Joulutähdet 05 marraskuun kasaan

Heip.

Onnittelut taaperolle ihanan suloisesta pojasta :heart: :flower: Mitäs on siskot ja veljet tykänneet pikkuisesta? :)

Meillä olikin tänään luennot peruuntuneet, opettaja on sairaana. Ens viikolla onkin sit täysiä päiviä parit, kun on pitänyt nää luennot sinne lisätä.

Eipä tänne kummempia kuulu...

kuusikon äiti, tuu kertomaan synnytyksestä, kun kerkeät! Ja tuliko tyttö vai poika, ootko jo kertonut? :ashamed: Tiesittekö ite kumpi tulee? Niin ja kiitos :hug:

jellonalle halit :hug: :heart:

niiskuneiti, oo, ihania pieniä liikkeitä :heart: :) Kiitos :hug: Mäkin oon ostanut jo parit lahjat! Mä rakastan joulua :xmas: Harmi, kun ei nää ilmat tosiaan ole mitään jouluisia :|

Danjuska, kiitos! Meillä Joonatan on toivonut jo kesästä asti potkulautaa joululahjaksi, olinpa tyhmä, kun en sillon ostanut :headwall: En oo nähny niitä enää missään! Täällä ei Prismoissakaan ole :/ Mistähän sitä tosiaan löytäis...

Epeli, olipa mukava kuulla teistä pitkästä aikaa! Onnea uuteen kotiin :)

Uneton, paranemisia teille, eikai oo muihin tarttunu? :hug:

koivunkävylle jaksamisia ja hyvä, jos asialle aletaan tekemään jotain, toi koulukiusaus homma :hug:

No, eipä mulla nyt muuta :wave:
 
Heippa ystävät!

epeli, kiitos haleista ja ihana kun kävit kirjoittelee. :hug: =) uskon että on mukavaa asua omakotitalossa, jos itse yhtään sellaisesta asumismuodosta tykkää. minä ainakin nautin, kun on oma piha ja oma rauha. lapsilla tilaa touhuta. =)

kuusikonäidin kuulumisia kovasti odottelen. :)

peppi, kiitos haleista. jaksuja koulujuttuihin. kyllä sie niistä selviät. :hug:
ainiin, riittävän ajoissa, jos olisin nyt liikkeellä niin ollaan J:n kanssa tulossa sinne päin 18.-20.12, että jos teillä ei ole sillo lauantaina päivällä mitään ihmeitä niin voitais varmaan tulla kyläilee siis meillä ei ole poikia sillo mukana.

käpynen, hyvä että kiusaamisasiaan vihdoin puututaan. jaksuja. :hug: mie näin sinusta tässä yhtenä yönä unta, sait siinä unessa ainakin pojan, muuta unesta en juurikaan muistanut aamulla. :)

täällä saparotauti ei ole vieläkään tullu meidän perheeseen. siskoni ja hänen nuorin tyttö on sen nyt sairastanut, mut vanhin on vielä ainakin selvinnyt. eilen käytiin rokotuttaa pojat, kun mahdollisuus oli. loppujen lopuksi sain riittävän hyvän perustelun miksi kannattais rokottaa. ite en rokotetta ole ottanut eikä mies ole vielä rokotettavien piirissä.

tänään olen menossa työpaikan illanistujaisiin. viikonlopuksi mies lähtee kertaamaan. ja mie olen töissä. eipä täällä juuri muuta ihmeitä ole.

ja niin minäkin odotan joulua ihan hirmuisesti..lumi vaan olis aika mukava lisä. :xmas: mukavaa marraskuun loppuaikaa teille ihanaiset. :heart:
 
H-hei...

Uskaltaisikohan nyt kokeilla uudelleen? Tää meidän ketju jotenkin hylkii mua. Oon nyt kahtena päivänä kirjoittanut aika pitkän tekstin, mut lähettäessä sivu muuttuu valkoiseksi ja teksti katoaa. Eikä sitten pariin tuntiin pääse sivulle ollenkaan. Outoa. Kenelläkään muulla samaa?

Ihan ekaksi Jellonalle iso :hug: . Olet ollut mielessä monta kertaa viime aikoina.

Toiseksi onneksi olkoon Taaperolle perheenlisäyksestä! :heart: Ihana pieni mies. Mitäköhän Kuusikon äidille kuuluu? Ja Koivunkävylle jaksuja viime metreille! Jänniä aikoja teillä. Sirulle ja Niiskuneidille myös kovasti voimia masun kasvattamaiseen!

Täällä ollaan kovasti sairasteltu, koko syksy melkein jotenkin. Onneksi nyt on suht hyvä viikko menossa, tosin mulla on niin purentalihakset jumissa, että koko pää ja niskanalue on tosi kipeitä ja aiheuttaa ihan huimausta ja pahoinvointia. Ensi yönä passitan kyllä miehen poikien huoneeseen nukkumaan ja otan yhden lihasrelaxantin. Viikonloppuna toivoisin pääseväni kunnolla urheilemaan, josko se auttaisi. Tänään on onneksi tanssi-ilta. Ihanaa.
Koulunkäynti on ollut oikein antoisaa ja tuntuu, että olen oikeassa paikassa. Vähän ahdistaa, että menee vielä 3,5 vuotta (pian 1 lukukausi suoritettu, jeee!) ennen kuin olen työelämässä, mut pakkohan se on kestää. Muuten on kaikki mennyt oikein hyvin, mutta sitten kun tulee noita sairastumisia niin silloin on perhe-elämän ja koulun yhteensovittaminen tosi vaikeaa. Nytkin pitäisi olla tekemässä yhtä raporttia, joka olisi pitänyt palauttaa jo viime viikolla. Onneksi sain vähän lisäaikaa kun oltiin niin kipeitä (ja ihan tavallisesta flunssasta).
Miika on meillä täyttänyt nyt vuoden ja on kovin reipas ja iloinen tapaus, varsinkin hoidossa. Kotona sitten purkaa päivän keskittymiseen käytetyn mielen ja itkeskelee vähän kaikesta. Toisaalta on alkanut ihan selkeästi leikkimään ja hakemaan ihan eri tavalla kontaktia myös Matiaksesta, joka on aika söpöä. Ja kovasti aina aamulla odottaa, että pääsee hoitoon.
Matiaksella taas on vahvempi uhma kausi. Ihan umpimähkäisistä jutuista tulee älytön huuto ja riehuminen, eikä silloin auta mikään muu kuin aika. Kauhean vaikea myöskään myöhemmin jutella asioista, kun ei suostu katsomaan silmiin eikä vastaa yhtään mitään. Samoin kieltäytyy pyytämästä anteeksi, jos tekee jotain tyhmää. Siinä me ollaan nyt sitten ihan sanattomia, että miten silloin pitää menetellä. Toisaalta Matte on nyt rohkaistunut tosi paljon ja ottaa ihan oma-aloitteisesti osaa leikkeihin ja lauluihin kerhossa. Hoitajat on oikein kehuneet ja ihastelleet sitä kehitystä, kun Matte niin kauan ei suostunut tekemään mitään, missä huomio keskittyy tekijään. Kotonakin on välillä todella reipas ja puhuu taukoamatta. Äiti, missä on taivas? Miksi kuu liikkuu? Miksi meillä on kaksi lasta? Miksi pojilla on pippeli? Miksi ruoasta tulee kakkaa? Miksi miksi miksi... ja joka ainoan asian jälkeen sanoo "eiks niin?".

No nyt pitää oikeasti tehdä se raportti loppuun. Mulle on tullut joku suorituskammo (vaikka tiedän pärjääväni) ja stressaan itseni välillä ihan piippuun näiden hommien kanssa. Onneksi mies on tasoittamassa arkea. :heart:

Ihanaakin ihanampaa jouluodotusta ja synttärijuhlia kaikille meidän ihanille sankareille!
Olette edelleenkin mielessä.
-kaisa-
 
Hei kaikille!

Maanantaina 23.11. klo 9.12 meille syntyi soma tummatukkainen poikavauva. Vauvan mitat oli 3515g ja 49 cm. Meidän isoin vauva painoltaan :)

Sunnuntai-iltana kymmenen jälkeen alkoi sitten supistelut uudelleen ja vähän aikaa pohdiskeltuani alettiin valmistautua viemään lapsia mummulaan. Esikoinen oli jo viikkoja aiemmin ilmoittanut, että jää mielummin kotiin, ja toiseksi vanhimmainenkin päätti jäädä, joten neljän nuorimmaisen kanssa lähdettiin sitten mummulaan vähän kahdentoista jälkeen. Mummu ja pappa oli laitellut lapsille jo petit valmiiksi, vaikka ihan unesta heräsivätkin kun mies heille soitteli.

Sairaalaan tultiin joskus puoli kahden aikaan. Silloin oli kohdunsuu 4cm auki ja päästiin synnytyssaliin. Käytiin miehen kanssa aluksi kävelemässä sairaalan öisiä käytäviä. Synnytys eteni tasaisen rauhalliseen tahtiin, en halunnut tippaa vauhdittamaan, kun kerran ihan itsekseen alkoi. Supistukset oli ihan siedettäviä, parhaalta tuntui olla pystyssä ja käveleskellä. Aamulla sitten joskus kahdeksan jälkeen olin 8cm auki mutta vauva vielä aika korkealla, siinä vaiheessa puhkaistiin kalvot ja piti makoilla niin kauan, että vauva laskeutuu alemmas. Siinä vaiheessa supistukset tuli kipeämmiksi, mutta loppujen lopuksi ei enää kovin montaa supistusta tarvittu, ennenkuin olin kokonaan auki ja tuli ponnistamisen tarve, jopa siinä määrin rajusti, että hyvä, kun kätilö ehti auttaa housut pois jalasta, ennenkuin vauva syntyi. Ei puhettakaan, että olisi ehtinyt miettiä ponnistusasentoa, Elinan kanssa oli ihan sama juttu.

Oli tosi ihana tunne saada vauva masun päälle köllöttelemään kaikkien näitten menetysten jälkeen, kyllä siinä kyyneleet tuli silmiin. Jos ihan rehellisiä ollaan, niin vasta siinä vaiheessa ihan todellisesti uskoin, että kaikki menee hyvin, siihen asti jonkinlainen alitajuinen pelko kummitteli mielessä. Synnytyksen lopulla vauvan sydänäänet vähän laski ja se vähän säikäytti, kun ääniä ei meinattu saada kuulumaan välillä ollenkaan, mutta se onneksi johtui vain vauvan paksusta tukasta, pinni ei oikein meinannut tarttua vauvan päähän.

Eilen illalla päästiin vauvelin kanssa kotiin, meitä jo kovasti odotettiinkin :) Vauvaa on kovasti ihasteltu ja pidetty sylissä. Esikoinen kantoi vauvan kaukaloineen autosta kotiin ja sitten sitä porukalla sohvalla ihailtiin. Nuorimmaiset olikin isin kanssa meitä hakemassa, mutta koululaiset halusi jäädä kotiin odottelemaan. Tällä kertaa ei vieraita osastolla käynytkään, kun sikainfluenssan takia oli ehdoton vierailukielto, isätkään eivät päässeet kuin synnytykseen. Elinalla oli illalla pientä mustasukkaisuutta ilmassa, mutta tänään en oikeastaan ole sellaista huomannut.

Tällä kertaa nyt vain ihan omaa napaa, ei ehdi enempää. Jellonalle kuitenkin vielä lämmin :hug: , olet usein ollut mielessä.

Mukavia synttärijuhlia kaikille joulutähtösille ja hyvää joulunodotusta kaikille!
 
Hurjasti onnea kuusikon äidille ja koko perheelle :heart: :heart: :heart: Tulikos susta nyt seitsikon äiti? :D Ihana luomusynnytys :heart: tosi reipas olit :)

Kaizan kuulumisia mukava lukea! Harmi, että olette sairastelleet. Tsemppiä opiskeluun! Varmasti on rankkaa, musta ei olis tuohon. Nyt tuntuu pitkältä ajalta 3.5 vuotta, mutta jälkeenpäin ajateltuna se menee nopsaan. Ja ehdit vielä monta monituista vuotta olemaan työelämässä =)

Mekin saadaan uusi kummityttö :heart: Ihanaa :heart: On mun ystävän (opiskeluaikoina ystävystyttiin, nykyään ollaan työkavereita) lapsi :heart:

Jouluverhoja, -valoja ja -koristeita ollaan laiteltu eilen ja tänään lasten kanssa, meille tulee la kaveriperheitä pikkujouluja viettämään, niin saatiin hyvä syy laitella joulujuttuja jo nyt :D Musta on kivaa, että ne sitten ehtii vähän aikaa olemaankin.

Nyt jos lähtis unten maille, huomenna aamuvuoro... sitten onkin kolmen päivän vapaa, jee!

Hyvää pikkujouluviikonloppua kaikille :heart:
 
Huomenta.

Paljon onnea kuusikon äitille ja koko perheelle pienestä pojasta!! :heart: :flower: :hug:

Kohta pitää kouluun lähteä, ehdin hetken kirjoitella, kun Sami vie pojat, mun ei tarvi siitä tänä aamuna huolehtia =) Sami ei mee töihin, sillä on Helsingissä työhaastattelu tänään :)

Ihan ku mulla olis ollut jotain asiaakin, kun aloin kirjoittelemaan :whistle: Onko muiden joulutähdet puhuneet kuolemasta? Millä tavalla? Meillä Joonatan on, viimeksi tänä aamuna. Pohti, että mitä jos kaupat ei koskaan enää olis auki, sitten me kuoltais, kun ei saatais ruokaa :whistle: Ja entä jos meitä ei enää olis, ei oltais elämässä (elossa). Olivat päiväkodissa yhden kaverinsa kanssa näitä asioita pohtinut, kertoi, että tämä kaverinsa oli sanonut, että jos ne kaupat ei olis auki niin voisivat taikoa ruokaa :LOL: :heart: Onneksi ei tän vakavampia pohdiskeluja, eikä Joonatankaan näyttänyt mitenkään huolestuneelta tai kauhuissaan olevalta, eihän se kuolemaa edes silleen ymmärrä vielä.

jellona, kiitos :hug: Me ollaan tona viikonloppuna, sinä lauantaina menossa mun äitin kanssa jouluostoksille ja illalla kuuntelemaan Vesa-Matti Loirin joululauluja :heart: Mitä päivää olit ajatellut? Olis ihana nähä :hug:

Kaizan kirjoituksia oli mukava lukea :) Mietipä, miten nopeasti tämä ensimmäinen puolivuotta one mennyt! Jos tätä vauhtia menee niin ei ehditä huomaakaan, kun yhtäkkiä jo valmistutaan ;) Paljon täytyy töitä tehdä sen eteen, mut kyllä me selvitään! Jaksamisia Matiaksen uhmaan :hug: Meilläkin Joonatan aloittaa kaikki lauseensa tolla: "eiks niin?" :D "Eiks niin äiti, eiks niin iskä" :heart: Musta se on jotenkin söpöä. Mä stressaan kans ihan hirveesti, vaikka tosi hyviä numeroja oon saanut!

Mistä tulikin mieleen, että saatiin toissapäivänä palaute ja arviointi meidän siitä ammattianalyysistä, arvosana oli H4!! Olin ja olen tosi tyytyväinen!! :) Ja siitä taas tuli mieleen, siru, saitko sähköpostia? :wave:

siru, oi :heart: Montako kummilasta sulla nyt jo on? :) Hauskoja pikkujouluja teille, ihanan kuuloista!

Mut nyt alkaa jo kohta tulemaan kiire... Hyvää viikonloppua kaikille!! :flower:
 
Moi!

Joo enpä sitten päässyt aamuvuoroon, kun yöllä aloin vessassa ramppaamaan, mahataudissa saikulla siis :x pakko oli perua huomiset pikkujoulujuhlatkin sitten, kun tulossa olis ollut 3 vauvaa, enkä tietenkään isommillekaan halua tartuttaa tätä... harmittaa tosi paljon, kun ei meillä ole mahdollista siirtää pikkujouluja eteenpäin, kun ens vkonlopun olen töissä, sitten on amm.yhdistyksen pikkujoulut ja mun veljen 30-bileet, sitten onkin jo Oton synttärit ja uuden kummitytön ristiäiset ja sitten on joulu =) Vietetään huomenna sitten perheen kesken pikkujoulua, oltiin sitten kipeinä tai ei.

Peppi eilen vasta kun palstan jälkeen luin s-postin, KIITOS ja ONNEA hyvästä palautteesta ja numerosta :heart: :flower: Tosi laaja oli se teidän tehtävä, ihan palautui opiskeluaika mieleen :D monta asiaa piti huomioida... Tämä kummilapsi on mulle 8., yhteisistä 7. Meillä Otto on kuolemasta puhunut vaan puhuessaan miehen äidistä, joka kuoli siis 6 vuotta ennen hänen syntymäänsä, mutta ollaan tietenkin lapsille hänestä puhuttu. Viimeksi taisi tällä viikolla sanoa mulle, että "isän äiti ja isä on taivaassa, mutta sun ei ole". Mutta ei ole tainnut omaa kuolemaa pohtia, mitä muistaisin, että Lotta tän ikäisenä jo pohdiskeli.

Mitähän Koivunkävylle kuuluu?

Kaizalle piti vielä, että Otollakin välillä on noita miksi-kysymyksiä ja sitten kyllä joihinkin ihan omia selityksiä, mitkä ei ole sinne päinkään :D

Täällä ei yhtään ole pikkujouluilma, vaan tosi harmaata.
 
Käpy kärvistelee.. Maanantaina polille meno, katotaan käynnistetäänkö sokereiden/koon takia.. jos ei siis tajua ite syntyä ennen sitä. nyt on viikot 37+3, huomenna on ne viikot millon viljami synty..
Viimeyö meni pyöriessä ja valvoessa, väsyttää ihan hlvetisti.. |O
 
moikka

Kävylle
jaksuja!! :hug:

Kuusikon äidille ja Taaperolle paljon onnea vauvoista!! :flower: :D

Kaiza: Toivottavasti jatkossa pysyisitte terveenä! :hug:
Just tuonne aikasemmalle sivulle kirjottelin että tatulla on menossa joku ihme raisu vaihe ja tuntuu että ääntä ja liikettä löytyy mutta ei korvia :whistle:
Ja tuo miks miks miks kuulostaa niin tutulta :D :LOL: Ja aina joka asiaan kysytään vielä että minkä takia :whistle: välistä rasittavaa.. ja välillä itekkiin pitää pysähtyä miettimään, että, niin miks??

Siru: Todella kurjaa kun jouduit pikkujoulut perumaan :| Pikaista paranemista ja toivottavasti ei muihin tartu!
Ja onnea kummilapsesta :)

Peppi: Meillä Tatu kyselee useita kertoja viikossa kuolemasta. (kesällä haudattiin minun mummo ) Kyselee että missä esim. Pentti ukki ja Onni ukki on. yks pv kysyi että miten silmät on kun kuolee jne... Paljon myös puhuu että Onni ukki sitä ja tätä.. vaikka häntä Tatu ei kerennyt näkemään.. nukkui pois kun Tatu oli 1kk:n :'( ois juuri seuraavana päivänä menty vanhainkotiin näyttämään kun yöllä tuli tieto :'(
Oma ukkini kuoli siitä vuotta myöhemmin, mutta epäilen että tatu ei varmastikkaan muista vaikka myös ukista puhuukin. Mummon muistaa ja mummolassa ollessa ( mummo asui meillä kotona äitin ja isän kanssa ) kattelee mummon kuvia ja kyselee.
Tatukin kyselee ns. ihan luonnollisesti.. ei näytä/vaikuta ahdistuneelta.. vaan pohtii ja haluaa tietää. Tyytyy siihen kun sanotaan että kuolleet on menneet taivaaseen taivaan isän luo.. no tänä iltana sitten kysyi että missä äiti se taivaan isä on.. Että paljon täällä pohditaan kuolemaan liittyviä asioita tällä hetkellä.

Jee, sain sen potkulaudan :D täkäläinen urheilukauppa tilas sen tukusta =) tulee ensi viikolla.
Täällä alkas olla pikku hiljaa kaikki joululahjat kasassa.. Tatulle yks lelu pitäis ostaa ja isälle keksiä jotain.. ja miehelle.. mutta muuten on selvät suunnitelmat jo :D

Päivällä laiteltiin ulos jouluvaloja Tatun kanssa ( vaikka näyttää tosi höntiltä kun ei ole lunta!! ) ja huomenna teen yläkerrassa suursiivouksen.. saunan, kylppärin ja kodinhoitohuoneen oon jo kuurannut. Ja itsenäisyyspäivän mennessä, milloin Tatun synttäreitä vietetään, niin ois tarkoitus alakertakin saada urakoitua loppuun. Ihana saada jouluverhot ym. paikoilleen :D Sirun kanssa samaa mieltä että mukavaa laitella ihan aikanaan niin kerkee myös olemaan.

 
Yölliset terveiset ystävät :)

Osaankohan mitään kirjoittaa kun on niin aikaa viime kerrasta :whistle:
Luin koko ketjun läpi ja sit kone heittikin mut pihalle mutta katsotaan onnistuuko tää kirjoittaminen nyt...

Ihan ekaksi onnittelut ihanista vauveleista Taaperoiden äidille ja Kuusikon äidille :hug: :heart:

Jaksuja Kävylle mahan kanssa :)
ja Niiskuneidille ja Sirulle hauskoja mahan kasvatuksia :D

Jellonalle iso :hug: ,olet mielessä :hug:

Me otettiin lapsille se possurokotus,siitä oli täällä puhetta.Kenellekään ei tullut siitä sen suurempia oireita ainoastaan vähän lämpöä...
Oskarin kanssa ei olla vielä käyty elokuvissa mutta suunnitelmissa on,se voisi olla sille tosi mukava kokemus ;)

Peppi:Oskari puhuu välillä paljonkin kuolemasta,me käydään haudalla aika säännöllisesti ja kovasti se kyselee kenen hauta on,ja miksi olen siellä niin surullinen ja kaikkea mahdollista mitä kysyä voi. Sitten meidän koira vanhus haudattiin tuohon pihalle n. kk sitten ja siitä käytiin sitten pitkät selvitykset pojan kanssa kun kyseli vaikka mitä. Joskus on vaan niin äärettömän hankalaa vastata sen kysymyksiin kun itse ajattelen että saattaa sitten alkaa pelkäämään jos liikaa selittelee :/

Mulla on ollut nyt 20 pvä putkeen jonkin asteinen migreenikohtaus :'(
Estolääkkeet lakkasi ilmeisesti auttamasta ja nyt tulen kohta hulluksi tämän kanssa,ensi viikolla on onneksi soittoaika neurologille joten katsoo sitten mitä tehdään asialle.
On vielä kaiken lisäksi tullut inhottavia lisäoireita toiseen silmään joten toivotaan että jotain apua sais siihen :/

Yritän nyt tulla vähän useammin kirjoittelemaan tänne,palataan siskot :wave:
 
täällä jännitetään vajaa tunnin päästä pitää lähtee ajelee kohti sairaalaa, on kontrollipolikäynti. Supistellu on tunnin verran alta 10min välein ja eilen tuli veristä vuotoa, jokohan tää kohta suostuu syntymään???
Viikot on 37+6, pari päivää enemmän ku viljamista. Mä niin toivosin että pistäsivät vauhtia hommaan, tahtoo jo nyytin kainaloon..
 
Huh, on taas niiiin tyypillinen maanantai, ettei tosikaan :kieh: Väsyttää ihan mielettömästi ja tää pävä vaan jatkuu ja jatkuu |O Pojatkin ihan mahdottomia, tää nukkumaan meno on taas yhtä show:ta :headwall: Huh ja huh!! |O

Vali vali ;) :whistle:

siru, tosi harmi, kun jouduitte pikkujoulut perumaan :( Joko ootte terveinä? :hug: Niin ja kiitos :)

Danjuska, mistähän mä vielä sellasen potkulaudan löytäisin, taitaa jäädä ensi kesään sen hankkiminen meillä, niin luulen.

tintta, olipa kiva teistäkin kuulla pitkästä aikaa. Toivottavasti pian helpottais noi sun migreenikohtaukset :eek: :hug:

Mitäs koivunkävylle?? Mitä sanoivat saikulla? :wave: Mulle pitää sit HETI laittaa viestiä, kun vauva on syntynyt :attn: Muistatkin!!

Uneton :hug: :heart:

Kiitos kaikille vastauksista tohon kuolemaan liittyen. Taitaa liittyä jotenkin ikään, nyt aletaan tommosia asioita miettimään ja niistä puhumaan..

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
 
Käpy meinasit siis suoraan puolivuotiaan synnyttää? ;) :whistle:
Ei vaan, varapäreitä ja jaksuja loppumetreille :hug: Sievä masu :heart:

Hitto kun oli ahdistava yö, koko yö samaa painajaista :/
Pienimmät sai eilen rokotteen ja ainakaan vielä ei ole ollut sivuoireita.

Joulu lähestyy, pian on taas juhlan aika :xmas:
Lahopäänä onnittelen jo nyt kaikki joulutähtösiä :flower: :flower:
Meillähän juhlitaan vasta tammikuussa, ei ollut kiire Pepillä syntyä :heart:

Joululahjoja pitäisi vielä paketoida, osan oonkin jo kääriny. Mukavasti appiukon kyydissä saa menemään osan :)

Peppi85 meillä on hautajaiset lauantaina ja ne on lasten ensimmäiset. Varmaan sen jälkeen puhutaan useampi päivä kuolemasta. Tällä hetkellä heille on kelvannut tieto, että taivaaseen mennään kun nukutaan pois.

Hieman on taas väsynyt olo, ei oikein saa tarpeeksi kai unta + sitten nuo pitkät työpäivät jotenkin väsyttää henkisesti enemmän. Mutta kyllä olen ollut silti kiitollinen töistä.

Mukavaa loppuvikkoa kaikille :wave: :hug:
 
Heippa!

Jee, nyt on joulukuu :xmas: Täällä muutama aste pakkasta, lumesta ei tietoakaan, mutta nyt on ihanan näköistä, kun kuuran peitossa kaikki ulkona.

Tinttamooseksesta olikin kiva "kuulla" pitkästä aikaa! Voi harmi tuota sun migreeniä :| Toivottavasti apua löytyis jostain!

Peppi ei me nyt tunnuta tervehtyvän. Tai no mulla meni se mahatauti mikä lieneekään ohi onneksi, mutta su iltana Otolle nousi lämpö. Eilen jo arvelin, että olis paranemassa, niin iltapäivällä taas 37.9 lämpöä ja aloitti karmean yskän. Itse olin iltavuorossa, ja tänäänkin menen jahka mies kotiutuu, myöhästyn siis n. puoli tuntia iltavuorosta. Nyt Oton vointi on taas vaikuttanut paremmalta, mutta katsotaan, miten iltaa kohti käy. Huomenna menen sitten lääkäriin, jos taas lämpöilee. Katoinkin jo Terveystalon sivujen ajanvarauksesta, että huom. olis yhdellä mun lempilastenlääkärillä vapaita aikoja vielä useampi jäljellä, jos tarvetta on! Tänään olis ollut toisella, mutta nyt kun Oton vointi on parempi, niin odotellaan huomiseen. Lisäksi olis pitänyt isän kanssa tänään mennä lääkäriin ja mä mieluummin menisin itse, niin ei tarvi painoja ym. kirjoittaa mihinkään ja tiedänpähän sitten tarkasti, mitä on sanottu :D Miehellä on vähän sitä vikaa, ettei muista mitään, mitä on on puhuttu :eek: Muka. Tuo on muuten kätevä tuo verkkoajanvaraus, kun voi koska vaan varata aikaa.

Kävyllä ihana maha :heart: Vaikka varmaan tekee jo mieli päästä eroon tuosta :) Toivottavasti pian olis aika synnyttää :hug:

Ihanaa, enää 4 vuoroa ennen joululomaa! Ens maanantaina mulla on rakenneuä, vähän jännittää :) Niiskuneiti koska sulla olikaan? Nyt viikkoja 19+5, silloin 20+3. Niskassa kylläkin vastasi liki vkoa isompaa, katotaan, miten nyt.

Hyvää joulukuuta kaikille ja hauskaa synttäriä 4-vuotiaille :heart: (Mulla sama lahopäisyysongelma kuin Unettomalla :wave: )
 
Pikaisesti tulin Sirulle vastaamaan :)
Mulla on rakenneultra viikon päästä, vähän jänskättää minuakin :D Mulla silloin 20+1, tosin mulla nt-ultrassa vastasi melkein viikkoa pienempää ;)
Aioittekos te kysyä sukupuolta? Me kyllä kysytään, mutta pidetään se sitten ihan vaan omana tietona :)

Nyt ei enempää, hammaslääkäriin pitäis lähteä, kunhan mies kotiutuu :whistle:
 
Täällä arki sujuu ihan hyvin.Vauva nukkuu ja syö tosi hyvin.Käytiin jo kerran neuvolassa tuossa 27.11 jolloin oltii jo päästy syntymäpainon ylitse.Seuraava neuvola onkin tossa 4.12 jolloin on myös meitin esikoisen 5v synttärit jolloin käydää myös sitte hankkimassa joulu/synttärilahjat.

Maitoa mulla tulee tosi hyvin.Yötkin on aika tukalia kun rinnat on ihan kovana maidon takia ja sitte niitä täytyy pumpata tyhjemmiksi että vauva saa ees syötyä.

kävylle kiva varmasti tietää että viikko viel niin saat vauvan vihdoinkin syliin,jos ei itestää aikasemmin tuu :hug:
 

Yhteistyössä