* JOULUNTÄHDET 2006 *

Onnea Maria86:lle vauvauutisista ja Pimmillekin vielä kertaalleen:)
Mukava että vauvoja on tulollaan,meille vaan tais Johanna jäädä viimeseksi..

Tänne ei kummempia.. Mä oon nyt alkanu antaa 4kiinteetä ateriaa päivässä Johannalle,että tulis jotain järkee noihin öihin.. kun saattaa jopa 2dl maitoa yöllä juoda kun on nälkäinen.. Nyt oon tehny niin että annan aamulla hedelmäsosetta,aamupäikärien jälkeen n.klo12 puuron, klo16 lihaperunasosetta ja klo19.30 iltapuuron. ja nokasta saa maitoa kiinteän kanssa,ja sitten 3-4 kertaa 10ml kerrallaan pullosta.Jospa tämä tästä ja sais rueta nukkumaan täysiä öitä..
 
Iso kiitos kaikille!! :)

Minä olinkin kattovinaan että tuolla maalismasujen pinossa oli tuttu nimimerkki :)
Onnitteluja Marialle minultakin!
Toivottavasti sulla ei oo näin karsee olo ku on kyllä aika hankala tehdä mitään Lassin kanssa ku etoo ympäri vuorokauden :x

Imetys alkaa olla lopullaan. En oo imettäny viimeisten kolmen päivän aikana kuin yhdesti ja eipä sen kanssa näytä olevan ongelmia.
Niin no, tuon korvikkeen kanssa on tullu semmonen ongelma että se tuntuu olevan vähän liiankin hyvää...! Aamu- ja iltapuuroa ei saa menemään mitenkään kun poju haluaa vaan juoda maitoa. Puurot onkin nyt korvattu niillä vauvojen jogurteilla ku niitä suostuu sentään joten kuten syömään. Päivällä syö kyllä ihan hyvin, mutta aamut ja illat on yhtä huutoa :/

Tuossa viime viikon viestissä vielä totesin että Lassi syö yhden liha-aterian päivässä ja pärjää sillä ihan hyvin... No, käytiin 8-kk neuvolassa ja painoa ei ollu tullu YHTÄÄN kahteen kuukauteen eli nyt sitten syödään kaksi liha-ateriaa päivässä ja vielä niitä 8 kk soseita. Olin kyllä aika ihmeissään siellä neuvolassa ku mun mielestä Lassi on syöny aina tosi hyvin ja on ollu ihan tyytyväinen, mutta ei kait tuo sitten oo saanu tarpeeksi ruokaa ku paino ei ollu muuttunu mihinkään...
Nyt sitten syödään ison miehen annoksia kolme viikkoa ja uusi punnitus on mun ensimmäisellä neuvolakäynnillä tän kuun lopulla.
Tiiän kyllä ettei tuosta tarvis huolestua, mutta kyllä se tuntui oudolta ku ensimmäisen puoli vuotta tuli melkein kilo kuukaudessa ja sitten ei yhtäkkiä mitään kahteen kuukauteen :|

No mutta nyt alkaakin olla ruoka-aika...

Krissielle vielä jaksamisia öihin ja päiviin! Toivottavasti helpottaa pian!

Ja Maille hampaista, että siskon pojalle tuli ensimmäinen hamppi vasta 10 kuukauden ikäisenä :) Nyt on vuoden ja reilun kuukauden ikäinen ja suussa on jo mahtava rivi hampaita... Jospa teilläkin humpsahtaa sitten kerralla koko purukalusto :)

Nyt ruokaa...

Pimmi ja Lassi
 
Onnea Mariallekin raskautumisesta :flower:

Meillä on syöminen alkanut tökkimään oikeen kunnolla :headwall: Ennen Pyry söi hyvällä ruokahalulla 5 ateriaa päivässä, mutta nykyisellään nuo kasvis/liha mössöt meinaa jäädä lautaselle koskemattomana. eikä auta edes kaupan mössöt, niitä kun poika syö vielä huonommin, hyvä jos yhden lusikallisen suostuu ottamaan :/ Aamu ja ilta puuro menee edelleen heittämällä alas ja päivä hedelmäsosekin yleensä uppoaa ilman sen kummempia kitinöitä, mutta kai tuon nyt pitäisi muutakin syödä kun puuroa ja hedelmä mössöjä.

Onneksi saatiin se 8kk neuvola jo ensi viikolle (tänään oli ensimmäinen mahdollisuus soittaa ja tilata koko aikaa), jospa sielä saataisi uutta vinkkiä. Ja täytyy muistaa kysyä soijasta, että millon voi antaa ja minkä verran. Itse kun ei miehen kanssa syödä läheskään joka päivä lihaa, niin olisi kiva totuttaa Pyry pienestä pitäen soijaan ettei tule sitten kamalaa kynnystä kun alkaa syömään meidän kanssa samaa ruokaa.

Raskauskiloista sen verran että minulla viikko-pari synnytyksen jälkeen loppui tykkänään kilojen tippuminen ja niissä samoissa lukemissa ollaan edelleen :whistle: Onneksi "ylimäärästä" painoa on vaan kolmisen kiloa. Saas nähdä kuinka käy kun imetys loppuu. Meinaan eräällä tuttavalla on kaksi lasta ja kummankin kohdalla imetys ei ole vienyt kiloakaan mutta kun imetys on lopetettu on kilot kadonneet silmän räpäyksessä... joten toivoa on :D

Ja meillä edelleen herätään vähintään 2 kertaa yössä tankkaamaan. Yleensä heräilyjä on enemmän, mutta muista selvitään tutilla. Ja puoli nukuksissa sitä saa edelleen raahustaa eteenpäin. Jännittää taas mitä siitä tulee kunhan miehen koulu taas alkaa, kesän ajan kun ollaan oltu kumpikin paljon kotona.


tinde ja Pyry
 
Nyt selvisi näitten Venlan öitten huutamiset!Aamulla vihdoinkin pikkuisen pilkisti kaksi hammasta alhaalla!!Mamma on kyllä niin helpottunut kun löytyi syy taas näille öisille itkuille!Kuukauden päivät nimittäin nukkui yöt kokonaan syömättä ja heräämättä ja juuri kun ajattelin neidin siirtää omaan huoneeseensa nukkumaan alkoikin öiset huudot kuin vauva-aikaan konsanaan!

Nyt laitonkin yöksi supon pikkuiselle jos hiukan helpottaisi ja saataisiin kaikki nukuttua:)

Kyllä on ollu hellepäivä taas,mutta enpä valita kun nythän kesä tuntuu vasta alkavan kunnolla säitten puolesta ainakin ;)

Taidan ottaa varaslähdön untenmaille kun neitikin vihdoista viimein suostui nukahtamaan..Onko muilla muuten vaikeuksia noitten iltanukutusten kanssa?Meillä on iltoja kun nukahdetaan maitopullolle syliin,tarvii vaan omaan sänkyyn siirtää ja sit on näitä iltoja kun ei kelpaa pullo ei syli ei sänky :kieh:
Mutta nytpä nukkuu joten menen minäkin!!
Hyviä öitä kaikille!! :wave:
 
tuli meidän neitokaiselle tänään..!! ihanaa.. ajateltiinki miekkosen kanssa ku on vähä nukkunut levottomasti.. selvis seki..
huomenna käyn hakemassa ehkäisyrenkaan ku miettimisen jälkeen ei ihan sitä kierukkaa viittiny ottaa.. näillä ilmasilla cerazeteillä on vuotanu koko ajan.. ihanaa ku seki loppuu.. never ever minipillereitä!

paaljon onnea uudesti sikiäville!!
täällä ei kerkee hommata ennen ens kesän omia häitä.. mutta eiköhän sitä niiden jälkeen ruveta tositoimiin :)
 
Meillä on ollu muutaman päivän nettikatko... nytkin kerkeen pikasesti, ku neiti heräilee jo, vaunut heilahtaa siihen malliin..
Nopeesti vaan eiliset neuvola mitat: 7985g, 73cm ja 44 cm. Omilla käyrillään huitoo mennä tasaseen.
 
Kesä ja kärpäset on vieny mun ajan kokonaan, ei ole täälä ehtiny käydä ku nopeesti lukemass teidän kuulumiset.
Monille jouluntähdille tullut jo hampaita, meidän ukolle ei ole tullut vielä yhtään. Tämän hampaattomuuden vuoksi onkn kovassa pohdinnassa tuo 8kk ruoka ku siinä on jo niitä paloja, voikohan sitä alkaa antamaan? Ukko kyllä käyttää jo leukojaan ahkerasti :LOL:
Painoa oli viime neuvolakäynnillä 10.8kg, oli painon nousu vähän tasaantunu. Nyt vain oottelemaan et poju hoksaa miten lähetään liikkeelle, neuvolassa meinasivat että tuo vähäinen liikkuminen johtuu tosta elopainosta :)
Mut nyt nukkumaan, mies vielä reissussa ja ihana ku saa hetken olla omassa rauhassa :D
 
Maiqu: Oon mä antanu Lassille niitä 8 kk ruokia vaikkei pojalla oo kuin yksi hammas :) Hyvin menevät alas ja jäytää ikenillä palaset pienemmiksi... Aluksi hienonsin suurimpia palasia haarukalla, mutta äkkiä hoksas että ei kannata niellä purematta :)
 
Moikka!

Meillä oli siis toi neuvola keskiviikkona. Kasvu oli ok. Vierastusta ei pahemmin ole ja hampaita taitaa tehtailla lisää, siihen malliin taas menee sormet suuhun, taitaa alas kulmahampaita neiti tehdä. Pari viimeyötä on mennyt hyvin (21-06 ja 21.30-4.30 on neiti nukkunut), jospa alkas taas yöt helpottua.

Sit sellanen, et meidän neiti otti ensi askeleet eilen. Seiso ilman tukea ja sit otti kaksi askelta ja humps kaatu. Mut nyt mä uskon ne ensi askeleiksi, kun näytti jo ihan kävelyltä ja tuli kaksi askelta peräkkäinkin. Hui, neiti 8kk ja kävelee =( =)

Lumin täti osti eilen uimaaltaan(keskikokeinen muiviallas) ja tultiin taas tänäänkin uimaan siihen. Toi meidän vesipeto kun nauttii vedestä, leluja jahtas eilenkin kontaten altaassa ja sit yritti kumiankkoja metästää suulla ja samalla sit hörppi vettä--- :LOL: :LOL: oli hassun näköstä touhua, ja uinnista kun on puhe, heitin eilen joessa talviturkin, vihdoin ja viimein...

No, nyt neitille päivällistä pistämään...

niin, ja onnittelut hampaita tehneille.
 
Tosi kurja ilma..Mutta johan sitä hellettä olikin koko viikko =)
Meillä on toinenkin hammas nyt puhjennut alas ja nakyy molemmat selvästi!!Yöt ei tosin ole rauhottunut vieläkään että voipi olla että sieltä tulee useempi hampi kerralla...

Te joilla nukutaan jo kokonaisia öitä,mihin aikaan lapsenne aamulla herää?Mikä on se väli minkä nukkuu siis heräämättä?
Meillä kun neiti tuppaa heräämään jokaikinen aamu nykyään jo klo 6!!!!!!!Vaikka maitoa tarjoan ja viereen otan niin ei nukahda uudestaa..Vasta joskus 8aikaan ehkä suostuu nukkumaan!Minä sitten enää osaa nukkua kun täytyy ruveta alkaa kotiaskareita puuhaamaan...:)

Mutta nyt syömään,maha kurnii jo kamalasti... :p

Peggy ja Venla
 
Meillä Pyry eilen taaperteli ensimmäisiä askelia ihan itsestään :D Ei vaan tainnut herra itse edes tajuta moista tekevänsä, jatkoi vaan matkaa kun isi pysähtyi.

Poika on myös keksinyt uuden ihanan lelun itselleen; miehen sähkökitaran :LOL: Rakastaa kun saa rämpytellä kieliä ja saa ääntä aikaiseksi ja kitaralla on myös mukava matkustella ympäri asuntoa, eli työntää kitaraa edellä ja itse taaperella pylly pystyssä perässä :D Tänään myös löysin Pyryn meidän sängyn alta istumassa linkussa, oli ollut Pakko mennä sinne kitaran perässä :whistle: Sielä toinen huuteli ja kopsautteli päätään sängyn pohjaan kun ei mahtunut istumaan sielä suorassa. Ja kamala huutohan siitä tuli kun pojan sieltä pelasti.

Jätettiin Pyryltä tutti pois käytöstä keskiviikko iltana. Jännitti kamalasti mitä huutoa meillä onkaan sitten yöllä, mutta ihan hyvin on poika saatu rauhottumaan sylissä ja nukahtaa lopulta ihan itse ilman tuttia sänkyyn. Alkanut jo näyttää siltä että kohta ukko voipi nukahtaa jo ihan ilman apuja ja jospa sitä meidän yötkin alkaisi sitten toden teolla helpottaa. Ei enää olisi niitä "herään 15 kertaa yössä"-öitä joiden jälkeen saa olla silmät ristissä. Nyt onkin ollut mukavia öitä kun Pyry on herännyt vaan 2 kertaa, ihan eritavalla sitä jaksaa touhustaa eikä ole pinna kokoajan niin kireällä.


tinde ja Pyry
 
Meillä opittiin maanantaina konttaamaan. Ja eilen noustiin polvilleen seissoon kirjahyllyy vasten... Nyt on siis kaikki alatasot tyhjennetty!!

Kalle tekee luultavasti hampaita taas. Alhaalla on kaks. Uskosin et nyt tulee ylös. Ikenet on vähän turvoksissa, jätkä kuolaa ja jyystää puruleluja. Eikä nuku! Tässä on nyt viikko valvottu sen kanssa, kun tuntuu että mikään ei auta.
Ja toi syöminen on kans yhtä tuskaa. Oikein mikään ei enää kelpaa. Poitsu on oppinu oksentaan sen ruuan pois, jos yritän väkisin syöttää... Huomaamatta suostuu syömään pari lusikkallista, mut siihen se sitte jää :headwall: En ois ikinä uskonu et ton ikänen tajuaa kakoo ruuan pihalle... Että näin meillä. Toivottavasti ens viikko olis parempi!
 
Kookoksen luonakin oli kävelty... On se vaan niin söpöä, meillä neiti huristaa nykyään pitkin päivää brion työntökärryllä käveellen/juosten. Välillä tuntuu, et kärry menee alta, mut sit neiti kiihdyttää vauhtiaan tai jarrutusta halutessaan menee kontalleen. Ihan oon antanu mennä jo kärryllä itsekseen, kun on tajunnu ton et kiinni on pidettävä ja vauhtia sätelee ite eikä kärry. Onko muilla työntökärryjä? Miten vauvat on tykänneet? Meillä ehdoton suosikki.

Mamelon Kalle oli myös liikekannalla. Hyvä homma, näin ne meidän vauvat vähitellen muuttuu taaperoiksi ..nyyh...
 
Heippa kaikille!!

Ja ihan ensimmäiseksi onnea uusille vauvautuville :flower: :heart: Täällä eletään myös jännityksessä. Menkat on jo 1,5kk myöhässä(viimesin nega testattu n.kk sitten) mutta nyt muutamana päivänä on ruennut tuntumaan tuttuja oireita :whistle: ens viikolla ajattelin testata uudemman kerran ja katsella mitä se näyttää. kovin korkealle ei toiveita uskalla nostaa, kun miksuakin tosiaan 2.v yritettiin ennen tärppiä...

Meillä on nyt opittu "seisomaan" polvillaan tukia vasten ja eilen ekan kerran noustiin ihan suorille jaloillekkin. Vielä on aika horjuvaa tuo pystyssä olo, kun istumista ei oikein vielä halita. Tämän vuoksi myös muutama muksaus tullut jo päähänkin, mutta isommilta itkuilta ollaan ihme kyllä vältytty..

Yö nukkumisista oli ollut täällä puhetta.. Meillä miika nukkuu useimmiten kun unelma. Nukkumaan menee klo.21 tai vähän jälkeen ja uuteen aamuun noustaan klo.8-10. Joskus nukkuu koko yön heräämättä ja joskus joutuu tuttia muutaman kerran suuhun lykkimään. Yö syötöhän kundi jätti pois jo 2kk iässä...

Mutta nyt täytyy luovuttaa kone miehelle, kun sillä on kauhea ammatin vaihto buumi menossa ja uusia työpaikkoja täytyy päästä katselemaan :wave:

Nelly ja Miika
 
heipat taas!

Olen ollut viime aikoina töissä niin ei ehi eikä jaksa niin enää kirjoitella. Eemelikin on oppinut konttaamaan ja nousemaan puuta vasten. Nousee jo ihan seisomaan asti ja horjahtelee vielä. Nyt parina päivänä istunutkin jo oikein topakasti itekseen ja ihan kokeilin että miten käy jos takana ei ole ketään niin siitäpä herra kevyesti itekseen lähtee konttimaan kun istuminen lattialla kyllästyttää tai lelut on kaukana. On muuten kauhia kun konttaamalla ehtii joka paikkaa ja pari kertaa kupsahtanut ennen kun ehditty huomaamaan että se seisoo taas jossain. Vaan onneksi kopsahtavat niin kevyesti ja yleensä pikkuitkujen jälkeen leikki jatkuu.

Hampaita herralla ei edelleenkään ole. Veikkaisin kyllä että viime aikaiset yöheräilyt ois osasyynä siihen että niin ehken ois tulossa piahkoin (olen kyllä luullut jo viimoset 4 kk että kohta niitä tulee :/

Imetyssessiot loppui siihen kun lähdin töihin. Toisaalta itellä kirpoo vähän mutta ihan mukavakin olla välillä jossain muualla kun kotona. Ajattelin että miten lie tuo vauveli reagoi mutta ei ihmeemmin sitte ole vaikuttanut. Isännän perään tosin itkee, ei minun niinkään. Liekö mieltä vähän äippälle osoittaa...

Aamulla taas lähdettävä työn raskaan raatajaksi niin ei passaa enempi alkaa sepustaa...

Terv. juusto ja eemeli 8,5kk
 
Huomenta päivää vaan kaikille pitkästä aikaa! Saimme tuon netin vihdoin ja viimein tänne "maalle" toimimaan, siinä meni ihan kiitettävästi aikaa ja meni hermo tuohon soneraan semmoiset tsiljoona kertaa. Meillä meni kaikki mahdollinen päin P:tä mitä nyt tämmöisessä netin toimituksessa voi mennä, sai sitten asiakaspalveluimmeiset kuunnella puhelimessa useamman kerran mun "raivoamista", onnea vaan heillekin... :D

En jaksanut ihan kaikkia teidän viestejä lukea, niitä oli kuitenkin laiteltu ihan kiitettävästi mun hiljaiselon aikana, mutta sen sain luettua, että uusia taitoja näille pikkuihmisille on ihan kiitettävästi tullut. Niin ja uusia pikkuihmisiä on tulossa, vauvaonnitteluja :flower: ! Meidän Jarkko on myös oppinut uutta ja paljon. No ensinnäkin on tullut kaksi hammasta jo kesäkuussa. Kovasti poika hankaa ikeniä, joten odotellaan lisää pieniä helmiä suuhun. Sit meillä on nyt ihan parin päivän sisällä hokastu konttaamisen taito, vielä herra kuitenkin "kiireessä" tahtoo mennä taaksepäin. Hauskaa kattella kun ensin pienen miehen katse kiinnittyy johonkin ja sitten päättäväisesti horjuvin konttauksin menee sitä kohti ja voi sitä hymyä kun sen asian saavuttaa.

Oltiinpa tuossa reissussakin kolmisen viikkoa. Kierreltiin ympäri Suomea ja käväistiin Nordkappissa asti. Majailtiin hotelleissa, leirintämökeissä ja sukulaisten nurkissa ja kaikki meni hienosti, mitä nyt Jarkolle tuli lapissa nuha ja kuume. Ei kun vaan suppoa pyllyyn ja reissu jatkui ihan hyvin. Kun oltiin tulossa kotia päin, pikku-ukko oli ilmeisesti herpaantunut matkustamiseen ja kotimatka mummolasta oli ainoa pätkä kun herra ei enää jaksanut istua.

Juu ja onhan tämä muutto uudelle paikkakunnallekin ollut meille kaikille semmoinen iso juttu. Tuossa aamulla saattelin tuon tytön uuteen kouluun ja en tiedä kumpi jännitti enemmän, äiti vai tytär. Hyvin kyllä ollaan kotiuduttu, ei ole yhtään ikävä entiseen kotiin. Sieltä päin kuitenkin kuuluu kuulumisia, kun Jarkon kummit asuu siellä.

Mutta nyt pitää lähtee noita pyykkejä laittamaan, palataan taas astialle ja oikein hauskaa viikon alkua kaikille!!!
 

Onhan tännekin tullut juttua :)

Kylläpä jo moni kokeilee nousta seisomaan ja Pyrykin jo kokeillut kävelemistä :) Meillä ei oo vielä edes ostettu työntökärryä ku eihän tuo poju osaa vielä edes kontata - saati sitten nousta tukea vasten...

PggySun kyseli nukkumisista... Lassi nukahtaa tuossa klo.20-21 ja nukkuu heräämättä jonnekin 7-8 paikkeille. Joskus saattaa herätä jo kuudenkin aikoihin. Tuon ensimmäisen heräämisen jälkeen annan maitoa ja sitten nukahtaa joko heti tai pienen väyläämisen jälkeen vielä reiluksi tunniksi. Tavallisimmin noustaan ylös 9-9.30 aikaan.

Täällä oli vähän synkempi viikonloppu ku mä oon ollu tosi inhottavassa flunssassa ja sain kuulla perjantaina että mulla on vissiin yks aika vakava tauti... En nyt oo varma oonko täällä kertonu, mutta mä oon käyny viime aikoina lääkärissä ja neurologilla käsien ja jalkojen tuntohäiriöiden takia. Pari viikkoa sitten ottivat sitten selkäydinnäytteen ku näitä ongelmia on ollu aikasemminki ja sain sitten viime viikolla kuulla että siitä oli löytyny jotain. Lääkäri olis halunnu ottaa vielä pään magneettikuvan varmuuden vuoksi, mutta kun sitä ei voi nyt tän raskauden takia ottaa niin kertoi sitten että on aika varma että mulla olis MS-tauti :/ En nyt jaksa selostaa koko taudinkuvaa, mutta se on semmonen aika tympee keskushermoston tauti jonka takia voi pahimmassa tapauksessa joutua jopa pyörätuoliin... No, kyllähän mä sen tiedän että ei tässä vielä mihinkään pyörätuoliin jouduta ja monella tauti on "helppo" eikä pahenemisvaiheita oo kuin muutama koko elämän aikana, mutta onhan tää nyt tietenki aika tympee juttu.
Viikonlopun yli on tullu mietittyä asiaa ja juteltua vaikka kenen kanssa ja ehkä tähän ei nyt kuitenkaan maailma kaadu :)
Ens viikon maanantaina on uusi lääkäriaika ja siellä saan jutella asiasta vähän perusteellisemmin lääkärin kanssa. Magneettikuvauksen aika on jo varattu heti synnytyksen jälkeen huhtikuulle, koska tauti ruukaa pahentua pari kuukautta synnytyksen jälkeen ja pitää tietää että missä mennään...

No mutta, se siitä... Ajattelin kertoa teillekin ettette oo sitten ihan pihalla jos asiasta vielä mainitsen :)

Ai niin, vielä Nellylle piti sanoa että toivottavasti teilläkin näyttää testi plussaa ja on pieni tulossa :heart:
Täälläkin miehellä tänään työhaastattelu että saapa nähdä onko jo parin viikon päästä uusi työpaikka :)

Pimmi ja Lassi (+ pienoinen 8. viikolla)
 
Ensiksi Onnea uusille vauvauutisten kertojille ja Pimmille voimia sairauden kanssa!

Nyt on meilläkin ylähampaat tulleet eli yhteensä nyt 4 hammasta.Hammashoitajalla käytiin ja hän sanoi, että yläikenet pullottaa, että jonkin ajan päästä varmaan tulee lisää taas.Ja kielijänne oli niin kireä, että leikkausta suositeltiin.No jos poju joutuu putkitukseen jossain vaiheessa niin samalla voi sitten ilmeisesti myös hoitaa tuon kielijänteen nipsaisun.

Viime viikolla oli myös 8 kk. neuvolalääkäri ja pojun mitat olivat 72.2 cm ja 9585 g ja pää 48 cm.Iso pää pojulla, melkein samankokoinen kuin siskollansa, joka jo 4 v. :eek: :whistle: Unikoulua suosittelivat, kun poju heräilee ja syö niin usein ja itse alan olla aika finaalissa :ashamed: No olinkin jo päättänyt alkaa vähentämään yösyömisiä ennen neuvolassa käyntiäkään niin pojulle tuli kamala nuha |O Mutta, mutta vähennetty niitä tässä kuitenkin on ja viime yö oli ensimmäinen, kun poju ei syönyt ollenkaan =) Aamupuuroa sai sitten 8 aikaan.Heräili kyllä yöllä varmaan ainakin 10 kertaa ja nyt onkin sitten projektina, että nuo heräilytkin jäisi pois :whistle: ja äitikin saisi sitten nukkua :saint: .

Meillä on myös keksitty pystyasento eli noustaan seisomaan jotain sopivan kokoista esim. laatikkoa vasten ja se on todella huteraa touhua :x .Konttausta ei ole vielä keksinyt.

Poju on tosi hyvä syömään, mutta nyt on löytynyt yksi ruoka mistä ei tykkää eli banaani.Sitä kun annettiin niin alkoi kamalasti yökkäilemään ja ei tykännyt yhtään.Toisenakin päivänä kokeiltiin, että oliko se nyt totta niin sama reaktio tuli silloinkin.Eli ei banaania, mutta kaikki muu kelpaa :)

Kookosta taisi jossain vaiheessa kirjoitella tuosta vierastamisesta ja äidin lahkeessa roikkumisesta niin meillä on ollut ihan samaa.Ja just tuo, että missään ei ole hyvä.Haluaa syliin, mutta sitten alkaa kiemurtelemaan ja lattiallakaan ei ole hyvä.Ja jonkin verran just vierastaa sellaisia joita ei ole vähään aikaan nähnyt ja jos tulevat nopeasti liian lähelle tai syliin ottamaan.Ja isi ei oikeen kelpaa vaan jos äiti on kotona niin äidin pitää olla lähellä ja syöttää ym.Välillä on vaan tosi rasittavaa kun ei oikeen pysty mitään tekemään :ashamed:
 
Pimmille oikein iso :hug: !! Jonkun verran kyseisestä sairaudesta tiedän kun aikoinaan siihen liittyen tein päättötyöni!Oikein paljon voimia ja jaksamista asian sulatteluun!!Ja toivottavasti raskautesi sujuu ongelmitta :heart:

Kovasti on teidän taaperonne ensiaskeleita ottanut!!Meillä neiti teputtelee kyllä käsistä kiinni pitäessä mutta lähinnä varpaillaan :LOL:
Joskus huomaa seisovansa ihan itse,ilma tukea ja sitten tulee kiire istuutua:)
Eilen neiti yllätti ja oppi taputtamaan!Nyt aina kun pyllähtää maahan tai jotain hauskaa tapahtuu,taputetaan:)

Niin niistä vauvoista tulee taaperoita... :'( ja vauvakuume vaan yltyy...

Mutta ei tällä kertaa enempää..Täytyy jatkaa vaatehuoneen siivousta kun sain neidin päiväunille!!
Mukavaa päivää kaikille!!
 
Pikaiset 8kk neuvola terveiset.
Piittuuta on kertynyt 74 cm ja painoa 9400 g. Omalla käyrällään kasaa mukavasti.
Harmitti vaan kun lääkäri ei osannut vastata kun yhteen ruoka-aine kysymykseeni :/ Oltaisi haluttu eniten tietää miten Pyrylle voisi alkaa soijarouhetta antamaan ja lääkäri veikkaili 1 vuotta, mutta esim. kaverin vauvalle oli soijaa suositeltu annettavaksi jo 8 kk iässä. Ei viitsi ihan oma-alotteisesti kuitenkaan alkaa huseeraamaan ja odotellaan seuraavaa neuvolaa jospa tervey denhoitaja tietäisi paremmin.

Heh, miun isäni kävi "pelastamassa" meidät tänään ja toi Pyrylle oman näppiksen ettei pienet sormet ole kokoajan autta,assa äitiä tai isää kun koneelle istahtaa :D


tinde ja Pyry
 
Hei, pitkästä aikaa! :wave:
Pimmille :hug: ja vauvoja saaville onnittelut (olen kade :ashamed: )

Aamulla täällä itki poika ja äiti... Eelo putos pinnasängystä!!! Onneksi ei käynyt pahemmin, yöpöydän terävä kulma ei olut turhan kaukana :eek: :'(
Isäntä sai kuulla kunniansa, viimeksi eilen sanoin et pohjaa pitää laskea!! :headwall: :headwall:

Ryömimällä vielä mennään eteenpäin. Ja KAIKKI moskat löytää lattialta ja tietenkin ne pitää laittaa suuhun! Tänään nousi polvilleen tv:tä vasten :eek: Mun puolesta vois vielä pysyä lattialla... :whistle:
Eelo on tänään ja eilen nukkunut vain 1,5 tuntuia päiväunia. Yleensä nukkuu 3 tuntia, tiedä sitten olisko lisää hampaita tulossa. Yöunet on ainakin vielä pysyneet normaalissa, n. 21.30-8 Mutta nyt pitää mennä puuro keittoon...

:wave:
 
Huomenta vaan!

Pimmille :hug: !

Huomasin, että olette keskustelleet noista unijutuista. Jarkko nukkuu välillä koko yön ja välillä heräilee. Se noissa yöheräilyissä vaan on, että ukko ei tahdo nukahtaa kun tissille, joten yösyömiset jatkuu silloin tällöin. Edelleenkin myös iltaisin meillä nukahdetaan tissille. Toissa yö oli semmoista showta, että varmasti naapuritkin oli hereillä. Ensin heräs tyttö kamaliin kasvukipuihin ja kun sain tytön hoidettua ja vähän unta, poika rupes elämöimään. Jarkon kanssa sitten menikin 1,5 tuntia. Siihen heräs koko perhe. Omat unet oli ihan muutamissa tunneissa. Oltiin eilinen sitten kaikki koko päivä puoliunessa. Onneks viime yö meni meiltä kaikilta hyvin. Mä luulen, että tää älytön kostean kuuma ilma vaikuttaa tuon pojan uniin kun päikkäritkin on ihan hukassa, mennään semmoisilla max. puolen tunnin pätkillä. Pitänee ens viikolla jutella neuvolassa noista nukkumisista. Tää meidän uusi terkkari kun tuntuu olevan ihan fiksu tyyppi. Sais varmasti ihan asiallisia neuvoja.
 

Yhteistyössä