**JOULUVAUVAT 2007** Tammikuussa

Alkuperäinen kirjoittaja Tracy75:
- kotiäitiys sopii mulle, tää on ihanaa :heart:
Yhdyn tuohon =) . Vielä kun valtio ymmärtäisi tukea tätä tärkeää työtä mammaloman jälkeen hieman ruhtinaallisemmin kuin 294?/kk, niin mikäs kiire sillä töihin paluulla olisi. Mutta kun pieni materialisti taitaa minussakin asustaa ja kovin mielelläni en miehen täyselätettäväksi heittäytyisi, niin täytyy nyt sitten vaan nauttia tästä vuodesta täysin rinnoin :heart: =) .
 
Ulpu: Mä syötän tyttöä vain toisesta rinnasta, siitä tulee niin täyteen ettei edes tyhjäksi sitä syö. Iltaisin kun tankkailee, syötän kahdesti peräkkäin samasta rinnasta ja pumppaan toisesta ettei tuu kivikovaksi. Ja ruokailuhetket nykyään kestää 5-10 min oli sitten yö tai päivä. Ja unta tuolla syömisellä riittää 4-6h, ja lisäksi ollaan vielä hereilläkin... :)

suzyco: Onnea tytölle nimestä, kaunis nimi. :flower:

apa: meillä ristiäisiin on kutsuttu 20 aikuista ja sankari mukaanlukien on lapsia 5. Ikähaarukka sitten on vajaa 2kk-4,5v. :) Meillä kans muutaman viikon ikäisestä tyttö hymyillyt, ja siskolleen muutaman kerran hörähätnyt ääneenkin. :D

minky: meillä käytössä devitol tipat eikä niistä ole tullut kuin komeita irvistyksiä. :D Maku ei mitä ilmeisemmin miellytä... :whistle:

kiiuska: jos en ihan väärin muista, niin vauvalla ripulikakka on sellanen joka imeytyy vaippaan eikä pinnalle jää ryynejä. Korjatkaa jos oon väärässä.

mafiamamma tervetuloa vihdoin tänne. :wave:

Täällä ollaan koko porukka nuhassa... :( Neuvolaan tänään soittelin ja neuvoi et jos ei imettäessä tuu maitoa nenästä niin tiputtaa pari tippaa maitoa sieraimeen, se kuulemma on niin rasvaista et auttaa pitämään röörit auki. :D Eipä tyttöä tunnu haittaavan turina, nukkuu ehkä jopa paremmin kuin ennen, tosin turina häiritsee mun unta... :whistle: Viimeyönä söi kerran, ja tuttia piti suuhun välillä antaa, hyvä niin. Jospa sitten mullakin unet pitenis kun nuhasta päästään.. (toiveajattelua... ;))

Soitin tänään äidinmaitokeskukseen ja torstaina ajattelin mennä siellä käymään, täyttämään paperit ja hakemaan ekat tarvikkeet, ja kokeilla sitä luovuttamista... Saas sitten nähdä miten homma lähtee käyntiin... :)

Mutta nyt nukkumaan, jospa sais tuon pienemmänkin neidin nukkumaan (on kyllä silmät kirkkaina, et tuskin vielä onnistuu...), kannattaa ainakin koittaa. :D

P.S. Kävin tänään vaa'alla, ja viimeisestä neuvolakäynnistä on nyt -21kg. :eek: (Suurempia yrittämättä... :ashamed: ). Tosin matkaa on vielä, jos toisen samanmoisen vaikka sais vielä niin hyvä ois... ;) Mut antaa tuo taas voimaa jatkaa eteenpäin, ja nyt kun on joulut sun muut takana niin ei oo niin tarjolla kaikkea makeaa ja epäterveellistä... :)
 
Onnea Mafiamamma ja kiva kun tulit sinäkin tänne puolen. :heart:

Minky meillä käytössä Jekovit tipat ja aloitettiin. Eka yksi tippa, kaksi tippaa kaksi päivää, kolme tippaa kolme päivää jne..Maha kipuja on siitä huolimatta ja viikko oltiin jo ilma tippojakin ja mahakivut jatkuu. Tosin nyt lievempänä kun vyöhyketarapia tuottaa tulosta :D

Täällä kanssa yksi suihkutissin kantaja. Toisinaan suihkuaa viidellä suihkulla toisen suuhun ja suihku vaan yltyy jos poika hermostuu tissillä. Pari imasua ottaa ja päästää irti. Jalat ja kädet vispaa. Siks osalta annankin pullosta, mutta myös imetän. Yöllä syönti on helpompaa, poika syö ja menee nukkumaan. Kop kop, toistaiseksi näin asiat :whistle:

Tänään käytiin kolmannen kerran vyöhyketerapiassa. Poika tekas kunnon kakat. Hyvä et vaippa riitti ja loppu päivän ja illan piereskeli kuivia pieruja. Mennään jos yöhuutamiset jatkuu..

Muuten joko olette siirtynyt isompiin vaippoihin? Ajattelin kohtapuolin kokeilla, vaikka ostinkin tänään vielä paketin new born vaippoja.

Hoitovapaalle jään varmaan vain pariksi kuukaudeksi. Tai eihän sitä tiedä. Pojalla täytyy vain silloin olla 24h hoitaja kun mulla 24h päivystystyö ja
isänsäkin saattaa olla töissä. Mutta ollaan mietitty jos isä jäis hoitovapaalle edes vuodeksi..

Onnea Tuistsu hääpäivän johdosta :flower:

Tänään muuten tapahtui taas se ihme!! Poika nukahti sänkyynsä yksikseen. Eka nukahti syliin ja siirsin pinnikseen, kunnes heräsi melko pian. No mä löin tutin suuhun joka tippu vähän väliä. Poika alko ähkäämään ja käsiä heiluttamaan. Lopulta tuin tutin pienellä lehmäpehmolelulla. Poika lussutti tuttia noin 10 min ja nukahti. Koko sessio kesti noin puoli tuntia, mutta eipäs tarvinut ½tunnin syli nukutusta. Meillä kun nukahtaa vain syliin tai rinnan päälle, josta siirretään omaan sänkyyn nukkumaan. Enää ei tykkä vieressä nukkua, kuin yhteen väliin siitä siirsi vain omaan sänkyyn..

Jepulis. Hyvää ja rauhallista ja unen täyteistä yötä kaikille..

Rillukka edelleen.. |O
 
Mä voisin jakaa tänne kokemuksen meidän vauvan eilisestä kakasta.
Kaveri narisi ja kiekui eilisen illan vatsanväänteitä eikä missään asennossa ollut hyvä, kannettiin sitä koko ilta mitä mukavimmissa asennoissa.. Eikä mitään helpotusta.
Mies sitten keksi että hieroo tyttärensä jalkapohjia, kun eikös siellä sijaitse näitä vyöhyketerapeuttienkin käsittelemiä pisteitä.
Meni muutama kymmenminuutti kun tyttö pisti isän sylissä sellaaset
kakat housuun! Liekö sattumaa, mutta en liiottele yhtään mutta
sitä kakkaa tuli bodyn niskasta asti ulos. Tyttärellä oli niskatukkakin ihan kakassa. Ja meillä oli hauskaa, ikuistettiin vaipanvaihto kameralle.
Tämän jälkeen ei tarvittu kun hiukan korvikemaitoa(100ml!) oman maidon lisäksi... Ja yö menikin ilman rimpuilua, äiti ja tytär nukkuivat suloisesti aamu viiteen asti, ennen kun tuli nälkä.

Siinäpä muuten mainio vinkki Tuitsullekin, sun teksti jossa kuvailit teidän öitä oli kun mun näppiksellä kirjoitettu.
Mäkin tarjoon koko ajan tissiä yöllä, joka kohinään, en usko kuitenkaan että se huono on..
Esikoisen kanssa se vasta hankalaa olikin, mä en imettänyt silloin kun viis viikkoa ja öisin joutui sitten rumbaamaan tuttipullon kanssa.
Siinä ei kyllä nukkunut kumpikaan.. Kyllä toi tissittely on parempi.

Kaveri-vauva tapaamisesta. :)
Tuitsu, suzyco, tracy, schätzen, liinuli.. Vielä muita??
Helsinki ja maaliskuu, olisko se siinä?! Liinuli tosin mainitsi että olisi Helmikuussa tulossa..
Olisko jompi kumpi 2.3 lauantai tai 16.3?
Onko kellään hyviä ideoita missä..?
Viimeksi oltiin Kampissa, siellä ei ainakaan pervot pääse yllättämään
sen verran on turvakameroita :D
 
Pervot? :LOL: :LOL:
Mitkä ihmeen pervot? Mä luulen että mä ainakin oon sen verran tuhdissa kunnossa että mua ees pervot kattele. :D tai pitää olla tosi pervo sitte. :LOL:
Mulle passaa periaatteessa kumpi vaan päivä.
Kävin muuten lukemassa kanssa sen sektio/alatie keskustelun ja on kyllä uskomatonta että jotkut semmosta p-askaa viittii kirjoittaa. Ja mäkin LUUSERI oon antanut kiskoa vauvvani imukupilla, enkä ite ees "ponnistanu".

Meilläkin meni yö paremmin, jopa pari kolmen ja puolen tunnin jaksoa ja vain yksi kaksi tuntinen. Kakkaa taas ähelsi ja murisi, mut kunhan ei huuda. On vaan "huono omatunto" kun toinen äheltää ja ite lojuu vaan vieressä korvatulppinensa.
 
16.3. sopis mulle paremmin, kun sit ne rahat on tilillä :D ...

Pinnasängyssä nukuttajille kysymys :attn: : Oletteko nukuttaneet alusta asti pinnasängyssä? Oletteko rajanneet sänkyä jotenkin pienemmäksi? Miten?
Me siirrettiin neiti eilen ä-pakkauksen kopasta pinnikseen, kun kopassa aina otti pää kiinni laitaan - neiti kasvaa siis kovaa vauhtia :heart: . Ilmeisesti ei sitten oikein osannut suhtautua pinnikseen, vaan luuli, että on päivä ja tuijotteli 03 asti ja jutteli omiansa :) . Minä olin ihan väsynyt ja silmät vaan pyöri päässä ja sitten iski morkkis, että oon huono äiti kun en saa 5 vk ikäistä vauvaani unten maille :snotty: . Oli toki hienoa, ettei itkenyt pää punaisena, tuijotteli vaan ja ähisi - mutta yöllä valveilla pysyminen ottaa välillä mulle koville :snotty: .

*muoks* ja kysymys vielä niille, jotka tukee tutin jollain pehmolelulla tms. Taisi olla ainakin Tuitsu) Pitäisi varmaan itsekin kokeilla, mutta mua pelottaa, että neiti ei pysty sitten puklaamaan / aivastamaan tms. jos tarve vaatii. Muutaman kerran kun ei ole tuttia huolinut vaikka kuinka tarjoan, onkin sitten ollut juuri pulauttamassa tai aivastamassa, minkä jälkeen tutti onkin kelvannut... Eli kysymys kuuluu, eikö teitä se huolestuta ollenkaan? Olenko jotenkin ylineuroottinen |O :headwall: ?
 
Olet. :D

Toi rätti/pehmolelu on vaan silleen pikkasen tukemassa ettei valu vekka tutti. Tarkotus ei oo sillen juntata turpaan kiinni vaan estää tipahtaminen. Ei meilläkään se pysy jos akka haluaa sylkästä tutin pois, toisaalta kun haluaa eroon siitä ei myöskään itke sen perään. :D
itteäni enemmän pelottaa että menee nenän eteen ja sitä sitten kyttäilen...
 
Porsche: Mulle sopis kumpivaan noista päivistä ja vaikka aikasemminkin! :) Meillä asuu miehen veli ja Alisan kummitäti hesassa joten hoituu sitten vierailutkin siinä samassa. :) Tapaamispaikasta en osaa sanoo kun en nyt kovin paljoo helsinkiä tunne et en tie mitkä on hyviä ja mitkä huonoja paikkoja, et joku muu ehdottakoon paikkaa...Se Kamppikin ois varmaan ihan hyvä.

 
Heippa!! :) Mä oon kanssa tässä lähellä, asutaan Pitäjänmäessä, lähellä kehää. :) Nauratti oikeen kun luin sun tekstejä taas... Meijän tyttö on 3vrk vanhempi, Ella myös ja käytös on ihan samaa kun teillä. :LOL: Siis ymmärrän TÄYSIN miltä tuntuu kun neiti viihtyy tissillä öisin silleen tunnin tai puolentoista välein. :| Me saatiin tänään neuvolassa noottia painosta... Neiti kun painaa jo 5670g, eli on aika jööti. :ashamed: Pelkkää tissiä on saanu, ehkä mä kanssa tarjoon sitä liian herkästi.
Ja semmonen kysymys että mikä avuksi kun pienellä on masu kova ja kakkaaminen on ähinää ja kitinää ?? :ashamed: Ja anteeksi, kaikkea en lukenut (on varmaan jo tostakin keskusteltu), vasta tajusin tulla etsimään tätä palstaa taas.... :ashamed:

Elmeri ja Ella 5vk 4vrk
 
Elmeri, meilläkin ähistään kakkaa, kovalla ei taida olla mutta kakkaaminen kestää. Disflatyliä ja relaa syödään ja pikkuisen on auttanut kun säännöllisesti käyttää. Ja kuulemma puolilusikallista vettä ruuan jälkeen? Mutta en oo kokeillu vielä. kerro mullekkin jos jonkun kepuli konstin löydät, meillä kun kakan ähkääminen ajoittuu kuuden jälkeen ja sitä on pirun rasittava kuunnella vaikka Ella ei herääkkään.
Mitäs jos joskus koitettaisiin vaikka tavata, tule sinäkin ihmeessä helsingin äiteiden tapaamiseen?
 
helou..

Täällä alkaa arki tasaantumaan pikkuhiljaa.. Viime yönä ei kyllä nukuttu, mutta ei itkettykään. Pikkumies olisi vain halunnut kovasti seuraa yöelämään |O .

Schätzchen: Meillä alusta nukkunut pinniksessä. Reunoilla on pinnasängynsuoja. Tosin sinne hyvin harvoin nukahtaa itsekseen. Tässä olen pikkuhiljaa alkanut opettaa tutilla nukutusta. Tosin tutti täytyy tukea just pehmolelulla. Pojalla pieni lehmäpehmis, jonka takapuoli sopivasti tukee tuttia ettei pääse tipahtamaan :LOL: .. Mobilea en ole vielä virittänyt..
Tosin aika usein syliin nukahtaa ja siitä sänkyyn siirretään. Alussa käytössä oli tissitainnutus :eek: .

Porsche: Hyvin on miehesi hieronut tyttöä kun eilisessä vyöhyketerapiassa poika paskoi vaipan täyteen kun sitä hierottiin jalkapohjista. Sen jälkeen ollaankin kakkaa taas odoteltu.

Imeekö muilla vauvat peukaloa? Tämä kaveri saattaa lupsuttaa omaa peukkuaan, eikä sille tutti kelpaa vaikka kuinka tarjoaisi :eek: .

Kaveri heräs vaunuissa.

Rillukka ja pikkumies 5 viikkoa ja 1 päivä

 
Monia muitakin on jotka eivät anna kovin usein kuulua itsestään ja minua "jää vaivaamaan" :)

Nyt ihana tyttäreni on hoksannut, että päivällä valvotaan ja ylösnousu meillä tapahtuu kello kahdeksalta. Lasta ei meinaa saada nyt päivällä nukkumaan, mutta onneksi on kantoliina. Uni tuli aivan saman tien kun sain hänet aseteltua liinaan.

Aivan murskaavaa tämä rakkauden tunne lastansa kohtaan! :heart:
 
Huoh.. mukava kuulla että joillakin on alkanut mennä paremmin. Meillä nukutaan tosi huonosti. Tässä meni pari päivää niin että neiti nukku ensin päivällä parin tunnin unet, sitten illan ja alkuyön porskutti sellaisilla 5-15min torkuilla kunnes vihdoin nukkui jonkun 3-4 tuntia seuraavana yönä. Päivällä ei kunnon päikkäreitä ollenkaan ja taas illalla pisimmillään ehkä 1/2 tuntia. Lisäksi nuo illat menee niin että neiti vaan alkaa kitistä ja siitä se sitten yltyy huudoksi. Ja kuulostaa sellaiselta harmitushuudolta enemmän kuin siltä että kävis kipeetä tai pierettäis... Huutaa vaan suoraa huutoa, välillä rauhottuu ja sitte jatkaa taas. Ja näyttää väsyneeltä mutta ei nuku. Ei edes nukahda tissille enää samalla tavalla vaan havahtuu melko pian syömisen jälkeen ja taas huudetaan. Päivällä nukkuu hyvin mutta yöllä turha toivo. Eilen nukahti ehkä n. 1/2 tunniksi sänkyyn melkoisen hyssyttelyn ja tutittelun ja huudon jälkeen. Sitten jatkoi huutamista ja silloin tarjosin pullosta maitoa kun ajattelin antaa tissien täyttyä kunnolla yhden syöttövälin. Neiti imaisi n. 60ml ja rauhottui hetkeksi. Sitten meni tovi niin että laskin sänkyynsä, alkoi huutaa, otin syliin ja rauhoitin, laskin sänkyyn ja huuto alkoi. Jonkin ajan päästä ei sitte alkanu enää huutaa sängyssään ja vihdoin nukahti tutti suussa. Mutta neidillä on sellainen ongelma sitten tuon nukkumisen kanssa ettei nukahda kunnolla syvään uneen vaan herää sitten aina kun tutti tipahtaa suusta. Ja minä kanssa tukenut tuttia harsolla mutta kun neiti vispaa päätä ja käsiä koko ajan niin ei se pysy sitten sillä tavallakaan... Pari tuntia nukkui sellaista koiran unta ja ravasin laittamassa tuttia, jos tuttia ei laita, alkaa niin mahdoton vispaaminen siellä sängyssä eikä nukkumisesta tietoakaan. Sitten heräsi taas syömään ja nukkui sen jälkeen hetken sängyssään. Kun taas alkoi siellä touhuta otin viereen ja klo 4 vihdoin saatiin alkaa kunnolla nukkumaan. Tosin sitten neiti nukkuikin vähän yli kahdeksaan ennen kuin heräsi syömään. Ja sen jälkeenkin vielä nukuttiin yhdellä syötöllä kahteen päivällä. Pakko nukkua kun voi. Nauroin tuossa mielessäni kun joku sanoi että nuku kun vauva nukkuu.. joo voisin nukkua mutta kun neiti nukahtaa päivällä niin mä ehdin ehkä sängyn reunalle istumaan kun se on jo hereillä. Nyt taas nukkuu tuossa sohvalla masullaan ja sain laitettua ruuan tulemaan.

Aivastellut on tämä meidänkin neiti ihan laitokselta asti :) Mutta ei täällä kyllä nenästä maitoa tule kun neiti syö, pitäiskö tulla?

Meillä on ollut varmaan jo 2-3 viikkoa noi Liberon (eikä tartu pyllyyn) kakkoskokoiset vaipat käytössä, kestojen ohella siis. Musta tuntu inhottavalle kiskoa niitä pieniä vaippoja tiukalle toisen päälle ja siirryin suosiolla isompiin vaikkei tuo neiti nii iso olekaan vielä. Huomenna neuvola ja jälkitarkastus niin kuulee miten paljon on tissimaidolla saatu painoa...

Te jotka saatte tuloksia tuolla jalkapohjien hieronnalla, miten ja mistä te hierotte/painelette? Meillä kyllä neiti usein tuntuu rauhoittuvan ja tykkää siitä mutta ei sillä mitään suurempia pieruja ole aikaiseksi saatu...

sätseen Alusta saakka on neiti pinnasängyssä nukkunut. Reunoja kiertää se suojus ja silloin ihan alkuun tein niin että laitoin tuon peiton silleen pienen päälle että se peiton jalkopää ensin tyynyliinan reunaan saakka (pelkkä liina meillä, ei tyynyä) ja neiti siihen päälle ja sitten käänsin lopun peiton jalkojen yli neidin päälle.. Pakkasin tavallaan vähän silleen pussiin sinne että on lämmin ja turvallinen olla siellä :) Nyt sitten vaihtelevasti siellä sängyssään edes nukkuu...

 
Moi..
Emmi nukku kans alussa siinä äitiyspakkauksen kopassa joka oli sit pinnasängyssä, omassa huoneessa.. Joo kauhistelkaa vaan, niin kaikki muutkin on tehny =) mut tyttö pitää melkosta ähinää unissaan ja sillon isäntä enkä minä nuku. Näin on parempi.
Siirryttiin kans tossa varmaan kolme viikkoa sitten pelkkään sänkyyn ja ekat pari yötä se vähän "vierasti" sitä mut kun laitoin peiton tiukasti ympärille niin tottu kyl nopeesti.

Meillä on ollu nyt sitä pulauttelua niin paljon ja muuta ihanaa et soitin neuvolaan tänään, ne käski alottaa kiinteet, mut mä en kyl ala.. kokeilen nyt enste olla ite aivan maidottomalla linjalla viikon verran jos se oiskin maitoallergiaa. Kun tuntuu turhalta alottaa 11 vko:sella kiinteet kun pelkällä tissimaidollakin kasvaa..
Yöt on kans ollu noitten pulautusten takia aika katkonaisia..

Onko meillä epänormaalikakka kun ei ole ryynejä? :) ja siis puhun tytön kakasta..
ulpu
 
No pervoja pervoja :p , mistä noista tietää, kun kuitenkin täällä
julkisilla voorumeilla tapaamisia sovitaan. Mut ehkä niiden ei kuitenkaan
meidän takia kannata tulla, oikeesti! ;)
Lyödään alustavasti lukkoon se 16.3, silloin on ainakin suurinpiirtein
vauvat sen ikäisii että uskaltaa matkustaa julkisilla, ... ja sitten vielä se finanssi puolikin on kunnossa. Voi hoitaa shoppailutkin siinä sivussa.
Siellähän on sit kiva tutustuu, ja jos joillain kohtaa kemiat keskenään, voi uusia ystäviäkin löytää, kukaties. Suurinosahan meistä asuu aika lähekkäin kuitenkin.
Se on mieletön rikkaus jos löytää sellaisia ystäviä jotka samassa,
elämäntilanteessa kun itsekin. Löytäähän ne jumakauta toiset
puolisonsakin netistä! :D

Jalkapohjien hieronta käsittääkseni tapahtuu niin että, peukaloilla hierotaan vauvan jalkapohjien sisäsyrjiä (?)
Korjaa Rillukka jos olen väärässä.

Tänään sain aikaiseksi käydä tilaamassa kukka asetelman
kastepöytään lauantaiksi, hyvä minä.
Huomenna on kampaaja, pakko saada uus väri ja raidat tukkaan, muuten masentuu.
 
Onpas taas tekstiä... =)

Täällä ei pahemmin koneelle ehdi nyt kun mies on palannut töihin... :(

Meillä kanssa vähdätty viime yö vatsavaivojen takia... Oltiin neuvolassa eilen ja käski kuulkaa mun antaa päärynäsosetta pienelle vatsavaivoihin. Ensin 2 tl/pävä ja kasvattaa se sitten 6-7 tl/pvä. Kuulosti aika hurjalta, mutta kokeilinpa illalla kuitenkin ja neiti veti ihan hurjana 2 tl pikkuhiljaa. No, vatsaa sitten vähtäsikin koko yön ja heräili kanssa 45-60 minuutin välein... |O Eli täälläkin yksi väsynyt naama...

No, se kakkakin sitten tuli kuten rillukallakin kesken vyöhyketrapian tänään. Meillä se vyöhyketerapia on auttanut hiukan tohon jatkuvaan itkuun ja noihin päiväuniin. Neiti on nyt monet päikyt nukkunut vaunuissa ja semmoista 2-3 1/2 tuntia on mennyt. Välillä on täytynyt käydä pihalla kurkkimassa, ett onko se elossa, vaikka itkuhälytin onkin... :D Öisin edelleen vähdätään ja ja syödään usein. Vähintään kahden tunnin välein. Meillä on varmaan tuo syömisrytmi sekaisin... Kun neiti tankkaa yöllä ja nukkuu päivällä nuo pidemmät pätkät...

Eilen oli tytöllä hyvä päivä muutenkin. Hän oli 1 1/2 TUNTIA TÄYSIN RAUHALLINEN JA KATSELI LATTIALLA LELUJA JA MEITÄ... Se oli ennätys... Eli kyllä varmaan jotain on tapahtunut sen vyöhyketerapian ansiosta... Hiljaa hyvä tulee ja silleen... :D Nyt tytttö nukkuu tässä mun sylissä kantoliinassa, jää vapaat kädet kirjoittaa... =) On ollut korvaamaton apu...

Tänään tosiaan oli kolmas vyöhyketerapiakäynti ja neiti nautti koko toimituksen ajan...ja kakkakin sieltä tuli... :D käydään kerran vielä ja sitten lopetetaan...suurin hyöty varmaan on tullut jo...

Seksiäkin täällä kokeiltiin lauantaina ja hyvin meni... :heart:

Meillä neiti oppi kyllä heti vaunuihin nukkumaan...

...ja yöunet nukutaan aluksi pinniksessä äitiyslaatikossa ja, kun herää niin nostan hänet viereen ja siinä nukkuu loppuyön...

Tämmöistä tänne... vauva-arkea vaan,,, kyllä se vauva on vaan niin ihana... :heart:

Riikkuli ja pikku-neiti 4 vkoa 6 päivää
 
Onpas taas tekstiä... =)

Täällä ei pahemmin koneelle ehdi nyt kun mies on palannut töihin... :(

Meillä kanssa vähdätty viime yö vatsavaivojen takia... Oltiin neuvolassa eilen ja käski kuulkaa mun antaa päärynäsosetta pienelle vatsavaivoihin. Ensin 2 tl/pävä ja kasvattaa se sitten 6-7 tl/pvä. Kuulosti aika hurjalta, mutta kokeilinpa illalla kuitenkin ja neiti veti ihan hurjana 2 tl pikkuhiljaa. No, vatsaa sitten vähtäsikin koko yön ja heräili kanssa 45-60 minuutin välein... |O Eli täälläkin yksi väsynyt naama...

No, se kakkakin sitten tuli kuten rillukallakin kesken vyöhyketrapian tänään. Meillä se vyöhyketerapia on auttanut hiukan tohon jatkuvaan itkuun ja noihin päiväuniin. Neiti on nyt monet päikyt nukkunut vaunuissa ja semmoista 2-3 1/2 tuntia on mennyt. Välillä on täytynyt käydä pihalla kurkkimassa, ett onko se elossa, vaikka itkuhälytin onkin... :D Öisin edelleen vähdätään ja ja syödään usein. Vähintään kahden tunnin välein. Meillä on varmaan tuo syömisrytmi sekaisin... Kun neiti tankkaa yöllä ja nukkuu päivällä nuo pidemmät pätkät...

Eilen oli tytöllä hyvä päivä muutenkin. Hän oli 1 1/2 TUNTIA TÄYSIN RAUHALLINEN JA KATSELI LATTIALLA LELUJA JA MEITÄ... Se oli ennätys... Eli kyllä varmaan jotain on tapahtunut sen vyöhyketerapian ansiosta... Hiljaa hyvä tulee ja silleen... :D Nyt tytttö nukkuu tässä mun sylissä kantoliinassa, jää vapaat kädet kirjoittaa... =) On ollut korvaamaton apu...

Tänään tosiaan oli kolmas vyöhyketerapiakäynti ja neiti nautti koko toimituksen ajan...ja kakkakin sieltä tuli... :D käydään kerran vielä ja sitten lopetetaan...suurin hyöty varmaan on tullut jo...

Seksiäkin täällä kokeiltiin lauantaina ja hyvin meni... :heart:

Meillä neiti oppi kyllä heti vaunuihin nukkumaan...

...ja yöunet nukutaan aluksi pinniksessä äitiyslaatikossa ja, kun herää niin nostan hänet viereen ja siinä nukkuu loppuyön...

Tämmöistä tänne... vauva-arkea vaan,,, kyllä se vauva on vaan niin ihana... :heart:

Riikkuli ja pikku-neiti 4 vkoa 6 päivää
 
Onpas taas tekstiä... =)

Täällä ei pahemmin koneelle ehdi nyt kun mies on palannut töihin... :(

Meillä kanssa vähdätty viime yö vatsavaivojen takia... Oltiin neuvolassa eilen ja käski kuulkaa mun antaa päärynäsosetta pienelle vatsavaivoihin. Ensin 2 tl/pävä ja kasvattaa se sitten 6-7 tl/pvä. Kuulosti aika hurjalta, mutta kokeilinpa illalla kuitenkin ja neiti veti ihan hurjana 2 tl pikkuhiljaa. No, vatsaa sitten vähtäsikin koko yön ja heräili kanssa 45-60 minuutin välein... |O Eli täälläkin yksi väsynyt naama...

No, se kakkakin sitten tuli kuten rillukallakin kesken vyöhyketrapian tänään. Meillä se vyöhyketerapia on auttanut hiukan tohon jatkuvaan itkuun ja noihin päiväuniin. Neiti on nyt monet päikyt nukkunut vaunuissa ja semmoista 2-3 1/2 tuntia on mennyt. Välillä on täytynyt käydä pihalla kurkkimassa, ett onko se elossa, vaikka itkuhälytin onkin... :D Öisin edelleen vähdätään ja ja syödään usein. Vähintään kahden tunnin välein. Meillä on varmaan tuo syömisrytmi sekaisin... Kun neiti tankkaa yöllä ja nukkuu päivällä nuo pidemmät pätkät...

Eilen oli tytöllä hyvä päivä muutenkin. Hän oli 1 1/2 TUNTIA TÄYSIN RAUHALLINEN JA KATSELI LATTIALLA LELUJA JA MEITÄ... Se oli ennätys... Eli kyllä varmaan jotain on tapahtunut sen vyöhyketerapian ansiosta... Hiljaa hyvä tulee ja silleen... :D Nyt tytttö nukkuu tässä mun sylissä kantoliinassa, jää vapaat kädet kirjoittaa... =) On ollut korvaamaton apu...

Tänään tosiaan oli kolmas vyöhyketerapiakäynti ja neiti nautti koko toimituksen ajan...ja kakkakin sieltä tuli... :D käydään kerran vielä ja sitten lopetetaan...suurin hyöty varmaan on tullut jo...

Seksiäkin täällä kokeiltiin lauantaina ja hyvin meni... :heart:

Meillä neiti oppi kyllä heti vaunuihin nukkumaan...

...ja yöunet nukutaan aluksi pinniksessä äitiyslaatikossa ja, kun herää niin nostan hänet viereen ja siinä nukkuu loppuyön...

Tämmöistä tänne... vauva-arkea vaan,,, kyllä se vauva on vaan niin ihana... :heart:

Riikkuli ja pikku-neiti 4 vkoa 6 päivää
 
Porsche: Oli pakko vastata, vaikka RILLUKALTA kysyitkin... :D Koko jalkapohjia hierotaan, mutta sisäsyrjää erityisen paljon. Myöskin kantapäitä toi terapeutti hieroo paljon. Jalkapohjien lisäksi meillä hierotaan, massua, vatsaa käsiä ja käsivarsia, selkää, korvia...
 
Porsche: Oli pakko vastata, vaikka RILLUKALTA kysyitkin... :D Koko jalkapohjia hierotaan, mutta sisäsyrjää erityisen paljon. Myöskin kantapäitä toi terapeutti hieroo paljon. Jalkapohjien lisäksi meillä hierotaan, massua, vatsaa käsiä ja käsivarsia, selkää, korvia...
 
Porsche: Oli pakko vastata, vaikka RILLUKALTA kysyitkin... :D Koko jalkapohjia hierotaan, mutta sisäsyrjää erityisen paljon. Myöskin kantapäitä toi terapeutti hieroo paljon. Jalkapohjien lisäksi meillä hierotaan, massua, vatsaa käsiä ja käsivarsia, selkää, korvia...
 
Mafiamammalle ONNEA :flower: En tajunnut eilen onnitella :ashamed:

sätseen Meillä neiti nukkui ensimmäisen viikon äitiyspakkauksen laatikossa, joka oli pinniksessä. Sen jälkeen oltiinkin viikko mummien ja ukkien luona, joten neiti nukkui vaunukopassa, kun palasimme kotiin päätettiin laittaa neiti omaan sänkyyn ja hyvin heti tottui siihen. Peiton laitan "tiukasti" ympärille.

Neitimme on tänään itkenyt massuvaivoja :/ Raukalla on paljon ilmaa massussa, vaikka kuinka olen yrittänyt hieroa vatsaa ja jalkapohjia. Yhdet kakat kyllä tuli aamulla, joka olikin ihan vihertävää ja limaista :$ Ja koko vaippa oli sitä tavaraa täynnä :/

Huomenna olisi neuvola, kiva nähdä kuinka paljon neiti on saanut painoa lisää :whistle:

Mutta nyt hieman ulkoilee...

-Veeruska-
 
Olipa tullu taas paljon tekstiä! Meillä "mun" kone sano työsopimuksen irti joten olin pari päivää nettipimennossa, mut nyt on entistä ehompi. Ihanaa kun mies onnäpsäkkä noitten koneitten kans, mä en osaa edes polttaa cd:tä... :whistle: Ei oo siis tarvinnu opetella.

Anteeks heti alkuun jos kysyttyä jotain mitä jo käsitelty tms, mä en jostain syystä saa näkyyn tota 17 sivua.

Ulpu kun neiti nukkuu toisessa huoneessa niin onko sulla itkuhäly päällä vai ootatko että huutaa kunnolla vai miten ootte järjestänee sen homman? Oon leikitelly ton ähkimisen ja möyrimisen vuoksi kans siirtoo, mut en kyllä taida hennota vielä... Odotetaan nyt et pääsis edes laatikosta pinnikseen.

Mä ostin tänään kans niitä isompia vaippoja onko nyt 3-6 kg (Pampersin se toiseks isoin), koska niistä pienimmistä alko tulla yli. Olisin ostanu Liberoita, mutta K-supermarketti ei tuntenut kuin jotain kuivaksi opettelu versioita kyseysestä merkistä niin jäi hyllyyn. Olishan se hienoa kun toi 1 kk ikänen olis kuiva, mut ei kasata pikkuselle paineita. :D

Millasesta musiikista teiän vauvat tykkää? Oliko se nyt Vau-kirjassa kun oli et vauvat tykkää klassisesta ja muusta rauhallisesta, mut ei ainkaan tää meidän herra! Se selvästi nauttii kun on kunnon bassot, mahassakin alotti hirveen jytäämisen aina kun kuuntelin Radio Rockia. Kerran kiekkomatsissa potki (siis mahassa) samaan tahtiin ku yleisö kannusti. Tällä hetkellä suosikki on selvästi -nyt ei saa nauraa!!!- Pelimies bändiltä Martti Vainaa ja Sallitut Aineet. Alkaa aina oikein kuunteleen kun se tulee koneelta, Roxette taas sai parkumista aikaseks.
 

Yhteistyössä