## Joulutonttujen odottajat## HUHTIKUUSSA

Hei kaikki joulutonttujen odottajat!

Uskaltauduin mukaan ketjuun kun nyt alkoi 6. rv. Viikonloppuna kerroin miehelleni meidän IhmeVauvasta ja siinä se menikin sitten itkiessä ja nauraessa pari päivää. Vauva on nimittäin aivan ihana yllätys ja "ihme" meille molemmille.

Aikalailla oireeton olen ollut, mitä nyt tissejä aristaa ja on tosi täysinäinen olo koko ajan, vaikka ei olisikaan syönyt. Onneksi ei ole tuota pahoinvointia - ainakaan vielä... Tsemppiä DaylightDancer sulle, toivottavasti pahoinvointisi hellittää raskauden edetessä.
 
Huomenta!

Tervetuloa taas Jive , IhmeVauva ja muut uudet!

Vauvahaaveita: en ole vielä jaksanut neuvolaan soitella, mutta lähiaikoina olisi tarkoitus. Sinnehän voi soittaa koska vain, vaikka heti testin tehtyään. Ne sitten antavat ajan sen mukaan mitä tarpeelliseksi katsovat =) . Ja oikeassa oli Kukka88, ensimmäisellä kerralla lähinnä kartoitetaan taustoja ja kerrotaan mitä on tulossa (kuinka usein käyntejä ym.) ja sen sellaista. Näin varhaisilla viikoilla kun ei vielä sydänäänet dopplerilla kuulu. Mutta kiva käynti se on silti, jotenkin ainakin minulla konkretisoi odotuksen, ja sai ruokavalio-ohjeita ym.

Millimenninkäinen, täällä kohtalotoveri näissä "suoliasioissa" ;) . Itse asiassa siitä arvasin jo ennen kuin testi näytti mitään, esikoisen odotuksessakin maha oli koko ajan jumissa ja alkoi nytkin jo aika pian hedelmöittymisen jälkeen juilia ja jumittaa. Pannahinen, jos tätä nyt sitten koko raskauden kestää, koska tiedän joutuvani jossain vaiheessa aloittamaan rautakuurin ja sehän on minulla sitten lopullinen niitti... Oikein ulostuslääkkeitä jouduin pahimmillaan hommaamaan viime raskaudessa. (Anteeksi ällöttävät yksityiskohdat :p .)

Hienoa, että Caffee voi jo hyvin. Mullakaan ei tämä eto olo ole pahinta tässä - enkä esikoiseltakaan voinut kovin huonosti. Pystyn ihan hyvin syömään ja jopa kahvia juomaan ;) .
Huimaus on tällä hetkellä ikävin ja voimakkain oire. Eli jaksuja vaan DaylightDancerille, toivottavasti sinulla ei kovin kauan pahoinvointi kestä!

(.) oikeastaan tulikin tuossa jo kommenttien lomassa ;) eikä tässä nyt muutenkaan yhdessä päivässä niin paljon uutta tapahdu :) . Toivon kovasti, että tänään ei olisi ihan niin paha huimaus, pitäisi esim. jaksaa esikoisen kanssa muskariin ja muuta.

Aurinkoista maanantaita kaikille!
Grynna 5+1
 
Heippa kaikille!Aamulla tänne kahteen kertaan kirjottelin pitkät tarinat pitkästä aikaa,mutta molemminlla kerroilla tekstit katos johonkin bittiavaruuteen |O :eek: :eek: ..mutta kokeillaas nyt paremmalla onnella. Mulla oireet hävinneet ihan kokonaan,ei etomista,ei väsymystä :eek: ,vähän käynyt mielessä,että jos sitä selviäis yhtä helpolla raskaus-ajalla,kun nämä kaksi edellistäki :whistle: ;) ..viikon päästä olis neuvola-aika,ja sieltä varmaan saan passituksen sinne varhaisultraan,sais sitten vihdoin viimein sen tarkan la:n selville =) . Tekis jo niiiiin mieli päästä sinne ultraan kurkkimaan,että löytyykö sieltä massusta ihan varmasti pieni matkustaja :heart: ..jotenkin ei vielä osaa täysillä hehkuttaa ja miettiä,että meille tulee pieni nyytti,ennekuin ihan 100% varmasti sen tietää :ashamed: ..jotenkin aina pelottaa,että onko siellä ketään,ettei ole tuulimuna raskaus tms... :ashamed:
 
Maanantaita kaikille ! Tuosta ekasta neuvolakäynnistä, itsellä ainakin aikaisemmissa raskauksissa, eka oli rv 10 ja toka rv 9, kuunneltiin sydänäänet, koska on mahdollista kuulla ne. Ja toisella kerralla, vaikka oli viikkoa aiemmin kuin tuota ekaa odottaessa, sydänäänet kuuluivat tosi selkeästi. No, nyt kun meen neuvolaan on menossa vasta rv 8, joten tällä kertaa tuskin mitään kuuluu, mut ainahan sitä voi toivoo.
Muutenhan se eka kerta on tosiaan taustojen kartoittamista ja ainakin ekakertalaisilla kerrotaan tarkemmin kaikkee odotukseen liittyvää. Vaikka ite ootan jo kolmatta, niin kyllä neuvolatäti käski tunnin varata ekalle kerralle. Ja mun aikasemmat tiedot on niillä kyllä koneella, kun olen samaa neuvolaa aina käyttänyt.
Hauskaa maanantaita kaikille !
 
ihmeen hyvä olo oli aamulla ja kävinkin koiran kanssa yli tunnin juoksemassa. Hiukkasen alkavat vaan juoksutrikoot ahistaa mahan kohdalta, mut muuten ei valittamista. Piristi tuo lenkki oloa, mut nyt oon kyllä jo ihan päikkäreiden tarpeessa.
 
kiva kun vahvistuu, vauvis :heart:

mie just varasin ekan neuvolan, 7.5. se alkutarkastus, sit katotaan millon ultrataan =) Mut soitan kyl huomenna yksityiselle et pääsis ultraan aiemmin. En kestä tätä tietämättömyyttä, pakko päästä kuulemaan pikkuisen sydänäänet :heart: Sanoivat neuvolasta et nyt ois rv 5+1 ja LA 28.12, mut kattoo nyt miten oikeesti on asian laita :)
 
vauvahaaveita: Onnea! :flower: =)

Ja paljon tervetuloa kaikki muutkin joulutonttujen mammat! :D

Omaa napaa...
Mulla on tuo kuvotus/ huono olo hävinnyt kokonaan. Viime keskiviikkona muistan vielä voineeni pahoin, mutta sen jälkeen ei mitään. Pelottaa... :/ Väsymystä on edelleen. Nukun joka päivä pienet päiväunet samalla, kun lapsetkin nukkuu. Rinnatkin ovat arat, mutta tuntuu, ettei nekään niin arat ole enää kuin viime viikolla. :/ Mahaakaan ei turvota enää iltaisin. Olen kyllä vähentänyt omenan syöntiä, niin en tiedä johtuisiko siitä, mutta kuitenkin... :/ Kylläpä olen negatiivinen! :ashamed:


TähtiTaika rv 8 ( omien ovislaskujen mukaan ) ja 8+5 ( neuvolantätin mukaan )
 
Mäki ajattelin soitella ens viikolla vasta neuvolaan, ku sillä ei kuitenkaa nii kiirettä oo, ku ei sinne pääse viel pitkään aikaan =)
Nyt mä vaan tutkiskelen noita viivojen vahvuuksia :heart:
Kävin tänään ostaa bodyn ja sellaisen pienen pipon :heart: :heart: Mä nimitin ne hyvän onnen vaatteiksi, siksi mä ne ostin :LOL: :LOL:
 
Heissan ja hyvää viikonalkua kaikille! =)
Heräsin tänään aamulla todella huonoon oloon, ja ensimmäistä kertaa jouduin oksentamaan pariinkin otteeseen. Nyt on parempi olo, todella väsynyt vain kun nukuin niin huonosti.
Ultrassakin käytiin taas tänään, ja nyt näkyi sikiö, ja lääkäri oli näkevinään hennon sydämen läpätyksen myös :heart: Ens viikolla käydään vielä tarkistuttamassa tilanne. Vuotoa ei näkynyt, ja lääkäri epäili sen tulleen limakalvoilta taikka kohdunsuulta.

Neuvolan varasin myös tänään. Sain ajan ens viikon tiistaiksi, silloin pitäisi olla 7+2. Oli todella mukavan kuuloinen neuvolatäti, joten mukava mennä ens viikolla hänen puheilleen.
 
Taas on listaa päivitelty! Uusille tervetuloa mukaan!!! =)

Täällä olo edelleen ihan hyvä. Suolaista ruokaa tekee mieli ihan jatkuvasti ja ostinkin aamulla kaupasta kurkkusalaattia. Sitä paahtoleivän päälle... :p :D

Neuvolaan yritin pari tuntia sitten soitella mutta ei vastattu. Täytyy yrittää kohta uudestaan.

Oireet on myös täällä vähentyneet tai ainakin lieventyneet niin ettei niitä huomaa. Päätä jomottelee vähän koko ajan mutta niin vähän että siihenkin tottuu eikä sitä edes huomaa. Monesti unohtaa koko raskauden ja kesken vauvahaaveiden tajuaa että sitähän olllaan jo raskaana!! :LOL:

 
On se raskaus kyl viel vaikee hahmottaa näin alussa :D mut niin, nyt kun mun viikoista olen täällä jauhanut, niin nyt on melko hyvä varmuus et nyt 5+1, kuten neuvolan täti sanoi ja pari laskuria on samaa mieltä. Mut edelleen on se mahdollisuus et olisin jo edellisestä kierrosta raskautunut, jolloin viikkoja olisi tietysti enemmän. =)
 
Millukka ilmoittautuu kans megeen vihdoinkin.

plussa tuli vihdoinkin yk10 jälkeen ja lask.aika näillä näkymin 22.12 ja paikka TAYS.
viidettä odotellaan.

mulla on jänskästi ku kahdella nuorimmaisella ollu lask.ajat 3.1 sekä 19.12 :LOL: ja nyt taas joulutonttua odotellaan :saint:
 
Ihanaa kun joulutonttujen odottajia on jo näin paljon! :heart: Ja se on ihan totta että ei sitä oikein ymmärrä että raskaana ollaan.. Vaikka on oireita ni silti. Ehkä sitte jos ja kun tästä päästää pari viikkoo etiäpäin ni sitte alkaa tajuamaan sen paremmin. :)

Onks muilla tuttavapiirissä paljon odottavia/vauvoja/lapsia?? Meillä on ihan hirveesti! Ja kokoajan kuulee vauvauutisia! Ykski kaveri saa ihan täs parin viikon sisällä! Ihanaa! :heart:


 
Mulla ei oo ketään tuttua joka olis raskaana tai saaneet vauvan! Oli ihan hetki sitten, mut nekin pari ovat joutuneet kokemaan km:n :( Rukoilen todella etten itse joudu sitä kokemaan, musta ei taida sitä vahvuutta löytyä mitä siitä selviytyminen vaatii. :/
 
DaylightDancer: En usko et kenestäkään sitä oikeestaan löytyy, mut sillon ku se tulee, ni ei oo vaihtoehtoja. Se on vaan ihan pakko kestää vaikka ei haluais. :( Toivotaan että kaikki joulukuiset vaavelit pysyy nyt tiukasti matkassa eikä lähe minnekkää sieltä ennen joulukuuta!! :heart:
 

Yhteistyössä