***JOULUTONTUT -08, tammikuussa 2009 !***

Heips,Poju söi vaan kerran viime yönä..jee..pakko vähän hehkuttaa :D
Katherine: Tässä ekakuun aikana on 2-3 neuvolaa ja sitten 1kk välein tonne 6kk ikään ja sitten 2kk välein 1v asti. Ainakin täällä meidän paikkakunnalla,joissain voi olla toisin.
Rotavirus rokote joka pitää ainakin täällä meilä vielä ostaa itse niin annetaan 2-3kk iässä, 3kk iässä tulee eka rokote sitten neuvolan puolesta ja 5kk iässä toinen..sit en enää muista miten ne menee,neuvolasta saa kyl jonkun esitteen niistä.
Terhikki:meillä ei ole vielä pidetty lattialla kuin pari kertaa,hyvin viihty,itse tosin olin koko ajan vieressä,päätä pitää hyvin ja raajat kanssa heiluu.Vois varmaan jo alkaa enemmän lattiallakin pitämään.Tosin sen verran paljon vielä nukkuu päivisin et hereillä olo ajat on sit yleensä sylissä.
-20 astetta näyttää mittari,et eipä tänäänkään vauvan kanssa ulos pääse,isommat ulkoilis kyllä mielellään..onneksi mies lähti niitten kanssa..oonkin miettinyt et täytyy sit vaan jatkossa otta itkuhälytin mukaan ja lähteä isompien kanssa tuohon pihaan ku mies töissä ja jos nää pakkaset nyt ees jatkuu..Ihan kivahan se välillä tämmönenki talvi,josko sit enteilis lämmintä kesää..?Toivossa hyvä elää..
Mutta nytpä sängystä taas kuuluu ääniä,eiku syöttämään ja sit tekemään laskiaispullia :p
Sona ja pikku-prinssi 5vkoa.
 
Ei sitten mennyt viime yö ihan niin nätisti rytmien mukaan... pieni heräili 1-2h välein, mielettömän nälkäisen oloisena ja ei meinannut millään jatkaa uniaan syöntien jälkeen :/ . Veikkaan että vaikutti taas se että söin eilen itse ihan liian huonosti, ei tainnut olla maito tarpeeksi tuhtia - tai sitten oli joku tiheämmän syömisen yö. Tankkasi kuitenkin illalla ahkerasti.

No, pakko koittaa ottaa päikyt tänään myöhemmin... On vaan jännä että muuten poika nukkuisi esim. isin sylissä 2-3 tuntiakin helposti jos vaan antaa nukkua, mutta annas olla jos koitan itse nukkua silloin niin heti on nälkä tunnin välein vähintään :whistle: . No saan edes jotenkin torkuttua.

Kaikesta huolimatta jaksan (ainakin vielä) yöheräilyt nyt paremmin kuin kummankaan edellisen vauva-aikana - ei silloinkaan mitään romahtamista tullut mutta muistan olleeni huomattavasti enemmän hermona.

Toki vastahan vauva on niin pieni, tässä mennään vielä uutuuden huumassa :whistle: .

Ainiin, mummoni kävi vauvaa katsomassa ja sain taas uuden lausahduksen kokoelmiini. Mieheni piti kahvipöydässä ollessamme torkkuvaa vauvaa olkapäällä, niin mummoni päivitteli että 'voi kun on isi totuttanut toisen niin sylivauvaksi, voi tulla äidille hankalaa kun toisen loma loppuu...' :whistle: . No annettiin mennä lauseen kokonaan ohi, hitusen vaan meinasi käydä ärsyttämään.

En vaan ikinä ole ymmärtänyt jenkkisarjoista ja -leffoista tuttua mallia että vauva pötkötelköön sängyssään Aina ja Ikuisesti, kunnes sattuu itkemään kunnolla. Meillä ainakin tapana olla vauvan seurana kokoajan, kunnon unilla toki on sängyssään.

- Terhikki ja Poika huomenna 3vkoa -
 
Sunnuntaita!

Kathe meilläkin vauvalla oli se 50g matkaa syntymäpainoon
2 viikon ikäisenä. Paino lähti silti jo sairaalassa nousuun. Th sanoi,
että ihan ok. Vaipat on jatkuvasti märät ja kakat joka vaipassa,
että ainakin saa maitoa tarpeeksi.

Odottajien puolella lupailin nimeä kertoa, kun vauva on maailmassa.
Etunimen olemme jo avoimesti kertoneet ja se on Toivo. Hän
saa vielä kaksi nimeä lisää, mutta ne säästämme ristiäisiin helmikuun
loppuun.

Grynna taitaa olla kiireinen kahden pienen kanssa??? Olisi kiva
lukea heidän kuulumisia.

Vaapukka ja Toivo 2 vko ja 1 pv
 
Pitkästä aikaa ehdin kirjoittelemaan,kun mies lähti pojan kanssa vaunuilemaan.Mies on ollut suurena apuna viikonloppuisin (piti vain viikon isyysloman nyt ja loput myöhemmin) ja mun äiti hoiteli eilen vauvaa jonkin aikaan.
Devitolit vaihdettiin heti jekovitteihin,kun tuli pienelle niin kovat vatsavaivat noista devitoleista.Jekovitit on toistaseksi sopineet.
Ens viikonloppuna yritän lähteä kauppoihin,jos saan pumpattua tissistä sen verran maitoa et mies pärjää vauvan kanssa.
Hienosti on pikkumies kasvanut eikä mikään ihme,kun syö niin usein.
 
Nimra
Joopa... kirjoitin piiiiitkän tarinan ja sit painoin väärää nappulaa, että sillai.. |O |O |O |O En jaksa kirjoitella uudelleen, kun kirjoitin niin hienon tekstin, etä nyt vit***** :headwall: enkä jaksa samanlaista... mut kaikille tasapuoleisesti hyvää matkaa vauvojen kanssa eteenpäin :wave:

Liikkumisesta olette puhuneet, mutta mä en ota stressiä, kun on muutenkin elopainoa niin olen oppinut liikkumaan ja laihduttamaan jo kiitettävän hyvin :whistle: joten ei liikaa stressiä ja laihdutus alkaa muutenkin lopputarkastuksen jälkeen uudelleen, kun jätin sen katkolle kuultuani raskaudestani, en jaksanut sitä laihduttamista raskaana :snotty:

Kaikille, joiden pikkuisilla on mahavaivoja, itkuisuutta huonohko rytmi niin oikeen suuren suuri halitus kaikille ja kovasti puhisen ja ouhkun sinne jaksamista ja hermoja :p Niitä kyllä välillä tarvii ja NIIN PALJON, että huh huh... :eek:

Meillä menee jo ihan hyvin, kun Anni nukahtaa tuossa puolenyön aikaan yöunille ja nukkuu aamu seistemään tai kahdeksaan niin on kyllä itsekin ihan levännyt :heart: Ihana herätä virkeänä, vaikka nukkumaanlaitto voi olla sit vielä joskus tuskien taival, mut onnistuu kuitenkin :saint:

Olen jopa saanut nyt päivälläkin tehtyä kaikki kotihommat SAMANA PÄIVÄNÄ ja se on pitkästä aikaa IHAN UUTTA :D :D jännä tunne :LOL: Mä olen siis imuroinut, pölyt pyyhkinyt, vessan siivonnut, pessyt pyykit, luutunnu lattiat...ja vielä leiponutkin siinä lomassa :eek: I-H-A-N-A-A :p

Nyt oltiin viikonloppuna sit reissussa (taas ) ja käytiin Annin enon luona (eli mun veljen ) ja sit mummolassa (vanhemillani ) ja sitä ennen käytettiin Annia ensimmäistä kertaa ravintolassa, sillä kävimme isännän ja veljeni kanssa syömässä Amarillossa ja Oi Ihanaa sitä ruokaa :ashamed: Se reissu meni hienosti kyllä, kerrassaan. Täällä siis menee oikeastaan hyvin, tyttö on suorastaan muuttunut ihan enkeliksi...saattaa tosin vaikuttaa, kun syö PALJON ja olenkin miettinyt, että joudun antamaan kohta sille velliä, kun maitoa menee jo yli litra (riippuu hiukka päivästä )..mut en halua munuaisten toimintaa häiritäkään, kun ne ei kestä liikaa maitoa.

Nyt täytyy mennä.. kun kotihommat kutsuu :wave:

Ihanaa viikonalkua kaikille :hug:

Jos joku muuten haluaa niin tein profiilin facebookiin ja olen siellä nimellä Suvi Johanna Karvinen
 
Terhikki :LOL: :LOL: :LOL: Tuo sylivauva juttu on tosi tuttu! Mun oma mutsi sanoi noin mun esikoisen aikaan... :kieh: Ihan normaali tosta esikoisesta on tullut ja osaa omassa sängyssään nukkua... Niin et haloo.......... :headwall: :headwall: :headwall:
Taitaa olla vanhan ajan juttuja ne et lapset laitetaan sänkyyn nukkuu ja huutamaankin (kehittää kuulemma keuhkoja) ja jopa mennään sit ulko hommiin...
Suoraan sanottuna noin teki mun mutsi ja kun palasi, niin siellä minä olin maannut sinertävänä (tuttelit nousseet kurkkuun ja tukkineet hengityksen)......... Siitä sit mua oltiin taottu ja revitty ja henki oli alkanut kiertää... Ja jos nyt jotain, niin onneks en saanut mitään aivovauriota (tietääkseni ainakaan :ashamed: )........ :/
Eli joo, et jos mun lapset ovat sylilapsia, niin ovat sit. En ainakaan jätä niitä vahtimatta kauaksi.. :x

Omaa napaa kauanko vauva voi olla kakkaamatta et ei oo vaarallista? Tirri on ollut 2 pvää. Ei valita eikä muuta mut minusta tuo on outoo..........
Herran imu on välistä aivan sika kova, siis ihan menee nännit taas verelle... Kumma juttu kun esikoinen oli niin hellä.... Eli saa nähdä miten kauan tuota pystyy kestämään, kipeetä kun todellakin tekee...
Luulen et syy on siinä et rytmi on pikkasen sekaisin. Eli joinakin päivinä herra nukkuis paremmin ja unohtaa syödä (=mun rinnat ovat täynnä > maidon nouseminen hidastuu). Sit toisina päivinä herra kukkuu koko päivän hereillä tai imee puolihorteessa (=rinnat tyhjät, herra hermostuu & repii > nännit menee rikki > maidon nouseminen kiihtyy)........... Eli aikamoinen noidankehä.
En sit uskaltanut pumpatakaan, kun herra olis varmasti sit herännyt ja ollut vailla maitoo.....

NP ja Tirri 3vkoa + 4pvää
 
Moikka!

sonalle iso kiitos vastauksista!!! :hug:
EN taaskaan ehdi kommentoimaan kun kiire suihkuun ennen syöttöä...täällä ei oikein rytmiä oo minkäänmoista... viime yö oli kyllä ihana, kahen kolmen tunnin välein syötöt ja loput unta! sekin luksusta...nyt tytsi koko päivä melkein ollut tissillä... mutta oon ite jaksanut kun sai nukkua hieman paremmin. En tiedä..jostain luin että 10min tissillä siis yhellä riittää ja sit jos ei saa tarpeeks ni ei sit :eek: mutta en oo tätä tehny koska jää huutaan ja vaatii uudestaan rintaa suuhun. Maitoa tulee hyvin ja imuotekin tuntuu oikealta mutta tyttö ei koko ajan ime "aktiivisesti" ni se kai vaikuttaa... kai se tästä helpottuu, ainakin tyttö on niin ihana enkä halua valittaa kun on tollasen kullan saanut :saint:
kikkoja vaan täytyy etsiä ja kokeilla että arki helpottuu...

paljon tsemppiä kaikille vauva-arkeen!!! ollaan me sankareita kaikki =) ;)

kathe ja kulta 17vrk
 
Täällä on myös vatsanväänteitten kanssa taisteltu ja käytiin hakemassa apteekista Disflatyl-nimistä tuotetta josta on ollu apua. Muuten poika on ollu tosi kiltti, yöllä herää sen pari kertaa ja sitten vielä viimeisen syönnin jälkeen me jäädään pötkötteleen sänkyyn yhdessä ja useesti tulee nukuttua vielä pari tuntia lisää. Eli teen itelleni vaan aamut hankalaks kun nukutaan vähintään kymppiin asti.

Poika on nukkunu tosi kiltisti tuolla ulkosalla ja laittaa silmät kiinni melkein automaattisesti kun aletaan vaatettamaan sitä ulkoasuun :) Imetyksen lopetin tällä viikolla ja nyt sitten mennään pelkällä korvikkeella.

Neuvola oli perjantaina ja kyllä täytyy sanoa että neliviikkoisena toi meijän poika on lähemmäs viis kiloo ja 57,5cm. On siinä ihmettelemistä, iso poju jo :) Nyt vaan odotellaan sitä ekaa hymyä (siis sellasta mikä tulee ihan hereillä ollessa). Nukkuessa kikertää ja nauraa jo kovinkin...

Keukeu ja Poika tänään tasan 1kk (ohhoh, miten se aika menee)
 
Terhikki, nuo sylivauva kommentit on niin tuttuja meilläkin ja se että"ei pidä heti rynnätä ottamaan syliin jos vauva vähän itkee" mun mielipide on se että näin pieni, tai isompikin lapsi ei itke turhista,ei se ymmärrä niin tehdä..osaan kyllä erottaa uniäänet oikeasta itkusta omieni kohdalla ja olen näille kommentoijille siitä sanonut, en enää kuuntele ja niele typeryyksiä.
mun äiti taas sanoi että pidä vauvaa niin paljon syluissä vaan kun se tahtoo, se ei siitä piloille mee..

ihana yö takana, pimu nukahti klo 00.00, heräs syömään 03.30,sit uudestaan klo05, mut sillon meni hetki ennenkuin malttoi viereen nukahtaa, meillä tykätään sylistä niin kauheesti että..tällane sylivaavi siittä on tullu :LOL:
ja lopulta herättiin klo 08.50,mukavasti meijän normi öihin verrattuna. typy tykkää nukkua paremmin päivällä kuin yöllä, pistää väsyttää kun päivisin en useinkaan pääse levähtää kun esikoinen ei ala enää päiväunille ja on touhua täynnä koko päivän
Ja eipä ole vauvalla päivisin ongelmaa nukahtaa sitteriin taikka sänkyyn itse, mutta yöllä taas usemman kerran otettava syliin ettei herätä muita vaativalla äänellään. Muuten tyttö ei juuri itke, eli meillä on säästytty ilmeisesti masuvaivoilta, tosin pahanhajuisia pieruja päästelee ja kakka tulee harvakseltaan, mutta mitenkään kipuinen ei tunnu olevan..

Oi, ja eilen tyttönen leväytti ensimmäisen hymynsä ensin minulle ja sitten perään vielä isoveljelleen :heart: Aivan ihanalta tuntui, väsymys ei tuntunut enää miltää, olo oli kevyt ja niin pienestä..oih :)

Tänään toinen neuvola, saas nähä kuin on kasvettu

Syysusva ja neiti Nöppönen 1kk2vko
 
maarith
Terve kaikille
Mä päätin nyt kanssa liittyä teitin seuraan taasen.Vauvelikin täytti jo 4vk perjantaina,joten aika aktivoitua vaikka nyt olenkin päättänyt etten lorvi enää niin paljon netissä,kun raskaus aikana.Täytyy viettää aikaa lasten kanssa ja nauttia tuon pikkuneidon vauva ajasta,koska se on todella lyhyt ja menee niin kamalan nopeesti ohi eikä sitä todellakaan saa takasin koskaan.
Huomasin just ettei ole tullu otettua juurikaan kuvia vauvasta.Nyt sekin on aktivoitu ja eilen otettiin kuvia =)
Meillä oli eilen ihana hetki(yksi monista).Katottiin miehen kanssa telkasta jotain ohjelmaa(en edes muista mitä se oli) ja imetin samaan aikaan vaavia.mies otti mut kainaloonsa ja sanoi,että "tuntuuko sustakin,että me ollaan rakastuttu uudestaan toisiimme"..oih miten ihanaa.Tuntuuhan se.Hassua,kun ollaan kohta oltu yhdessä 12 vuotta.Mutta tuntuu todellakin,että tän vauvan syntymä paransi meijän suhdetta vaikka pelkäsin ihan päinvastasta,kun mies ei niin innostunu ollu vahinko vaavista. :D *huokaus* ihanaa aikaa.Ihana kiltti hyvin nukkuva ja syövä vauva,lauma ihania isompia lapsia,ihana mies ja lauma koiruuksia,joita niitäkin tulee lisää :D Kaikki on enemmän,kun hyvin.

kirppu 1kk3pv
 
Maanantaita mammat...

Kyllä maarith hyvin sanoi, että kaikki on enemmän kuin hyvin... tämä on todella niin ihanaa aikaa, että ihan hirvittää kun aika menee nopeasti, mutta sitäpä ei kannata murehtia, vaan tosiaan nauttia tästä... :saint: tuntuu välillä, että todella, elämä on tässä ja nyt ja sen tajuaa ja osaa arvostaa sitä. Tai siltä tuntuu koko ajan. kiireetöntä, perhe-elämää, yhdessäoloa...mikään ei vedä vertoja tälle! tulipas hehkutettua tosiaan tätä onnea, mutta on se vaan kerrassaan mainiota kun sen voi tehdä täällä ilman kenenkään luuloa, että mitä toi tossa pröystäilee... ei oikein muiden seurassa viitsi, paitsi oman miehen ja vauvan ;)

terhikki meilläkin on tuota tiheän syömisen jaksoja...siis eilen oli päivä, että kultanen oli koko ajan kiinni tississä, yritin laittaa ylöskin imetysaikoja, mutta en perässä pysynyt :LOL: siis välillä oli väliä vain vartti tai vähemmän :eek: ja imi koko päivän, mutta onneksi nukkui yön. Se on todella todella rankkaa kun tuo syömisjakso sijoittuu yölle...tiedän..ollut sitäkin... voimia sulle!!!!! :hug:

Meillä ollut alussa just paljon että kultanen söis yöllä ja nukkuis päivät, sit kokeiltiin hieman syöttää enemmän päivällä ja syliä ym. antaa niin alko vaihtumaan toisinpäin ja viimeyö nukuttu 21.00-02.00 sitten syöttö ja sitten vajaa 05.00 seuraava ja sitten 08.00, että aivna upeasti mennyt =)
Olen ottanut sen asenteen että imetän ihan vauvan mukaan ja viis veisaan muusta, siis kotihommista tms. nyt kun mies on isyyslomalla, ja se on ollut korvaamaton tuki ja turva. Olen saanut keskittyä imetykseen ja mies hoitanut paljon kotihommia, ja lisäks ollut hellä aviomies ja isi :saint: ilman häntä, ei munimetyskään ois näin hyvällä mallilla, vaikka siinäkin vielä on hiomista toisinaan paljonkin, esim. tyttö viihtyy rinnalla välillä koko ajan joka vissiin meinaa ettei oikein ime aktiivisesti ja sen takia syöttämiseen menee hulppeasti aikaa... toivon vaan että kun vahvistuu niin jaksaa imeäkin paremmin eikä jatkuvASTI NUKAHTELE rinnalle, mikä on "hieman" rasittavaa...koska tosiaan pitäs tissi olla koko päivän suussa..mikä ei liene tarkotuksenmukaista..mutta alku aina hankalaa...toivon että tää tästä lähtee rytmittymään. Pääasia että on ite levänneen olonen ja jaksaa mennä tytsin ehdoilla..
vinkkiä miten imetystä voi tehostaa otetaan vastaan??!! olen surffaillut imetystuki-sivustot ym. mutta jos jollain vielä oma kokemus niin kiitollinenhan tässä on =) siis juuri että kun vauva torkkuu ja lutkuttelee rintaa eikä ime tehokkaasti koko´ajan? imuotetta korjailen, tuntuu ainakin että se on usein oikea ( ei lähde suusta vetämällä nänni, ei satu ja nännipihaa onpaljon suussa...)

joo ... eipä muuta, menen pötkötteleen noiden ihanuuksien viereen tonne sänkyyn ...

hyvällä fiiliksellä, kathe ja tyttö 18vrk
 
Heippa kaikille :flower:

Täällä vauva-arki pyörii täyttyä häkää ja tuntuu ettei ikinä ole aikaa kirjoittaa mitään vaikka mies onkin vielä muutaman päivän isyyslomalla ja sitten alkaa 5 viikoksi oikea arki kun menee töihin ja talvilomaan/isyysloman viimeseen viikkoon se 5 viikkoa aikaa.

Ristiäiset pidetään vasta helmikuun loppupuolella ja nimeä ollaan mietitty ja aina kun keksitään joku niin huomataan että suvuissa tai kaveripiirissä on jo sen niminen, eikä ihan samaa haluttaisi. :headwall:
No ehkä se sieltä tulee.Hassuja nimiä löydetty kun käytetty väestötietorekisterin nimikonetta ahkerasti.Jännä että tietyistä nimistä tulee joku tietty mielikuva ihmisestä vaikkei siis olekaan tarkoitus ja varmasti kaikki on ihan hyviä nimiä omistajilleen eivätkä vastaa mielikuvia.

Jotenkin tuntuu kauhean haikealle jo valmiiksi että pikku-ukkeli kasvaa ja kuitenkin tämä on se meidän viimeinen vauva niin haluisi että jokainen päivä kestäisi ikuisuuden.No en sentään ole vielä nyyhkinyt että kohta meidän pikku-mies lähtee armeijaan. =)
No esikosta oppineena tiedän että aika menee ihan liian äkkiä varsinkin kun on lapsia ja ne kasvaa niin vauhdilla ettei kerkeä edes huomata, miettii vaan että koska niistä on tullut noin isoja.

Neuvolassa käytiin torstaina ja paino oli jo 4020g ja 53.3cm(3860g ja 52cm).

Ei kai tässä kummempia kuin että ei tarvinnut aloittaa d-vitamiinia kun äijä vetää yli litran korviketta jo päivässä.Imetystä oon pikku hiljaa lopetellut kun maitoa tulee niin vähän ja tuntuu että joka asia mitä syön aiheuttaa vatsavaivoja. :ashamed:
No tuntuu kasvavan hyvin korvikkeellakin.

Nyt ukkeli heräsi niin täytyy lopetella, tsemppiä kaikille ja ihmetelläänhän taas. :wave:

Punahattu ja pikku-ukko 18vrk :heart:
 
Nimra
punahattu APUASI KAIPAAN :wave: :wave:

Meillä tyttö juo yli litran korviketta päivässä ja mietin myös tuota d-vitamiinia, että tarviiko enää sitä antaa, kun tuntuu että huutaa niitä tippoja.. :eek: annan deetippoja 12/vrk

ja sit tuosta korvikkeesta...mulle kun on sanottu, että jos sitä menee ihan tajuttomasti niin meidän pitäis antaa velliä, kun liika maito ottaa munuaisiin..miten sinä olet ajatellut ? Teillä kun on vielä pienempi kuin meillä.. :D iältään siis :heart:
 
Täällä poika kiukutteli eilen ilta yhteentoista asti,kunnes sain rauhoittumaan.Söikin tiheään koko eilisen illan.Yö meni loistavasti kiukuttelusta huolimatta.Poika nukahti siinä yhdentoista jälkeen ja nukkui puoli neljään.Söi ja nukahti uudelleen.Kuudelta sit heräs taas syömään.
Tosi väsynyt poika on ollut,kun lähes koko päivän on nyt nukkunut.
Hurjaa vauhtia täälläkin pikku ukko kasvaa.Alkaa jo ekat vaatteet jäädä pieneksi.

Juli+poika 3 vkoa
 
Hei kaikille,

tosi vaikea ollut löytää aikaa ja energiaa kirjoittaa vaikka päivittäin käynkin teidän kirjoitukset lukemassa. Meidän pojalla on nyt säännönmukaisesti vatsavaivoja iltaisin ja nukkumaan ei ikinä päästä ennen kahtatoista. Monesti menee yhteen tai puolikahteen.. Viime yönä tuli kuitenkin ennätys yhtäjaksoista unta pojalle - 4,5 tuntia! Valitettavasti äiti heräsi jo kolmen tunnin jälkeen eikä saanut nukuttua kun odotti, että koska poika herää (yleensä kun nukkuu max. kolme tuntia).

Kathe, meidänkin poika on huono syöjä ja olenkin pumppaillut noin joka toisen kerran syötöt ja joka toinen kerta imettänyt. Ei tietenkään aina noin säännönmukaisesti. Rintapumppu on mielestäni lisännyt toisen rinnan maidontuotantoa, mutta toisesta ei tule enää juuri mitään. Tällä hetkellä joudun joka kerta antamaan lisäksi 0,5 - 1 dl korviketta. Outoa, että toisesta rinnasta tulee huomattavasti vähemmän maitoa. Onko muilla tällaisia kokemuksia? Täytyy kyllä sanoa, että tuskin täälläkään enää imetettäisiin jos ei olisi tota pumppua helpottamassa arkea. Olin ennen sen käyttöönottoa välillä todella epätoivoinen ja itkeskelin joka päivä. Hankittiin se silloin kuin poika oli noin 3 viikkoa vanha eli kuitenkin kolme viikkoa yritin ihan perinteiseen tapaan.

Hymyjä on alkanut sateleen yhä useammin :) Ja on jo usean päivän ajan tuntunut siltä, että niitä kohdistetaan ihan oikeasti isälle ja äidille :heart: Poika on myös alkanut katseellaan seurata esineitä! Hurjaa tämä kehitys!

Nasu ja poika 1kk ja 1pv
 
Nimra: Jos korviketta menee yli litra ni ei tarvi antaa d-vitamiinia,näin meitä esikoisen kanssa neuvottiin neuvolassa..ja terkkari sano että velli ottaa suolistoon että ei liian aikasin sitä sais antaa et siinä 3kk iässä. Ja korviketta voi kuulemma mennä huoletta 1,5litraa vuorokaudessa,on se kyl melkonen määrä :D niin ja vaikka ois pelkällä korvikkeella ni voi olla tiheän imunkausiakin.
Viime yö meni taas yhdellä syötöllä..toivottavasti meno jatkuu..tosin ite en ihan niin hyvin kuiteskaan nukkunut..sama juttu kun nasulla..
Nyt tosin on ekoilla päikkäreillä vasta..aamupäivällä torkku 45min ja sitten onkin valvonut,9 aikaan herättiin yöunilta.
On se kyl ihana kattoa miten vauva innostuu isoveljistä,jalat ja kädet sätkii ja naama yhtä hymyä kun isoveljet tulee viereen. Kohta perään vaan..
Sona ja pikku-mies 5vkoa 2pvä.
 
Nimra:Neuvolasta viime viikolla sama tieto kuin mulla entuudestaan tuli elikkäs jos korviketta menee yli litra päivässä niin ei d vitamiini tippoja tarvita eli en anna niitä.
Voit ihan huoletta luopua niistä ja jos et ole ihan varma vieläkään niin kannattaa soittaa neuvolaan ja varmistaa vielä asia. =)
Velleistä...Mä en ollut ikinä kuullut edes tota suolisto juttua mutta siis esikolle aloin antamaan/totuttamaan 2kk vanhasta pikku hiljaa vähän maitoon lisäämällä velliä ja hyvin meni alas ja alkoi nukkumaan.Tosin vain iltaisin joi sitä ja nukkumiseen.3kk vanhana aloitin sitten perunalla ja porkkanalla pikku hiljaa.Pikku äijälle ajattelin samalla tavalla kokeilla mutta mikäli tulee jotain niin jätän myöhemmälle.Mä uskalsin antaa velliä jo sen takia että 70-luvulla annettiin appelsiinimehua 2 viikkosille ja ainakin ihan hyvin mä olen hengissä vaikka aplarimehua saanutkin pari viikkosesta. :LOL:
Mutta siis jos siitä jotain haittaa on suolistolle niin en kyllä suosittele, tosin kaikki tekee omaa malliaan noudattaen. =) Niin ja siis mikäli vauva on tyytyväinen vaikka juokin sen 1,5litraa päivässä ja nukkuu hyvin niin odottaisin kyllä hyvillä mielin että kasvaa isommaksi.Selkä vääränä saa raahata maitoa kaupasta mutta meillä on tää esikkokin kunnon hilma maitotyttö ja vetää vielä 9-vuotiaana ruokien lisäksi puoltoista litraa maitoa päivässä.
 
arki menee sellasella hulinalla, et en paljoa ehdi kirjotella...
neuvola on torstaina joten sit tuun kertoo kuulumiset.
meillä se korvike vaihdettu ja kova kakka edellee, eli ei jaksa melkee ite edes sitä tehä vaan joutuu usein mittarilla härnäämää ja toinen huutaa, toiv ei mitää allergiaa,täytyy torstaina asiasta puhua...yöt menee aikalailla 2-3 tunnin välein syöden ja usein nukahtaa heti takas,jollei se maha sit kiusaa...
Isoveli nyt paremmin ottanu siskon,mut tietty vähän mustis..
ristiäiset on laskiaisena kotona!
kirjotan torstaina enempi :)
 
Heip!

Meillä oli neuvola viime viikon keskiviikkona ja Sisu painoi sillon 4590g (3190g) ja oli 52cm (48cm) eli upeesti kasvanut reilussa neljässä viikossa! Vähän liiankin nopeesti mun mielestä ;) kun haluisin että se ois aina noin pieni! No on se kyllä ihanaa, kun se oppii uusia asioita. Nyt jo vähän juttelee ja hymyilee ja katsekontaktikin löytyi viime viikolla..
Huomenna on mun jälkitarkastus ja Sisulla lääkärin tarkastus. Sitten ilmeisesti pidempi väli ennen seuraavaa neuvolaa..

katherine meillä on ollut samanlaista touhua ton imetyksen kanssa, että muka hirvee nälkä ja sit kun saa tissin suuhun, niin nukahtaa ihan minuutissa. Totesin siis olevani tutin korvike ja ollaan sitten yritetty tarjota tuttia kun tuntuu että justhan se söi, eli ei voi nälkäänsä hamuilla. Joskus tutti kelpaa ja joskus ei. Varmaan muutamalta "turhalta" syöttöyritykseltä ollaan säästytty. =)

Muuten mä syön ainakin huoletta herkkuja, niin Sisu saa rasvaista maitoa =)

Mä oon ihan kauheen huono muistamaan noita d-tippoja! Unohdan antaa ne suunnilleen joka toinen päivä! :ashamed: Meillä on ollut käytössä devitol, ja ehkä se pikkasen aiheuttaa masuvaivoja, mutta ei mielestäni pitkään tai mitään ylivoimaisia..

Kiiitos muuten nimikehuista B) On kyllä nimensä veroinen poika!

Findy ja Sisu 5vko :heart:
 
B-7
Heipat multakin,oon tullut laiskaksi kirjoittamaan. :ashamed:
Meillä tyttö pian(ke)7 viikkoa,painoa varmaan jo liki 5 kg =) Hyvin kasvaa ja ihan lapsentahtisella täysimetyksellä mennään(mikä sana selitys...huh)
Hymyilee ja juttelee,tehden suurta iloa meissä ja lapsissa.
Vatsa vaivaa ajoittain,pierii kuin mies :whistle: Ja yötkin menee niin että 2 yötä ährää,vääntää ja kääntää.Syö parin tunnin välein ja sitten taas 2 yötä nukkuu 4 tunnin ihania pätkiä!Kunpa nää paremmat yöt vakinaistuisivat.
Ulkona nukkuu vaihtelevasti viihtyen.Parhaiten menis jos pystyisin kävelemään,siis liikkuvissa vaunuissa,mutta se on päivittäin ajateltuna käytännön mahdottomuus.Toivottavasti tottuu myös parkkeerattuihin vaunuihin ajan kuluessa ;)
Arki on kiireistä,mikä on mukavaa!Ja kaikki päivät kuluvat vauhdilla!Illat meillä on haasteellisia kun noi leikki-ikäiset ja taapero eivät millään malttaisi nukahtaa ja sitten on pinna kireällä vanhemmilla.Omaa aikaa kun olisi niin kiva saada edes se hetki tv:n edessä!!
Tosin noi varhaisteinit saattaa pomppia myös ;)

Täällä vaivaa valtaisia vauvakuume ja en saa ajatuksia pois perheen täydentämisestä kahdeksannella :whistle: Katsotaan lähteekö toteutumaan(vielä ei ole yritystä,aikaisintaan kesän lopulla)

Olemme myös lähdössä lomamatkalle,hiihtolomaksi ja jo viikkoa ennen.Lennämme rapakon toispuolelle ja sen matkan lähestyminen hieman sterssaa pakkaamisin ym huolehtimisin!Mutta ihanaa katkaista talvi ja päästä lämpöön =) Ei tarvii vauvaakaan pakata pariin viikkoon toppaan!
Mutta nyt pidemmittä höpinöittä,voikaa kaikki hyvin ja vauvoille reipasta kasvutahtia.
Toivottelee babyseven ja lauma :wave:
 
Heips vaan tännekin pinoon :wave:

Hienoja kuulumisia täällä :) Pienet kasvaa ja kehittyy, hymyjäkin jakelevat.

Meidän pikkuinen on nyt reilun kuukauden ikäinen ja aivan täysin hormoninäppyjen peitossa :/ Ollut jo reilut pari viikkoa. Ihan samannäköinen oli edellinenkin vauveli tässä iässä. Onneksi eivät vaivaa pikkuista ja häviävät kyllä aikanaan.


Nevi ja pikkuinen näppylänaama 1kk

 
Heippa kaikki:D täälläkin vihdoin saatiin pikkumies maailmaan=) poika tuli 14.1. klo 3.59 3560kg 50cm. aloitettiin käynnistys ma 12.1 ja parin päivän käynnistelyn jälkeen ku alkoi säännöllisesti supistelee mutta en millään lähtenyt avautumaan ja alkoi pojan sydänäänet olee aivan liian vauhdikkaat niin lääkäri sanoi,jos ei ala kohta tapahtuu niin lähetään suoraan saliin puhkasee kalvot! (tämä noin klo 15.00) sitten oltiin käyrillä muutaman tunnin ja sama tilanne jatkuu... sitten lähdettiin saliin kerettiin olla siellä noin vartti ja vedet meni spontaanisti,sitä ennen alkoi jo voimakkaammat supistukset ja tietenkin voimistui kokoajan vesien menon jälkeen....noin pari tuntia siinä kärvisteltiin( jotain kipulääkkeitä siinä sain mut ei mitään hajua mitä kun olin niin sekaisin kaasusta ym:) )ja sama tilanne edfelleen 2cm auki,siin vaihees olin jo niin tuskissa et oli pakko laittaa epiduraali,auttoi ihanasti!!lepäsin pari tuntia sit alkoi taas tuntua supistukset,kätilö tuli tsekkaa tilanteen ja olin jo 5cm auki:) oli taas kovat tuskat,kaasua vetelin hulluna sit taas alkoi sydänäänet heiketä ja lääkäri paikalle,annettiin lisähappea kontillaan ja saatiin taas paremmat käyrät,tässä joku tunti meni yhteensä ja olikovat supparit päällä,sit vihdoin sain uuden satsin epiduraalia ja auttoi taas hienosti,tunnin päästä olin 10cm auki ja paine alhaalla oli KOVA! |O ei ollut mitään kipuja tääsä vaiheessa odoteltiin siinä et alkaa painaa "liikaa" ja sit tunnin päästä pyydettiin lääkäri imukupin kans paikalle,ponnistin muutaman kerran siinä ja lekuri kiskoi samaan aikaan,yhteensä ponnistusaikaa tuli vain 10min ja ei mitään tuntoa ollut alapäässä joten se oli koko homman helpoin osuus,en edes huomannut et leikattiin hieman välilihaa :LOL: oli kyl jännä homma ku en tuntenut mitään ku kaveri putkahti ulos;) miehen ilme oli näkemisen arvoinen kun lääkäri sanoi että pää on syntynyt :LOL: kaiken kaikkiaan hieno kokemus vaikka ei nuo parin päivän suppailut helppoa sairaalassa ollut.... :ashamed: päästiin kotiin jo viime pe mutta nyt vasta oli energiaa tulla tänne päivittää... niin raskausviikkoja kerkes sit tulla reippaat 42+4! |O johan oli sitkee kaveri!9pisteen poika kuitenki vaikka lillui vesissä niin kauan... ;) kätilökin ihmetteli miten sitä vettäkin oli niin paljon vielä.... et ei todellakaan näkynyt loppua raskaudelle ilman käynnistystä... :| nyt on hiukka paikat vielä kipeinä ja paljon tässä totuttelemista vielä syötöissä yms,mutta eiköhän se aurinko tännekkin vielä paista:D siinä nyt varmaan tärkeimmät oli. koitan etsiä teidät tuolta vauvautuneiden puolelta.nyt ollaan sit varmaan kaikki saatu ulos! =) kaikille hurjasti tsemppiä vauvojen kanssa!! :hug: :flower: :heart: (niin ja kestoksi merkittiin 13h)

Heleneh ja Eino 6vrk
 

Yhteistyössä