*Jouluvauvat 2014 * <3

Päiviä. Sydänääniä ei meilläpäin neuvolassa kuunnellakaan ennenkuin on joku 10-12 viikkona täynnä kun ne ei yleensä ennen sitä kuulu ja aiheuttaa vaan turhaa huolta.

Edelleenkään ei tunnu oikein missään. En tiiä pitäiskö tuntuakaan kun huomenna vasta tulee rv5 täyteen. Pitää käydä tarkistamassa raskauspäiväkirjoista miten muista on oireet tulleet.

Raskaudesta olen kertonut valituille ystäville, muille kerron sit kun on se 12 täynnä jos ei sitä ennen ala jo näkyä. Luultavasti alkaa.
 
Heipparallaa, mahtuuko vielä mukaan? :)

Plussan tein vasta tiistaina. Nyt olis 4+5, ja päivä päivältä varmempi olo, kun mekat eivät ala. Meillekin taitaa tulla joulunyytti! :heart: Rinnat ovat jo viikon olleet turvoksissa ja pari päivää olen ollut melko väsynyt. Pitäisi varmaan tarkistaa vitamiinivarastot. Varmaan joku raskausajan monivitamiini olis hyvä.

Tekisi niin paljon mieli kertoa pojalle, että siitä on tulossa isoveli!! Se odottaa kovasti sitä. Miten te, joilla on jo lapsia, minkä ikäisiä ja millon aattelitte kertoa? :) Meillä on kuusivuotias tuleva isoveikka. :)

LA on laskurin mukaan 21.12., ikä 24v, toinen lapsi ja sairaala, jos sinne asti päästään OYS.
 
Tervetuloa uusille ja onnittelut plussista :).

Kiitos paljon onnitteluista! Varhaisultra on kyllä rauhoittanut mieltäni paljon, vaikka ei se takaa varmaksi vielä mitään, mutta takaa ainakin sen, ettei ole tuulimuna eikä kohdun ulkopuoleinen ja on aivan uskomatonta ajatella, että sisälläni kasvaa reilu sentin mittainen pieni otus, jolla jo sydän sykkii :heart:.

LilyAlice On kyllä niin uskomatonta nähdä, että sisällä oikeasti kasvaa pieni :heart:. Ja se syke, se hellyytti ja liikutti minua paljon. Pelkäsin, että en voi päästä edes tähän asti, että kropassani on jotain perustavan laatuista vikaa. Tosin samalla hetkellä, kun näin pienen, niin tajusin myös että menetys olisi tämän jälkeen vielä paljon suurempi. Tosin ehkä kaikki menee tällä kertaa hyvin.

Crystal83 Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! :) Olen kuullut, että tässä vaiheessa ultran tarkkuus arvioitaessa raskauden kestoa olisi +-3päivää. Mitat ovat niin pieniä, että niissä tulee helposti pieniä virheitä.

Nukkuminen
Jo ennen raskautta olen normaalisti herännyt joka yö käymään kerran vessassa, mutta nyt kertoja voi hyvin olla kolme. Se tietenkin vaikuttaa myös siihen, että nukkuminen ei ole niin hyvää kuin normaalisti. Rinnat ovat yksittäisinä öinä herättänyt, mutta eivät läheskään joka yö. Välillä jos illalla rinnat tuntuvat tosi aroilta, niin olen nukkunut yön rintaliivit päällä.

Raskaudesta kertominen
Nyt perheet tietää, muttei kukaan muu. Julkista tietoa siitä tulee vasta, jos/kun maha näkyy. Läheisille ystäville aion kertoa sitä mukaan, kun heitä seuraavan kerran näen, mutta he tietävät myös keskenmenoista, joten saavat tajuta myös sen miten epävarma asia vielä on.

Sykkeet/liikunta
Neuvola on viikon päästä. Siellä kyselen sykerajasta. Minusta tuntuu, että siitä ollaan kyllä hirveän montaa eri mieltä ja riippuu, että keneltä sattuu kysymään, niin tulee erilaisia vastauksia ja jopa eri rajoja. Itse olen tottunut harjoittelemaan paljon korkeillakin sykkeillä. Juoksussa mulla aina nousee vähintään 160 sykkeet. Juoksua nyt en ole muutenkaan uskaltanut, kun keskenmenojen takia neuvolasta suositteli, ettei sitä kannata, jos haluaa ottaa varman päälle. Ensimmäinen keskenmeno tapahtui pian juoksulenkin jälkeen, joten mielummin jätän juoksun pois, kun pelkään. Liikkua voi paljon muutenkin. Kerron toki täälläkin, mitä tietoa neuvolasta asiasta saan :).

Oireet
Oireita tulle päivittäin, mutta ovat aika lieviä. Joka päivä kyllä tulee pientä kuvotusta, mutta oksentaa ei ole tarvinnut. Rinnat ovat arat, mutta eivät mitenkään häiritsevän kipeät. Alavatsassa on välillä repäisykipuja ja menkkamaisia jomotuksia, mutta menevät ohi aina viimeistään puolessa tunnissa. Ne eivät häiritse. Pelottavat vain välillä, mutta nyt olen alkanut luottamaan vähän siihen, että ovat vain kohdun kasvukipuja. Väsymys on kaikkein häiritsevintä ja jatkuva nälkä huolettaa painon nousun kannalta. Voisin syödä koko ajan. Ja minulla on kamala himo väkevään salmiakkiin. Olen yrittänyt sitä kyllä hillitä, kun salmiakkia ei mahdottomia määriä kannattaisi syödä. Normaalisti minulla ei juuri koskaan ole tätä himoa.

Hyvää pääsiäistä kaikille :).

rv 7+4
 
Täällä taas. Viimeksi syyskuiset 2013 ja nyt joulukuiset 2014 ;)

Aikaisemmin olin nimimerkillä rasula mutta vanha s-posti ja unohtunut salasana vaati uudelleen kirjautumisen :D

Nyt siis: Rasu / 29.v / toinen lapsi / la 24.12 / LPKS

Toista viikkoa sitten mies oli jo ihan varma että olen taas raskaana kun vähän tapeltiin. Sanoi että olet niin hormoonihuuruissa että sun on pakko olla raskaana. Ja näin oli. Toissapäivän haamuviivalla ja tänään vahvalla viivalla. Skideille tulee reilu 1.v 3kk ikä eroa. Ompahan sitten leikkikaverit toisistaan :)

Jomotellut ala selkää lähinnä vain. Olen n. 1kk sitten lopettanut imetyksen niin nyt vähän tihkuu rinnat ja aristaa. Kumpa ei nyt jatkuisi tuo maidon tulo. Saisi pysyä odotus ajan pois.
 
Lurtsin kanssa samanmoisia tuntemuksia nukkumisesta. Ja tosiaan viime yönä kun valvoin puolille öin, niin yöllä heräillessä oli välillä sitä öklö oloa ja aamulla. Ihan hirveä krapula olo ilman krapulaa! =)

Mun pitäis heinäkuussa lähtee vaeltaan... Onko kellään muulla tällaisia aikeita? Löysin kyllä netistä yhen hyvän sivun, kun googletin raskaana vaelluksella.

Kotitilanne meillä jotakuinkin ok. Puheväleissä jälleen lapsen isän kanssa. =)
 
Viikko 4+0 poksahti siis käyntiin tänään. Väsymys on armotonta :) pahaolo on tasoittunut ehkä vähän. Eilen nukuin parin tunnin kevyet päiväunet :) menkkajomotuksia on ollu ja alaselkäkipuja niin edelleen on hieman pelokas olo aina kun meen vessaan mu eilen totesin et en jaksa stressata asioita joille en mitään oikein voi.

Eilen törmäsin ekaan ruokarajoitukseen. Ois haluttanu ihan törkeästi vuohenjuustosalaattia mut en uskaltanut sit raakana syödä. Eikös se listeriabakteeri kuole jos uuniin laittaa? Mietin et jos tekisin vuohenjuustopizzan :) maksapihvin söin mut eikös sitä ihan vähän saa syödä. Syön ehkä kerran 3 kuukaudessa.

Nyt sit töihin ja yritän piilotella pahaa oloa ettei kukaan arvaa vielä. 8 päivää töitä ja sit kuukauden kesäloma! Sen jälkeen kerron sit!

Henttu & hippula 4+0
Ps. Ihanaa aurinkoista päivää kaikille!
 
Heips!

Taidan minäkin uskaltautua tänne teidän joukkoon :)

PikkuisiaUnelmia / 24v / 2. lapsi / PKSSK

Eli pikkukakkonen siis tulossa,laskurin mukaan LA olisi 9.12.

Haalean plussan sain testiin jo maaliskuun lopulla dpo 12 muistaakseni? Siitä asti ollut pieni epävarmuus ja pelko,että onkohan siellä mitään. Ei vaan jotenkin osaa vielä täysillä iloita,kun ei oo vielä asiasta täysin varmuutta. Ei olla vielä uskallettu kellekkään tästä raskaudesta kertoa,vaikka jo mieli tekisi. Oireita on lähinnä repäisykivut alavatsalla ja etova olo. Niin ja ne mielialanvaihtelut...:D

Ensi viikolla varhaisultra..toivotaan,että siellä syke näkyisi <3 Siellä sitten varmaan tuo laskettu aikakin tarkentuu.

Mukavaa ja aurinkoista pääsiäistä kaikille! :)

Ja onnea kaikille plussanneille! <3



PikkuisiaUnelmia ja pikkukakkonen 6+4 <3
 
tervetulloo uudet. :flower:

pikasia päivityksiä.. tää pahoinvointi taitaa olla juuriki samaa luokkaa kuin esikoiselta.. nyt se on jo ympärivuorokautista, ja ei pysty syömään oikein mitään muutako mandariinejä ja tomaattia muttako halakiaa suupielet..
kauhea tahtojen taisto että saa ruuan piettyä sisällä. sitten sitä pahaa oloa kestää monta tuntia.. eilen pullasta puraisu aikaan järkyttävän puolile öin kestävän oksennus refleksin... ja minusta tuntuu etten syö pullaa ainakaan tämän raskauden aikana enää ollenkaan!! :kieh::snotty:

vuotoa illalla säikähdin kun paperiin tuli pyyhittäessä ehkä hieman vaaleanpunertavaa vuotoa.. sitä oli aavistuksen verran sellasen hiuksen hienosti.. ja ainakun tuntui että jotain valuu..säntäsin vessaan paniikissa että nyt se tulee ulos..
mitään kipuja ei ollut eikä mitään muutakaan.. kaikki siis hyvin. paitsi tää järkyttävä pahoinvointi.

tästä pahoinvoinnistä vielä että mua oksettaa jopa mun olohuoneen verhot!!! en pysty kattoon niiden kuviointia kauan, kun ne alkaa etomaan. tää on ihan sairasta!! :ashamed:

esikko tulee huomenna reissusta kotiin. ja pelottaa että miten pystyn hälle tekeen ruokaa kun pelkkä ajatuskin oksettaa!!! :O
 
Metsäläinen, mie olin edellisessä raskaudessa ulkomailla toisen kolmanneksen alussa, eli voinnin ois pitäny olla parhaimmillaan. Suunnitteilla oli pitempi vaellus, mutta en kuitenkaan jaksanut tehdä kuin yhden päiväretken n. 10km, seuraava päivä menikin sitten nukkuessa. Riippuu tietysti paljon kunnosta ja raskauden kulusta. Mulla oli alusta asti ollut kipuja ja jäin fyysisesti raskaasta työstä pois jo 10. viikolla, joten mulle rankempi vaellus ei oikein sopinut.
 
Lalleri näinhän se on. Tähän asti mulla on ollut helppoa, mutta olen niin alukutekijöissä (5+5), että katsotaas nyt miten kehittyy, mutta aikomus on ainakin kova vaellukselle lähteä. Kannatan sitten vaikka kaverilla kaikki raskaat tavarat! :)
 
Heippa kaikille :)

Me ollaan reissussa ja huono netti ja muilta seurueelta piilossa yritän käydä lukasees teidän kuulumisia ;)

Mulla oireina tällä hetkellä vilu/kuumotus naamassa...

etovaa oloa tai oksennuksesta ei tietoakaan.... hyvä näin nyt ettei herätä epäilyksiä mutta jotenki huollettaa aina yrjönny plussaamisen jälkeen joka aamu ja nyt vaan yks yrjö aamu testailun jälkeen ?!?!?

Neuvolaan kuitenkin ajattelin soittaa ensiviikolla jos uskallan!
 
Täällä ilmottautuu mukaan yksi hämästynyt plussaaja! ;) Eilen aamulla pärähti plussatikkuun ja digiin raskaana 2-3! :heart: Meillä esikoinen syntynyt 06/13 ja täyttää kohta vasta 10kk, lapsille tulee ikäeroa 1,5v... Imetän vielä esikkoa, kuukautisia kuitenkim tullut jo viidet synnytyksen jälkeen. Hämmästynyt olen siksi, että esikkoa yrittämällä yritettiin neljä pitkää vuotta!!!! Hoidoissakin käytiin, lopulta hän sai alkunsa luomusti hoitotauolla. En millään meinaa uskoa, että nyt raskauduin näin helposti! :LOL: Ehkäisyä ei ole ollut käytössä, kun ollaan ajateltu että saa sisarus tulla nopeastikin. Ei haluttu hormoneja taas sotkemaan...

Laskureiden mukaan viikkoja olisi nyt 4+2 ja LA 26.12. Saapa nähdä ollaanko jouluaatto synnärillä... :D Eli:
juliet83 31v LA 26.12. 2.lapsi OYS
 
  • Tykkää
Reactions: Lalleri
Hyvää pääsiäistä :) Täälki neuvola varattu toukokuun puoleen väliin ja mulla tietty työt esteenä. Noo, ei auta kuin koittaa työvuoroja vaihtaa.
Tatuointiaikakin varattu tähän kevääseen, mutta täytyy sekin perua.
Onko muut joulumammat joutunu perumaan mitään raskauden vuoksi?

Oireista.. Tai oireettomuudesta välillä huolissani. Toissayönä heräsin kerran pissalle, niin olin siitäkin niin onnellinen. Nyt ei taas mitää tunnu missään, tissit vain arat. Mut ei pahoinvointia, kahvikin maistuu. Kai tästä pitäis osata nauttia, mut aina kelaa kaikki pahimmat vaihtoehdot; kuvitellusta raskaudesta keskenmenoon..

Kertomisesta.. Tästä beibistä mies kertonu kai vaan yhelle, samoin ite. Eilen jouduinkin turvautua alkoholittomaan siideriin, join oikeen kolme ja täydestä meni :)

Haluaa vaan päästä ns. varmoille viikoille ennen kun kaikille kertoo.

Palaillaan,
Iisibeibi & m.u.<3 5+2?
 
terppa..

mä en malta oottaa mitään ekoja ultria..aattelin että varaan yksityisestä neuvolasta ultra ajan sitte heti ekaneuvolan jälkeen..jotenki pakkomielle päässä näkemään omasilmäsesti että onko siellä yhtään mitään kyydissä |O:heart: katoin erästä yksityistä neuvolaa täällä oulunseudalla ja siellä oli hintana 55€ ultra.. ei ollenkaan paha mun mielestäni.

tervetulloo uuvet :flower::wave:


Huonovointisuus senku jatkuu..luin pahoinvointi rannekkeista. Aattelin testata..
viime yön ravasin vessassa..tää pissalla ravaaminen on ihan järjetöntä.. ja keskellä yötä sai herätä oikein kahteen otteeseen syömään jotain pientä!!! :O:headwall:

aurinkoista sunnuntaita jokaiselle! :heart::wave:
 
Hyvää pääsiäistä kaikille ja onnea uusille plussanneille! :flower:

Täällä iski tänään tää väsymys ihan tosissaan! Nukuttaa ihan järkysti! Yritin käydä aamulla puolentoista kilsan lenkin koirin kans, jos se helpottais kuvotuksen ja väsymyksen tunnetta. Olin ihan dööd tuon lenkin jälkeen! Eilen olin vielä niin reipas; pyöräilin, kävin salilla, käytiin ulkona pizzalla... Huhhuh...

|O

Väsynyt mutta silti onnellinen 5+6
 
Täällä on niin paljon jo tekstiä, että yritän pikkuhiljaa päästä kärryille ja lukea ketjua läpi... ;) Yks tuttu nimimerkki tuli heti ekoilla sivuilla vastaan! Tuulentyttö, me oltiin viime vuoden kesäkuisissa yhtä aikaa! :) Nyt taas täällä... :LOL: Eli aika samanikäiset pienet meillä.

Täällä oireina pissatus ja närästys, jotka tuttuja esikoisen odotuksesta. Uusia juttuja on aika kovatkin alaselkä jomottelutut ja ajoittaiset menkkatyyliset jomottelut mahassa... :O Ne vähän huolettaa! :| Toivottavasti ei tuu pahoinvointia, viime raskaudessa ei ollut yhtään, mutta väsymystä senkin edestä! ;) Ens viikolla pitää soitella neuvolaan. Täällä ultrataan ekalla kerralla neuvolassa, niin ei tarvii erikseen mennä alkuraskauden ultraan. :)

Juliet83 4+2
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille :wave:

Pääsisikö mukaan? Näin alkumetreillä olisin joukkoonne pyrkimässä :) Täytyy lukea ajan kanssa teidän aiempia kirjoituksia!

Täällä on plussattu jo useampana päivänä, mutta menkat eivät vielä virallisesti ole myöhässä.. Eilen Clearblue digi antoi ihanan tekstin: Pregnant 1-2. Ja liuskatesti tänään päiväpissasta selkeä plussa. Viikkoja ei ole vielä edes 4, mutta nautitaan tästä nyt jokainen päivä ja jos tipahdetaan korkealta ja kovaa, niin sitten mietitään tuntoja uusiksi! Vähän jännittää tuo, että plussa tulee näin aikaisessa vaiheessa.

Omat tiedot olisi:
Karhunvatukka / 40v / 7. lapsi / K-SKS

Lasketuksi ajaksi sain laskureilla 31.12. Meillä on kaikki aikaisemmat lapset syntyneet etuajassa, joten jos kaikki sujuu loppuun asti hyvin, toiveena olisi päästä jouluksi kotiin :)

Nyt vain jännätään, jatkuuko raskaus ja onko kaikki ok. Kolmessa viimeisessä raskaudessa olen käynyt yksityisellä alkuraskauden ultrassa, tekisi mieli tässäkin käydä.

Oireita ei vielä ole sen suurempia, väsymystä, kasvoihin nousee normaalisti ennen menkkoja näppyjä, mutta nyt iho tosi hyvässä kunnossa, valkovuoto on runsasta, repäisykipuja on aika paljon, mikä ei varmaan ihan paras mahdollinen oire ole... Aiemmissa raskauksissa pahoinvointi on alkanut melko alkuvaiheessa ja se on ollut aina ihan järkyttävää, sitä en kyllä odota ollenkaan!

Hyvää pääsiäisen jatkoa kaikille ja hyviä vointeja!

Karhunvatukka ja "vielä nimetön" 3+4
 
  • Tykkää
Reactions: miltsu76
raparperitaivas on se salainen :) ei näy kelleen :)

Mulla väsymys ja pahoinvointi jotain niin järkkyä, että tän kaiken peruuttaminenki alkais kuulostaa hyvältä idealta (varsinki aina sen pahimman olon aikana) Pahoinvointi on jatkuvaa, kokoaikaista. Ainoastaan nukkuessa on hyvä olla. En ole vieläkään kertaakaan oksentanu, mutta kokoajan on sellainen olo, että tulee millä hetkellä hyvänsä. Kaupassakin kävelin hedelmäpussi kädessä. Hajut on ihan karmeita. Hajuaisti on herkistyny ja koko maailma haisee! xD Lakanat haisee, mies haisee, kaupassa haisee! Heh...
Tänään oltiin miehen kanssa aamusella vähän hommailemassa suihkussa, niin kesken kaiken iski niin hirvee pahoinvointi, että jouduin juoksee pöntöö halailee.. Ei sit edelleenkään tullu muuta ku kakomista. Mut voin kertoo että miestä ei naurattanu :D
Tuntuu et koko elämä ja oma maailma pyörii tän pahan olon ympärillä. Tosi mälsää. Loppuispa pian. Jännä nähdä pystyykö sitä olee ihan töissäki sit ens viikolla vai joutuuko saikuttaa.

Varhaisultran meinaan varaa kuun vikalle päivälle. Silloin ois omien laskujen mukaan 7+5 ja just sopivasti palkkapäivä :p Jos joku käy tääl pk-seudulla ultrassa ni ois kiva kuulla kokemuksia ja hintoja ni tietää sit mihin kandee mennä :)

kertomisesta alkaa olla kyllä pakko kertoa kohta kaikille läheisille. Tää olo on niin karmiva, että ei pysty kauaa salaamaan. Vielku sais sinne varhaisultraan odotettua ni sit voisin kertoa läheisille. Ei mua oikeestaan kauheesti ahdista sekään jos sit sen jälkeen menis kesken ja joutuis kertomaan kaikille.. Mut tän olon salaaminen kyllä senki edestä.

Jos joku on huomannu/keksiny hyviä vippaskonsteja pahoinvointiin ni saa jakaa :)

tervetuloa vielä kaikille uusille

h3n3 ja emppu 6+2
 
Kertomisesta tuli mieleen, että ite sanonu siskolle ja kahdelle hyvälle ystävälle heti kun plussasin! :) Toiselle kaverille en olis ehkä vielä kertonut, mutta oltiin suunniteltu saunomista ja paikallisessa käyntiä just huomiselle... :D Sen takia oikeestaan testin teinkin, niinku varmuuden vuoksi! :D Ja tuli kunnon pääsiäisyllätys! En sitten jaksanu sepustaa mitään valkoisia valheita miksei ilta onnistu... Käytiin me sitten kuitenkin syömässä. Eilinen olis vaan ollut eka kerta, että lähden kunnolla viihteelle pojan syntymän jälkeen... Nooo nyt taas siirtyi hamaan tulevaisuuteen! ;) Vanhemmille ajateltiin kertoo ekan neuvolan jälkeen. Viime raskaus pidettiin salassa nt-ultraan asti, jotenkin sillon koko ajan pelkäs, että jotain sattuu niin pitkän yrittämisen jälkeen... Nyt yritän ottaa rennommin! :)
 
Ihan superpaljon tsemppiä kaikille, joilla huonoa oloa ja oksentamistakin! Tuota pelkään ja kauhulla odotan... se on ihan järkyttävää :(
Tuohon liittyen, onko kukaan testannut niitä Sea band-rannekkeita? Ajattelin nyt tässä raskaudessa niitä testata, sikäli mikäli tarvetta tulee.
 
Voi kauhia, nyt pitää kyllä olla onnellinen, ettei oo itellä pahoinvointeja! Ei ollu kyllä esikoisenkaan kohalla mitään oloja. Nyt mietin vähä että oispa vähän ees pahoinvointia niin tietäs että jotain tapahtuu, mutta näitä ku lukee niin onneksi ei sittenkään oo! :D Stemppiä kaikille pahoinvoiville!

Mä en oo kertonu ku miehelle :)laugh:) ja siskolle. Yhelle kaverille aion kertoa huomenna. Esikoiselle tekis hirveesti mieli kertoo, mutta en osais sille kyllä selittää keskenmenoa, tai lähinnä sen syytä, joten pitää vielä malttaa. Mies on hyvin epäuskoinen vielä eikä varmaan kerro kellekkään ennen ku puolen vuojen päästä :LOL:

Ekaa neuvola-aikaa pitää varmaan tiistaina soitella. :) Tänään ois 5+0!!
 

Yhteistyössä