Joulutähdet 2005 marraskuun pinoon

Meillä vietetään huomenna sitten Juliuksen 1v synttäreitä :heart: 1 vuotis neuvolassa tuli myös käytyä tuossa tiistaina ja Juliuksen tuoreet mitat siltä päivältä 10700g ja 82cm :heart:

Täälläkin tytöt kovasti jo synttäreitään odottavat ja haluisivat jokaisesta lelulehdestä kaiken :D
 
Öitä!

viimonen yö taas tällä kertaa. ensi viikolla uudestaan. mulla öitä nyt tosi tiuhaan pakko takoa rahaa ensi kevättä varten...:)

Meille ei hirveen ihmeitä kuulu..menevää arkea. Miikka hieman yskässä ja nuhassa, mutta selvisi tästä hoitopäivästä ja toivottavasti edes huomisen aamupäivän pystyy olemaan pk:ssa. saisin minä nukkua. Meillä on ihan mielettömän ihanat pojat..he olivat tänään aamulla puolisen tuntia keskenään..nukkuivat kylläkin sen ajan. Mies lähti 7 töihin päin ja minä tulin sit puol 8 täältä töistä. herättelin pojat sitten ja saattelin pk:hon sekä kouluun. huomisaamuna mennään samalla tavalla. Pojille kerrottiin illalla miten toimivat jos heräävät tuolla välillä, mut onneksi nukkuivat. :heart::heart:

Huomenna mennään varmaan pulkkamäkeen, kun pojat niin haluaa. illalla mennään varmaan kolmistaan kaupungille, kun siellä on joku joulunavaus. Aksulle pitää löytää uusi kestävä rannekello..tiiä sitten mistä sen löydän. itse tarttisin uudet isot ihanat kengät jolla taapertaa umpihangessa.entiset oli jo niin rikki, että piti heittää keväällä roskiin.
Mies menee leikkaa possuja illaksi joten ollaan kolmisin koko ilta.
lauantaina on tarkoitus toivottavasti saada pitkästä aikaa oikein kunnolla siivottua. sunnuntaina minä emännöin kynttiläkutsuja. joten ihan mukava vapaa viikonloppu edessä. :)

Mitäs kaikille muille kuuluu?? miten paljon missäkin lunta? onko monia pikkujouluja tulossa?
Meille satoi n.20 cm lunta. ihan vaan muutamat pikkujoulut tulossa. ihan riittävästi ohjelmaa joulukuuksi töiden lisäksi.

nyt töiden pariin ja oottelee innolla aamua. :) ihanaa talvista viikonloppua kaikille. :) :hug:
 
Jellona, mä arvelin ostaa columbian omniheatit, lupaa pitää lämpimänä -54 asti ja vartta on yli puolenpohkeen :p tosi, joutuu ostaa miesten puolelta yllättäen koska naisten kengät ei pidä ku -32 asti, ja ovat rumia. :saint:

Cauhee väsy ja vetutus, yö meni pyöriessä kun koski joka toiseen kohtaan ja aamulla alko menkat, saipahan varattua ajan saikulle että pääsen tutkimuksiin tehdäänkö lämpöpallohoito.

Täällä on lunta n.30cm, pitäs ostaa semmonen puhallettava liukuri, sillä saa tuosta mäestä tajuttomat vauhdit :xmas:
 
Sunnuntai taas ja jo. Huoh. Kiva viikonloppu ollut, Samin 11v. siskot oli meillä pe-la välisen yön ja eilen iltapäivään asti. Sen lisäksi oli eilen 5h ajan meidän poikien ikäiset pojat meillä hoidossa, hulinaa riitti :D

Eilen illalla mentiin Samin, mun äitin ja isäpuolen kanssa syömään ja Vesa-Matti Loirin konserttiin :heart: Oli kivaa! Joonatanin kummitäti oli poikia vahtimassa + laittoi nukkumaan.

Ulkoiltu ollaan paljon, on toi lumi vaan ihanaa! Vaikken talvesta välitäkään, mut ehdottomasti on kivempi, että on lunta, kuin pimeetä, harmaata ja märkää :x Lapsillekin paljon enemmän tekemistä, eilen vihdoin haettiin edellisen kodin ulkoiluvälinevarastosta talvilelut, kuorma-autoihin lumiaurat, lumilapiot, pulkat, stiga, kelkka yms. :whistle:

Jellona, täällä on lunta paljon! Nyt aamun aikana ei ole lisää satanut, eilen myöhään iltaan asti satoi melkein koko ajan. Pieni pakkanen, niin pysyy lumi maassa, alkuviikosta tai en tiedä, oliko se koko ens viikon, pitäisi olla enemmänkin pakkasta (siitä en kyllä tykkää, mulle sopis tämmönen parin asteen :saint: ).

Koivunkävylle jaksamisia :hug:

Tulkaa muutkin kirjoittamaan: Uneton, Siru, Danjuska :attn: Mitähän kuuluu Kattinkalle, Tigrulle, Metkulle, Hannamarille, MM70:lle, Hannelelle, Tanskulle yms. :wave: Vaikka osan juttuja jonkun verran pääseekin seuraamaan fb:ssä, mut tulkaa tännekin kirjoittamaan, vähän enemmänkin kuulumisia!
 
Heippa taas! Kohta marraskuukin loppuu.

Kävylle jaksamisia :hug:

Ei tullut korvatulehdusta, mutta se kauhea tauti säteili sinne. Ensin siis Sami sairasti sen, sitten se tarttui muhun ja mäkin sain silmäoireita ja sitten vielä tarttui Samin isosiskoon joka myös sai silmätulehduksen ja säteili myös toiseen korvaan. Käytiin yhtenä lauantaina Jorvin lastenpolin päivystyksessä jonottamassa että saataisiin ab-tipat tytölle.
Mä olin kaiken kaikkiaan kaksi viikkoa kipeänä ja jouiduin jopa silmäklinikalle ja magneettikuvaan asti, kun rupesi näkö ja tasapaino heittää.

Täytyy nyt toivoa että pysytään terveinä.

Pepille ihan paljon voimia ja stemppiä että jaksaa koulutksen läpi.

Mä itse kävin kevyenä harjoitteluna työpaikkaohjaajakoulutuksen jonka laajuus oli 2 opintoviikkoa. Oli tosi kiva koulutus (suosittelen kaikille, pidempään jo työelämässä olleille ). Hyvin valaiseva =) ja se ei ollut mitään tasapaksua puurtamista.

:flower:
 
Kiitos Peppi85 huhuiluista :flower:
Nyt on vähän vaikea aika menossa ja ei oikein jaksa keskittyä mihinkään.

Onnittelut kaikille jo 5 täyttäneille :)

Onko muita, joiden lapsi ei aloita vielä ensi syksynä eskaria?

Mukavaa marraskuun loppua ja sairastupiin paranemisia!!
 
iltoja

Taitaa vähän venähtää nukahtaminen.. Nyt on nimittäin neitiltä tutittelu loppu! on lähes 2vk huutanut sen perään kun otettiin päiväksi kokonaan pois.. joten ei varmaan ymmärrä miksi yöllä sitten saa luputtaa.. Mutta on koko ajan vaan tullut tärkeämmäksi tuo tutti. Omaa laiskuutta/jaksamattomuutta kun en jo aikasemmin vierottanut.
On suhteellisen raivona.. ei saa silittää tms.. huutaa vaan sängyssä ja välillä koitettava vaan rauhotella :/
huoh.. ei taida ennen kymmentä nukahtaa |O

Unettomalle :hug:

Meille tulu marsu =) Tatu ja Jenna oikein mielissään :D ja ite tykkään kans :)

joo mutta tässä oon hypänny jo vaikka kuinka monta krt tytön luona ja huuto yltyy yltymistään joten pitää mennä.. en käsitä miten voi olla noin raivona.. kaikki vinkit otetaan vastaan!
ei ajatus luista...
 
Toive oli ennenaikainen. Samilla on TAAS silmätulehdus |O

Danjuska. Voi kestää ennen kuin nukahtaminen muuttuu normaaliksi. ainakin meillä meni. Sitten kun eivät enää huutaneet tutin perään, alkoi muut iltakotkotukset, joiden pois kitkemiseen meni tosi kauan.

Mutta ole sitkeä kyllä se siitä rauhoittuu :hug:
 
Viimeksi muokattu:
meillä leikattiin tutista pää pois, leveen kohdan puolivälistä, seuraavana päivänä ei tutti enää kelvannutkaan.
Tääpiö tais vierottaa itseitsensä tutista, eilen kävi kerran suussa ja viskas menemään. vois kyl syödä, se ois niiiin paljon helpompaa tunkee yöllä suuhun kuin tissi .. :whistle:
 
Miks aina on sunnuntai? :O Aina se vaan ihmetyttää.

Meille tuli eilen uusi perheenjäsen :heart: Tässä hän on:

Rölli on kääpiöluppa. Ihanan oloinen tapaus :) Rohkea, sylissä vähän jännitti, mut illalla, kun pojat oli jo menny nukkumaan ja oli hiljaista, päästettiin se yhteen huoneeseen vapaaksi ja siellä se loikki ja tuli meitäkin välillä nuuhkimaan, kiipes Samin selän päällekin :D

Aikas kylmä on koko viikonlopun ollut. En tiiä, mitä laitan ulos pojille enää päälle, jos tulee vieläkin kylmempi :O Mummu kyllä osti heille untuvatakit, ne on ainakin lämpimät :)

Viikko työharjoittelua jäljellä. Sit ekalla kouluviikolla olis ne 3 tenttiä ja sit seuraavalla yksi esitelmä ja yksi tentti |O Ihan hirveetä, stressaa tosi paljon. Huono omatuntokin, kun pitäis niihin ihan kauheesti lukea, eli Sami joutuu olla poikien kanssa paljon. Ei se ole tähän asti valittanut, mut nyt kyllä sanoi, ettei jaksaisi keksiä koko päivälle tekemistä ja menemistä. Musta vaan tuntuu, etten jossain muualla saa samalla tavalla luettua ja keskityttyä lukemiseen, kuin kotona :ashamed:

Odotan siis edelleen oikein kovasti sitä joululomaa :xmas: Oon kyllä erittäin tyytyväinen, jos selviän kaikista koulujutuista ennen sitä. Kyllä jo mielessä kävi, että jos olisin jonkun tentin vaan jättänyt tekemättä nyt, mut eipä paljoa huvittais joululomalla lukea :stick: No, katsotaan...

Smirge, kiitos! Jaksamisia teille, toivottavasti ootte jo parantuneet, tai pian parannutte!

Unettomalle jaksamisia :hug:

Danjuska, mites teillä on tutittomuus mennyt? Miten marsu on kotiutunut? :D

Koivunkäpy, meilläkin Joonatan vieroitti itse itsensä aikoinaan sekä tutista, että tuttipullosta :D Se tapahtui aika yhtäkkiä, illalla kun annoin tutin suuhun niin tuli yökki ja heitti sen pois. Se loppui siihen paikkaan siis, sama homma tuttipullon kanssa. Rasmus olikin sit astetta vaikeampi tapaus, siinäkin :whistle:

Tulkaas taas muutekin kirjoittelemaan!
 
moi

Äkkiä on vkl hurahtanut :O
Mies lähti Tatun kans kauppaan ja minä laitoin jenskun päikkäreille.
Hyvin on tutittomuus nyt alkanut mennä, vaikka lujille neitillä ottanut! Leikkasin tosiaan tutista osan pois, mutta piti sitä sitten hampaillaan suussa.. leikkasin loppujen lopuksi koko tutiosan irti niin että jäi pelkkä tutin"kanta"osa.. aikansa sitä katteli, koitti saada suussa pysymän ja selitti, mutta nukahti kyllä :D parina päivänä kovasti tuo näytille tuttiaan ja selvittää hirveesti, mutta nytkin päikkäreille nukahti miltei normaaliin malliin.. vähän silitteli niin jäi tyytyväisenä sänkyyn.
Eilen illallakin ilman itkua meni nukkumaan mutta lujasti halaili minua ja piti kaulasta kun sängyn vieressä istuin ja silittelin :heart:

Ei varmaan pitäis sanoo näin, mutta tuntuu että Tatu käy hetki hetkeltä hirveemmäks :ashamed: aivan mieletön kiukkupussi ja vastarannan kiiski! Aamulla otettiin railakkaasti yhteen. Ei yhtään kiva alku päivälle :/ Sitten kun ei pyydä edes anteeksi jos jotain tuhmaa tekee jollekkin.. Mikä ihmeen uhmaikä nyt on????
Välistä sitten niin herttanen poika, mutta kun pitää olla niin äijää välistä ettei mitään rajaa :headwall:

Eilen käytiin vähän ostoksilla ja tatulle uudet luistimet ostettiin.. kauheeta vauhtia poika kasvaa! Tänään sitten luistelemaan päiväruuan jälkeen :) käytiin eilenkin pikaisesti tatun kanssa, mutta kun villasukkaa mahtunut vanhoihin luistimiin niin alkoi varpaita paleltamaan.. ja tuuli oli aivan hirveän kylmä.
onneksi nyt vähän lauhempaa eikä niin pahasti tuule.. vaikka aamulla olikin -21 mittarissa.

Peppi: tsemppiä tentteihin! ja sitten rentouttavaa lomaa =)
Oliver on kotiutunut oikein hyvin. Eilen tekivät koirankin kanssa tuttavuutta lähietäisyydeltä. Oli mulla sylissä ja Roope sai käydä haistelemassa.
Tatu tykkää kovasti ja oli tänä aamuna jo ruokkinut ja harjannut Oliverin ennen kun pääsin itse ylös sängystä :D nousivat isänsö kanssa vähän ennemmin.

nyt tuntuivat kaupasta palaavan..
 
Danjuska, ihan samanlainen asuu täällä, kiljuu, räyhää, paiskoo, korvat on vain koristeet :headwall:
Mä oon sitämieltä että se uhme kestää 1-20v, välillä helpompana ja välillä vaikeempana :saint:

Jei, J on nukkunu nyt kolme yötä 2 tai 3 herätyksellä ja nukkunu yhteensä yöllä 11-12h. alkaa elämä voittaa itselläkin.
Ja se ei ole maito mikä ei sovi vaan paprika, nyt kun saisi imetyksen lopetettua niin sais lääkkeet aloittaa.
 
Meillä tuo Julius ei ole huolinu tuttia olleskaan ja hän nukkuu yönsä edelleen tosi hyvin.Iltasin menee tossa 21.30 viimeistään nukkumaan ja yleensä heräilee tossa 8-10 välillä ja nukkuu joskus yhdet päikkärit tossa 13-15 tai sitten ei nukuta ollenkaan.

Janette on tosi omatoiminen tyttö,koska hän haluaa itse käydä yksin pesulla ja hampaat pesee jo myös itse tosi hyvin,tosin kyllä silti me tehään loppusilaus että tulee kuiteskin hyvin pestyä.

Jennakin kävi tossa yks päivä jo 6v neuvolassa ja hänen mitat oli 18.4kg ja 111cm ja hammaslekurissakin käytiin eikä ollu reikiä yhtään.Pitäs pikkuhiljaa ruveta suunnittelee Jennan 6v synttäreitä kun hän täyttää tossa 4.12

Nyt pojalle ruokaa....
 

Yhteistyössä