***JOULUTONTUT -08, tammikuussa 2009 !***

Nimra
Ihanaa, pääsen huomenna parturiin heti aamulla ja saan leikkauksen ja värin =) Moon NIIN ONNESSANI ja ihan ootan... Saakohan sitä edes nukuttua :eek: :eek: kun olen odottanut kuin kuuta nousevaa :p uusia vaatteita sain jo ukolle ja itselle ja isäntä jo parturissa kävikin - Niin, mun oma kommee ukko :heart: :p

Täytyy ottaa het uusia kuvia ja laittaa nettiin :whistle:

Oikein ihanaa viikonloppua kaikille, mä kyllä yritän parhaani mukaan käydä täällä, mutta kommentoiminen on tosiaan tuon "yksintouhuamisen" takia hiljaista ja TOIVON, että saan vielä siihenkin asiaan korjauksen :D

Olkaa kilttejä läheisillenne :wave: ja hellikää heitä :heart:

 
Mä kanssa haaveilen jo jumppaan pääsystä, varmaan joku 10kg vielä jäljellä ja kahdet farkut vaan mahtuu päälle.. :ashamed:
Meillä kanssa lapsiparkki tossa vieressä olevalla salilla, mutta ajattelin kanssa nyt alkuun miehelle jättää pikku sällin ja sitten jossain vaiheessa miettiä sitä lapsiparkkia mikäli menee miehen kanssa aikataulut ristiin.
Mä niin odotan sitä hyvää fiilistä joka tulee mielelle ja kropalle kun pääsee kunnolla piiskaamaan itseänsä, jo loppu raskausaikana miehelle rutisin että mä haluun juoksemaan vaikka siis en edes pidä juoksemisesta. =)

Punahattu ja Pikku ukkeli 4vk2pv :heart:
 
Heh. Olisipa täälläkin lapsiparkki nurkan takana. :kieh: Viikolla ku mies on duunissa on luksusta jos päivällä pääsee ees suihkuun. Ei oo nimittäin oven takana lasten hoitajia jonossa. :/
Muuten olisi hauskaa päästä baanallekkin, mutta odotan sitä ja sit joskus kun pääsee, niin sit pääsee. Tällä hetkellä mieluummin istun kotona tuon nyydin ja esikoisen (ja miehen kun on kotona) kanssa.
nasu itse tajusin et eri raskauksien & vauvojen kans voi tuo maidon tuotanto olla erilaista. Esikoisen kans meni hyvin: neiti imi nätisti ja oltiin tyytyväisiä. Tää olikin sit aivan erilainen tapaus. Kaikkein tärkeintä tosiaankin on et molemmat lapsi ja äiti voi hyvin meni miten meni.

NP ja Tirri 5vkoa+3pvää
 
Pikasee

Täällä ollaa edellee sairaana koko remmi, paitsi minä..

Pate vauvaki kuumeessa, oksentaa, ja yskii. Kauanko lie kärsii vielä odotella muutosta parempaan?? -Tiistaista asti lämpöä ja torstaista oksentanu. Suola-sokeriliuosta oon ruiskulla saanu menemään, vähintään puoli litraa per vrk. Mutta sitte on taas oksentanu..
Lienee a-virusta

Sattu silimään Nimra, virtsatietulehuksesta, mulla on ollu aina raskausaikana useita, alussa nimenomaan ja joka kerta synnytyksen jälkeen. Eli hyvinki voi olla vti. Niin tympiä kuin se onkin!

 
Hei kaikki

Ilmoittaudun pikaisesti tännekin, vaikka en varmaan ehdi enkä jaksa olla kovin aktiivinen kirjoittaja, pahoittelut jo etukäteen. Odotusajan pinoon ilmoittelin tytön syntymästä aikoinaan, mutta suurin osa oli silloin jo tänne siirtynyt, eikä varmaan paljon odottajien juttuja enää lueskellut, joten kerrottakoon syntymätiedot tännekin :)

Tyttömme syntyi sunnuntaina 4.1. illalla 17 tunnin synnytyksen jälkeen. Alakautta tuli, vaikka kolmeen eri otteeseen meinasi synnytys hyytyä ja näytti pahasti siltä, että leikkauspöytä jälleen kutsuu. Tsemppasin sitten ilman kivunlievityksiä, koska epiduraali himmensi supistuksia niin kovasti (ja ilokaasu kiellettiin koska se laski vauvan sydänääniä ). Tunnustan suoraan, että helkutan kipeä olin ja huusin kuin eläin koko synnytyksen. Meidän lapset ovat kyllä nyt tässä, synnytyssaliin mua ei saa enää ikinä eläissäni vaikka kirveellä uhattais.

Typy siis syntyi rv 41+5, strategiset mitat olivat 54 cm ja 4092 g.

Mulla myös synnytyksenjälkeinen masennus uusi, tai itse asiassa sehän ei koskaan esikoisen jälkeen ehtinyt täysin parantuakaan, kun tehtiin moka ja uusi lapsi niin pian perään. Aloitin lääkityksen heti sairaalasta kotiuduttuamme, mutta kestäähän se ennen kuin lääke alkaa antaa kunnolla vastetta. Lisäksi se tässä alussa vielä voimistaa noita ahdistus- ja jännitystiloja, joten jouduin niihin sitten vielä hakemaan lääkäriltä toista lääkettä, jonka kanssa ei saa imettää, joten alle 3 viikkoon jäi meillä tytön imetys :'( . Se kyllä satuttaa tosi paljon, vaikka eihän tälle nyt mitään voinut.

Tyttö kyllä jaksaa ihan hyvin, kasvaa korvikkeellakin ja tuntuu muutenkin olevan ihan elämäänsä tyytyväinen. Masuährää on etenkin iltaisin kun tankkailee kovasti, mutta muuten rauhallinen tapaus, ja nukkuukin onneksi paljon paremmin kuin isoveljensä samassa iässä. Tokihan tässä voi vielä tapahtua tulevan vuoden mittaan noille rytmeille vaikka mitä, mutta tosi hyvä että nyt on seesteinen tilanne kun on omassa itsessä sen verran tätä kasassa pitelemistä.

Palailen taas joskus!
Grynna, esikoispoika 1,5 v ja kuopustyttö 4 vkoa
 
Nimra
OmituinenOtus joo mä sairastin virtsatientulehdusta 10 kroonisena ja TOSI pahana enkä kaipaa sitä takaisin, missään muodossa |O |O |O |O Mä tosiaan toivon, että ei missään kokeissa olis tulos plussaa tuon asian suhteen, eipä tässä muuta ongelmaa olekaan :D joten sit olis kaikki kunnossa ellei ole tuota.

Grynna mukava juttu, että jaksoit tulla täällä käymään :wave: ja ihana oli kuulla sieltä teiltäkin kuulumisia ;) Harmi tuon imetyksen kanssa, mutta ei se ole tosiaan koko elämä eikä se mittaa äitiyttä hyvyydessä, ikävää se on, mutta ei loppu :hug:

Kamalasti voima sen synnytyksen jälkeisin masennuksen hoitoon :hug: :wave: Se on varmasti ilkeä ja vaikea sairaus ja toivon kovin jaksamista ja voimia. Toivotaan sinullekin pikaista paranemista, vaikka oma prosesssi se on siinäkin läpikäytävä.

Tule aina joskus kertomaan kuulumiset :wave:

Nyt nukkumaan, äiti on ihan väsy..... :ashamed:
 
Heissan!Ilmoittaudun minäkin vihdoin tänne palstalle. Pari kertaa olen käynyt lukemassa lyhyesti kuulumiset, mutten ole ehtinyt kirjoitella, kun tuo meidän pikku-neiti niin seurankipeä. Nyt en ehdi tullutta tekstiä kahlata läpi sitä tullut niin paljon, joten oman navan ympärille menee tämä kirjoitus :ashamed:
Meillä mies oli tammikuun lomalla ja autteli niin paljon kuin suinkin, silti tuntui ettei kerkiä yhtään mitään muuta kuin olla tissibaarissa baarimikkona ja vaihdella vaippoja ja vaatteita itselle ja vauvalle puklujen ja kakkojen jäljiltä..Mies kunniakkaasti pyöritti vaatteiden ja astioidenpesurumbaa ja heilui imurin kanssa. Silti joinain päivinä ei tahtonut päästä edes haistamaan ulkoillmaa. Vieraita käynyt paljon, mikä osaltaan kuormittanut(vaikka toisaalta on ihan piristävääkin). Tyttö syö ympäri vuorokauden 2h välein(rinnalla 20-30min kerrallaan), vaikka maitoa tulee hyvin. On tainnut periä isänsä suoran suolen, koska hyvinkin on sopusuhtainen ja vatsa toimii kunnolla 7-10krt/vrk:ssa.
No nyt tämän helmi- ja maaliskuun mies onkin sitten töissä tuolla toisella puolella Suomea ja joudun selviämään tästä kaikesta yksin. Hattua nostan kyllä pienen vauvan yksinhuoltajille!Tytöllä ollut viikon verran mahanpuruja eikä rauhoitu kuin sylissä. Sylissä nukkuukin, mutta heti siirrettäessä muualle herää huutamaan. Eilen en ehtinyt juuri syödä enkä edes käydä suihkussa :( Esikoinen on kyllä ollut ihan oman onnensa nojassa, mistä mulla tosi huono omatunto :'( On sitten paljon viettänyt aikaa pleikan ja tv:n äärellä, ei hyvä. Ruuatkin ovat nyt einestä eikä niin kauhean terveellistäkään, kun nopeasti pitää jotain saada.Mies tulee vapaille liki 2viikon päästä, saapi nähdä mahtuuko meillä ovesta sisään enää silloin, kun en ole ehtinyt siivota. Ja vaimo varmaan on tukka rasvasta pystyssä, kainalokarvat rehoittaen ja hielle ja pukluille haisten vastassa :LOL:
Mutta eiköhän tämä tästä rauhoitu jossain vaiheessa. Nyt on vaan höllättävä omia puhtaus-, ruoka- ym kriteereitä ja elettävä vauvan ehdoilla.
Liikkumaan tekisi kovasti mieli. Painoakin on vielä 6kg jäljellä, mutta ennen kaikkea sen liikunnan piristävän vaikutuksen takia olisi ihana päästä, vaikka hiihtämään tai jotain..No ukko-kullan vapaita odotellessa..
Oikein mukavaa viikon alkua kaikille!
 
Nimra
OmituinenOtus toivottavasto Pate-vauvalla on kaikki kunnossa ja on jo pirteämpi :wave: Kamalaa, kun pikkuinen sairastuu niin ikävästi :| Pikaista paranemista sinne kaikille :hug:

Minttu kiva kuulla teistäkin ;) ja tuo on varmasti niin monelle tuttua, että lapsi on seurankipeä :p Meillä jos ajatteleekin "jättävänsä" tytön omiin touhuihin mentäesssä niin viimeistään 5 minuutin päästä kuuluu huuto, kun huomaa touhuavansa yksin :D Sit ei muuta kun uudelleen leikkimään ja seurustelemaan ja joskus se auttaa, mutta ei aina... syöttäminen sit pitää ehkä pidempään hiljaisena :saint: Se on välillä niin sitä....kun ei tiedä mitä toinen haluaa... tissiä/pulloa vai tuttia...seuraa ? helistintä, sylittelyä... vaihtoehtojakin on MONTA ja ennen kuin ne on kaikki käynyt läpi niin... :/ Noh, joskus se helpottaa B)

Kiva, että teillä on ollut myös mies apuna ja se on kyllä tosi kiva juttu ja varmasti auttaa, mutta uskomatonta kyllä niin vaikka onkin "yksin" kotona niin kyllä sitä kuitenkin pystyy touhuamaan vaikka mitä ja pärjäähän ne yksinhuoltajatkin ja kaikki kunnia heille, kun selviytyvät, täälläkin heitä muutama oli, joten kovasti kunnioitan teidän jaksamista ja touhuja :wave:

Noh, jos vastassa on tuollainen mitä kerroit niin eihän siinä mukaan auta :D mutta uskon kyllä, että olet ihan siistinä ja hienona :saint: Kyllä se siitä ;)

Toivottavasti esikonkin kanssa ehditte olla mukavasti. Nyt en tiedä minkä ikäinen on, mutta onnistuisiko mikään touhu esikon kanssa samaan aikaan kuin esim. imetät ? vaikka piirrustaminen ? Leikkiminen nukeilla/autoilla (kun en muista/tiedä kumpi on ) ...kirjojen kuvien katselu ja samalla selittäisit siitä jotain ? Mä en tosiaan varmaan kauheen hyviä neuvoja anna, kun on itsellä vasta ensimmäinen :ashamed: Tuli vain mieleen muutamia asioita.

Täällä sitten ollaan ihan työn ja touhun takana... Mulla siis on tekemistä aivan kauheesti :eek: Eilinen meni siinä, kun pesin 4 koneellista pyykkiä, kun pesin kolmen sohvan pääliset ja asensin uudelleen paikalleen, nyt on sohvat ja nojatuolit puhtaita :p IHANAA! Sitten pesin vielä miehen työvaatteet ja tyttö itki tai oli siis seurankipeä koko päivä, joten vartti yksin oli jo AIVAN LIIKAA, joten työtä riitti :snotty: ja riittää edelleen..

Tänään pitää päättää sitten, että mitä tarjoillaan nimiäisissä ja menen kauppaan hakemaan ne tarvikkeet mitä leipomisiin ja muihin juttuihin tarvitaan :whistle: Siis huh huh sanon minä, kun koti pitää laittaa tip top (vähempihän EI riitä :headwall: ) ja itse leivon kaikki niin kyllä tuon tytön kanssa touhutessa tosiaan on koko ajan jotain työnalla, nyt tosin pikaisesti kirjoitan tämän, kun nukahti äsken =)

Uusi tukka on päässä ja ihan hyvä ja siisti tuli =) joskaan ei ihan sellainen, kun mietin mutta pidettävä kyllä :saint: Tyytyväinen olen kuitenkin! Nyt kun vielä päätän, että mitkä vaatteet menee nimiäisiin miehelle ja itselle niin sitten alkaa olla aikalailla valmista, kaikin puolin....kuhan ehdin leipoa kaiken..ja asunto on tip top LA klo 13 ja tyttö tyytyväisenä :heart:

Eipä tänne ihmeitä, huomenna aamulla on neuvolalääkäri ja jälkitarkastus..missähän mahtaa kuukautiset viipyä :eek: :eek: nooh....selvitellään sit huomenna. Saas nähdä onko neiti kasvanut...!

 
Alkuperäinen kirjoittaja OmituinenOtus:
Nyt on Pate-vauva tiputuksessa. A-virus; influenssa ja oksetauti. Ehkä taas liian kauan ooteltii mutta nyt on hoijossa.
Hui sentään, onneksi pieni nyt hoidossa - toivotaan pikaista paranemista, sinne teille muillekin!

Olen tänään ahkeraan mittaillut lämpöjä pojalta, kun tuntuu niin lämpöiseltä ja jotenkin ei ihan oma itsensä. Ei ole itkuinen mutta kuitenkin.

Lämpöä kainalosta 37,3 ja pepusta 37.7 - ei siis liene kuitenkaan kuumetta?

Ahkeraan nyt seurailen kuitenkin ja soitan heti lääkäriin jos kuume nousee - ikää kuitenkin vasta 5 viikkoa :/

Ulkoilut taidetaan nyt jättää väliin kuitenkin.
 
Heipparallaa taas on uusi viikko ja jopa kuukausi lähtenyt käyntiin!!

Äkkiä se aika sitten menee... meilläkin tyttö jo kuukauden vanha! Täytyypä alkuun hehkutella hyvinmenneitä öitä...toissayö 3x 3h unet ja sama melkein viime yönäkin, yks syöttö tais olla hieman lyhyemmällä välillä vaan.. :saint: ollaan annettu nyt kahtena iltana n. 40ml lisämaitoa ennen nukkumaanmenoa imetyksen jälkeen, ja mennyt hyvin...joten ei varmaan ihan heti luovuta tosta!! olo on levännyt, onnellinen ja upea kaikin puolin...päivät jaksaa imettää sitten miten paljon vaan...nyt tuntuu että neidillä ois tiheemmät syömiset just heti herättyään ja sitten illalla..päivisin nukkuu myös aikalailla sen 3h usein..
Toissa päivänä väläytti äiskälle jo ensimmäisen hymynkin!! :saint: :saint: mutta ei enää isille eikä oo tullut uudestaankaan.. nyt kovin ootellaan että koska niitä alkaa sadella... ;)
Täällä jekovitit ja relatipat käytössä ja niillä mennään toistaseks, kitinää ja itkua on, mutta ei voi tietää johtuuko noista vai onko vaan vauvan normia käytöstä, sitä kun ei kuitenkaan mitenkään älyttömästi ole ja sijoittuu just onneks päivä/ilta-aikaan.

Kukas se oli ystävänpäivänä lähdössä viihteelle? Täällä kans yksi!! :wave: mennään ystävän kanssa ja ollaan sitä jo suunniteltu viikon verran, kyllä ootan innolla!! Mies jää muksun kanssa pulloineen päivineen kotiin! Mietin vaan, että täytyykö baariin ottaa rintapumppu mukaan jos tulee liian tukala olo ja pumppailla siellä lavuaariin... kai se kassiin mahtuu, tosin vähän koomista, ja ehkä hivenen nolottaakin tuo...oikea äiti-ihminen viihteellä.. :eek: saa varmaan tuomitsevia katseita tai jopa kommentteja osakseen..no, itsepä tiedän että pieni irtiotto on hyväksi mulle, joten se on myös sitä vauvalle! Ja isi on ihan yhtä hyvä hoitaja kuin äippäkin :saint:

omituinen otus voi kurjuus... voimia teille!!! voi pikkuista... :'( paljon parantavaa energiaa ja halauksia teille kaikille!! :hug:

minttu tervetuloa!! :) meillä kans oli ja on vieläkin toisinaan toi 2h syöttöväli läpi vrk:n...nyt vähän pidentyny, 3h... mutta välillä 1h tai tiheemminkin!!
voi ikävä, kun miehes joutu kaus töihin nyt...tsemppiä tosiaan sinne yksinoloon!!! olin ite vaan yhen vlopun kun mies matkalla ja sekin tuntu aika raskaalta...ei tietoakaan että ois siivoomaan tms. kerennyt..
Ja hyvä kun suihkuun ehti..menin uhkarohkeesti ja eikös sillon neiti huutamaan..no sitteri kylppäriin ja äkkiä shampoo pois päästä ja eipä siinä kuivaamaankaan joutanut itteään ;)
Minkä ikäinen esikoisesi on?
Nauratti paljon toi kommenttis vaimo vastassa-look, kun mies kotiutuu aikanaan... tuntuu että mulla toi look on vähän väliä päällä.. :saint:

grynna :hug: selviät kyllä. :hug: voimia!!

mulla painoa vielä n. 7kg jäljellä ja muutenkin, punahatun tavoin ootan liikkumaan pääsyä, ihan sen virkistävän vaikutuksen vuoksi!! jännä, miten tosiaan oikeasti se on tärkeempää kuin näiden kilojen karsiminen, joka sekin tietty ois mukavaa, muttei pääasia. Luin muuten jostain että vasta imetyksen lopettamisen yhteydessä ois hyvä olla lähtöpainossa...joten jos meinaa kesäänkin asti imettää, niin aikaahan tässä on ... ;) ja toiset vuoden! no, kylä lähtee :LOL:

ihanaa kun noi kaks nukkuu tuolla ja äiskällä aikaa heilua koneella...melko harvinaista...mies menee yövuoroon niin saapi nukkua pitkään ja neitikin tuntuu isin vieressä viihtyvän. Silti on aina vähän sellanen fiilis että "äkkiä nyt, ennen ku herää"..ei silleen kerkee ajattelee tai lorvaileen, että missäs surffailis, vaan käy vaan ne sivut, kuten tämä ja oma sähköposti kattomassa, ei enää aika googlettaa kaikkea mieleenjuolahtavaa, vaan vaan nää "tärkeimmät"...mutta sehän on hyvä. Muutos on tapahtunut, ei oo enää "luppoaikaa" mielin määrin..
Kysymys :attn: juotteko gefilus tms. mehuja?? olen alkanut juomaan terkan neuvosta... hyviähän ne on, kalliita tosin..

Jaa-a josko sitäkävis vielä meilit lukemassa..joten mukavaa viikonalkua kaikille!!

Kathe ja tyttönen ( joka kerta näköjään eri nimellä ) kuukausi ja päivä
 
katherine, oliko sillä terkalla mikä taka-ajatus noissa gefilus-mehuissa? Tai siis ajatteliko sun vai vauvan (maidon kautta) terveyttä?

Mä kans hankin itselle eilen monivitamiinit joissa lisänä muitakin hivenaineita + vielä maitohappobakteereja. Ei tule läheskään aina syötyä monipuolisesti, ja mietin et mahtaisko nuo maitohappobakteerit olla suotuisia vaavillekin maidon kautta?

Ainiin, vihdoin ristiäiset varattu. 7.3. vasta, saatiin srk-koti eli ei tarvi kotiin ahtautua.

Nyt vielä pitäis lyödä nimi lukkoon, aika vahva päätös jo :whistle:
 
Pääsin minäkin vihdoinkin taas kirjoittelemaan,kun sain pojan ulos nukkumaan.
Omituinen otus: pienellä pikaista paranemista :hug:

Täällä kans poika nukkunut monta yötä hyvin.Nukkuu yleensä semmosen 3-4 h pätkän alkuyöstä ja sit herää syömään.Touhuaa ja käy nukkumaan uudestaan.Ihanaa et äitikin saa nukkua...Meillä kans melko huomion kipeä vauva,silloin kun oon yksin kotona.Kaipaa kovasti huomiota.
Keskiviikkona neuvola lääkäri ja sit seuraavalla viikolla jälkitarkastus.
 
B-7
Omituinen otus!Hyvä että Pate-vauva nyt hoidossa!!Voimia ja pikaista tervehtymistä teille :heart: :hug:

Itse menen turhankin nopeaan lapsen kanssa näytille,jos sairastavat!Jotenkin lasten kanssa ajattelen että parempi katsoa kuin katua....

Gefilusmehuja en oo juonut mutta purkista popsin gefilus kapseleita!
Pysyy oma vatsa kunnossa ja vauvakin saa oman osansa tissimaidon kautta!
Vauvallekin kyllä annan ihan suun kautta.Lypsän tilkan maitoa,sekoitan kapselin sisällön siihen ja annan vauvalle!Eipä ole masu vaivannut!

Meillä matka lähenee ja pakkausstressi lisääntyy...

Babyseven ja lapsoset joista nuorin huomenna jo 2kk :eek: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja OmituinenOtus:
Nyt on Pate-vauva tiputuksessa. A-virus; influenssa ja oksetauti. Ehkä taas liian kauan ooteltii mutta nyt on hoijossa.
Voi toivottavasti pikkuinen voi jo paremmin. Meillä kanssa pientä nuhaa, mutta ei onneksi mitään noin vakavaa.

Täällä on ollut puhetta yksinhuoltajista ja täytyy sanoa nyt reilun viiden viikon kokemuksen perusteella, että ei se niin kamalaa ja vaivalloista ole, kuin luulin. Olemme pärjänneet todella hyvin, olen saanut nukkua tarpeeksi ja jopa ehtinyt siivotakin ristiäisiä varten =)
Tosin eipä ole tarvinnut miettiä meneekö jumppaan tai viihteelle, se tässä on huono puoli, että ei ole sitä toista osapuolta, joka jäisi vauvan kanssa kotiin. Hoitajia kyllä lähipiiristä löytyy, mutta vielä en halua antaa pikku-neitiä kenellekkään.
Meillä yöt meni 2 tunnin syöttötahdilla, kunnes eilen yöllä sitten aloitin vaunuissa heijaamisen, ja neiti nukkui 4 tunnin jaksot. Lainasin kirjastosta Anna Wahlgrenin Lapsikirjan, siinä neuvottiin tuo heijaaminen vaunuissa. Ajattelin kokeilla nyt viikon verran, jos neiti tottuisi siihen 4 tunnin yöuneen. Jos ei, niin sitten jatketaan 2 tunnin tankkauksella.
Aivan upea ilma, ollaan oltu pitkillä vaunulenkeillä ja parvekkeella sitten jatkettu unia.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille äideille ja pikku kullannupuille!

Tiina Ja Nipsu kohta 6 vkoa
 
tintta Meilläkin nukutaan vaunussa, sänkyyn on turha yrittääkään, vaikka on kirjoja päätyä kohottamassa ja "pesä" rakennettu tiiviiksi. Vaunussa nukkuu levollisesti ja yöllä juuri neljän tunnin pätkiä. Jos alkaa yöllä väännelehtii, niin heijaan vähän aikaa ja taas nukutaan :D Oon kyllä miettinyt, onko järkevää nukuttaa vaunussa..mutta..kunhan edes jossain nukkuu! Ehkä se oma sänkykin jossain vaiheessa sieltä löytyy??!!
 
Vaunuissa nukkumiseen yöllä; meillä tuo keskimmäinen nukkui vastasyntyneenä myös vaunuissa sisällä - ja alkoi tosiaan 2kk iässä nukkumaan yönsä kokonaan välillä heräilemättä. Ehkä muutamina ekoina yönä heijailin, mutta lopulta ei tarvinnut enää heilutellakaan.

Nyt ei ole samaa vaihtoehtoa, mutta tämä kuopus nyt vaikuttaa muutenkin eri persoonalta niin hänen kanssaan toimii nykyinen systeemi ihan hyvin. Pieni nukkuu siis yönsä pinniksessä, syötöille nostan syliin tai viereen ja röyhkyn jälkeen takaisin omaan petiinsä.

Jännä muuten kun niin paljon puhutaan kuinka helppoa ottaa vauva viereen kun voi imetyksien ajan vain nukkua itsekin ja jättää vaavin vierelle. Mä en nimittäin tämän pienen kanssa ole moiseen päässyt, tää on pakko nostaa joka syötön jälkeen kuitenkin hetkeksi olalle - vaikka torkahtaisikin pitkälleen niin kohtapian alkaa ähistä kun masussa kiertää. Samantien siis mieluusti laitan takaisin petiinsä sitten kun röyhtäys on tullut tai pieni muuten rauhoittunut.

Ei ole tänä koko aikana vierelle nukahtanut kuin pari kertaa ihan alta viikon ikäisenä ja kerran nyt myöhemmin reiluksi tunniksi.

En nykyään itsekään kunnolla nukahda syötön aikana, joskus ehkä hetkeksi torkun. Mieluummin kuitenkin maaten syötän, kun joskus istuessa syöttäessä alan väkisinkin pilkkimään :whistle:

Suht hyvin meillä nykyään kelpaa sänkykin nukkumapaikaksi, yöllä ainoastaan syö ja välillä masuvaivat vaativat hetken sylittelyä. Päivällä ei kauhean pitkiä pätkiä yhtäjaksoisesti nuku ja aika mahdoton ennalta arvata kuinka pitkään milläkin kerralla nukkuu - pääosin jotain 10min - 1h väliltä. Varmaan parvekkeella nukkuisi paremmin, mutta nyt vain yhdet vaunut ja ne on pidettävä tuolla alhaalla (asutaan kerrostalossa) jotta ulkoilut onnistuu.

Ulkoillessa jaksaa kyllä olla sen parikin tuntia hyvinkin, joko sikeästi nukkuen tai välillä heräillen.
 
Moikka! :wave:

En älynny kattoo, että onko helmikuun pinoa jo olemassa.. kirjotan nyt tähän, kuten muutkin.

Meillä ei kummosta. Neiti on edelleen täydellinen ja helppo. babysevenin kanssa samoilla linjoilla jatkettiin eli korvatulehushan sieltä löytyi (aika paha ja märkäinen) ja 7 viikon iässä siis sai ekan kuurin.. huomenna ois viimeinen kuuripäivä. Neiti vaan ei sit suostunut edes siitä kivusta kiukuttelemaan eikä huutamaan!!! Iloisena, pirteenä ja leveitä smaileja väläyttelevänä oli neuvolassakin viime viikolla, vaikka oli kipeenä!!!

Ja yöt... voi taivas!!! Tää neiti tankkaa illalla useesti ja sammuu n.23.00 ja vetää sikeitä 06.30 asti!!! Neiti sammuu siihen, kun sammutan kammarista valot ja rupeen itekkin unille. Voin siis oikeesti sanoo, että on sitten ihan törkeen helppo vauva.

Lueskelin teidän juttuja ja huomasin, että ongelmia on ja muistuu niin pirun hyvin mieleen kaikki meidän aiemmat vauva-ajat.. ihan sitä samaa oli meilläkin. Nyt vaan on ihan ihmeen yksinkertaista kaikki.

Kiitokset myös teille tsempityksistä ja ajatuksista!!! Ukko on tosiaan nyt hieman muuttunut.. yrittää ihan tosissaan. Pahaa tekee kattoo sitä.. Mutta eihän se multakaan se rakkaus mihinkään katoa, mutta turhautuminen ja kyllästyminen vie vaan halut yrittää mitään. Ja jotenkin minä vaan PELKÄÄN sitä, että jos taas annan periksi niin parin kuukauden päästä kaikki on taas ihan sitä samaa kökköö kuin ennenkin.. Mutta tekee oikeesti aika pahaa kattoo, kun toinen ihan tosissaan yrittää... Nooh.. eiköhän tää tästä taas selviä..

Neuvolassa tosiaan käytiin viimeviikon torstaina ja se oli sit lääkärineuvola.

Paino 4410g (tasan 1kg syntymäpainosta ylöspäin)
Pituus 53,9cm
Pipo 37,5cm

Ihonpuhti/hormooninäpyt hieman rumentaa naamaa, mutta onneksi ne ei ole tällä kertaa tulehtunut.

Tiiättekö.. mä en enää muista, mitä piti kirjottaa.. taas meni muisti.. :eek: No joo.. imetys sujuu edelleen ihan täysin ja sitä ihmettelin neuvolassakin, että miten se nyt näin.. Kun aiemmat on aina menny täysin päin pyllyä.. Hyvilläni tietysti olen ja on ne neuvolassakin.

Jees.. mut nyt heräs neiti syömään, joten palataan. Jotenkin minä oon muuttunut ihan oudoksi.. en oikein itekkään tunne itteeni.. Onko teillä sellasta?

Härkis ja komppania
 
Kiitos vaan tsemppauksesta! -Ehkä se kevät ja kesä joskus koittaa ja nämä kulukutauti-ketaleet jää hetkeksi?? =)

Puolilta päivin oli Patelta otettu tippa pois, mutta jouduttii iltaa kohti laittaa takas, ja sinne jäis siis vielä. Aika itkunen reppana oli. Tämäki päivä menny oikee lennosa, aamusta kävin tuota Pikkuakkaa, puolitoista vee, näyttään lekurille ja toisesa korvasa tulehus :(
Sai kuurin ja toivottavasti ees hetkeksi tokenee ku meinannu uusia jatkuvasti.

 
Moikka pitkästä aikaa...

Omituinen Otus: Paranemisia teidän koko perheelle ja toivottavasti pikkuinen pääsee lähipäivinä kotiin, on rankkaa kun oma lapsi on sairaalassa (kokemusta on paljonkin).

Meidän pojalla on kanssa kasvot ja kaula ja ylävartalossakin hormooninäppyjä paljon.
Posket on menneet ihan karheiksi niistä.
Toinen silmä rähmii vähän lähinnä aamuisin ja en uskois et on tulehdus vaan epäilen et kyynelkanava ahdas kuten meidän esikoisellakin oli ja 1-v sitten sondeerattiin sairaalassa.
No se selviää keskiviikkona kun pojulla on eka lääkärineuvola.

Poika on ollut rinnalla noin tunnin välein kunnes nyt viimeiset pari päivää alkanut nukkumaan jopa paria tuntia välillä kerralla. Päivisin tuntuu et syö enemmän ja öistä riippuen heräilee 1-3 tunnin välein. Meillä hänen sänky on meidän sängyssä kiinni. Nukkuu alkuyön yleensä siinä ja sitten mun vieressä. Usein nukahdan melkein heti kun rinnan hälle suuhun olen laittanut ja hänkin kun on syönyt. Yritän viritelle peiton hänelle reunoiksi ettei kierähdä kummallekaan puolelle vaan pysyisi kyljellään.

Kivat blogi-sivut muuten Tintalla! Ja ihania kakkuja oli. Alkoi heti tekeen mieli piimäkakkua:)

Ostin kantoliinan muuten ja nyt olen muutaman päivän käyttänyt sitä. Mulla kesti vaan kunnes opin sitomaan sen ja nytkin osaan vain yhden sidonnan mutta se on tukeva sellainen. Poika tykkää olla siinä ja lauantainakin nukkui siinä parisen tuntia.
Mulla on sellainen liina jossa on edessä sellainen iso tasku jonka voi nostaa ylös niin se tukee pienemmän vauvan päätä just esim. nukkuessa.

Poikaa on laitettu myös välillä sitteriin jossa viihtyy ehkä sellaiset 15 min. ja sitten haluaa syliin tai hermostuu.

Me ei olla ulkoiltu päivittäin vaikka olishan se ehkä hyvä. Täytyy ottaa niskasta kiinni ja heti huomenna aamupäivällä tehdä pieni vaunukävely lähipuistoon ja samalla 2-v tyttömmekin saa raitista ilmaa.
Mulla menee usein noin aamut ja aamupäivät lasten kanssa ja kotia hoitaen sekä lounasta valmistaessa. Mulle on tärkeää se et koti on siisti ja ruoat itsetehtyjä ja maukkaita.
Tänään on sit tehty parin päivän ruoat, leivottu leivät ja imuroitukin niin huomenna vois päästää itsensä helpommalla sitten ja viedä vaikka lapset ulos.

Gefilusmehuista: Itse join muutaman viikon nyt ei ole jäljellä mutta tykkään siitä 5 hedelmää mausta jossa ei sokeria. Onhan ne kalliita joten ei aina kaupassa viitsi ostaa.
Meidän 2-v tytölle syötän Bioteekin probioottibaby-jauhetta päivittäin 1/2-1 pussia.
Lääkäri suositteli aloittamaan sen myös vauvalle.
Ehkä pitäisi itsekin aloittaa joku tai just juoda/syödä gefiluksia tai muita vastaavia.
Mulla jäi raskausajasta noita LadyVita Plus vitamiineja ja niitä otan päivittäin aina kun muistan 1-2 kpl (suositus 3 kpl) mutten muista aina.
Maitoa en juo joten pitäisi vähintään kalkkia syödä tai noita vitamiineja. Joskus myös syöminen itsellä jää huonommalle puolelle joten kandeis ottaa noita...

Minäkin haaveilen sit joskus kuntosalille menosta. Olisi ihana hikoilla oikein kunnolla ja tuleehan siitä niin mahtava olo jälkeenpäin.
Ja kiinteyttämistä kropassa on vaikkei kiloja ole kun 3-5 kg pudotettavana mutta nehän lähtee imetyksen kanssa.

Ihanaa Nimra kun kampaajalle pääsit. Oli varmasti rentouttavaa istua siellä hemmoteltavana.

Nyt kello on paljon nukkumaanmenoaika...

Voikaapa hyvin kaikki.

T: Sartsa32 ja poika 5 viikkoa ja 2 päivää.

:flower:
 

Yhteistyössä