä ovat jo synnyttäneet tai hakemassa nyyttiään.. :)
vaikkakin syntyvät tammikuussa niin eiköhän joulukuisiin tuu kirjoittelemaan? .. kun jotkut sitä miettineet... :)
 

Yhteistyössä