## Joulutonttujen odottajat## HUHTIKUUSSA

Nyt on käyty terveydenhoitajalla! :wave: Oli todella mukava ihminen, osas tsempata ja kannustaa ku itkin siellä ja muutenki. Sit se ehdotti mulle että menisin oman mielenrauhani takia 23.4 ultraan, jotta saisin nähdä että kohdussa joku asustaa.. =) Siis aivan ihana..en tosiaan ois uskonu että se alkaa ehdottelee noin varhasta ultraa! Sillon ois rv 5+5! Kun nyt päästäis tohon rv 5+0 ni oon onnellinen!!

Tervetuloa AnnClaire!
 
Täälä uusi innokas odottaja joukkoonne! =) Pitkään ja hartaasti toivottua ja odotettua esikoista odotetaan syntyväksi joulukuun alussa! Synnytyspaikkana Keski-Suomen keskussairaala. Eka neuvola on 5.5 ja ultra heti 6.5. Jännittää, pelottaa, mutta valtavan onnellinen!!! =)
 
tervetuloa uusille joulumammoille ja onnea plussasta :flower:

juu kävin sitten eilen puntarissa.. on tullut 4 kiloa lisää tässä parin vikkon aikana.. hups :LOL: ei ihme että on niin turvonnut olo..
väsymys on ihan sairasta tuntuu ettei pystyssä pysy ja jos erehtyy vaakatasoon ei kestä kauaa kun uni tulee. ja tolla esikolla hirveet uhmat päällä :headwall:
oon niin unenpöpperössä etten saa mitään tekstiä aikaiseksi.
juu kait sitä ois pakko mennä jotain ruokaa laittamaan tolle neitille
hauskaa päivää teille kaikille :flower: ja voimia
 
On se jännä ku se hoitaja laitto mulle noin aikaseen ton neuvola-ajan, oon sillon vasta rv 7.. Monet vasta silloin menos varhaisultraan.. Pitäsköhän munki varata aika yksityiselle, ihan vaan oman mielenrauhan takia..
 
Heipparallaa :wave: täältä ilmottautuu yksi pienen joulutontun odottaja joukkoonne
N.6 vko menossa, huomena meen neuvolatätin juttusille. Monilla muillakin on tätä kamalaa kuvotusta ja huonon olon tunnetta, joka ei kyllä tällä hetkellä nosta mieli alaa, vaikka vauveli onkin tervetullut. Myös ihan hirvittävä väsymys ja palelu tuntuvat todella kurjalta, kun kotona häärii taaperoikäinen, jolla olis virtaa kuin pienessä pitäjässä. Pitäs jaksaa hänen mukana touhuta siinä missä ennekin, vaikka ennemmin käärityisin vain viltteihin ja napostelisin viinirypäleitä, joista on tullut suurinta herkkuani tällä hetkellä. Parempia nekin kuin irtokarkit, joita ihme kyllä ei tee juuri ollenkaan mieli.

Minulle on uutta tuo, että näinkin aikasin pääsee ultraan :eek: Mutta hienoa että siihenmkin joillakin mahdollisuus. En muista että mulla olisi ollut sellasta mahdollisuutta esikoisen kanssa :/ Tosin, tässähän on tietysti paikkakunta erot kyseessä. Itselläni on synnytys sairaalana
Länsin-Lapin keskussairaala(valitettavasti)

Tsemppiä vaan kaikille meille odottajille!! Nyt koiran kans lenkille ja ruuanlaittoon, joka ei kuulu tän pahoinvoinnin takia enää mieluisiin askareisiin:/
 
DoB
Syysusva05 tervetuloa! Mulla on myös viinirypäleet kova sana tällä hetkellä :D Noi alkuraskauden ultran, mihin meistä osa on menossa, on siis yksityisellä. Kunnallisellahan taitaa olla vasta joskus rv12.
 
Uusille tervetuloa :heart: :flower: .

[/b]DoB kyllä jännittää se ultra. Mun aika on vasta iltapäivällä, oon varmasti hermona kokopäivän. Mulla on kierto ollut niin sekaisin imetyksen takia (jonka olen nyt lopettanut), että vähän mietityttää sekin jos siellä ei sykettä vielä näykkään. Ja yksin olen menossa :( . Miehen on niin vaikea järjestää vapaata. Olishan se helpompi mennä jos mies olisi mukana.

katherinelle, sulla onkin se jännittävä päivä jo huomenna..Tulethan kertomaan sitten kuulumiset.
Huimausta on täälläkin, tosi inhottava vaiva ja tekee mulla ainakin olonkin huonoks.

Mulla on tällähetkellä himo appelsiineihin, sellasiin jotka ovat sopivan kirpeitä. Ja mikä hyvä, paremmin maistuu kunnon ruoka kuin makeiset. Siitäkin huolimatta tuntuu että kiloja on tullut jo jonkunverrran. En ole edes vaa´alla uskaltanut käydä :ashamed:
 
Täällä kans joudutaan odottamaan tuota np-ultraa ensimmäiseksi ultraksi :kieh: ..kyllä tympäsee,kun pojasta oli joka neuvolakerta ultra(asuttiin silloin pienellä paikkakunnalla,jossa vain yksi neuvola,ja neuvolalla omat ultralaitteet),ja nyt tytöstäkin oli vain kaksi ultraa..oli se vain niin kiva moikkailla masukkia aina neuvolakerroilla :D ...nyt sitten mietin,että onnistuisiko,että menisin käymään ultrassa siellä entisellä asuinpaikkakunnalla,kun kerta neuvolantätikin ois tuttu :whistle: ,saisi ainakin 100%varmistuksen tähän raskauteen edes vähän aikasemmin...
 
En ole viel saanut tilattua neuvolaa. Tuntuu että päivät juoksee vain ohitse. Synnytyspelko on jo nostanut päätään iltaisin.
Toivottavasti ei ole samaa neuvolatätiä kuin viimeksi. En tykännyt hänestä yhtään. Oli jotenkin töykeä. Väsyttää hirveästi muuten on hyvä olo.
Minulla on kaksi lasta 4v4kk ja 3v1kk.
 
saparo-81 samaan paikkaan olet menossa synnyttämään kuin minäkin :wave:

Mä olen ollut ihan kuollut tässä pari päivää. Olen oksentanut eilisen ja tän päivän enkä ole voinut syödä mitään, kun kaikki tulee ulos. Olo on niin kaamea koko ajan, että sohvalla olen vaan makoillut silä seisominen ja pelkkä ruoanhaju aiheuttaa vessaan juoksun :$ Toivottavasti tätä ei jatku pitkään, sillä en pysty mtään tekemään esikon kanssa, kun oma olo on mitä on. Tänäänkin jouduin miehen soittamaan töistä aiemmin kotia, kun olin ihan loppu ja oksentelin vaan. Meille varmaan tulee sit poika, kun esikko on tyttö ja hänen odotusaikansa oli tosi helppo.
 
caffee81 mulla on 2 tyttöä ja 1 poika , pojasta alkoi pahoinvointi ja se olikin sitten todella rajua ... n. 7-16 viikot ja tytöistä (molemmat tulleet pojan jälkeen) pohoinvointi on ollut mukana kuvioissa , mutta ei ihan niin rajuna ... tosin toisten kanssa osasin jo hieman helpottaakin tuota pahaa oloa , nyt rv 6+2 ja onneksi vielä oireeton pahoinvoinnin kanssa :) mutta saa nähdä nyt , se kun alkaa niin se alkaa ,mut tytöistä on alkanut n. 7 viikon tuntumilla myös ....

tänään sain omaksi oireekseni selkäsäryn ! :( tai se alkoi jo eilen ....
ja tänään on ollut myös mahtava pääkipu ! ei kivaa...


neitim
 
Caffee81: Voi sua.. :hug: Ainaki istukka pelaa kunnolla!!

Olenko mä vähän hyväkskäyttäjä?! Passitan pikkuveljen käymään apteekissa mun puolesta hakee varmistustestin, ku en enää ite kehtaa mennä! Kaikki apteekkarit n nähny mut varmaa sata kertaa! :LOL: ...Ja taas tää vatsa alkaa reistailee..tänää on ollu jo parempi mut taas vääntää... plääh.
 
Heh..tein justa testin..liian aikasin vielä, mutta haamuhan sieltä pärähti...mun käsityksen mukaan haamukin on plussa... <3 en uskalla vielä ilmottautua mukaan ennen kuin olen tehnyt varmistus testin..mut..mut ehkäpä mäkin muutaman päivän päästä kirjottelen tänne... =)
 
Nyt jaksan mäkin taas liittyä jutusteluun, niin armoton väsymys vaivaa, että ei meinaa jaksaa töitten jälkeen yhtään mitään.. Mä puhuin miehelle että näinköhän saadaan toinen poika, kun ei sitten yhtään okseta (poikaa odottaessa ei ollut pahoinvointia, tyttöä odottaessa oksensin runsaasti aamusta iltaan ensimmäiset kuukaudet) niin tänään sitten alkoi se riemu.. kaikki hajut kuvottaa ja aamulla töihin lähdöstä ei meinannut tulla mitään kun kaulailin pöntöä, sitten epätoivoisesti mietin miten saan vietyä tytön tarhaan etten oksenna ja kuinka mä ajan töihin että ei tuu autoon... kurkkupastilli suussa sain pidäteltyä ja onneksi meni ohi tällä kertaa, ettei tarttenut oksentaa enää aamukertojen jälkeen... Mä en meinaan halua vielä kertoa kolmannestamme, en etenkään töissä, joten jos oksennan toistuvasti -nopeasti narahtaisin. Sitä jotenkin vielä on varovainen josko kaikki ei ookaan ok tai päättyy. Mullon neuvola ensivkolla tiistaina, meillon ultra ollut yleensä n.vkolla 9-10, joten muutaman viikon päästä siis sekin pitäisi olla edessä. Aiemmin kysyttiin lapsilukumäärää ennestään, joten meillon mahassa kolmas - aiemmat poika ja tyttö 7 ja 5-v. Synnyttämään mennään MKS.
 
Heips!
Ehkäpäs uskallan jo mukaan, rv 6+5 meneillään. Tänään kävin varhaisultrassa, ja näkyi siellä pienenpieni olio ja syke :) nyt vaan toivotaan, että kaveri pysyisi kyydissä loppuun asti. Tämä on ensimmäinen raskaus ja niin iloinen yllätys :heart: Olin niin epäuskoinen raskaudesta et oon tehny jo 5 testiä...kaikki plussaa. Perjantaina ekaan neuvolaan!
Raskausoireita mulla ei ainakaan vielä ole ollut mitään, vähä vatsan nipistelyjä.
 
Ihanaa kun teitä on täällä näin paljon, pääsen minäkin johonkin hehkuttamaan :whistle:

Eli 26-vuotias äiti olen, perheestä löytyy kaksi tyttöä ennestään - iät 5v ja tasan 3v. Lisäksi tietysti rakkaista Rakkain avomieheni.

Plussa tupsahti nyt maanantaina, LA alustavasti noin 15.12. eli nyt kai menossa rv5 jos laskuriin uskomista.

On löytynyt etovaa oloa ja huimausta jo pari viikkoa, nyt alkanut armoton palelu. Nyt olen toki pahasti lenssussakin eli ei paranna oloa :snotty: . Varsinaista oksentelua ei ole vielä ollut - tänä aamuna oli kyllä lähellä.

Turvotusta on jo pahasti, ihan nolottaa kun joutuu kokoajan kotona löysäämään housunvyötäröä ja avaamaan nappia :ashamed: .

Vähän sama juttu kun muillakin, töissä ei aikomusta kertoa vielä aikoihin - eli täytyy nyt toivoa ettei masu pumpsahda kovin ajoissa esiin tai että oksentelu pysyis aisoissa. Sain nimittäin ihan juuri ylennyksen, aloitin uusissa tehtävissä samana päivänä kun plussasin eli en ihan vielä kehtais kertoa jääväni loppuvuodesta pois pidemmäksi aikaa :ashamed: :ashamed:
 

Yhteistyössä