***JOULUTONTUT -08, tammikuussa 2009 !***

Mussupussu niin taitaa olla noiden ruokien kanssa et joutuu kokemaan oman kantapään kautta. Kyllä täs joutuu pariin otteeseen miettii tosiaankin mitä pistää suuhunsa. Paljon nestettä ja kaikkee muuta kohtuudella, niin hyvä tulee. ;)
 
Ah, niin kiva lukea teidän kirjoituksia! :heart: Tämä on sitä parasta vertaistukea.

..ja heti omiin napoihin. :$ Sartsalle, D-vitamiineissa (DeVitol) päästiin kolmeen tippaan asti ja sitten tuli ehtoo kun huutoa piisasi naapurinkin tarpeisiin. Pidin taukopäivän -> rauhallisempi ilta ja nyt jatketaan taas ja kattelen, miltä näyttää. Ehkä käyn investoimassa niihin Deetippoihin, kun tuo nyt oli se, mitä nlasta toivat. Iltaisin tytön massu on myös pullea ja pömppö kuin mikä..ilmaa taitaa runsaasti olla. Jumppaillaan välillä ja se tuntuu helppaavaan. Pelkkää pierua tältä ei saa yrittämälläkään ulos, aina tulee pienet sprayt mukana! Röyhtäilee harvakseltaan, mutta kun siinä onnistuu, niin selkeesti auttaa. Menin syömään jauhelihapapuchiliä tuossa, en suosittele itseni enkä vauvankaan puolesta! :eek:

Onko teillä navat jo ihan siistit? Täällä tynkä irtosi 6 pv:n iässä, mutta vieläkin se navan pohja erittää 'jotain.' Oon Basibact-puuteria sinne sörkkinyt, mutta ei tunnu kuivuvan millään...

Pientä räkäisyyttä myös liikkeellä. Toistaiseksi on pärjätty pikkuniistäjällä ja keittosuolatipoilla. Ulkona ollaan jo viihdytty reilun tunninkin verran. Neiti nukkuu vaunuttelun ajan tiiviisti, mutta kun liike lakkaa, alkaa kähinä. :D Tänään on niin tuulista, että taidan jättää lenkin suosiolla väliin, ettei tuo nuha tuosta ylly pahemmaksi.

Joku sitä jälkivuotoa tuossa ihmetteli..täällä oli muutama päivä synnytyksestä vähän runsaampi virta, mutta nyt on rauhoittunut ja tämä tosiaan ihmetyttää, että on välillä pari välipäivää ja sitten alkaa taas uudelleen. Kuulunee asiaan. Noista raskauskiloista, niin painoin kotiin palattuani neljä kiloa vähemmän kuin äitiyskortin aloituspainoksi oli merkitty. Kiloja tais tulla kaiken kaikkiaan +7 (76 -> 83) ja nyt vaaka näyttää jotaina 72-73 kg. Tällä hetkellä oikeen hirvittää tää nälän määrä..voisin kokoajan olla syömässä jotain ja miten helposti sitä tarttuukin keksiin taikka johonkin jämäpullaan. Pitäs laittaa moiset lukkojen taa ja nauttia vaan sitä mustikkasoppaa tai jotain. On se kulutuskin tällä hetkellä ehkä vähän runsaampaa, mutta silti..ei tää tunnu normaalilta! Lautasellekin tulee koottua aika miesannoksia!

Imetyksestä vielä, että mää välillä ihan mieluusti pidän tauon ja annan miehen syöttää pullosta. Päivisin syödään alle kahden tunnin välein ja musta tuntuu, etten muuta tee kuin imetä. Pari kertaa on annettu Nannia jo, että tissit saa pienen hengähdystauon. Hyvin meni sekin alas, mikä on tietenkin lupaavaa sen kannalta, että neidin voi hoitoonkin viedä jo hetkeksi rauhallisin mielin. Ristiäisiin on löydettävä jotkut järkevät housut ja ulkoilukengillekin olis jo käyttöä! Täältä mettästä ei silti noin vain tunniksi lähdetäkään liikenteeseen, vaan retkeen saa aina varata vähintään sen pari tuntia.

Hui, nyt on jo tunnin päikkärit nukuttu. Harvinaista! Viime yönä neiti nukkui ihanasti ensin neljä ja puoli tuntia, sitten tunti tankkausta, sitten kolmen tuntia ja pienet hömpsyt ja vielä pari tuntia päälle. Ittekin pääsin vasta puoliltapäivin ylös.. :ashamed:

Tuulista sunnuntain jatkoa kaikille ja pahoittelen, että oon huono kommentoimaan muitten juttuja..tarttis varmaan olla kynä ja paperia tässä vieressä apuna, että muistaisin tarttua muittenkin asioihin!

Kääk kuuluu jo sohvalta..siis sinne!

Ente ja Likka 3 vkoa ja 1 pvä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tintta69:
Alkuperäinen kirjoittaja jennae:
Voi vitsi, tosi jännä sattuma..mäkin synnytin naistenklinikalla jouluaattona ja tasan tunnin kerkesin olla sairaalassa, kun tyttö oli jo sylissä!!! :eek: Millä osastolla olitte? ehkä ollaan törmätty sielä ollessamme.. =)
Voi kun olisin jo silloin tiennyt. Olin osastolla 61, huoneessa 13. Menin ensimmäisen kerran käymään synnytysosastolla jo päivällä yhden aikaan, mutta silloin olin vain sentin auki, passittivat takaisin kotiin. No sitten supistukset muuttuivat todella nopeasti todella tiheiksi ja puoli viiden aikaan oli pakko lähteä takaisin. Olin synnytyssalissa 17.03 ja vauva syntyi 18.05. Onneksi lähdin, enkä jäänyt nauttimaan joulupöydän antimista =)

Tiina ja Nipsu reilut 2 vkoa
Mekin oltiin osatolla 61!! :wave:
en nyt muista kirveelläkään mikä huoneen numero oli, mutta sielä uudella puolella ihan pääty huoneessa...
Me oltiin sairaalassa 10 aikaan ja neiti synty klo. 11.02.. eiköhän olla siis törmätty sielä ollessa, koska ei se kuitenkaan kovi iso paikka ole ...siis se osasto 61.. :)
 
Nimra: joo onhan ne jo hellittänyt, antibiootit vielä tietenkin päällä ja kuun lopussa katotaan pitääkö kaapia, vielä viime kontrolli käynnillä näky ultrassa kalvon rippeitä, mutta haluavat katsoa ensin josko ne tulisi itsekseen ulos.. :|

Täällä joku kirjoitti tuosta painon putoamisesta, mulla ei oo oikein kilot lähteneet, tuntuu ettei synnärille jääny kun muutama hassu kilo... :ashamed: esikoiseta jäi kymmenen...ärsyttää käyttää vieläkin äitiysvaatteita vaikka synnytyksestä on jo melkein kolmisen viikkoa... |O

Arki alkaa jo rullaaman vähän paremmin nyt kun itsekin terveempi, tietty päivät menee hulinalla ohi, eikä oikein mitään ehdi tehdä...tiskipinot senkun kasvaa ja koira tylsistyy kun ei sen kanssa oikein ehdi touhuta samalla tavalla....mutta, sellaistahan tämä vauva-arki on :)

Tyttö syö hirveitä määriä, parhaimmillaan on mennyt semmoset 110ml maitoa..normaalisti ehä 70-80ml 2-3h välein. Yöllä meillä herätään ehkä kerran kaksi syömään, että aika hyvin kuitenkin..neuvolassa sanoivat, että "ei noin pieni saa nukkua niin pitkiä aikoja"...no mutta enkai minä herättelemään rupea jos toinen nukkuu tyytyväisenä! :eek: meidän esikoinenkin nukkui jo tuossa iässä yöt kokonaan läpi, eikä silloin mitään sanottu siitä...onkohan taas jotkut suositukset muuttuneet.. :/

-Jennae ja Alexsandra 2viikoa ja 4pv-
 
Kiva lueskella teidän muiden joulukuisten vauvakuulumisia. Meillä nyt tyttö 1,5 viikon ikäinen. Tuntui, että eka viikko kotona meni kyllä ihan imettäessä! Tyttö vaikuttaa isoruokaiselta, varmaan iso syntymäpainokin vaikuttaa asiaan (painoi siis 4260gr) ja muutenkin kuulemma yli lasketun ajan syntyneet on ainakin alussa kai vähän "nälkäisempiä" (syntyi rv 41+5)...Aluksi tuntui, ettei mulla riitä maito millään tytön tarpeisiin, mutta kai tuo viikon lähes jatkuva imetys teki tehtävänsä ja nyt vaikuttaa siltä, että maitoa tulee ainakin toistaiseksi sopivasti. Tyttö syö edelleen päivisin aika usein, en katso yleensä kelloa, mutta varmaan n.1-2 tunnin välein tankkailee...tosin aika usein nukahtaa tissille ja herää sitten jonkin ajan päästä jatkamaan...Yöllä onneksi syö pari kolme kertaa n. kolmen tunnin välein ja koska nukkuu vieressä ei onneksi tarvitse itse sen kummemmin nousta valvomaan; tisu vain suuhun ja unia jatkan itsekin samantien! ;) Vaippaa ei ole onneksi toistaiseksi tarvinnut yöllä alkaa vaihtamaan. Totta kai sitten jos kakkaa, niin vaihdetaan vaippa.

Vieraista: meillä kävi eilen yksi tuttavaperhe, jossa kolme lasta. Muutoin vauvaa on käyneet katsomassa sairaalassa toiset isovanhemmat ja toisista isovanhemmista isoisä käväisi nopeasti tuomassa vanhemmat lapsemme hoidosta, lisäksi ovella on käväissyt yksi naapuri ja työkaveri tuomassa kukkia...Ollaan huomattu, että koska meillä tämä jo neljäs lapsi niin sukulaiset eivät ole yhtä innolla tulossa vauvaa katsomaan kuin vertaa esim. esikoiseen... :| Syynä on osittain myös se, että asutaan yli 200km:n päässä sukulaisista, joten ei sieltä niin vain tulla katsomaan ja toisaalta ollaan myös oltu ihan hyvillään, kun ei käy vieraita! Minä ainakin kaipaan tähän alkuun mahdollisimman rauhallista elämää (niin "rauhallista" kuin nyt neljän lapsen lapsi- ja koiraperheessä nyt voi olla ;) ), että voi keskittyä vauvaan ja omaan toipumiseen. Itselläni on ongelmia verenpaineen kanssa. Mulla on vieläkin kotona neuvolasta saatu mittari ja se on näyttänyt nyt usean päivän ajan aika huikeita lukemia. Raskausaikaana verenpaine oli vähän koholla ja nyt se on ihan selkeästi koholla...Mikähän lie raskaudenjälkeinen raskausmyrkytys iskenyt! :/ Luulen kyllä, että se johtuu ihan vain tästä stressitilasta ja jatkuvasta valmiustilasta vauvan takia. Sisätiloissa olen ollut yli viikon verran vain pari kertaa käväissyt raittiissa ilmassa... :( Suunnittelenkin jo tässä jumpan aloittamista ensi viikolla. Ei kai siihen ole mitään estettä, jos oli normaali alatiesynnytys, ei repeämiä tms. ja oma olo hyvä...Jälkivuotoa on niukanlaisesti enää. Toki se saattaa vielä lisääntyä, mutta kyllähän sitä menkkojen aikaan voi liikkua? Ja voihan sitä jättää hyppimiset ja rankemmat liikkeet tekemättä. Tekisi vain mieli päästä normaalikuosiin ja ennen kaikkea omalle mielelle (ja verenpaineelle) tekisi tosi hyvää, kun saisi kunnon kohoamaan! Mulla paino nousi raskauden aikana kaikkiaan 19 kiloa (57kg-->76kg), mikä on mun kaikkien aikojen ennätys. Nyt olen 1,5 viikkoa synnytyksestä 66,5kg (siitäkin huolimatta, että olen mättänyt suklaata ihan urakalla!) ja jos imetys jatkuu, niin eiköhän ne kaikki kilot karise muutamassa kuukaudessa varsinkin jos pääsisi liikkumaan edes jonkin verran.

Nyt tuli neiti jälleen tissille, joten lopetan tältä erää.

terkuin Menninkäinen ja tylleröinen 1,5viikkoa
 
Moikka kaikille :flower:

Ajattelin tulla ilmottautuu tällä puolella kun lähinnä taustaillut ja lueskellut juttuja nyt kun tuntuu ettei aikaa ikinä mukamas ole kirjoittaa mitään. =)

Meillä alkanut ihan jees sujumaan, kolmen tunnin välein syödään ja sitten nukutaan.Tänään oli eka kerta kun pikku ukkeli valvoi yhden syöttövälin ja katseli vaan. :heart:
Pari kertaa päivässä kakataan ja muuten tuntuu esikkoon verrattuna että pissaa tulee litratolkulla, esikko tyttönä kakkasi enemmän muttei vaipat ikinä noin täynnä pissaa ollut.

Imetyksestä ollut juttua ja mähän sanoin etten aio stressata siitä mutta kyllä se stressi siitä kuitenkin tuli ja nyt mennään sillä että imetän ensin molemmat tissit ja sitten korviketta vielä hyvä satsi päälle.Neuvolan terveydenhoitaja sanoi ettei kuulemma pumppaamalla saa selville määrää minkä vauva saa mutta pari päivää sitten pumppasin molemmista yhteensä sen 50ml ja sitten vielä desi korviketta päälle.Pikku ukko saa tota menoa ensiviikolla jo kotipitsaa soseutettuna. :LOL:
Ajattelin kyllä hyvissä ajoin jos maitoa alkaa menee litratolkulla aloittaa maissivellin antamisen, mutta neuvolassa en kyllä aio sanoa siitä mitään kun esikolla sain kunnon saarnat kuinka vasta 3kk(silloin suositus sille) sai sellaiset aloittaa.

Babybluesia ei ole juurikaan ollut ilmassa vaan hirveellä energialla täällä porskutetaan, en kyllä tajua mistä se kumpuaa, edelliskerralla olin ihan poikki monta viikkoa ja nyt touhuan koko ajan jotain.

Jälkivuoto on mullakin ollut kummallista, välillä verta ja välillä väritöntä. :eek:
Viimeksi oli paljon selkeämpää, ensin verta ja sitten väritöntä ja sitten loppui.

Torstaina sitten seuraava neuvola kun eka kerran kävi kotikäynnillä tän viikon torstaina.Painon oli 3830g ja 52.4cm pituus oli, eli varmaan jo menty yli syntymäpainon(3860g ja 52cm).

Punahattu ja Pikku-ukko 10pv :heart:
 
Kiva lukea kun niin monet kirjoittaneet ja pitkiä tekstejä:)

Sona: Onpas sulla iso poika jo ja niin söpö:)

Jennae: Ihana tummatukkainen tyttö sinulla, tosi söötti:)

Oltiin ekaa kertaa vaunuilemassa tänään ja yli tunti putkeen. En tiennyt et olis kai pitänyt aloittaa pikkuhiljaa esim. puol tuntia kerrallaan.
No me kärryteltiin lähikauppaan ja poika oli just ennen syötetty ja hyvin puettu (ehkä liikaakin vaatetta) ja vielä makuupussissa vaunuissa. Koko ajan oli kasvotkin ihan lämpimänä kun tsekkailin usein..
Huomenna jatketaan. Ihanaa päästä ulos välillä ja tyttö 2v. oli innoissaan kun sai vetää pulkkaa ja välillä istua siinä.

Meillä neuvolassa tosiaan annetaan eka pullo D-vitamiinia (devitol) ilmaiseksi mutta th sanoi että voi antaa myös Jekovitia jos tulee ilmavaivoja tuosta öljypohjaisesta.
Katsotaan nyt kun tänään ekan tipan vasta saanut. Huomenna otetaan jo kaksi tippaa. Toivottavasti ei tulis vatsavaivoja.
Niin ja onhan tosiaan noi Deetipat mut niissä on se täys annos 20 tippaa sen takia en niitä viitsinyt aloittaa...Tai itseasiassa täytyykin miettiä josko suoraan niillä jatkais huomenna...
:eek:

Minullakin paino tippunut 10 kg siitä kun vikassa raskausneuvolassa punnittiin 74---64kg. Oma paino jossain 59-60kg ja kyl sinne joskus päästään, ei kiire.
Itse en haluais että paino tippuu kovin nopsaa kun on tapahtunut mut ongelma on se et unohdan välil syödä tai en ehdi tai välillä mietin mitä söisin ja en löydä sellaista mitä tekisi mieli. Muuten suht normaalisti syön mutta en usko et syön sitä ylimääräistä 600 kcal mitä imettäessa pitäisi syödä ylimääräistä.
Suklaasta pitäisin ja syonkin joka päivä mut en uskalla isoja määriä ettei tulisi vaaville ilmavaivoja...

Älkää kukaan ottako paineita jos ette pysty imettämään ei se ole itsestäänselvyys. En vertaile ketään tai ajattele huonoksi äidiksi jos korviketta antaa vaikka itse imetän.

Joo täytyy kantoliinoja käydä katsomassa jossain liikkeissä toinen vaihtoehto jota mietin on Babybjörnin kantoreppu mut toisaalta sillä ei varmaan ole käyttöä yli 10 kg painon sit enää.

Meidän vaavi viihtyy tosi paljon mun jalkojen päällä isumassa onkohan haitallista hänen selälle? Eli olen itse puoli-istuvassa asennossa jalat koukussa ja vaavi jalkojen päällä. En pitkää aikaa pidä mut tykkää olla niin.

Hitsi kun äsken vaihdoin vaipan ja sain otettua likaisen vaipan pois kun pissasi kaaressa mun päälle ja lattialle :LOL:
Pojathan tota varsinkin tekee...

Joku kirjoitti vauvan navasta et vuotaa jotain töhnää vieläkin niin meilläkin sama juttu. Se tynkä irtosi 5 vrk iässä ja napa lähti paranemaan mut nyt pari päivää tullut alhaalta töhnää jota vaan kuivailen topstickillä vaipanvaihdon yhteydessä.
Täytyy kysyä neuvolasta jos ei mene ohi muutaman päivän sisällä.

Nyt nukkumaan kun tietää et saa heräillä taas yöllä ja tyttö herää kuitenkin aamulla klo 7 :eek:

T. Sartsa ja poika 2 viikkoa =)
 
Huomenta momit =)

Kiva kun nyt hetki aikaa ja energiaa kirjoittaa tänne...huippu-yö takana!! :saint: :saint: pelkkää unta ja välillä tissiä suuhun ja tytsi ollu tyytyväinen..ihanaa kun sai nukkua viime yön ( joka valvottiin täysin ) univelat pois ja tuntuu että on onnensa kukkuloilla :saint:

nyt vasta tajuaa että on tullut äidiksi ja se ei ihan heti menny jakeluun... olin niin keskittynyt siihen synnytykseen ja sitä ennen rskauteen, etten oikein osannu aatella mitä se on sitten vauvan kanssa kotona... ja paranee hetki hetkeltä..kun esikko on, niin tuntuu että se onnen tunne on niin ennenkokematon ja tippa tulee linssiin pelkästä ilosta.. :saint: sorry, jos hehkutus ärsyttää...mutta tää on niin mahtavaa, etten ikinä, ikinä ois osannu edes kuvitella!!! ;)

joku kysyi navasta, meillä se irtos 7vrk:n ikäsenä ja on jo aika siisti.
Itellä ollut maha jumissa, ja joutunut ottaan levolacia, niin veikkaan että toissaöinen huutaminen voi johtua siitäkin, nyt onneks alkanut toimimaan taas.
Täytyy vielä sanoa että jos oma mies ei ois ollut näin ihana mitä se on ollut, auttanut kaikessa, osallistunut jopa imetykseen, niin varmaankin oisin ihan hajalla, koska olo on vieläkin melko herkkä ja tosi, tosi havoittuvainen... :'( ihan pienestä sitä alkaa tihrustaan, toiv. menee pian ohi...saa mieskin vaimonsa takaisin eikä joudu kahta vauvaa hoitamaan :ashamed:

joo, d-tipoista... tyttö tulee torstaina 2 viikkoa täyteen, oliko se kahden viikon iästä kun hyvä alkaa antamaan..mietin vaan, että jos ei oo huutoa tms. niin kannattaisiko silti?? että tarvii kuitenkin?

anteeksi omanapaisuus, lueskelen muidenkin juttuja kyllä... nyt wc kutsuu... :wave:

kathe ja tytsi11vrk
 
Viikonalkua.

Viikonloppu tuntui hurahtavan liiankin nopeasti. Nyt onkin sitten pääsiäiseen eli Huhtikuulle asti mentävä ennen seuraavaa vajaata viikkoa/pyhiä. Tosin jos miehellä uudessa työpaikassa vähän rauhottuu, niin pitää sitten vielä isyyslomia tuossa Helmi-Maaliskuussa. Tällä hetkellä vaan näyttää tosi huonolta sen suhteen.

Meillä jätettiin nyt sitten muutamaksi päiväksi Jekovitit antamatta ja huuto on ainakin vähentynyt - joskaan ei loppunut. Tänään meen hakee sitten jotain muita ja lähden kokeilemaan niillä. Esikoinen syö noita Jekovitteja, niin eipä mee vasta aloitettu pullo hukkaan.

Eilen kaivoin tän palstan innoittamana vihdoinkin kantoliinan esiin. Olin sen jo pessyt, mutta pakannut vielä pois raskausaikana, enkä ollut muistanut nyt ottaa käyttöön. Olipa eilen kiva kotona kulkea ja tehä hommia, kun ei neiti kitissyt ollenkaan vaan veteli hirsiä tuossa rintaa vasten. On ollut semmonen sylikissa, että tällä kertaa liina varmaan onkin kovassa käytössä. Mulla on siis esikoisen jäljiltä hugabub ja mun mielestä on ihan loistava. Muita liinoja/kantoreppuja en kyllä ole kokeillutkaan, joten vertailukohtaa ei ole, mutta ainakin tässä on musta miellyttävää se kun vauvan saa jotenkin niin tukevasti itseä vasten, niin ei oo yhtään semmonen olo, että luikahtais ulos. Musta välillä noi rengas- ja trikooliinat jotenkin näyttää "huterammilta", mutta kuten sanoin kokemusta ei ole. Tähän olen tyytyväinen, niin tällä mennään.

Me ollaan kanssa nyt muutaman kerran annettu pulloa tytölle, kun haluan että oppii siihenkin. Mulla tosin maitoa tullut maidonkerääjillä niin hyvin talteen, että ei oo korviketta vielä annettu. Ei oo vaikuttanut imuotteeseen mitenkään ja esikoinenkin palasi aina kiltisti rinnalle, vaikka olis saanut yhen illan/yön pullosta.

Jälkivuoto on myös täällä tehnyt noita ihme katoamistemppuja muutamaksi päiväksi ja kuten muillakin, niin esikoiselta väheni tasaisesti kunnes loppui. Kyllä alkaa toi siteiden kanssa pelaaminen riittää, joten toivon että loppuis pikkuhiljaa kokonaan.

Meillä on esikoisen flunssa helpottanut, mutta pieni neiti kärsii edelleen tukkoisesta nenästä. Meillä kyllä tuo pikkuniistäjäkin toimii, jos vaan saadaan räkä tarpeeksi juoksevaksi noilla suolaliustipoilla. Välillä aivastamisen jälkeen saa hyvin imettyä irtolimaa pois, kun sitä "siirtyy" tuohon nenään sieltä syvältä. Kantoliinassa on sillaikin nyt hyvä kanniskella, kun on siinä pystymmässä asennossa niin hengityskin kulkeen paremmin.

Hauskaa viikonalkua kaikille!

O ja neiti 3 viikkoa ja päivä.


 
Katherine: Kyllä juu tuota D-vitamiini lisää tulisi antaa päivittäin aina 5-vuotiaaksi saakka. Sehän on se ainoo vitamiini, mitä äidinmaidosta ei saa (eikä korvikkeestakaan tarpeeksi) ja Suomessa kun tuo auringonvalo on niin vähissä. Tosiaan sitten tuo, jotta mitä merkkiä antaa on mutkikkaampi juttu, eikä selviä kuin kokeilemalla. :wave:
 
Meijän neitokainen tänään 1kk!! :heart: Aika menee niin vauhdilla!

Harmittaa ku arki on sillee niin kiireistä, vauva pitää kädet varattuina kokoajan, enkä tosiaan kerkee tulla tänne kirjottelemaan, mut lueskelen kyllä välillä! =)

Me oltiin tossa ilman kortsua pari päivää sitte ja nyt sitte vaan odottelen ( vähän kauhulla ) että alkaako mun menkat vai ei...en tosiaan tiedä mitä tekisin jos tosta oisin nyt jääny raskaaks.. Aika epätodennäköstähän se on, mutta mahollista kuitenki.. En vois kuvitella et pystyisin tekee aborttia, mut en kyl jaksais näin heti perään toista lasta.. Eli pulassa olisin jos testi näyttäis plussaa.. Ollaan kyllä hölmöjä ku ei voida edes ehkäsystä huolehtia. :headwall:
 
Huomenta kaikille!

Piti eilen vielä kirjoitella noista kantovälineistä. Täällä uuden mantereen täti toi tällaisen meille ja toimii! Kantoliinoissa mua ainakin jännittää se solmiminen ja sitominen..että saako sen riittävän tiukalle, mutta tässä ei oo mitään kiinnilaitettavaa. Pussi vaan olkapäälle ja vauva kyytiin! Aika mytyssä se siellä on, mutta tyytyväisenä matkustaa mukana. :D Hiljaisuus lienee myöntymisen merkki. Välillä on kiva saada molemmat kädet käyttöön vaikka vauva tarttiskin just syliä just sillä hetkellä.

Pitänee miettiä jotain myös miehelle sopivaa kantoreppua tms., tuo pussi kun ei hänelle nyt sitten mahdu. Näistä kokemuksia kellään? BabyBjörnin repussa oon kummityttöä kannellut ja siinä ainakin selkä ja hartiat tuli niin kipeeksi, etten toista kertaa tykkäis edes kokeilla!

Maanantain jatkoja kaikille ja palataan taas asiaan! :)

Ente ja Likka
 
Hei, onpas tullut paljon tekstiä mitä on kiva lueskella. Täällä pikkumiehellä alkaneet vatsavaivat uudestaan useita kertoja päivässä. Toivottavasti ei ole koliikkia. En siis ehdi pysähtyä niin pitkäksi aikaa, että voisin kommentoida teidän tekstejä.

Meillä on baby björnin kattoreppu, se tukevampi malli ja nyt just testauksessa. Vauva rahoittui siihen ainakin hetkeksi. Tuntuu ihan hyvältä. Jostain vain muistan kuulleeni, että pientä ei saisi kauaa pitää sellaisessa kerralla jalkojen asennon takia. Tietääkö joku tästä enemmän?

Nyt ensimmäistä päivää kotona kahdestaan kun vauvan isä meni takaisin töihin. Nukuin siis extrahuonosti kun mietin miten selvitään, eli valvoin silloinkin kun vauva nukkui. Todella järkevää kun ei ole sitten sitäkään vähää energiaa..

No täytyy taas rientää.

Nasu ja poika 3vkoa ja 4 päivää
 
Heippa! Mie joskus silloin kirjoittelin kanssanne tuonne joulukuun odottajiin. Tätäkin pinoa olen seurailut mutta en ole kerinnyt vielä kertaakaan kirjoittelemaan. Meillä tyttö syntyi RV 39+1 8.12 suunnitellusti sectiolla. Painoa 3220g ja pituutta 50cm. Kaikki mennyt loistavasti. Neiti on hyvin rauhallinen ja kertakaikkisen suloinen pakkaus. Täysimetyksellä kasvaa hienosti. 1kk neuvolassa painoa jo 4430g ja pituutta 55cm. Itse olen aloittanut maidottoman imetysdieetin sillä vauva oireilee kuten isosiskonsa vauva-aikanaan. Maitoallergiaa taitaa siis olla myös tällä meidän kakkosella kun oireet helpottaneet nyt dieettaamisen myötä.

Silmään pisti Nimran kirjoitus. Teillä kun on myös herännyt epäilys vauvan maitoallergiasta. Kirjoitit että olette siirtyneet soijakorvikkeeseen. Soijakorviketta kun ei saisi näin pienille vielä antaa vaan suositellaan vasta yli 6kk vauvoille!! :wave: Näille pienille löytyy muita vaihtoehtoja apteekista Esim. Almiron Pepti. :attn: Almironia saa ilman reseptiäkin apteekista jauheena, on toki kalliimpaa kuin reseptillä. Ja huomaathan että MAISSIVELLI on maitopohjaista! Kun kirjoitit että olet meinannut maissivelliä piakkoin antaa. Mielestäni sun kannattaisi nyt puhua neuvolassa tuosta maitoallergiaepäilystä ja saisit sitten sieltä opastusta asiaan. Toki, jos haluat jotain asiasta tietää/kysyä niin voit laittaa vaikka yyveetä mulle niin voin yrittää neuvoa/antaa vinkkejä jos osan. Meillä esikoinen, neiti 2v on vakavasti allerginen maidolle (saa pisarastakin jo hengenvaarallisen anafylaktisen reaktion) ja ihan syntymästään saakka on tuo allergia ollut. Nyt tällä kakkosella siis samat oireet.

Jahas, typy haluaa tissille joten :wave:


Laurelias ja peikkotyttö tasan 5 viikkoa :heart:
 
Aivan ihanat pikkuiset SONAlla ja jennaella! Jotain iloa tähänkin päivään.

Kiva uuden mantereen täti sulla Ente, kun osaa tuoda tuliaisiks jotain hyödyllistä ja nättiä! Noita HotSlingsejä saa kyllä Suomestakin, mutta ovat melko hintavia (kuitenkin edullisempia kuin Olivian mainitsema HugABub). Mä oon tällanen hullu, että teen aina MASSIIVISEN pohjatyön ja vertailun ennen ku ostan jotain... Meidän pienikokoiselle vauvalle on varmaanki toi trikooliina paras, luulisin, ja ne ei oo edes kovin kalliita, että ei sitten harmita niin paljon jos jää käyttämättä. Ne solmimiset vaan arveluttaa, mutta kai ne siitä harjottelemalla... On toi lastentarvikebisnes kyllä sellainen rahasampo! Oon säästäny kaikessa mahdollisessa ja ostanu jopa käytettynä, mutta SILTI noihin vauvajuttuihin on menny satojasatoja euroja.

Muuta en nyt jaksa oikeen kommentoida. Oon vaan niiiin loppu. Flunssaa ja kuumetta edelleen ja vauva haluis koko ajan huomiota. Tänään vielä jonkinsortin tehoimupäivä, kun haluaa koko ajan tissiä. Mulla rupes vielä vatsassa kiertämään aamulla, ja edelleenkin juilii, että varmaan jonku noroviruksenkin sain vielä tähän päälle mummolantuliaisina. Mieskin taas vaihteeks tekee kahta duunia -lähtee aamulla ja tulee myöhään illalla. Eikä oikeen muuta jaksa kotiin palattuaan kun kattoa telkkaria ja mennä nukkumaan. Meidän perheen parhaaksihan se töitä tekee...

Onneks pikku-Lumiprinsessa on niiiiin ihana! Se kannattelee jo päätään ihan ite ja seisookin tuettuna. Ottaa muutaman askeleenkin. Vatsallaan alkaa heti ryömiä paikallaan, mutta ei pääse vielä eteenpäin kun ei saa jaloilla tarpeeks vauhtia. Ilmeet on päivä päivältä selkeempiä ja päivittäin saa sellasia nauru-kikatuskohtauksia, varsinkin syödessä kattoo suoraan silmiin ja sit yht'äkkiä päästää nännistä irti ja nauraa mulle! Joo, äiti on TOOOOSI hassun näkönen valuvine nokkineen. Näiden juttujen takiahan tätä arkea jaksaa.

Nyt meen keittelee kasviksia, kun jotain on syötävä.

Aino&Lumi n. 1,5kk
 
Onpas söpöt vauvat teillä Sona ja jennae. =) Tulipa käytyä neuvolassa tänään,kun meinasin et mulla saattas olla tulehdus tuolla alapäässä.Eipä tainnu olla,mut noi tikit hankas inhottavasti ja neuvolan täti ne ystävällisesti poisti.Jospa se siitä! Tänään päästiin vauvan kanssa ekaa kertaa vaunuileen ja poitsu nautti olostaan.
Sartsa 32: Meillä poika kans pissaa lähes aina,kun oon pessyt kakan.Siispä oon ruvennut pissattamaan poikaa ja usein kyllä syntyykin tulosta.

Keskiviikkona meillä olis vauvan eka neuvola.
 
Meilläkin oli tänään eka neuvola. Itseä oli myös huolettanut maidon riittävyys, mutta hyvin on riittänyt kun synnäriltä lähtöpaino oli 3910 (syntymäpaino 4110), niin nyt 2vk 4520 :) Se on sellanen pullaposki toi meidän poika! Oon myös ollu huolestunut keuhkojen ja nenän rohinasta, mutta kuulema on normaalia limaisuutta..äidinmaitokin on niin limaista(!). Äsken en saanut unen päästä kiinni päikkäreillä, kun kuuntelin vauvan turssaamista nenän kanssa.. Toivottavasti ei mene siihen, etten saa nukuttua ollenkaan.

Muutenkin mulla ollut tosi voimakkaana toi babyblues. Joka päivä itkee turssaan millon mistäkin (omaa kissaakin on ikävä, kun se on mummolassa nyt hoidossa). Ja muutenkin mietin paljon asioita..osaanko rakastaa vauvaa yms.. Tänään ollut taas parempi päivä ja itkultakin ollaan vältytty. Ehkä tää tästä pikkuhiljaa tasottuu :)

Nythän se poika heräilikin niin on mentävä tissiä antaa. Voi olla että pitää taas pumpata enimpiä ensin pois niin ei meinaa tukehtua..sitäkin ollut ilmassa!

Milja +vaavi 2vk..ja huomenna ulkoilemaan :)
 
Nimra
Laurelias Joo, tiedän sen soija jutun kyllä, mutta ihmettelen vain kun purkissa lukee että syntymästä lähtien.. no joo, mutta annoin sitä noin päivän ja en ole enää antanut, Se päivä olikin AINOA rauhallinen :kieh:

Ostin siis saman päivän iltana Almiron Peptiä apteekista ja onhan tuo tyttö ollut silloin hiukan hiljaisempi, mutta ei kokonaan.. :| ehkäpä normaalia ähkimistä ? Mä kävin tänään Annin kanssa neuvolassa ja siellä puhuin tuosta asiasta ja nyt mennää seuraavalla tavalla:

Annan edelleen normaalia korviketta (valmis Nan ) ja samalla annan tuon Idoform-kuurin. Näillä mennään siis ainakin 2 vko ja jos sitä huutoa kuulemma tulee niin nyt olis "vaan" kestettävä :whistle: Sen jälkeen jos huuto EI hellitä niin annan Almironia ja katsotaan miten se vaikuttaa... :wave: Meillä on 3.2 neuvolalääkäri jossa puhutaan sitten asiasta tarkemmin ellei tilanne ole muuttunut.

Enpä tiennyt tuosta maissivellistä, mutta enpä mä nyt sitä sitten annakaan ennen kuin saadaan tämä neuvolan ohjeistuksella tehty juttu vietyä läpi, kun epäili neuvolassa kuitenkin että kun tyttö on vielä voin nuori (5 vko ) niin suolisto ei ole vielä kehittynyt ja huutaa ihan vaan siksi.. eli ns. normaalia :D

Kerron sitten miten menee... Tänään siis ensimmäinen "koe"päivä ja vielä on mennyt ihan hienosti :heart: Nyt tuntuu, että on ollut ihan suunnilleen normaali vauva.. iloinen ja myös hiukka itkuinen, muttei liikaa!

Toi jauhe oli muuten ihan TÖRKEÄN hintainen :eek: 800 g 46 ? ja meillä tuo tulee kestämään noin 8 päivää..., että on sillä hintaa ennen kuin saa reseptin (jos tarvii )

Nyt en jaksa muuta kirjoittaa, kun iski aivan älytön päänsärky |O |O
 
Milja -85 meilläkin poika rohisee välillä ja varsinkin syöttöjen jälkeen kun nukkuu ja olen ihmetellyt onko ihan normaalia mut niin se varmaan on. Ei flunssaa tai nuhaa hällä ole.
Voisko olla kun välillä tissit suihkuaa maitoa niin että poika on tukehtua ja pidetään taukoa josko sitä maitoa menee 'väärään kurkkuun' ja niitä rohisee sitten.


Nimra on kyllä järkyttävän hintaista toi Almiron jos ei saa sitä Kelan tukea.

Onkohan kaikissa lastentarvikeliikkeissä noita kantoliinoja myytävänä? Täytyy soittaa huomenna pariin ja kysyä. Sen vois nyt hankkia.

Öitä vaan kaikille ja vointeja!
 
nasulle :hug: Toivottavasti Cuplis auttaa :heart:
Todellakin kameen hintaisia noi apteekin valmisteet :eek: Toivottavasti Nimra saatte reseptin pian jos sen tarviitte,

Hah, kävin eilen siivoomassa auton ja koittamassa kaukaloa sinne (meillähän ei vyöt riittäny...) ja sain kuin sainkin kaukalon hirtettyä sinne. Jee, nyt päästään liikkumaan koko porukalla!

Täällä on vissiin neidille kehittymässä jotain rytmiä. Eilen taas valvoi päivällä pitkän pätkän, ja viimein nukahti meidän sängylle. Herättelin siitä syömään ja laitoin sänkyyn, nukkumaan =) Pyysin miestä herättämään mut ennen puolta yötä, ja menin syöttään neidin, nukkui koko syötön ja jäi sänkyyn nukkuun :LOL: Sit neljä tuntia syönnistä oli herännyt ite, ja aamulla sit valvottiinkin taas pidempään kun piti kakka vääntää. Meillä se tuntuu olevan kovin hankalaa, sitä tehdään pari tuntia eikä silti tuu... Eikä kuitenkaan mitenkään kovalta vaikuta.

Äsken taas syötiin ja laitoin neidin sänkyyn, saa nähdä jääkö. Yleensä nukkuu vielä tän aamun =) Täytyy mennä itekin vielä pötkölleen sit.

Tänään on se painokontrolli. Näin unta et neiti paino päälle 9 kg :LOL:

Täällä on hiljasta, täytyy hiipiä kattomaan...

Viivi ja Masi 2vkoa 2 pvää
 
Nimra
Heips kaikille, nyt ehkä ehdin hetken kirjoitttaa...,kun tyttö viimein nukkuu!! Johan tässä menikin eilisestä ilta kymmenestä melkein samoilla silmillä... |O |O |O Mä kun nyt aloitin tuon "Kuurin" mikä neuvolassa päätettiin niin sen sit saa kärsiä :headwall: Tyttö huutaa jokaisen syötön jälkeen... ja pitää hyssytellä, hieroa mahaa, vääntää kakkaa (todella hanlakan oloisesti, mutta ei ole kovaa )..joten yö meni sit aivan poskelleen :kieh: mutta nyt tyttö nukkuu :heart: Mahtavaa, onkin nukkunut jo kohta tunnin - Tää on siis jo hyvin :D Kunpa tuo maha asettuisi Annilla noiden Idoformien annon jälkeen. Tosi rankkkaa, kun pitää huudattaa tyttöä :x mut niin tämä kuulemma tämän ikäisillä menee, että kun ei sitä oikein muuten pysty toteamaan (maitoallergiaa siis ) kuin kokeilemalla kaikki mahdolliset korvikkeet ja sit noita erikoiskorvikkeita ja sen jälkeen sit läääkärille, jos ja kun niistä on hyötyä niin pääsee "testeihin" ja saa sen reseptin. Tuon kehittymättömän suoliston takiahan tämä on näin hankalaa, kun tuo huuto voi tavallaa olla normaalia, VAIKKA mun tietääkseni lapsen pitäisi olla TYYTYVÄINEN kun on ruokansa saanut :whistle: ANteeksi, kun nyt "paasaan" tästä omasta asiasta, mutta ärsyttää tuo toisen huudattaminen ja nuo korvikkeiden hinnat |O Eihän tässä muutakaan voi :headwall: Alkaa vain itsellä välillä olla taisteutahto aika vähissä :( ja ei tuo yksin valvominen ole kovin helppoa :ashamed: Meillä kun mies on työssä niin menee aikaisin nukkumaan (viimeistään klo 22 ) ja tulee työstä klo 17 niin ei siinä juurikaan ole miehestä apua, kun hänen pitää kuitenkin nukkua, että jaksaa työssä =) On tää esikoisen kanssa eläminen välillä vielä niin "opettelua"
:p



tintta Mukava, että sielläkin on mennyt ainakin yksi yö ilman suurempaa kukkumista syömisten välissä :D Se tuntuu AINA hyvälle ja tuntuu, että on kuin isompikin jättipotti lotossa, kun ei tarvii yöllä tuuditela kannella monia tunteja ennen kuin nukahtaa.

viivi Ihanaa, kun sielläkin on yö nukuttu hyvin ja toivottavasti seuraavatkin
Meillä tyttö viihtyy hyvin kylvyssä, tullut varmaan äitiinsä (voisin asua esim ammeessa :whistle: ) ei voida tosin käyttää kuin kerran viikossa, kun on kylvyn jälkeen niiin kuiva iho
Ostettiin apteekista kyllä kylpyöljy ja myös öljysuihke sitten ihan iholle (muulloinkin käytettäväksi )

verokortista mä vaan soitin verotoimistoon ja tilasin uuden verokortin (muunnelluilla tuloilla ) ja se menee sähköisesti Kelalle, ainakin minulta oli otettu oikea prosenttimäärä viime äitiysrahasta (19 % )

Mussupussu Kiva kuitenkin että teillä on mies ollut viihteellä, meillä kun ei mies lähde ilman minua minnekään, yhdessä sitten täytyy joskus mennä, kun Anni on isompi :heart: Meillä on myös tuon nenä-fridan kanssa huutoa :snotty: mutta rauhoittuu kyllä heti, kun lopettaa imemisen. Eilen sanoin tuosta rohinasta, nuhasta ja yskästä niin täti tuumas neuvolassa että ellei haittaa syömistä/hengitystä niin ei kannata edes imeä räkää :| Nää on taas näitä..., että toinen sanoo toista ja toinen toista (siis neuvoloissa ja lääkäreissä ) Meinasin nyt aloittaa tuon suihkussa höyryhengittelyn, tiesinkin sen että ei passaa sitä aikuisten hengittelyä tehdä :wave: Kovasti jaksuja flunssaan
:hug: Lastentarvikebisnes on tosiaankin TODELLA LIIAN KALLIS ALA!

Ente Noista tipoista, että se todellakin ON säätämistä, että mikä käy ja mikä ei
Täällä on kyllä varmaan kohta kaikki purkit ja punukat mitä vaan voi kokeilla :LOL: :LOL: Meilläkään ei aina onnistu röyhtäys ja siitä seuraakin sitten se, että maito oikein valuu ulos suupielistä :eek: Pierua täällä kyllä tulee... ja ihan kauheesti :D Meillä irtosi napatynkä joskus vajaan parin viikon iässä ja ihan se on siisti - Hiukan vieläkin tulee jotain ihan välillä jotain pientä eritettä, mutta neuvolassa eilen tarkistettu ja oli ihan normaali (tosin kuulemma aika syvä, mutta normaali :saint: )

jennae Toivottavasti et joudu kaavintaan, ei varmaan ole mikää mukava juttu (tosin ei ole omaa kokemusta ) Meillä ei ole koiraa, mutta kissa löytyy ja kyllä huomaa että ei ole oma itsensä, kun normaalisti ollaan leikitty pitkin päivää, mutta nyt neidin ollessa hiukka "vaativampi" niin ei ihan niin vaan ehdi eikä pysty ja turhautuminen on kissastakin nähtävissä :x kunpa pian ehtisi kunnolla Vilinkin kanssa mennä ja touhuta :p Tosta nukkumisesta... meillä ainakin äiti sano, että mä nukuin jo Annin iässä (5-6 vko ) niin sellaista 10 h putkeen yöllä eikä mua herätetty enkä mä ole omaakaan tyttöni herättänyt, jos sattuu tyytyväisenä nukkumaan :heart: tiedä sitten taas näitä nykypäivän suosituksia :|

menninkäinen Joo, kyllä ne ekat päivät ja se viikkokin menee tosiaan hiukan ihmetellessä :D mutta siitä se sitten lähtee. Hui, hurjaa kun vaihdatte kerran yössä vaipan - Sitä itse vaan ihmettelee, ku nkäytän kestoja niin noiden kertakäyttöisten imukykyä :whistle: Hyvähän se kai on, ett pääsee vähemmällä, kun ovat aika kalliita :( Mä vaihdan vaipan yöllä varmaan 3 kertaa, mutta se onkin vähän eriasia tuon keston kanssa, kun ei sillai pidä yhtälailla "kuivana" =) Toivottavasti verenpaineet hellittää :hug:

punahattu On tosiaan aikalailla reilusti syönyt, mutta ihan normia varmaan, kun vaihteleehan se nälän määrä aikuisellakin :D Kotipitsaa soseutettuna :LOL: se ois varmaan aikas jees B) Mä kysyin kanssa tuosta maissivellistä ja mulle sanottiin kanssa, että EI missään nimessä enne 3 kk ja mä siihen, että kun sitä maitoa tuntuu vaan menevän ja sit saa olla uudeelleen syöttämässä 1 h jälkeen (joskus ) ja menee uudelleen joku 100 ml niin eikö siinä saata jo olla merkki siitä, että maito EI vaan täytä mahaa... :snotty: ja kun kakkaakin tulee melkeinpä 10 kertaa päivässä :eek: :eek: niin tulee nopsaa läpi suolistosta ja ei ehkä ehdi kaikki aineet kunnolla imeytyä niin sit tuumas täti neuvolassa, että: teidän on sitten vaan syötettävä sitä maitoa sen verran kun menee :headwall: että näin täällä :/ Mä nyt olen laskenut niin sitä maitoa menee joku päivä YLI litra ja eikös se ole raja ? Nytkö pitää sitten antaa vaan maitoa ?!? EN tajua |O

Sona ja jennae Kauniit kuvat olette pienokaisista laittaneet :heart:

sartsa Joo, tuota pissaamista tapahtuu kyllä vaipanvaihdon yhteydessä täälläkin, vaikka ei poikaa olekaan...täällä se vaan valuu äidin sukille ja vasta puunatulle lattialle :LOL:

katherine Sielläkin on ollut loistava yö takana - Hieno homma :wave: Joo ei sitä välttämättä itsekään tajunnut heti, että nyt ollaan äiti ja isä.. Se tuli sitten kuin salama kirkkaalta taivaalta :saint: Mulla oli myös sektion jälkeen maha ihan tukossa ja sain sen toimimaan peräpuikoilla (kauheita :snotty: ) ja sitten söin sellaista litkua, mutta nimeä en muista :D Hyvin auttoi!

Olivia Toivotaan, että siellä pikkuisen flunssa helpottaa niillä tipoilla ja niistäjällä - täällä se vaan tuntuu kestävän ja kestävän :kieh: ja neuvolassa sanoivat vaan, että nyt on kovin sitkeitä flunssia liikkeessä :x niinpä niin...

pikku Kyllä se pikkuinen hommia teettää se on ihan selvä asia :p Vai ollaan siellä sitten oltu peittoa heiluttelemassa ilman kortsua B) No, mullahan tuli jo (tai alkamassa parhaillaan ) niin ensimmäiset kuukautiset ja meillä ei ole mitään suojausta, mutta ei ole peito vielä heilunutkaan :whistle: On vaan ollut niin menoa ja meininkiä, että homma on ihan unohtunut :LOL: Kortua ei kyllä meidän isäntä suostuis edes käyttään ja mä en taas pillereitä halua, sillä mulla ne vei menkat mennessään.. eivät tulleet lopettamisen jälkeen muutamaan vuoteen ja sit oli ton raskautumisen kans vähä ongelmaa, joten en halua itse niitäkään..., joten ei kai sit käytetä mitään.. :ashamed:

nasu Toivottavasti siellä mahavaivat helpotta... meillä on myöskin aikalailla tuon kuuloista... :eek: mut eivät vielä antaneet koliikki"diagnoosia" tuon maitohässäkän takia. Jostain luin, että nykyään allergia laitetaa usein koliikiksi..., mut tiedä sit siitäkään :x Toivottavasti saat levätä ja pikkuinen rauhoittuu :wave:

Milja: Tosiaan tuo rohina on ihan normia, meillä sitä on ihan kauheesti :headwall: Hyvä, että poika kasvaa hyvin !!!

Muuten täällä rullaa arki ihan normaalisti, mies töissä ja itse Annin kanssa kotosalla. Eilen käytiin tosiaan neuvolassa ja Anni tulokset oli seuraavat: (syntymä suluissa)

paino: 4670 (3780 )
pituus: 56 (51 )
py:35 (37,8 ) tuumasi, että tasaisesti kasvaa.. kaikki oli siis neuvolassa kunnossa. Me ollaan jo ihan kivasti liikuttu tuolla pihalla :D onhan se itsellekin mieleistä :p

Kävin tekemässä omassa pankissani jo Annille ihan oman tilin mihin laitetaan rahat mitkö Anni saa ja yritetään myös säästellä noita lapsilisiä :heart: Onhan niissä sitten tulevaisuudessa pesämunaa, kun tarvii jotain ostella :D ja aiemmikin.. onhan noita menoja pienen kanssa :whistle:

Mä haluan PIAN parturiin, mä näytän ihan... :kieh: On tä vauva-arki kyllä muuttanut aikalailla itseäni, kun mä olen perfektionisti tuon siivoamisen kanssa (ja muutenkin ) niin on kyllä ihan ihmeellistä, kun nykyään siitä on ollut "pakko" luopua :snotty: Ei ehdi jkapäivä siivota ja häärätä samallalailla kotona kuin normaalisti.. :| mut eihän se elämän perustarve ole, että jokapäivä siivoaan asunnon :ashamed: Kaikkia vaivoja sitä ihmisellä onkin :D

Mulla on ollut kyllä ihan ihmeellinen päänsärky |O Siis se alkaa jossain veiheessa päivää ja kestää melkein koko päivän ja sit jossain vaiheessa loppuu ja alkaa taas uudelleen :kieh: Mulla on kyllä todettu migreeni, mutta ei ole sitä tämä..ehkä joku krooninen päänsärky |O

Nyt täytyy lopetella, kun tuntuu että tyttö alkaa heräillä ja se huuto alkaa taas :whistle:

 

Yhteistyössä