***JOULUTONTUT -08, joulukuussa***


:xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas:

Aloitin nyt sitten tämän pinon. Eli joulukuisia tonttuja ( siis on sitten syntynyt jo marraskuun puolella tai tulee syntymään tammikuussa) odottaneet/saaneet tänne jatkamaan =) Uudetkin toki tervetulleita ! LA:han meillä oli ja osalla vielä on joulukuussa -08. Ja ihania syntymäuutisia tuolla odotuspuolen pinossa saapi lähes päivittäin lueskellakin :)

Meidän neiti on nyt sitten 2 vk ja 5 pv "vanha" =) ja todella rauhallinen prinsessa, ainakin vielä. Imetän, mutta lisäksi saa sitten vielä tutteliakin. Ei ole koskaan aiemmillakaan kerroilla omaa maitoa riittävästi tullut. Mutta enpä tuosta ota paineita, terveitä nuo pojat ovat vaikkeivat pelkkää rintamaitoa olekaan saaneet. Pääasia, että jollain tapaa saa tarvitsemansa ravinnon. Aikaisemmilla kerroilla olen kuitenkin lähes puolivuotta imettänyt korvikkeen ohella, saa nähdä nyt sitten kuinka kauan mennään tälläkertaa.
Meillä olisi ensi viikon maanantaina jo toinen neuvolakäynti. Viimeksihän syntymäpaino oli jo ylitetty 40 grammalla. Ja kyllä sen huomaa, että kasvua on taas tapahtunut. Nuo lapset kasvaa ihan liian nopeesti. Siis pienihän tuo vielä on, mutta niinkun noita poikakin katsoessa, vastahan tuo nuorimmainen oli vielä kolmeviikkoa sitten äidin vauva ja nyt todella iso poika jo :)
Hienosti ovat isot veljet pikkusiskon tulon ottaneet. Pitäisi saada hoitaa ja hoivata välillä vähän liikaakin, mutta minkäänlaista mustasukkaisuutta en ole vielä huomannut. Vaikuttaisiko nyt sitten se, että on tyttö, eivät pidä niin uhkana omille jutuilleen.
Itse tässä olen ihan kunnossa. Rinnatkin jo tottuneet imettämiseen, eivätkä ole oikeastaan yhtään arat enää. Minullahan toinen rinnoista meni rikki jo synnytysosastolla, oli neidillä niin kova imu heti alkuunsa. No, onneksi ei pahasti ja pystyin jatkaamaan imettämistä hieman alkuun irvistellen :p
Jälkivuotoa on vielä jonkun verran. Oli tosi vähäistä jo viime viikollakin. Sitten tuli parina päivänä taas runsaammin ja mietinkin jo että mitäs nyt. Ei kuitenkaan mitään kipuja tms. ja taas on tosi niukkaa tuo vuoto on nyt. Ekalla kerralla mulla kesti sen 6 viikkoa ja tokalla 3 viikkoa, et alkaiskohan tää pikkuhiljaa tästä loppumaan kokonaan. Jälkitarkastus mulla on 19.1.

Onko kukaan pitämässä tai pitänyt ristiäisiä/nimenantojuhlia jo vielä ennen joulua ? Meillä on vasta 18.1. kun en viitsinyt alkaa niitä tähän joulutohinaan järkkäämään ja sitten alkukuusta on vanhimman pojan synttärit, niin päätettiin tuo 18. päivä ja soittelin papinkin sitten tuossa jo alkuviikosta. Meillä on aina kastettu kotona ja niin nytkin. Nimi on ollut valmiina jo viime keväästä. Oli niin pojalle kuin tytöllekin päätetty jo silloin. Paljastetaan kuitenkin vasta ristiäisissä.

Tässä alkuun vähän meitin kuulumisia. Ajattelin, että sellaisen listan meistä voisi tänne sitten jokupäivä laittaa, mutta löytyisikö joku halukas ja osaavampi tekemään sitä ? Saisihan sen kopsattua tuolta odotuspuolelta, mutten osaa lisäillä niitä kivoja kuvia ja värejä yms. siihen.


 
Moi!

Minäkin tulin ilmoittautumaan tälle puolelle, vaikka on vielä synnytyskertomuskin odotuspuolelle kirjoittamatta.

Meidän pikkuemäntä on nyt 1vko 1pvää vanha. Nukkuu tuolla laatikossaan, saa nähdä kuinka kauan. Tähän mennessä on nukkunut kaks-neljä tuntia syönnin jälkeen, tosin voi olla kerralla hereillä parikin tuntia. Alkuun sai sairaalassa ja pari kertaa ja kerran kotona lisämaitoa, ennenku maito nousi kunnolla. Nyt sitä on riittänyt suureksi ilokseni ja pakkaseenkin on jo maidonkerääjästä kertynyt.

Meidän tytölle tulee nimeksi Alma ja se ilmoitettiin heti kaikille. Ollaan kokeiltu parin päivän iästä lähtien pissattaa ja kakattaa lavuaarin päällä vaipanvaihdon yhteydessä ja välillä muutenkin, jos ei rauhoitu. Yllättävän hyvin se toimii, ainakin joka toisella kerralla tulee tulosta ja jospa vähän vaippapyykinkin määrä vähenisi näin. On se hauskaa katsottavaa kun toinen äheltää siinä kuin isotkin ihmiset ja menee sitten ihan rennoksi :D

Tämmöistä tämä vauva-arki esikoisen kanssa. Vieraita tulee ja menee ja fiksuimmat älyää itse pestä kahvikuppinsa :)

ineli ja alma
 
Moi! Minäkin tässä tulin jo tälle puolelle vilkuilemaan ja ilmottautumaan. Mullakin on vielä synnytyskertomus kirjoittamatta mutta yritellään tässä joku päivä. Vauva-arki on lähtenyt mukavasti vauhtiin. Eilen th kävi kotona poistamassa tikit ja tutkimassa vauvan. Haava on lähtenyt parantumaan tosi hyvin, tosin varovainen saa olla varsinkin esikoisen kanssa kun ei aina muista varoa haavaa, särkylääkkeitä joudun myös syömään mutta ajattelin alkaa loppuviikosta jo hieman vähentämään pikkuhiljaa. Vauva on jo saavuttanut syntymäpainonsa ja maitoa tulee hyvin. Maitoa on riittänyt pakkaseenkin varmuuden vuoksi. Esikoinen on ottanut tulokkaan hyvin vastaan ja tykkäilee kovasti pikkuveljestä mutta meille vanhemmille kiukkuaa aika lailla, mutta pitää olla vaan kärsivällinen ja yrittää ymmärtää että toinen käy uhmaiän lisäksi melkoista tunnemyllerrystä uuden perheenjäsenen vuoksi. Itselläni on välillä aika uupunut olo katkonaisten öitten vuoksi, vauva tankkaa öisin parin tunnin välein, päivällä nukkuu sit neljäkin tuntia putkeen...ton kun saisi jotenkin käännettyä. Toisaalta välillä tuntuu että jaksaa mitä vaan ja tulee touhuttua liikaakin, on nämä raskaushormonit hämmästyttäviä! Mutta kaikenkaikkiaan on ihanaa kun perheessä on taas vauva, on se niin suloinen tuhisija! Auttaa myös kovasti kun isäntä on isyyslomalla ja touhuaa paljon esikoisen kanssa, myöskään siivoilla mun ei ole paljon tarvinnut, ruoatkin laittaa ja kaikki, osaa se olla huomaavainen (tähän voisi vaikka tottua!) Viikonloppuna alkaa vieraita käymään, että sitten tohinaa riittää, tällaista arkea meillä.
Vennu ja Tonttu
 
kiva kun sai tämän jatkopaikankin jo alulle kun tuntuu,että omasta synnytyksestä on jo ikuisuus kun neitokainen"Hikka"kutsumanimeltään on jo kahden päivän päästä 5viikkoa =)
huh huh,kyllä se aika rientää.

meillä on samana päivänä sovittu ristiäiset kuin aurinkomammalla.
se onkin ainoita asioita joita olen saanut hoidettua.Hikan nimestä tai kummeista ei ole vielä tietoakaan mutta onhan tässä vielä hetkinen aikaa mietiskellä.
ensi viikolla käydään isyystunnustuksessa ni sitten sekin on hoidettu.

Hikka on jo kokenut shoppailija.ollaan käyty monet kerrat jo jouluostoksilla ja Hesburgerissakin kerittiin yhtenä iltana käymään.
pitää heti opettaa vauva talon tavoille :LOL: :LOL:

meillä yleensä päivät kovin touhukkaita mutta nyt on vauhti pikkaisen hiljentynyt kun pääasiassa tyttönen valvoo öisin ja ottaa 2-4tunnin unet tuossa aamulla joten parhaani mukaan yritä siinä itsekkiin levähtää.

meillä meni viikonloppu ihan ihan päin seiniä.isäntä oli elämänsä ensimmäistä kertaa työpaikan pikkujouluissa jotka olivat laivalla ja lähti sinne suoraan töistä perjantaina.kotiintulo oli lauantaina illalla myöhään.
pitipä minun mennä sitten sairastumaan oksennus- sekä ripulitautiin joihin kaupanpäälliseksi sain kovan kuumeenkin.
kyllä oli kultaakin kalliimpi tuo meitin 10-v. likka kun toi minulle vauvan tuttipullot sänkyyn ja vei pois ja auttoi muutenkin kaikessa missä pystyi.
oksensin koko päivän ja sitten kun se helpotti niin tuli kauhea migreenikohtaus(oksennnan aina niissäkin)enkä voinut sen kauhean säryn joka jomotti silmissä tehdä muuta kuin olla ja möllöttää paikallaan ja syödä lääkkeitä.
kuumeen noustessa lojuin vain peittojen alla ja tärisin kunnes lääkkeet vaikuttivat ja olo hitusen hellitti,silloin tuo minun ihana apulainen hytkytteli vauvaa sitterissä kun se ei viihdy yksin paikoillaan juurikaan ollenkaan.
yleensä ajattelen että kaikki mikä ei tapa niin vahvistaa ja luultavasti tuo sanonta piti jälleen paikkaansa koska tuostakin selvittiin voittajina =)

tulipahan itkuvirsi mutta kyllä elämä on silti niin ihanaa...
päivällä mietin kun poika leikkii tohkeissaan leegoilla,vauva tuhisi sylissä ja isommat tytöt miettii syntyjä syviä....olen niin onnellinen ja tiedän valinneeni urani kotiäitinä oikein.en vaihtaisi hetkeäkkän pois :heart: :heart:

sen verran vielä ihmettelen ääneen josko joku osaisi asiaa valaista,että voikohan ekat kuukautiset alkaa viikko jälkivuodon loppumisen jälkeen vai onkohan tämä vaan jotaki jatkumoa?kaikista edellisistä on jälkivuoto ollut noin kolme-neljä viikkoa.
en ole ketään vauvoistani pystynyt imettämään,että se ei ainakaan aiheuta näitä sekoiluja...mutta tiedä häntä,toivottavasti menee pian ohi.

anteeksi kun tuli tälläinen romaani!!!
toivotaan,että pikkuhiljalleen kaikki odottelijat pääsisivät tälle puolen ja saisivat pitkän urakan päätökseen :hug:
:wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave:
 
Perjantaita!
kiitos sinulle, aurinkomamma tästä ketjusta!

Meillä ollaa herätty tuossa 8 jälkeen esikoisen kanssa, kun juuri sain imetettyä pienokaisen unille. Kun toinen nukahtaa, toinen herää :/ Tosin vauva heräili hetken päästä uudestaan, kai huomas et emo katos lämmittämästä vierestä :LOL:

Meidän tytöllä on ikää siis 12pvää, rauhallinen neiti, nukkuu n.3-4tunnin pätkiä päivisin ja yöllä tankkaa n.2krt, eli aika hyvin oon itsekin saanut nukuttua. Tyttö viihtyy meijän välissä parisängyssä, mutta alkuyöstä yleensä menee ensin omaan pinnikseen, josta seuraavan syönnin yhteydessä jää meijän väliin. Miestä hieman tämä hirvittää, pelkään kierähtävän päälle tms. Mites muilla, nukkuuko vauva vieressä, onkohan se ihan viisasta?

Neuvolasta kävivät maanantaina, tyttö saanut oman painonsa jo kiinni ja mennyt hiukkasen jo ohikin, hän oli syntyessään aika kookas 4390g ja nyt punnittaessa 4500g, et hyvin maito mulla tuntuu riittävän, mutta saa satunnaisesti korviketta, esim eilen kun kävin koiran kanssa lenkillä, ni en kerennytihan takas ku tytsy oli herännyt ja mies oli antanut korviketta. Edellisen kans meneteltiin ihan samoin,sai satunnaisesti korviketta joka kyllä saattoi vähentää pikku hiljaa mun maidontuotantoa, imetys loppui silloin n.5kk iässä. En silti ota paineita, se kestää minkä kestää ja esikoinen on kasvanut tosi hienosti ja suurilta sairastumisiltakin on vältytty.

Esikoinen on suhtautunut hyvin vauvaan, halii ja silittelee kovasti, eikä kovin kiukkua edes meille vanhemmille, huomiota kyllä kaipaa,leikkiä täytyy alituiseen, johon kyllä nyt vielä mahdollisuuskin kun vauva nukkuu ni paljon päiväsaikaan.

aurinkomamma kyseli ristiäisistä/nimijuhlista..meillä ei ole vielä edes mietitty nimeä saati sitten ristiäisten ajankohtaa, eli menee ainakin joulun jälkeen, tammikuulle..

Ihanaa tämä vauva-arki pitkästä aikaa, pitänee nauttia tästä, kun ajatuksena on että jääpi nyt viimeiseksi, mies ei enää halua lähteä synnärille katsomaan mun kärsimyksiä ja minusta tuntuu kans ihan samalta, näissä kahdessa on tarpeeksi haastetta minulle, jolle ei pitänyt siunaantua yhtään lasta
:LOL:

Yritän houkutella tuon esikoisen hetkeksi pihalle, vaikka sää on aika kurja ja maa liukas, nollakelit täällä Meri-Lapissa, tai oikeastaan jopa plussan puolella..

Toivottavasti muutkin löytää tänne, mukava kuulla muidenkin pikkujoulutonttujen kuulumiset

Syysusva&neiti 12pvää
 
Hyvää päivää!
Kiitos aurinkomammalle tästä pinosta!

Olenkin jo tuonne odotuspuolelle kirjoitellut arjen kulusta...

Meillä ristiäiset 25.1.2009 tuossa lähikirkossa. Oon ite päässy samaisessa kirkossa ripille ja taitaa olla nyt sama pappikin. Mies naureskeli, että ensin pappi antaa naimaluvan ja nyt "korjaa jäljet". :LOL: Kirkosta on parin minuutin kävelymatka meille ja kahvittelut siis täällä kotona. Oon jo äitiä ja siskoa kyselly järjestelyapuun ja auttavat mielellään. Nimiuteluja ja -arvailuja satelee päivittäin, mutta ei paljasteta kuin tuo Lumi -vauvanimi ennen ristiäisiä. Googlasin jo koko nimen, eikä yhtään osumaa. =) Uniikki nimi!

Nukkumisesta
... Meillä on prinsessalle "Moses basket", eli tuollainen korikehto vaaleanpunaisin liinavaattein. Oli niin söpö, että se oli pakko ostaa, vaikka meillä onkin jo pinnasänky. Anopin yrityksistä huolimatta sanoin jo kuukausia sitten, että meidän tyttöhän ei pahvilaatikossa (äp) nuku! Oli siinä minkälaiset reunaverhoilut ja tilpehöörit tahansa. Toi kehto on ollu tosi hyvä, vaikkakin tyttö nukkuu joskus öisin syöttöjen välissä meidän sängyssä. Syysusva pohti tota sängyssä nukkumisen turvallisuutta... Mua ei pelota tytön päälle kierähtäminen tai sängystä tipahtaminen, koska: 1. Nukun samassa asennossa, kuin mihin nukahdan, eli liikun todella vähän unissani 2. Meillä on pieni (2,3 kg) koira, joka nukkuu myös sängyssä, eikä se ole koskaan alle jäänyt 3. Syöttöväli on 2-3 tuntia, jossa en todellakaan ehdi saavuttaa syvää unta. Että sellasta. Ei vaan pelota.

Mulla myös maitoa tulee tosi hyvin, mutta noina tehoimupäivinä joutuu joskus antamaan korviketta. Tyttö syö mielummin Nan -korviketta, kuin Tuttelia (vai oliko se nyt Tutta?). Ajateltiin viikonloppuna kokeilla syötön aikana toisesta tissistä pumppaamista, jos silloin heruisi pumpulle paremmin ja saisi sitä maitoa vaikka pakkaseen talteen.

Nyt tulee taas niin pitkää stooria, että!

Loppuun kysyisin ulkoilusta. Montako kertaa päivässä käytte vaunujen kanssa lenkillä? Nukutatteko vauvaa ulkona vaunuissa? Me reippaillaan, ihan koirankin takia, pari kertaa päivässä, eikä olla vielä kokeiltu ulkona nukuttamista... Ollaan ehditty jo bussissa ja junassa matkustaa monta kertaa ja shoppailtukin ollaan vaunujen kanssa. Ei viitti kyllä kauheesti käydä vaunujen kanssa noissa jouluruuhkissa. Ihmisiä ärsyttää ja pariin otteeseen on vaunuja potkittu.

Aino & Lumi 3 vko 5 pvää (kohta kuukausi!)
 
Ilmoitaudun minäkin!Tytölle tulee 2 vkoa ikää maanantaina.Ihana mustatukkainen pieni posliininukke.ja rauhallinen ei itke.itekseen viihtyy killitellen sängyssä..

Syysusva05 itse en nukkuisi vastasyntyneen kansa öitä sängyssä.Jostain luin että alle 3 kk vauvan kanssa nukkumista ei todellakaan suositella.Oon järjestänyt niin että vaavi nukkuu omassa pinnassaan joka on aivan kiinni oman sänkyni vieressä.Ollan samalla tasolla ja voin paijailla häntä ja hän tuntee läheisyyteni mutta pinnat estävät ruhoni kellahtamisen unissani vaavin päälle.Tuo on niin pieni ja hauras että en mitenkään halua nukkua vieressä!

AUTTAKAA PARI KYSYMYSTÄ! : miltä näyttää pikkuvauvan ripuli?Kun tällä kakka vaihtelee välillä vaipassa vihreää ja välillä keltaista ryynimäistä sinappia.Mutta eilen pariin kertaan vaipanvaihdon yhteydessä oikein SUIHKUSI vetistä keltaista nestettä!seassa oli hieman ryynejä.Aattelin jo lähteä päivystykseen mutta nyt sillä ei ollutkaan enää sellaista ja yösyötön jälkeen oli vaan pissannut että käsittääkseni RIPULI JOS ON NIIN JUOTU MAITO TULEE HETI SITTEN ULOS? Vaavi on täysimetyksellä.

Ja onko paha kun laitan heti imetyksen jälkeen suoraan sänkyyn?En oikein ehdi sylitellä tai aktivoida kun hän simahtaa heti tissin syötyään ja on aivan velttona ja unten mailla maitohumalassa. Sitten peittelen sänkyyn vaan ja siinä siten nukutaan 3-4 tuntia.sit vaipan vaihto,sit syödään ja sit taas nukutaan...

Missä välissä ehtisin antaa vierihoitoa isokontaktissa, vauvahierontaa tms. aktiivista kun tää vaan nukkuu ja syö ja kakkaa ja nukkuu ja syö! :)

 
Iltaa! Tässä hetken kerkeen kai vielä istuu, kunvauva tuhisee soffalla ja esikoinen on iskän kans vielä pihalla..
Vauvan eka ulkoilu on nyt takana, tämä tuhisi reilun puolituntia vaunuissa kun mie puistelin mattoja(vähän joulusiivousta mukamas) ja touhusin esikoisen kans..nyt se vielä jatkaa uniaan tuola sohvalla

Divinamun käsityksen mukaan vastasyntyneen, maitoa juovan kakka on juuri keltasta ja ryynimäistä, meillä ainakin on ja meilläkin oikein suikahti lavuaariin kun oltiin jo valmiiksi siiä pyllynpesussa..Tuosta vihreydestä en mee sanoon mitään, kertokaan joku viisaampi

Voi, nyt mua alkoi hirvittään toi vieressä nukkuminen, taidan alkaa vaan nukuttaan pinnikseen, vaikka se voi hiukan kestään, niin tyytyväisesti vauva nukahtas viereen. Mutta ihan viereen en pinnistä saa, kun esikoisen sänky on myös meijän makkarissa..

Jaahas, neiti taitaakin heräillä..mentävä on.. Mukavaa illan jatkoa kaikille, toivottavasti muutki löytävät tänne nyyttinsä lunastettuaan:)

Syysusva + neiti, huomena 2vkoa

 
Hei kaikille!
Mekin voitaisiin tulla tähän ketjuun tuon meidän 2vko1pv vanhan neidin kanssa! Mutta mä tulen huomenna kirjottelemaan kuulumisia pidemmän kaavan kautta, nyt täytyy kiirehtiä nukkumaan että saisi edes hetken uinahdettua ennen seuraavaa syöttöä. Yleensä mun mies hoitaa korvikkeella tän ekan syötön yön aikana, mutta tänään hän on somasti päissään pikkujoulujen päätteeksi, joten ei ole lupaa koskea vauvaan...
 
B-7
Löysin tämän pinon,jee! =)

Onnea teille kaikille vauvautuneille :flower: Ja toivottavasti myös vielä odottelevat löytävät tiensä tänne!

Meille tuli niin ihana vauva,rauhallinen kuin mikä! :heart: Silmät suurina katselee ja ihmettelee maailmaa.Ja kiertää sylistä syliin isommilla sisaruksilla,rakkautta ja suukkoja suorastaan satelee,on kiertänyt meidät kaikki pikkurillinsä ympärille =)
Nukkuu yötkin hyvin,kahdella syötöllä(ainakin toistaiseksi)
Olen ihan myyty ja mitä tälläinen nyytti muuta voi tehdä kuin saada äidin täysin unohtamaan raskauden"kauheudet"ja toivomaan hiljaa jo seuraavaa :whistle: ;) :headwall:
no no,maltahan nyt mielesi babyseven B)

Tiistaina meillä on eka lastenneuvola käynti,palaan sitten kuulumisin,miten neito kasvaa!

Voikaahan hyvin nyytteinenne :hug:

babyseven ja lapsoset 12v1kk, 11v11kk,9v3kk,7v3kk,4v4kk,1v8kk ja 2 vkoa 5 päivää :heart: :heart: :heart:
 
Onpas täällä hiljaista. Jotenkin tottunut tuossa odotuspinossa, että kun ei pariin päivään käy lukemassa, odottamassa on vähintään se viis sivua tekstiä. No, meillähän on parempaakin tekemistä kullanmurujemme kanssa. :heart:

Divina noihin sun kyssäreihin en osaa vastata, mutta kun pohdit vauvan jatkuvaa nukkumista, niin kyllä se siitä virkistyy! Trust me! Meilläkin pari ekaa viikkoa oli about tollasta ja nyt vauva "seurustelee" jo monta kertaa päivässä. Päikkärit nukkuu pari-kolme kertaa päivässä, eli ei läheskään joka syötön jälkeen.

Viime yö oli tuskallinen. Neiti on niin vieraskorea, että päivällä kun reissaa ja tapaa tuttuja, nukkuu sylissä kuin sylissä tyytyväisenä, mutta valvoo (ja valvottaa isi ja äiti raukkoja) yöllä. Nukutin eilen illalla pikkuista neljä tuntia, nukahti hetkeksi ja heräsi taas. Isikin heräsi ja ressukalla on tänään töitä 12 tuntia! Oli kyllä niin persiiseen ammuttu karhu! Onneksi ei pura väsymystään vauvaan, vaan minuun. Aamulla huomasin, että koira oli oksennellut. Ja tottakai maton päälle. Sellaisen paksun villamaton päälle. Aargh! Hinkkasin sitä sitten tunnin ja ei se kokonaan puhtaaksi tullut. Ja sanotaanko näin, että mieluummin vaikka hieroisin vauvan kakkavaippaa naamaan, kun haistelisin tuota koiran oksennusta. Hyi yök.

No nyt vauva heräs päiväunilta.

Aino & Lumi n. 1 kk (Mihin se kuukaus oikein hävis?)
 
ilmoittelen itsetäni piiitkääästä aikaa...meillä on kaikilla ollu kauhee flunssa itekki ollu niin pahassa flunssassa et poskiontelo tulehdushan sitte tuli ja just tulin poskionteloiden huuhtelusta.(kolmas kerta sitte vik päivä tätä vuotta) eli aika sitkeessä toi räkä on! :kieh: lääkekuuria ja nenä sumutetta vedetään!

vieressä nukuttamisesta on ollu puhetta. meillä ykkönen ja kolmonen nukku aina pinniksessä ja kolmonen nukku ensimmäisen yönsä varmaa 4,5kk ekan yönsä pinniksessä. saa nähä minkä ikäsenä nelonen menee nukkumaan omaan sänkyy!
mä kun pelkään sitä kätkyt kuolemaa aivan järjettömän paljon ja jostain uin et perhepeti vähentää riskiä kätkyt kuolemaan (tiedä sitten)! on meillä toi kätkyt hälytinki mut jotenki sitä ehkä haluaa pitää vauvaa lähellä ja helpottaa itseänsä yö syötöissä!

meillä oli ristiäiset eilen,samalla vietetiin kakkosen synttäreitä (kakkonen ku on syntynyt 30.12) ni tuli hoidettua neki sit samalla!

onkos meillä jo joku kerho? vois kirjotella ehkä "vapaammin" siellä ettei olisi kaikkien nähtävillä mitä kirjoittaa!

mites teiän vauvoilla päivä rytmit menee? meillä poika on yleensä aamupäivät hereillä ja illat nukkuu niin et saa herätellä ilta pesulle ja ilt syötölle! ja sitten laitetaan yö unille ja syödään joskus kolme joskus viis kertaa yössä välillä ei pysy ees laskuissa ku unen pöpperössä syöttää...
kova on poika kakkimaan ku saa olla koko ajan vaihtamassa vaippaa!
:LOL:
 
Nimra
Heips vain kaikille :wave: Täällähän meitä onkin jo aika pinkka
mutta varmasti on vielä paaaljon tulossa ja toivottelenkin samalla vielä uudet tulijat joukkoon mukaan
Kiva, kun pystyy sit tästä vauva-arjestakin puhumaan ja kokemuksia kyselemään, kun itsellä esikoinen niin jotkut asiat aina välillä hiukka "arveluttaa", mut täällä kysymällä ja neuvolaan soittamalla pärjää pitkälle :D

Ihana rauhallisia on kaikikka muilla(kin ) vauvat. Meillä ollaan pääsääntöisesti kilttejä eikä kovin itkuisiakaan, mut tietty välillä tulee niitä huonojakin hetkiä, mutta niitä ei kauaa muistele, kun näkee kauniin hymyn naamalla....miten se voikin toinen olla noin suloinen


Imetyksestä.. Kiva, että monella täällä se onnistuu. Itsellä ei tosiaan onnistunut, vaikka pumppaamalla miehen kanssa yritettiin npstattaan, mutta EI onnistunut...niin sitten mennään korvikkeella
Pakkohan se on kuitenkin pienen sydä, joten sillä mennään millä saadaan hyvä lopputulos :p Tuota valmista Nan korviketta käytetään ja hyvin se menee alas, eikä ole pahemmin edes mahavaivoja...Niitä siis on, mutta siedettäviä ;)

Tänään oli ensimmäinen neuvolakäynti ja kyllä meidän neiti taitaa olla hiukka vieraskorea :heart: :LOL: Niin oli nätisti koko reissun - Sulonen mussu! Kerran itki, mutta annettin hiukan korviketta mitä on aina mukana ja Anni nukahti melkein heti juotuaan hiukan ja päästyään isän kainaloon... Kaunista katselavaa


Neuvoatäti sitten tutki tytön ja oli ihan mielissään.. kaikinpuolin kuulemma asiat hyvin ja reipas tyytyväinen tyttö ja kasvaa tasaisesti :D ( Mä pelkäsin mielessäni ylisyöttämistä )

Tässä tulee neidin uudet mitat ( syntymäarvot sulkeissa )

Paino: 4040 g (3780 g )
Pituus: 54 cm ( 51 cm )
Päänympärys: 36,8 cm ( 35 cm )

Annin kuivaan ihoon saatiin samalla ohjeeksi ja neuvoksi ostaa apteekista Ceridal äljyä ja kylpyöljyä - Toivotaan, että helpottaa. Kylpyohje on täällä 2 x / vko ja nyt kuivan ihon takia muutttiin vähäksi aikaa kerta viikkoon.. Täti kyllä arveli, että saattaa olla myös sikiöaikaisen ihon lähtemistä, mutta laitan kuitenkin tuota öljyä. Rela-tipat ostettiin myös massuaivoihin..ja niitä nyt aloitellaan. Mä kun en tosiaan imetä niin antoi valmiiksi samalla tuon Rotavirus reseptin, jos haluamme sen tytölle ottaa, jotta saa paremman suojan sitten!! ja varmaan se otammekin. Onko jollain kokemusta ? Onko hyvä ym.. ?

Tänään kävimme tekemässä ensimmäisen vaunulenkin ja tyttö nukkui koko ajan kiltisti :heart: heräsi sitten sisälle päästyämme syöämään :p Täällä menee siis tasaisen hyvin, pieniä kumpuja tosin on matkalla..., mutta nehän ei lapsien kanssa lopu ikinä :LOL:

Meille tulee tammikuussa nimiäiset, mutta päivää ei vielä tiedetä... joskus loppukuusta, mutta nimeä meillä on käytetty jo ihan alusta asti, sillä emme koe tarvetta suojella nimeä, sillä se on käytettäväksi tarkoitettu :D

Tuosta nukkumisesta... ja virkeydestä. Meillä Anni saattaa seurata ja olla mun sylissä seurana vaiks koko päivän.. välillä hyssyttelen ja yritän nukuttaa, mutta tyttö se vaan silmät ammollaan seurailee menoa :D

Ei muuta kuin Oikein Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2009

Nimra + Anni 1 vko 3 p
 
Hei Nimra! Minäkin ensisynnyttäjänä täällä. Ihanan fiksulta kuulostat. Ei turhaa stressaamista pikkuasioista, niin minäkin koitan tehdä, jalat maassa vaan.

Mainitsit tuon Ceridalin. Lumilla oli tosi kuiva iho syntyessään, melkein jo halkeili. Laitettiin sairaalassa juuri tuota öljyä ja välillä bebanthenia ja ei oo enää yhtään kuiva! Se oikeesti auttaa. Kannattaa esim. yöksi laittaa kunnon hauteet, jos on siis tosi kuiva. Öljyä käsiin ja jalkoihin ja tumput ja töppöset päälle.

Ootteko muuten jo aloittaneet D-tipat? Meillä neiti kovasti irvistelee niitä niellessään, mutta ilman huutoa alas menee. Maistoin itekki niitä ja hyi hemmetti! Voi vauvaparkoja...

Nyty kyseli päivärytmistä. Aamulla noustaan ylös n. klo 8, syödään, touhutaan, syödään, ulkoillaan ja nukutaan päikkärit, syödään, jumppaillaan, syödään yms. Meillä kun tyttö syö parin tunnin välein, ni tuntuu, että koko ajan se on tississä kiinni. Kunnon tissitakiainen. Joskus käyn jopa vessassa siten, että tyttö syö samalla. Anyway, sitten iltasella käy yleensä vieraita ja odotellaan isiä kotiin. Vielä iltalenkit ja nukuttaminen alkakoon. Meillä ei iltapesuja harrasteta, kun tuo kylpysuositus on se 2 kertaa/viikko. Kylvetään yleensä ke ja su. Ja kuukausi mentiin pelkällä vedellä kylpiessä, viimeks laitoin baby bath -litkua, mutta en oikein tykännyt.

Nimra onpas Anni kasvanut hienosti! Meillä totuuden hetki koittaa tänään, kun on neuvola. Tittidii. Vielä käytetään niitä 44cm vaatteita ja joitain pienimpiä 50cm vaatteita, mutta alkaa jo kiristää pituuden puolesta...

Aino & Lumi 4 viikkoa + 2 päivää (1 kalenterikuukausi TASAN)

Ainiin! Oikein hauskaa ja rauhallista Joulua kaikille! Melkein jo unohdin, että huomenna on jouluaatto, kun oman lahjoista parhaan on saanut jo kuukausi sitten. :heart:
 
Pikaisesti täältä joulutohinoiden seasta =) Meillä oli eilen neuvola ja tyttö kasvanut hienosti. Pituus 52 cm, paino 4020 g ja pääympäryskin oli 2 cm kasvanut syntymästä. Eikä mitään ihmeellistä, kaikki ok ja neiti jatkaa rauhallista eloaan. Mutta nyt täytyy taas mennä leivonta hommiin.
HAUSKAA JOULUA KAIKILLE :xmas: :xmas: :xmas:
 
Tulin kans kurkkimaan tänne vauvoihin.. :) voin sitte täältä kysellä muilta mammoilta vauvoihin liittyvistä jutuista ym., en varmaa kauheen aktiivisesti kirjottele ku tuntuu et aika menee kaikkee muuhun ja tytön ihasteluun.. sitä vois vaan tuijotella kokoajan... :heart:

Ootteko kylvettäny vauvaa ennen ku napatynkä on irronnu? Meillä tyttö nyt 1vk ja 1 päivän ikäinen ja haluisin niin kylvettää jo ku huomenna on jouluaattokin..! =) :xmas: mut en tiiä uskallanko ku se tynkä on siinä vielä...??

Ja sitte, onko muilla imettävillä tissit ihan kovat ja sellaset muhkuraiset joistain kohista?


Ja vielä yks kysymys.. Onko kenenkään vauvalla sellasta syömisrytmiä että syö melko usein mut vähän kerrallaan? pumppaatteko maitoa veke sitte? mulla on nimittäin hirveesti maitoo tisseissä, eikä ne tyhjene kunnolla ku neiti ei syö paljoo kerralla! ja mulla on vähän hukassa toi että kummasta rinnasta sitä pitäis aina antaa.. annan aina eri tissistä ku viimeks mut..äh..
 
Hei ja Hyvää Joulua!

Meillä on joulun vietossa pieni "tauko" Mies painu hetkeksi nukkumaan, oli aamuna esikoiselle pukkina, herännyt ties kuinka aikaseen, oli joutunut yöllä korjaileen astianpesukonetta, kun ei mennyt luukku kiinni ja oli pesun aikana valuttanut vähän vettä lattialle(niin meidän tuuria, hemmetti), vauva nukkuu ja poika katsoo Tomi Traktori-dvd:tä..Ja minä siis tuli piipahtaan täällä.
Ihana lukea noita teidän juttua, olette ni vauvoistanne hullaantuneita, kuten täällä ollaan meki, toki mulla täytyy esikoinenkin huomioida samaan tapaan kun aina ennekin, ja se tuo haastetta tähän, mutta hyvin meillä on mennyt.. Tietenkään pieniltä mielipahoilta ei voi aina välttyä, ei esikoinen eikä itsekkään, aina itseäni syyllistämässä, se on tää äidin rooli ni kovaa työtä mutta antosaakin...huh, tulipas pitkiä lauseita ja takuulla sekavaa tekstiä.

Me käytiin maanantaina eka neuvola
Tytön mitat:
paino:4610g(synt.paino 4390g)
pituus:56cm(synt.pituus 53cm)
pään ymp.37cm(synt.pää ymp 35,5cm)
Aika iso typykkä, vaikka pikkuruinen se silti minusta on,oikea posliininukke, niinku joku osuvasti omastaanki sanoi:)
Täti sano hetken katseltuaan tyttöä, et näyttää vanhemmalta kuin on, typy ni terhakkaan katseli jo ympärilleen ja tuntu tarkkailevan tätiä.
Kaikki muuten hienosti, napa oli punoittava, siihen saatiin sienivoide, jota levitetään 3krt/pvä, ja nyt jo paremman näköinen ja sitten mainitsin vauvan löysästä mutta "oikean"värisestä kakasta, ni tätin mielestä kuulostais jonkinsortin allergialta..suositteli Gefilus-maitohappobakteeria annettavaksi, sillä on kuulemma todettu olevan hyvä vaikutus allergeenien estoon tai jotain sinnepäin.. Harmi jos jotain allergiaa heti ilmenee, mahdollisesti juuri maito, sehän se yleisin... Nyt on toinen kakaton päivä, toivottavsti tänään vielä kerkeis tulla kunnon tavaraa
:LOL:

Meillä on aloteltu Jekovit-tipat, irvistellen ne otetaan,mut esikoisesta sellanen kokemus et tottui niihin ja tuntu jopa sit tykkäävän :x

Tuosta rytmistä kyseltiin..vauva nukkuu toosi paljon ja pitkiä pätkiä yleensä just päiväsaikaan n,4tuntia, illalla alkaa heräileen juuri niihin aikoihin ku esikko menee nukkumaan ja valvoskelee sit äidin tai isin sylissä puoleen yöhön. Eilen oli tosin aika tyytymätön,imetin varmaan pari tuntia tosin pätkissä, ja aina hetken päästä uus itku. Klo 01 se sit nukahti tissille ja nukkui sängyssään 6.20 asti =) siis reilu 5 tuntia

Nyt lähen esikoisen kans ihasteleen uusia leluja, mitä pukki toi..(mihin ihmeeseen me ton tavaramäärän kans joudutaan) Vauva sai hirmusti vaatteita, keretäänköhän me niitä kaikki käyttään, onneksi jotkut huomas ostaa vähän reilumman kokosia, mut osa on just tällä hetkellä sopivia tolle meidän pitkälle tytölle..

Mutta oikein rauhallista Joulua kaikille!

Syysusva + pikku plinsessa 2vkoa3pvää
 
B-7
Pikaisesti vaan laitan nää meidän 3vkon mitat =)
3756g(3410g)
52.3cm(50cm)
py 35,3cm(34,5cm)
Suluissa siis syntymä mitat =) Hyvin oli kasvanut.Vaikkakin hoikahko tyttö :heart: Edelleen menee hyvin,tyttö rauhallinen ja tyytyväinen,nukkuu yöt 2-3 syötöllä.
D-vit pitäis aloittaa,mutta jännään alkaako siitä vatsavaivat ja oon nyt lykännyt aloittamista pari päivää...
 
heippa! Mäkin ilmoittaudun tänne =) Meidän neito täyttää tänään 4 viikkoa... Mihin se aika oikein kuluu? Palaan myöhemmin kirjoittamaan kuulumisia, merkkaan nyt vaan. Kivaa että täällä on "vanhat tutut" =) Toivotaan et mahdollisimman moni vielä puuttuva löytää tiensä tänne myös. Kivoja joulupyhien jatkoja kaikille!

Niin ja miten sellaisen kerhon saa? Olis tosiaan kiva kirjoittaa mieluummin sellaiseen, jos joku osaa sellaisen järjestää?

Terkuin
Aubrieta ja "Siiri/Sipsu" 4 viikkoa
 
Heippa!!!
Minä ilmoittaudun myös tänne!! =) Meidän tonttupoika syntyi 21.12.2008 kello 17.58. Syntymämitat olivat 3660g ja 53cm. Kotiin päästiin 23.12 ja mukavasti aatoksi kotiin. :xmas: :heart:

Synnytyskertomuksen laitan kun saan sen kirjoitettua. Kaikki meni lopulta aika vauhdikkaasti.

Nyt poika kutsuu!!!!

*tuisku ja hippu 4vrk *
 
Hei,minäkin voisin liittyä,poika synty 13.12 klo 04.06 ja mitat 54cm ja 4500g.Kolmas lapsi tähän perheeseen :)
Rauhallinen tapaus on ollut,eilen ja tänään on valvoskellutkin jo pieniä aikoja,mut enimmäkseen herra vielä syö ja nukkuu.
babyseven: Mulla just samanlainen tunne ku sulla..raskauden vaivat jo unohtunut ja täysin jo tän pikku-miehen lumoissa :heart:
Pikku87: Kylvetin vauvan jo sairaalassa,että hyvin voi kylvettää vaikka napatynkä on paikoillaan, meillän mies ei ekasta kylvystä nauttinut mutta sitten kotona käytiin toisen kerran niin tykkäsi jo.

Mutta paremmalla ajalla sit lisää :wave:
Ihanaa vauvantuoksuista arkea kaikille :)
Sona ja satujen prinssi huomenna 2 vkoa :heart:
 
...jotenkin niin kivaa kun tuttuja taas täälläkin!aatelkaa ollaan kuljettu yhteinen matka aina NP-ultran kauhuskenaarioista ja raskauskiloahdistukista yms.tänne asti! :hug: :hug:

Meillä maanantaina 3-viikkoisneuvola.Mä jännään kauheasti että onhan paino noussut.
pikku87
mä kyllvetin ekan kerran vasta tänään vaikka kohta 3 viikkoa ( ellei sairaalaa lasketa) ja tipautin vähän aloe-baby oilia.vaikka sanovatkin ettei tarvi mitään laittaa iholle mutta kun toinen on niin rutikuiva.Nyt tuntuu tooooosi pehmeältä ja hyvältä.

Oletteko jo antaneet tuttia?Mä välttelin alkuun mutta oon nyt antanut kun imemistarve on kova ja huomaan että on alkanut lutkuttamaan viime aikoina tissiä huvikseen vaikkei sieltä ees tuu mitään kai enää syötön jälkeen..tuolla se nytkin imuuttelee tuttiaan ja kukkuu- ei tajua edes nukkua kun annoin tutin.saas nähdä kannattaako koko tutti! Tosin sanovat että tutti voi vaikuttaa imetysotteeseen huonontavasti mutta kyllähän tuo osaa imuuttaa jo hienosti ja haukkaa oikein suu ammollaan tissistä oikeaoppisesti :heart: B)
 
Ilmottaudun minäkin mukaan vaikka jo syyskuussa tyttö syntyikin (vasta marraskuussa synnyttäneitä kaivattiin). Jouluaattona tuli kuluneeksi kuukausi siitä kun viimein saimme pienen prinsessamme kotiin sairaalasta. Tyttömme sai nimen 7.12.2008. Kävimme maanantaina neuvolassa ja tytöllä painoa nyt 4060g ja pituutta 53cm eli hurjasti olemme kasvaneet =) Lähtömitathan olivat 1340g ja 38,7cm. Tuntuu jotenkin hassulta kun toiset ovat syntyessään isompia kuin meidän tyttö on nyt ja meille tuo neljän kilon ylitys on todella suuren suuri asia :)

Joulunpyhät ovat menneet hyvin ja pikku prinsessamme on sulattanut kaikkien sydämet niin täysin että lahjojakin tuli heti ekana jouluna runsaasti. Eipä tarvitse ihan heti esim. vaatekaupoille lähteä. Nyt tämä 'maitobaari' taitaa hipsiä tuonne alakertaan kun neiti siellä iskän kanssa jo kaipailee.

:xmas: :xmas:
 

Yhteistyössä