JOULUTÄHDET05 HUHTIKUUSSA

Perstaita B)

Menin jo illalla suosiolla tyttöjen huoneen lattialle nukkumaan. Veera heräili muutaman kerran yöllä mutta ei onneksi valvonut niinkuin toissayönä. Nyt vaan on ihan karseen törkeen hirvee hedari mutta se johtunee iki-ihanista puolukkapäivistä :/ Hitto, ihan oksettaa ja pyörryttää :x

Mitäs viikonloppusuunnitelmia teillä on?

Mun tarttis siivota tänään, eka ajattelin jopa tampata matot mutta nyt ei taida pää kestää sitä :( Noh, imuroin ainakin. Mun äiti tulee meille viiden maissa, lähden sitten poikien kanssa katsomaan Mr. Beania. Mua se leffa ei niinkään kiinnosta mutta pojat haluavat nähdä sen ja meillä on just 3 ilmaislippua jotka pitää käyttää parin viikon sisällä. Huomenna aamupäivällä yritän jaksaa pestä vessan ja kylppärin, huoh... Huomenna iltapäivällä mennään kavereiden tyttären 2v synttärijuhliin. Sunnuntaina olis aamupäivällä vuorossa jumppa ja iltapäivällä miehen sisko tulee perheensä (mies ja 2,5v tytär) kanssa käymään. Pojat menevät molempina päivinä isälleen. Onpas tulossa kiireinen viikonloppu :D Jee, ensi viikon lauantaina lähdetään miehen kanssa Tallinnaan hotelliin yöksi, mennään "juhlimaan" meidän 2v hääpäivää ja mun 21v synttäreitä :whistle: ;) :LOL: No joo, on toi jälkimmäinen luku hippasen isompi :D

Peppi: onpas toi jännä juttu että Jonttu oksentaa kaiken lääkkeen... Meidän Saaralle on tosi vaikeeta antaa suun kautta mitään lääkkeitä, siksi annankin sille aina suppoja jos tarvii kuumelääkettä. Se on syönyt tasan yhden antibioottikuurin viime syksynä ja ykäili lääkettä aika kiitettävästi ulos. Ei se kuitenkaan ihan oksentanut. Nukuin muuten eilen tunnin verran päivällä, teki tosi hyvää toissaöisen valvomisen jälkeen :)

Unettomalle mukavaa, ihanaa ja rentouttavaa reissua! Voi harmi kun meidän viikonloppu on täynnä ohjelmaa, olisin muuten hilpaissut sun äidin luokse ja oltais menty vaikka syömään kaksistaan tai jotain.

Catriinalle paranemista :hug:

Metkulle jaksuja töihin :hug: Välillä sitä täytyy nostaa kissa pöydälle vaikka se onkin vaikeeta. Hatunnosto sinulle että "uskalsit" ottaa asian puheeksi, olet rohkea :) :hug:

Jonna, mielettömän ihanaa kuulla teistä! :heart: Olen monesti miettinyt että mitä teille kuuluu. Tosi ihanaa kuulla että teillä menee hyvin. Kyllä ne illatkin alkavat helpottumaan ajan kanssa, ihan varmasti :) Halit teille kolmelle :hug:

Jaahas, jos menis ottamaan toisen napin kun eka ei ole ainakaan auttanut himpun vertaa... Ihan karsee olo -auttaiskohan suklaa?! :whistle: Täytyy kai käydä ostamassa ja testata :D
Oikein mukavaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille!
Tansku & tytöt
 
Huomenta.

Kaveri tuli eilen meille siinä vähän ennen neljää, lähdettiin bussilla käymään kauppakeskuksessa, syötin Jontun siellä ja käytiin kaupassa, tultiin takaisin, käveltiin tuolta sellanen pari kilsaa tänne kotiin, oli aika rankkaa työntää noita rattaita, kun siellä oli kaikki kauppatavaratkin kyydissä :whistle: Varsinkin ylämäissä "meinas" tulla hiki :LOL:

Toinen kaveri tuli sit myös meille ja ilta meni kivasti, mummokin kävi. Mies pystyi onneksi lähtemään töistä nukuttamaan Jonttua... Mutta siinä menikin yli tunti ja miehen oli lähdettävä takas töihin, eikä poika ollut vielä nukahtanut!! Mä sitten jatkoin sitä, mutta ei siitä mitään tullut, Rasmus huusi kurkku suorana toisessa huoneessa, kun koitin Joonatania nukuttaa, menin antaa vauvalle tuttia ja Joonatan aloitti huudon :( Se oli kyllä aikas kamalaa :/ Kirosin kyllä miehen alimpaan... :ashamed: Jos se olis voinut 5 minuuttia pidempään olla kotona niin Joonatan olis nukahtanut kunnolla... En jaksa nyt selittää, mutta riita siitä sitten tuli, oli miehen asenne taas mukava :kieh: Kiitos kysymästä Danjuska, näin meidän ilta meni :D

Tänään Joonatan menee varmaan mummolle hoitoon =)

Taivaanvuohi: Paranemisia Catariinalle! Meilläkin on nyt ensimmäinen korvatulehdus :/

Metku: Voi että :( Kuulostipas kurjalta sun työjutut, toivottavasti eilisen keskustelun myötä tulisi parempi tilanne sinne! Jaksamisia :hug:

Jonna: Ihana kuulla teistä, olette olleet paljon mielessä :hug: Jaksamisia sulle aivan hirveesti, en oikein muuta osaa sanoa.

Mitäs suunnitelmia kaikilla on viikonlopuksi? Hih, koitin varastaa Tanskun kysymyksen, mutta se olikin ehtinyt ennen mua :D

Me mennään huomenna äitille, sinne tulee myös mun serkku perheineen. Sunnuntaina tulee mun isä naisystävänsä kanssa meillä käymään.

Tansku: Toivottavasti päänsärky pian hellittäis!<br><br>
 
Tere taas :wave:

Missä kaikki ovat?! Huhuu?!

Maaria, tervetuloa joukkoon kirjavaan :D Jos haluat, kerro itsestäsi seuraavia tietoja: asuinpaikkakunta, monesko lapsi joulutähti on teidän perheessä sekä joulutähden syntymäaika sekä 1v mittoja -laitamme ne sitten etusivulle. Em. tietoja ei ole pakko antaa jos ei halua :)

IHME on tapahtunut: yksi Ibusal auttoi hedariin heti aamulla!!! Jes :D Sain sitten jonkin ihmeellisen kohtauksen: palkkasin Santerin 5 eurolla vahtimaan tyttöjä ennen kouluunlähtöä (meni vasta kymmeneksi kouluun) ja mä kävin sillä aikaa tamppaamassa kaikki matot. Sitten pyyhin pölyt, järjestin tyttöjen huoneen (kaikki lelut, kirjat ym oli ihan sikinsokin...), imuroin ja pesin lattiat! Nyt olis jäljellä kaappien ovien sekä sisäovien pesut, vessan ja kylppärin pesut sekä parin astiakaapin järjestely -sitten on kevätsiivous tehty B) Ikkunat pesin jo viikko sitten. Vitsit et tuli hyvä mieli kun sai kämpän siistiksi! Taidan jättää lopun urakan huomiseksi, kohta täytyy alkaa tekemään jo iltaruokaa...

No niin, nyt on päivän itsekehut suoritettu, hyvä minä :D

Mitäköhän tänään muuten tapahtuu kun on perjantai ja 13.päivä? Hui :eek:
 
Metku, se on periaatteessa samaa mömmöö, mut käsittääkseni paaljon halvempaa..

Maaria, tervetuloa mukaan vaan!

Väsy on valtava, pitäsköhä munki hakee apoteekista Ibusaalia, jos mäki vaik saisin jotai aikaseks, niinku tansku!
Isommalla on taas känkkäränkkä päivä, ostakaa joku se pois. Ihanata, mulla on joku juutas kipee näppyla ikenen ja huulen yhtymäkohdassa alhaalla..
Sain sentäs sen verran ikaan et lasagne on uunissa, tosin veikkaan et siit tuli semmoinet ees mein koira ei syö sitä :LOL:
 
Perjantaihuumaa!! :LOL:

Meillä on jo ulkoiltu ja siivoiltu, ja odotellaan vaan että pesukone pyöris loppuun, sit lähdetään takas ulos. Pojat on nukkunu hyvin kaks yötä, ja sen huomaa minusta. B) Ehkä musta kuoriutuu vielä ihan normaali ihminen.. :whistle:

Viikonloppusuunnitelmia on, tänä iltana vielä pitäs lähteä kenkäostoksille kun mies tulee töistä, se ei tosin vielä tiedä sitä.. :whistle: Artulla ei ole lenkkareita, eikä oikein Vililläkään, tai sillä on nahkaiset kävelykengät, mutta niissä ei ole vartta, ja mielellään ostaisin sille varrelliset. Kurja olla saappaissa jos lämpötila tosiaan nousee yli +15.. Lauantai on perinteinen kauppapäivä, ja mies alottaa pihahommat taas, pitää tehdä jo pohjatöitä porttia varten. Vili on ihan mahdoton karkaamaan, meillä on pakko olla portti ettei se pääse livahtamaan tielle. Sunnuntaina täällä on läpsiperhepäivät tuossa läheisellä koululla, siellä on pienille temppurataa ja muuta touhuamista, ja lastenvaate-/tarvikekirppis. Laitan miehen poikien kanssa touhuilemaan, ja teen (toivottavasti ) löytöjä.

Peppi, onkos sulla kantoliina? Jos saisit Rasmuksen nukahtamaan liinaan tai edes viihtymään siinä hiljaa, voisit nukuttaa Jonttua samalla, jos tulee lisää tuollasia iltoja. Toivottavasti ei tule.

Jotain muutakin piti, mutta poikaset on vilkkaalla päällä, ja keskeytyksiä tulee satamalla. Ehkä poistun takavasemmalle.. :D :wave:

Ai Maaria, tervetuloa! Hyppää mukaan vaan, ja jos tuntuu että sua ei huomata, niin kysäse VÄHÄN ISOMMALLA äänellä uudestaan.. Me ollaan joskus hieman lahopäisiä.. :whistle: :LOL: (Juu juu, puhun ihan vain itsestäni)

..siis sunnuntaina on lapsiperhepäivät, ei läpsiperhepäivät<br><br>
 
perjantaita!

huh että on ollu päivä...

Oon siivonnu koko mökin ja puunannu vähän ylimäärästäkin mitä en yleensä viikko siivousten yhteyksessä tee...
Mut nyt on ihana kun on puhdas koti :D .. tai on vähän aikaa..

Metku: :hug: Jospa ne työasiat alkas luistaa. Ei oo kiva jos ei viihdy/on paha olla töissä.

Jonnalle hirveesti jaksuja! Mukava kuulumisia lukea.

Tanskuliini: Täällä kohtalotoveri.. kiitettävästi saanu särkylääkettä syyä.. Mutta tommonen kaikenmailman herkkujen napostelu ainakin mieltä virkistää ellei sillä sitten ite vaivaan olis parantavaa vaikutusta :LOL:

Peppi: No jospa se pikku hiljaa lähtis arki sujumaan. :hug: ja jaksamista

Koivunkäpy: Onko jysäri helpottanu?? Tuosta lasagnesta puheen ollen meillä toinen koira ykää kaiken jos jotain hirveetä herkkua antaa.. ei ahne muista pureskella... :whistle: mutta muuten sitten niin nirso että voi taivas.

Maarialle tervetuloa! =)


Päiväunille sai taas nukuttamalla nukuttaa ja nukku huimat puoli tuntia..
Mutta yöpä mentiin heräämättä ja poika vetäs unta 12h =)

Tänä iltana olis tarkotus sauna lämmittää ja tehä joku herkullinen salaatti :p Huomenna olis tarkotus käydä makkaraa paistamassa jossakin ja sitten illalla meikäläinen lähtee kaverin kans katsastamaan yöelämää. sunnuntaina luultavasti ollaan ihan kotosalla ja ulkoillaan paljon mikäli säät sallii =)

Mutta nyt tuolla alhaalla tunnutaan äitiä huutavan :heart:, joten poistun pojan kans leikkimään. (sainkin kauan istua kun laittovat iskän kans takaan tulta) =)
 
Iltoja!

Taas pari työpäivää takana, huomenna olis iltavuoro ja sit pari yövuoroo. Mies lähti käymään kaverinsa kanssa kaljalla äsken. pojat nukkuuvat.
Ihana aurinko ollut täälläkin taivaalla tänään. olin poikien kanssa heti kotiin tultuamme puistossa ja oli aivan ihanan lämmintä. B) kevät ja kesä taitaa tulla sittenkin. B)

Maaria, tervetuloa joukkoon mukaan sekalaiseen. :wave:

Catriinalle, paranemisia kovasti. :hug:

Jonna, mukava kun kirjoittelit. jaksamisia kovasti paljon. :hug:

Mitäs gerberalle kuuluu??

Peppi, huhhuh miten rankalle teidän eilinen ilta kuulosti. toivottavasti tämä ilta olis mennyt jo paremmin?! :hug: kovasti jaksamista.

hannamari ja danjuska sekä tansku, voitteko lähettää tuota siivousenergiaa tännekin. :wave: noo, ehkä minä tuossa maanantain tai tiistain aikana siivoilen, kun ensin nukun aamusta hetken ja sit käytän tämän yksinolon hyödyksi ja pistän imurin heilumaan. siitä noi yövuorot on hyviä, että lapset menee hoitoon ja minä vapaata päivisin, kun en kuitenkaan nuku koko päivää. =)

kaiza, mitäs teidän elämään? se miikan kuva on edelleen tulossa sulle päin, kunhan saisin ensin itse sen. lähetän heti sulle. toivottavasti viel ehtii. :)

kattinka, mitäs teille kuuluu?

Onpa lonkero pitkästä aikaa hyvää... :p :p taidan hetken vielä surffailla netissä ja sit kääntyä unten maille, että jaksan huomenna touhuta poikien kanssa.

oikein mukavaa viikonloppua kaikille!! :hug:
 
Iltoja!

Huoh, molemmat pojat nukkuvat vihdoin! Molemmilla kesti KAUAN nukahtaa :/ Rasmuksella masussa vääntää niin on tuo nukahtaminen illalla hankalaa, kun on just nukahtamaisillaan niin sit alkaakin vääntö, herää ja alkaa itkemään tai känisemään, rauhoittuu jonkun ajan päästä ja tätä rataa menee ihan helposti tunninkin verran :( Ja just Joonatanin nukuttamisaikaan aina...

Joonatan oli mummolla melkein koko päivän hoidossa, me miehen kanssa järjesteltiin tätä kotia uuteen uskoon, aika paljon saatiin aikaan, mutta vielä jäi kuitenkin kesken... Mies lähti töihin ja me mentiin siitä jonkun ajan päästä mun äitin luo :)

En sit saanut ollenkaan levättyä, vaikka se olikin suunnitelmissa... Nyt oon ihan poikki.

Maaria: Tervetuloa tänne juttelemaan!

Tansku: Wau, ootpas ollut reipas tänään :D

Koivunkäpy: Toivottavasti sä oot saanut levättyä tänään. Jaksamisia :hug:

Hannamari: Sain serkulta lainaan kantoliinan, mutta se on ihan oikeesti mulle liian vaikea homma opetella sitä solmimista :ashamed: Oon tosi huono tollasissa asioissa :/ Eikä riitä kärsivällisyys eikä aika siihen opetteluun... Rintareppu meillä kyllä on, se on enemmän mun juttu :D Kiitos kuitenkin :hug:

Danjuska: Nukutetaanko Tatu yöunille mentäessäkin?

Missä muiden joulutähdet nukkuvat päiväunensa? Nukutetaanko muilla päiväunille, entä yöunille mentäessä, millä tavalla? :attn:

Olis kiva saada noihin kysymyksiin vastauksia =)

Ainiin! Tänään laitoin yhteishaussa hakemukset pariin kouluun... Ekaksi vaihtoehdoksi laitoin Helsingin ammattikorkeakouluun kätilö linjalle ja seuraavat olivat terveydenhoito ja sairaanhoito linoille tänne Espoon kouluun :)

Noniin, nyt on taas mentävä.

Hyvät yöt :wave:
 
Pepille tulin vastailee vielä...

Miikka on on/off tyyppi. Siis nukkuu pinniksessään päikkärit ja yöunet. Poika ei tartte kuin nakata sänkyyn, meuhkaa siellä hetken ja nukahtaa. Päikkäreille sekä yöunille. touhuaa sen verta kovalla vauhdilla aina hereillä ollessaan, että sammuu melkein samantien. Siis voin sanoo että todella en jaksais jos alkais riekkuu viel nukkumaan mennessäkin. Meillä nimittäin todella asuu apina täällä. haluun nimittäin nähdä pahemman kiipeilijän jollain kuin täällä meillä. Meillä kun ei riitä keittiön tuolille nousu vaan yritetään josko pääsis ikkunalaudalle tms.. :whistle: välillä ei naurata yhtään. eilen oli kirosanat vähissä kun tiskipöydän reunalta sai venytettyä ittensä ja tiputti mun hienon savikippo tekeleen (tein sen polttareissani) tuhannen päreiksi. v...!
Aleksi vaan totesi että ostetaan uusi. sanoin että ei saa kaupasta tollasia uniikkiteoksia. :attn:

tulipas asian vierestä tekstiä, mut välillä ottaa kovin päähän toi pojan mieletön kiipeeminen/taiturointi. n. 10krt pvässä nostan sen pois keitiön pöydältä ymsyms...

jeps, mut nyt taitaa nukkumatti kutsua... :wave: B)
 
koivunkäpy harmoona
miehet :headwall: siitä ei sen enempää..

Jellona, meillä herra kääntää pokkana keittiön tuolin ja kiipee siihen, ja sitä kautta pöydälle, mä jo uhakasin et naulaan tuolit pöydän alle :LOL: Mut silti A oli pahempi tuon ikäsenä.

Meillä on taas B&B pystyssä, pariki kaveria yökylässä :whistle: no onhan meillä tilaa.

Peppi, meillä nukutetaan, sylissä saa maidon ja sit joko sammuu siihen tai omaansa silitellen, tänään ei menny ku tunti nukuttaessa \|O siis äskö ku yöunille laitoin. Lähempänä jos asuttas ni tulisin koklaa hieroo Rasmusta jos se auttas, siis vyöhyketerapia liikkeillä.. tosin voin joku kerta ku oot mesessä ni kokeilla sitäkauttaki neuvoo, noi on helpot otteet.

Nyt pois, jos lähtis nukkumaan, tänä iltana ei toinna ees nappia ottaa kun ukko ottaa omat nappisa ni pakko meistä on jommankumman oltava älyissään.. :whistle:
 
Tyøn vasyttama Kattinka taalla! Luin vaan ton viimesen sivun, mutta jatkan kun ensin ilmoitan olevani hengissa.

Tøissa on menny ihan ok, mutta oisin mieluummin kylla ihan vaan kotona Otuksen kanssa, vaikka se onkin tavallaan rankempaa kuin dementikkojen hoito. Pakko vaan painaa pitkaapaivaa, jos sattus vaikka tarppaamaan seuraava siirto. Sit vois taas aitiyslomalla matkustella Suomeen Mummon ja kinkkusiskojen seuraan. Oi niita aikoja...

Pepille Rasmukselle ja Jontulle :wave: Otolta, joka nukahtaa yleensa itse laulamaansa unilauluunsa itsekseen hyvin pian sankyyn laiton jalkeen niin paiva-kuin yøunillekkin.
Jonnakin ilmeisesti ollut netissa, mutta en viela lukenut sinne asti.

Maria: mukaan mahtuu

Tansku, H-M ja Jellona, Danjuska ym.: Olette mielessani ei vaan oo yleensa mitaan vastaan sanomista juttuihinne ja siksi jaavat ilman kommenttia.

kavylle :wave: aina eri aikaan mesessa.

Sit viela kerron, etta ollaan vakavissamme alettu harkita yrittavamme løytaa Suomesta au-pairia syksysta jouluun kun taalla noi paivakodit on sita-sun tata, vaikka eihan me kylla (onneksi) paikkaakaan saatu. Huhuu Jonna mites se Emilia?

Otto on innostunu juomaan mukista pillin avulla. Kun pyytaa pillia muuttuu vaan toi viimonen i u-kirjaimeksi ja se ei niin kovin kauniilta kuulosta lapsen suusta huudettuna :$ . No onneks taalla ei alkuasukkaat ymmarra mita pikkumies karjuu :x .

No jatkan juttujanne, etten putoa karryilta.

Ja viikonloppu suunnitelmat on viela auki pitas kai siivoilla, mutta Tansku kaytti kaiken mun energian, joten taidan vaan makoilla ja palautua viikon aherruksen jaljiltæ.

Hyvvee yøta.

:heart: :lla Kattinkka<br><br>
 
Huomenta!

Olipa yö :( Unohdin antaa illalla Rasmukselle Disflatyliä, yöllä känisi sitten vähän väliä masuaan ja ne ajat, jotka minäkin nukuin (ehkä pari tuntia yhteensä koko yön aikana, jos sitäkään) niin nukuin tooosi huonossa asennossa, selkä on pikkusen jumissa :/ Aamulla herättiin iki-ihanan koiramme haukkumiseen, prkl :kieh: Olin niin vihainen. Onneksi kuitenkin vasta 06.30. Tuolla koiralla kun on taas iiiiiihana valeraskaus, tekee jälleen pesää tuohon meidän ulko-oven eteen ja haukkuu, kun rapusta, hänen pesänsä lähettyviltä kuuluu ääniä \|O :headwall:

Jellona: Voi, tänne maistuis kans yks lonkero :whistle: :p Aikamoinen apina se teidän Miikka, harmi sitä savikippoa :(

Kattinka: Kiva kuulla teistä! Jus eilen olitte kovasti mielessä ja meinasin sua mesessä huudella, mutten sit jostain syystä ehtinytkään :whistle: Koska teillä olis seuraava siirto? Hauska se Oton pilli-juttu :whistle: :D

Rasmukselta tais tutti tippua :wave:
 
heipsis!

ihana ilma :D

Meillä herättiin 6.30 \|O Joka tuntuu mulle liian aikaselta aina välillä :ashamed: Tai ois varmaan nukkunukkin mutta mies sitten tuumi että tule vaan Tatu viereen köllimään kun luuli kellon olevan enemmän. Tuli sitten keskeen makoilemaan ja kiusaamaan minua.
Muuten kyllä nukku heräämättä koko yön.

Mites muitten yö meni??

Peppi: Kurja että teillä meni yö huonosti, :hug:
Tatua ei nukuteta yöunille mennessä.. Ovi pitää jättää nykyään auki siksi aikaa että nukahtaa.. ennen tarvis vaan viiä sänkyyn ja sammu sinne. nyt on kai tuolla ikävöimis vaiheella osuutta asiaan.
Päiväunille nukahti myös ennen paremmin, varsinkin vaunuihin. Nyt on nukuttu muutama kuukausi sisällä päikkärit ja välillä vähän hankala nukahtaa. Nyt ei kärsi jättää itsekseen nukahtamaan päikäreillä sänkyyn kun tulee ihan kaamee itku ja lähtee äitiä hokien perään.
Jospa se ajan kans siitä kun tajuaa että ei se äiti minnekkään katoa =)
Äsken kyllä nukahti yllättävän hyvin =)

Kattinka: Mukava kuulumisia lukea.

Mitäs muitten lauantai päivään kuuluu??

Me käytiin aamulla kävellen kaupoilla ja etsittiin Tatulle lenkkareita mut ei oikein löytyny.. Hirmu hankalaa aatella minkä kokoset pitäs olla ettei heti jää pieneks.

Sen verran vielä että meidän jässikkä on päättäny olla kakkaamatta enää pottaan... haluaa käydä pöntöllä :LOL: Tuli tänäänkin sanomaan että kakka ja minä että no mennään vessaan niin juos eeltä pöntön eteen ja piti sitten siinä herraa pitää että sai asian tehtyä. Eilen oli sama homma. Pissi tulee kyllä toisinaan pottaan mutta pönttö tuntuu nyt olevan in =)

Joo, mut jos lähtis kohta iskee värin päähän... siis jos mies suostuu vähä helppimään...
 
Moi vaan!

Katinka mä luulin että Norja ois jotenkin edistyksellinen maa, mutta noista sun jutuista kyllä saa sen kuvan, että siellä ollaan aika monessa asiassa aivan takapajulassa...
Nukuttamisesta poju nukahtaa päikkäreille aivan itsestään. Vien pojun lounaan jälkeen pinnikseen, tutti suuhun ja sälekaihdin alas ja ovi kiinni. Yöunille mennään niin että poju saa sängyssä pullosta 80 ml:aa maitoa, samalla laulan iltalualuja ja silitän. sitten tutti suuhun ja nukkumaan. Toisinaan Sami kaipaa vielä vähän lisäsilitystä, jotta nukahtaisi.

Oli se meiän kylppärinlattia sitten kuiva. Joten lattiatyöt alkaa maanantaina ja jolloin me tullaan sinne "maalle". Mutt ainaskin alkuviikosta me mennään aluksi mun isovanhempien luokse Varkauden viereen, mutta loppuviikosta en tiedä sitten.
Ja tää aiheuttaa myös sen että olen aika lailla nettipimennossa, joten jos joku siellä päin olisi halukas tapaamaan, niin voi laitta puh.num. yyveenä B)
 
Iltaa siskot!
Täällä dukkoisena, pääsiäisenä iski lentsu, ei onneksi paha. Minä ja Atte se "sairastettiin" molemmilla vuotaa enään hiukan räkä.

Torstaina tapasin lääkärin joka katsoi vauvan munuaiset, toinen on edelleen hiukan isompi mut ei mitään huolta monesti ovet täysin oireettomia vaikka ei korjaantuis.
6 viikon päästä uusi kontrolli. Ite oon ihan rauhallisin mielin. on se vain jännää miten tiedo on pitkälle kehittyny.

LENKKAREISTA ollu puhe, mie ostin poitsulle lenkkarit mut ei tykkää pitää niitä jalassa, haluaa vain saappaat :eek: pitää ettäi jostain varrelliset jospa ne oilis kivemmat.

Nyt tulee tuuletusta!!!!! meillä Atte oppi/alkoi syömään vihdoin itse!!!!!!!
Aina on ollut pojalla oma lusikka mutta nyt hokas että voinhan tässä itekin syödä.
Toissa päivänä laitoin pojalle muussia lautaselle ja lusikan siihen, laitoin etelle ruokaa niin huomasin että poikahan syö ihan itse muussia.
Siinä sit molemmat syötiin yhtäaikaa.
Voi olla että on ohimenevää, mut hienoa silti. Ihan joka ruokaa ei halua vielä syödä ite mut siitä se lähtee, yes!

LILLUKKA ensi kerralla tosiaan koitetaan nähdä.

JELLONA teidän apinan touhut kuulostaa kovin tutuilta, meillä on sentään kukkalaudat ollu rauhassa, mut pöydät kiinnostaa ihan liikaa.

VERALLE, JONTULLE JA CATRIINALLE ISOT PARANEMIS :hug:

PEPPI vaikea sanoa miks jonttu ei suostuis jumaan lääkkeitä, itsekään en pidä mistään juotavista mömmöistä, mullakin meinaa tulla ne yli.
Pyydä jatkossa tabletteina.
Meillä jos tarvii antaa lääkettä yöksi, niin murskaan tabletin ja sekoitan pieneen määrään iltapuuroa. sinne uppoo eikä huomaa miotään.
NUKKUMISESTA/NUKUTTAMISESTA meillä poika viedään aina omaan sänkyyn, päikkäreillä ei tarvii tehdä mitään kun nukahtaa nopeesti.
Iltaisin me luetaan satu, annetaan suukko ja valot pois. Sinne jää huutelee ja höpöttelee. joskus pitää käydä rauhoittamassa mut yleensä nukahtaa n.5minuutissa joskus taas menee 20min.

METKU hyvä että olette parantuneet ja varmasti pojille maistuu ruoka kun ei ole saanu syötyä kunnolla kipeenä ollessa.
Toivotaan että keskustelun jälkeen työilmapiiri parantuu, tsemppiä :hug:

JONNALLE iso :hug: oot vahva ihminen :heart:

MAARIA tervetuloa joukkoon. Rohkeasti vain kirjoittelemaan, jos on paha päivä niin tänne vain purkamaan niin kyllä helpottaa.
Mistä päin muuten ootte?

Tuohon nukkumiseen piti lisätä että käydään vielä iltaruoan jälkeen ulkona, niin viimeiset energiat saapi purettua sinne ja puurokin maistuu paremmin samoin uni.

niin viikonloppu menee ihan kotosalla perhee kanssa.

mut nyt saunaan rakkaan miehen kanssa, aaah siitä onkin aikaa kun ollaan kaksistaan lauteilla istuttu.

Viikonlopun jatkoja

moikkis :wave:
 
ilmottautuu vahvuuteen..
Yö oli mitä oli, poika tekee alas poskihampaita..

Mä kävin ottaa omaa aikaa, aamulla ilmotin et se on moro, mamma lähtee ny, käin kaupungilla vähä ostoksilla, itelle löysin parit tissinriiputtimet, Annalle pari mekkoo ja pojulle parit housut..

Smirgelle yytä laitettu! :wave:

Pepille jaksamista kovasti!
 
Sunnuntaihuomenet :wave:

Eilinen meni ihan kivasti, oltiin poikien kanssa siellä mun äitillä ja sinne tuli mun serkku perheineen, heillä on kohta 8kk vanha tyttö, hassua, olivat Joonatanin kanssa samanpainoisia suunnilleen, mutta tyttö oli kymmenisen senttiä lyhyempi :D Tältä serkulta sain sen kantoliinan lainaan, hän opetti nyt yhden tyylin, joka oli itseasissa aika helppo ja tosi kätevä! Kivaa :)

Kävin sitten illalla Rasmuksen kanssa kaverin luona, sillä aikaa mies hoiti Jontun iltatoimet. Ihanaa, että miehellä ei nyt oo taas töitä, eilinen meni kivasti, kun oli tekemistä, mut muuten noi lauantait on pahimpia, kun on töissä koko päivä, no, onneksi pääsee silleen, että ehtii laittaa Jontun nukkumaan =)

Yö meni ihan hyvin... Joonatan ei herännyt kertaakaan, Rasmus heräili ja ähisi vatsaansa :/ Aamuyöstä ei meinannut enää reppana rauhoittua :/

Kiitos kaikille nukutus ja nukahtamisvastauksista :flower:

Tigru: Kiva, että Atte on oppinut syömään itse :) Mies kyllä kertoi lääkärille, että poika oksentaa nestemäisen lääkkeen, mutta eipä silti laittanut reseptiä tabletteina :/

Mun isä tulee tänään käymään, iltapäivästä mennään ehkä miehen äitin luo käymään.

Nyt taidan mennä Jontun kanssa suihkuun :wave:
 
moikka moi!

Olipas kiva käydä pitkästä aikaa yöelämää katsastamassa =)
Hiukan väsy mutta se ei haittaa.. oltiin jo aamulla kymmenen maita lenkillä koko sakki. Tatu oli yhden kerran herännyt mutta tyytynyt tuttiin.

Tigru: Hienoa kun Atte on oppinut mihin lusikkaa käytetään =) Tatu on jonkun aikaa jo syönyt itse ja parhaillaan opettelee juomaan mukista.. yleensä hyvällä menestyksellä ja toisinaan taas vähän vähemmän hyvällä :)

Olis iltapäivästä tarkotus lähtee sinne kodalle makkaraa paistamaan. Ei eilen tullut lähdettyä.
nyt miesväki päikkäreillä kun miehelläkin yöksi töihin meno... tietää sitä että minä en saa nukuttua kunnolla :whistle:

Mut tänneppä ei kummia... jos sitä itekki malttas kallistua pitkälleen hetkeks.
 
Smirgelaine mäkin laitoin sulle just yytä! :attn:

Takana viikonloppu, joka sisälsi paljon ulkoilua ja pihahommia. Mun sisko oli meillä viikolla monta päivää, oli kiva!

Tigru kiva kun Atte oppi syömään itse. Meillä Onni aloitti joku aika sitten myös "ihan yks kaks", ei edes hirmusesti ennen harjoitellut mutta sitten yks päivä aloitti lusikalla vaan lappamaan ruokaa suuhun. Helpottaa itteä aika lailla.

Peppi kysyit nukuttamisista, meillä nukutetaan sekä päiväunille että yöunille, ollaan lähellä niin kauan että nukahtaa. Onni tulis sängystään (ollaan laitettu lasten sänky meidän makariin, tosin perhepeti on edelleen in myös) heti takas sen tsiljoona kertaa ja huutaisi jos ei oltais lähellä, eikä olla sitten ruvettu opettamaankaan siihen yksinnukahtamiseen, kun ei ole tuntunut hankalalle nukutuskaan.

Nyt iltapalalle!

Lillukka
 
Maanantaihuomenia B)

Hups, viikonloppu oli ja meni enkä ehtinyt tänne lainkaan... Lauantaiset synttärikutsut peruuntuivat sankarin sairastuttua joten lähdettiin tyttöjen päikkäreiden jälkeen Korkeasaareen. Oli ihan mielettömän lämmintä! Meillä oli eväät mukana ja syötiin katsellen kenguruita :D Paljoa ei ehditty kiertämään kun tytöt halusivat tietenkin kävellä ja vauhti oli "yksi askel eteenpäin ja kaksi taaksepäin" - ja Korkeasaari meni jo kuudelta kiinni. Kivaa oli ja tytöt katselivat eläimiä innoissaan. Ei siis käynyt kuten noin 30v sitten -yksi pikkutyttö oli vanhempiensa kanssa Korkeasaaressa ja ainoat mielenkiintoiset eläimet olivat muurahaiset :whistle: :D :LOL:

Eilen aamulla kävin jumpassa (ja nyt sattuu käsivarsiin, auts...) ja iltapäivällä miehen sisko tuli perheineen käymään. Heillä on Saaraa tasan 1kk nuorempi tytär joka opettelee nyt potalle ihan tosissaan. Saara katseli tarkkaan kun serkkutyttö istui potalla -voi kun pottainnostus tarttuisi Saaruskaankin... Veera tykkää istua potalla ja melkein aina pissat tuleekin. Jospa kesän aikana saisi isosiskonkin innostumaan potalle :)

Jellonalle siivousintoa tälle päivälle mikäli tartut imurin varteen :D Harmi se savikippo :( Tajusin muuten eka väärin Aleksin letkautuksen "ostetaan uusi" -luulin että tarkoitti "ostetaan uusi pikkuveli" :D Sit hokasin että taisi tarkoittaa kippoa :) On mulla hidas sytytys :whistle:

Peppi: Veera nukkuu päikkärit ja yöunet omassa pinniksessä tyttöjen yhteisessä huoneessa ja nukahtaa molemmille unille ilman nukutuksia. Nyt ollaan onneksi saatu Saarakin nukahtamaan ilman nukutuksia :) Mites teidän yö meni?

Kattinka: Otto ja pilli, ihana :heart: Saara sanoo välillä "ittu" - en ole ihan tajunnut mitä tyttö tarkoittaa sillä, toivottavasti ei kuitenkaan sitä mitä voisi ajatella...

Lenkkareista: meillä on molemmilla tytöillä ihan tajuttoman hyvät City-Marketista ostetut Naperon varrelliset tarralenkkarit -tai ne on oikeastaan hieman lämpimämmät kuin lenkkarit. Saaran viimesyksyiset sellaiset siirtyi nyt Veeralle ja Saaralle sain hommattua samanlaiset alesta kympillä :D

Tigrulle ja Atelle paranemista :hug: Hienoa että Atte oppi syömään itse -siitä se lähtee :) Meillä Veera on syönyt jo jonkin aikaa mutta vähän aika sitten oppi juomaan itse tavallisesta mukista, nyt on kiva syödä tyttöjen kanssa samaan aikaan kun molemmat syö ja juo itse :)

Olen kirjoittanut tätä jo ikuisuuden, välillä olen tehnyt aamupalaa tytöille ja pyyhkinyt suuta ja tehnyt vaikka mitä... Jospa nyt lopettelen ja toivottelen kaikille mukavaa ja aurinkoista päivää B) Meillä onkin tänään vika muskarikerta ja kauppaankin pitäisi ehtiä -ja illalla tämä mamma menee jumppaan :)
Tansku & tytöt
 
Huomenta täältäkin!

Onpas ollut hiljaista :/ Missä kaikki olette?? Gerbera, Niiskuneiti, Jemma, lumikarpalo, Minni, Epeli, Ametisti ja muut, jotka ette ole vähään aikaan kirjoitelleet, huhuuuu :attn:

Käytiin eilen poikien ja mun pikkuveljen kanssa puistossa, käveltiin sinne, oli niin ihana ilma. Joonatan viihtyi tosi hyvin, kaatui vaan yhdessä vaiheessa ja puraisi kieleensä, verta tuli ja itkukin, joka pian kyllä jo unohtui. Samaan aikaan Rasmus tietenkin aloitti huutamisen vaunuissa :whistle: Onneksi oli mies mukana :D

Yö meni ihan kivasti. Me ollaan alettu nukuttaa nyt Joonatania niin, että mies silittelee sen 10min ja käy sitten itse makaamaan Jontun pinnasängun viereen lattialle, ekana iltana Joonatan nousi yhden kerran sängyssään pystyyn, katsoi, että iskä makaa vieressä, kävi itsekin makaamaan ja nukahti heti :D Eilen meni vähän kauemmin, mutta itse kuitenkin meni taas makaamaan sänkyynsä ja sitten näin nukahtikin :heart: Jospa joskus ei enää tarvis olla siellä huoneessa vaan poitsu nukahtais ihan itsekseen, helpottais kummasti!

Rasmuksella kestää niin kauan nukahtaa omaan sänkyynsä, ettei siinä sit kovin kauaa nuku kun on jo taas nälkä ja viereenhän mä sen sit otan, eli saan itse rauhassa nukuttua, jos nyt nukahtaa edes ehdin niin vaan puolisen tuntia olla... Aamuyöstä alkaa Rasmuksen vatsaa vääntää ja sitä vääntöä kestää sellaset pari tuntia :( Ja sinä aikana en itse nuku ollenkaan :( Annan tissiä, vaihdan asentoa, taputtelen pyllyä, hieron masua, annan tuttia :/

Joonatan heräsi aamulla 06.35, huuteli sängyssään äitiä :heart: Tällöin Rasmus oli just rauhoittunut taas, onneksi sain ite jäädä vielä sänkyyn lepäilemään, vaikka en mä enää nukkua pysty, jos Joonatan on hereillä...

Danjuska: Kiva, että oli mukavaa yöelämässä, ehkä sitä taas joskus pääsis itsekin :whistle: :D

Tansku: Me mietittiin eilen, että oltais lähdetty Korkeasaareen, mut ei sitten ehditty, kun se tosiaan jo kuudelta menee kiinni. Yön kuvasinkin tossa jo, kiitos kysymästä :hug:

Joonatan touhuilee kovasti, mies kuorsaa sängyssä ja Rasmus on hyvin tyytyväisenä liinan sisällä, on ihanaa, kun itellä on kädet vapaina :D

Nyt meen tekemään itelleni aamupalaa, kauhea nälkä jo.

Ainiin, oon ihan unohtanut kertoa, että tähän meidän ihan lähelle avattiin naisille tarkoitettu kuntokeskus, Lady line, liityin siihen! Siellä on siis kuntosali, ohjattuja tunteja, jumppaa, spinnigiä (?), rentoutushuone, jossa hierovat tuolit ja telkkari, sauna, solariumi ja kaikkia näitä saa käyttää, kun liityin jäseneksi ja mulla on siis kk-kortti sinne B) Toukokuun alkuun laitettiin se kortti aktiivisesti, silloin alkaa tämän mamman kuntoilut!! JEEE! :)

Mut nyt sitä aamupalaa... :wave:
 
Moi kaikille :wave: :wave:

Aivan mahtava viikonloppu takana =)
Lomaani on mahtunut ulkoilua, shoppailua, nukkumista ja tietenkin syömistä :D
Tosi rentouttavaa on ollut ja tää tuli hyvään saumaan, nyt jaksaa taas olla sellanen äiti ja vaimo kuin muruset ansaitsee :heart:

Kova ikävä jo onkin.
Parin tunnin päästä alkaakin kotimatka ja illalla olenkin taas rakkaimpien parissa :heart: :heart:

Aurinkoista uutta viikkoa kaikille B)
 
Tere taas :wave:

Uneton: tosi kivaa että reissu on sujunut hyvin -kummasti jaksaa taas puurtaa kotona :D

Peppi: onnea kuntosalin jäsenyydestä :D Mäkin menen toukokuussa salille, nykyiset jumpat loppuvat tässä huhtikuun aikana ja jatkuisivat uudelleen vasta syyskuussa joten päätin hommata jäsenyyden salille. Itikseen avataan Elixia elokuussa ja varasin siihen jäsenyyden maaliskuussa. Sain tarjouksen mukana mahiksen tutustua keskustan Elixiaan vain 5 eurolla/kk joten käyn siellä toukokuusta elokuuhun. Siellä on lapsiparkkikin jota aion kokeilla, sit vois käydä arkipäivinä salilla, ei tarttis aina odottaa miestä kotiin ja sit vasta lähteä salille. Olen huomannut että nyt kun jumpat alkavat loppumaan (osa tunneista on siis jo loppunut) niin syönkin enemmän ja paino on taas vaan noussut :ashamed: Pakko siis ryhdistäytyä ja käydä sit ahkerasti salilla... Mehän voidaan tsemppailla toisiamme ja patistaa salille jos toinen alkaa laiskottelemaan :D

Ei me mentykään muskariin. Käytiin aamulla eka kaupassa ja kun tuolla on niin kertakaikkisen ihana ilma niin tuotiin nopsaan ruokatavarat jääkaappiin ja lähdettiin puistoon. Pari tuntia oltiin siellä ja tultiin äsken kotiin. Onneksi eiliseltä jäi ruokaa, sain lämmitettyä nälkäisille neideille nopeasti sapuskaa :) On aivan mahtava keli, ihan kesäistä. Ja tietenkin viikonlopuksi on luvattu vain muutamaa lämpöastetta ja pilvistä, mehän lähdetään miehen kanssa Tallinnaan. No, onhan se vähän etelämpänä, ehkä siellä on kuitenkin helle ;)

Ja nyt tytöt päikkäreille, se on moro :wave:
 

Yhteistyössä