* JOULUNTÄHDET 2006 *

memmu-
Onnea kaikille nimen saaneille :heart:

Me ei olla vieläkään päästy yhteisymmärrykseen pojan nimestä... mutta eiköhän tässä vielä ole aikaa =)
Poika tuntuu syövän aivan hirveitä määriä, jatkuvasti saa olla tissiä tarjoomassa eikä sekään riitä! Tuttelia tuntuu menevän joka päivä enemmän :/ mutta minkäs sille voit kun ittellä ei maito riitä!

Jotenkin tuntuu että poju nukkuu kauheen vähän?!? Yhdet noin kolmen tunnin päikkärit ja illalla hyvällä tuurilla tunnin jossain välissä. Yöunia se kyllä sitten jaksaa nukkua kymmenestä-kymmeneen... Tietysti herää 2-3 kertaa syömään välillä!

Kauheesti piti olla asiaa, mutta nyt on pää ihan tyhjä!!
Kai sitä saa mennä nukkumaan!

memmu+poika (melkein) 3viikkoo
 
Onnittelut Netalle ja Julialle nimistä sekä tietenkin Maaritille ja miehellesi kun "saitte toisenne" :heart:

Lassilla paheni vain tuo itkuisuus ja äänikin meni vain käheämmäksi, joten soitin lopulta päivystykseen että pitäiskö tehdä jotain. Käskivät tulla näytille lasten päivystykseen, joten päästiin ilta-ajelulle...
Lääkäri meinas että korvat ja kurkku näytti hyvältä eikä hengityskään kuulostanu pahalta. Verikokeetkin oli puhtaat, joten Lassilla on luultavasti "vain" nuha. Antoivat pari suppoa mukaan siltä varalta jos Lassi menee kovin itkuiseksi ja takaisin pitää mennä jos näyttää kipeältä tai nousee kuume. Onneksi tissi kelpaa vielä hyvin ja lopettaa tehokkaasti tuon itkun kun nyt ei tosiaan kehtaa itkettää pientä pitkään kun ääni on niin pahana että itkeminen käy varmasti kipeää :/
Toivotaan että huomenna jo alkais helpottaa...

Onneksi tuo tauti näyttä haittaavan vain päiväunia eikä yöunia (pitää koputtaa puuta) kun nytkin Lassi nukahti suht helposti jo tunti sitten. Huomasin tuossa, että ois jo aikasemmin pitäny kokeilla tinden keinoa syöttää sängyssä ennen nukkumaanmenoa... Joka kerta kun oon syöttäny Lassin hämärässä makkarissa ja sängyssä niin poju on nukahtanu melkein heti - hitsi kun en oo ennen tajunnu tuotakaan :)

Käynpäs laittamassa tyttöjen nimet listaan ja koitan itsekin lähtä valumaan makkaria kohti...
 
Meillä on alkanu tulee öisin taistelua syömisestä. Siis Ronya jotenkin venkuloi yöllä, tosi vaikee sit pitää pulloo sen suussa kun se kaivautuu mun kainaloon. Ja sit ne syötöt venyy ja sen perään kätistään ilmavaivoja, kun ei rauhassa syödä. :/ Täytyy alkaa nousta seisomaan kun syöttää, niin ei ite oo niin torkuksissa.
Eilen meille sit kävi ensimmäinen haaveri. Kundi riehu vauvan vieressä, vauva oli sitterissä. Ja monta kertaa on sanottu ettei vauvan vieressä riehuta... No, poika kaatus sitten, ja otti kädellä tukea suoraan vauvan naamasta. :( Säikähdyksellä selvittiin. Onneks vauvat on lujaa tekoa, aikanaan esikoinen istu keskimmäisen päälle, ja hengissä toi on vieläkin.
Meillä syödään 120mll kerralla, ja päivällä 2½tunnin välein. Yöllä syödään kerran tai kaks. Oon antanut toisen nyt syödä useemmin päivällä, niin ei mee yöt sekasin sitten. Enempää en kerralla laita pulloon, kun ei se välttämättä syö edes tota. Ja jos joskus tuntuu että nälkä jää, niin lisää voi aina antaa.
Ronya on alkanu olemaan kauheesti hereillä, ja vaatii paljon huomioo. Toisinaan saattaa tunnin köllöttää sitterissä, kun aina joku mene sille välillä juttelemaan. Siinä noi isommat sisarukset on hyödyks, mulle jää aikaa omiin mietteisiin ku isot "leikkii" vauvan kanssa.
Flunssa alkaa hellittää pikkuhiljaa, me on hoidettu tukkosuutta keittosuolalla ja korotetulla sängynpäädyllä. Niin, ja iltasin aina muhkee kapalo, ni nukkuu paremmin. Mitä lämpimämpi vauvalla on, sen paremmin se nukkuu.
No, tämmöstä tähän aamuun.
Mahza ja Ronya
 
heippati kaikille!! :wave:
pitkästä aikaa täällä.. on ollu jotenkin niin kädet täynnä näiden muksujen kanssa, ettei ole koneella ehtinyt kun suunnilleen äkkiä laskut maksaa ja lukee meilit.. nyt alkaa oleen jotain järkee tässä meidän arjessa ja saa tällasia pikkuhetkii itelleenkin.. meidän tyttö kastettiin 14.1.07 ja nimeksi tuli Iiris Anni Emilia Iiris on tosi hymyileväinen ja melkosen helppo vauva.. :heart: ekat pari kk oli aikamoista kanniskelua ja sylittämistä, oli masuvaivoja jonku verran.. nyt on helpottanut ja tyttö viihtyy itekseen sitterissä ja lattialla katsellen isoveljien kirmaamista.. :D

tällä hetkellä iiris on yskässä. muillakin täällä näkyi olevan noita tauteja... tosi inhottavia vauvalla nää flunssat sun muut... :/ keskimmäinen muksu mulla on flunssassa kans, ja itellä mulla on korvatulehdus.. :p ett ei mitää herkkuu.. onneksi esikoinen on jo ok, ni pääsee eskariin.

en lukeno tota koko ketjuu läpitte, mutta ootteko te muut aikeissa, tai ootteko jo ottaneet vauvoillenne rotavirusrokotetta?? meillä on se eka satsi torstaina.. se kyllä maksaa ihan hirmuusti, mutta en mä halua sitä tautii iirikselle.. tolla keskimmäisellä se oli tosi pahana kun poika oli alle vuoden, esikoisella 2,5 vuotiaana vähä lievempänä.. ihan järkky tauti. ei sitä haluu että oma muksu kärsii... yäk.

nyt viime viikolla iiriksellä oli 2 kk neuvola, paino oli jo 5735g ja pituuttakin tullut mukavasti, nyt oli 58cm.. törkeetä kuin nopeeta ne kasvaakin... yöt menee ihan jees. iiris valvoo tosi myöhälle, yleensä tonne yhteen asti.. sitten kun nukahtaa, ni nukkuu kyllä sikeesti.. kerran syö siinä välillä, kun mun pitää sitten ennen seiskaa jo nousta.. päiväunetki menee nätisti vaunuissa jos päästään pihalle, sisällä nukkuu vähä ehkä huonommin..

imetys on sujunut hyvin, ja jatkuu edelleen, korviketta ei ole tarvinnut antaa. tosi hyvä mieli tästä imetyksestä kun se ei ole aikaisemmin ottanut sujuakseen.. kolmas kerta toden sanoo... :heart: kaikille kovasti jaksamista ja isoja ja pienempiä halauksia koko meidän lössiltä, palaan taas asialle jahka kerkeen... profiilissa iiris 2kk... :heart:

terv.ronppu79, iiris 2kk, ja pojat 2v ja 6v
 
Onnea kaikille vauvoille nimistä ja Maaritille avioitumisen johdosta!

Meillä neiti eilen taas oli rinnalla n.1.5tunnin välein ja taisi nostatella maitomääriä. Illlalla meni kuitenkin vain se tavanomainen 60ml korviketta, että hyvä niin, ettei tarvinnu enempää. Illalla sitten nukahti vasta likellä puoltayötä, vaikka pari tuntia koitin saada nukahtamaan tutin ja tissin avulla.Lopulta nukahti sitten ilman tuttia, oli neiti ihan yliväsyny..Sängyssä alko ähisemään,ja kun sieltä pääsi pois katteli vaan isoilla silmillään, ja jutteli ja hymyjä lensi! Mutta sitten neiti söikin vasta 5.30 ja seuraavan kerran tuossa 9.30.jolloin heräs uuteen päivään.

Minä se aamun lämmittelin taloa, ja hain puitakin. Aamusta on hyvästi aikaa omille hommille,kun neiti nukkuu pitkään..isommat osaavat sisällä olla sen verran, että ehtii vaikka postin hakea ja puitakin. Ja vähä pakko heidän on osatakin,kun enhän mä heitä koko ajan ehdi olla vahtimassa. Usein joutuvat syömään keskenään,kun vauva tarvii mua. Mutta siihenhän nämä ovat tottuneet. Olen mä kyllä keittiössäkin imettäny.Tämä viikko taitaa mennä sisällä,kun on niin kylmää luvattu.

Nyt välipalalla isojen neitien kanssa..

pauliina + neiti 5viikkoa
 
heips!!!

onnea kaikille nimen saaneille =) :flower: meillä ristiäiset on sunnuntaina =)

mulla on paljon asiaa mielessä ja kysyttävää,mutta nyt kun alan kirjoittamaan niin varmasti puolet unohdan :/

te joiden lapset on nyt pulloruokinnalla niin kauan siihen yhteen syöttökertaan menee aikaa noin suunilleen ja paljon syö?
kun musta tuntuu että tää meijän poju syö tosi hitaasti esim.100ml niin siihen saattaa mennä puol tuntia ja joskus ylikin... ja aika vähän tää meijän pojukin kerralla syö 50ml-100ml kerta,1h-3h välein,vuorokausi määrä yhteensä keskimäärin noin 650-750ml

rotavirusrokote otetaan meilläkin,ens maanantaina eka annos... en ota sitä riskiä että tauti iskee tähän pieneen ja kuitenkin esikoinen kantaa pöpöjä kotiin kun on kaks päivää viikossa tarhassa... flunssa meillä nyt päätti sitten uusiutua,ollaan oltu enemmän ja vähemmän flunsassa koko perhe ja mulla oli lääkekuurikin,no vihdoin kun siitä alettiin päästä,niin eiköhän se iskeny mulle uudelleen oikeen kunnolla ja on nyt sitten tässä pojussakin.... veto on pois,mutta onneks se ei pojulla ole yhtä pahana kun mulla,nuhaa ¨ja yskää jonkin verran,kai tässä saa uudelleen käydä lääkärissä että saa itsensä kuntoon,on meinaan hermot aika huonossa kunnossa kun on itse koko ajan puoli kuntosena ja esikoinen on vauvan myöte alkanu kokeilee rajojaan ihan tosissaan,tulee sillekkin sitten välillä ärähdettyä vähän turhankin herkästi,että jos ois siihenkin vinkkejä että miten ne isommat lapsetkin sais tässä vauva ajan ohella sitä huomioo tarpeeksi ja että sais niitäkin kasvatettua tässä vauvan hoidon yhteydessä etteivät ihan ala seinille hyppimään... miten muilla on menny isompien kanssa nyt kun vauva on talossa?


Niin meillähän on nyt viikko syöty pelkkää korviketta,mullakun oli se lääkekuuri niin tää meijän pieni sai siitä allergiaa ja piti imetys keskeyttää ja ei mennyt kuin pari päivää niin mun rinnat oli täysin tyhjät joten imetys jäi sitten siihen,mutta suoraan sanottuna se ei mua hirveesti harmita,nyt mulla on edes vähän enemmän aikaa esikoiselle ja yleensä muihin hommiin,kun tuntu tossa ku imetti että istun aamusta iltaan sohvan nurkassa ja imetän enkä paljon muuta kerkee tekee ja tää flunssakin on verottanu niin paljon mun jaksamista että en kyllä olis jaksanutkaan täysipainotteisesti nyt imettää!!!!

Meillä poju on kyllä ihan tyytyväinen tapaus,kunhan vaan saa ruokaa ja ettei massua väännä kun sitä ongelmaa meillä on ollut jonkin verran ja pieruttelee todella paljon ja välillä huudon kanssa.... nukkuu hyvin ja öisin syö pari kertaa.... seitsemän jälkeen aamusin ollaan nyt noustu ylös,itsensä kun vaan saisi iltaisin ajoissa sänkyyn niin ei väsyttäis aamusin niin paljoo...

ootteko muuten jo uskaltautuneet sänkypuuhiin? oletteko odottaneet jälkitarkastukseen asti vai ihan ns.omalla luvallla ja oman fiiliksen mukaan?

no oli kai tässä edes osa mitä mulla oli mielessä,kirjottelen taas kun kerkeen...

Tuulenviemää&"ossi" 5vk

 
heips!!!

onnea kaikille nimen saaneille =) :flower: meillä ristiäiset on sunnuntaina =)

mulla on paljon asiaa mielessä ja kysyttävää,mutta nyt kun alan kirjoittamaan niin varmasti puolet unohdan :/

te joiden lapset on nyt pulloruokinnalla niin kauan siihen yhteen syöttökertaan menee aikaa noin suunilleen ja paljon syö?
kun musta tuntuu että tää meijän poju syö tosi hitaasti esim.100ml niin siihen saattaa mennä puol tuntia ja joskus ylikin... ja aika vähän tää meijän pojukin kerralla syö 50ml-100ml kerta,1h-3h välein,vuorokausi määrä yhteensä keskimäärin noin 650-750ml

rotavirusrokote otetaan meilläkin,ens maanantaina eka annos... en ota sitä riskiä että tauti iskee tähän pieneen ja kuitenkin esikoinen kantaa pöpöjä kotiin kun on kaks päivää viikossa tarhassa... flunssa meillä nyt päätti sitten uusiutua,ollaan oltu enemmän ja vähemmän flunsassa koko perhe ja mulla oli lääkekuurikin,no vihdoin kun siitä alettiin päästä,niin eiköhän se iskeny mulle uudelleen oikeen kunnolla ja on nyt sitten tässä pojussakin.... veto on pois,mutta onneks se ei pojulla ole yhtä pahana kun mulla,nuhaa ¨ja yskää jonkin verran,kai tässä saa uudelleen käydä lääkärissä että saa itsensä kuntoon,on meinaan hermot aika huonossa kunnossa kun on itse koko ajan puoli kuntosena ja esikoinen on vauvan myöte alkanu kokeilee rajojaan ihan tosissaan,tulee sillekkin sitten välillä ärähdettyä vähän turhankin herkästi,että jos ois siihenkin vinkkejä että miten ne isommat lapsetkin sais tässä vauva ajan ohella sitä huomioo tarpeeksi ja että sais niitäkin kasvatettua tässä vauvan hoidon yhteydessä etteivät ihan ala seinille hyppimään... miten muilla on menny isompien kanssa nyt kun vauva on talossa?


Niin meillähän on nyt viikko syöty pelkkää korviketta,mullakun oli se lääkekuuri niin tää meijän pieni sai siitä allergiaa ja piti imetys keskeyttää ja ei mennyt kuin pari päivää niin mun rinnat oli täysin tyhjät joten imetys jäi sitten siihen,mutta suoraan sanottuna se ei mua hirveesti harmita,nyt mulla on edes vähän enemmän aikaa esikoiselle ja yleensä muihin hommiin,kun tuntu tossa ku imetti että istun aamusta iltaan sohvan nurkassa ja imetän enkä paljon muuta kerkee tekee ja tää flunssakin on verottanu niin paljon mun jaksamista että en kyllä olis jaksanutkaan täysipainotteisesti nyt imettää!!!!

Meillä poju on kyllä ihan tyytyväinen tapaus,kunhan vaan saa ruokaa ja ettei massua väännä kun sitä ongelmaa meillä on ollut jonkin verran ja pieruttelee todella paljon ja välillä huudon kanssa.... nukkuu hyvin ja öisin syö pari kertaa.... seitsemän jälkeen aamusin ollaan nyt noustu ylös,itsensä kun vaan saisi iltaisin ajoissa sänkyyn niin ei väsyttäis aamusin niin paljoo...

ootteko muuten jo uskaltautuneet sänkypuuhiin? oletteko odottaneet jälkitarkastukseen asti vai ihan ns.omalla luvallla ja oman fiiliksen mukaan?

no oli kai tässä edes osa mitä mulla oli mielessä,kirjottelen taas kun kerkeen...

Tuulenviemää&"ossi" 5vk

 
Älä turhaa itseäsi soimaa imetyksen loppumisen vuoksi.Mä ekan kohdalla ja toisenkin viel masiksissa kun ei tullu maitoa kun 3 viikkoa ja sit loppu kun seinään. lypsää ei oo koskaan tarvinnu vaikka ilmeisesti yleensä jossain vaiheessa normaalisti.Mulla alkaa menkatkin jo toista kertaa.Oon varmaa joku luonnon oikku.Meillä kaikki kolme lipitelleet pullosta ruokansa jo kolmeviikkosista.
ja hyvin on mennyt, normaaliin tapaan ovat sairastelleet ja allergiat tulee meilt vanhemmilta, kun molemmilla on sellasta.
jA NYT TÄMÄ NEITI MEILLÄ KISKOO 2 DL KERRALLA NOIN 2-3 TUNNIN VÄLEIN..luulen et pitää kohta siirtyä vahvempiin sapuskoihin.Ja hotkii ja sitten huudetaan..
mulla jälkitarkastus nyt torstaina.Mennään vilauttaa "olohuonetta"..on varmaa jo niissä mittasuhteissa meikäläisen paikat.Isännän kans ei viel olla petihommissa oltu..mua ei hirveästi oo kyllä kiinnostanu viel.mut ajan kans halujakinehkäpä löytynee.Tuntuu et tää arki vie nyt voimat
 
Viivuska
Moi!

Tuohon en osaa sanoa mitään, miten isompien lasten kanssa toimitaan kun itsellä vasta ensimmäinen. Mutta, uskon kyllä et voimille ottaa kun olet sairastellutkin. Tämä talvi varsinkin niin ärsyttävää aikaa kun on näin flunssat aina liikkeellä.

Tuo rotavirusrokote niin miten se homma oikein toimii? Reseptinhän siihen saa, mutta paljon se SUURINPIIRTEIN maksaa aina annos ja onko siitä oikeasti hyötyä????

Täällä neiti alkanut nukkumaan yönsä ihan hyvin, ainakin tällä hetkellä.

Lauantaina ristiäiset :heart: Jännittää jo nyt miten menee kun neiti ei mikään sylissä viihtyvä vauva kovin oo ja tutti ei kelpaa.. Pitää vaan toivoa et se syli kelpais (nukkuis vaikka) tai sitten muuten vain oiskin rauhallinen eikä vetäis mitään hepuleita siinä :eek:
 
Meillä ei rota rokotetta oteta kun ei ole toisia lapsia pöpöjä kotiin kantamassa. Toivotaan ettei tuohon poikaan iskisi virus ihan vielä näin pienenä (tai tietty ettei ollenkaan ikinä, mutta se jo taitaa olla liikaa toivottu). Jostain luin, että rota-rokotus maksaisi 140?, te jotka olette sen hommanneet niin tiedätte varmasti paremmin.

Mekin ollaan jo etukäteen täälä sillä mielellä että sisällä nakotetaan tämä viikko kun tännekin on luvattu -20 ja kovempiakin pakkasia :\| Ikävää siltä kantilta, että alkoi tuo päivärytmi pikku hiljaa muodostua ja nyt kun Pyry ei pääsekään ulos yksillä päikkäreille, niin menee varmaan rytmit taas ihan häränpyllyä sekaisin.

Seksi puuhiin meillä ei olla vielä alettu vaikka miun jälkitarkastuskin oli viime keskiviikkona ja paikat on parantuneet oikeen hyvin. Otin sitten kaikesta huolimatta noita minipillereitä kun tuossa merkissä mitä lääkäri käteen nakkasi ei ole ihan niin tarkkaa ottaa tunnilleen oikeaan aikaan pillereitä, niin voivat toimia miulakin =) Vaikka minä varmaan olen sen verran vainoharhainen, että kondomin vaadin kaveriksi... ei kiitos ihan vielä toista vauvaa meille :D Hyvin on mieskin jaksanut odotella kärsivällisesti millon vaimo on taas kunnossa petipuuhiin.

Ollaan nyt melkein viikko saatu osakestoiltuakin *onnittelee itseään*. Jälkeenpäin on tuntunut todella typerälle miksi ei saanut jo aikaisemmin itseään niskasta kiinni kun samalla rutiinilla tämä kuitenkin menee kun kertakäyttöisten vaippojenkin kanssa... ainoa ero että ei tarvitse kantaa vaippoja kaupasta ja roskiin ja taas pyykkiä pestään hieman useammin. Tosin käytössä on kertakäyttöiset vaipat vielä öisin, ulko-päikkäreillä ja jos lähdetään kotoota johonkin kylään/kaupungille/kauppaan yms. Innostuin tuossa viime viikolla tilaamaan muutomat vaippakuoretkin, että saa nähdä jos tässä saisi vielä vähennettyä kertakäyttöisten vaippojen kayttöä =)

Pyry on taas parempana nuhansa kanssa, nenä ei ole enää ollut tukossa. Viel äaivastelee ja todella satunaisesti yskii pikkuisen. Räkää aivastusten kanssa nenästä kyllä lentelee, tänään "ampui" minua aivastaessaan räkäpallolla alushousuihin :LOL:
Mutta jospa me nyt tästä nuhasta vihdoin parannuttaisi niin ettei se aivan heti iskisi uudelleen päälle.


tinde ja Pyry
 
Hei!

Tinden nimimerkki on näköjään vaihtunut, vaikka tekstistä kyllä tinden tunnistin jo heti.. Ja lopussa "Tinde ja Pyry" varmisti asian..

Mulla oli tänään jälkitarkastus, sain cerazette (?) pillerit ja hain ne, mut saa nähdä dit miten mennään. Sänkyhommiin ollaan käytetty kortsuja, mut mies ei oikeen niistä enää välittäis. Monet ei ole vielä seksiä harrastaneet ja itsekin olisin varmaan erilinjoilla ( suom. peloissani), jos olisin synnyttänyt alakautta. Sektiosta meni kokonaiset 8 päivää eli 3 päivää sairaalasta kotiutumisen jälkeen, kun ensimmäisen kerran kokeiltiin petihommia ja nykyään harrastetaan seksiä aivan kuten ennen synnytystäkin, tosin ei niin usein kuitenkaan, kun vauva-arki kuitenkin ottaa osansa ja väsyttää. Itse palauduin leikkauksesta niin, että alle vuorokaudessa kipupumppu lähti ja en kipulääkkeitäkään pyydellyt ja haava parantui myös nopesti-- nopea paraneminen ja kivuttomuus auttoi myös seksiin palaamiseen nopealla tahdilla, koska haluja oli heti.

No, se niistä hommista.. Laitoin tänään d-vitamiinit katkolle ja johan tytön massu helpotti, nukkui 4,5 tunnin päikkärit ja äsken vielä nukahti.. Päivät ollaan valvottu mahakipujen kanssa ku d-vitamiinit oon antanut heti aamulla. Liinasta on ollu korvaamaton apu, mut vielä parempi et saa rauhassa nukuttua sängyssäki tai kaukalossa.

Meillä myös ristiäiset lähestyy.. Jännittää lauantai jo kovasti.

Leenu aj nyytti
 
Hei!

Tosiaan, tindellä on näyttänyt vaihtuneen nimimerkki... Vieläkös sua saa sanoa tindeksi? :)

Me ei anneta sitä rotavirus-rokotetta kun on aika kallis ja en usko että Lassilla on ihan hirveetä uhkaa saada sitä... Toivottavasti oon oikeassa...

Sänkypuuhiin en oo uskaltautunu kun tuo haavan alue ei tunnu vieläkään normaalilta. Aina välillä pistää tai sattuu muuten vaan ja en kyllä päästä ukkoa sorkkimaan kun en oo uskaltautunu itsekkään koskemaan :D Viikon päästä ois se jälkitarkastus et pitää kattoo jos siellä ei tuu mitään ihmeellisempää esille ja selviän siitä hengissä niin ehkä sit vois jo kokeilla jotain. Kyllä nuo paikat on varmaan jo ihan hyvässä kunnossa mutta kun ei vaan uskalla... Ukko alkaa olla jo aika hepakassa ja ymmärryskin meinaa pettää välillä mutta koittaa tukea ja pitää näppinsä kurissa :)

Toivottavasti seuraavat kaksi viikkoa menee äkkiä... Ukolla on talviloma jo viikolla 8 ja otti jäljellä olevan isyyslomaviikon viikolle 9 eli on kaksi viikkoa kotona... Jukra, että sitten on ihanaa :) :) :) :)
Lisäksi vielä mun vanhemmat aikoo vissiin vuokrata mökin Rukalta viikolle 10 ja äiti kyseli että tultaisko me Lassin kanssa käymään siellä pariksi yöksi. Äiti oli kyselly myös mun siskoa mukaan puolivuotiaan poikansa kanssa... Saa nähdä mitä siitä tulee kun molemmat pojat tarvii tissiä ainakin pari kertaa yössä ja jos itkeskelevät vielä eri aikaan, niin koko mökin porukka valvoo pitkin yötä :D Tällä Lassin serkkupojalla on vielä sellainen suloinen tapa että alkaa itkemään myötätuntoitkua kun kuulee että Lassi itkee eli aikamoiseksi itkeskelyksi voi reissu mennä :)

Pitääkin lähtä iltapuuhiin ennen kuin Lassi herää syömään... Pientä näyttää väsyttävän tuo tauti kun nukahti yöunille jo ennen yhdeksää. Tavallisesti saan sen sänkyyn vasta puolenyön aikoihin... Toivottavasti ei ala valvomaan sitten seuraavan syötön jälkeen :x

pimmi + Lassi
 
Huomenta!
Aivan tajuttomia yöunia toi meidän rontti kuorsaa :eek: Viimeyönä se nukahti seiskan aikaan, ja heräs syömään puoli neljä... Mahtava likka, antaa äidin nukkua. Tosta syötöstä se sitten nukku aamuun, eli seiskaan.
Tuulenviemääkös se kyseli noista maitomääristä? Meillä tyttö vetelee 120mll kerrallaan, ja 15-30min kestää yks syöttö. Hyvä vaan et se syö rauhassa, ei kipraa masua niin paljon. Isommat aikoinaan söi tosi nopeesti, ja sitten ne huus kun oli maha kipee :/
Sänkypuuhiin ei vielä oo uskaltauduttu. Tai no, jotain pientä sormileikkiä meilläkin on ollut, mutta itse touhuun en vielä oo uskaltautunu. Vaikka ei kai sille mitään estettä ole, paikat tuntuu ihan normaaleilta, enkä ees meinaa muistaa koko haavaa. Aateltiin että jos edes kerran jaksettais odottaa jälkitarkastukseen, mutta saanen epäillä... Meillä kaikki lapset nukkuu yöt niin hyvin, että iltasin on aina aikaa toisillemme :p
No juu, mitäs muuta? Ronya kasvaa ihan silmissä, ja ei ihme, kun se syö päivisin jopa 1½tunnin välein. Ihme tiheen syömisen kausi. Mut niinku tossa joku päivä takaperin sanoin, niin päivällä saa syödä niin paljon ku jaksaa, niin nukutaan yöt paremmin.
Saas nähdä mikä on neidin kiinteiden alotusikä. Aikasemmilla on alettu persikkasosetta antaa jo 2½kk ikäsinä, ku maitoo on menny yli litra eikä oo meinannu riittää. Ja kumma kyllä, aina ne on neuvolasta sitä ehdottaneet, että ruokaa lapselle :D Usein oon kuullu et neuvola kieltää lisäruuan niin pieniltä, mutta ei meillä.
Kestoilua en vielä oo saanu alotettua, laiska minä :ashamed: Nyt pitäis postissa tulla näpsyjä, et saa harson kiinni, niin sit aletaan osakestoilee. Mä lupaan. Ja alan niitä vaippoja ompelee, kestositeet sain valmiiks just sopivasti kun vuoto loppu. Vaikka oon varuiks sidettä vielä pitäny, ja kestot on hyviä siihen, kun ei tule hiivaa eikä rapise haaroissa! :LOL: Onks muilla jälkivuoto jo loppunut?
Mutta palataan taas!
Mahza ja Ronya
 
Huomenta! Tylsää kun alko nää pakkaset, taas sitä ollaan kotona motissa. Onneksi eilen oli neuvola ku mies tarvii autoo töissä, muuten oltas jouduttu taksilla menemään.

Neiti oli kasvanut hurjasti pituutta oli 55.2cm, tullut kuukaudessa reilu 6cm. Painoa oli tullu riittävästi, tosin enemmänkin olisi voinut tulla nyt 3920kg. Likka teki taas tapansa mukaan pissat neuvolan vaakalle, kerkesin siitä just varottaa. Muutenkin tykkää tehdä pissat aina hoitopöydälle. Olenkin naureskellut, että jos olis joku vauvojen alusastia niin säästettäis vaippoja hurja määrä.

Viime yö meni puuhatessa eritteiden kanssa. Ensin oli muumi-vaippa falskannu ja jouduin vaihtamaan lakanankin sängystä, josta neiti tietysti virkistyi. Sitten aamuyöstä lensi kakkaa ilman mukana makuuhuoneen valkoiselle matolle. Minä sitä sitten polvillani hinkkasin viiden aikoihin aamuyöstä.

Mulla on jälkitarkastus vasta kk päästä eli aika pitkälle menee. Ehkäsy-asioita en ole vielä podittu. En kovin mielelläni noita pillereitä viittis alkaa taas syömään ne vie viimesetkin seksihalut. Uskaltaako luottaa täysimetyksen ehkäsytehoon? Aika epävarmaa taitaa olla kai.

Täytyy lähteä kotitöiden pariin kun neiti malttaa kerrankin nukkua.
t.tähtityttönen+vaapukka 1kk+1pv
 
Aleksin 2v äiti
JASSOO...ulkona -28 raatia pakkasta joten sisäpäiväksi meni... :p

ONNEA UPEISTA NIMISTÄ!!! :flower: :hug:

Minä täällä odottelen innolla iltaa...
ukko lupas ottaa muksut ja mennä mummulaan hetkeksi niin mä SAAN saunoa oikein pitkän kaavan mukaan!! ;)

Petipuuhia ollaan kokeiltu jo jokusen kerran...mutta meinataan vaan olla molemmat niin pirun väsyneitä,että kovin usein ei tuu panostettua siihen puoleen... :whistle:

Rota-rokotetta ei varmaan oteta...
...ja Tampereen yliopisto on lähettänyt meille jo kaksi kutsua johonkin B-hepatiitti-rokotusjutskaan!? On kuulemma joku uusi kokeilu menossa ja kyseleevät vapaaehtoisia mukaan!
Ukko sano heti,että ei osallistuta... ;)

Yöt meillä mennyt suht hyvin eikä muutenkaan mitään harmia oo ollunna... =)

...ja MAARITILLE kovasti ONNEA avioitumisesta!!! :flower: :hug:
Meillä häät VASTA loppukesällä ja mä oisin jo innolla niitä suunnittelemassa ja miettimässä mutta kaikki vähän niinkuin toppuuttelevat mua kun niihin on kuulemma vielä niin pitkä aika! :p
Mä oon vaan tämmönen hätähousu ja tykkään,et kaikki on valmista jo hyvissä ajoin... :whistle:
Tampereen häämessuilla käytiin kyl tos viikonloppuna...sen verran sain ukkoa lämmiteltyä... =) :heart:
 
empä menis luottaa täysimetyksen ehkäsevään vaikutukseen..Miehen siskolla nappas heti uusi raskaus päällensä ,eli onkohan niillä vuotta ikäeroa sen lapsilla..aika vipellystä siinä perheessä.tietysti toiset tahtovat tai toivovat peräjälkeen lasten tulevan.
meillä ehkä rauhallisempi päivä flikan kanssa.Pakkasta 22 ja vaunuissa sisällä koisii nyt.
Se lussuttaa nyrkkiä tosi hanakasti,kumpa nyt ei vaan hampaita viel tekis.Pojilla tuli vast 4,5kk.tai jo .aikasin nekin tuli .
kuolaa toi napero kyllä kovasti kans.
 
Aleksin 2v äiti
Asiasta villasukkaan...tuli noista Tähtityttösen kakka-jutskista mieleeni,että meillä jo esikoisen aikana falskasi Muumi-vaipat ja sama kävi nytkin kun kokeiltiin Typyllä!!
Ei ime sinne vaippaan sitä vaan jää lillumaan siihen päälle ja sitten tulee vuotoja!
Meillä siis todettu Pampers-vaipat parhaimmiksi...mutta tämä siis vaan meidän mielipide!! ;)
 
Moi!

Täällä on pakkanen helpottanu aamun 34:stä asteesta 27 asteeseen.. Tyttö nukkuu sisällä vaunussa, ei taida tällä viikolla olla asiaa ulos ku lupaili kovien pakkasten jatkuvan ainakin viikonloppuun. Mitenkähän kä, toivottavasti ei vesi jäädy kastemaljaan kiinni lauantaina ku kummi heittää veden katolle!! =)

Unohdin onnitella uusia nimien saajia, ihania nimiä on vauvat saaneet, onnittelut niistä :flower: ja paljon onnea myös avioituneille :flower: .

Noista vaipoista, pampers on meilläkin todettu imukykyisimmäksi, me ei vaihdeta yöllä vaippaa, (ellei valskaa ja tule pissit läpi) niin pampers on kyllä hyvin imeny 12 tunnin pissit ja vaippa on sit aamulla toooosi painava!!

Eipä tänne ihmeempää, ai niin, tänään tulee meille ukon kanssa 5 vuotta täyteen seurustelun aloittamisesta ja annoin ukolle lahjaksi 10 palveluseteliä, joihin kirjoitin mitä palveluksia hän seteleillä saa; mm. selkä ja hartiahierontaa, elokuvaillan, jullaillallisen ja yllätyksen =) Setelit on voimassa vuoden loppuun, saa nähdä joko tänään saan illalla hierontasetelin toiveen toteuttaa..

Leenu ja nyytti 2kk+1vrk
 
Pakkasterveiset täältäkin! Täällä on "vain" -15 astetta... Käytiin kyllä aamulla ulkona, kun piti vaunuilla neuvolaan. Onneks ei ole kovin pitkä matka, n. kilometri. Poika oli kasvanut vain vähän (55cm ja 4170g) viime käynnistä ja lääkäri siitä mainitsi, mutta sanoi ettei tartte olla huolissaan. Pojalla on nyt ikää 6 viikkoo.

On muuten menny aika ihan mielettömän nopeeta. Meidän poika juttelee aina vain enemmän ja seurailee ihmisiä ja tapahtumia. Nytkin sisko istuu lattialla ja lukee ääneen Nalle Puhia ja heiluttelee helistintä ja poika pötköttelee vieressä ja juttelee ja hymyilee helistimelle ja siskolle. Ihanaa kattoa kun sisarukset on yhdessä.

Mulla oli tuossa samalla jälkitarkastus ja oli mullakin kaikki ihan ok. Otin nuo minipillerit (siis sain sen reseptin); todettiin miehen kanssa, että ne olis ihan hyvät. Seksiä meillä on harrastettu jonkun aikaa, siitä lähtien kun jälkivuoto oli lopuillaan. Haluja on, mutta kun yleensä olen niin väsy iltaisin...

Meillä oli viikonloppu ihan yhtä hulinaa ja eilinen oli sit sen mukaan. Pojan rytmit meni vähän sekaisin, kun koko sunnuntain ramppas vieraita. Oli ihan mukavaa kun tapas vanhoja kavereita joita en ole nähnyt pitkiin aikoihin. No viikon päästä launtaina (17.2.) on meillä ristiäiset ja sit taas "saa" kestitä vieraita. :D Onneks aina ei ole tämmöistä vieraiden paljoutta.

Pitää lähtee tekemään kotitöitä kun nuo kaks viihtyy yhdessä noin hyvin. Palataan taas!
 
Meillä on kaikki kertakäyttövaipat falskanneet mitä ollaan pojalla pidetty. Onkohan merkkejä olleet muumi (mitä äitiyspakkauksessa oli), pari näyte Liberoa, Pampperssit ja tuolaiset Bambolinat. Yöllä yleensä jossain vaiheessa vaippa vuotaa ja viimestään aamun pikku tunneilla saadaan vaihdella vaippoja ja yökkäreitä vaikka vaippa ei edes olisi kamalan täynnä (onneksi ei ihan joka yö kuitenkaan). Mutta tuo sivusta falskaaminen taitaa olla aika yleinen "vaiva" poika vauvoilla.

Oottakos te Aleksin äiti täältä Tampereen liki jostain? Ei ole vissiin aikasemmin silmään sattunut.
Meilekin tuli kutsu siihen samaiseen rokotus tutkimukseen ja me kyllä harkittiinkin jos oltaisiin osallistuttu, mutta ei sitten kuitenkaan lähdetty mukaan kun kontrolli rokotteen tehosta tehtäisiin verikokeilla eikä ole kiva että vauvaa pisteltäisi aivan mahottoman paljon. Tuntuu äidistä että nämä yleisen rokotusohjelman pistelytkin on ihan liikaa :ashamed:

Kuinkas kauan teidän vauvat valvoo kerralla? Tuntuu että Pyry jos on hereillä kaksi tuntia putkeen ilman pienintäkään torkahdusta, niin alkaa ukko olemaan jo niin pirun kiukkunen väsymyksestä ettei mikään ole pojalla enää hyvin (ja äidin hermothan siinä meinaa mennä) :( Mutta kun ei toinen sitten oma-alotteisesti osaa nukkumaankaan käydä ja välillä tuntuu ettei sillonkaan kun äuttaisi unten alkuun.
Meillä on tärkeäksi osottautunuut harso joko kädessä tai pään päälä (saas nähdä kauanko kikka auttaa nukkumisessa...) =) Ja tuttia ei meinaa enää suostua syömään muualla kun vaunussa ja omassa sängyssään. Eikä tuo nyt sinällään huono asia ole, muualla sitä voi sitten jyystää jotain muuta.

Pyry on selvästi löytänyt lempi lelunkin itselleen :D Tuollainen pehmeä leijona-helistin. Sitä on mukava tuijotella kun hälle leijonaa heiluttelee ja viihtyy leijonan kanssa ihan kaksinkin pitkiä aikoja (kunhan nostaa pudonneen lelun takaisin mahan päälle että Pyry saa sen siitä käsiinsä) =) Osaa jo hienosti ottaa kiinni leijonasta (liekkö ihan tarkoituksella?) ja heilutella sitä ja hyvin näyttää myös lelu maistuvan... on meinaan aika märkä välillä :heart: :D

Pyrykin on tässä jo jonkun aikaa kuolannut aika paljon, olisikohan tuo alkanut tuossa 2 kk iässä? Ja nyrkki maistuu. Olen miettinyt, että voisiko ikeniä jo kutittaa tässä vaiheessa vaikka hampaita ei kai pitäisi olla tulossa ihan lähi aikoina?


tinde ja Pyry

Ja edelleen miua tindeksi saa kutsua =)
 
piti viel sen verran et meil tuli kans sama rokotejuttu.Aiotaan osallistua,mul ammatti sellane et voisin saada tartunnan ja mulla on toi rokete otettuna jo,Ja sit jos matkustaa niin siellä hyvä suoja olemas kans.
Ne on kalliita muuten noi roketteet ,niin must tosi hyvä saadaan se.Siinähän ei käytetä lumelääkettä ollenkaan, vaan saa suojan jokatapauksessa.
maanantaina 12 päivä on aika rokotteelle.

Ihana lukea ,kun naimisiin menossa ihmiset!se on kans yks mullistava kokemus elämäs.lasten saamisen lisäks.

me ollaan ukkelin kans oltu kohta 10 vuotta naimisissa.Mut hyvin muistan noi tunteet ja tunnelman.
 
meillä toi harso toimii nukutuksessa.aattelin kokeilla kun kädet ja jalat vispaa levottomasti ,kun yritellään nukkumista.
eipä jaksa neiti valvoa kuin 1 tai 2 tuntia näin päivisin ,mut vatsan vuoksi kyllä ei aina unta saa kiinni.
vaihtelevia pätkiä nukkuu.

iltaisin on hereillä 3 tai 4 tuntia.Vähän väkisinkin joskus pidetään hereillä,et uni riittää aamuun asti.Syo kyllä pariin kertaan yollä.

toivottavasti pian tulis joku selkeä rytmi neidin päiviin.
 
Moikka!
Aluksi pakko kommentoida tinden nicin vaihtoa, et mitenköhän tuohon uuteen tottuu ollenkaan...tuo vanha oli niin hyvä.
Täälläkin kova pakkaspäivä, mutta pakko oli tyttö viedä kerhoon ja pojukin vaan vaunuihin topata, mutta eipä tuolle kylmä tainnut tulla.
Me osallistuttiin siihen rokotetutkimukseen, mihin tuli kutsu tai itseasiassa kun sinne mentiin niin päästiinkiin mukaan sellaiseen toiseen tutkimukseen, jossa saa hepatiitti-rokotuksen lisäksi rota-rokotteen.Rota olisi otettu joka tapauksessa, vaikka kallishan se on, mutta nyt saatiinkin ilmaiseksi se.Verikokeet ja rokotteen pistelyt sujui ihan hyvin, rokotus oli tosi nopea toimenpide, mutta verikoetta poju kyllä huusi, mutta äkkiä se sitten unohtuu.
Meillä myös nyrkit ovat ihan ykköset ja niitä tungetaan suuhun koko ajan ja huuto alkaa jos ne siitä häviää, eikä saakaan niitä takaisin :D Viime päivinä poju viihtynyt lattiallakin hyvin selällään, vatsallaan ei jaksa olla, kun se pää on niin turkasen painava... :whistle:
Unta vastaan meilläkin taistellaan, mutta suht helposti tuo kyllä nukahtaa, joskus itsekseenkin sitteriin, mutta sitten kyllä joutuu nukuttelemaan ihan kanniskelemallakin joskus.Ja puettaessa kun hattuun asti päästään niin silmät alkaa painua kiinni.Ja rättiä ollaan käytetty nukahtamiseen myös tai kyllä on kelvannut ihan peittokin, kun ne asettelee niin, että menevät pään päältä ja poskea vasten niin kummasti auttaa nukahtamiseen.Tosin en kyllä haluaisi, että rätistä poju riippuvaiseksi tulisi ja sitten kuljettaa sellaista räjähtänyttä ja kulahtanutta rättiä koko ajan mukanaan.Kantoliinaan on tähän mennessä nukahtanut joka kerta.Öitä varten ajattelin hommata sellasen unipussin, onko kellään kokemuksia?Poju kyllä nukahtaa syönnin jälkeen helposti, mutta jospa se auttais niin ettei heräis niin usein syömään :ashamed: , kun kahden tunnin välein edelleen syö...
Kestovaippoja aletaan mekin osittain käyttämään.Sen olen huomannut kertavaipoissa, että jos vaihtaa suurempaan kokoon niin saattaa imeä paremmin kuin se pienempi, mutta tietysti sillä edellytyksellä ettei ole ihan liian iso.Ja liberoa ollaan käytetty öisin ja parempana vaippana ja sitten halvempaa mallia eli pirkkaa ihan kotona, kun ei ehkä pidä ihan niin hyvin, mutta on halvempia.Ja nyt sitten vielä kestot mukaan kuvioihin.
Meilläkin on siis ristiäiset jo vietetty, mutta pohdin vielä julkistanko nimeä täällä.
Olikohan vielä muuta johon piti kommentoida...no myöhemmin vaikka sitten.

Niin valvomisesta.Meillä poju jaksaa olla noin tunnin, max. 2 verran hereillä ja sitten alkaa olla ihan valmis taas nukkumaan tai sitten kitistään.

Ja tosiaan tuo rota maksaa 140 euroa ja rokotteen teho pitäisi olla melkein 100%.<br><br>
 

Yhteistyössä