JOULUTÄHTÖSET -05 TAMMIKUUN 2009 PINOON

Huomenta.

Hyvää syntymäpäivää Pepille!! :hug: :heart: :flower:

Meillä on Joonatan kipeenä :( Eilen nousi kesken synttärijuhlien pojalle kuume, silmät ja nenä vuosivat, tahtoi jo ennen kuutta nukkumaan, koitti vieraille sanoa, että me mennään nyt nukkumaan. Jaksoi sit kuitenkin vielä, vaikka koko ajan puhui, että Jonttu on kipeenä ja väsynyt :/ Aika pian sitä mentiinkin nukkumaan, kun viimeisetkin vieraat oli lähteneet ja ennen kasia poika oli jo unten mailla. Heräs tossa vähän kaheksan jälkeen, oli yöllä kyllä parisen tuntia hereillä, pyöri, oli tooosi lämmin, silmät kiilsi ja posket oli ihan punaiset :ashamed:

Tänään pitäis tulla mun isä, hänen avovaimonsa, mun isoveli, mun täti (isän sisko) ja hänen 2 lastaan (toinen jotain 19v. ja toinen 15v.), ovat kyllä tietoisia, että Jonttu on kipeenä, mut sovittiin, et voivat tulla, jos Jontun vointi on sen verran hyvä, että jaksaa. Ja ihan hyvältä tuo vaikuttaa, leikkii eilen saamillaan lahjoilla, mut lämmin on edelleen. Aamupalaksi halusi ruokaa (ei eilen oikein kunnolla ruokaa syönytkään) niin annoin sitten ja hyvin uppos kummallekin pojalle :whistle:

Joonatan on saanut kivoja lahjoja, mm. muumiläppärin, parit hupparit, sukkia, kirjan, Postimies Pate dvd:itä, Puuha Pete dvd:itä, Tiku ja Taku dvd:n, tommosen ison paloasema rakennelman (vähän samantyylinen, kuin dublo/lego, mut ei kuitenkaan...), tommosen hienon auton, choco-lautapelin ja mitähän vielä! Niin, hauska oli mun mielestä, kun Rasmuksen kummisetä (sinkkuihminen, 24v.) toi tommosen ninjasetin :LOL: Siinä on miekka ja jotain muita asiaan kuuluvia juttuja, joiden nimiä en oikein edes tiedä ;)

En nyt sit mee tänään töihin, kun ensinnäkin Sami on töissä nyt ja sit meille tulee niitä vieraita ja kun Joonatan on kipeenä, oli avustettavalle ihan ok, lähetteli vaan paranemisia ja jaksamisia :heart: Pojilla alkaa päiväkotikin vasta 7.pvä.

Kiitos vastauksista Siru, Gerbera, Smirge ja oliko muita... =)

Siru, täällä ei tosiaan ole 3v. neuvolaa ollenkaan, niinkuin Smirge jo kirjoittikin :kieh: Edellinen oli 2v. iässä, väliä tässä onkin sitten 1,5v. Ja tosiaan, Espoo säästää |O Mä silloin Jontun vauva-aikaan vähän seurailin noita meidän kasvuja neuvolakorteista, nyt en oo pitkään aikaan kattonut, vaikka toi mun oma kortti onkin täällä mulla itselläni. Täytyis vähän katsella! Mulla ja Rasmuksella onkin ollut pikkuisen painoeroa syntyessämme, Rasmus oli melkein puolet painavampi, kuin minä olin :whistle: Mut sen jälkeen onkin ollut aika kirppu. Kiva, kun kävit kirjoittamassa, oonkin nyt taas lähiaikoina sua ajatellut, kun oon noita opiskeluasioita pohtinut
:)

Koivunkäpy, ihania kuvia oli kumpikin eilen, laitathan tänään lisää niitä? :D Onnittelut vielä rouvalle :hug: :D

Smirge, söpöjä tonttuja! :heart:

Danjuska, munkin silmiin sun masu näytti suloisen pienelle, itsellä vielä niin muistissa Rasmuksen aikainen JÄTTImaha :whistle: Huh, kylläpä siellä on kylmä!!

No mut, jos sitä taas lähettäis tän viestin, ettei mene lisää löpinäksi. Lillukkaa vielä huhuilen, mitä teille kuuluu??
 
Peppi täällä minä, kiitos kaipailuista taas. Ja ONNEA kaikille 3v juhlineille ja juhliville!

Ja KÄPY ONNEA ONNEA!!

Meille kuuluu ihan hyvää. Joulun tienoilla kävimme mummolassa, sen jälkeen on ollut vieraita ja itse käyty mm. Talvimaassa (Kesämaan talvinen versio), kaupungissa ja tänään Onni kokeili eka kerran luistelemista. Intoa oli hirmuisesti, itkun kanssa piti lähteä pois - ja lupauksen että ihan varmasti tullaan uudelleen. Onni on iloinen, ulospäinsuuntautunut papupata, jolta satelee kysymyksiä koko ajan.

Elli on jo iso tyttö! Ikää siis 8kk, tai 13. päivä tulee se 9kk. Oppi joulun aikaan nousemaan tukea vasten seisomaan ja nyt sitten on ottanut ekoja haparoivia askeleitakin tukea vasten. Minne meidän vauva on kadonnut? Yöt ovat olleet risaisia *tää äiti on ollut tuttina* hampaiden tulon ja uusien taitojen oppimisen takia, tosin nyt kieltäydyin viime yönä olemasta tutti, joten nyt on rauhoituttava silittelyllä, kainalossa ololla jne ja tissiä saa vain kun on nälkä. Hyvinhän Elli päivällä syö, jotenkas nälkä on oikeasti aina vasta ihan aamuyöllä/aamulla.

OIKEIN IHANAISTA UUTTA VUOTTA KAIKILLE!


 
Loppiaisiltaa! :)

Paljon onnea Taivaanvuohen tytölle, mitähän heille kuuluu?? :flower:

Mun pikkuveljellä on tänään myös synttärit, täytti 13 vuotta :heart: Teini-ikä alkoi siis :whistle: Onpa se jo iso! Muistan, kun se oli näitten tähtösten ikäinen pikkupoika :heart:

Joonatanilla on korva- ja silmätulehdukset, kuumetta pikkuisella ja räkä väluu :( Oltiin vähän isommalla porukalla mun tädin miesystävän luona Porvoossa, siellä oli sukulaislääkäri, joka tutki Jontun (ja Rasmuksenkin, se yskii aika paljon, mut oli korvat ja kurkku kunnossa). Joonatanille haettiin antibioottikuuri ja silmätitpat. Meillähän oli silloin, kun J oli vähän pienempi niin suuri ongelma noi antibiootit, kun oksensi ne aina ulos. Nyt otti 4ml kahdessa erässä oikein reippaasti :heart: Silmätipan laittaminen meni huudoksi, siitä ei edelleenkään tykkää, enkä tiedä, miten saan sen laitettua, viimeks lopetin laittamisen kesken ja annoin itsestään parantua, kai se sitten vähän pidempää kesti (ei siitä niin hirveen kauaa ole, kun pojilla viimeksi se oli, tänä päiväkodissa olemisen aikana se on ollut, eli parin kk sisällä ), kai se silmätulehdus Rasmukseenkin tarttuu, ihmettelen kyllä, jos ei. Oon ymmärtänyt, että se tarttuu aika helposti. Nyt onkin sitten pojilla sairaslomaa hoidosta (ei vielä joululoman jälkeen olekaan siellä olleet, huomenna olis ollut eka päivä ). Saa nähdä, menevätkö ollenkaan tällä viikolla, ei varmaan.

Lillukka, tosi mukava oli teidän kuulumisia vähän lukea :hug: Jos jossain vaiheessa ehdit niin laita vaikka sähköpostilla kuvia teidän lapsista, Ellikin jo niin iso tyttö! :) Tsemppiä öihin!

Meillä oli eilen viimeiset vieraat, johan niitä kolme päivää kävikin :eek: Oli tarjottavissa vähän tekemistä, onneksi Jontun kummitäti teki kakut :heart: Jonttu nukahti eilen sohvalle, eikä meinannut jaksaa herätä, kun vieraat tulivat (vieraat tiesivät, että poika on kipeenä, eikä mukana ollut lapsia), mut piristy sitten jonkun ajan päästä.. Maaliskuussa sit uudestaan synttärikestejä :whistle:

Mut nyt meen kattomaan telkkaria vähäksi aikaa ja sit nukkumaan! Toi lämpöpatteri nukkuukin nyt meidän vieressä, kun kipeenäkin, on öisin ollut niiiiiiin tulikuuma, nukkunut levottomasti, puhunut ja nauranut unissaan ja tärissyt, pieni reppana (mua kyllä väsyttää, kun on parina viime yönä valvonut parisen tuntia, kun Joonatan pyörii ja hyörii jne.) :heart:
 
Yöterveiset!

kaksi yövuoroa tässä edessä päin olisi. Tällä kertaa oli jopa ihan mukava tulla.
Sain tänään päivällä siivottua ja kuusi lenti pihalle. Koko perhe oltu kotona. meidän normi arki ei ole oikein kerennyt vielä kunnolla alkaa, kun Aksu on hiukan flunssainen niin ei mene sit huomenna hoitoon. äitini ja isäni luona on päivän. ei ole kuumetta, mut muuten on kuitenkin vähän huonovointisen näköinen. oli eilen hoidossa nukkunut jopa päikkärit ja hoitajakin sanoi, että väsynyt oli ollut. ulkona ei ole ollut kuin eilen. tänään pelasi kaikenmaailman pelejä koko päivän tai katto videoita. hyvin on kyllä jaksanut. huomenna saa sit pelailla mummin ja ukin kanssa sekä mummi lukee kirjoja. niitä poitsu jaksaa kuunnella loputtomiin. :heart: harmittaa kun ei tullut kuumetta niin saattaa kestää tuo tauti vaikka kuinka kauan ja ei pääse luistelee tai muutakaan tekee pitkään aikaa. :ashamed: olis nyt niin hyvät kelit ja tykkää kamalasti siitä jääkiekosta.

Mikkis on hyvävointinen ainakin vielä. 'koputtaa puuta'. huomenna menee hoitoon aamulla. eiliseksi olin ostanut kettukarkki pussin hoitoon viemiseksi niin sai tarjota kavereille synttäreiden kunniaksi. huomenna selviää varmaan että missä ensi viikolla ja jatkossakin Mikkis on hoidossa. Mies ulkoili aamupäivästä Miikan kanssa ja minä iltapäivällä. oli tosi kivaa kun käytiin laskee yhdessä mäkeä. Mikkis nautti ihan suunnattomasti. :heart:

luetteko te lapsillenne yleensä paljon? osaako lapset joitain kirjoja ns.ulkoa siis kertoa mitä milläkin sivulla tapahtuu omin sanoin? ja onko lapsillanne suosikki kirjoja?

pitää mennä...palaan myöhemmin.
 
lissää juttua...

niin noista kirjoista...Miikan suosikkeja on pikkuruisten iltasadut, miina ja manu kirjat niistä varsinkin miina ja manu leipomossa sekä metsän eläimet. sitten saulin omat tavarat ja sauli ja isä kaupassa. nuo kirjat on pitänyt lukee viime aikoina useaan otteeseen ja osaa suurimman osan niistä ulkoa. myös jere jarruvaunbu on yksi suosikki sekä kaikki barbabat. =)

peppi, Jontulle kovasti paranemisia. :hug:

lillukka, mukava kuulla teistä pitkästä aikaa. minkälainen se talvimaa on? onko siellä millaisia touhujuttuja lapsille? me ei olla vielä sinne ehditty, vaikka pitikin kerran. käytiinkin vain s-linnassa.

mitähän tigrulle kuuluu? :wave: sekä hannamarista olis mukava kuulla.

Niin ja tuosta omasta tahdosta tais peppi tai danjuska joku kerta kysellä niin sitähän löytyy niin paljon ettei se pph pärjännyt. no ei nyt ihan niin kotona pärjätään ihan hyvin sekä tässä varahoidossa menee ihan mukavasti. meillä ei hirveän usein mitään hirveitä raivareita saada. ulos lähteminen on nykyään aika vaikeeta siis jos yritän että ite pukis kaiken mitä osaa, ei päästäis sillä taktiikalla yhtään mihinkään. sitten kun auttelen ja päästään pihalle niin ulkoa ei tultais kovin nopeasti sit takaisin. ma iltanakin lähdettiin illalla puol 8 saattelee äitiäni kotimatkalle. saatiin samalla hiukan ulkoilua, kun kierrettiin kortteli, ei meinannut millään lähteä puolen tunnin päästä takas sisälle. katto varmaan ihmiset että mitä se tohon aikaan enää noin pienen lapsen kanssa pihalla on. no mikkis oli nukkunut päivällä päikkärit hoidossa niin sain edes hiukan pahimpia energia höyryjä poistettua. nukkumaan kävikin sit ihan sopuisasti ja aamulla nukku vähän yli 8. ihanaa. nyt saa pojat taas monta aamua nukkua pitkään. =)

kaikille oikein mukavaa keskiviikkoa. palailen taas ensi yönä. :hug: :wave:
 
Kiitos Peppi85 ja Tanskuliini muistamisesta =) Ehdoton suosikki Pepille oli Huvikumpu-talo asukkaineen ja sillä on leikitty paljon :heart:

Peppi85 paranemisia Joonatanille :hug: kyselitkö joskus päikkäreistä? Peppi nukkuu hoidossa päikkärit ja kotona viikonloppuisin tilanteen mukaan. Jos ne jää pois, niin ilta on tunteita täynnä ja yöt himpun levottomia. Pepillä on nyt myös uhma, aika tiukka sellainen. Tosin nyt on vasta eka uhma hänen kohdalla, joten suotakoon ärripurrit hänelle ;)

Jellona kyseli kirjoista. Kyllä meillä luetaan (tosin liian vähän :ashamed: ) ja suosikkeja on Franklin, Muumi ja eläinkirjat. Välillä sitten luetaan kuorossa kun tosiaan muistavat paljon jo ulkoakin :D

Tänään se arki tosiaan sitten alkoi, kun lasten ja miehen lomat loppui. Välillä kaipaan suuresti aikaa, kun sai olla lasten kanssa kotona.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille :wave:

 
moikka

huh, pieni hengähdys hetki =)

alkaa tuntua oon koko ajan vaan enemmän puhki.. viime yönä unet jäi vähäiseksi kun vaavi muisti potkia ja tökkiä kylkiluita.. pääsin uneen niin sitten mies lähti töihin eikä uni tullut enää.. taisin torkahtaa ja puoli8 tuli tatu tuuppimaan ylös |O tulee varmaan tuplasti virkeempi kaveri tästä kun veljestään.. jatkuaa äitin takomista ollut jo usemman päivän ;)

Tatun haluais ainoastaan että äiti kontaa pitkin lattiiaa leikkimässä.. eilen askarreltiin eläinnaamarit pojan kans kun jostain moisen idean herra sai =) itsenäisiin leikkeihin ei rupee taas tällä hetkellä yhtään..

Käytiinkin aamulla päivähoitotoimistossa ja näillä näkymin tatu menee virikepaikalle pph:lle kunhan paikkoja on.. ei tartteis kun vaikka päivän/vk käydä leikkimässä... pe on sitten aina kerho pv. mutta tuon nyt näkee sitten ajan kans että miten menee..

Jellona:
Täällä luetaan joka pv kirjoja.. suosikkeja ovat trakroti kirjat, nalle puhit, miina ja manu jne..
myös rotta touille (vai miten kirjoitetaan) ja suden pennut viidakossa ovat kivoja pojan mielestä.. niihin kuuluu myös kuuntelu kasetit.. joululahjaksi sai myös dumbon jossa cd mukana.. sitä kuuntelee kans paljon ja samalla seuraa kirjasta.
muistaa vähän aina ulkoa ja varsinkin tuosta rotta touillesta ekan sivun.. mumisee aina itsekseen, että sahramia, sahramia :D
ja kuinkas ollakkaan.. meille ostettiin sahramin hajuista käsisaippuaa jouluksi kun poika sai valita minkä hajuista :LOL: :whistle:

Peppi: Jontulle paljon paranemista! :hug:

Unettomalle jaksuja arkeen! Itse muistan myös kuinka paljon kaipasin töissä ollessani hetkiä että sai kiirettömästi Tatun kans viettää aikaa.. tuntu että aika ei riitä mihinkään..

taitaa olla turha toivo että poika nukahtaa.. pienoinen sipinä sängystä kuuluu.. no, lähdetään kohta touhuamaan ja perunarieskaa tekemään.

 
Öitä!

täällä aamuyö jo menossa. ja nukkumaan pääsy lähenee. jippii. näistäkin öistä selvitty. eilinen ilta oli kyllä kamala kotona suoraan sanottuna. minä nukuin koko päivän sitten tuli mies ja Miikka kotia puol 4 aikaan. mies oli vähän kipeän oloinen niin kävi samantien pötkölleen. minä sit lähdin Mikkiksen kanssa kaupalle, jossa Mikkis karkas multa kassalta. kiva oli unipöpperössä miettiä että mihinkä se lähti, kun en yhtään ehtinyt näkee, just olin maksamassa ostoksia. kävin eka ulkonta vilasee sit sieltä sisälle palatessa mikkis tuli vastaan kantaen kahta autolelua käsissään. oli lähellä pistää shown päälle, mut vietiin lelut takas ja kaappasin kaverin syliin...potki kivasti vastaan, kun olisi halunnut viedä autokärrin paikoilleen (olin jo aiemmin sen vienyt, kun ei kaveria näkynyt) ei sit viety. onneksi oli auto lähellä, muuten en olisi selvinnyt painavan kauppakassin kanssa sekä painavan 3veen. :attn: :/ onneksi kaikki hyvin lopulta, mut itku tuli kuitenkin. sit käytiin hakee pikaiseen aksu mun porukoilta. hänen päivä oli mennyt hyvin. ja menee huomenna pk.
kotiin tultuamme en ollut vieläkään oikein herännyt ja kun olin saanut ruoat kaikille naamaan niin oli pakko mennä lepäilee. tuli siinä sivussa huudettua miehelle kaikkea mahdollista, pojat vaan riehuivat, välillä tulivat meidän sängylle ja luettiin satuja, mut mitään en jaksanut heidän kanssaan leikkiä. :ashamed:

ja toi kaikki johtu Mikkiksen karkaamisesta ja sen siitä päivähoitoasioista, mitä olen miettinyt pääni puhki ja ressannut ihan liiaksi asti. eilen päivällä soittelin sen pph ohjaajan kanssa, jonka kanssa sovittiin että Mikkis saa jatkaa siellä varahoitopaikassa niin kauan ennenkuin pk:sta vapautuu paikka. Kaikkein ärsyttävintä koko jutussa on myös se että osa ihmisistä kehuu sitä pph:ta maasta taivaaseen ja kaikkea muuta. tuntuu siltä että itse ei vaan osaa kasvattaa lastaan yms. ymmärrätte varmaan mitä tarkoitan.
tulin sit tosi loisteliaan näköisenä illalla töihin itkeneenä, jess. no ei ne työkaverit sitä varmaan huomannu, mut itellä olo oli aika sekava. :'(

Nyt täytyy vielä joku päivä jutella sen pph kanssa näistä asioista. haluaa kuulemma. oli yrittänyt illalla soittaa, mutta onneksi en ollut kuullut..en olisi ollut ihan järkevässä mielentilassa. :whistle:

no toi kaikki meidän (.)

danjuska, jaksuja kovasti temmeltävän masuasukin kanssa.:hug: meilläkin välillä maistuu yksin leikki tosi huonosti.

mulla on vaan perjantaina vapaapäivä..otetaan varmaan ihan rennosti kotona apinoiden kanssa. lauantaina ja sunnuntaina on aamuvuorot. mies lähtee kertausjuttuihin la-ma. äitini hoitelee poikia viikonloppuna. la iltana siskoni tulee tyttöjensä kanssa meille Mikkiksen synttäreitä myöhästyneesti juhlii. mukavaa. =)

nyt täytyy palailla töiden pariin. mukavaa loppuviikkoa kaikille! :hug:
 
Jellonalle iiiiso hali :hug: :hug: :hug: Onneksi kaikki päättyi hyvin :heart:


Danjuska kiitos :hug: Itse sitä nyt ihan on jo turtunut aamuyön heräämisiin jne, mutta ei ole kiva tosiaan lapsia kuuden jäljestä herätellä ja puoli seitsemän aikaan olla tukka putkella viemässä hoitoon. Mutta tämän hetkinen tilanne on mitä on, ei siinä itkut paljoa auta. Vaikka aina loppuviikosta tuntuukin että haluaisi vaan piiloutua ja hautautua kotiin :whistle:

Niiskuneitiiiii, mitä teille kuuluu? :wave:

Jaahas, se on mentävä taas, vaihde avattava pian. Moikka ja hyvää viikonloppua kaikille :)
 
Jatkanpa taas yksinpuhelua :whistle: :whistle:
Ikäänkuin karkoitan kaikki palstalta pois :ashamed:

Koivunkäpy en meinaa tunnistaa sinua!!! Todella kaunis puku ja ihana kimppu :heart: :flower: Miltäs rouva-elämä on tuntunut? :D

Peppi85 kuinka Joonatan voi? Selvisikö Rasmus nyt tauditta?

Meille tulee tänään ystäväperhe viikonlopun viettoon ja siinä sitä hulinaa taas onkin =) :whistle: Heillä on vilkas 2.5-vuotias sekä sitten meitin kummityttö joka hänkin pian jo 4kk :)

Jospa sitä sitten taas jatkais muita hommia.

:wave:
 
Huomenta.

Pojat ei mennyt vielä tänäänkään hoitoon, vaikka ihan hyvässä kunnossa toi Joonatan jo on, silmät ihan pikkuisen punertaa, ei muuta, on syönyt antibioottikuuriakin jo kolmatta päivää. Mut tylsää se olis tänään ollut viedä, kun on vaan yksi päivä ennen viikonloppua ja pitkän loman jälkeen. Maanantaina alkaa sitten meilläkin ihan kunnolla se arki.

jellona, meillä luetaan jonkun verran, enemmänkin voisi! :ashamed: Nytkin ollaan saatu joulu- ja synttärilahjoiksi kirjoja (mm. Mikki ja Nalle Puh). Rasmus tykkää katsella kirjoja ja etsiä sieltä eri juttua, jotka sitten itse nimeää, Joonatan jaksaa jo kauemmin satuja kuunnella, riippuu tietenkin tilanteesta ja siitä, että antaako Rasmus rauhan siihen :whistle: Rasmus viihtyi potalla pitkän aikaa, kun siinä samalla kirjaa katseltiin, tosin ei sinne pottaan mitään tullut, mutta kuitenkin :D Huh, voi tota teidän kaupassa käyntiä :hug: :hug: Ja kiitos paranemistoivotuksista ja vastauksista! Jaksamisia sulle vielä kovasti :hug:

Uneton, kiitos sinullekin paranemistoivotuksista ja voinnin kysymisestä :hug: Ihme kyllä, Rasmukseen ei tarttunut (koputtaa puuta)! Eihän siitä kovin kauaa ole, kun se itse oli kipeenä, mut onneksi toi silmätulehdus ei tarttunut! Kiva, kun olet käynyt kirjoittamassa :) Montakos kummilasta sulla nyt onkaan? 2? Onko molemmat tyttöjä? =) Minä näin taas eilen omaa kummityttöäni, joka on ens viikolla jo 10kk!! Ottaa yhden askeleenkin jo, joskus kuulemma ottanut kaksikin, ihana pikkuinen :heart:

Danjuska, mites oot nyt jaksellut, vieläkö vauva on pitänyt hereillä? :hug:

Täällä on lunta! Sekin varmaan sulaa pois, plussalla on asteet. Eilen sitä satoi aika kiitettävästi (lunta siis).

Joonatan muuten yks päivä sanoi taas aika hauskasti :whistle: Minä leikin semmoisella tarra-ankalla, sanoin Joonatanille (olin muka se ankka), että haluan sinun mukaan, muuten minulla tulee paha mieli, johon Jonttu sitten vastasi: "äiti, se on vaan koriste, ei sille voi tulla pahaa mieltä" :LOL: Musta se oli niin hauska juttu :D

Mut me taidetaan mennä kylpyyn sit :wave:

P.S. Laitoin profiiliin vähän uusia kuvia :)
 
heips

nyt vasta selvittiin Tatun kans päikyille.. tai siis Tatu selvis ;)
lähdettiin aamupäivästä ulkoilemaan ja tultiinkin vasta kahdeltatoista sisälle.. ekaks kopisteltiin matot ja leikittiin oihalla, sitten Tatu halus lähteä radan varteen puita nuuskimaan :LOL:
junaradanvarressa on tie jonne pinoavat aina puita odottamaan kuljetusta ja Tatu haluaa aina niitä käydä nuuskimassa :D meni sitten aikaa kun kävellen mentiin.. oli meillä pulkka mukana mutta poika itse halus kävellä sen tien missä puupinot olivat.

Peppi: Pojissa on sitten niiiin paljon sinun näköä =) suloisia
Jep, täällä edelleen pikku kaverim pitää äidin hereillä... ensin illalla kun rupean nukkumaan ja sitten yöllä jos käyn vessassa tai Tatu herää ja käyn sen luona niin menee pitkään ennen kuin pääsen takaisin uneen, koska heti alkaa kova mesominen masussa.. tuntuu että tämä vauva reakoi paljon vahvemmin ääniin ja liikkeisiin mitä Tatu masussa ollessaan.. se vaan olla möllötteli ja piti iltarumban aina kun rupesin nukkumaan :LOL:
muutenkin ihan ihmetyttää miten voi 2 näin erilaista raskautta olla.

Jellonallapas
oli rankan kuuloinen kauppareissu, :hug: Meillä Tatu teki sitä jossain veiheesa että kipitti leluhyllylle mikä kassojen lähellä ja sai sieltä metsästää.. mutta siitä on onneksi aikaa ja nykyään kauppareissut sujuu kunnialla onneksi.
Äläkä mieti tuota pph juttua noin että et muka osais omaa lastasi kasvattaa.. Jos ei kertakaikkiaan lapsen ja hoitajan kemiat kohtaa niin en usko että siihen muuta tarvitaan..
Tatu viihtyi paljon paremmin edellisessä tavallaan varahoitopaikassa kuin siinä missä aluperin oli.. sinne jäi usein itkun kanssa ja sanoi että ei halua mennä mutta tänne varahoitopaikkaan meni aina mielellään. Ja nytkin on virikepaikkaa haettu juuri tuolta pph:lta missä oli varahoitopaikassa kerta siellä tykkäsi käydä.

Uneton jatkaa vaan puheluaan :D! mukava käydä lukemassa kun on uutta tekstiä aina tullut ;)

plääh.. pitäis jaksaa imuroida ja lattiat luututa.. mut ehkä tehdään porukalla kun mies tulee töistä.. makaroonilaatikkoa tänään luvassa ruuaksi..

Tatu odottaa jo iltaa kun tulee kotivideot telkkarista :LOL: on ihan tohkeissaan aina ja sanoo että pidetään piknikki :D pitää viltti levittää lattialle ja sitten dipataan porkkanaa ým. tänään jo sanoikin aamusta heti että minä syön sitten ananasta =)

mitäs muilla viikonlopuksi suunnitelmia??

me ollaan ihan vaan kotona ja ulkoillaan jos säät vaan sallii... lauhtuvaa on luvannut.. jospa ei ihan vesikeliä kuitenkaan tulis..
 
Heippa!

Uneton, voi jatkaa yksinpuhelua minunkin puolesta. mukava kun joku aina välillä ehtii jotain kirjoittaa. välillä on niin hiljaista täällä. mut aatelkaa kohta on 4 vuotta siitä kun jemma aloitti tän ketjun. :D jaksuja viikonloppuun vieraiden kanssa. :hug:

danjuska, meilläkin on varmaan luvassa samanlainen perjantai-ilta kuin teillä siis tuon kotivideoiden parissa. kaupassa mennään käymään kohta. mies on päikkäreillä, kun meni jo 5 tänän aamuna töihin.

Mikkiskin pitkästä aikaa nukahti päikkäreille, mut oltiinkin 2,5h pihalla. lumityöt oli kivan isot ja niitä jäi vähän illaksikin, jos sit jatkais.

kiitos kaikille jaksu :hug: eiköhän tää taas tästä. tai siis kyllä mulla ihan hyvä mieli nyt jo on tuon Mikkiksen hoitoasian suhteen. ensi viikolla tulee vielä se entinen pph käymään meillä kun haluaa jutella asioista. toivotaan että menee hyvin.

koivunkäpy, en meinaa minäkään tuosta kuvasta sinua tunnistaa. tietty onhan siitä hetki kun mie siut livenä näin. :whistle: ihana kuva kuitenkin. ihan teidän näköinen.

meidän viikonloppu suunnitelmat kirjoittelinkin jo yöllä.

nyt meen viel hetkeksi lepäämään...ihanaa viikonloppua kaikille. :hug:
 
Huomenta!

Unenpöpperöinen Smirge *moikkaa* . Meillä on lapset viikonlopun hoidossa. Me vaan olla öllötellään nyt tää viikonloppu kotosalla.

Aivan ihanan komea kuva Käpy :heart: . Ukolles terveisiä ja muksuille myös.

Toivottavasti saatte pian päivähoitoasiat järjestykseen jellona.
 
Huomenta.

Rasmus heräsi jo ennen kuutta :eek: Sami nousi sen kanssa :heart:

Tänne ei mitään kummempia kuulu. Joonatan katsoo sohvalla Tiku ja Taku dvd:tä, jonka sai yhdeltä mun kaverilta synttärilahjaksi, oli kuulemma halunnut ostaa sen, koska se on K3 ja Joonatan saa just kattoa sitä :LOL: Tossa se nyt hokee: "tyhmä ankka", kun Aku Ankka kiusaa noita oravia :whistle: Rasmus leikkii lastenhuoneessa autoparkkihallilla :)

Oltiin eilen 1,5h ulkona, oli tosi ihana, keväinen ilma! Aurinko paistoi ja lämmitti! Lähdettiin poikien ja mun äitin kanssa, otettiin yhden pikkurattaat ja 2 pulkkaa mukaan. Joonatan halus koko matkan vetää pulkkaa mukanaan ja Rasmus istui ensin pulkassa vedettävänä ja sitten siirtyi rattaisiin istumaan. Mentiin hevostalleille, siellä on ihana iso mäki, jota poikien kanssa laskettiin :heart: Joonatan jäi sitten mummun luo vähän lumihommiin, Rasmuksen kanssa lähdettiin kotiin päiväunille :)

Siinäpä meidän viikonloppua. Tänään pitäis aamupäivästä ehkä käydä mun mummun ja papan luona.

Danjuska, taitaa pojissa aika paljon mun näköä sit olla, niin moni sitä sanoo :D Joonatanilla vaan on alkanut tukka tummua ihan hirveesti, tuleekohan siitä ihan tummatukkainen jossain vaiheessa? Rasmuksella taas on vaalentunut, syntyessään ja vauvanahan se oli ihan tosi tumma.

jellona, kiva, että on jo parempi mieli sen hoitoasian suhteenkin :hug:

Joonatan tuli tohon puhumaan, että pitäis kuulemma kylpyyn lähteä. Mielummin kylpyyn, kuin ulos, se sanoi :D En kyllä vielä ulos lähtiskään, siellä on ihan pilkkopimeetä :ashamed:

Tulkaahan muutkin kirjoittelemaan!
 
sairaalasta palattu suunnilleen hengissä. halvas eilen toisen puolen naamasta eikä ohi menny, no ei se oo ohi menny vieläkään, mut pääsin pois, pitää mennä takas jos pahenee tai ei oo tiistaihin mennessä parantunu.
oli tooosi kiva nukkuu verhojen takana ea:ssa, eli eipä tpaljon tarvinnu nukkuu |O (leuat sijoiltaan haukotus)

Nyt ihan vaan omaa napaa, mut sen verran väsy ja pahaolo että taidan vetäytyä makoilee vaikka sohvalle..
 
Voi kauheeta Käpy!! :eek: :hug:
Mistä moinen johtu?? toivottavasti ei nyt pahene ja paranee!! :hug:

Peppi:
Eilen oli tosiaan aivan ihana ilma. Mekin ulkoiltiin paljon =)

Oltiin tosiaan eilen aamupäivästä pitkään ulkona.. vuoroon käytettiin miehen kans koirat lenkillä ja vuoroon leikittiin tatun kans pihalla.. minä käytin vilin että saan vähän koulutettua ja mies roopen.
sitten lähdettiin laskemaan mäkeä. Sää oli kyllä aivan loistava :D

illasta mies lähti käymään kaverillaan.. tatun kans käveltiin teboilille lotto tekemään ja kierrettiin joenrannan kautta takas kotia ja leivottiin omenapiirakka kera vaniljakastikkeen :p
Saunottiin illasta ja Tatu oli oikea sylivauva illan :heart: =)
Ja niiiin ihanalla tuulella oli koko eilisen päivän vaikka ei päikkyjä nukkunut ja heräsi ihan aikanaan :D Ei tainnut ainuttakaan räsäystä tulla koko päivänä..

Mulla koko eilisen päivän tosi kurja olo mutta kuitenkin jaskoin touhuta..
Tänään sitten entistä kehnompi olo :/ jättivät minut aamulla nukkumaan kun tatu heräs ja puoli kympiltä toivoat aamupalaa sänkyyn :heart:

sen verran oon jaksanu että käytiin pienellä kävelyllä.. tulin sitten sisälle pötköttämään ja mies jäi pojan kans vielä ulos. äsken toin tatun kokeilemaan josko uni tulis ja itsekkin vähän (taas) huilaamaan..
onneks on ke neuvola niin saa mitata kaikki arvot että onko kohillaan.
 
Tere! Hui Käpy toivottavasti halvaus menee pian ohi kokonaan, kasvohermohalvaus? löytyikö syytä? Mäkään en meinannut sua tunnistaa kuvasta, tosi kaunis olet!

Jellona halit, aika kauppareissu ja se pph juttu vaivaa varmasti. En oikein osaa sanoa mitään muuta, kun että toivottavasti nyt Mikkiksen hoitopaikka järjestyy tavalla jota haluatte! Talvimaasta; siellä on ollut 3 teemapäivää, viimeisin taisi olla loppiaisena, ja teemapäivinä pääsymaksu 8 euroa on ollut sellainen, että sille on saanut vastinetta kyllä. Nyt talvimaa meni kiinni, aukeaa taas vissiin helmikuussa. Ilman noita teemapäiviä 8euron maksu ehdottomasti liian kova, silloin siellä on vaan muutamia juttuja käsittääkseni ollut, liukumäki, napakelkka jne. Teemapäivänä käytiin ja silloin siellä oli mm joulupukki jolta sai paketin ja joka veti mönkijällä lapsia reessä, oli poniratsastusta jne jne... Meillä luetaan paljon, joka päivä vähintään kaksi kirjaa (ennen päiväunia ja ennen yöunia) mut monesti Onni kiikuttaa kirjoja noitten lisäksikin, ja ELlin kans katsellaan kuvakirjoja kun vaan muistetaan.

Suositelkaas taas joitain kivoja kirjoja. Siis itselle :). En pidä dekkareista enkä liian lällyistä mut muut menee. Mä oon lukemassa Henning Mankellin Italialaiset kengät. Sitä ennen luin Coelhon Brida ja Binchyn Punaisen höyhenen keittiö. Kaikista tykkäsin, tuossa järjestyksessä vielä että parhaimmalle vaikuttaa Italialaiset kengät, sit Brida...

Monta tuntia oltu ulkona sekä eilen että tänään, yksin kävin sauvakävelylläkin. Ensi viikolla alkaa bailatino, eli tän mamman harrastus.

Onni aloittaa huomenna päiväkerhon, eli on siellä ilman vanhempaa. Paikka ja ohjaajat on tuttuja, käyty pari vuotta tuolla perhekerhossa.

Ihanaista valostuvaa tammikuuta. Ylitin itseni, jo toisen kerran kirjoittamassa tässä kuussa, enkä tyytynyt pelkästään lukemaan teidän kuulumisia. Hyvä mä ;).

 
Heippa pitkästä aikaa täältäkin! :wave: Kiva kun olette kaipailleet! :heart:
Kyllä mä täällä silloin tällöin lukemassa käyn, mutta ei vaan koskaan tunnu olevan tarpeeksi aikaa rauhassa kirjoittaa... :whistle:

Eipä tänne kyllä mitään kummempia kuulu, töissä käyn edelleen vaan kolme päivää viikossa (tai ennen joulua oli kyllä kuusikin työpäivää viikossa) ja muut päivät olen poikien kanssa kotona. Mies siis hoitaa poikia silloin, kun minä olen töissä. Hyvin on tämä systeemi ainakin vielä toiminut, eikä ole tarvinnut alkaa pojille hoitopaikkaa miettimään.

Joonas kävi keskiviikkona 3v-neuvolassa isin kanssa, mitat oli 98cm ja 17,5kg. Muuten oli kaikki ok, mut vähän oli neuvolantäti sanonut, et josko olis tarvetta puheterapiaan mennä, kun ei kaikki kirjaimet oikein vielä kunnolla tule. Puhuu kyllä paljon, mutta muut kuin minä ja mies ei aina oikein meinaa poikaa ymmärtää. 2.2 on palautekeskustelu, jossa tästä ym. asioista puhutaan. Kotona pitää siihen mennessä sellainen kysely täyttää.

Torstaina alkoi Joonaksella seurakunnan kerho, joka on kerran viikossa klo 10-12. Ekalla kerralla kerhoon tutustuttiin äitin tai isän kanssa, seuraavalla kerralla lapset jäävät sinne yksin. Tosi kiva, että Joonas saa vihdoin kodin ulkopuolisiakin virikkeitä, kun ei olla oikein koskaan missään sellaisissa käyty.

Luistelusta on ollut täällä puhetta... Me oltiin eilen ekaa kertaa Joonaksen kanssa luistelemassa, kun oltiin mun vanhempien luona, siinä ihan kävelymatkan päässä on luistelukenttä. Aika toivottomalta näytti Joonaksen luistelu ekalla kerralla, kun jo muutaman minuutin päästä sanoi, ettei luistele enää, vaan menee lumeen kävelemään, mutta kyllä siitä ihan varmasti vielä nhl-tähti kehkeytyy :D

Minä kuulin eilen aivan ihanan uutisen, että pojat saavat elokuussa ensimmäisen serkkunsa, jos vaan kaikki menee hyvin :heart: Mun sisko miehensä kanssa on saamassa vauvan :)

Nyt taitaa kommentoiti jäädä, kun olen jo nyt tätä monessa osassa kirjoittanut ja Joonaksella on nyt joku probleema kaakaomurojen kanssa :LOL:

Yritän ryhdistäytyä ja käydä jatkossa vähän useammin...
Iso :hug: kaikille!!!
 
Öitä!

töissä taas, johan minä jotain 4 yötä kotona nukuinkin. kaksi yötä olis taas. onneksi ei ole enää kauaa tätä yötä jäljellä ja sit pääsee nukkuu.

meidän viikonloppu meni ihan mukavasti. lauantaina olin aamun töissä sit iltapäivällä siskoni tuli tyttöjen kanssa. lapset oli pihalla ihan innoissaan, siskoni paistoi lettui ihan törkeen määrän eikä niitä paljon jäänyt jäljelle. saunottiinkin viel kaikki ja pidettii biitsiä meidän takkahuoneessa. oli tosi mukavaa vaihtelua ja lapset tykkäsivät. sunnuntaina oli kans aamun töissä. illalla ulkoiltiin ja sit askarreltiin muovailumassalla sekä luettiin. mummi hoiti lapset minun töissä ollessa. =)

eilen tuli mies kotia. eipä hirveesti ehditty näkee kun oli Aksun harkat joissa meni monta tuntii ja sit olikin iltahommat ja mun töihin lähtö. onneksi on to-pe vapaata niin ehtii koko perhein yhdessä olemaan.

tänään menen poikien kanssa illalla yhden kaverin luo jolla kans kaksi poikaa. eipähän tarvi kotona kökkiä ja miettiä miten sais ajan kuluu.

tulee nyt vaan omaa(.), mut ei ajatus oikein juokse....palaan ensi yönä paremmalla ajatuksella. mukavaa tiistaita kaikille. :hug:
 
Jellonalle vähän yöksi luettavaa ;) Vaikkei mulla mitään asiaa olekaan :D

Pojat meni eilen pitkän loman (siis 3,5 viikon) jälkeen taas hoitoon, vaikeeta se oli meille kaikille, mun ei tehnyt mieli viedä (en sitä tietenkään pojille näyttänyt, saatika sanonut), kummatkin jäi itkien, mut oli sit päivä mennyt molemmilla ihan hyvin. Joonatan ei ollut kuulemma kauheesti puhunut, mut oli aina nyökkäilyt ja päätä pudistellut, kun oltiin jotain kysytty, reppana jotenkin :heart: Tänään oli jo juttuakin tullut, vaikka kovemmin jäikin tänään itkemään aamulla perään. Rasmus taas käveli pienten puolelle, vähän jäi perään katsomaan, muttei itkenyt :heart: Päiväunille mentäessä oli kuulemma ollut vähän itkuinen. Joonatan tänään haettaessa ei olis kotiin halunnutkaan! Olivat just ulos lähdössä ja olis halunnut sinne pihalle jäädä kavereiden kanssa leikkimään.

Jonttu on nyt mummolla leikkimässä, halusi niin kovasti sinne mennä ja heille sopi. Me ollaan Rasmuksen kanssa kotona.

Rasmuksella tulee hirveesti juttuja, päiväkodissakin on nyt kumpanakin päivänä joku/jotkut sanonut, miten paljon on puhe kehittynyt loman aikana :) Tulee sitä omaa kieltäkin edelleen, mutta kaikki sanat, mitä pyydän toistamaan niin toistaa ja on tullut ihan pidempiä lauseitakin, lyhytsanaisia tosin (esim. tänään autossa: ai, ai, sattu, pipi, tymmä :ashamed: :whistle: en tiedä, mitä se siellä takapenkillä oikein puuhas :LOL: ). Joo, Rasmus on tosiaan Joonatanilta oppinut sana tyhmä :| Sitä sitten aika paljon (ihan oikeissa yhteyksissä) hokee :/ Toisaalta se on aika huvittava, mut toisaalta ei... Mut minkäs teet :whistle: Ei voi ton isoveljen, saatika päiväkotikavereiden suita oikein tukkiakaan ;)

Koivunkävylle paljon jaksamisia ja toivottavasti pian helpottais ja tommoset kummat oireet pois lähtis :hug: :hug:

Mitens Danjuska on jaksellut?

Lillukka, kiva, kun kävit kirjoittamassa! Mä sain tänään luettua loppuun Stieg Larssonin Miehet jotka vihaavat naisia (se romaanitrilogia), nyt käytiin Rasmuksen kanssa kirjakaupassa ja Prismassakin, mut kummassakaan ei ollut sitä kakkososaa, olisin halunnut heti päästä sitäkin lukemaan, mut jospa sen jostain löytäisin.. Johan taas höpötän :D En tiiä, onko noi sun tyylisiä kirjoja, mut mä tykkäsin =)

Niiskuneiti, kiva, kun säkin kävit kirjoittamassa! Käyhän useemminkin! Mukava, että teille sopii tuo järjestely, että oot muutamana päivänä töissä ja mies hoitaa lapset sillä välin. Kiva, että Joonas sai kerhopaikan!

Jellonalle jaksamisia seuraavaankin yöhön :hug: Ihanalle kuulosti teidän lettuhetket :p

Mut nyt menen touhuamaan Rasmuksen kanssa :wave:
 
iltoja

Meillä vietetty suhteellisen rento pv :whistle: käytiin toki aamusta kerhossa Tatun kanssa mutta muutapa ei olla saatu oikein aikaseks.. sisällä leikitty kun ulkona niin märkää.
Iltapäivästä käytiin kaupassa ja ulkoiltiin sen verran että käytettiin koirat lenkillä.. vuokrattiin karvinen2 ja katottiin porukalla se. onnkesi nyt illasta alkanut pakastaa.

Meidän oloon ei juurikaan kummempia. Itse totaalisen poikki kun eilen alkoi epämiellyttävät poltot iltapäivällä alaselässä ja iltaa myöten siirtyi myös alamahaan.. oli tosi kipeä ja teki mieli miltei kiukutella kun olo niin kurja.. otin illalla särkylääkettä että pääsin uneen mutta yö meni pyöriessä ja vessassa juosten. Ei montaa tuntia unta tullut.

Peppi:
tuossapa kuulumisia olikin..
Äkkiä ne sanat tarttuu pienempien suuhun.. sen huomaan myös Tatulla.. jossain jos ollaan käymässä niin tarttuu hyvin kaikki omasta mielestään "mielenkiintoiset" sanat.

Jellonalle jaksuja yöhön =)

nyt ei oikein juttu luista.. ootan että poika simahtas (nukku kunnon päikkärit) että pääsis itekki..
 
Öitä!

kiitos danjuskalle ja pepille kirjoituksista yön iloksi. =)

Meillä on Aksulla vesirokko nyt sit vihdoin ja viimein. kyllä on tullut hurrattua oikein urakalla tossa illalla. olin jo ihan valmis siihen että pojat saa sen vasta joskus vanhempana, kun ei tuntunut nappaavan. toissa iltana nousi pieniä näppyjä, jääkiekko harkkojen jälkeen huomattiin. eilen aamulla oli hiukan tullut lisää, mut pojalla ei muuten ollut ihmeempiä niin meni hoitoon ja siellä hyvin pärjäsikin koko päivän. päivän aikana lisääntyivät masun seudulle, mut muuten poika oli ok. illalla mies antoi ataraxia 5ml, että jos kutittaa yöllä niin vähän lieventäis. nyt sit jännittyneenä oottelen minkä näköisenä poitsu huomenna herää sekä miten koko yö ylipäätänsä menee.
Minä jatkan valvomista viel huomenna päivälläkin, kun molemmat pojat ovat kotona ja miehen on pakko mennä töihin. voin onneksi soittaa miehen äidille aamulla jos ihan hirveelle tuntuu, niin tulee auttelee. =) meinaan ottaa tän yön ihan rauhassa.

peppi, meillä noi pippeli jutut on tarttunut aleksilta mikkikselle. silloin kun Mikkis ei jostain tykkää niin alkaa hokee pippeli-juttuja. :whistle:

danjuska, yritähän sie ottaa rauhassa. :hug:

mua alkaa väsyttää armottomasti...taidan mennä haukkaa jotain mahan täytettä yms...kaikille oikein hyvää yötä. :hug:
 
jaa jos vähän koittas omia juttuja kirjotella kun tuntuu pää olevan taas mukana.
Eli jouduin maanantaina aamupäivällä takasin sairaalaan ja eilen iltapäivällä pääsin pois, kuvasitvat nyt sit pään, sieltä mitää kyllä löytyny, lääkäri oli just semmonen -ei kuvissa näkyny mitään, sä vaan kuvittelet että sua koskee |O
muutenki meno tarkkailuosastolla oli järkyttävää, parin mummon omaisia jos ois sattunu käymään siinä ni oisin antanu tulla osaston toiminnasta tuutin täydeltä. siinä ois sit omaiset saanu pohtia haluavatko tehdä ilmotusta korkeemmalle tasolle vai antaa asian olla.

Danjuska ottaa nyt ihan rauhallisesti vaikka hyvillä viikoilla alatkin olla!

Jellona, mä voin tulla tänään vahtii aksua meidän pentujen kanssa :saint: tosin nuo kuitenkaa sitä tartuntaa sais, on sitä jo niin monasti koitettu..
 

Yhteistyössä