***JOULUTONTUT -08, HUHTIKUUSSA 2009 ***

Nimra
Moikka vaan kaikille :wave:

Mä käyn aina välistä lukemassa, mut sit tuo kirjoituspuoli on ihan nolla :ashamed: Meillä on nyt tullut niin kitinä altis tuosta tytöstä, että en tiedä mikä siihen iski :eek: Siis kaikki ollaan aina tehty/tarkistettu .. on siis syötetty, leikitty, vaihdettu vaippa, ei ole masuvaivoja...ja mitä vielä niin siitä huolimatta tuo kitinä jatkuu :snotty:

Mä epäilen, että tyttöä vaan ärsyttää, kun ei pääse vielä liikkumaan, vaikka haluaisi... Siis on kyllä muutamia kertoja kääntyillyt jo aiemmin, mut nyt on sitten alkanut pönkäämään joka paikassa istuma-asentoon itseään ja varpaat löytyi :saint: sit naurettu on aiemminkin, mutta nyt sieltä tulee oikein kunnolla ääntäkin! :LOL: Ihana kun pieni nauraa ääneen, lapsen nauru :heart:

Meillä tuo syöminen on pääasiassa ihan suht siistiä toimintaa :whistle: Joskus tyttö alkaa kauhealla vauhdilla kääntelemään päätään puolelta toiselle... , mut sit kun vähän aikaa yrittään toitottaa, että nyt syödään niin homma loppuu ja ollaan kuin tikanpoika suu auki odottaessa ruokaa :p :LOL: On ne lapset niin ihania!

Meillä ei juurikaan tutti enää pysy suussa vaan siellä on pääasiassa kaikki lelut ja sormet.. ja sit pidetään aina juttutuokioita, että nyt täytyy ottaa sormet pois suusta ja leikkiä niillä leluilla eikä tunkea suuhun :D Mä sit yritän tarjota tuttia, kun en halua, että oppii syömään sormiaan eikä varsinkaan vasta hoksattua peukaloa :headwall:

Kovasti tuolla lattialla ollessa siis meuhaa.. ei paikallaan edes pientä hetkeä ja liikkumaan kun ei pääse niin kitinä on sit ... noh :whistle: sen mukaista.. siinä pitäis siis olla ihan kokoajan :snotty: mut eihän sitä voi ihan koko päivääkään vierellä olla :eek: Kaikki pitäis saada käsiin ja suuhun...ja kyljeltä kyljelle kieppuu :xmas: Ei vaan tahdi vielä kokoaikaa kääntyä ja välilä unohtaa sen ihan kokonaan ja sekös se pistää mielen apeaksi :headwall: :D

Ei tänne muuten mitään ihmeitä kuulu.. tätä arkea rullataan eteenpäin niin kuin ehditään :saint: ja vähän vaihtelee päivittäin, että mitä milloinkin kuuluu ohjelmaan, mutta ei mulla siis mitään tarkkaa listaa päivistä ole, se tehdään mitä ehditään ja tuntuu hyvältä :)

Tänään illalla käydään luovuttamassa kissamme minun vanhalle koulukaverilleni, sillä tytöllä on kokoajan hiukan nuhaa ja jotenkin erilainen on täällä kuin paikassa missä ei olis kissaa niin päätimme näin, VAIKKA yleensä ennen vuoden ikää ainakaan ei normisti (kuulemma ) tule mitään allergia oireita eläimistä ja ei kannattaisi poiskaan antaa, kun kehittää vastustuskykyä sit myöhemmällä iälle, mutta jotenkin kuitenkin sit kaikkien juttujen myötä päädyimme tähän... Mitenhän sitä osaa huomenna sit herätä, kun ei kissa kaipaa ruokaa... ei tule syliin silityksiä pyytämään :eek: :'( No onneksi tässä lähistöllä asuu uusikin omistaja niin voidaan käydä aina katsomassa ja ottaa vaikka hetkittäin hoitoonkin :D

Mä ostin sit eilen itselleni kuntopyörän, kun kertakaikkiaan kyllästyin noihin läskeihin ja mä haluun vartalon :saint: :LOL: Noh, siinäpä onkin sit tavoitetta, mutta hiljalleen mennään siinäkin asiassa eteenpäin :whistle: ja onpahan itsellekin sit päivässä pari kertaa mahdollista polkea ylimääräiset virrat pois :LOL: Mä uskon kyllä, että ihan hyvä tulee, kun olen aiemminkin polkenut kuntopyörällä samalla tavalla ja tulosta tuli :saint: :p

Saas nähdä saako isännän yllätettyä iloisesti, kun tulee ensimmäisen kerran käymään matkaltaan Suomessa :heart: Olishan se ihan olla vaiks 20 kg laihempi B) voi... mä tiedän, että se on "helppoa" =)

Kesällä on sit ihana muutenkin liikkua pihalla tytön kanssa ja varmaan suurimmaksi osaksi mennäänkin mun vanhemmilleni, kun siellä ollaan maalla niin ei viitsi kesää olla täällä kuumassa kaupungissa |O Viimeksi olimme tuolla kesämökillä isännän kanssa (ennen tytön syntymää ) ja tultiin sieltä suoraan sit kaupungin keskustaan niin voi että sitä kuumaa kaupungin pakokaasu löyhkää mikä autosta noustessa tuli nenään :x :headwall:

Nyt alkaa taas hermot tytöllä mennä lattialla joten soon moro :wave:
 
Juu-u, hampaathan ne. Selvästi vähän eilen oli levoton niiden vuoksi, ei nyt itkuinen niinkään mutta välillä meinasi hermostua tosissaan ja puree entistä enemmän kaikkea mistä kiinni saa. Nythän se on se kipein vaihe, kun hampaista vasta pieni kärki esillä :| .

Ties vaikka osaltaan oisi tiheämmät syömiset johtuneet tästäkin, lohtusyömistä nääs :) .

Niskat olleet pari päivää totaalisen jumissa (mulla ei yleensä ole), eikä tarvii enää ihmetellä mistä johtuu - viime yönä Otto söi 1,5h :whistle: . Eli siinä kyljelläni sängyllä syötän, ja siinä kun ei hirmusti asentoa vaihdella ja torkahtelen tietysti samalla niin ei taas pää liikkunut mihinkään :eek: . Lopulta sitten irrotin pojan itse tissiltä, nukahtaahan se syödessä mutta kuitenkin kokoajan tosi tiukka ote ja syö samalla. Sain sitten jopa tunnin tuon jälkeen nukkua niskoja lepuutellen :whistle: .

Varmaan täytyis ihan herätä istumaan kunnolla kun syöttää, mutta silloin jos ottaa tuollaisen lähemmäs tunnin syöntimaratonin niin sittenhän sitä vasta ollaan jumissa ja äkeinä kun ei saa torkutuksi edes.

Noh, täytyy jotain keksiä. En nyt toista viitsis 'kesken syönninkään' kiskoa irti, mutta kun tietäis koska se nälkä on oikeasti ohi ja äiti muuttunut vain tutiksi.

- Terhikki ja Otto 3,5kk -
 
Terhikki ^ Tuo sun kirjoitus oli aivan kuin mun kirjoittama! Mulla ei oo niskat jumissa, mutta tuo pojun ote nännistä on niin tiukka. |O |O |O Eli sitä imuteltais tunti tolkulla ja se alkaa tuntumaan. |O Minä kans irrotan sit kun poju nukahtaa....
Tuosta puheen ollen poju huutelee, joten imettämään taas on mentävä. :snotty:
 
Tuisku, Kiitos vinkeistä ja henkistä tukea kyllä antaa kun kuulee iha oikeasta elämästä, että muutkin menee harrastuksiin lapsen kanssa. Monet kyllä sanoo, et ota poika mukaan, mut niillä ei välttämättä ole itsellä lapsia tai kokemusta lapsen kans olemisesta reissun päällä. Kyllähän varmasti enemmän saa nähdä vaivaa, jotta saa pidettyä lapsen tyytyväisenä, mutta jotenkin se on solutettva harrastukseen mukaan, jos meinaa :) En tarkoita että haluaisin mitenkään lapsen tarpeita väheksyä, lapsen ehdoilla kuitenkin mennään! Onneksi kaverini lähtee mukaan myös, niin ei tarvi yksinään ajella matkoja ja paikanpäällä olisi kädet melko täynnä yksikseen :LOL: Mieheni kun ei ole kiinnostunut koirareissuista..

Poitsu vetelee pitkiä päikkäreitä, ihanaa! Käytiin aamupäivällä hakemassa Plantagenista kukkaruukkuja ja multaa ja ruvetaan mullanvaihtopuuhiin kun herää. Kivasti saan välillä tehtyä hommia, kun poika on sitterissään vieresäni ja höpötellään samalla kun touhuillaan.

Terhikille ja nullpointsille jaksamisia yömaratooneille. Itsellä taipumusta niskajumeihin ja välillä yöllä on tosiaankin vaikea tietää onko sitä tuttina vai syödäänkö vielä, kuten Terhikki hyvin totesit!
 
Heippa :wave:

3kk neuvolassa tänään käyty ja rokotukset saatu.

Paino: 6,100kg (3,560)
pituus: 60cm(50)
päänympärys 41 (35)

pituutta hiukka sais lisää olla mut ehkäpä tuo tosta alkaa kasvaa sitäkin vielä reippaammin.. ;)

tääl myös hiukka hiljasta taas ollut tää kirjoittelu :( nyt on hieman kitinää ilmassa,oliskohan rokote tehnyt tehtävänsä... ;)

Illan jatkoja naiset! :flower: :heart:

Heleneh & Eino 3kk+
 
Täällä on ollut harvinaisen itkuinen poika koko viikon.Äskön itki väsymystä ja piti nukuttaa poika vaunuihin,kun muualla ei sisällä suostu nukkumaan.Jospa jaksais näillä pienillä unilla sit valvoa sinne puoli yhteentoista asti.
Täälläkin syödään pitkään ja hartaasti silloin,kun nukahdetaan rinnalle...ja hartiat on jumissa myös täällä.
 
Heipat! :wave:

Hengissä ollaan! Oli ihanaa bilettää miehen kanssa pitkästä aikaa ja suunnitelmakin toimi hyvin; Lumi nukahti ennen ku lähdettiin ja kun heräs, niin oltiin jo kotona. Sisko jäi vielä maanantaiksi hoitoavuksi, kun oli vähän huono olo, köh köh. Tosi hyvä fiilis jäi sunnuntaista ja nyt ei sit tarvikaan vähään aikaan käydä humputtelemassa.

Mitäs suunnitelmia teillä on vapuksi?
Mies lähtee jonnekin juhlimaan ja sitä ei sit varmaan pariin päivään näy. :LOL: Me otetaan ihan rauhallisesti Lumpparin kanssa: käydään kaupungilla ja tullaan kotiin grillailemaan ja chillailemaan ystävien kanssa. Ihan pienellä porukalla vaan. Ei kuulu alkomahooli enää meikäläisen vappuun ja hyvä niin! Simaa ostan pienen pullon kaupasta, kun en millään jaksa itse sitä vääntää. Munkkeja vois leipoa ja paistella! Nami!

Mä en enää kuulu ylipainoisten kerhoon! Paino on tippunu kivasti tasaista tahtia ja nyt BMI on jo ideaalissa. En kyllä vieläkään mahdu kaikkiin vanhoihin vaatteisiini, koska olin niin laiha ennen raskautta, mutta hyvää vauhtia sinne menossa...

Joo, neuvolan ohjeita on yhtä monta erilaista, kun on neuvolan tätejäkin ja onhan nuo vauvatkin erilaisia kaikki. Siinä mielessä kannattaa käyttää sitä omaa järkeäkin. Onneks meillä on ihana th, joka oikeesti välittää meistä!

Jahas, mies toi ruokaa, ni täytyy mennä syömään!

Moikkelis koikkelis!

A&L
 
Hiljasta on..

Ei oo suunniteltuna mitään vapuksi... Mä en puolestaan taida jaksaa niitä munkkeja tehdä, mut simaa ajattelin itse ämpärillisen pyöräyttää. On yksi lempijuomistani =)

J oppi tänään kääntymään mahalleen ja on sitä nyt sit koko päivän tehnyt :D Samoin sukat ei meinaa enää pysyä jalassa kun ne pitäs aina kiskoa pois :p En tiedä johtuneeko tämä innostus nyt siitä et vaihdoin tänään joustavampaan vaippaan missä on helpompi liikkua ja taipuu paremmin :LOL:

vaimo ja J reilu 4kk
 
vaimo85 - ehdottomasti johtuu vaipasta, heti ilmoitus vaippafirmalle että voitte ruveta mainostamaan :D . Vauvat on ihania kun kiskovat sukkia, Otto ei ole vielä ruvennut. Muuten vaan ei pysy jalassa kun pitää venkoilla ja pyöriä jatkuvasti. Sima on muutes kanssa minun lempijuoma, nimenomaan kotisima. Ei vaan oikein ole tiloja sitä tehdä, tai siis säilytellä... täytyy vielä pohtia. Oletko millaisella ohjeella tehnyt?

Meidän muuten aina aurinkoinen poitsu meinaa nyt vähän kränätä noita hampaita - tulee useampi päivässä sellaisia tyytymättömyyden hetkiä. Maitoa ottaa lohduksi aika usein ja sitten taas pulauttelee. No, ostettiin tänään lajitelma puruleluja, jospa kohta helpottaisi. Harmittaa kun tosiaan muuten on aina niin perustyytyväinen, niin nyt moinen juttu sitten häiritsee. Meinaa poitsu turhautua siitäkin kun ei pääse masulleen niin usein kun yrittää - jää käsi usein jumiin alle. Onpahan aika monia turhautumisia luvassa ennenkuin oppii etenemään :whistle:

- Terhikki ja Otto 3,5kk -
 
Tervehdys kaikille äityleille ja vaaveille :wave: Pitkästä aikaa minäkin ilmoittaudun palstalla, lukemassa olen jonkun kerran hätäsesti käynyt. Nyt elämä hiukan tasoittunut, kun mies tuli 2vkoa sitten reissutyöstä kokonaan kotiin(helmi-maaliskuun olin yksin lasten kanssa) ja pikkuisellekkin on alkanut vihdoin rytmiä löytymään.
Olen ollut aikas poikki meidän neidin kanssa, kun ensimmäiseen 8vkoon ei viihtynyt missään muualla kuin sylissä(huusi tikahtuakseen ja alkoi sitten puklailla), ei suostunut nukkumaan lainkaan päiväunia muuta kuin liikkuvissa vaunuissa(eli joka päivä tehtiin 1,5-2h lenkki) ja valvoi aina illasta(kun olin saanut esikon nukkumaan) tuonne 3-5 aamuyöllä(sitten seitsemän jälkeen jo esikko heräsikin ja aamupuuhat hänen kanssaan edessä). Tyttö on myös syönyt koko ajan yötä päivää rintaa 2h välein. Pääosin näin usein syö edelleenkin, vaikka muutamia pilkahduksia paremmasta on ollutkin ja yöllä syönyt joskus vain 3-3,5h välein. On meidän likka tullut isäänsä, ihan uskomaton aineenvaihdunta :LOL: Aina syömisen loppupuolella alkaa takapuoli laulamaan eli vatsa toimii n-8-12 krt/vrk. Hoikka tyttö kyllä onkin ihan niinkuin iso-velikin oli vauvana ja vieläkin. Ja isänsä myös.
Mutta tosiaan tuossa 8vkoisena sairastettiin ensimäinen nuhakuume, jonka takia jouduttiin pistäytymään sairaalassakin ja sen taudin ansiosta rytmi sitten kääntyi ja tätä nykyä tytön saa unille 21.30-23. Ihanaa, kun saa hetken ihan omaakin aikaa olla vaan tai käpertyä miehen kainaloon. Ja toki tuo miehen kotona olo on helpottanut mun kuormaa muutenkin, kun ei ihan koko huushollia ja lapsia tarvitse pyörittää yksin. Totta totisesti ihailen tämän kokemuksen jälkeen yh-äippöjä, joilla useampia lapsia ja kädet täynnä puuhaa :flower:
Muuten tyttö on aivan ihana pakkaus! Oikea hymytyttö ja äidin ilopilleri :heart: Ja kaikinpuolin hyvin on kehittynyt koko ajan. Jo pitkään meillä on juteltu ja naurettu ääneen ja nyt viime vkolla opittu kiljahtelemaan. Leluihin osataan jo tarttua hienosti sormiotteellakin ja kaikki viedään suuhun, myös kädet lutuaa koko ajan suussa =) Koko ajan paremmin aletaan viihtyä myös puuhamatolla lelujen kanssa, vaikka hyvin seurankipeä tyttönen onkin edelleen ja kaikkein hauskinta on juttelu ja pelleily äidin, isin tai veikan kanssa. Taikka peilin edessä :D Mahalleen on tyttö kääntyillyt jo hyvän aikaa, ei mahalta selälleen kuitenkaan vielä. Lattialla sätkii ja potkuttelee, muttei pääse vielä liikkeelle. Mistähän vielä olette puhelleet? Niin tosiaan ainakin nullpoints mietiskeli jossain vaiheessa, että hällä pieni vauva muiden vauvoihin verrattuna. Meillä myös hyvin siro energiapakkaus. 3kk neuvolassa 61cm ja 5200g. Tasaisesti kasvanut samalla käyrällään koko ajan. Perunaa ja mustikkaa ollaan ihan maistelumielessä kokeiltu pieniä määriä, mutta kiirettä niihin ei ole, koska maitoa tulee reippaasti. Niillä ei vaikutusta syöttöväleihinkään ole ollut. Niin meillä ei tyttö ole yrityksistä huolimatta huolinut tuttia lainkaan, vaikka jo 4 mallia kokeiltu. Velikään ei tuttia syönyt vaan nautiskeli peukustaan ja sen seuraamuksia nyt korjaillaan oikomishoidossa :/ Joten kannattaa yrittää pitää peukku pois suusta, sillä siitä vierotus niin vaikeaa! 3vkoa sitten tyttö päätti, ettei kelpuuta tuttipulloakaan, vaikka aiemmin juonut siitä rintamaitoa meikäläisen ollessa kaupoilla, lenkillä tms. Nyt ei millään kertakaikkiaan, kamala huuto vaan päällä kunnes äidin tissibaari saapuu. Ihmeen hyvin olen jaksanut tätä vauvassa kiinnioloa, vaikka siis en ole päässyt leffaan, kavereiden kanssa syömään tai viihteellä käymään. Esikon puolesta toki surettaa, kun ei niitä meidän kahden uimahalli, leffa tms reissujakaan ole voitu järjestää. Ainoastaan isänsä kanssa päässyt nyt. Mutta olen asennoitunut, että tämä vauva-aika on kuitenkin niin lyhyt että eiköhän tästä selvitä. Ehtiihän sitä mennä ja tehdä niitä omiakin juttuja sitten myöhemmin. Tietääkö kukaan muuten missä iässä voi alkaa käydä esim. uimassa?
Tulipas omaa napaa :ashamed: Palaan nyt lueskelemaan teidän juttuja, jotta osaan sitten kommentoida niitäkin! Hyviä unosia!
 
Mintun kanssa samoilla linjoilla että ainoa meneminen jota ilman vauvaa kaipaisin on nuo isompien lasten kanssa tehdyt jutut. Meillä kun oli tapana ennen vaavin syntymää käydä uimahallissa (vuorotellen otin aina jomman kumman tytön mukaan), niin nyt ei ole vielä päästy kun en voi oikein luottaa että Otto sen ajan pärjää syömättä :/ . No uimahallit jää kohta (?) täällä kesätauolle, viimeistään sitten syksyllä päästään taas aloittamaan ellei jo nyt ennen toukokuun loppua. Nyt voin jo ottaa molemmatkin tytöt kerralla matkaan, saa sitten isä kahdenkeskistä aikaa poitsun kanssa.

Ehkä otan liian tosissaan tämän täysimetyksen välillä, mutta tosiaan aion nyt tällä mennä niin paljon kun voi. Toki jos joku ihan oikeasti pakkorako eteen tulee niin sitten saa pullostakin antaa.

Lyhyitä kauppareissuja ollaan tehty jo isompien kanssa niin että saavat äidinkin kanssa sitä kahdenkeskistäkin aikaa. Toki kotonakin paljon ehditään välillä jos Otto päättääkin nukkua pidempään.

Mutta juu, isompien kanssa kahdenkeskisiä puuhia odotan innolla :heart:
 
Huomenia!

terhikki Pitänee joo laittaa viestiä vaippafirmaan ;) :whistle: Siman teen suurinpiirtein niin, et kiehautan ensin 4 l vettä. Sitten laitan n. 5-6 litran ämpäriin ensin 3dl sokeria ja 3 dl fariinisokeria, puristan yhden tai kahden sitruunan mehun joukkoon + leikkaan vielä yhden sitruunan viipaleiksi ämpäriin. Sitten näiden päälle kaadetaan se kiuhuva vesi, sekotetaan tasaseks ja annetaan jäähtyä kädenlämpöiseksi, jonka jälkeen vielä lisätään joukkoon n. 1/2 tl hiivaa pieneen vesitilkkaan sekoitettuna. Sitten annan siman käydä vuorokauden verran huoneenlämmössä kansi päällä ja vuorokauden jälkeen pullotan. Pulloihin laitan tl:sen sokeria ja rusinoita maun mukaan. Sitten vielä n. 2-3 vrk annan valmistua kylmässä. =) Viime vuonna tein koko satsin pelkästä fariinisokerista, mut mun makuun sopii paremmin et puolet norm. sokeria ja puolet fariinia..

minttu Eipä olis varmaan käynyt mielessä, et silloin kun teidän tyttö nuhakuumeen niin nuorena sai et oli hyvä juttu tuon nukkumisen kannalta :hug: Hyvä et nyt on yöt rauhottunut.

(.) J on muutaman päivän vaan pierenkellyt :p Alkuun luulin et se johtu mun syömisistä (tuli syötyä rusinoita...), mut se vaan jatkuu. No onpahan vatsa toiminut nyt sit ainakin sen kerran päivässä. Viime aamuyö oli taas hulinaa. 5.00 poju touhuili jo hirveästi sängyssään ja mies siirty nukkumaan sohvalle ja mä otin pojan jatkamaan unia meidän sänkyyn mun viereen. No sit taas 6.00 meinas alkaa sama meininkin mut lopulta sain sit pojan nukkumaan melkein puol kasiin asti. Toissayönä oli kans niin et poika meinas herätä jo viideltä! Hohhoijaa... :kieh: Mut ei oo enää syönyt sitä neljää kertaa, mut kolme syöttöä on aika vakio (entisen kahden asemesta). Eilen ei peruna-porkkanasosekaan maistunut ja puklaili enempi... Jos tänään sit parempi päivä :/ Mut tuo kääntyily on kyl nyt ihan pop :LOL:
 
Tervehdys! :wave:
Vapuksi ei oo suunnitelmia. Sitä kun ei täällä juhlita ollenkaan. :( Olis kiva saada simaa ja munkkeja. Vois itse tietty tehdä, mut aina on noi aihesosaset hakusessa kaupoissa. Elävää hiivaa ei löydy, sellaista kuivahiivaa on. Sit fariinisokeria ei varmasti löydy.... Sit miten muuten noi munkit vois paistaa, ihan siihen tarkoitellulla öljyllä kattilassa? Siinä hommassa voi näpit palaa...... :headwall:

Minttu kiva kuulla sinustakin! Niin toi poju oli pieni. Se sit hyppäs muutaman viikon sisällä muutaman kasvukäyrän ylös. Nyt se on vissiin aikalailla keskikokoinen luulen...

Terhikki Tuohan se on imetyksen kanssa et vie aikaa. Mulla soi omatunto kun vietin paljon vähemmän esikoisen kans aikaa. Eli eri asia on tosiaankin jos on eka vauva kun et olis toinen jne. Mä tosiaankin imetän ja pullottelen, niin ton pullottelun annan miehelle kun voin. :ashamed: Hattua sulle nostan kun noin jaksat! :flower:

Nyt tulee valitusta..........

Poju on ollut "outo" muutaman päivän. En vaan saa selvää mikä on vialla. :(
Ensinkin todellakin tississä imuttelisi koko ajan. Flunssaakin on. Posket ovat punaiset, joten kasvaisko hampaat?
Sit kakka on ollut vihreää! :x Olisko jotain allergiaa??? Muutenkin se on yrjönnyt muutaman kerran aivan kaaressa. |O Siis ei tosiaankaan puklauksia vaan jotain muuta.
Eli oon aivan pihalla mikä on homman nimi. Meillähän ei anneta kiinteitä vielä, joten jos on allergiaa, niin se on sit jotain mitä mä syön/söin tai sit tuo korvike ei sovellu.... Hitsit sentään. :'(
Mulla kun on kokeet tiistaina, niin en tällaista tähän nyt tarttenut. :headwall:

NP ja Tirri 3,75kk
 
Huomenet!Taas täällä :D
Nullponts tuo vihreä kakka on aika tyypillistä erilaisten tautien yhteydessä. Johtuu useimmiten siitä, että vatsan tasapaino sekaisin pöpön takia. Tai sitten siitä, että esim nuhan takia vauva ei jaksa juoda kuin esimaidot rinnoista eli tankkaa usein lyhyen aikaa, mutta ei saa sitä rasvamaitoa, joka vaatii enemmän ponnisteluja, kun nenu tukossa tai voimat muuten vähemmässä. Ei ole vaarallista ja tasoittuu kyllä ajan kanssa itsestäänkin tai sitten voit antaa maitohappobakt.tippoja, jos haluat. Meilläkin vauvan kakka oli välillä lähes myrkynvihreää nuhakuumeen aikana, mut tasoittui parissa vkossa. Tuttu lääkäri osasi neuvoa tässä, kun itsekin ihmettelin.
Nyt typy kutsuu mamia..Mukavaa pv kaikille!
 
NullPoints, kiitos hatusta ja kukista =) . Ihmettelen oikeasti itsekin miten 'jaksan' kun kuitenkin täysimetys yhdistettynä tiheästi syövään vauvaan on aika sitovaa. Mutta jotenkin se silti edelleen tuntuu niin paljon helpommalta vaihtoehdolta kuin mikään muu :ashamed: .

Mutta tiedän kyllä että sekin aika tulee että kun imetys vähenee / loppuu aikanaan niin tulen olemaan äärimmäisen helpottunut siitä vapauden tunteesta.
 
nullpoints mitä merkkiä olet korvikkeesta antanut...??? meillä meinaa kun aloitettiin korvike niin aloitin nannilla ihan pieniä määriä ja oksensi parin tunnin päästä kaikki ylös! |O sitten kokeiltiin Semperiä(oli pakko jotain saada pysyy alhaal ku maito loppui itseltäni) :( ja se on pysynyt hyvin sisällä,myös tuttelia käytetään.
 
NullPoints; kuulostaa ihan "perus" vatsataudilta toi kakkaaminen ja oksentelu. Kaverin vauvalla oli just vatsapöpö, oon tässä ootellu et koskahan meille.. :eek: Eikä se ripulointikaan oo niin paha, mut hirveen kauan oksentelee eikä saa maitoa meneen ni on se kuivumisvaara. K kyllä onneks kipeenäki (sillon joskus 5-viikkosena) söi ihan ok normaalisti.

Oon nukkunut koko viikon tosi huonosti; mulla on taas joku ihme kausi, herään 2-3 aikaan ja pyörin ja hyörin..sitte saan jossain vaiheessa unta, mut K herää 4-5 maissa ekan kerran vaatiin tuttia ja siitä nukkuu aamuyön aika levottomasti. Mulla on aamulla sellanen olo etten oo nukkunu ku hetken.. :headwall: Viime yön nukuinkin sitte sohvalla ja nyt on ihan erilainen olo taas! =) Tosin heräsin kyllä sohvallakin 2.30, mutta sain sentään aamuyön nukuttua kunnolla. Sitte ku on parina päivänä ollu vielä kipee olokin ni on ollu ihan vetämätön olo..aamulla ku pitää nousta ni mielessä pyöri vaan et "tulis jo ilta ja pääsis nukkuun!" :/

Eka vauvauinti huomenna, jännittäääääää!! =) Ja sen jälkeen K saa perunaa ekan kerran. Neuvola maanantaina, paljonkohan poju on taas kasvanu? No, jos se 3kk neuvolassa oli melkein 7kg jo niin saas nähdä mitä nyt on :heart:

Viikonloppuja! :wave:

-Pippari ja K tänään 4kk!-
 
NP meillä on kakka aina ollu vihertävää, ja ilmeisesti johtuu korvikkeesta.

En oo jaksanu kirjotella, enkä paljon muutakaan, en oo saanu nukuttua... viime yönä pitkästä aikaa sain unta joten nyt on olo inasen parempi :flower:
 
Heippa kaikille kavereille!

Täällon käyty päivittäin lukemassa, mutta en oo taas toimentunut itse kirjoittaan..shame on me. Terhikille kans sympatiat tiheistä syömisistä; meillä kun ne yöt meni ilman syömisiä jo reilun kk:n ajan, niin nyt on yösyömiset (yleensä onneks vain kerran) tulleet takaisin ja päivisin syödään välillä jo alle tunnin välein. :eek: Pysyy äiti siis likellä! Ens viikolla tulee 4 kk täyteen ja päästään neuvolaan taas vaa'alle, mutta jos kerran kuukausi sitten oltiin himpun vajaa 8 kg, niin nyt mennään todnäk jossain huimissa lukemissa. Kai tämänkokoinen "pikkuinen" ruokaa sitten tosiaan jo vaatiikiin ja on tässä käynyt mielessä, että ehkä jotain kiinteempää pitäisi jo kokeilla..vaikka siis oon samaa mieltä tästä imetyksen helppoudesta eikä yhtään houkuta soseiden kanssa pelaaminen. Laiskimus minä. :ashamed: Oottelen ens viikon neuvolaa ja kattelen, mitä sielläkin sanotaan. Ja että tosiaan näkee ne mitat, että kasvaako edelleen rintamaidolla hyvin. Pääsiäisenä maisteltiin persikkasosetta muutama lusikallinen; tää oli vähän niinko "ohjelmanumerona", mutta tosiaan jäi sitten tuohon yhteen kertaan.

Päiväunia meillä ei edelleenkään tuntia enempää kerrallaan nukuta eli tekemistä saa olla. Tunnin unet vedetään pari kertaa päivässä ja lisäksi semmonen mininukahtaminen illan suussa. Tilanne ei kyllä mua harmita, koska neiti ei turhia känise tai valita; ihana hymytyttö. :heart: Uusia juttuja ei viime aikoina oo kauheesti tullut..nyt kääntyminen sujuu selältä masulleen molempien kylkien kautta ja oma ääni on löytynyt selkeemmin. Nyt on semmosta kiljumista ja ääneen kikattelua ollut, että siinä kyllä koko talo välillä raikaa! Hampaita ei tunnu kyllä, mutta kuolan määrä on jotain jäätävää ja neiti kyllä nauttii siitä kun ikeniä hieroo tai sitten jos hän sattuu saamaan lelun suuhun juuri sopivasti, niin semmonen pureskelu kyllä käy, että ehkä siellä jotain pientä kutitusta jo sitten on.

Vappusuunnitelmia ei täällä ole, taidan heittää serpentiinit vaunujen ympärille ja heittää lenkin ja saa se sitten vapputunnelmaksi riittää. :D Mulla on viime vuosina ollut tapana ostaa itselle semmonen vappupallo, katotaan jos maltaa tyttelille tänä vuonna sitten hankkia. :D Ehkä jos kaupunkiin asti pääsee...

Palailen uusien mittojen kanssa ens viikolla, nyt odottamaan viikonlopputunnelmaa ja ruuanlaiton pariin. Pitäis muuten varmaan neidin vaatevarastoakin vähän uusia kun alkaa aika vähissä olla ne päälle sopivat ja mahtuvat. Mies on hukkapiilottanut mun lempibodyn, koska se on kokoa 62 cm ja muut vaatteet alkaa olla jo 74 cm ja on kuulemma lapsen rääkkäystä pukea se siihen pieneen vaatteeseen..mutku se on niin kiva ja nätti ja mukavaa matskua! B) :LOL:

Tunnelmallista perjantaita kaikille!

Ente ja Neitiliini, kolme päivää vajaa 4 kk.
 
Meiltä tää räkä/limapöpö ei sit lähe edes kulumalla :( Nea nyt TOOOOSI limanen ja päivystyksessäki käyty ku meni pahaksi mut ei mitää,keittistä ja niistäjää vaan...toisen ääni ihan kähee,pihisee vaa ja yskii hullunu. Päivystyksessä juuri punnittii ni sellaset hienot 9kiloa on painoa tullu ja 74cm vaatteet nyt käytössä,mut hommasin sen bodyn jatkopalan ni ei tarvi uusia koko ajan ostaa =)
Vappuna...hmm, varmaa ihan perheen kesken, ehkä mun äitillä voidaa käydä ja sit hakemaan isot ilmapallot molemmille ja syödää perunasalaatit,nakit ja munkit ja juodaa simaa :D mua ei kaupungin menot kiinnosta varsinkaa se yöllinen elämä et olen onnellisesti selvinpäin...
Nykyää Nean maha toimii hienosti, Levolacia annostellaa päivästä riippuen 5-10ml ja maha näyttää olevan kunnossa sillä, ihana! ens viikolla olisi se ravitsemusterapeutti, innolla odotan "hyviä" neuvoja!
Me aloitetaa vauvauinti, sisarusryhmässä, samassa paikassa missä isoveli ui 2v asti, aloitetaa viikonpäästä, ihanaa :heart:
Onko muita uimareita?
tänää voisin jättää lapset isän kanssa kotii ja lähtee yksin verho ostoksille ni jospa pesisi joku päivä ikkunatki :)
Mukavaa viikonloppua kaikille!

Sini&Nea
 
Voi kiitos kaikille kommenteista! :heart:
Eli ei taida olla ehkä allergiaa tuo. Mulla kun on ollut laktoosiallergia koko iän, niin sitäkin ajattelin. Oon kuitenkin käyttänyt maitoo (tavallista) ja jotenkin mun masu on ajan kanssa mennyt paremmaksi. Ajattelin et jos poju olis sen multa saanut... Mut eiks maitoallergia vauvoilla aiheuta ihottumaa kans? Oon ihan pihalla noista allergioista, joten en tiiä.
Sit tein ja söin pavlovaa ja siinä on kananmunaa reilusti, joten ajattelin et olisko se sitten se....

Mutta taitaa olla ihan "vaan" joku vatsatauti. Toivottavasti ainakin.
En oo tota korvikettakaan vaihtanut, joten ei kai se sit oo... Niin ja toi korvike on herkkävatsaisille tarkoitettua muutenkin (Aptamil merkkiä ulkomailla kun ollaan....), kun tolla pojulla on ollut refluksia. Tuo refluksia tekee siis puklauttelemaan ja vaan ns paksumpi korvike pysyy sisällä. En oo tuosta ottanut ongelmaa, kun sen kans pystyy olemaan ja se ei aiheuta kipua pojalle.

Taidan valittaa lisää.
Mulla on ollut aivan karmee närästys pari viikkoo eikä se katoa. Muutenkin on ollut outo olo. Naureskelin tuossa miehelle et oonko raskaana kun mul on tällanen olo. Se oli aivan et ei helvetti.... No kun on vaan yksi kerta sellainen ollut mistä olisi voinut tulla raskaaksi. Eli en usko. Tai siis olisin tosi sikiävä jos noin on. Niin ja meillä ei oo haaveissa kolmatta aloittaa ainakaan vuoteen. Menis elämä aika nurin jos olis uusi tulossa........
No kuitenkin hyvä asia tuossa on et mun miehen mielipide lapsista on muuttunut. Se kun pojun syntymän jälkeen ilmoitti et kaksi riittää hänelle. Mua alkoi harmittamaan, kun oon aina kolmea halunnut. Ajattelin sit et en kyllä aio pakottaa ja ajan kanssa voi muuttua mielipide.
Tänään mies sit ilmoitti et kolmonen tehdään sit suht pian. Ei siis nyt, mut ens vuonna tai seuraavana... Eli miehen mielipide on muuttunut. Sit puhuttiin samaan syssyyn sterilisaatiostakin. Eli hän sanoi et hänkin voi sen sit tehdä. Mikä nyt on ok mun kanssa. Kaksi sektiota on alla, ehkä kolmas kolmosen kanssa, joten voi hänkin jotain tehdä....
Tulipa mutinaa nyt minulta.
En edes uskalla ostaa sitä raskaustestiä. Ehkä ens viikolla sitten jos närästys ei katoa..... Olisi se aika hurja ylläri.

Hohhoijjaa. Ei huvittais mut taas on kai kirjat avattava. Pikku-ukkeli tuhisee päiväuniaan. :heart:
 
Heissan!

NullPoints Hui! Jännät oirehdinnat siellä! Mä en uskaltais ees ajatella uutta raskautta vielä!! :D

Tosin tällä seksielämällä uusi raskautuminen on aika mahdottomuus... Olen huomannut että Cerazette merkkisten ehkäisypillereiden ehkäisyteho perustuu siihen että ei huvita harrastaa seksiä, kun on jatkuvat menkat!!!! :kieh: Juuri pääsin hehkuttamasta sitä, että ehkäpä minunkin hormonitoiminta on palautunut ennalleen, mutta eikä mitä, toiset menkat alkoi reilu pari viikkoa sitten eikä loppua näy!! Nyt siis vuodetaan jo kolmatta viikkoa!! Heitän noi pilsut kyllä roskiin kohta...

Mutta joo, meillä oli neuvola keskiviikkona.. oli aika mieltä pahoittava käynti!
No painoa oli 7230g ja pituutta 64cm, että sikäli kaikki ihan ok, mutta saatiin lähete sairaalaan pään ultraäänikuvaukseen.. Olivat sitä mieltä että pojan pää on hieman hassun muotoinen :( Lääkäri epäili että johtunee synnytyksessä käytetystä imukupista, mutta kun lääkäri jossakin sivulauseessa sanoi sanan " kehityshäiriö " , niin mä jouduin ihan paniikkiin ja eihän siitä käynnistä jäänyt mitään muuta mieleen ku toi sana! Kotona sitten tutkin asiaa netistä ja totesin että lääkäri varmaan tarkotti kallon kehityshäiriötä, siis että kallo luutuu vähän hassun malliseksi tai jtn.. Kirosin sitä lääkäriä kyllä ankarasti jälkeenpäin! Eihän tollasta vaan heitetä huolimattomasti sivulauseessa ja jätetä asiaa sitten siihen!! Mä olin koko päivän ihan hädissäni, että nyt meitin pojalla on kehityshäiriö ja tarkkailin koko ajan sen käytöstä ja olemista!! Eikä se lääkäri edes missään vaiheessa kysynyt että mitä poika tekee kotona ( siis esim. tarttuuko esineeseen, kääntyykö jne ) ... Mä olin niin hämilläni siellä vastaanotolla, etten osannut kommentoida mitään.. vasta kotona iski sitten hitonmoinen ärtymys siihen lääkäriin!!!

Noh, mutta käymme siis ultrassa jossakin vaiheessa.. En mä nyt enää ole ollenkaan huolissani.. poika kuitenkin kasvaa ja kehittyy ihan normaalisti! Sen pää nyt vaan sattuu olemaan vähän erikoisen mallinen :) Eikä ihmekään sen karmaisevan imukuppihässäkän jälkeen!!! Voi poika ressua ku revittiin väkisin...

Juu ja vappu tulossa.. eipä ihmeitä suunnitelmia! Ihan vaan kotona herkkuja syödään varmaankin :) Munkkeja en ole ikinä ite tehnyt... pitäsköhän kokeilla...

Kamala flunssa on ollut meilläkin... Sitä tuntuu olevan nyt kovasti liikkeellä.. Mies oli ensin, sitten pojulle nousi vähän lämpöä ja oli kipeän oloinen ja nyt minä vuodan räkää ja kuumeilen! Poika on edelleen vähän kiukkuinen ja räkäinen, mutta kuumetta ei onneksi ole ollut!

Noh, täytyy taas mennä niistelemään nenää... :snotty:

Mukavaa viikonloppua!!

Sapis ja pojunen 4 kk ja 1 päivä !
 

Yhteistyössä