## Joulutonttujen odottajat## HUHTIKUUSSA

juu pahaa oloa täälläkin koko aamu..pitäsi varmaa kohta yrittää suuhun laittaa jotain,mut kuvotti jo ku poikaa syötin ni pelkkä haju :$
yöllä särki mahaa paljon ja pelkäsin et mitä tapahtuu mut tajusin et vatsa toiminut tosi tosi huonosti lähipäivinä niin varmaan siitä..nyt suihkuun ku Kaapo nukkuu =)
 
Kiitos DoB =) ...ei tässä nyt vielä uskalleta kauheasti tuuletella,mutta jotenkin ei sitä osaa olla ihan hiljaakaa asiasta :xmas: :ashamed: ...niin siis,K-PKS on sitten osoite meillä,jos kaikki hyvin menee :) ...pistetääs ne lasten iätkin vielä,elikkä poika 2v4kk ja tyttö hieman vajaa 10kk:tta
 
ole Cheeky onnellinen siitä, ettei paha olo vaivaa =)

Mulle tulee aina ihan mielettömän huono olo tavallisen ruuan jälkeen, vaikken siis syö mitään ähkyannoksia. Esikkoa odottaessa oli kyllä niin helppo odotus, että tää pikkukakkosen odotus on ollut jo nyt rankempi, vaikken olekaan kuin rv 6+4. Mua ei sillo väsyttäny oikeastaan ollenkaan eikä ollu huonoa oloa kuin tosi harvoin ja sekin oli tosi mietoa.
 
Eilisen rehkinnän jälkeen, siiten voimat loppuivat aivan tyystin. Makasin vain sohvalla ja torkuin kuudesta eteenpäin. :ashamed: Mies oli vähän pahana. Sanoi, ettei tarvii sitten äkkiä noin rehkiä. :snotty: Yöllä oli mullakin sellainen olo, että melkein lähdin vessaan yökkäilemään. :eek: Nieleskin aikani ja sitten olinkin nukahtanut. Aika kamalaa herätä siihen, että melkein oksennus lentää. :x Aika monella oli muuten ollu tuota viime yönä... :whistle: Mikähän oksennuskeiju meidän luona on käyny? :LOL:

Joku kyseli ( en muista kuka :ashamed: ) minkä ikäisiä lapsia on. Meillä villit ja touhukkaat pojat 3v4kk ja 1v8kk. :heart: Pitävät muuten äidin aika kiireisenä. :whistle: Ikäeroa poitsuilla on 1v7kk ja kakkosen ja tulevan kolmosen ikäeroksi tulee 2v4kk.

Tuosta synnytyssairaalasta oli puhetta kanssa. Mulle saa laittaa P-KKS eli Pohjois-Karjalasta olen. :wave:
 
DoB
Tähtitaika älä välitä. Mä kans kävin ensin koirien kanssa ihan hirveän pitkän lenkin ja sen jälkeen vaan torkuin sohvalla kun olin niin loppu :D

Cheeky vielä ehtii ;) Mä luulin säästyväni pahoinvoinnilta aina tähän aamuun asti :p

ViikinkiHelga täällä se on hyvä tuuletella kun ei vielä yleisesti viitsi maailmalle kuuluttaa tätä onnea :heart: Mä olen kyllä tosi tyytyväinen siitä, että kerroin heti omille vanhemmille. Ne on olleet tosi mukana heti alusta lähtien, on tosi kiva kun ne kertoo omista kokemuksista ja kyselee kaikkea. Ovat kyllä aika ylihuolehtivaisia mutta se on vaan ihanaa! Tämä tulee olemaan heille eka lapsenlapsi, joten tää on kaikille meille yhtä jännää ja uutta :heart:
 

ViikinkiHelga täällä se on hyvä tuuletella kun ei vielä yleisesti viitsi maailmalle kuuluttaa tätä onnea :heart: Mä olen kyllä tosi tyytyväinen siitä, että kerroin heti omille vanhemmille. Ne on olleet tosi mukana heti alusta lähtien, on tosi kiva kun ne kertoo omista kokemuksista ja kyselee kaikkea. Ovat kyllä aika ylihuolehtivaisia mutta se on vaan ihanaa! Tämä tulee olemaan heille eka lapsenlapsi, joten tää on kaikille meille yhtä jännää ja uutta :heart: [/quote]

Oi mä muistan kanssa tuon ajan,kun odotin meiän esikoista,oli myös meidän molempien vanhempien ensimmäinen lapsenlapsi :) ...
 
Alkuperäinen kirjoittaja suunapäänäpersienä:
Vihdoin sain sen ultra-ajan. Ens viikon torstaina kattotaan et onko siellä mitään ja mitkä on viikot =) On ollu niin epäsäännöllinen kierto et ei oo mitään varmuuttaa.
Mulla kans ollut niin epäsäännölliset menkat,ettei mitään tietoa la:sta :ashamed: ...koko päivän yrittäny saada neuvolaan soitettua,mutta ei sieltä kukaan vastaa :kieh:
 
Siis hui kauhistus kuinka totaalinen väsymys meikäläiseen on iskenyt! :/ Nukuin viime yönäkin yli 12 tuntia ja silti oon ollut ihan väsyksissä koko päivän. Nyt mies lähti esikoisen kanssa ulkoilemaan ja mie saan hetken levätä. (=koneella :LOL: ) lasten iästä ollut puhetta, meillä siis odotetaan nyt pikku kakkosta ja esikoinen syntynyt 10/2006 eli pian 1,5vuotta. Ikäeroa sisaruksille tulee reilut kaksi vuotta.
synnytyssairaalana täällä on Hyvinkään sairaala kun Järvenpäässä asustellaan.
Tikruliini Oysi:n laskurilla sulla ois tuon 40 päivän kierron mukaan viimeisistä kuukautisista nyt rv 4+5 ja la 17.12. Tuo sun pitkä 40 päivän kiertohan vaikuttaa siihen että viikkoja vähemmän.
 
Päivää!

Kävin äsken vessassa ja vuodan verta. Olen testannut kolme vahvaa plussaa ja nyt pelottaa... Tähänkö tämä nyt keskeytyy Esikosta en vuotanut lainkaan missään vaiheessa... Verta ei tule paljon, on vaaleanpunaista liman sekaista. Tänään piti siis alkaa menkat. Ja jos en olisi testannut niin aattelisin etten ole raskaana ollutkaan... PItänee soittaa huomenna neuvolaan ja pyytää lähete verikokeisiin. Josko niistä jotain selviäisi...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Torey:
Päivää!

Kävin äsken vessassa ja vuodan verta. Olen testannut kolme vahvaa plussaa ja nyt pelottaa... Tähänkö tämä nyt keskeytyy Esikosta en vuotanut lainkaan missään vaiheessa... Verta ei tule paljon, on vaaleanpunaista liman sekaista. Tänään piti siis alkaa menkat. Ja jos en olisi testannut niin aattelisin etten ole raskaana ollutkaan... PItänee soittaa huomenna neuvolaan ja pyytää lähete verikokeisiin. Josko niistä jotain selviäisi...
Mä peukutan kans et kyseessä olis vaan joku harmiton vuoto. Mun muutamalla tutulla oli alkuraskaudessa "menkat" sillon ku nitten olis pitänykin olla ja silti olivat onnellisesti raskaana. Toivotaan et olis sullakin vaikka noi valemenkat =) :hug:
 
tikruliini taitaa olla parempi jättää nuo netin laskurit =) Testasin omanikin tuolla Oys:n laskurilla ja sen mukaan on 13.12., nyt vaihtoehtoja on jo kolme :) Jossain netissä on muistaakseni sellanenkin laskuri, joka laskee kolmen viimeisten menkkojen mukaan nuo LA:t, mutta taidan jättää väliin. No joulukuussa kumminkin ja neuvolassa kerrotaan sitten tarkemmin.
Torey toivottavasti ei oo mitään vakavaa. Tuohan on ihan mahdollista et oletettujen menkkojen aikaan olisi jonkinlaista vuotoa. No, toivottavasti saat huomenna selvyyden :hug:
 
ollut koko päivän kaupungilla ja nyt on niin kuollut olo.. päätä särkee ja armoton väsymys |O
mulla on pikkuhiljaa alkanut mielenkiintoinen kuvotus. aamuisin on paras olo ennenkuin syö mitään. aina kun syö niin sen jälkeen tulee paha olo, ei hirveesti tee mieli syödä kun siitä tulee vaan paha olo.
niin synnytyssairaalani on PHKS ja on yks lapsi ennestään joka täyttää loppukuusta 2 :heart:
pakko mennä pitkäkseen ennenkun lähtee taju..
 
Torey: Täällä peukut pystyssä että olisi ihan harmitonta vuotoa!!!!! :hug:

Pikaisesti lisatta päivitin ja meinasin sekoittaa sen ihan kunnolla... :whistle: :snotty: Huikatkaa heti jos huomaatte virheitä!
Ollaan täällä mummulassa pojan kanssa viikko ja aika pikaisia on nämä koneella käynnit.

Pahaaoloa ei ole VIELÄ ilmaantunut jos ei venytä ruokailuvälejä kohtuuttomasti. Mutta olen varma että se kyllä vielä tulee, niin kuin esikoisestakin. tai sitten meille on tulossa tyttö... ;)

Nyt pojalle iltapalaa että saan sen joskus nukkumaankin!!! :D :wave:
 
No hei taas!
Kiitos lohdutteluista.
Nyt ei vuotoa ole tullut kolmeen tuntiin. Ei sitä paljon tullut ja tosiaan ei kirkasta verta. Kokoajan on vaan sellanen menkkamainen jomotus päällä. Ei tuolla vuodolla vielä kesken ole mennyt, niin vähän sitä tuli. Tein tietty heti uuden testin (niinkun se jotain muka kertois) ja ihan vahva plussa oli sekin. Mut HCG:tä tietty on veressä vielä pitkään vaikka kesken menisikin. No mutta, ei varmaan auta kun seurailla tilannetta. Eipä ne siellä neuvolassakaan taida mitään sellaista osata tehdä vielä mikä selvittäisi asiaa.

Rauhallisin mielin olen kuitenkin, onneksi ei enää vuoda.
 
Torey :hug: Varmasti huolestuttaa, mutta kyllähän alkuraskauden vuotoa esiintyy aika monillakin naisilla ilman, että oikeasti on mitään hätää. Toivottavasti sinullakin on kyse siitä. Kannattaa varmasti kuitenkin hakeutua neuvolan kautta tutkimuksiin ihan oman mielenrauhasi vuoksi.

Kuten miina- totesi, niin täällähän on paljon pahoinvoivaa väkeä! Onkohan kyseessä jokin netin kautta leviävä virus? :LOL:

Itsellä ei juurikaan oireita ole. Mahaa välillä kipristelee ja pari kertaa olen kuvitellut jo tuntevani jonkinlaista pahoinvointia, mutta se on ollut kyllä tosi lievää. Tissit kyllä tuntuvat pikkuhiljaa kipeytyvän.

Kaappiin oli jäänyt ovistesti, joten tein sen nyt illalla mielenkiinnosta, kun muistelin vanhoja keskusteluja vauvakuumeisten puolelta. Ja tosiaan, siihenhän pamahti heti mielettömän paksu, kontrolliviivaa paksumpi viiva. Ilmeisen paljon veressä on siis hormoneja.

Mites muuten, oletteko vielä kertoneet (ns. oikeassa elämässä) kellekään raskaudesta? Me ollaan miehen kanssa ehditty jo kertomaan minun vanhemmille sekä neljälle kaverille, jotka myötä elivät vahvasti meidän kanssa edellisen vaikean raskauden. Kertominen helpottaa siksikin elämää, ettei tarvitse ihan kaikille ihmisille sepittää juttuja, minkä takia ei tee jotain tms.

Itse olen nyt aika hyvin onnistunut omaksumaan tähän raskauteen sen asenteen, että kaikki sujuu ok. Etukäteen ajattelin, että olisin suurimman osan ajasta ihan kauhuissani. Mutta onnistuin järkeilemään, että viimeksikin vaistosin selvästi, että jotain oli vinossa. Niin kauan kuin sellaista vahvaa tunnetta ei tule, niin lähde siitä oletuksesta, että kaikki menee hyvin. Noh, sen sanottuani täytyy tunnustaa, että aion kuitenkin mennä yksityiselle ultraan kolmisen viikon kuluttua, sen verran jännittynyt kuitenkin olen.

Nyt taidan pikkuhiljaa hipsiä nukkumaan.

muoks: itsellä ei jostain syystä näy omaa nimimerkkiä tuossa kirjoittajana, joten lisätään vielä, että Tinkatar oli tämän novellin takana :)
 
Tällaisen löysin kun etsiskelin. Aattelin laittaa myös tänne jos jollain muulla tulee vastaavaa:

Niukka alkuraskauden verenvuoto ajankohtana, jolloin kuukautisvuodon pitäisi alkaa ("valekuukautiset"), on tavallinen oire, sitä esiintyy joka neljännellä naisella. Jos vuoto on kuukautisvuotoa runsaampaa ja jos siihen liittyy supistuksen omaisia kipuja, oireet viittaavat keskenmenoon. Niukka ruskea vuoto, johon liittyy alavatsakipuja, voi myös olla kohdunulkoisen raskauden merkki. Raskausoireita, kuten pahoinvointia, voi esiintyä sekä normaalissa että poikkeavassa raskaudessa. Emättimen tai kohdunkaulan tulehdukset voivat aiheuttaa niukkaa verenvuotoa. Raskauden aikana emättimen ja kohdunnapukan limakalvo voi olla turpea ja hauras, ja tämä saattaa aiheuttaa yhdynnän jälkeistä verivuotoa.

Helpottavaa infoa. Varsinkin kun tuli tuon miehen kanssa vielä aamulla juhlistettua pikkukakkosta vällyjen alla, eli vuoto on voinut aiheutua siitäkin siis.

Pauna, näinhän se on. Itsellänikin oli esikoista odottaessa tätä samaa jomotusta rv9 asti. Eli ei hätiä mitiä. Pahoinvointia mulla oli esikoisesta vaan satunnaisesti. Yhden käden sormilla oli laskettavissa pöntön halailut. Samaa toivon kovasti. Vaikka eipä sen väliä oikeastaan, kunhan ei vaan mene kesken ja on terve lapsi.
 

Yhteistyössä